abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 maart 2018 @ 00:00:20 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177758846
En AZ bakte er ook gewoon echt helemaal niks van verder. Zoals altijd tegen wat betere tegenstanders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 maart 2018 @ 13:59:47 #202
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_177767835
Tuurlijk heeft Higler schuld, maar AZ gaf alweer niet in thuis in een wedstrijd tegen Feyenoord. Op Bizot, Weghorst en Wuytens na haalde niemand zijn gebruikelijke niveau.
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:03:04 #203
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177862740
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_177898540
Haha mooi, maar had het eerlijk grzegd niet verwacht.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_177908958
Dat was op het nippertje oO<
  zondag 18 maart 2018 @ 21:47:35 #206
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_177918695
Inderdaad op het nippertje de 3-2 binnen, dankzij Jahanbaks, die overigens toch 4 grote kansen om zeep hielp.
'It's a boy'
  maandag 19 maart 2018 @ 15:58:46 #207
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_177934764
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:47 schreef Ivy_Mike het volgende:
Inderdaad op het nippertje de 3-2 binnen, dankzij Jahanbaks, die overigens toch 4 grote kansen om zeep hielp.
Hij mist inderdaad wel nog wat kansen door onrustigheid, maar de statistieken die hij dit seizoen neerlegt voor een buitenspeler zijn wel heel erg luxe voor AZ hoor. Helemaal als je bedenkt dat hij de eerste 5/6 wedstrijden dit seizoen nog helemaal niet in vorm was.
AZ
ALKMAAR
pi_177935611
Az bleef gelukkig ook gaan. Ben ook wel lichtelijk verbaasd over de fitheid van de spelers gezien het veelal wel swingende spel. Ze leren er goed om niet teveel stil te staan. Normaliter lukte dat spel ook wel, maar trad het verval al eerder in, in de wedstrijden zelf of hele wedstrijden in een later stadium van het seizoen.

Nu hopen dat de oranje klanten ook nog wat speeltijd krijgen, al was het maar om te laten zien dat de weg naar oranje ook prima via az kan (niet zeggende dat we nu dus al het imago van een top 3 club bereikt hebben). Maar je club aantrekkelijk doen lijken helpt prima mee.
  maandag 19 maart 2018 @ 16:45:07 #209
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_177935735
Alleen is het wel jammer voor Van Overeem. Twee seizoenen geleden nog een van de beste spelers van AZ, nu ziet het er echt allemaal hopeloos uit bij hem. Hij had wel een hoge gunfactor, maar een vertrek lijkt me nu beter voor beide partijen.
AZ
ALKMAAR
pi_177944550
Ik denk ook wel dat het einde verhaal is tussen Joris en AZ als die niet meer aan spelen toekomt. Jammer want het is een prima speler, eigen jeugd en geliefd bij de achterban.

Heeft iedereen zijn kaart voor de bekerfinale binnen?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:48:24 #211
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_177967163
Kaartje heb ik al binnen *O*
'It's a boy'
pi_178057151
Ik ga ook de (bijna) jaarlijkse gang naar de Kuip weer maken ^O^
pi_178111220
Ik heb ook kaartjes *O*
Voor het eerst met de bus, ben benieuwd. :+
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:39:15 #214
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178374664
:')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_178374751
Jezus hoe erg kan je het weggeven :( :’)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_178374775
Jullie zitten er steeds dichter tegenaan jongens
  zaterdag 7 april 2018 @ 23:57:40 #217
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_178377713
GVD van 2-0 voor naar 2-3 achter :(
Ik snap ook niet waarom altijd toch die vele terugspeelballen naar de keeper, waardoor en ja hoor gaat het echt helemaal fout, waardoor Bizot de schlemiel wordt.
En voor Vlaar was het absoluut GEEN rode kaart, Lozano ging wel erg makkelijk liggen, als doorgebroken speler en Blom trapt er weer met open ogen in. BAH!
'It's a boy'
pi_178379580
Blijft het klassieke top drie vehaal godverdomme. Maar laten we een beetje positief blijven, volgend jaar gaan we gewoon europa in.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zondag 8 april 2018 @ 06:56:07 #219
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178379999
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 02:31 schreef rubensanti het volgende:
Blijft het klassieke top drie vehaal godverdomme. Maar laten we een beetje positief blijven, volgend jaar gaan we gewoon europa in.
Tegen Ajax nog een kans.
  maandag 9 april 2018 @ 22:58:59 #220
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178417519
Waarom zit Brom zo te zeiken om die strafschop. Er zitten 2 man met een arm aan die spits. Ook al doen ze misschien niet veel.. Blijf gewoon van een ander af.
AZ heeft het gewoon aan zichzelf te danken. Jammer maar helaas.

