abonnement Unibet Coolblue
pi_171457464
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat om de realiteit



Deze mensen willen niet in de bijstand, deze mensen hebben vaak 100.000 tot 150.000 euro aan pensioen opgebouwd, laat hen dat gebruiken tot de AOW uitkering begint

Realiteit is dat ze daar naar 3 +/- 4 jr doorheen zijn, jij hebt duidelijk geen idee hoeveel het kosten doet!
  zondag 4 juni 2017 @ 21:59:36 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171458342
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Realiteit is dat ze daar naar 3 +/- 4 jr doorheen zijn, jij hebt duidelijk geen idee hoeveel het kosten doet!
Hangt af van de hoogte van de bruto annuïteit en de fiscale afhandeling ,
in de ergste gevallen moet de staat een kleine aanvulling geven uit de bijstand, net als men nu doet bij de AOW voor sommigen.

Je haalt altijd de periode van einde WW tot de datum aanvang AOW, , met 150.000 euro pensioen is er na 30 jaar toch 15.000 euro bruto per jaar over 10 jaar
Met een goede fiscale behandeling is dat toch 1000 euro netto per maand

men is wel vrij om te gaan en staan waar men wil en kan ook gaan samenwonen met een verdienende partner zonder problemen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-06-2017 07:44:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171460231
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hangt van de bruto annuïteit af en de fiscale afhandeling , in de ergste gevallen moet de staat een kleine aanvulling geven uit de bijstand, net als men nu doet bij de AOW voor sommigen

Je haalt altijd de periode van einde WW tot de datum aanvang AOW, , met 150.000 euro pensioen is er na 30 jaar toch 15.000 euro bruto per jaar over 10 jaar
Met een goede fiscale behandeling is dat toch 1000 euro netto per maand

men is wel vrij om te gaan en staan waar men wil en kan ook gaan samenwonen met een verdienende partner zonder problemen
Dus toch ergens nog bijstand willen het kan niet op zo te lezen, jij denkt natuurlijk wat men netto verkrijgt dat het dat is.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:02:39 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171460908
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 22:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus toch ergens nog bijstand willen het kan niet op zo te lezen, jij denkt natuurlijk wat men netto verkrijgt dat het dat is.
ja of je nu 100% bijstand krijgt of 10% aanvulling , dat scheelt wel veel

ja je kan niet netto onder bijstand niveau zakken ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171465448
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja of je nu 100% bijstand krijgt of 10% aanvulling , dat scheelt wel veel

ja je kan niet netto onder bijstand niveau zakken ,

En de lasten welke over bijstand geheven worden, wenst men die geschonken te krijgen?

Of voor die procenten sollicitatie plicht maar laten gelden?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 01:55:55 ]
  maandag 5 juni 2017 @ 15:14:07 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171474814
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

En de lasten welke over bijstand geheven worden, wenst men die geschonken te krijgen?

Of voor die procenten sollicitatie plicht maar laten gelden?
ik verbaas me steeds over je onwetendheid en ongehinderd toch door argumenteren,.
Geniaal , .je lijkt wel een politicus die tegen publiek kletst dat nog dommer is dan hijzelf.


POL / De AOW en pensioen gaan onhaalbaar vanuit dienstverband
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171475388
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik verbaas me steeds over je onwetendheid en ongehinderd toch door argumenteren,.
Geniaal , .je lijkt wel een politicus die tegen publiek kletst dat nog dommer is dan hijzelf.

POL / De AOW en pensioen gaan onhaalbaar vanuit dienstverband
Jij wil me een fles zeik verkopen als limo, daar trap ik dus niet in!

Zonder werk is bijstand de regel na de WW periode en geen pensioen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 15:57:26 ]
  maandag 5 juni 2017 @ 16:57:18 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171477831
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij wil me een fles zeik verkopen als limo, daar trap ik dus niet in!

Zonder werk is bijstand de regel na de WW periode en geen pensioen.
Regels zijn er om te veranderen
Wat nu regel is , dat is morgen verboden


De IOAW is een heel klein stapje in de goede richting. die moet veranderd worden in eigen pensioengeld, en indien nodig aangevuld uit de IOAW, tot de AOW uitkering begint .

