abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171320936
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: TTK / [RECENSIES] Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?
Ja doei.
pi_171321151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 00:29 schreef Leitmotiv het volgende:
[ afbeelding ]

Erg indruk op mij gemaakt. Piet, heb jij nog tips voor goede romans over homoseksualiteit, heb je persoonlijke favorieten?
Een docent van mij heeft een lijst gemaakt van de beste homoliteratuur (met inzendingen vanuit de literaire wereld). Die is hier te vinden. Er staat ook een link naar de lesbische lijst.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_171321306


Dit boek is nu onderweg, dus ik ga hier vanavond aan beginnen. Is stiekem ook mijn geschiedenis. :) Ben benieuwd.

[ Bericht 7% gewijzigd door arvensis op 30-05-2017 10:53:54 ]
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 10:42:59 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171321400

Geen roman, maar snoeiharde satire, het ware leven. Konrad & Paul, twee mannen die al jaren samen zijn in Keulen.
Door Ralf Konig, het is een serie.
AFAIK niet in het Nederlands verschenen, wel in het Duits, Frans, Engels en Spaans.
Hij is mijn favorite Duitse schrijver

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:24:40 #5
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171332266
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De TV serie was erg amusant.
Wist niet eens dat die er was, Alles wordt maar verfilmd tegenwoordig.

Heb je de serie van Jonathan Strange & Mr. Norrell ook gezien? Ben best benieuwd of dat wat is.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:23:29 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171335245
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wist niet eens dat die er was, Alles wordt maar verfilmd tegenwoordig.

Heb je de serie van Jonathan Strange & Mr. Norrell ook gezien? Ben best benieuwd of dat wat is.
Ja, was erg mooi gedaan, het boek is beter, maar de serie is erg mooi, prachtige beelden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:27:07 #7
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171335342
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, was erg mooi gedaan, het boek is beter, maar de serie is erg mooi, prachtige beelden.
Nice, toch maar een keertje kijken dan ^O^

Ik lig nog (redelijk) op schema met The Name of the Rose. Een boek dat overigens bijzonder matig verfilmd is.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 17:25:10 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171422155
In Pynchon begonnen

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Against_the_Day
Persoonlijk vind ik het zijn beste werk

Nadat ik Wieringa uit had
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  One tough cookie zaterdag 3 juni 2017 @ 17:29:58 #9
169210 liesje1979
pi_171422273

Bij de kringloop gekocht, leest heel makkelijk weg, staan niet echt nieuwe dingen in ofzo maar is grappig beschreven allemaal.
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 17:32:50 #10
42184 crew  DaMart
pi_171422320
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 3 juni 2017 @ 17:33:08 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171422328
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 17:29 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de kringloop gekocht, leest heel makkelijk weg, staan niet echt nieuwe dingen in ofzo maar is grappig beschreven allemaal.
Jep, is amusant
Top tip, stap in vreemde moeilijke landen nooit op riooldeksels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171423029
David Young - Stasi Child

  zondag 4 juni 2017 @ 10:04:36 #13
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_171439717
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  zondag 4 juni 2017 @ 10:13:26 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171439854
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:04 schreef friskvind het volgende:
[ afbeelding ]
Interessante periode voor een autobiografie, van paardekoets tot ruimtevaart, twee wereldoorlogen, dekolonisatie. Veel verandering in de wereld.
De PDF bij DBNL
http://www.dbnl.org/tekst/rome003omzi01_01/rome003omzi01_01.pdf
Voor op je ebook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171452702
Deze twee net uit:




Binnenkort beginnen in deze (erg benieuwd):

  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 19:00:21 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_171452833
De Zon en de Maan en de Rolling Stones door Rich Cohen.
Echte pageturner. Van alle boeken die ik over de Stones gelezen heb steekt deze er met kop en schouders bovenuit ^O^
pi_171453355
quote:
2s.gif Op zondag 4 juni 2017 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze twee net uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Binnenkort beginnen in deze (erg benieuwd):

[ afbeelding ]
oh man, ik word altijd zo blij van jouw boekenkeuzes :D O+

ik heb net uit:


ik ben net, hobbelend en opgepropt in een ugandese matatu, begonnen in:
  zondag 4 juni 2017 @ 20:04:13 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171454679

Voor even tussendoor op de bank met een borrel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171460368
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:22 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

oh man, ik word altijd zo blij van jouw boekenkeuzes :D O+

ik heb net uit:
[ afbeelding ]
Haha, da's leuk om te horen. Hoe was The Broom of the System? Vergelijkbaar met andere werk van DFW, of wijkt 't als debuut wat af van zijn latere stijl?
pi_171470444
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 22:48 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Haha, da's leuk om te horen. Hoe was The Broom of the System? Vergelijkbaar met andere werk van DFW, of wijkt 't als debuut wat af van zijn latere stijl?
Ik vind het vergelijkbaar, hoewel het duidelijk een debuut is. Hij laat qua verhaallijn veel dingen open, en technisch mis ik wat dingen die hij er -had hij het later geschreven- zeker in had gestopt (of die ik over het hoofd heb gezien, DFW lezen vergt wel wat van je inspanningen), maar filosofisch/literair gezien is het een genot om te lezen...
pi_171532634
tussendoortje, gevonden in een hostel en in 2 dagen uitgelezen:

pi_171532718
Niet bepaald een tussendoortje, begonnen in:
Demain, on roule
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:42:42 #23
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171534245
Hoi, ik zoek een sterk stukje literatuur wat ook nog eens lekker weg leest. Ik wil me graag verdiepen in klassieke literatuur maar gelijk Oorlog en Vrede is een stap te ver. Iemand aanraders?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:42:03 #24
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171536442


Voor een paar dollar op de kop getikt bij een 2nd hand book sale.
Ik lees goede en slechte recensies dus het zal mij benieuwen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_171537578
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Voor even tussendoor op de bank met een borrel.
Ik heb hem vorig jaar ook gelezen. Lees je de Engelse versie? Vet!
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:42:04 #26
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_171543893
Zowel thuis tussen boeken door, als in de auto via audioboek (gelezen door Carlin zelf):



Hilarisch! Illustreert perfect waarom Carlin een van mijn favoriete komieken was. Vooral zijn stuk over verloedering van grammatica vind ik persoonlijk geniaal. Het is helaas anno 2017 alleen maar relevanter geworden:

quote:
I’m tired of television announcers, hosts, newscaster, and commentators, nibbling away at the English language, making obvious and ignorant mistakes. If I were in charge of America’s broadcast stations and networks, I would gather together all the people whose jobs include speaking to the public, and I would not let them out of the room until they had absorbed the following suggestions. I’m aware that media personalities are not selected on the basis of intelligence. I know that, and I try to make allowances for it. Believe me, I really try. But still … There are some liberties taken with speech that I think require intervention, if only for my own sake. I won’t feel right if this chance goes by, and I keep my silence.

The English word forte, meaning "specialty" or "strong point," is not pronounced "for-tay." Got that? It is pronounced "fort." The Italian word forte, used in music notation, is pronounced "for-tay," and it instructs the musician to play loud: "She plays the skin flute, and her forte [fort] is playing forte [for-tay]." Look it up. And don’t give me that whiny shit, "For-tay is listed as the second preference." There’s a reason it’s second: because it’s not first!

Irony deals with opposites; it has nothing to do with coincidence. If two baseball palyers from the same hometown, on different teams, receive the same uniform number, it is not ironic. It is a coincidence. If Barry Bonds attains lifetime statistics identical to his father’s it will not be ironic. It will be a coincidence. Irony is "a state of affairs that is the reverse of what was to be expected; a result opposite to and in mockery of the appropriate result." For instance:

• If a diabetic, on his way to buy insulin, is killed by a runaway truck, he is the victim of an accident. If the truck was delivering sugar, he is the victim of an oddly poetic coincidence. But if the truck was delivering insulin, ah! Then he is the victim of an irony.
• If a Kurd, after surviving bloody battle with Saddam Hussein’s army and a long, difficult escape through the mountains, is crushed and killed by a parachute drop of humanitarian aid, that, my friend, is irony writ large.
• Darryl Stingley, the pro football player, was paralyzed after a brutal hit by Jack Tatum. Now Darryl Stingley’s son plays football, and if the son should become paralyzed while playing, it will not be ironic. It will be coincidental. If Darryl Stingley’s son paralyzes someone else, that will be closer to ironic. If he paralyzes Jack Tatum’s son that will be precisely ironic.

I’m tired of hearing prodigal being used to mean "wandering, given to running away or leaving and returning." The parable in the Book of Luke tells of a son who squanders his father’s money. Prodigal means "recklessly wasteful or extravagant." And if you say popular usage has changed that, I say, fuck popular usage!

The phrase sour grapes does not refer to jealousy or envy. Nor is it related to being a sore loser. It deals with the rationalization of failure to attain a desired end. In the original fable by Aesop, "The Fox and the Grapes," when the fox realizes he cannot leap high enough to reach the grapes, he rationalizes that even if he had gotten them, they would probably have been sour anyway. Rationalization, that’s all sour grapes means. It doesn’t mean deal with jealousy or sore losing. Yeah, I know you say, "Well many people are using it that way, so the meaning is changing." And I say, "Well many people are really fuckin’ stupid too, shall we just adopt all their standards?"