Ze spelen wel het leukste voetbal _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:12:45 #221
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_178423842
AZ is alles rustig aan het opbouwen. Dit jaar de beker, volgend jaar landskampioen. ;)
pi_178473367
Nou, de hele koop-en omwisselprocedure doorlopen. Zondag over een week lekker het busje in en hopen op een feestelijke dag.
pi_178487357
Theo Brinkman
2 uur geleden

Voor de tv-camera’s wilde hij zaterdag na AZ-PSV niet reageren, maar donderdagavond moest Kevin Blom er toch aan geloven. Bij de tuchtcommissie moest de scheidsrechter uitleggen waarom hij Ron Vlaar zaterdag een rode kaart gaf.

Blom was door de aanklager van de KNVB opgeroepen als getuige. Erg blij leek de scheidsrechter daar niet mee te zijn.

Hij kwam binnen zonder te groeten, deed zijn verhaal, luisterde naar de verklaringen en ging ook weer weg zonder te groeten. Nauwelijks was de voorzitter van de tuchtcommissie uitgesproken of Blom had, met een gezicht als een oorwurm, het zaaltje al verlaten.

Naar aanleiding van de rode kaart kreeg Vlaar één wedstrijd schorsing. Tegen die straf ging Vlaar in beroep, omdat hij bezweert zijn tegenstander Hirving Lozano helemaal niet te hebben geraakt.

De behandeling was donderdagavond in Zeist. Met dus de scheidsrechter als getuige. Uniek is dat overigens niet. Als de televisiebeelden ruimte voor twijfel laten, gebeurt het vaker dat de aanklager de scheidsrechter oproept om hem nog eens zijn verhaal te laten doen.
’Met de borst naar voren’

Volgens Blom had Vlaar zaterdag ’met zijn borst naar voren’ Lozano ten val gebracht toen die een vrije doorgang naar het doel van AZ had. Als de PSV-aanvaller niet gevallen was, had hij een goede scoringskans gehad. Er was dus maar één straf mogelijk, aldus Blom: een rode kaart voor Vlaar. ‘Ik constateer dat hij zijn tegenstander met zijn borst naar voren ten val brengt’, aldus Blom in zijn schriftelijke verklaring na AZ-PSV.

Opmerkelijk genoeg verklaarde Blom donderdagavond iets anders. Nadat hem was voorgelegd dat hij vanuit zijn positie niet kon zien of Vlaar Lozano met de borst raakte, moest Blom toegeven dat dat voor hem inderdaad ‘lastig te zien was’.

,,U zegt dus eigenlijk dat u het niet gezien heeft, maar dat het volgens u wel met de borst gebeurd moet zijn?’’, vroeg voorzitter Van Steenbeek van de tuchtcommissie. ,,Ja’’, zei Blom, die daarmee zijn eerdere schriftelijke verklaring nogal afzwakte.

Het oproepen van Blom als getuige pakte derhalve ongelukkig uit voor de aanklager. Ook niet sterk was dat de schriftelijke verklaringen van zijn twee grensrechters en die van de vierde official uiteenliepen.

Twee van hen zeiden dat ze een duw in de rug van Lozano hadden gezien. De leden van de tuchtcommissie kwamen tijdens de zitting zelfs met nóg een andere versie. Na het zien van de beelden dachten zij dat Lozano was gevallen omdat zijn voet de bil van Vlaar raakte.
Voer voor discussie

Net als zaterdag was de rode kaart nu dus opnieuw voer voor discussie. De aanklager begreep dan ook wel dat Vlaar niet akkoord was gegaan met het schikkingsvoorstel van één duel schorsing. ,,Er zit namelijk wat licht tussen de verklaringen en ook de beelden zijn niet overduidelijk’’, vond de aanklager, die niettemin bij zijn eis bleef.