Het basisinkomen is dan duidelijk weer over de top .
Maar ergens daar tussenin ligt de financiële toekomst voor de oudere werkloze 55+ plusser, die daarna zijn tijd kan vullen met wat hij of zij maar leuk vind

bijklussen, vrijwilligerswerk, in Azie gaan wonen of ergens in Groningen , samenwonen ongeacht verdienende partner of niet
Geen meldingsplicht meer, en geen UWV meer. , mooi toch ??


Het pensioenstelsel moet toch op de schop , beter maar gelijk de voordelen oppakken en combineren met het uitkeringsstelsel en fiscale mogelijkheden

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 05-06-2017 18:48:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171486351
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het pensioenstelsel moet toch op de schop , beter maar gelijk de voordelen oppakken en combineren met het uitkeringsstelsel en fiscale mogelijkheden
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij denkt
Het gaat om de realiteit

Denk jij dat of is dat zo, zie je eigen reactie, of wil jij nou zelf doen wat jij anderen niet toestaan doet?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 02:10:45 #60
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171490978
Weet je wat me in dit topic nou opvalt en wat ik eigenlijk altijd hoor als het over pensioenen gaat? Ik, ik, ik...allemaal posten jullie dingen die vanuit jullie oogpunt zijn en jullie zouden dienen. Maar hebben jullie er als 'oudere generatie' ook aan gedacht dat jullie kosten in de toekomst door anderen opgebracht moeten worden? En dat die groep kleiner is dan jullie groep waardoor de jongere groep en verplicht langer door moet werken (pre pensioen, wat is dat?pensioen met 66, wat is dat?) En er financieel flink op achteruit gaat?

Ja, het is sneu als je als (huidige)50+'er je baan kwijtraakt en erg moeilijk weer aan de bak komt. Ja, het is zuur als je daardoor je eigen huis op moet eten en flink terug moet in inkomen, maar jullie hebben tenminste die kans omdat jullie ook de goede tijden hebben gekend en dus konden sparen. De huidige jongeren kwamen niet aan de bak na hun studie, kregen geen ervaring, kregen niet d kans om te sparen omdat ze al blij waren met een baan onder niveau die hun vaste lasten betaalde en een hypotheek en eigen huis is een utopie. En oh ja, die vaste lasten gingen op aan generatiegenoten van jullie die huizen goedkoop kochten in de goede tijd en jaren o.a. hypotheekrenteaftrek kregen. Maar klagen jullie maar verder hoor, jullie hebben het immers zoooo zwaar....
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_171491019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 02:10 schreef yats het volgende:
Weet je wat me in dit topic nou opvalt en wat ik eigenlijk altijd hoor als het over pensioenen gaat? Ik, ik, ik...allemaal posten jullie dingen die vanuit jullie oogpunt zijn en jullie zouden dienen. Maar hebben jullie er als 'oudere generatie' ook aan gedacht dat jullie kosten in de toekomst door anderen opgebracht moeten worden? En dat die groep kleiner is dan jullie groep waardoor de jongere groep en verplicht langer door moet werken (pre pensioen, wat is dat?pensioen met 66, wat is dat?) En er financieel flink op achteruit gaat?

Ja, het is sneu als je als (huidige)50+'er je baan kwijtraakt en erg moeilijk weer aan de bak komt. Ja, het is zuur als je daardoor je eigen huis op moet eten en flink terug moet in inkomen, maar jullie hebben tenminste die kans omdat jullie ook de goede tijden hebben gekend en dus konden sparen. De huidige jongeren kwamen niet aan de bak na hun studie, kregen geen ervaring, kregen niet d kans om te sparen omdat ze al blij waren met een baan onder niveau die hun vaste lasten betaalde en een hypotheek en eigen huis is een utopie. En oh ja, die vaste lasten gingen op aan generatiegenoten van jullie die huizen goedkoop kochten in de goede tijd en jaren o.a. hypotheekrenteaftrek kregen. Maar klagen jullie maar verder hoor, jullie hebben het immers zoooo zwaar....
PENSIOEN, is geen AOW!
pi_171491826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 02:10 schreef yats het volgende:
Weet je wat me in dit topic nou opvalt en wat ik eigenlijk altijd hoor als het over pensioenen gaat? Ik, ik, ik...allemaal posten jullie dingen die vanuit jullie oogpunt zijn en jullie zouden dienen. Maar hebben jullie er als 'oudere generatie' ook aan gedacht dat jullie kosten in de toekomst door anderen opgebracht moeten worden? En dat die groep kleiner is dan jullie groep waardoor de jongere groep en verplicht langer door moet werken (pre pensioen, wat is dat?pensioen met 66, wat is dat?) En er financieel flink op achteruit gaat?

