abonnement Unibet Coolblue
pi_171569748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
T gaat 5 dagen in de week naar het kdv, en snapt samen spelen ook nog niet. Al probeerde hij laatst de bal aan een meisje te geven, en hetzelfde meisje voerde hij ook taart O+ .

Wij slapen de laatste tijd ook bagger. Vannacht ben ik er 8 keer uitgeweest, en uiteindelijk is T tussen ons in (ok, aan mij vastgeplakt) in bed geeindig1d.

Herkennen meer mensen een eenkennigheid naar een van de ouders? T hangt enorm aan mij. Zolang de duutser leuk doet is het ok, maar als T getroost moet worden kan ik het alleen maar doen, en ook dingen als naar bed brengen of zelfs uit bed halen is groot drama als de duutser het doet. Ik kan niet herleiden waar het vandaan komt, en het is voelt voor de duutser natuurlijk heel vervelend, en voor mij ook best wel.
Toch nog even reageren hierop, tijd niet meegelezen. De oudste hier van bijna 2 heeft ook full focus op mama sinds er een broertje bij is helemaal. Als we samen zijn moet zij alles doen, naar bed brengen en hem laten kiezen? Mama mama mama :D zijn we alleen is er niks aan de hand en gaat alles zijn gangetje! Wij begrijpen het ook niet maar doen er in die zin niets mee. Als ik het onder dwang doe raakt die volledig overstuur en nog bozer. Laatste tijd zoekt die me wel weer meer op maar bepaalde zaken zijn zwaar voorbehouden aan mama ;)
pi_171572433
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

Beetje offtopic misschien, maar ik twijfel hierdoor of ik nog een peutervariant zou moeten regelen voor onze dreumes. Het zou eigenlijk best handig zijn als dreumes op vakantie in een deryan kan en we geen campingbed hoeven meenemen al betwijfel ik of mijn wederhelft daadwerkelijk alleen de deryan zou willen meenemen op vakantie, maar dat is een ander verhaal.

Ik zie dat het qua formaat inderdaad niet veel scheelt tussen baby en peutervariant. We hebben zelf een babyversie, ik wist destijds niet dat er twee maten waren. Die zou volgens de site tot 2 jaar kunnen. Hoe groot is O FF? Wordt dat echt krap? Ik vraag me af of die 12 cm in de hoogte, 16 in de lengte en 24 in de breedte nou echt zoveel verschil maakt en of het dus de moeite is.
Ik heb geen flauw idee hoe groot O tegenwoordig is, laatste bezoekje aan het CB was in februari en toen was hij 82 cm. De laatste keer dat wij het tentje zelf gebruikt hebben is rond diezelfde tijd en toen vonden we het een beetje krap worden, met name in de breedte omdat hij gewoon veel beweegt. Hij slaapt er echter bij mijn ouders nog steeds prima in (laatste keer was drie weken geleden denk ik) en die vinden hem nog niet te klein. Alleen zijn mega bumbaknuffel past er al een tijdje niet meer bij en die gebruikt hij graag om overheen te liggen.

Ik heb ons tentje overigens ooit gloednieuw bij de kringloop gekocht voor ¤7,50 en voor dat geld maakt het dan niet zoveel uit of hij maar een paar maanden of een paar jaar mee gaat. Een van de beste kopen die we gedaan hebben iig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171589751
De ervaringsdeskundigen in mijn omgeving zeiden tegen ons dat we Willem echt NIET uit zijn kamertje mochten halen als ie wakker werd snachts. Dat we hem al verwend hebben de afgelopen weken en dat ie ons momenteel manipuleerd. Het arme mannetje heeft vannacht TWEE uur gekrijsd en wij elke 5 minuten hem troosten. Na twee uur kon mijn moederhart het niet meer aan en binnen 5 min. lag hij tussen ons in te slapen.
Moraal van dit verhaal en note to myself: Volg altijd je moedergevoel en laat je niet onzeker maken door oma's.

Ik heb zo'n medelijden met hem. Thuis verandert er zo veel en zijn mentale ontwikkeling gaat zo hard nu. Dat zei zijn juf op het KDV vandaag ook nog. Ik snap heel goed dat ie het moeilijk heeft 's nachts en ons gewoon nodig heeft.
pi_171590347
Och Adrian, wat sneu voor Willem! Het is natuurlijk ook niet niks dat er ineens zo'n kleine indringer in huis is. Uiteindelijk blijkt toch vaak dat je instinct een stuk fijner werkt dan alle adviezen hè?