AZ vroeg vanzelfsprekend vrijspraak. ,,De beelden tonen juist aan dat Vlaar Lozano níet met de borst raakt. En Blom geeft nu zelf ook toe dat hij niet heeft kunnen constateren dat dat gebeurde’’, zei Wouter van Zetten, de jurist van de club.

De tuchtcommissie doet vrijdagochtend uitspraak. Wordt Vlaar vrijgesproken, dan kan hij vrijdagavond met AZ meedoen in de uitwedstrijd tegen Heracles.

Uitspraak;

Op KNVB.nl:

De tuchtcommissie heeft Ron Vlaar van AZ vrijgesproken van een straf naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel met PSV van zaterdag 7 april (2-3). De tuchtcommissie acht niet wettig en overtuigend bewezen dat Vlaar een overtreding op Hirving Lozano van PSV heeft begaan.
Vlaar kreeg in eerste instantie van de aanklager betaald voetbal een schikkingsvoorstel van één wedstrijd omdat hij een tegenspeler in duidelijke scoringspositie op onreglementaire wijze zou hebben belet de bal te spelen, waardoor een scoringskans teniet werd gedaan. Doordat hij daar niet mee akkoord ging, kwam de zaak donderdag voor bij de tuchtcommissie. Die besloot hem vrij te spreken.
  zaterdag 14 april 2018 @ 00:44:53 #224
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_178501576
Zo! 0-3, Lekker toch, weer 3 punten binnen geharkt *O*
Mooie is wel dat Bizot een penalty stopte ^O^
'It's a boy'
  zaterdag 14 april 2018 @ 00:46:28 #225
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178501609
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2018 00:44 schreef Ivy_Mike het volgende:
Zo! 0-3, Lekker toch, weer 3 punten binnen geharkt *O*
Mooie is wel dat Bizot een penalty stopte ^O^
En Jong AZ ook gewonnen, 3-1 tegen MVV. :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 14 april 2018 @ 00:48:56 #226
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_178501654
quote:
En Jong AZ ook gewonnen, 3-1 tegen MVV. :)
Oh ja tuurlijk moet je ook niet vergeten :P die waren ook lekker bezig *O*
'It's a boy'
pi_178555316
Yo "kaasjes"

Zeg gaan jullie er nog wat van maken komende zondag tegen de club uit Rotterdam-Zuid of laten jullie je maar afslachten. Zou wel heerlijk zijn als jullie die dennenappel zouden winnen. Stiekum heb ik ook op jullie gewed voor een overwinning. Niet veel 100 euro maar en gezien de odds kan ik dus aardig cashen als het zou lukken. :s)
pi_178556818
Komt goed, 2-1 az.
pi_178558974
Gerard Nijkamp lijkt op weg naar AZ Alkmaar

quote:
Dat Gerard Nijkamp PEC Zwolle op een zeker moment zou verlaten was gezien eerdere interesse niets nieuws. Tot op heden bleef het slechts bij interesse, maar na dit seizoen lijkt Nijkamp Zwolle daadwerkelijk te verlaten. Bronnen vertellen PEC.nu dat de volgende stap van Nijkamp niet PSV of de KNVB, maar AZ Alkmaar is.

In Alkmaar ligt voor Nijkamp een contract klaar als Directeur Voetbalzaken die nu nog wordt bekleed door Max Huiberts. Laatstgenoemde zal naar verwachting opvolger worden van Marcel Brands die PSV zo goed als zeker inruilt voor Everton. Om deze carrousel in beweging te krijgen zal Brands eerst rond moeten komen met Everton. Nijkamp was ook in beeld om Brands op te volgen bij PSV maar die lijkt daar dus vanaf te zien.