Ja, het is sneu als je als (huidige)50+'er je baan kwijtraakt en erg moeilijk weer aan de bak komt. Ja, het is zuur als je daardoor je eigen huis op moet eten en flink terug moet in inkomen, maar jullie hebben tenminste die kans omdat jullie ook de goede tijden hebben gekend en dus konden sparen. De huidige jongeren kwamen niet aan de bak na hun studie, kregen geen ervaring, kregen niet d kans om te sparen omdat ze al blij waren met een baan onder niveau die hun vaste lasten betaalde en een hypotheek en eigen huis is een utopie. En oh ja, die vaste lasten gingen op aan generatiegenoten van jullie die huizen goedkoop kochten in de goede tijd en jaren o.a. hypotheekrenteaftrek kregen. Maar klagen jullie maar verder hoor, jullie hebben het immers zoooo zwaar....
Exact. De meeste ouderen konden sparen voor de oude dag en konden een netwerk bouwen om op terug te vallen, indien de tijden zwaar zouden worden. De meeste jongeren kregen die kans nooit. Klagen dus onterecht.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 07:55:32 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171491921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Exact. De meeste ouderen konden sparen voor de oude dag en konden een netwerk bouwen om op terug te vallen, indien de tijden zwaar zouden worden. De meeste jongeren kregen die kans nooit. Klagen dus onterecht.
Ook jongeren sparen voor hun oude dag, over modaal salaris een bedrag van 6000 euro per jaar

Net zoveel als ouderen, de ellende zit in de huidige gebruikte opbouwsystematiek, daar gaat het mis.

Men moet snel over op nominaal sparen, dat is duidelijk voor iedereen , dan kan niemand een ander meer verwijten maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171491943
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook jongeren sparen voor hun pensioen, over modaal salaris een bedrag van 6000 euro per jaar

Net zoveel als ouderen, de ellende zit in de huidige gebruikte opbouwsystematiek, daar gaat het mis.

Men moet snel over op nominaal sparen, dat is duidelijk voor iedereen , dan kan niemand een ander meer verwijten maken
Maar de jongeren kunnen/konden nooit zoveel sparen als de ouderen konden sparen. Dan heb ik het over het netto salaris welke de jongeren kunnen/konden krijgen. Daar zit een wereld van verschil ten nadele van de jongeren, en daar hoort men de werkende ouderen nooit over.
pi_171492775
De jongeren sparen net zoveel als niet meer, de crisis bracht teweer dat de pensioenen niks meer binnen halen deden.
Mijn visie op de crisis is toch algemeen bekent of niet, als men de Euro of de EU niet ingevoerd had was het misschien niet gebeurd.
Wie met vuur spelen doet kan zijn handjes branden?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:40:03 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171493662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 08:02 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar de jongeren kunnen/konden nooit zoveel sparen als de ouderen konden sparen. Dan heb ik het over het netto salaris welke de jongeren kunnen/konden krijgen. Daar zit een wereld van verschil ten nadele van de jongeren, en daar hoort men de werkende ouderen nooit over.
jongeren sparen ook 6000 euro bruto per jaar bij een modaal salaris , dus verschil is er niet,
ouderen hebben na 25 jaar wel een aanzienlijk bedrag aan pensioen gespaard , dat wel

Alleen de opbouw die de pensioenfondsen vroeger hanteerden, dat was een warboel , met allerlei stelsels, correcties en kortingen daarop door elkaar heen.
Die pensioenfondsen weten zelf niet meer wat ze allemaal aan het rommelen zijn geweest.