Strictly speaking, celibate does not mean not having sex, it means not being married. No wedding. The practice of refraining from sex is called chastity or sexual abstinence. No fucking. Priests don’t take a vow of celibacy, they take a vow of chastity. Sometimes referred to as the "no-nookie clause."

And speaking of sex, the Immaculate Conception does not mean Jesus was concieved in the absence of sex. It means Mary was conceived without Original Sin. That’s all it has ever meant. And according to the tabloids, Mary is apparently the only one who can make such a claim. The Jesus thing is called virgin birth.

Proverbial is now being used to describe things that don’t appear in proverbs. For instance, "the proverbial drop in the bucket" is incorrect because "a drop in the bucket" is not a proverb, it’s a metaphor. You wouldn’t say, "as welcome as a turd in the proverbial punchbowl," or "as cold as the proverbial nun’s box," because neither refers to a proverb. The former is a metaphor, the latter is a simile.

Momentarily means for a moment, not in a moment. The word for "in a moment" is presently "I will be there presently, Dad, and then, after pausing momentarily, I will kick you in the nuts."

No other option and no other alternative are redundant. The words option and alternative already imply otherness. "I had no option, Mom, I got this huge erection because there was no alternative." This rule is not optional; the alternative is to be wrong.

You should not use criteria when you mean criterion for the same reason that you should not use criterion when you mean criteria. These is my only criterions.

A light-year is a measurement of distance, not time. "It will take light years for young basketball players to catch up with the number of women Wilt Chamberlain has fucked, "is a scientific impossibility. Probably in more ways than one.

An acronym is not just any set of initials. It applies only to those that are pronounced as words. MADD, DARE, NATO, and UNICEF are acronyms. FBI, CIA, and KGB are not. They’re just pricks.

I know I’m fighting a losing battle with this one, but I refuse to surrender: Collapsing a building with explosives is not an implosion. An implosion is a very specific scientific phenomenon. The collapsing of a building with explosives is the collapsing of a building with explosives. The explosives explode, and the building collapses inwardly. That is not an implosion. It is an inward collapsing of a building, following a series of smaller explosions designed to make it collapse inwardly. Period. Fuck you!

Here’s another pointless, thankless objection I’d like to register. I say it that way, because I know you people and your goddamn "popular usage" slammed the door on this one a long time ago. But here goes anyway:

A cop out is not an excuse, not even a weak one; it is an admission of guilt. When someone "cops a plea," he admits guilt to some charge, in exchange for better treatment. He has "copped out." When a guy says, "I didn’t get to fuck her because I reminded her of her little brother," he is making an excuse. If he says, "I didn’t get to fuck her because I’m an unattractive schmuck," he is copping out. The trouble arises when an excuse contains a small amount of self-incriminating truth.

This one is directed to the sports people: You are destroying a perfectly good figure of speech: "Getting the monkey off one’s back" does not mean breaking a losing streak. It refers only to ending a dependency. That’s all. The monkey represents a strong yen. A loosing streak does not compare even remotely. Not in a literary sense and not in real life.

Here’s one you hear from the truly dense: "The proof is in the pudding." Well, the proof is not in the pudding; the rice and raisins are in the pudding. The proof of the pudding is in the eating. In this case, proof means "test." The same is true of "the exception that proves (tests) the rule."

An eye for an eye is not a call for revenge, it is an argument for fairness. In the time of the Bible, it was standard to take a life in exchange for an eye. But the Bible said, No, the punishment should fit the crime. Only and eye for an ey, nothing more. It is not vindictive, it is mitigatory.

Don’t make the same mistake twice seems to indicate three mistakes, doesn’t it? First you make the mistake. Then you make the same mistake. Then you make the same mistake twice. If you simply say, "Don’t make the same mistake, " you’ll avoid the first mistake.

Unique needs no modifier. Very unique, quite unique, more unique, real unique, fairly unique, and extremely unique are wrong and they mark you as dumb, although certainly not unique.

Healthy does not mean "healthful." Healthy is a condition, healthful is a property. Vegetable aren’t healthy, they’re dead. No food is healthy. Unlesss you have an eggplant that’s doing push-ups. Push-ups are healthful.

There is no such thing or word as kudo. Kudos is a singular noun meaning praise, and it is pronounced kyoo-dose. There is also a plural form, spelled the same, but pronounced kyoo-doze. Please stop telling me, "So-and-so picked up another kudo today."

Race, creed, or color is wrong. Race and color, as used in this phrase, describe the same property. And "creed" is a stilted, outmoded way of saying "religion." Leave this tired phrase alone; it has lost its usefulness. Besides, it reeks of insincerity no matter who uses it.

As of yet is simply stupid. As yet, I’ve seen no progress on this one, but of course I’m speaking as of now.

Here’s one you can win money on in a bar if you’re within reach of the right reference book: Chomping at the bit and old stomping ground are incorrect. Some Saturday afternoon when you’re getting bombed on your old stamping ground, you’ll be champing at the bit to use this one.

Sorry to sound so picky, folks, but I listen to a lot of radio and TV and these things have bothered me for a long time.
George Carlin _O_
  Redactie Frontpage vrijdag 9 juni 2017 @ 08:55:32 #27
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_171566570


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_171570675
Gister gekocht:

  vrijdag 9 juni 2017 @ 15:12:45 #29
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_171574040
Fijn stukje blasfemie :)

nee, jij dan!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 15:31:47 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171574479
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Ik heb hem vorig jaar ook gelezen. Lees je de Engelse versie? Vet!
Ja, ik moet zeggen, Boris is eloquent en hilarisch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171577727
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, ik moet zeggen, Boris is eloquent en hilarisch
Deze had ik vorige week gelezend, leuk geschreven over de persoon Boris

[ afbeelding ]
pi_171627802
Hallo, ik zoek een boek uit mijn kindertijd. Waar kan ik met die oproep terecht hier op het topic?
  zondag 11 juni 2017 @ 21:24:20 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171627900
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:20 schreef Caktus het volgende:
Hallo, ik zoek een boek uit mijn kindertijd. Waar kan ik met die oproep terecht hier op het topic?
Topic openen hier in TTK ? Probeer daar in duidelijk uit te leggen/omschrijven welk boek je zoekt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171628004
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Topic openen hier in TTK ? Probeer daar in duidelijk uit te leggen/omschrijven welk boek je zoekt.
Zal ik doen, bedankt!
  Moderator zondag 11 juni 2017 @ 21:28:19 #35
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171628070
Echt geweldig leuk geschreven.
pi_171630088


&

I reject reality and substitute my own
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 08:20:39 #37
42184 crew  DaMart
pi_171634766
Opnieuw een boek van Indridason.

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 12 juni 2017 @ 20:49:53 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171651083
Dat is toevallig ik begin vandaag in dit boek :

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171662646
na alle enthousiaste reacties nu dan ook:



wow! :o
pi_171663109


Leuk boek! Benieuwd naar de volgende twee.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:07:10 #41
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_171693055
Omzien in verwondering heb ik nu uit. Meer dan 600 pagina's over het leven van Annie Verschoor en dat van haar man Jan Romein en de tijd waarin ze leefden. Veel aandacht krijgen hun marxistische sympathieën. En hun wederwaardigheden op de universiteiten van Leiden en Amsterdam, naar mijn mening, wel wat te veel. Met het hele gedoe van benoemingen en de daarbij behorende wrijving en na-ijver. Maar goed, je leert er iets van over die kringen. Verder komt regelmatig de moeite die ze had om een goede verdeling te maken tussen huisvrouw zijn en werk (schrijven, lezingen) aan de orde. Al met al een boek dat ik met genoegen gelezen heb. Ook omdat ze zich erg zorgvuldig en duidelijk weet uit te drukken.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:09:57 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171693103
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:46 schreef NoralyZ het volgende:
na alle enthousiaste reacties nu dan ook:

[ afbeelding ]

wow! :o
Indrukwekkend hè?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:10:36 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171693116
Nu:


Het vervolg op Ma, over de demente moeder van Hugo Borst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:06:06 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171706507
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:14:27 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171706679


Bizar, maar o zo boeiend. Met heel veel foto's en met een essay over een van mijn favoriete films: Freaks en het korte verhaal waarop Freaks gebaseerd is achterin. En als bonus ook nog het essay dat Sir Frederick Treves schreef over The Elephant Man.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:50:38 #46
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_171707546
nee, jij dan!
pi_171711277
Turn the world into your dance floor.
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 11:35:21 #48
42184 crew  DaMart
pi_171729304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:40 schreef norich het volgende:
[ afbeelding ]
Daar ga ik vandaag ook in beginnen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_171750842
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Indrukwekkend hè?
ja! zeker!

ook erg indrukwekkend, erg mooi maar flink tranentrekkend, en in lightning speed uitgelezen:
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 juni 2017 @ 14:37:27 #50
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_171750996
Deze net uit:



quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:46 schreef NoralyZ het volgende:
na alle enthousiaste reacties nu dan ook:

[ afbeelding ]

wow! :o
En ook net aan deze begonnen. Inderdaad wow.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_171806502
nu op ongeveer een derde in Behold the Dreamers van Imbolo Mbue.

het is leuk om te lezen - ik zit momenteel in Oost-Afrika en ondanks dat dat heel anders is dan West-Afrika herken ik veel van de moraal van de hoofdpersonen, die uit Kameroen komen - maar geen hoogstaande literatuur.



ik denk dat ik hierna All That Man Is wil lezen. of iemand nog een tip? iets wat ik echt MOET lezen? (... Maxerazzi?)
  Redactie Frontpage woensdag 21 juni 2017 @ 12:50:55 #52
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_171833019


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_171898470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:47 schreef NoralyZ het volgende:
ik denk dat ik hierna All That Man Is wil lezen. of iemand nog een tip? iets wat ik echt MOET lezen? (... Maxerazzi?)
O, deze post had ik even gemist. Niet zo 1,2,3 - al heb ik een aantal weken terug nog een ander boek gelezen van Clarice Lispector waar ik erg van onder de indruk was: Água Viva. Tamelijk avant-garde alleen, dus daar moet je maar net zin in hebben.



