abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:04:27 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_172238040
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

spijtig dat de twee overheden nog steeds lopen te escaleren...
Is natuurlijk ook raar dat je een gebeurtenis gaat herdenken die je zelf georkestreerd hebt.

Beetje alsof Rusland MH17 gaat herdenken, of ISIS de aanslagen in Parijs.

Maar dat terzijde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_172238085
de zuiveringen die vandaag de dag gaande zijn hadden jaren terug moeten gebeuren. echter koos erdo en co. toentertijd ervoor om gulen te omarmen om het leger te castreren met alle gevolgen van dien. om erdo zelf te quoten, "wat hebben wij hen (gulenisten) niet gegeven wat zij van ons verlangden?"

Turkish military wanted measures to be taken against Gülenists in 2004
=======
It was exactly 13 years ago at a National Security Council (MGK) meeting on June 24, 2004, when a topic about “Fethullah Gülen” was being debated, the Office of the General Staff made an assessment on the threat posed by the Gülen group, which concluded: “In parallel with these developments, the Gülen group will appear in total peace with the current system and while looking, will place its members on all levels of government positions by way of sneakily seizing the system; they would try to topple the secular, democratic and social law state and, in place of it, form a state order based on religious principles, if no measures are taken against this. It is assessed that the group will progressively continue its activities.”

“The aforementioned group is sending out ‘Tolerance and Peace’ messages according to this strategy and they are hiding their intention - under the disguise of a moderate image - that when they reach the situation where no force would make them take a step backward, they will topple the current regime and replace it with a regime based on religious principles.”


[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 07-07-2017 11:11:36 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172238151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook raar dat je een gebeurtenis gaat herdenken die je zelf georkestreerd hebt.

Beetje alsof Rusland MH17 gaat herdenken, of ISIS de aanslagen in Parijs.

Maar dat terzijde.
leven en laten leven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:23:42 #154
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_172238576
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

leven en laten leven
Zeg dat even tegen de Turkse regering.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_172238736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zeg dat even tegen de Turkse regering.
ik zeg het tegen iedereen...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:31:19 #156
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_172238766
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zeg het tegen iedereen...
Mag wel wat specifieker. Als iemand door rood rijdt, ga ik niet tegen een random omstander zeggen: "NIET DOOR ROOD RIJDEN, OEN!"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_172238793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mag wel wat specifieker. Als iemand door rood rijdt, ga ik niet tegen een random omstander zeggen: "NIET DOOR ROOD RIJDEN, OEN!"
wat ik zeg / hoe ik iets zeg bepaal ik lekker zelluf!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 07-07-2017 11:44:19 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172240382
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:26:59 #159
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_172240480
Lijkt mij aannemelijk, opzich.
Gulen zelf is meer een symbool dan daadwerkelijk een actieve machtsfactor.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:43:57 #160
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_172241019
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

spijtig dat de twee overheden nog steeds lopen te escaleren...
Slechts eentje doet dat en wel overal dus aan onze overheid kan het niet liggen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_172241271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Lijkt mij aannemelijk, opzich.
Gulen zelf is meer een symbool dan daadwerkelijk een actieve machtsfactor.
Als dat zo is, wie bestuurt dan de gulen beweging?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_172241336
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:43 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Slechts eentje doet dat en wel overal dus aan onze overheid kan het niet liggen.
hand in eigen boezem steken blijft lastig voor velen. de ander de schuld geven is altijd makkelijker.

feit:

als die lamlul cavusoglu de landingsrechten niet waren ontzegd was de situatie nooit zo geescaleerd en had hij gewoon zijn praatje gedaan voor een handvol mensen en had er geen hond naar gekraaid, zoals hij de volgende dag in frankrijk heeft gedaan, maar nee, het was verkiezingstijd in nederland en het kwam rutte handig uit om zon standpunt in te nemen. hij heeft de nodige extra stemmen geoogst bij de verkiezingen net zoals erdo bij het referendum de nodige extra stemmen heeft geoogst door zijn standpunt. de politiek stinkt overal op deze aardkloot
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172241340
quote:
Lees dit artikel.

