abonnement Unibet Coolblue
pi_171525991
Venco mooi dat de termijnecho goed is en hartstikke fijn dat je zwangerschap tot nu toe zonder kwaaltjes verloopt!

Oh haha bij mij lokt koffie juist vaak hoofdpijn uit of in ieder geval een heel licht/dizzy gevoel in mijn hoofd. Ik heb wel steeds zin in koffie, maar ik merk het effect altijd nogal sterk. Als ik te laat op de dag koffie drink kan ik in de avond niet goed slapen. Dus ik drink hooguit 1 kopje per dag en zeker niet meer na het avondeten..

Heel herkenbaar stroopwafelmeisje, je leeft er denk ik naar toe en als het dan bijna zover is duren de laatste dagen te lang. Fijn dat je dan nog wat dagjes/uurtjes vrij hebt gepland en niet meer al te veel dagen hoeft te werken.

:@ Kris, ja nu heb ik tijd om uitgebreid te reageren, met dreumes op de opvang en de meeste klusjes die wel af zijn. Ik ben bij 35 weken met verlof gegaan dus heb er al een paar weekjes op zitten. Daar geniet ik ook wel echt van, hoewel ik tegelijkertijd een beetje ongeduldig ben en zo veel zin heb dat de baby er is O+ !

Welkom OlivialsTaken. Hopelijk verloopt je zwangerschap voorspoedig :* ! Fijn dat je vertrouwen goed is :).

Twist werken tot 36 weken, knap zeg. Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe?
Ik had het denk ik zeker gered tot 36 weken, lichamelijk gezien wel iets meer klachten in vergelijking met de eerste zwangerschap, maar het werken was nog goed te doen. Ik had wel meer wat stroopwafelmeisje ook aangeeft, dat je er mentaal aan toe bent om je op de baby te focussen. Vooral omdat ik merkte dat ik tijdens de tweede zwangerschap toch al veel minder aandacht had voor het zwanger zijn en alles er om heen. Het vliegt echt voorbij, dus voor je het weet is het ook 36 weken ;) . Dus je laatste zin snap ik ook wel :).

De vorige keer ben ik bij 40.4 weken bevallen. Dus als dat nu ook het geval is nog ruim een weekje geduld hebben!

Waterdruppel dat lijkt me inderdaad niet leuk, dat anderen dan ook niet blij kunnen zijn voor je. Dat is juist zo fijn om te kunnen delen. Hopelijk volgt de uitslag snel!

Venco hebben jullie een geslachtsbepalingsecho of wanneer weet je of het een jongen of meisje zal zijn?
pi_171526187
Vandaag een opmerking van een collega gekregen die niet zo bedoelt was als hij voelt, maar wel nogal pijn deed. Iemand zei dat ik al flink aan het groeien was, en ik reageerde daarop met 'ik voel me ook echt al een olifant'. Collega zei daarop 'noh, ik wil geen gezeur horen hoor, er zijn er genoeg die er alles voor over hebben'. Nu ken ik haar achtergrond en weet ik dat ze het heus niet lelijk bedoelde. Maar het stomme is, het raakt precies de verkeerde snaar. Ik voel me ook ondankbaar doordat ik dit zwanger zijn maar stom vind. Nooit heb ik iets liever gewild dan een grote familie, en ik ben er heel erg stuk van geweest dat het kinderen krijgen hier er niet in leek te zitten. Maar mag ik me dan echt niet me rot voelen omdat het me alles kost wat ik heb? Omdat ik naast mijn werk geen energie heb voor andere/leuke dingen? Omdat ik me rot voel dat ik niets gedaan krijg en alles een bende is? Omdat alle dingen waar ik normaal rust uit haal, ineens niet meer mogen of kunnen? Omdat ik hier jaren lang zo hard aan gewerkt heb en ik dan niet goed kan genieten? Pfff. En dan bedoelde ik mijn olifantenvergelijking niet eens negatief. Enkel dat die buik inmiddels iets is waar ik rekening mee moet houden met bepaalde dingen en dat dat niet zo in me zit omdat ik eerder best slank was. Bah, ik ben er echt sip van.

Verder las ik over veel bewegende babys. O+ De mijne is echt een relaxt figuur volgens mij. Ik voel wel eens beweging en af en toe schopjes, maar nooit echt heel veel of vaak achter elkaar. Ik ben benieuwd of dat echt nog heel anders wordt, want ik kan me dat haast niet voorstellen.