En heb zelf net deze gelezen, al vond ik ik die bijwijlen maar zo-zo:

  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:12:23 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171899020

Even tussendoor, de nieuwste strip van Ralf König, de bestverkopende strip auteur in D. Konrad en Paul, al honderd jaar een paar zijn de 50 voorbij en hun hoogtijdagen zijn allang voorbij, geen quickies meer met vreemden, grijze haren, moeite met erecties. Heerlijke zwarte humor over het ouder worden in de scene in Keulen. Een buik krijgen, grijze haren, niet een stijve op commando krijgen, wakker worden zonder ODOL, heerlijke zelfspot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 juni 2017 @ 21:53:34 #55
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171949605
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 25 juni 2017 @ 21:54:17 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171949640
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Even tussendoor, de nieuwste strip van Ralf König, de bestverkopende strip auteur in D. Konrad en Paul, al honderd jaar een paar zijn de 50 voorbij en hun hoogtijdagen zijn allang voorbij, geen quickies meer met vreemden, grijze haren, moeite met erecties. Heerlijke zwarte humor over het ouder worden in de scene in Keulen. Een buik krijgen, grijze haren, niet een stijve op commando krijgen, wakker worden zonder ODOL, heerlijke zelfspot.
en dat terwijl je, als je in de spiegel kijkt, nog een jonge god zie :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 25 juni 2017 @ 23:16:08 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171952534
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en dat terwijl je, als je in de spiegel kijkt, nog een jonge god zie :D
*) *)

Ben weer verder aan het lezen in Neal Stephenson's nieuwste boek, The Rise and Fall of D.O.D.O.
Erg leuke mix van SF, historische roman en fantasy.
Aanrader.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171959627
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:57 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

O, deze post had ik even gemist. Niet zo 1,2,3 - al heb ik een aantal weken terug nog een ander boek gelezen van Clarice Lispector waar ik erg van onder de indruk was: Água Viva. Tamelijk avant-garde alleen, dus daar moet je maar net zin in hebben.

[ afbeelding ]

En heb zelf net deze gelezen, al vond ik ik die bijwijlen maar zo-zo:

[ afbeelding ]
dank voor de tip, Lispectors boek lees ik denk ik liever in een papieren versie - ik zal ze eens opslaan voor als ik weer in niet-de-hort-op-modus ben.

ik ben nu dan toch All That Man Is aan het lezen. love it O+

pi_172074007
pi_172074317
Nog steeds (onder meer) bezig in:

Demain, on roule
  vrijdag 30 juni 2017 @ 20:21:30 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172075195
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172078995
  maandag 3 juli 2017 @ 07:02:49 #63
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_172131151


onderdeel van mijn boekbeursbuit van een paar weken geleden.
Ik heb dit boek al zo vaak in mijn handen gehad in de winkel maar nooit gekocht en nu ik het tegenkwam als tweede-handsje kon ik het niet laten liggen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_172131190


Overmorgen wordt ie bedwongen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 12:33:22 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172161359
De strijd van knausgård heb ik eindelijk uit gelezen nu beginnen in

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172164079
Deze net uit:

  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 15:06:12 #67
382129 crew  Donna
pi_172216163
Leuk topic. Ik heb weer een abbo op de bieb sinds vandaag! :D
pi_172216442
Net de eerste van Hendrik Groen uitgelezen. Als bejaardenhuisboek vond ik Voor wie ik heb liefgehad van Marcel Vaarmeijer een mooier verhaal. Bij Groen kabbelde het maar wat voort.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_172216897
'All That Man Is' van David Szalay uit. ik had hoge verwachtingen, wat meestal niet zo goed uitpakt - ik was niet echt overdonderd. Szalay schrijft eigenlijk 9 kortverhalen over 9 verschillende Europese mannen die allen in een situatie zitten die bepalend is voor hun leven, voor hun levensgeluk - een beslissend moment, zegmaar. erg interessant en topidee voor een boek, en van vooral het laatste verhaal heb ik erg genoten, maar sommige vond ik niet echt wat.

anyway, nu begonnen in:


de openingszin! O+

"When Kitty Finch took her hand off the steering wheel and told him she loved him, he no longer knew if she was threatening him or having a conversation."
pi_172276913
Net uitgelezen:


Nu aan het lezen:
pi_172277052


Prima boek, leest lekker. Ben na een avondje al halverwege.
Mon 'en!
pi_172277128
pi_172281552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:06 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk topic. Ik heb weer een abbo op de bieb sinds vandaag! :D
Leuk en handig! Dan kun je ook de Vakantiebieb-app downloaden. Die is sinds 1 juli weer open en daar lees ik nu "Neem een geit" van Claudia de Breij in :)

  zaterdag 8 juli 2017 @ 23:00:11 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172281767
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Deze net uit:

[ afbeelding ]
Heb je de grote tazelaar ook gelezen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172311831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 19:57 schreef bloempjuh het volgende:
[ afbeelding ]

Prima boek, leest lekker. Ben na een avondje al halverwege.
Update: uit. Wat een k*t-einde. Ben helemaal chagrijnig nu. :(
Mon 'en!
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 09:47:40 #76
382129 crew  Donna
pi_172311906
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:52 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Leuk en handig! Dan kun je ook de Vakantiebieb-app downloaden. Die is sinds 1 juli weer open en daar lees ik nu "Neem een geit" van Claudia de Breij in :)

[ afbeelding ]
Ja ik had het gelezen, maar heb liever een echt boek haha. Daarom ook weer lid van de bieb :P
pi_172312552
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:47 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja ik had het gelezen, maar heb liever een echt boek haha. Daarom ook weer lid van de bieb :P
Ja ik wissel het een beetje af. Liefst een echt boek, maar lees ook wel af en toe een e-book.
pi_172324435
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja ik wissel het een beetje af. Liefst een echt boek, maar lees ook wel af en toe een e-book.
Het missen van een volle boekenkast waar ik mee kan pronken is dé oorzaak dat ik echte boeken lees. :)
pi_172325286
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je de grote tazelaar ook gelezen?
Nee ken ik niet maar klinkt interessant.
pi_172325526
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:00 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Het missen van een volle boekenkast waar ik mee kan pronken is dé oorzaak dat ik echte boeken lees. :)
Haha ja daarom blijf ik ook wel echt boeken kopen hoor. Heb nu in mn nieuwe huis onder andere dit staan, toch wel een aandachtstrekker :)




En dan heb ik toch al wel veel boeken weggedaan met de verhuizing.
pi_172325716
Lilly M. Berry
Psychology at work
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 10 juli 2017 @ 20:36:11 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_172327217
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_172335111
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha ja daarom blijf ik ook wel echt boeken kopen hoor. Heb nu in mn nieuwe huis onder andere dit staan, toch wel een aandachtstrekker :)


[ afbeelding ]

En dan heb ik toch al wel veel boeken weggedaan met de verhuizing.
Hier staan 3 van zulke kasten... met dubbele rijen. We moeten nodig bijbouwen!
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:07:14 #84
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_172350729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 08:38 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Hier staan 3 van zulke kasten... met dubbele rijen. We moeten nodig bijbouwen!
:D
Ik kom als brandweer/paramedic regelmatig bij mensen over de vloer en het eerste wat ik doe, als we de kalmiteiten onder controle hebben en bijv. moeten wachten op een amblance, is stiekum kijken wat voor boeken ze in de boekenkast hebben staan :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:29:17 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172351357
12 Billy's met boeken, maar daar past lang niet alles in, maar de muren in de boekenkamer staan vol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172359108
mijn boeken staan nu allemaal in dozen in een opslag ;( ik mis ze.

voorts heb ik net 'Swimming Home' van Deborah Levy uit, wat erg tof was, en nu begonnen in



omdat mijn collega die in paperback meeheeft en ik graag een echt boek wilde lezen, in plaats van vanaf m'n ereader :')
pi_172359285
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha ja daarom blijf ik ook wel echt boeken kopen hoor. Heb nu in mn nieuwe huis onder andere dit staan, toch wel een aandachtstrekker :)


[ afbeelding ]

En dan heb ik toch al wel veel boeken weggedaan met de verhuizing.
Mijn boekenkast is pas voor twee planken gevuld:



Zelf vind ik het wel een prima verzameling boeken voor op mijn achtiende :)
pi_172359299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

:D
Ik kom als brandweer/paramedic regelmatig bij mensen over de vloer en het eerste wat ik doe, als we de kalmiteiten onder controle hebben en bijv. moeten wachten op een amblance, is stiekum kijken wat voor boeken ze in de boekenkast hebben staan :D
:D
pi_172438949
pi_172440450
Leest hier niemand wetenschappelijke boeken?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172441186
quote:
Goed boek :Y

Nu bezig in Lolita - Vladimir Nabokov
stupidity has become as common as common sense was before
pi_172444144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
Leest hier niemand wetenschappelijke boeken?
Definieer wetenschappelijk.