Gisteren gingen vriend en ik met vrienden eten en pubquizzen en was S. bij opa en oma. Daar werd hij ontroostbaar wakker en moest steeds opnieuw huilen als hij in bed gelegd werd. Dus mocht ie lekker bij opa en oma beneden op de bank liggen en heeft hij heerlijk tussen ze in liggen slapen. Het zal wel verwennerij zijn, maar hij sliep en was niet overstuur, vind ik toch het belangrijkst.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 10 juni 2017 @ 08:45:03 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171590397
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 04:50 schreef Adrian4 het volgende:
De ervaringsdeskundigen in mijn omgeving zeiden tegen ons dat we Willem echt NIET uit zijn kamertje mochten halen als ie wakker werd snachts. Dat we hem al verwend hebben de afgelopen weken en dat ie ons momenteel manipuleerd. Het arme mannetje heeft vannacht TWEE uur gekrijsd en wij elke 5 minuten hem troosten. Na twee uur kon mijn moederhart het niet meer aan en binnen 5 min. lag hij tussen ons in te slapen.
Moraal van dit verhaal en note to myself: Volg altijd je moedergevoel en laat je niet onzeker maken door oma's.

Ik heb zo'n medelijden met hem. Thuis verandert er zo veel en zijn mentale ontwikkeling gaat zo hard nu. Dat zei zijn juf op het KDV vandaag ook nog. Ik snap heel goed dat ie het moeilijk heeft 's nachts en ons gewoon nodig heeft.
Ik snap sommige mensen nooit zo goed ;( juist nu moet je je grote kleine bij je houden, zoveel als kan. Je zou hem zo min mogelijk moeten laten voelen dat zijn oude plekje ingenomen wordt door de nieuwe baby, wat voor gevolgen zou het hebben als hij dat wél denkt! Sowieso inderdaad je moedergevoel volgen, je hebt dat niet voor niks :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_171591558
Ik zou hem juist nu er wel uit halen (niet bij het eerste huiltje, maar wel bij de derde). Juist nu heb je zelf ook je slaap hard nodig. Dat komt echt vanzelf wel weer goed. Hij mist nu ook gewoon wat mama-tijd. Ik denk dat ik O er straks juist eerder bij pak dan nu.

O was om 6:10 klaar wakker, tot grote blijdschap van mijn man die nog een avondje was gaan drinken 'nu het nog kan'. Maar na een half uurtje spelen is hij toch z'n bed weer ingegaan tot 9 uur *O* en toen was hij weer mega vrolijk wakker. Zo fijn om dan s ochtends zo'n heel blij snoetje naast je bed te hebben staan die dan vol trots een toren voor je gaat bouwen O+ Bijna niet voor te stellen dat dat hetzelfde jongetje is als de stampvoetende draak van twee dagen geleden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171611732
Heerlijk FF O+

Groot gelijk dat je naar je moederinstict luistert Adrian. Lekker blijven doen :*

Ik vraag me soms wel eens af hoe die ideeën van 'verwennerij', al bij een kleine baby, ooit hier in Nederland zijn ontstaan. Tegenwoordig lijk je (ik) haast niet anders te horen. Net als dat co-sleeping door een (groot?) deel vreemd wordt bevonden of borstvoeding langer dan 2-3 maanden. Of nouja, in mijn omgeving dan (lees: schoonfamilie). In andere culturen is dat volgens mij hartstikke normaal.
pi_171614355
Rustig hier, iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Ik heb wel meegelezen maar door een combinatie van slechte nachten, euthanasie in de familie, stress op werk, zoektocht naar een andere baan en vakantievoorbereiding geen puf gehad om te reageren, sorry.

Wb dat 'verwennen', wij zijn wel voorzichtig want E maak je niks wijs; als iets de vorige keer wel mocht waarom nu dan niet meer? ;). Maar ze heeft deze week vaak tussen ons in ons bed geslapen. Er is m.i. wel een fundamenteel verschil tussen verwennen en je kind de nabijheid/warmte geven die het nodig heeft op sommige momenten :).

