abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:11:24 #26
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171379247
quote:
11s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik moest het opzoeken. Het is wel een effectief middel om een menselijke smurf te worden zie ik :@
Bewezen hoax.
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:12:40 #27
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171379273
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zelfs als dat geen gelul is (wat het wel is), is het een ultiem zwaktebod om net die ene, wellicht mogelijke, redeeming quality aan te stippen en de rest maar te laten voor wat het is.:) :*

Laat ik me een klein beetje nuanceren: De werkzaamheid van inwendig gebruik van zilver is omstreden, maar in een aantal gevallen heeft het zich wel bewezen. Het mag echter niet (meer) als medicijn verkocht worden, daarom wordt er geen verder onderzoek naar gedaan.
Antibioticum Colloïdaal Zilver
Rond 1900 toonden wetenschappers al aan dat Zilver een veilig, efficiënt Antibioticum was. Het Natuurlijk antibioticum Colloïdaal Zilver werd door menig geneeskundige toegepast. Het bleek veilig in gebruik en efficiënt te zijn tegen infecterende organismen. Daar Colloïdaal Zilver te duur was om te laten patenteren, ontwikkelden de farmaceutische bedrijven zelf een eigen antibioticum. Colloïdaal Zilver werd terzijde geschoven; andere nieuwe antibiotica beheersten de markt. In de loop der tijd deden zich echter problemen voor. Dertig jaar na de komst van de reguliere antibiotica zijn vele types ziekteverwekkende organismen inmiddels immuun of resistent geworden voor dit middel. De laatste jaren komt er steeds meer informatie naar voren over de 'superbugs' die niet vernietigd kunnen worden met antibiotica. Veel van deze organismen hebben intussen een weerstand opgebouwd tegen de bestaande, gewone antibiotica.

Zilver alternatief Antibioticum
Zilver wordt door sommigen beschouwd als de meest universele antibiotische stof en het krachtigste antibioticum dat er is. Uit onderzoek komt naar voren dat een gewoon antibioticum een half dozijn verschillende ziekteverwekkers doodt, waar Zilver er zo'n 650 vernietigt. Resistente ketens kunnen zich hierbij niet ontwikkelen. Er zijn de laatste jaren verschillende experimenten en onderzoeken gedaan en er zijn vele toepassingen ontdekt of beter: herontdekt. Zilver blijkt zeer geschikt voor gebruik tegen verschillende infecterende organismen en diverse praktische toepassingen zoals bv. snij-, brand- en schaafwonden. Zilver doodt verschillende virussen, bacteriën, parasieten en schimmels.

http://mens-en-gezondheid(...)lloidaal-zilver.html
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:14:18 #28
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171379308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
Fijnverdeeld zilver ('colloïdaal zilver') zou een geneesmiddel zijn tegen virussen, bacteriën, schimmels en parasieten. Het werkt niet en wie er te veel van inneemt kan er onuitwisbaar blauw van worden.
'...een krachtig, natuurlijk antibioticum dat kan worden ingezet voor de bestrijding van wel 650 ziekten. Het gaat niet alleen bacteriën te lijf, maar ook virussen, schimmels en parasieten, doordat het een enzym dat deze ziekteverwekkers voor hun (zuur)stofwisseling nodig hebben onschadelijk maakt. CZ is goed voor de meest uiteenlopende ziekten als trachoom, psoriasis, acne, gordelroos, multiple sclerose (MS), bloedvergiftiging, kinkhoest, wratten, rode hond, voetschimmel, reuma en niet te vergeten AIDS. Slechts één site heeft ook kanker in het rijtje opgenomen, maar een kniesoor die daarop let. Colloïdaal zilver kent geen bijwerkingen, heeft geen contra-indicaties en heeft geen invloed op de werking van andere medicijnen. Het werkt bovendien razendsnel: binnen 4 minuten na inname is bijvoorbeeld het HIV-virus gedood! Het middel kan ook preventief worden toegepast'