Ik lees zelf met enige regelmaat proefschriften met betrekking tot geschiedenis of politiek.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:31:03 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172444218
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
Leest hier niemand wetenschappelijke boeken?
Wetenschappelijke boeken lees je niet, die gebruik je als studiemateriaal of als naslagwerk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172444452
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wetenschappelijke boeken lees je niet, die gebruik je als studiemateriaal of als naslagwerk
Definieer lezen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:41:52 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172444498
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:39 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Definieer lezen.
Boek nemen en van pag 1 tot einde doorlezen zoals je een roman of thriller leest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172444867
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:28 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Definieer wetenschappelijk.

Ik lees zelf met enige regelmaat proefschriften met betrekking tot geschiedenis of politiek.
Gewoon, boeken over natuurkunde, sterrenkunde, biologie etc...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172444887
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wetenschappelijke boeken lees je niet, die gebruik je als studiemateriaal of als naslagwerk
Ik wel,
Ben dus nu bezig met Psychology at work. Interessant boek.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172444911
Ik lees momenteel 'De geniale vriendin' van Elena Ferrante. Mooi boek wel!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:03:54 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172445080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:56 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Gewoon, boeken over natuurkunde, sterrenkunde, biologie etc...
Populair wetenschappelijk werk dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172445130
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Populair wetenschappelijk werk dus
Nee hoor, lang niet altijd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:14:57 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172445347
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:05 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee hoor, lang niet altijd.
Afgelopen maandag stond ik in mijn boekenkast te neuzen met een oud collega. Aantal wetenschappelijke boeken over informatica en bestuurskunde, hij, heb je die nog steeds, ik, ja, sloeg ze open, en zei, mooie modellen, niet, maar heb jij de afgelopen pakweg 25 jaar daar ooit wat mee gedaan, of ben je tegen gekomen dat men er mee werkte?
Beide moesten we erg lachen, want nee, dat waren we nooit tegengekomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172446321
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Afgelopen maandag stond ik in mijn boekenkast te neuzen met een oud collega. Aantal wetenschappelijke boeken over informatica en bestuurskunde, hij, heb je die nog steeds, ik, ja, sloeg ze open, en zei, mooie modellen, niet, maar heb jij de afgelopen pakweg 25 jaar daar ooit wat mee gedaan, of ben je tegen gekomen dat men er mee werkte?
Beide moesten we erg lachen, want nee, dat waren we nooit tegengekomen.
Laat ook maar.
Ik vind het gewoon leuk om die boeken te lezen.
Ik snap dat je me uit lacht, maar dat moet je zelf maar weten.
Ik vind die boeken gewoon leuk.

Laat ook maar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:01:25 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172446704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Laat ook maar.
Ik vind het gewoon leuk om die boeken te lezen.
Ik snap dat je me uit lacht, maar dat moet je zelf maar weten.
Ik vind die boeken gewoon leuk.

Laat ook maar.
Ik lach je niet uit
Ik zie me gewoon niet wetenschappelijke vakliteratuur lezen zoals ik een roman of een thriller lees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172447292
Ik schrijf zelf griezel en horrorverhalen voor anderen, maar ik lees zelf nooit romans of verhalen. Interesseert me niet. Behalve sommige verhalen van Poe.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172447765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Laat ook maar.
Ik vind het gewoon leuk om die boeken te lezen.
Ik snap dat je me uit lacht, maar dat moet je zelf maar weten.
Ik vind die boeken gewoon leuk.

Laat ook maar.
Niemand lacht je uit. Ik kan zelf totaal niet genieten van niet waargebeurde verhalen. Want waarom zou ik boeken lezen als ik er niets van opsteek? Ieder heeft zijn ding.
pi_172545065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

:D
Ik kom als brandweer/paramedic regelmatig bij mensen over de vloer en het eerste wat ik doe, als we de kalmiteiten onder controle hebben en bijv. moeten wachten op een amblance, is stiekum kijken wat voor boeken ze in de boekenkast hebben staan :D
Ik vind het altijd een beetje saai als mensen geen boeken in huis hebben :P
Het eerste wat ik verhuisde naar m'n huidige woning waren ook mijn boeken.
pi_172546429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:15 schreef NoralyZ het volgende:
mijn boeken staan nu allemaal in dozen in een opslag ;( ik mis ze.

voorts heb ik net 'Swimming Home' van Deborah Levy uit, wat erg tof was, en nu begonnen in

[ afbeelding ]

omdat mijn collega die in paperback meeheeft en ik graag een echt boek wilde lezen, in plaats van vanaf m'n ereader :')
nou, Eileen was geen succes. vlak karakter, geen interessante toon, het plot boeide me niet. geen aanrader!
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:45:58 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172546500
Kwaadschiks van A.F.Th. van der Heijden.

Magistraal, ik voel me bijna opgejaagd om bladzijdes om te slaan. Dat zijn er ruim 1200, trouwens. 1200 pagina's vol met het prachtige taalgebruik van imo een van Neerlands grootste schrijvers.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 16:41:59 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172552794
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik lach je niet uit
Ik zie me gewoon niet wetenschappelijke vakliteratuur lezen zoals ik een roman of een thriller lees.
Je hebt heel veel verschillende gradaties, je hebt wetenschappelijke boeken die een collectie zijn van papers maar ook wel vooral richting de kunstgeschiedenis enzo erg gedegen proefschriften die ook wel lekker weglezen.
Bijvoorbeeld deze



Maar ook andere wetenschappelijk literatuur die wel voldoende diep gaat maar ook leesbaar blijft zoals



Beide zou ik niet populair wetenschappelijk willen noemen want daarvoor zijn ze veel te precies en netjes met hun citaties, maar onleesbaar of slechts te gebruiken als gebruiksvoorwerp ook zeker niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172552835




Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 20 juli 2017 @ 16:51:33 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172552919
Cloud Atlas.

Eén van mijn favoriete boeken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:02:08 #112
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_172553090
Derde poging een boek van Murakami uit te lezen, dit keer Hard-Boiled Wonderland.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_172559185
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:51 schreef Copycat het volgende:
Cloud Atlas.

Eén van mijn favoriete boeken.
Het herlezen waard, ja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172559430
pi_172564274
pi_172568377
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:02 schreef Quotidien het volgende:
Derde poging een boek van Murakami uit te lezen, dit keer Hard-Boiled Wonderland.
welke Murakami's heb je hiervoor (niet) (uit)gelezen en waarom begin je toch aan een derde? :D
pi_172568546
Afgelopen maand




nu bezig met deze


Het book over Enron is zeer goed ^O^

Oh, deze bijna vergeten:






Een heel maf 'boek' waar ik met veel verwondering in lees. Eens gekocht in .de.

[ Bericht 8% gewijzigd door BBach op 21-07-2017 10:25:31 ]
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:00:24 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172568659
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:53 schreef bijdehand het volgende:

Het herlezen waard, ja.
Ik ben 'm momenteel niet aan het lezen, hoor. Heb het boek wel al twee keer gelezen. En vorig jaar de film gezien. Eigenlijk zou ik nu weer moeten herlezen, want die film deed het boek verre van recht.