Gulenisten starten overal organisaties waarvan de namen op bestaande organisaties lijken. Dit is zo een organisatie.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ief-6958631-a1547496

Ik dacht eerst ook dat Erdogan de coup had laten plegen.
Nu twijfel ik tussen:

1. Erdogan heeft de coup gepland en uitgevoerd
en
2. Erdogan en AKP wisten van de couppoging en hebben toegestaan dat het uitgevoerd werd
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:58:29 #164
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_172241429
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Als dat zo is, wie bestuurt dan de gulen beweging?
Opzich lijkt het mij logisch dat hij daarvoor iemand heeft aangewezen maar wie exact zou ik ook niet weten.
Wellicht is dat ook niet publiek kenbaar gemaakt, een raad met een voorzitter lijkt mij de meest veilige keuze overigens.
pi_172241556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Lees dit artikel.

Gulenisten starten overal organisaties waarvan de namen op bestaande organisaties lijken. Dit is zo een organisatie.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ief-6958631-a1547496

Ik dacht eerst ook dat Erdogan de coup had laten plegen.
Nu twijfel ik tussen:

1. Erdogan heeft de coup gepland en uitgevoerd
en
2. Erdogan en AKP wisten van de couppoging en hebben toegestaan dat het uitgevoerd werd
ik kan me er alles bij voorstellen dat ze ervan op de hoogte waren en dat het in zekere zin een "gecontroleerde" coup was, omdat het officiele verhaal aan alle kanten rammelt.

erdo citaat, "deze situatie (de coup) is voor ons een zege". zo kon hij nog verder en sneller gaan met wat hij voor ogen had omdat muv de gulensten zelf helemaal niemand ook maar enige genade heeft voor de gulenisten die gezuiverd worden uit het systeem, mensen hebben alleen problemen met de zuiveringen wanneer ook zijzelf (niet gulenisten) gezuiverd worden onder het mom van de gulenisten zuivering.
daarom lopen de CHP en HDP ers schouder aan schouder voor "rechtvaardigheid", omdat zij zelf nu slachtoffer worden van de zuiveringen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 7 juli 2017 @ 13:50:56 #166
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172242731
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nieuw diplomatiek incident in de maak?
Ze zijn weer kwaad. :P

quote:
Turken kwaad op weigering Türkes in Nederland

ISTANBUL - Het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft opnieuw hard uitgehaald naar de Nederlandse regering nu de Turkse vicepremier Tugrul Türkes niet welkom is in ons land.

De Turkse media melden het prominent op hun websites en de reacties, ook op de sociale media, blijven niet uit. “Walgelijke nazi’s”, laat Ali Kumas op Facebook weten. Ook Zeshan Ahmad stelt dat de nazi-mentaliteit leeft in Europa. Nadat Nederland in maart had geweigerd twee Turkse ministers toe te laten die in ons land propaganda voor een referendum in Turkije wilden maken had president Erdogan ook al over een nazi-mentaliteit gerept.

“Hoe zit het eigenlijk met Nederlanders die niet welkom zijn in Turkije”, vraagt Pam Demirbacak zich af. Anderen denken dat Nederland wel weer bijdraait als onze politici geld nodig hebben of, zoals Selim Kacar voor de grap zegt, stemmen van de Turken nodig hebben om een regering te kunnen vormen. Veel Turken vinden dat Nederland met het verbod om de viceminister te laten spreken aantoont een schijndemocratie te zijn.

De in Utrecht wonende Alptekin Akdogan twittert dat Nederland weliswaar het recht heeft om een viceminister te weigeren, maar dat Nederland er uiteindelijk niets mee wint en de weigering alleen maar verliezers aan beide kanten oplevert.

Türkes wilde dinsdag een herdenking bijwonen vanwege de mislukte staatsgreep in Turkije van een jaar geleden. De Turkse vicepremier is uitgenodigd bij een herdenking van de Unie van Europese Turkse Democraten (UETD) die het evenement dat plaatsvindt op 11 juli in congrescentrum Orpheus in Apeldoorn aankondigen op de Facebookpagina.