Het lijkt me niet dat ze die dikke bonussen echt verdiend hebben , als je zelfs geen saldo per deelnemer meer kunt noemen
https://fd.nl/economie-po(...)gd-over-bonussen-apg


POL / De AOW en pensioen gaan onhaalbaar vanuit dienstverband

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2017 12:18:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171495453
https://www.google.nl/web(...)gd-over-bonussen-apg

Zouden de heren en dames in het kabinet al minder hebben?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:22:10 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171495643
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij wil me een fles zeik verkopen als limo, daar trap ik dus niet in!

Zonder werk is bijstand de regel na de WW periode en geen pensioen.
Regels zijn er om te veranderen
Wat nu regel is , dat is morgen verboden
en andersom


De IOAW is een heel klein stapje in de goede richting. die moet veranderd worden in eigen pensioengeld, en indien nodig aangevuld uit de IOAW, tot de AOW uitkering begint .

Het de laatste tijd zoveel besproken basisinkomen is dan duidelijk weer over de top .
Maar ergens daar tussenin ligt de financiële toekomst voor de oudere werkloze 55+ plusser, die daarna zijn tijd kan vullen met wat hij of zij maar leuk vind

bijklussen, vrijwilligerswerk, in Azie gaan wonen of ergens in Groningen , samenwonen ongeacht verdienende partner of niet
Geen meldingsplicht meer, en geen UWV meer. , mooi toch ??

Het pensioenstelsel moet toch op de schop , beter maar gelijk de voordelen oppakken en combineren met het uitkeringsstelsel en fiscale mogelijkheden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171502546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jongeren sparen ook 6000 euro bruto per jaar bij een modaal salaris , dus verschil is er niet,
ouderen hebben na 25 jaar wel een aanzienlijk bedrag aan pensioen gespaard , dat wel

Alleen de opbouw die de pensioenfondsen vroeger hanteerden, dat was een warboel , met allerlei stelsels, correcties en kortingen daarop door elkaar heen.
Die pensioenfondsen weten zelf niet meer wat ze allemaal aan het rommelen zijn geweest.

Het lijkt me niet dat ze die dikke bonussen echt verdiend hebben , als je zelfs geen saldo per deelnemer meer kunt noemen
https://fd.nl/economie-po(...)gd-over-bonussen-apg

POL / De AOW en pensioen gaan onhaalbaar vanuit dienstverband
Ik heb het over het nettosalaris waar de jongeren nauwelijks iets van kunnen sparen. De mensen die hebben kunnen werken tot hun pensioen konden veel meer bij elkaar sparen voor hun oude dag dan de meeste jongeren van tegenwoordig kunnen. Daar zit dus wel degelijk een groot verschil. Het spaargedrag van de ouderen is echter een punt waar de meeste ouderen niet over willen door willen praten. Jij schijnbaar ook niet, aangezien je over iets totaal anders begint?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:23:26 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171503048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik heb het over het nettosalaris waar de jongeren nauwelijks iets van kunnen sparen. De mensen die hebben kunnen werken tot hun pensioen konden veel meer bij elkaar sparen voor hun oude dag dan de meeste jongeren van tegenwoordig kunnen. Daar zit dus wel degelijk een groot verschil. Het spaargedrag van de ouderen is echter een punt waar de meeste ouderen niet over willen door willen praten. Jij schijnbaar ook niet, aangezien je over iets totaal anders begint?
als je een baan hebt dan moet je verplicht sparen van je BRUTO salaris en je werkgever spaart 70 % van de maandelijkse inleg

kijk eens goed op je salarisstrook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171503322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je een baan hebt dan moet je verplicht sparen van je BRUTO salaris en je werkgever spaart 70 % van de maandelijkse inleg

kijk eens goed op je salarisstrook
Kun jij wel lezen? Als ik me niet vergis ben jij toch docent? Daar mag men toch wel van verwachten, dat die lezen kan? Toch?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 18:52:09 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171505532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Kun jij wel lezen? Als ik me niet vergis ben jij toch docent? Daar mag men toch wel van verwachten, dat die lezen kan? Toch?
Heb jij een baan ??
Hen je werk ??
Heb je een DIGID ?? klik dan eens hier
https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/pensioenregister/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171513473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Regels zijn er om te veranderen
Wat nu regel is , dat is morgen verboden
en andersom