En de laatste zin blijft een favoriete sig ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:38:18 #119
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_172574586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:39 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

welke Murakami's heb je hiervoor (niet) (uit)gelezen en waarom begin je toch aan een derde? :D
A Wild Sheep Chase en een andere waarvan ik de titel vergeten ben. Ik had gewoon zin om dat sfeertje weer eens op te zoeken. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_172594803
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172643775
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 24 juli 2017 @ 15:22:08 #122
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172644107
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_172648429
Moresnet - Philip Droge


Fascinerend stukje geschiedenis.
pi_172648471
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:01 schreef Oberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb regelmatig overwogen om deze aan te schaffen maar het grote aantal van 600 pagina's staat me wat tegen.
pi_172648782
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig overwogen om deze aan te schaffen maar het grote aantal van 600 pagina's staat me wat tegen.
Wel iets te lezen anders.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172649045
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:29 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wel iets te lezen anders.
Dat heb ik toch wel.
pi_172653588
Iemand hier die de boekenkrant heeft gelezen? Staan er überhaupt nuttige dingen in?
pi_172660736
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig overwogen om deze aan te schaffen maar het grote aantal van 600 pagina's staat me wat tegen.
Zonder bibliografie maar 550. En hij leest wel lekker weg hoor
  dinsdag 25 juli 2017 @ 11:53:30 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172663083

Héél losjes gebaseerd op de geschiedenis van Organon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:00:43 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172669303

Boek uit 1931, maar nog steeds erg goed leesbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 17:06:31 #131
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_172669421
  zondag 30 juli 2017 @ 18:44:56 #132
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_172790214
  zondag 30 juli 2017 @ 22:58:57 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_172796595
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:22 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Leest het een beetje makkelijk weg?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_172797139


Overrated ***-boek. Hoop kromme zinnen, totaal vlakke personages en heul heul heul sloom verhaal. Met veel pijn en moeite in vier weken uitgelezen (ik lees alleen in bed).

Snel iets anders gaan halen, morgen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempjuh op 01-08-2017 09:54:30 ]
Mon 'en!
pi_172802690
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:06 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Harstad O+ O+ O+ !

ongeveer een maand nadat ik het boek had uitgelezen hoorde ik ineens Lovefool van The Cardigans op de radio. ondanks dat ik de muziek niet had geluisterd tijdens het lezen werd ik in 1 klap keihard teruggezogen in de sfeer van het boek :o

quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
en ook voor Borges O+ O+ O+

ik lees nu en ben behoorlijk weg van:
  Redactie Frontpage dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:23:04 #136
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_172822755


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_172824282


Filosofisch getinte beschouwing over de autonome ontwikkeling van technologie en de maatschappelijke uitwerking daarvan.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:50:54 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172824425
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:40 schreef BBach het volgende:
[ afbeelding ]

Filosofisch getinte beschouwing over de autonome ontwikkeling van technologie en de maatschappelijke uitwerking daarvan.
Angst voor technologie is al zo oud als de technologie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172824427
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 06:23 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]

:Y
Heb ik ook nog liggen... die moet ik nog lezen!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:53:48 #140
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172825541
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Leest het een beetje makkelijk weg?
Ik ken makkelijkere boeken. Maar ik vind het goed te doen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:17:14 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172827370
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172835266
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Angst voor technologie is al zo oud als de technologie
Dat is waar, maar niet echt de insteek van dit boek. :)
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:38:22 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172835367
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172835451
pi_172873411
Gister gekocht voor op vakantie:

  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:23 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172874269
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:21 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Gister gekocht voor op vakantie:

[ afbeelding ]
Een tinypic die niet werkt? Spannend boek?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172875670
nee, jij dan!
pi_172881267
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Een tinypic die niet werkt? Spannend boek?
Lol. Het boek is De particratie van Arnout Maat :')
pi_172911970
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:30:34 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_172933892
quote:
Erg wazig, vond ik.

Nu aan het lezen:

Ik wist al dat Glenn Helder een kleurrijk figuur was, maar zijn volledige verhaal is ongelofelijk. Veel paralellen met Wim Kiefts verhaal ook wel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 6 augustus 2017 @ 01:38:49 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172939491

Lastig boek. Mooi taalgebruik maar gaat mij soms iets te intellectueel te boven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172960457
De kinderen van Pim. Mooi inkijkje in de motivatie van mensen om zich aan te sluiten bij de LPF.
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
pi_173117380

Alles van Hardy 🖤
pi_173117638


Alles van Bin Laden 🖤

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2017 19:25:57 ]
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:28:52 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173117756
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173118205
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Moresnet - Philip Droge
[ afbeelding ]

Fascinerend stukje geschiedenis.
Heb ik in mijn handen gehad, maar twijfel.

is het wat?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_173118581
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Heb ik in mijn handen gehad, maar twijfel.

is het wat?
Vind ik wel. Geen zware kost, leest lekker weg en zoals gezegd een fascinerende stuk geschiedenis.
pi_173121494
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:24 schreef Drug het volgende:
[ afbeelding ]

Alles van Bin Laden 🖤
Kun je hier iets over vertellen?
pi_173121899
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:24 schreef HRC2020 het volgende:

[..]

Kun je hier iets over vertellen?
het is een lezing van al Qaeda toespraken met een vergelijking tussen retoriek gericht op Arabisch gebied en westers gebied

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2017 21:34:12 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:58:01 #160
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_173148928
Heb net deze twee gelezen:


  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:18:23 #161
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173161663
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_173202751
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:15:08 #163
27648 Weakling
available in strong mint
pi_173202864
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:37:01 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_173233268
Net uit:

Ik krijg ernstige wanderlust van de prachtige verhalen in dit boek O+

Nog te lezen:


[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 18-08-2017 16:01:15 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:43:56 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173234604
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173239182
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:43 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Is het wat?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:23:43 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173241295
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:

Is het wat?
Ben nog in het begin, maar leest vlot weg.
Gebruikelijke Kluun-gedoe. Zogenaamd autobiografisch met veel seks en drugs en in dit geval ook veel (dance)muziek-scenes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:22:10 #168
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173309761
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:37 schreef SEMTEX het volgende:

Nog te lezen:
[ afbeelding ]
Deze klassieker toch maar eens lezen., zeker na Reizen zonder John gelezen te hebben van Geert Mak want Steinbeck's boek als inspiratie gebruikte
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_173319531
Tijdens mijn vakantie het boek Lelystad gelezen, van Joris van Casteren. In dit boek uit 2008 beschrijft hij op ironische wijze de geschiedenis van dit treurige gat. Ondanks de grote hoeveelheid treurigheid, zit je regelmatig te gniffelen. Zijn schrijfstijl doet me denken aan Marcel van Roosmalen. Ik begrijp niet dat ik dit boek niet eerder heb gelezen, want ik heb mij er prima mee vermaakt.

pi_173320374
Demain, on roule
pi_173324143
Nu, ook, bezig in:



Vind het maar een eng boek -O-
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:26:09 #172
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_173332771
pi_173333137


Heftig onderwerp, wil het graag lezen... Maar ik stoor me héél erg aan het ontbreken van aanhalings- en andere leestekens. Ik snap dat dat bij het boek 'hoort', maar ik vind het bloedirritant. Ik moet echt vaak een zin herlezen om te begrijpen of iets door iemand wordt gezegd, of een observatie is van de verteller.
Mon 'en!
pi_173333272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:17 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb volgens mij echt wéken gedaan over dit boek. Gelukkig was ik het vergeten aan mezelf uit te lenen, terwijl ik het wel in mijn bezit had (toen ik bij de Bieb werkte) en kreeg ik geen boete. Ik denk dat ik na jarenlang proberen heb besloten dat ik Maarten 't Hart gewoon niet 'mijn soort schrijver' is. Als ik het op mijn zoveelendertigste nog steeds niet 'lekker' te lezen vindt, gaat het misschien niet meer gebeuren. :)
Mon 'en!
pi_173333360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:53 schreef NoralyZ het volgende:
tussendoortje, gevonden in een hostel en in 2 dagen uitgelezen:

[ afbeelding ]
Mooi boek, stuk beter dan de verfilming. :Y
Mon 'en!
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:52:53 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173333385
ART SEX MUSIC heb ik uit tijd om te beginnen in deeltje 6 van de arcana reeks



:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173339825
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:51 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mooi boek, stuk beter dan de verfilming. :Y
ja? ik heb de film niet gezien! vond het wel een aardig boek. niet helemaal van ondersteboven, maar het houdt je wel vast :)

ik lees nu
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 16:51:34 #178
42184 crew  DaMart
pi_173345309
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:55:32 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173345384
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173351166


Actueel en informatief
  maandag 28 augustus 2017 @ 13:19:36 #181
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173441099


Droge opsomming verdrijving/uitmoorden oorspronkelijke bevolking in het westen van de VS, 1860-1890.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173441598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:38 schreef marcb1974 het volgende:
Nu, ook, bezig in:

[ afbeelding ]

Vind het maar een eng boek -O-
Ik ben er net in begonnen, nu op pagina 50 ongeveer. Leest lekker :)
Mon 'en!
  maandag 28 augustus 2017 @ 19:39:50 #183
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173447756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[ afbeelding ]

Actueel en informatief
Beetje popi jopi vormgeving voor zo'n onderwerp niet?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 28 augustus 2017 @ 19:46:16 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173447917
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_173448064
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:39 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Beetje popi jopi vormgeving voor zo'n onderwerp niet?
Uh ja maar het gaat om de inhoud he
pi_173448679
Zaterdag deze binnen gekregen, ben nu 300 blz in het eerste deel. Nog pakweg 5100 blz te gaan :')


  maandag 28 augustus 2017 @ 20:21:24 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173448743
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 20:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zaterdag deze binnen gekregen, ben nu 300 blz in het eerste deel. Nog pakweg 5100 blz te gaan :')


[ afbeelding ]
Kreeg je die beeldjes erbij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 augustus 2017 @ 20:26:17 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173448869
George RR Martin doet me trouwens denken aan de Amerikaans T-rain schrijver in Reamde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 augustus 2017 @ 20:43:51 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_173449398
Net uit, erg tof, erg herkenbaar:


Nog op het nachtkastje om aan te beginnen:

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_173452846
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kreeg je die beeldjes erbij?
Nee, het is een foto van internet. Heb wel exact die box set.
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:33:41 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173452898
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, het is een foto van internet. Heb wel exact die box set.
_O-
En ik zat al te kijken naar de boeken in de achtergrond, Proust, Gödel escher bach, etc
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:35:54 #192
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173452956
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173453878
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

_O-
En ik zat al te kijken naar de boeken in de achtergrond, Proust, Gödel escher bach, etc
LOL
Het leuke is dat ik de helft van de boeken op de achtergrond heb ;) Wel andere versies.