Het kabinet acht een bezoek van een Turkse bewindsman aan ons land op dit moment niet gewenst, zo meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag. De gemoederen tussen Turkije en Nederland zijn lipen begin maart hoog op toen het kabinet weigerde in Nederland Turkse bewindslieden te laten spreken in het kader van een Turks referendum. Het vliegtuig met de Turkse minister van Buitenlandse Zaken mocht niet landen en de Turkse minister van Familiezaken moest het land onder politiebegeleiding verlaten.

(Bron)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_172243004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Lees dit artikel.

Gulenisten starten overal organisaties waarvan de namen op bestaande organisaties lijken. Dit is zo een organisatie.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ief-6958631-a1547496

Ik dacht eerst ook dat Erdogan de coup had laten plegen.
Nu twijfel ik tussen:

1. Erdogan heeft de coup gepland en uitgevoerd
en
2. Erdogan en AKP wisten van de couppoging en hebben toegestaan dat het uitgevoerd werd
Hoe zie jij de gelekte emails van Otaiba (ambassadeur van de VAE in de VS)?

Ikzelf neig overigens naar 2...
pi_172243652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe zie jij de gelekte emails van Otaiba (ambassadeur van de VAE in de VS)?

Ikzelf neig overigens naar 2...
Ik heb er nog niet naar gekeken. De verklaring van admiraal Hayrettin Imren heeft me aan het twijfelen gebracht. Hij klapte uit de school na ruzie met andere Gulenistische generaals. Weet jij of er betere verklaringen zijn?

http://www.sozcu.com.tr/2(...)-ihbar-etti-1914112/

Dit is wat admiral Hayrettin Imren vertelde:

“Kod adım Seçkin. Kod isim verilmesinin nedeni örgütte var olan gizliliktir. Tuğamiral Nazmi Ekici'nin kod ismi ‘Muhsin', Tuğamiral Ayhan Bay'ın kod ismi ise ‘Abdurrahman'. 10 Temmuz günü öğretmen ‘Mert' kod adlı kişi, çok önemli bir konu için ertesi gün İstanbul'a gitmemiz gerektiğini bildirdi. Ümraniye'de bir eve geldik. Burada Kuzey Deniz Saha eski Kurmay Başkanı Tuğamiral Ömer Faruk Harmancık da vardı. Bana ‘15 Temmuz Cuma gecesi sabaha karşı 03.30'da emir komuta zinciri içinde darbe yapılacağını, sıkıyönetim ilan edileceğini söyledi. Genelkurmay Başkanı'nın da ikna edileceğini anlattı.

Nazmi, cemaatin üst kademeleri ile görüşüyordu. Sisam Adası üzerinden Avrupa'ya geçiş planı yapıldı.

Vertaling:

"Mijn code naam is Seckin. De reden voor de code naamgeving is de geheimhouding die bestaat binnen de organisatie. De code naam van de Admiraal Nazmi Ekici is 'Muhsin', de code naam van admiraal Ayhan Bay is 'Abdurrahman'. Op 10 juli meldde de leraar, Mert, dat we de volgende dag naar Istanbul zouden moeten gaan voor een zeer belangrijke zaak. We kwamen naar een huis in Ümraniye. Er was ook Admiraal Omer Faruk Harmancık, voormalig stafchef van het Noorden Sea Field. Hij vertelde me dat op 15 juli, vrijdagavond om 03.30 's ochtends een krijgswet in de commando wordt verklaard. Ook de hoogste generaal (Hulusi Akar) zal overtuigd worden.

Nazmi had ontmoetingen met de hoogste leiders van de Gulen-beweging. Het plan was om naar Europa te gaan via het eiland Sisam

http://www.sozcu.com.tr/2(...)-ihbar-etti-1914112/
pi_172247868
Andere bewijsstukken zijn de transcripties van de whatsapp gesprekken die bellingcat ook in handen heeft gekregen. Generaals die orders aannemen van luitenanten. Dat is ongehoord bij seculieren maar de normaalste zaak bij Gulenisten. Die hebben een "abi" systeem. Iemand luistert naar zijn "abi". Ook al heeft hij een hogere rang dan zijn abi. Een abi luistert weer naar zijn eigen "abi" of naar een "bolge imami". Daarom is het bijna onvoorstelbaar dat Gulen niet van de coup af wist. Bevelen worden top-down gegeven en opgevolgd. Zal een groep Gulenisten een coup starten zonder dat hun "abi" ervan af weten en een akkoord hebben gegeven?