bron/ hele artikel: http://www.kwakzalverij.n(...)olloidaal-zilver-cz/
Kom dan even met een wat objectievere bron dan dat gezwets van die site.
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:57:04 #29
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_171380171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
Fijnverdeeld zilver ('colloïdaal zilver') zou een geneesmiddel zijn tegen virussen, bacteriën, schimmels en parasieten. Het werkt niet en wie er te veel van inneemt kan er onuitwisbaar blauw van worden.
'...een krachtig, natuurlijk antibioticum dat kan worden ingezet voor de bestrijding van wel 650 ziekten. Het gaat niet alleen bacteriën te lijf, maar ook virussen, schimmels en parasieten, doordat het een enzym dat deze ziekteverwekkers voor hun (zuur)stofwisseling nodig hebben onschadelijk maakt. CZ is goed voor de meest uiteenlopende ziekten als trachoom, psoriasis, acne, gordelroos, multiple sclerose (MS), bloedvergiftiging, kinkhoest, wratten, rode hond, voetschimmel, reuma en niet te vergeten AIDS. Slechts één site heeft ook kanker in het rijtje opgenomen, maar een kniesoor die daarop let. Colloïdaal zilver kent geen bijwerkingen, heeft geen contra-indicaties en heeft geen invloed op de werking van andere medicijnen. Het werkt bovendien razendsnel: binnen 4 minuten na inname is bijvoorbeeld het HIV-virus gedood! Het middel kan ook preventief worden toegepast'

bron/ hele artikel: http://www.kwakzalverij.n(...)olloidaal-zilver-cz/
je gebruikt toch niet echt die hersendode imbecielen van kwakzalverij als bron....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_171380399
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je gebruikt toch niet echt die hersendode imbecielen van kwakzalverij als bron....
Zegt degene die regelmatig Niburu aandraagt ... :')
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 20:04:08 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_171381504
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kom dan even met een wat objectievere bron dan dat gezwets van die site.
Ok, fair is fair:
http://www.denieuwedokters.nl/index.php/colloidaal-zilver
pi_171385792
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:40:33 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171387558
quote:
Tja duizend verschillende meningen. Volgens mij is mijn bron wel vrij objectief, of ben je het daar niet mee eens?
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:41:48 #34
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171387590
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja duizend verschillende meningen. Volgens mij is mijn bron wel vrij objectief, of ben je het daar niet mee eens?
Ik weet dat zilver (in welke toepassing weet ik niet) soms bij brandwonden wordt gebruikt.

Wat men wel tegen de borst stuit vermoed ik is dat het als wondermiddel wordt neergezet voor van alles en nog wat terwijl dat dus weer erg overdreven is.
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:42:35 #35
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171387611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:08 schreef illusions het volgende:

[..]

Zegt degene die regelmatig Niburu aandraagt ... :')
Die site van kwakzalverij heeft maar 1 doel en dat is alles wat onverklaarbaar is proberen te verklaren vanuit een hele beperkte blik op het leven. Niburu is ook niet echt betrouwbaar meer imo maar er zijn tal van andere alternatieve sites die wel een stuk betrouwbaarder zijn.
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:45:00 #36
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171387694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik weet dat zilver (in welke toepassing weet ik niet) soms bij brandwonden wordt gebruikt.

Wat men wel tegen de borst stuit vermoed ik is dat het als wondermiddel wordt neergezet voor van alles en nog wat terwijl dat dus weer erg overdreven is.
Als je goed leest dan zeg ik dat het een natuurlijk antibioticum was voordat Big Pharma de scepter zwaaide. En een antibiotica van Big Pharma is ook geen wondermiddel. Dus ik weet niet wat je dan precies zo tegen de borst stuit maar van mij komt het niet.
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:47:25 #37
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171387760
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als je goed leest dan zeg ik dat het een natuurlijk antibioticum was voordat Big Pharma de scepter zwaaide. En een antibiotica van Big Pharma is ook geen wondermiddel. Dus ik weet niet wat je dan precies zo tegen de borst stuit maar van mij komt het niet.
Mij stuit niets tegen de borst, ik probeer te nuanceren waarom men er zo tegenaan kijkt.

Het probleem met de antibacteriele werking (staat toevallig ook in die link van MathijsDJ) is dat het niet alleen de ziekmakers aanpakt maar alle aanwezige bacterien. Dat is wel het nadeel van zulke middelen dus daarom is het ook zeker geen wondermiddel te noemen.

En verder is colloidaal zilver niet eens een natuurlijk product, het komt niet in de natuur voor uit zichzelf.

Behandel het als medicijn met gebruiksaanwijzing en bijwerkingen bijgevoegd zou ik suggeren.
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:48:30 #38
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171387790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:47 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Mij stuit niets tegen de borst, ik probeer te nuanceren waarom men er zo tegenaan kijkt.