Welkom alle aanwas vanuit het 2e streepjes topic. *O*

Waterdruppel, ik hoop dat de uitslag van de nipt snel binnen is zodat je lekker overal je gevoel kwijt kan. Waarom worden sommigen pas blij als die uitslag goed is?

Stroopwafel lekker aan het aftellen. Nog maar eventjes, je kunt het!

Venco, 20 december is dan ook een heel mooie datum! (Onze trouwdag ;) ) Ik heb ook heel de tijd het idee dat deze baby vroeg gaat komen, terwijl dat nergens op gebasseerd is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171526214
@Vieve6: ben nu 10,4 weken dus geslacht is voorlopig onbekend. Maar gevoel zegt een meisje. ;)
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:54:07 #254
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171526660
Welkom nieuwe mama's to be *O* ik kom langzaamaan steeds hoger op het lijstje nu iedereen onderaan aansluit :D :o.

Vandaag ben ik bij de arboarts geweest vanwege ongezonde werkstress van de afgelopen periode, kreeg het dringende advies om me ziek te melden, dus dat ga ik na morgen doen (morgen rond ik alles zo goed mogelijk af). Echt een raar gevoel, ik heb geen idee wat wat ik met al die vrije tijd moet. Anderhalve maand voor mn voorgenomen verlof :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171526917
Ik zou ook uit gaan van december twist, kan het alleen maar meevallen!

Spannend vanavond Rena! Heb je een voorkeur?

Nanuke, voel je niet rot. Hoe gewenst een zwangerschap ook is, soms is het lichamelijk gewoon even niet leuk. Iedereen heeft die kwaaltjes er voor over (anders hadden ze wel bij de abortusarts gezeten) maar dat wil niet zeggen dat je het leuk moet vinden en het even klagen niet op kan luchten. En dat kan je imo ook prima even (privé) tegen die collega zeggen als je denkt dat je je daarom in moet houden. Continu klagen of het erover hebben is wat anders dan af en toe een opmerking. En anders gewoon hier je ongemakken spuien! Wij begrijpen je wel :)

Wij hebben een middagje ziekenhuis gehad met een rondje langs verpleegkundige, apotheker en anesthesist ter voorbereiding van de keizersnede, en daarna de intake op de kraamafdeling. Beide afspraken waren niet zo spannend, vooral veel herhaling. Wel leuk was dat ze een kamer hebben die ze in principe reserveren voor keizersnedes en meerlingen, en dat is de kamer waarop ik vorige keer de hele inleiding heb gelegen en waar O ook zijn eerste nacht heeft doorgebracht. En indien het niet heel druk is mag man daar ook blijven slapen de eerste nacht.

Gelijk dus maar een vraag voor de lurkers (denk ik), zijn jullie partners na de geboorte van nr 2(+) blijven slapen? O gaat de nacht voor de keizersnede uit logeren, ook omdat we er al vroeg moeten zijn en het anders teveel gedoe wordt s ochtends vroeg, en hij mag daar evt ook de tweede nacht logeren. Ik denk echter dat het voor O beter is als hij gewoon thuis slaapt, met mijn man dus. Hoe hebben jullie dat aangepakt met broertjes/zusjes na de bevalling? Ook qua visite/kennismaking en de rest van de middag? Ik moet sowieso twee nachten blijven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171527278
Willem heeft in totaal 3 nachten bij Opa en Oma gelogeerd. De nacht van de bevalling en de twee nachten dat we moesten blijven. Ik dacht dat ik niet zonder man kon, maar achteraf gezien had ie best thuis kunnen slapen (niet tijdens de bevalling off course) Hij heeft de hele tijd door alle heisa van een ziekenhuis heen geslapen en gesnurkt. Willem vond die drie nachten niet erg. Oma was dood moe :p
  woensdag 7 juni 2017 @ 16:23:02 #257
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_171527296
*ontlurkt*
Mijn man kon/mocht bij de 1e en 2e helaas niet blijven slapen. Maar bij de 3e wel. Een aanrader! Lekker de 1e nacht met zijn 3en O+ (en de2e nacht - heb je meteen extra handen beschikbaar om alles zelf te kunnen doen). Je oudste krijgt dan ook echt wel zijn eigen aandacht. Wij gingen allemaal tegelijk weer thuis slapen toen ik naar huis mocht.