De Turkse geheime diensten zijn er achter gekomen en hebben het toen laten gebeuren. De geheime diensten zijn in de Gulen beweging geinfiltreerd en hebben misschien door paniek te zaaien ervoor gezorgd dat de Gulenisten vroeger dan gepland de couppoging zijn begonnen, waardoor het gedoemd was te mislukken.

Wat Erdogan nu echter doet is ongehoord. Duizenden leraren en huisvrouwen die niks met de coup te maken hebben zijn nu de gevangenis ingegooid.

https://www.bellingcat.co(...)yes-of-its-plotters/

https://www.bellingcat.co(...)roup-version-2.6.pdf
pi_172250615
quote:
De tijd heelt geen wonden in de relatie tussen Turkije en Nederland
Nederland weigert de Turkse vicepremier toestemming om in Apeldoorn te spreken. Na de diplomatieke ruzie in maart is de situatie nauwelijks ten goede gekeerd


Met de weigering van het Nederlandse kabinet de Turkse vicepremier Tugrul Turkes toestemming te verlenen komende dinsdag te komen spreken op een herdenkingsbijeenkomst in Apeldoorn is de ruzie tussen Nederland en Turkije weer in alle hevigheid opgelaaid. Van de-escalatie van de gespannen verhoudingen die Nederland zei na te streven lijkt weinig meer over. De Turkse reactie op het Nederlandse besluit wederom een Turkse minister niet toe te laten liet niet lang op zich wachten. „Het laat zien hoe het met de democratie in Nederland is gesteld”, aldus het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdagmiddag in een verklaring.

De Turkse vicepremier wilde in het Apeldoornse congrescentrum Orpheus komen spreken op een door de Unie van Europese Turkse Democraten georganiseerde manifestatie om de mislukte coup in Turkije van 15 juli vorig jaar te herdenken. Maar volgens het Nederlandse kabinet is een bezoek van vicepremier Turkes of een ander lid van de Turkse regering niet gewenst „gezien de huidige omstandigheden in de bilaterale relatie tussen Turkije en Nederland”.

Vicepremier Asscher (PvdA), die vrijdag de op de G20-top aanwezige premier Rutte verving bij de wekelijkse ministerraad, zei na afloop dat Nederland nog altijd behoefte heeft om te de-escaleren maar „dat begint niet met een politiek bezoek van de vicepremier’’. Het steekt het kabinet dat de Nederlandse ambassadeur in Turkije, Kees van Rij, nog altijd geen toegang krijgt van de Turkse autoriteiten naar zijn post terug te keren. „Het is gek als onze ambassadeur daar niet naar zijn werk kan, de vicepremier uit Turkije hier wel een toespraak kan houden. We vinden dat niet in balans”, aldus Asscher.

[...]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_172252199
Hè hè, eindelijk. Nederland is niet gekke Henkie.
w/
pi_172252601
Hartstikke prima.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:07:27 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_172252753
Erdogan maakt zijn eigen coup en nu wil ie dat hier komen vieren,

de gekkenhuis

we krijgen steeds meer gestoorde presidenten met vollledige macht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:14:21 #174
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_172252925
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Erdogan maakt zijn eigen coup en nu wil ie dat hier komen vieren,

de gekkenhuis

we krijgen steeds meer gestoorde presidenten met vollledige macht
De Jonge Turken willen dat ook jij gewoon vakantie komt vieren in Turkije, er is een garantie op zon :) ;)


  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:28:36 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_172253316
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De Jonge Turken willen dat ook jij gewoon vakantie komt vieren in Turkije, er is een garantie op zon :) ;)

ik ga niet naar Turkije, echt niet, Russen zat

Heb geen behoefte om uitgescholden te worden voor Nazi
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')