Nijkamp begon in 2012 als technisch directeur bij PEC en maakte in de tussentijd naam in de Nederlandse voetballerij vanwege zijn goede netwerk. Recent volgde Nijkamp Marcel Brands op binnen de KNVB als voorzitter van het technisch platform en was hij al eerder in beeld voor andere functies bij de KNVB.
https://pec.nu/pec-transf(...)weg-naar-az-alkmaar/
pi_178582468
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 15:29 schreef Iwanius het volgende:
Yo "kaasjes"

Zeg gaan jullie er nog wat van maken komende zondag tegen de club uit Rotterdam-Zuid of laten jullie je maar afslachten. Zou wel heerlijk zijn als jullie die dennenappel zouden winnen. Stiekum heb ik ook op jullie gewed voor een overwinning. Niet veel 100 euro maar en gezien de odds kan ik dus aardig cashen als het zou lukken. :s)
Ik vind 100 euro een aardig bedrag hoor :P Ik ga me niet af laten slachten, maar ja, op de tribune zit je ook op een plek dat je zaken niet in eigen hand hebt.

Als we winnen wordt het wel de mooiste victorie die ik meegemaakt heb. Maar dat komt vooral omdat de titel binnengehaald werd door verlies van Ajax bij PSV en niet door een overwinning van AZ.

Ik ben bang voor het "knikkende knieën syndroom" en ik knijp m voor van Persie. Voetbaltechnisch is AZ beter maar Feyenoord heeft meer spelers die individuele klasse kunnen benutten op de momenten dat het er om gaat.

Begin wel echt naar zondag toe te leven merk ik :P
  woensdag 18 april 2018 @ 10:57:20 #231
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_178595753
Eerst vandaag nog even een aanval doen op plek 2. Voor wat betreft de bekerfinale vrees ik dat Feyenoord het thuisvoordeel pakt en zal gaan winnen. Op deze manier bereid ik me ook alvast voor op een teleurstelling en zal het feest des te groter zijn als we wel winnen. :-)
  woensdag 18 april 2018 @ 21:55:04 #232
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_178609875
Wel een lekkere pot vanavond, maar jammer dat AZ weer zoveel tegendoelpunten moet incasseren.
Wat was Alireza weer lekker bezig, mooie hattrick _O_ *O*
Helaas heb ik de eerste kwartier van de wedstrijd moeten missen ;( , omdat er een ongeluk was op de N9 }:| moest ik weer helemaal omrijen :(
'It's a boy'
  woensdag 18 april 2018 @ 22:31:00 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178611088
Ali _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_178643483
Zijn er nog mensen die zondag in de stad gaan kijken?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_178659157
Algemeen directeur van AZ laat zich door niets of niemand beperken

Robert Eenhoorn, honkvast en slagvaardig

Na de verloren bekerfinale van vorig jaar zei zijn zoon Ralph: pa, je moet ontslag nemen bij AZ. Algemeen directeur Robert Eenhoorn begreep het 13-jarige kind als geen ander. Ook hij was er doodziek van, mede doordat hij zelden bij de partij zit die een finale verliest. Maar om nou meteen ontslag te nemen? Dat zou wel heel kortzichtig zijn. Want de voormalig tophonkballer ziet ook wel dat de Alkmaarse club onder zijn bewind een ontwikkeling doormaakt die niet door één wedstrijd teniet kan worden gedaan. Dat neemt niet weg dat zijn verblijf bij AZ pas echt geslaagd is zodra er een tastbare prijs is gewonnen. Zondag krijgt de club daarvoor een nieuwe kans. Wederom in de bekerfinale.

Een rustige morgen op het trainingscomplex in Wijdewormer. Het eerste elftal is op pad en de meeste jeugdvoetballers zitten nog in de schoolbanken. Robert Eenhoorn wijst vanuit het spelershome naar de vochtige trainingsvelden, die pas twee jaar in gebruik zijn. "We zijn alweer bezig met uitbreiding", zegt de algemeen directeur. "Er komt waarschijnlijk een tweede gebouw met extra herstel- en studieruimtes. Verder willen we een hal met een indoorveld laten neerzetten. Daar kunnen we dan (herstel)trainen en wedstrijden spelen. Dat kan vooral bij slechte weersomstandigheden uitkomst bieden."

AZ laat zich bij de uitbreiding van het relatief nieuwe trainingscomplex inspireren door onder meer het Duitse Bayer Leverkusen. "We hadden vernomen dat het daar geweldig is, dus we zijn er poolshoogte gaan nemen. Dat is overigens niets nieuws. We gaan vaker op bezoek bij andere organisaties. Daar maken we geld voor vrij. Om welke afdeling het ook gaat: als onze mensen iets willen en het heeft nut voor de club, dan gaan we het doen. Er zijn in deze wereld heel veel slimme mensen die je verder kunnen brengen."