Het probleem met de antibacteriele werking (staat toevallig ook in die link van MathijsDJ) is dat het niet alleen de ziekmakers aanpakt maar alle aanwezige bacterien. Dat is wel het nadeel van zulke middelen dus daarom is het ook zeker geen wondermiddel te noemen.

En verder is colloidaal zilver niet eens een natuurlijk product, het komt niet in de natuur voor uit zichzelf.

Behandel het als medicijn met gebruiksaanwijzing en bijwerkingen bijgevoegd zou ik suggeren.
Je zegt net letterlijk dat het je tegen de borst stuit.....
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:49:16 #39
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171387818
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je zegt net letterlijk dat het je tegen de borst stuit.....
Serieus, dat is alles wat je uit mijn post haalt?

Nee, ik zei letterlijk "wat men tegen de borst stuit" - niet over mezelf. Dan had ik dat namelijk wel zo gezegd...
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:52:30 #40
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171387937
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:49 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Serieus, dat is alles wat je uit mijn post haalt?

Nee, ik zei letterlijk "wat men tegen de borst stuit" - niet over mezelf. Dan had ik dat namelijk wel zo gezegd...
Zilver andere toepassingen
Zilver wordt ook voor andere doeleinden gebruikt, daar zilverionen een kiemdodende werking hebben in water:
De Russen gebruiken zilver om gerecyceld water aan boord van hun ruimtestations te steriliseren
Sommige vliegmaatschappijen gebruiken zilveren waterfilters om de passagiers te beschermen tegen ziektes als dysenterie
De NASA gebruikt een zilver- watersysteem voor de space shuttle
Zilver wordt gebruikt ter vervanging van chloor in zwembadwater; zilver prikt ook niet in de ogen
Japanse firma's hebben meerdere technologieën waarbij zilver wordt gebruikt om lucht te reinigen
Vele industriële bedrijven gebruiken zilver om toxines in de lucht en andere dodelijke industriële vergiften te neutraliseren.

http://mens-en-gezondheid(...)lloidaal-zilver.html
Feyenoord!
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:54:40 #41
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171387992
quote:
17s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zilver andere toepassingen
Zilver wordt ook voor andere doeleinden gebruikt, daar zilverionen een kiemdodende werking hebben in water:
De Russen gebruiken zilver om gerecyceld water aan boord van hun ruimtestations te steriliseren
Sommige vliegmaatschappijen gebruiken zilveren waterfilters om de passagiers te beschermen tegen ziektes als dysenterie
De NASA gebruikt een zilver- watersysteem voor de space shuttle
Zilver wordt gebruikt ter vervanging van chloor in zwembadwater; zilver prikt ook niet in de ogen
Japanse firma's hebben meerdere technologieën waarbij zilver wordt gebruikt om lucht te reinigen
Vele industriële bedrijven gebruiken zilver om toxines in de lucht en andere dodelijke industriële vergiften te neutraliseren.

http://mens-en-gezondheid(...)lloidaal-zilver.html
NASA is daar zelfs wat voorzichtiger mee sinds recent onderzoek.

quote:
On station, silver is used as a biocidal agent based on its antimicrobial properties in the potable water system. Recent studies have shown the possible toxicity of colloidal silver to humans, including crew members aboard the ISS. Researchers are currently developing and testing a simple technique that will enable crew members to test silver levels in the water system in less than two minutes (Hill et al 2010).
https://www.nasa.gov/miss(...)xperiments/1060.html

Verder weet ik niet echt wat je met deze post wil zeggen.
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:56:27 #42
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_171388037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:54 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

NASA is daar zelfs wat voorzichtiger mee sinds recent onderzoek.

[..]

https://www.nasa.gov/miss(...)xperiments/1060.html

Verder weet ik niet echt wat je met deze post wil zeggen.
Dat ik te moe ben om serieus in discussie te gaan. Toedels.
Feyenoord!
pi_171391480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik weet dat zilver (in welke toepassing weet ik niet) soms bij brandwonden wordt gebruikt.

Wat men wel tegen de borst stuit vermoed ik is dat het als wondermiddel wordt neergezet voor van alles en nog wat terwijl dat dus weer erg overdreven is.
Zit ook in deodorant en mijn koelkast heeft een zilverbevattende binnenwand om schimmelvorming tegen te gaan.
Verder ben ik het tegengekomen bij behandelingen in het ziekenhuis.
Het idee dat zilver als antibioticum geschrapt is omdat het niet patenteerbaar zou zijn klopt dan ook niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')