Oh en! E gaat nu zelfstandig staan en ze kan stukjes lopen *O*. Ze kruipt nog steeds liever maar we zijn weer een paar stapjes dichterbij het echte lopen ^^.
pi_171615214
Hier slaapt mini gewoon nog uitgebreid tussen ons in, meestal overdwars O+ Zij slaapt, wij slapen, ik vind 't gescheten. Sterker nog, we plannen een groter bed als alles goed gaat met de zwangerschap, lekker samen slapen O+

Ik snap echt niet waar het idee van manipulatie vandaan komt. Stel je voor zeg, dat een kindje aandacht nodig heeft of zich veilig wil voelen, bah! 8)7

Wij hebben net een weekje camping de roos geboekt O+ Zo'n zin in! We staan naast de glijbaan ("BIJBAAM!") met de caravan van mijn ouders.

Zusjevan, klinkt heftig allemaal :* Sterkte.
Make your own kind of music.
pi_171615686
Zusje, sterkte voor jullie. Pittige tijd :*.

FF, hou je het nog een beetje vol?

LeSage, wat fijn dat je ouders hem dan gewoon bij hen op de bank laten slapen en hem ook niet laten huilen.

Bloesem/CassElliot, dat klinkt als fijne vakantieplannen!

quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:01 schreef CassElliot het volgende:
Hier slaapt mini gewoon nog uitgebreid tussen ons in, meestal overdwars O+ Zij slaapt, wij slapen, ik vind 't gescheten. Sterker nog, we plannen een groter bed als alles goed gaat met de zwangerschap, lekker samen slapen O+

Ik snap echt niet waar het idee van manipulatie vandaan komt. Stel je voor zeg, dat een kindje aandacht nodig heeft of zich veilig wil voelen, bah! 8)7

Wij hebben net een weekje camping de roos geboekt O+ Zo'n zin in! We staan naast de glijbaan ("BIJBAAM!") met de caravan van mijn ouders.

Zusjevan, klinkt heftig allemaal :* Sterkte.
Dit!
Van de 7 nachten slaapt Twix er 6 probleemloos in zijn eigen bed op zijn eigen kamer. En de zevende nacht heeft hij ons halverwege de nacht nodig, we halen hem op, leggen hem bij ons en we slapen heerlijk verder.
Ik vind het zalig als hij dat pamperkontje tegen me aan krult en heerlijk rustig in slaap valt.

Hier alles z'n gangetje. Ik ben een beetje moe, want drukke weken en Twix wil niet zelf spelen. Bij alles komt hij mij halen. Als ik niet mee doe of even met iets anders bezig ben, is het huilen. Dus we bouwen eindeloos aan treinbanen, waterforten en duplohuizen. Daardoor gebruik ik de tijd dat hij slaapt voor het huishouden/was/enz. en blijft er wat weinig tijd over. Maar hij gaat zo hard met praten, er gaat zoveel in dat bolletje om, hij heeft me gewoon nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 11-06-2017 13:42:36 ]
  zondag 11 juni 2017 @ 13:36:15 #211
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171616005
Sterkte zusje, dat klinkt zwaar!

Hier gaat ook allea goed, N vermaakt zich meestal prima. Nog steeds heeft ze mij vaak nodig, maar ze kan ook steeds beter zelf rondrommelen met speelgoed.

Of met haar vriendje :) Zooo schattig, handjes vasthouden en kusjes geven :)

Ze slaapt nog steeds bij ons in bed, niks mis mee :)
De slaaptijden zijn wel een beetje onhandig, ze kan nog niet zonder slaapje overdag, maar ze slaapt de laatste dagen dan pas om 23 uur. En dan wil ik zelf eigenlijk al wel slapen ;)

Verder praat ze steeds beter, ze kent al wat kleuren, kan een beetje tellen, kortom bijna geen dreumesje meer :) behalve dan als ze lekker aan de borst hangt O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171625083
Hier heeft L het eerste jaar eerst in een wiegje aan het bed en daarna tussen ons in geslapen. Toen ik weer opnieuw zwanger werd vond ik het wel fijn dat ze in haar eigen bedje zou gaan slapen, want met 4 in bed vonden we zelf niet zo fijn. Nu slaapt L in haar eigen bedje. Ik ben benieuwd hoe ze dadelijk reageert als de baby er is en vind het zelf dan ook wel lastig hoe daar mee om te gaan, mocht ze niet in haar eigen bedje meer willen slapen. Maar ik laat het maar op me af komen. Wel goed om je gevoel te volgen Adrian!!!