Gödel, Escher, Bach ben ik nooit doorheen gekomen. Die gooi ik in mijn herinnering altijd op dezelfde hoop als De Avonden, Finnegan's Wake en Gravity's Rainbow.
  Spellchecker maandag 28 augustus 2017 @ 23:27:43 #194
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173454093

De voorgaande twee delen ook uitgelezen ....
Ik vind het prachtig!
  One tough cookie maandag 28 augustus 2017 @ 23:34:46 #195
169210 liesje1979
pi_173454227

Boek van de eerste Amerikaanse vrouw die de Everest beklom. Leest fijn weg, Bewondering voor die vrouw aan het ontwikkelen, en ze beschrijft ook veel tegenslagen.
Lekker boek. :Y
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:39:22 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173454320


Erg amusant boek over waar we bang voor worden gemaakt in de media en hoe je kan liegen met statistiek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173473960
pi_173477177

Vooral over een soort google Trends onderzoek over hoe wat mensen typen in het google zoekveld een beter zicht op de maatschappij kunnen geven dan statistiek en surveys.
Zit wel een goede basis in, maar de besluiten zijn niet altijd goed onderbouwd of te bewijzen.

quote:
Blending the informed analysis of The Signal and the Noise with the instructive iconoclasm of Think Like a Freak, a fascinating, illuminating, and witty look at what the vast amounts of information now instantly available to us reveals about ourselves and our world--provided we ask the right questions.

By the end of an average day in the early twenty-first century, human beings searching the internet will amass eight trillion gigabytes of data. This staggering amount of information--unprecedented in history--can tell us a great deal about who we are--the fears, desires, and behaviors that drive us, and the conscious and unconscious decisions we make. From the profound to the mundane, we can gain astonishing knowledge about the human psyche that less than twenty years ago, seemed unfathomable.

Everybody Lies offers fascinating, surprising, and sometimes laugh-out-loud insights into everything from economics to ethics to sports to race to sex, gender and more, all drawn from the world of big data. What percentage of white voters didn't vote for Barack Obama because he's black? Does where you go to school affect how successful you are in life? Do parents secretly favor boy children over girls? Do violent films affect the crime rate? Can you beat the stock market? How regularly do we lie about our sex lives and who's more self-conscious about sex, men or women?

Investigating these questions and a host of others, Seth Stephens-Davidowitz offers revelations that can help us understand ourselves and our lives better. Drawing on studies and experiments on how we really live and think, he demonstrates in fascinating and often funny ways the extent to which all the world is indeed a lab. With conclusions ranging from strange-but-true to thought-provoking to disturbing, he explores the power of this digital truth serum and its deeper potential--revealing biases deeply embedded within us, information we can use to change our culture, and the questions we're afraid to ask that might be essential to our health--both emotional and physical. All of us are touched by big data everyday, and its influence is multiplying. Everybody Lies challenges us to think differently about how we see it and the world.


Deze net uit. Interessant om te lezen en best wel een aanrader. Over businessdeals ed die achter de schermen zijn of worden uitgerold. Veel zaken al gekend, maar helder uitgelegd. Voor wie tegen de BNW vibe kan.

quote:
What if the way we understand our world is wrong? What if it isn't politicians and events that shape our lives, but secret deals made by people you've never heard of?This book tells the story of the secret deals that are changing the world, and revolutionizing everything we do, including money, the food we eat, what we buy, and the drugs we take to stay well. These deals never make the news: they are made high up in boardrooms, on golf courses, and in luxury cars: each sealed by world-changing handshakes. This is the story of those handshakes.
Nu bezig in

Deze had ik nog niet gelezen en dus onlangs eens besteld.

quote:
Vijf jaar lang was Joris Luyendijk correspondent in de Arabische wereld. In Het zijn net mensen probeert hij de kloof tussen wat hij als correspondent met eigen ogen zag, en wat hij daarvan kon laten zien op radio, tv en in de krant te dichten. Met pakkende voorbeelden en vol humor legt hij uit waarom nieuwsmedia slechts een klein deel van de werkelijkheid kunnen weergeven en waarom het voor ons zo moeilijk is om iets van het Midden-Oosten te begrijpen.
En daarna ligt deze te blinken op m'n nachtkastje

Zal wel iets langer duren om uit te lezen.

quote:
Steven Lee Myers volgde Vladimir Poetin van begin af aan op de voet als correspondent in Moskou voor The New York Times. In deze schitterende biografie (de eerste complete in de westerse wereld) ontrafelt Myers op heldere en evenwichtige wijze hoe Poetin het grootste land op aarde al vijftien jaar lang in zijn greep weet te houden, door zijn even meedogenloze als briljante manipulatie van de media, door het verdelen van macht, rijkdom en invloed over een kleine groep hondstrouwe jeugdvrienden uit St. Petersburg, door het genadeloos uitschakelen van elke vorm van oppositie, door terug te grijpen op de ideologie van het tsarenrijk en door de Russisch-orthodoxe kerk opnieuw tot steunpilaar van de staat te bombarderen. Poetin is in Rusland, ondanks alle massale protesten, mateloos populair, niet alleen onder bejaarden met nostalgie naar het communisme, maar juist ook onder jongeren. Na het bandeloze wildwestkapitalisme, de welig tierende misdaad en corruptie, de armoedeval en het internationale prestigeverlies die volgden op de ondergang van de Sovjet-Unie, wist Poetin in de ogen van veel Russen eindelijk orde op zaken te stellen. De nieuwe tsaar is een biografische tour de force. Myers ziet Poetin als een onberekenbare dictator met achtervolgingswaan die zich nauwelijks nog openstelt voor objectief advies en steeds meer in een isolement raakt. Dat hij onder andere in Zwitserland een privévermogen van naar schatting veertig miljard dollar heeft ondergebracht is in Rusland even geheim als de rest van zijn privéleven, waarover slechts bij toeval iets doordringt in de openbaarheid. De nieuwe tsaar leest als een spannende roman en is van groot belang voor iedereen die gefascineerd is door het verschijnsel Poetin en tevens voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van de wereld en de rol die het nieuwe brutale en agressieve Rusland daarin speelt. Steven Lee Myers schrijft al zesentwintig jaar voor The New York Times, waarvan zeven jaar als correspondent in Moskou. Hij woont in Washington. 'De nieuwe tsaar is een adembenemende, rijk gedetailleerde biografie die op allesomvattende, bijna shakespeareaanse wijze verklaart waarom Poetin zich gedraagt zoals hij dat doet.' Robert D. Kaplan '[...] even eerlijk als confronterend: Myers laat blijken zijn onderwerp door en door te kennen. [...] Een bijzonder krachtig portret van een angstaanjagend machtige autocraat.' Kirkus Reviews


[ Bericht 11% gewijzigd door BBach op 30-08-2017 11:43:14 ]
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:13:09 #199
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_173485879
.
.

Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_173487499
pi_173525691
In het weekend weer verder in All the President's Men van Woodward & Bernstein. De gelijknamige film over het Watergate-schandaal is hierop gebaseerd. Erg boeiend. Wel veel namen en functies, dat gaat een beetje duizelen op den duur,

  vrijdag 1 september 2017 @ 14:32:24 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173525784


Jacobson maakt Trump belachelijk op een satirische wijze. Trump wordt hier als een schreeuwerig, verongelijkt kind neergezet. Fracassus heet het vloekende en tierende prinsje in de republiek Urbs-Ludus. Hij stoot weinig andere klanken uit dan fuck, hoer en nikker. Hij is omringd door lakeien in zijn gouden torens. Hij kijkt de hele dag tv, twittert dat het een aard heeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173530312
pi_173530353
quote:
Goed boek, maar op sommige stukken wat taai wel ;)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_173530517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Goed boek, maar op sommige stukken wat taai wel ;)
Ik ben halverwege en tot op heden verveelt het me niet. Erg interessant. Was overigens wel in de veronderstelling dat dit boek ook over de acties zou gaan en niet alleen over de politieke besluitvoering.