Nanuke :* hoe gewild je zwangerschap ook is, het is niet alleen maar roze wolk. Sommige aspecten zijn gewoon niet zo leuk....
pi_171527484
Nanuke, inderdaad een ongelukkige opmerking van je collega, kijk als je nou constant zou klagen is het misschien wat anders, maar 1 zo'n opmerking die uitgelokt werd door iemand anders? Jij weet juist hoe gewenst en geliefd jullie kindje is, maar je blijft ook een mens en het is gewoon niet altijd makkelijk. Het maken van een mensje gaat gewoon af en toe gepaard met lichamelijke ongemakken :*

FF, ik heb niet echt een voorkeur voor mezelf, maar voor mijn vriend zou ik een jongen heel leuk vinden omdat hij al een meisje heeft en mijn bonusdochter wil heel graag een zusje :') Ik denk dat ik sowieso blij verrast ben met wat het ook is O+ Mensen om me heen denken een meisje, zelf heb ik nog totaal geen voorgevoel.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171527715
Ik weet niet waarom. Maar de kaart gefeliciteerd met je zwangerschap komt ook nog steeds niet. Eerst werd er gezegd na de twaalf weken( ben inmiddels 14,5 wk zwanger) en nu pas als de NIPT terug is. Het zijn mijn ouders die terughoudend zijn en dat doet best pijn. Ze zeggen zelf dat het uit eigenbescherming is, maar ze kunnen toch ook gewoon nu al blij voor me zijn? Toen me schoonzus zwanger was kon het nergens anders over gaan dan de zwangerschap en hoe leuk het allemaal wel niet was. Het doet me toch meer dan ik had gedacht.

@littledrummergirl Als de arts het zegt moet je het zeker doen en al die vrije tijd vul je sneller op dan je denkt ☺ Hou er wel rekening mee dat je zwangerschapsverlof waarschijnlijk nu met zes weken van te voren in gaat i.p.v 4 weken.

@nanuke Dikke knuffel voor jouw. Alsof je niet mag klagen als je zwanger bent. Het is heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn ;)
pi_171527940
Waterdruppel; wat vervelend dat ze zo terughoudend zijn.. Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171528772
Nanuke, kan me voorstellen dat zo'n opmerking precies verkeerd kan vallen ja :*
Je zegt dat je haar achtergrond kent, maar kent zij de jouwe ook? Anders lijkt me dat best een opmerking waard namelijk. Ik ben altijd wel voorstander van mensen laten weten wat zo'n opmerking teweeg kan brengen.

Waterdruppels, erg jammer van die reactie inderdaad :{ als je de NIPT niet had laten doen, had je dus al wel felicitaties gehad? :?
Ook hier vind ik dat je best mag laten weten wat zoiets met je doet (mits je dat zelf ziet zitten natuurlijk).

FF, lijkt me fijn om alles toch alvast doorgenomen te hebben!

Ldg, kan me voorstellen dat het gek is ja. Maar blijkbaar kun je de rust goed gebruiken, dus probeer dat vooral te doen ;)

Vieve, op wat vermoeidheid in het begin na, gaat deze zwangerschap voorlopig erg voorspoedig :)
Heb een kantoorbaan, dus vandaar dat ik de 36 weken wel 'aandurf'. Ook heb ik meer dan genoeg vakantiedagen, dus zelfs al zou ik eerder met verlof gaan, kan ik het alsnog tot 12 weken nadien door laten lopen ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:56:53 #262
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171529430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:40 schreef Waterdruppel het volgende:
Ik weet niet waarom. Maar de kaart gefeliciteerd met je zwangerschap komt ook nog steeds niet. Eerst werd er gezegd na de twaalf weken( ben inmiddels 14,5 wk zwanger) en nu pas als de NIPT terug is. Het zijn mijn ouders die terughoudend zijn en dat doet best pijn. Ze zeggen zelf dat het uit eigenbescherming is, maar ze kunnen toch ook gewoon nu al blij voor me zijn? Toen me schoonzus zwanger was kon het nergens anders over gaan dan de zwangerschap en hoe leuk het allemaal wel niet was. Het doet me toch meer dan ik had gedacht.

@littledrummergirl Als de arts het zegt moet je het zeker doen en al die vrije tijd vul je sneller op dan je denkt ☺ Hou er wel rekening mee dat je zwangerschapsverlof waarschijnlijk nu met zes weken van te voren in gaat i.p.v 4 weken.