Hiërarchisch

Eenhoorn geeft wat dat betreft zelf het goede voorbeeld. Hoewel hij in de loop der jaren vele successen boekte als honkballer en bestuurder, heeft hij niet de illusie dat hij de wijsheid in pacht heeft. "Ik ben ook niet hiërarchisch ingesteld. Ik vind het veel belangrijker dat je gebruikmaakt van de kennis en kunde van anderen. Als iemand ergens binnen of buiten de club een beter idee heeft dan ik, dan gaan we het morgen uitvoeren. Je moet juist uitkijken dat je jezelf afsluit voor dat soort zaken. Dan gaan mensen geen dingen meer met je delen. En dan heb je op een gegeven moment alleen nog de kennis van jezelf. Ik durf wel te zeggen dat dat in mijn geval niet voldoende is."

De 50-jarige Rotterdammer neemt ondertussen plaats in een van de vergaderruimtes. Een eigen kantoor heeft hij niet op het trainingscomplex. Dat heeft ook weinig zin, want hij pendelt tussen Alkmaar en Wijdewormer. De commerciële zaken vinden immers plaats in het stadion en in Wijdewormer bivakkeren alle mensen die direct met het voetbalveld verbonden zijn. "Ik zorg wel dat ik twee keer per week met het eerste elftal mee eet. En Max Huiberts (directeur voetbalzaken), John van den Brom (hoofdtrainer) en ik hebben hier regelmatig overleg. Met Max spreek ik sowieso heel vaak. We hebben gemiddeld wel twaalf keer per dag contact. Gewoon over alles wat AZ aangaat. De ene keer hebben we het over voetbalzaken, de andere keer sparren we bijvoorbeeld over iets commercieels. We runnen samen deze club."

Marcel Brands

Eenhoorn zit nu drieënhalf jaar in zijn huidige functie. Huiberts tweeënhalf jaar. De twee directeuren zijn naar eigen zeggen perfect op elkaar ingespeeld. Des te vervelender zou het zijn als een van hen op korte termijn het schip verlaat. Huiberts wordt de laatste weken in verband gebracht met PSV, waar technisch manager Marcel Brands in de belangstelling staat van Everton. "In mijn eerste anderhalf jaar bij AZ vonden er veel wisselingen plaats op cruciale posities", vertelt Eenhoorn. "Inmiddels zijn we vrij stabiel. Ik heb de indruk dat de meeste mensen bij AZ het gevoel hebben dat ze gezamenlijk bezig zijn met iets dat nog niet klaar is. Dat is belangrijk voor een club, zeker bovenin. Hoe langer je met elkaar werkt, hoe beter je elkaars sterke en zwakke punten kent en hoe meer stabiliteit je kunt creëren. Dat zie je ook bij PSV, waar de tandem Marcel Brands-Toon Gerbrands goed zijn werk doet. Ik verwacht en hoop niet dat Max en ik op korte termijn uit elkaar gaan."

Zowel sportief als financieel staat AZ er goed voor. De club boekte over vorig seizoen een nettowinst van 10,5 miljoen euro en beschikt over een eigen vermogen van bijna 25 miljoen euro. Verder hebben de Alkmaarders het stadion in eigen bezit en er ligt in Wijdewormer een hypermodern complex dat aan alle eisen van het huidige tijdperk voldoet. Op sportief vlak breekt de ene na de andere jeugdspeler door, zijn ze verzekerd van de derde plaats in de competitie en staan ze voor het tweede jaar op rij in de bekerfinale.

Dreun voor je harses

Niet slecht voor een club die krap tien jaar geleden nog aan de rand van de afgrond stond en nu de zesde begroting van Nederland heeft: zo’n 25 miljoen euro. "Ik heb wel het idee dat we stappies maken. Maar je moet altijd alert blijven. Als je effe denkt dat je het aardig voor mekaar hebt, dan krijg je zo een dreun voor je harses. Tevredenheid is zo’n beetje het slechtste dat je kunt creëren binnen een club. Het is prima wat we tot dusver hebben gedaan, maar ik kan zo zat dingen opnoemen die beter kunnen."