Overigens wel raar dat net na WW2 velen geen moeite hadden om zich in een nieuwe oorlog te storten.
pi_173530534
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 17:15:57 #207
42184 crew  DaMart
pi_173566131
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 3 september 2017 @ 17:36:53 #208
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_173566651
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:32 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]

Jacobson maakt Trump belachelijk op een satirische wijze. Trump wordt hier als een schreeuwerig, verongelijkt kind neergezet. Fracassus heet het vloekende en tierende prinsje in de republiek Urbs-Ludus. Hij stoot weinig andere klanken uit dan fuck, hoer en nikker. Hij is omringd door lakeien in zijn gouden torens. Hij kijkt de hele dag tv, twittert dat het een aard heeft.
Een waarheidsgetrouwe biografie dus?
  zondag 3 september 2017 @ 17:44:58 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173566814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ben halverwege en tot op heden verveelt het me niet. Erg interessant. Was overigens wel in de veronderstelling dat dit boek ook over de acties zou gaan en niet alleen over de politieke besluitvoering.

Overigens wel raar dat net na WW2 velen geen moeite hadden om zich in een nieuwe oorlog te storten.
Er waren ook heel wat weigeraars, die werden trouwens keihard aangepakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 september 2017 @ 21:01:48 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173571907

halverwege en ik geniet er van!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_173571928
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
halverwege en ik geniet er van!
Zo mooi!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zondag 3 september 2017 @ 21:04:25 #212
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173571968
quote:
17s.gif Op zondag 3 september 2017 21:02 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Zo mooi!
via via kreeg ik het in handen, ik had nog nooit van de schrijver gehoord maar de manier waarop hij schrijft neemt je mee naar het Gentse van 1900... adembenemend
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_173622354
Het vervolg op All the President's Men. Als je denkt dat Rutte en zijn reetkevers een dubieuze bende klootviolen zijn dan moet je deze boeken over Nixon eens lezen. Ongelofelijk dat zo'n immoreel crimineel figuur 5 jaar lang het pluche heeft warm gehouden in het Witte Huis.



[ Bericht 0% gewijzigd door Pleun2011 op 06-09-2017 16:22:58 ]
  woensdag 6 september 2017 @ 16:32:58 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173622640
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 september 2017 @ 20:08:35 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173627295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Het vervolg op All the President's Men. Als je denkt dat Rutte en zijn reetkevers een dubieuze bende klootviolen zijn dan moet je deze boeken over Nixon eens lezen. Ongelofelijk dat zo'n immoreel crimineel figuur 5 jaar lang het pluche heeft warm gehouden in het Witte Huis.

[ afbeelding ]
Vertel, wat heeft ie allemaal aan crimineel gedrag gehad, behalve het afluisteren van de Democraten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173629832
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, wat heeft ie allemaal aan crimineel gedrag gehad, behalve het afluisteren van de Democraten?
*Knoeien met bewijsmateriaal waar beslag op lag.
*₩Belastingontduiking.
*Belemmeren van de rechtsgang.
*Betalen van zwijggeld aan de inbrekers van Watergate in ruil voor hun schuldbekentenis.
*Witwassen.

Dit is nog lang niet alles. Die kerel had volslagen maling aan de rechtsstaat. Tientallen betrokkenen in en om het Witte Huis zijn ook strafrechtelijk veroordeeld. Nixon ontsprong de dans omdat hij gratie kreeg van Ford.
pi_173634294
The Circle is uit. Beetje stom einde. Verder wel entertaining.

Nu lees ik 'Pogingen Iets Van Het Leven te Maken'. Lekker iets grappigs (of bijna tragi-komisch), voor de verandering. Vannacht om 0.15 in begonnen en pas om 2.00 gestopt met lezen. Het leest een beetje alsof Ove uit 'A Man Called Ove' ouder is geworden en in het bejaardenhuis woont. O+

Mon 'en!
pi_173667109
  vrijdag 8 september 2017 @ 22:31:18 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173667572


Heerlijk boek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:46:52 #220
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_173671647
Ben in diverse boeken bezig, maar de meeste staan een beetje on hold vanwege wat oogproblemen. Moet ws een nieuwe bril, dus afspraak bij optometrist maken. Maar tot die tijd kamp ik dus met extreem vermoeide ogen na werkdagen gevuld met visueel gedoe.

Dus momenteel ben ik bezig in dit luisterboek:



Nog niet heel ver, ben nog in de jonge politieke jaren, maar in ieder geval begon hij als een rechtschapen, idealistisch en hardwerkend mens.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:52:00 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173671705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:46 schreef Verbal het volgende:
Ben in diverse boeken bezig, maar de meeste staan een beetje on hold vanwege wat oogproblemen. Moet ws een nieuwe bril, dus afspraak bij optometrist maken. Maar tot die tijd kamp ik dus met extreem vermoeide ogen na werkdagen gevuld met visueel gedoe.

Dus momenteel ben ik bezig in dit luisterboek:

[ link | afbeelding ]

Nog niet heel ver, ben nog in de jonge politieke jaren, maar in ieder geval begon hij als een rechtschapen, idealistisch en hardwerkend mens.

V.
Als president heeft hij veel bereikt en goed gedaan
Richte de EPA op, Beeindigde Vietnam, Opende China, ontdooide de koude oorlog, clean air act, clean water act, financierde voor het eerst op grote schaal kanker onderzoek, desegregatie van scholen, strakke aanpak georganiseerde misdaad, voorkwam een tweede cuba crisis, begon banden te knopen in het midden oosten welke tot dan toe door de SU gedomineerd werd om maar een paar dingen te noemen.
Maar dat weet vrijwel niemand nog, Tricky Dicky is een crimineel is de media mind wash
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:18:26 #222
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_173671952
Daarom dat ik ook een uitvoerige biografie heb uitgekozen :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:47:22 #223
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173877605
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:07:43 #224
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_173879894
quote:
Super boek! :Y
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  woensdag 20 september 2017 @ 11:07:00 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_173885613
quote:
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Momenteel, en bijna uit:

Ik kwam er gisteren achter dat er in Salinas, Californië een Steinbeck-museum bestaat waar deze bak gestald is. Nu wil ik er heen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_173886443
Demain, on roule
pi_173887183
pi_174194417
Donderdagskinderen van Nicci French :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:57:46 #229
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174195319
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:24 schreef ConqueringChaos het volgende:
Donderdagskinderen van Nicci French :)
Dan kun je nog ff vooruit want hierna komt het vrijdag, zaterdag en zondag boek nog uit die serie over Frieda Klein. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 20:11:39 #230
42184 crew  DaMart
pi_174195720
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_174195773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan kun je nog ff vooruit want hierna komt het vrijdag, zaterdag en zondag boek nog uit die serie over Frieda Klein. :Y
Jaaa *O*
Ben paar maanden terug begonnen aan de serie. Stond te verstoffen in de kast en had alleen maandag en dinsdag gelezen. Een tijd wat minder gelezen maar zit er nu helemaal in.

Vrijdag en zaterdag staan ook al klaar in dr kast. Dus alleen zondag nog scoren :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:26:07 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174196191
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174235114
Semtex, hoe vind je hem tot nu toe? Ik kwam er niet goed doorheen!
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:33:27 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174236116
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:41:33 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174236254
De serie was afgelopen daarom deze gelezen erg leuk boek

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:48:34 #236
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174236363
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:52:11 #237
42184 crew  DaMart
pi_174236424
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_174239101
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:48 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Veel plezier ermee. Werkelijk geweldig boek, een van de beste romans van de twintigste eeuw.
Demain, on roule
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:33:19 #239
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174251037
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 18:17 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Veel plezier ermee. Werkelijk geweldig boek, een van de beste romans van de twintigste eeuw.
Thx! Tot nu toe is het inderdaad een enorm goed boek! Een genot om te lezen. O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:07:59 #240
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_174256829
.
.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_174285416

Prettig leesbaar. Alleen het begin is enorm wennen. Dat gaat over een familielid van Putin, niet hemzelf, voordat je daar achter bent....

Het boek geeft wel een mooi kijkje in het communistische Sovjet Unie.Heel apart.
Goede prijs-kwaliteit-verhouding dit boek.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174297589
Een klassieker over WO2 uit 1970.

pi_174298306


Weer een spannend boek! Echte pageturner.
  Redactie Frontpage maandag 9 oktober 2017 @ 20:44:54 #244
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_174311296


Vandaag zestig jaar geworden.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:28:24 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174338186
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174360413
pi_174386359
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:05:40 #248
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_174406948
Moeder vertelt over de nasleep van de schietpartij op Columbine High School in 1999, waarbij haar zoon een van de daders was.
pi_174512446
Children of Time

Adrian Tchaikovsky




quote:
Who will inherit this new earth? The last remnants of the human race left a dying Earth, desperate to find a new home among the stars. Following in the footsteps of their ancestors they discover the greatest treasure of the past age—a world terraformed and prepared for human life. But...
Bevalt vooralsnog goed.
pi_174596130
Vandaag begonnen in Het huis van de moskee van Kader Abdolah, paar bladzijden gelezen en het leest erg lekker weg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174597896
ik zit in een vrij hectische en stressvolle periode - dus ik herlees een van mijn lievelingsboeken.

toltz O+

  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:23:43 #252
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174622674
Een lief verjaardagscadeau.