@nanuke Dikke knuffel voor jouw. Alsof je niet mag klagen als je zwanger bent. Het is heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn ;)
Ja klopt, wordt idd met 34 weken, ik plak er twee weken vakantiedagen achteraan denk ik, anders sluit het niet goed aan bij de start van het kdv :P. Zes maanden pfff als de kleine er eenmaal is is die tijd vast chill, maar voor nu moet ik maar even op zoek naar iets om mezelf mee te vermaken (ik kan niet goed stilzitten en niksen :@)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:38:58 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171530321
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef rena het volgende:
Bedankt voor de lieve tips, ik ga inderdaad als het eind van de week niet weg is de VK even bellen. Denk dat de tip van drinken ook niet gek is, ik ben er wel zo een die dat soms vergeet. En aan spanning zat ik zelf ook te denken; maar ik heb weinig spanning op het moment, we zijn wel bezig met de verkoop en aankoop van een huis maar dat gaat allemaal heel voorspoedig. Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond :P

OliviaIsTaken, van harte gefeliciteerd! *O* edit; ik lees nu je spoiler, kan me voorstellen dat je het spannend vind, heftig zeg :{

Stroopwafelmeisje, wat een lekker vooruitzicht al bijna verlof *O*

Krisvc, ik werd gebeld dat alles goed was en bij de VK afspraak er na kreeg ik formulieren waar de uitslag ook nog opstond. En na bijna 30 jaar weet ik nu eindelijk mijn bloedgroep daardoor _O-
Spierspanningshoofdpijn betekent pijn van de gespannen spieren in je nek/ op je hoofd. Dat is niet (altijd) hetzelfde als hoofdpijn door de spanning! Het kan juist ook komen door andere houding (door de groei van je buik misschien? en/of verweking van eea?), slechter slapen, etc.
Goed om bijvoorbeeld je verloskundige te vragen, maar je mag gerust ook alvast een fysiotherapeut vragen om te kijken naar je nek. Zij kunnen doorgaans echt wel inschatten of ze wat voor je kunnen betekenen of niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171532521
Thanks dames, jullie reageren altijd zo lief. Het kwam inderdaad zo rot over omdat ik probeer niet echt te klagen naar buiten. Enkel hier en een keer naar mijn man toe als ik er echt doorheen zit. Juist omdat ik als geen ander weet hoe frustrerend/ondankbaar het kan overkomen. Na een lekker slaapje na het eten en jullie bemoedigende woorden kan ik t wel weer achter me laten gelukkig. :)

Ldg, jemig! Zomaar nu al verplicht verlof. Ik hoop voor je dat het weer wat opknapt, dan kun je in elk geval naar buiten tegen de verveling. Heb je er wel een goed gevoel bij verder?

Waterdruppel, wat een stomme redenatie zeg! Zelfbescherming. Voor wat precies? Ze zouden er toch juist voor jullie moeten zijn, zonder voorwaarden? Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171532543
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef rena het volgende:
Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond :P
Hier had ik dus gewoon helemaal overheen gelezen! Leuk! :D
Hoop dat jullie kleintje goed meewerkt! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171533405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Spierspanningshoofdpijn betekent pijn van de gespannen spieren in je nek/ op je hoofd. Dat is niet (altijd) hetzelfde als hoofdpijn door de spanning! Het kan juist ook komen door andere houding (door de groei van je buik misschien? en/of verweking van eea?), slechter slapen, etc.
Goed om bijvoorbeeld je verloskundige te vragen, maar je mag gerust ook alvast een fysiotherapeut vragen om te kijken naar je nek. Zij kunnen doorgaans echt wel inschatten of ze wat voor je kunnen betekenen of niet.
Wat een goede tip! Dit ga ik even onthouden, het lijkt nu al een stuk minder te zijn :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171533484
Ons kleintje werkte heel goed mee! We krijgen een dochter O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171533515
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef rena het volgende:
Ons kleintje werkte heel goed mee! We krijgen een dochter O+ *O*
Gefeliciteerd super leuk een dochtertje! *O* *O*
pi_171533637
Waterdruppel, pff echt vervelend dat ze zo doen, een zwangerschap is toch iets heel moois? Hopelijk heb je snel een goede uitslag! :*
pi_171534166
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef rena het volgende:
Ons kleintje werkte heel goed mee! We krijgen een dochter O+ *O*
Gefeliciteerd, wat leuk! *O*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171534223
Wat leuk Rena!!! :) Fijn dat jullie dochter goed meewerkte!