Een van de doelen voor de komende jaren is om de jaarlijkse inkomsten op verantwoorde wijze te laten groeien. Los van de transfergelden, want dat zijn incidentele inkomsten. Daar kun je geen beleid op maken, vindt Eenhoorn. "Indien je de club niet verkoopt, en dat zijn we voorlopig niet van plan, zijn er twee financiële modellen. Eén is: je geeft ieder jaar te veel geld uit en maakt dat vervolgens goed met transferinkomsten. Als je weet dat je elk jaar bovenin meespeelt, kan zo’n systeem aardig werken. Voor ons zou het levensgevaarlijk zijn. Stel dat je een minder seizoen hebt, dan loop je het risico dat je wordt teruggeworpen in de tijd. Daardoor kom je nooit waar je uiteindelijk wilt terechtkomen."

Verkopen

Model twee is: ieder jaar geld overhouden en daarmee spelers kopen. Een veiligere optie, dus. "Wij gaan voor dat laatste, zodat onze strategie niet afhankelijk is van incidentele inkomsten. We zitten daar nu dichter tegenaan, waardoor we niet meer de must hebben om spelers te verkopen. Twee jaar terug werden we derde en vertrokken er zes belangrijke krachten. Zo’n situatie zal komende zomer niet ontstaan. Natuurlijk kun je het vertrek van sommige spelers niet tegenhouden, maar daar heeft elke club mee te maken."

AZ streeft er wel naar om de belangrijke krachten uiteindelijk zo lang mogelijk voor de club te behouden. Als voorbeeld wordt Vincent Janssen genoemd, de spits die na één succesvol jaar in Alkmaar al de stap naar Tottenham Hotspur maakte. "Uiteindelijk willen we zo’n speler minimaal één seizoen langer houden dan voorheen. Dat kun je enerzijds oplossen met geld, anderzijds met prestaties. Dat laatste bepaalt namelijk ook in grote lijnen of een speler wil komen of langer wil blijven. Als jij ieder jaar Europees voetbal speelt en meestrijdt om de prijzen, is dat aantrekkelijk om jezelf als speler te ontwikkelen. Het is zaak dat we een omgeving creëren waar mensen graag bij willen horen. Dat geldt overigens voor al onze afdelingen."

Beeldvorming

De eerste positieve effecten van die filosofie zijn al zichtbaar. Vooral in de jeugdopleiding, die in 2015 en 2016 werd uitgeroepen tot de beste van Nederland. Een topclub als Real Madrid komt al drie jaar op rij op bezoek in Wijdewormer en is onder de indruk van de manier van opleiden: vernieuwend en grensoverschrijdend. De beeldvorming over de AZ-opleiding, waar jaarlijks ruim drie miljoen euro in wordt geïnvesteerd, verbetert in rap tempo. Dat komt mede doordat talentvolle spelers al op jonge leeftijd een langdurig contract krijgen aangeboden én de kans krijgen zich te profileren in het eerste elftal.

Het debuut van de 20-jarige Guus Til in Oranje is wat dat betreft het mooiste resultaat dat AZ kan voorleggen aan nieuwe generaties. Op die manier hoopt het de strijd te winnen van de Europese grootmachten, die de Nederlandse talenten vaak voor een lage vergoeding kunnen oppikken. Vooral dat laatste is Eenhoorn een doorn in het oog. "Het kan toch niet zo zijn dat jij elk jaar veel tijd en geld in je opleiding stopt en de beste kereltjes vervolgens voor een appel en een ei worden opgehaald door een rijke club? Ik vind dat de jeugd veel beter moet worden beschermd, zodat ze in ieder geval het veld van het eerste elftal kunnen halen. Dan heeft het ook waarde voor de organisatie."

Bloemen in bloei

Eenhoorn neemt tussendoor een slok koffie. "Iedereen begrijpt dat je uiteindelijk weggaat als je echt goed bent. Maar als keer op keer de mooiste bloemen voor een paar centen worden weggeplukt voordat ze überhaupt in bloei staan, dan ben je er snel klaar mee. Eigenlijk is dat in Nederland al gebeurd. Veel clubs hebben hun jeugdopleiding grotendeels losgelaten en kopen de meeste spelers van buitenaf. Puur omdat het opleiden te weinig oplevert. Het is een gevaar voor het Nederlandse voetbal, want het is juist onze kracht om spelers op te leiden. Hier moet snel verandering in komen."