With the stars as her umbrella
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:51:29 #253
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_174623207
Deze:


Duistere/smerige korte verhalen van de frontman van Swans :9
nee, jij dan!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:04:16 #254
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_174636249
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:56:15 #255
27648 Weakling
available in strong mint
pi_174645916
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 12:44:36 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174646846
Eindelijk via de bibliotheek (3 maanden na reserveren):
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174647161
Vanwege studie en werkzaamheden al ruim twee maanden geen boek kunnen lezen :( Maar ik heb In Europa van Geert Mak al klaar staan
  zondag 29 oktober 2017 @ 11:39:34 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174731477
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174731561
  woensdag 1 november 2017 @ 10:50:50 #260
472747 Marsbars
Amersfoort // 24
pi_174799054
Geert Mak - De levens van Jan Six.

Lekker geschreven non-fictie over een van de meeste invloedrijke families in de Nederlandse kunstwereld!
pi_174799652


Asterix was altijd iets van mij en mijn vader. Dit is alweer de derde sinds hij is overleden, en de derde sinds Uderzo het stokje heeft doorgegeven aan een ander schrijver/tekenaar-duo. Ben benieuwd! De Papyrus van Caesar was erg leuk.
  woensdag 1 november 2017 @ 11:27:28 #262
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_174799787
ik ben net begonnen in 'diefstal van mijn jeugd', het verhaal van Natascha Kampusch
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_174799862
quote:
Die lijkt me best interessant. Is het wat?
  donderdag 2 november 2017 @ 15:59:08 #264
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_174826046
Ik ben bezig in:
pi_174839875
Weekje vrij en dus wat meer tijd om te lezen. Augustus van John Williams (Stoner). Interessant voor wie interesse heeft in het Romeinse Rijk.



[ Bericht 32% gewijzigd door Pleun2011 op 03-11-2017 09:41:44 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:40:31 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174840017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]

Asterix was altijd iets van mij en mijn vader. Dit is alweer de derde sinds hij is overleden, en de derde sinds Uderzo het stokje heeft doorgegeven aan een ander schrijver/tekenaar-duo. Ben benieuwd! De Papyrus van Caesar was erg leuk.
Mijn pa was ook groot asterix fan, heb er uit leren lezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:40:26 #267
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_174851855
lees nu



en

Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:22:34 #268
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_174865674
Ik lees nu De Thibaults van Roger Martin du Gard.

De Nederlandse vertaling, dat wel. Zo goed is mijn Frans niet.
Het boek is (of liever: de boeken zijn) tussen 1922 en 1940 verschenen en de nieuwe vertaling was in 2014 een soort van hypeje.
En nu ben ik er dus in bezig.
Ik moet helaas zeggen dat ik het meer een soap vind en er tot nu toe (pagina 400 van de ca. 1800) niet zoveel literairs in kan ontdekken.

Vooral het voortdurend zwabberende perspectief werkt op mijn zenuwen. Als er twee personages met elkaar in gesprek zijn, lees je van beide personages de gedachten en gevoelens: naar tegenwoordige literaire maatstaven een absolute faux-pas en het doet wat onbeholpen aan.

Maar het leest lekker weg en geeft in de details een prachtig tijdsbeeld van de vroege twintigste eeuw. Dus ik lees lekker door :)
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:20:33 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174866618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die lijkt me best interessant. Is het wat?
Niet zijn beste boek, maar zeer vermakelijk. Ken je de schrijver? Zijn reisverslagen naar oorlogsgebieden en andere landen zijn hilarisch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174866675
Demain, on roule
pi_174867105
quote:
Zo veel ellende in 1 boek gepropt. Goed voor een depressie.
Dit, dus.
pi_174880956
pi_174894847
  maandag 6 november 2017 @ 11:30:54 #274
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_174900545
het boek van Natascha Kampusch uit, nu beginnen in aspe's op drift.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_174903544
quote:
Ik heb 'm net uit. Aangrijpend en boeiend boek!
pi_174903674
even iets heel anders:



:D heb makkelijk leesbare kost nodig. fijn om in weg te dwalen!
  maandag 6 november 2017 @ 18:33:37 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174907543
quote:
Goed boek veel te lang geledendat ik dat las
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 november 2017 @ 22:00:34 #278
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_174912343
quote:
Lijkt me leuk.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 22:46:54 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174913252


:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage vrijdag 10 november 2017 @ 06:23:03 #280
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_174973805


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:24:14 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174978290


Columns die eerder elders verschenen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 november 2017 @ 16:07:02 #282
473012 xenia_dekok
Four legs good, two legs bad.
pi_174983029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:07 schreef xenia_dekok het volgende:
De boekendief - Markus Zusak
Oja die vind ik ook leuk ja
pi_174993382
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2017 01:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag begonnen in Het huis van de moskee van Kader Abdolah, paar bladzijden gelezen en het leest erg lekker weg.
Uit, mooi verhaal. O+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 20:52:10 #285
42184 crew  DaMart
pi_175006996
Ik ga meteen maar beginnen in de nieuwe Zafon:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Redactie Frontpage dinsdag 14 november 2017 @ 06:01:50 #286
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_175059518


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_175146315
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:52 schreef DaMart het volgende:
Ik ga meteen maar beginnen in de nieuwe Zafon:

[ afbeelding ]
In deze ben ik vandaag ook begonnen! Ik heb geprobeerd het uit te stellen, omdat ik de drie eerdere delen in het engels gelezen heb. Maar die vertaling is er nog niet.

Verder ben ik bezig in:



Beiden in afwachting van Chronicles of a liquid society, welke ik eigenlijk afgelopen maandag al in huis had willen hebben. Maar geen enkele boekhandel waar ik kom heeft hem liggen :(
pi_175146627
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175147607
quote:
Net even opgezocht en lijkt mij een interessant boek. Is het wat?
pi_175148802
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 09:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Net even opgezocht en lijkt mij een interessant boek. Is het wat?
Ik ben nog niet zo ver, maar ik vind van wel tot nu toe :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175148938
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:18 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik ben nog niet zo ver, maar ik vind van wel tot nu toe :)
Ik heb hem op mijn 5 december verlanglijstje gezet ^O^

Ben erg benieuwd wat voor beeld het boek van de psychiatrie geeft. Ik merk dat veel mainstream literatuur totaal niet begrijpt hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat op een psychiatrische afdeling. Het is niet ongebruikelijk dat je gezellig een sigaretje mee rookt met iemand die twee uur eerder nog geprobeerd heeft een zelfgemaakt mes tussen je ribben te plaatsen, of tosti's te maken in een broodrooster die vlak daarvoor naar je hoofd gegooid is.

Mooiste beroep te wereld :)
pi_175148995
Ik was daar ook benieuwd naar. En wat ik een keer een andere wending vond was dat het over de psychiater gaat en niet over de client.

En ik heb ook ervaring met wat jij beschrijft ja ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:07:48 #293
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_175214005
aspe nog even wegleggen en beginnen in Het korte leven van Bree Tanner - Stephenie Meyer
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:04:59 #294
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_175218384
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:43 schreef Opoefiets het volgende:
Semtex, hoe vind je hem tot nu toe? Ik kwam er niet goed doorheen!
Nou, ik ben nog niet eens begonnen :') .
Heb teveel boeken tegelijkertijd van de bibliotheek gehaald en het lezen stallt weer even...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_175222904
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik was daar ook benieuwd naar. En wat ik een keer een andere wending vond was dat het over de psychiater gaat en niet over de client.

En ik heb ook ervaring met wat jij beschrijft ja ;)
Top, nog een reden om hem te willen lezen ^O^ Als die goedheiligman hem niet mee neemt, haal ik hem zelf wel 😊
pi_175241562


Uurtje geleden binnen gekregen. De eerste dertig bladzijden zijn Eco op zijn best ^O^ Vanavond verder lezen.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:12:59 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175241916

Natuurlijk zijn er ekende barre periodes in de Nederlandse voetbalgeschiedenis als 1889-1973 of de vroege Jaren 80, maar was 1974 eigenlijk - achteraf bezien - niet veel pijnlijker? Waren we in 1988 nou echt wel zo goed? En waarom werden we in 1998 geen wereldkampioen?

Maar was het allemaal wel zo goed zoals wij het herinneren?

Kluun en Giphart helpen de voetballiefhebber met een andere blik te kijken naar verleden, heden en toekomst van het Nederlands elftal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 november 2017 @ 12:03:03 #298
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175256996

Best interessant hoe in nazi Duitslands zaken veranderden en dat ze zonder te blikken of te blozen aan wet en fatsoen lak hadden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 23 november 2017 @ 12:04:11 #299
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175257024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:03 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Best interessant hoe in nazi Duitslands zaken veranderden en dat ze zonder te blikken of te blozen aan wet en fatsoen lak hadden.
Ah, die gaat op het verlanglijstje. Merci.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_175281039
pi_175310394
Vol! :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')