Dat is een lange tijd LDG! Maar wel goed, zo'n lange tijd stress is ook niet gezond! Ik kan me voorstellen dat het wel lastig voor je is om om te schakelen. Van zo'n stressvolle drukke werkweken, naar een lange tijd verlof. Maar je zult vast een goede/fijne besteding vinden en in ieder geval fijn uitrusten!

Twist fijn dat je nog genoeg vakantiedagen hebt, dan komt het altijd goed : )! Ik heb er ook 1,5 week vakantie achteraan geplakt!

Nanuke wat vervelend dat je zo geraakt werd door de opmerking van je collega. Wel heel begrijpelijk dat je niet altijd alleen maar geniet van de zwangerschap... Het is supermooi, een kindje krijgen, maar tijdens de zwangerschap ook best onwerkelijk allemaal (zo ervaarde ik dat tenminste de eerste keer). Als je daarnaast ook nog klachten hebt of je gewoon niet zo fijn voelt is het zwanger zijn echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Hier je hart luchten is dan wel fijn :)!
pi_171534491
Gefeliciteerd Rena, wat leuk! *O* *O*

Waterdruppel, ik hoop allereerst dat alle uitslagen goed zijn, maar ook dat je omgeving wat blijer voor je kan zijn. Vervelend voor je, dat je nog niet optimaal kan genieten met de mensen om je heen!
pi_171535732
Ach Nanuke, ZO irritant, zulke opmerkingen. Die mensen halen ook twee dingen door elkaar. Namelijk: een kind krijgen en jezelf verrot voelen. Dat je dankbaar bent voor het eerste betekent niet dat je geniet van bijvoorbeeld twaalf keer daags je maag binnenstebuiten keren. Veel mensen realiseren het zich niet zo, maar in feite is het gewoon een hartstikke flauwe opmerking.

Verder ben ik een zeef, maar goede termijnecho *O* , een meisje gespot, boe voor de hoofdpijn, en veel succes met de laatste werkdagen!
pi_171535878
Welkom OlivialsTaken!
Wat mooi dat je weer zwanger bent. Hopelijk kun je genieten van je zwangerschap ondanks de zorgen die je waarschijnlijk hebt.

Rena wat voor mij belangrijk is, is veel drinken én fruit eten. Als ik verstopping krijg dan krijg ik ook een vreselijke hoofdpijn vanuit mijn nek.
Leuk trouwens, een meisje! O+

Venco, die born in 2017 pakjes zijn in december misschien wel afgeprijsd. :X
Mooi dat je termijnecho goed is. :-)

Ik wacht ook nog op de uitslag van de Nipt. Hopelijk binnenkort.

Wat een stomme opmerking Nanuke. Als ik het goed lees dan weet jij juist goed hoeveel je ervoor over kunt hebben om zwanger te worden. Je klaagt toch ook alleen over je formaat, niet over dat je zwanger bent. Maar ik zou ook niet zo goed weten wat je op zoiets moet zeggen. :@

Ik heb mijn kraambureau geregeld. Heb echt allerlei vergelijkingen gemaakt. Uiteindelijk was ik er klaar mee en koos ik toch maar voor de eerste in Google. Komt vast goed. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171535961
Een meisje rena O+ Wat leuk! *O*

Oef Nanuke, wat rot. Ik las een tijdje geleden op social media ook een opmerking van dezelfde strekking (mensen die zwanger zijn mogen niet klagen, want er zijn ook mensen die niet zwanger kunnen worden) en hoewel ik het sentiment wel begrijp, is het toch een beetje van dezelfde strekking als mensen die griep hebben mogen niet klagen, want er zijn ook mensen die kanker hebben en mensen mogen niet over hun werk klagen, want er zijn ook mensen die geen werk hebben. Er is geen leed-schaal of vergelijkingsgraad of zo.. Blijf je gewoon maar uiten, je draagt namelijk al genoeg ;) :*

[ Bericht 94% gewijzigd door Bloesem. op 07-06-2017 21:32:12 (Kloon vergeten, maar f*ck it :')) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')