De IOAW is een heel klein stapje in de goede richting. die moet veranderd worden in eigen pensioengeld, en indien nodig aangevuld uit de IOAW, tot de AOW uitkering begint .

Het de laatste tijd zoveel besproken basisinkomen is dan duidelijk weer over de top .
Maar ergens daar tussenin ligt de financiële toekomst voor de oudere werkloze 55+ plusser, die daarna zijn tijd kan vullen met wat hij of zij maar leuk vind

bijklussen, vrijwilligerswerk, in Azie gaan wonen of ergens in Groningen , samenwonen ongeacht verdienende partner of niet
Geen meldingsplicht meer, en geen UWV meer. , mooi toch ??

Het pensioenstelsel moet toch op de schop , beter maar gelijk de voordelen oppakken en combineren met het uitkeringsstelsel en fiscale mogelijkheden
Er zit geld genoeg bij de fondsen om het te kunnen overleven, echter ik vermoed dat ze dan de top iets komen af aan het romen.

Iemand van 55 hoort er gewoon geen gebruik van te kunnen maken, zo denk ik nu en zo zal ik blijven denken!
Wat ik wel veranderd zou willen zien is dat mijn inleg voor mijn nabestaanden blijft, zodat die minder behoeven in te leggen als ik het loodje zou leggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2017 22:58:55 ]
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:03:17 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171516840
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Iemand van 55 hoort er gewoon geen gebruik van te kunnen maken, zo denk ik nu en zo zal ik blijven denken!

PENSIOENGELD is eigen spaargeld en kent een maandelijkse inleg die voor 30% door jou en voor 70% door je werkgever wordt ingelegd bij een fonds of bank.
Het saldo mag altijd gebruikt worden door de spaarder. als de overheid dat een goede zaak vind
Zoals overbrugging van een periode zonder inkomen.

AOW is een collectieve last die door de gemeenschap moet worden betaald, het recht is 2% per jaar,
Door 50 jaar na je 15 levensjaar in Nederland te wonen heb je 100% recht op AOW
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:34:02 #75
33189 RM-rf
1/998001
pi_171517065
Blijf je nu onzin roepen?

Private pensioengelden (Lijfrente, private sppargelden) zijn enkel persoonsgebonden, maar pensioenvoorzieningen die via je loonstrookje geint worden (tweede pijler van het ned. Pensioenstelsel) zijn uiteindelijk collectieve voorzieningen...

Het is dus _niet_ zo dat je je eigen ingelegde vermogen uitgekeerd krijgt, maar hooguit bouw je bepaalde pensioenrechten op:
De hoogte van de uitkering wordt echter bepaald door het dekkingsvermogen en uitstaande verplichtingen en de huidige geïnde premies...

Gaan de pensioenfondsen steeds meer uitkeren daalt hun dekking, mogelijk zelfs zover dat ze hun uitstaande verplichtingen niet eens meer dekken (een situatie de de afgelopen jaren al dichtbij kwam toen de dekkingsgraad onder de 100% dreigde te zakken)..
Dat kun je ook niet eindeloos opvangen door enkel de premies steeds verder te verhogen voor jongere generaties; die daarvoor vermoedelijk dan steeds minder terugkrijgen (zeker als de leeftijd waarop mensen met pensioen gaan verder zakt en steeds minder werkenden tegenover veel meer gepensioneerden staan)


Kan je verder die waarheid dom blijven ontkennen en mensen die je correct uitleggen hoe het zit uitschelden...
Maar de realiteit is gewoon zoals deze is, niet de onzin die jij vooral jezelf voorhoud
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')