Waar voor AZ ook snel verandering in moet komen, is de teleurstellende reeks die het de laatste jaren neerzet tegen Nederlandse clubs uit de traditionele top-3. Het team van trainer John van den Brom speelt dit seizoen attractief voetbal en presteert veel stabieler dan vorig jaar, maar heeft dit seizoen nog niet gewonnen van ajax, Feyenoord en PSV. Morgen krijgt het in De Kuip een nieuwe kans tegen Feyenoord. Eenhoorn moet er niet aan denken dat het, zoals afgelopen seizoen tegen Vitesse, weer fout gaat in de bekerfinale.

Bankrekening

"Als je dadelijk oud bent, gaat het maar over één ding: heb je in je carrière wat gewonnen, ja of nee? Dan kun je niet met het verhaal komen aanzetten dat je in jouw tijd veel goede jeugdspelers had en attractief voetbal speelde. Of dat je veel geld op je bankrekening hebt staan. Aan het eind van de rit moet je bekers en schalen kunnen overleggen. Daar gaan we bij AZ dus ook voor."

Hij vervolgt: "Ik ben niet achterlijk en zie echt wel dat we op bepaalde vlakken nog niet zover zijn als ajax, PSV en Feyenoord. En je kunt ook niet van de eerste naar de vijfde verdieping springen. Maar je moet je nooit laten beperken. Het gaat erom dat je omhoog blijft kijken en altijd het uiterste van jezelf eist. Jezelf dag in, dag uit blijven verbeteren, welke rol je ook hebt binnen de organisatie. Dan komen de gewenste resultaten uiteindelijk vanzelf."

Bron: Telegraaf
Door Valentijn Driessen
Datum: 21-4-2018
pi_178667249
Lig al een uur klaarwakker in mijn bed rond te draaien. Heel veel zin in vandaag!
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_178667339
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 06:57 schreef rubensanti het volgende:
Lig al een uur klaarwakker in mijn bed rond te draaien. Heel veel zin in vandaag!
Hier hetzelde _O- Veel plezier man. Over een uurtje of 4 pas richting Alkmaar om daar de bus te pakken :P
  zondag 22 april 2018 @ 10:01:16 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178668615
Ik heb helemaal geen zin om AZ te zien verliezen ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 22 april 2018 @ 10:03:42 #239
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178668655
Hup AZ! :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 22 april 2018 @ 13:37:35 #240
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_178672507
Succes vandaag jongens!
Ajacied.
  zondag 22 april 2018 @ 19:16:13 #241
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178679512
Geen verrassing dit. :{
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_178680066
Az weer geen moment in eigen doen. Ook Feyenoord slecht, maar az lijkt radeloos. Geen idee er achter lijkt wel.
pi_178680686
Wat waardeloos zeg, ook wel beetje pech...tsja :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 22 april 2018 @ 20:24:28 #244
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178681377
pi_178681724
Dat ging weer helemaal nergens over.
pi_178681825
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2018 20:40 schreef Flippiee het volgende:
Dat ging weer helemaal nergens over.
Prima samenvatting.
pi_178681929
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:45 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Prima samenvatting.
Ja ik snap dit soort momenten echt niet. Iedere keer dat (soms onnodige) gechoke tegen de traditionele top 3, daar word ik echt niet goed van.
Snap ook niet waarom er dan weer van dat laffe voetbal gespeeld wordt.
pi_178682239
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:39 schreef Dagoduck het volgende:

Die pegel van Cziommer, dat was me er eentje.
Simon Cziommer _O_
  zondag 22 april 2018 @ 21:28:45 #249
279824 Mansjester
City>United
pi_178682513
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2018 20:51 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Ja ik snap dit soort momenten echt niet. Iedere keer dat (soms onnodige) gechoke tegen de traditionele top 3, daar word ik echt niet goed van.
Snap ook niet waarom er dan weer van dat laffe voetbal gespeeld wordt.
;(
pi_178682525
Toepasselijke TT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')