Fijn dat S bij opa en oma ook tussen hen in mag slapen. Dat heeft L bij de opa's en oma's ook gewoon gemogen toen ze nog gewend was om bij ons te slapen. Gewonnen met de pubquiz?! :)

Dat klinkt heftig Zusjevan! Sterkte :* ! Wat leuk dat E stapjes gaat zetten!

Wat een fijne plannen voor de vakantie CassElliot O+ !

FF fijn dat O weer zo vrolijk is opgestaan. Wat slaapt hij nog tot laat, 9 uur. Is dat altijd zo of is hij meestal eerder wakker? & hoe laat gaat hij dan in de avond naar bed?

Herkenbaar Malteser, dat samen willen spelen. Hier komt L je meestal ook direct halen als je even met een huishoudelijk klusje bezig bent. Mijn huishouden heeft dan gewoon minder prioriteit. Helaas is het dan niet altijd zo netjes/schoon als wenselijk, maar ja L is belangrijker! De laatste avonden doen we wel iedere avond een opruimrondje zodat het huis een beetje toonbaar is voor de kraamhulp/verloskundige, want wanneer die komen weten we natuurlijk niet :@ .

Wanneer is N jarig Saskia? Leuk dat ze al kleuren kent en kan tellen! Wat knap! Hier kan L wel tellen (één, twee), maar dat is meer het nazeggen van deze zin die wel eens door papa / opa gezegd is tijdens het spelen. (In de zin van één, twee: en dan zwaait opa L in de lucht).
  zondag 11 juni 2017 @ 20:12:19 #213
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171625248
N is 6 augustus al jarig :o
Echt tellen kan ze tot drie, dan zit ze op de fiets en roept 'een, twee brommers! ofzo.
Ze gaat ook vaak met haar vinger dingen aanwijzen en de nummers opzeggen, maar dan telt ze rustig verder als de dingen op zijn. Komt ze op acht als er maar vier zijn ofzo :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171626588
Wauw dat is al snel zeg!

Knap dat ze al zo goed kan tellen. Hebben jullie daar ook echt mee geoefend of hoe heeft ze het geleerd? & dat laatste is natuurlijk ook superknap hihi :D !
  zondag 11 juni 2017 @ 21:01:13 #215
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171627108
Ze is wel goed in klanken onthouden, dus ze kan ook goed liedjes fonetisch nazingen ('wee wee go away come gen notha dee' is nu de hit). Dus qua klank kan ze tot 16 tellen. Maar dan begrijpt ze natuurlijk niet wat dat is. We oefenen er wel mee, want ze vindt het ook wel leuk.
Schrijven vindt ze ook leuk, dan mag ze op schoot achter de computer en typ ik de woorden die ze zegt :)

Zo leuk deze fase O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171628543
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:01 schreef CassElliot het volgende:
Hier slaapt mini gewoon nog uitgebreid tussen ons in, meestal overdwars O+ Zij slaapt, wij slapen, ik vind 't gescheten. Sterker nog, we plannen een groter bed als alles goed gaat met de zwangerschap, lekker samen slapen O+

Ik snap echt niet waar het idee van manipulatie vandaan komt. Stel je voor zeg, dat een kindje aandacht nodig heeft of zich veilig wil voelen, bah! 8)7

Wij hebben net een weekje camping de roos geboekt O+ Zo'n zin in! We staan naast de glijbaan ("BIJBAAM!") met de caravan van mijn ouders.

Zusjevan, klinkt heftig allemaal :* Sterkte.
Haha, vandaag een nieuw bed besteld die net voor de kraamweek (als het goed is) geleverd gaat worden ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171628855
Vieve, we werden 2e, en wonnen een rondje met de benaderingsvraag. Rest van de vrienden zat in een ander team en die werden 5e.

Gelukkig doen mijn (schoon)ouders bij alles wat we belangrijk vinden mee met ons. Dus niet (lang of hard) laten huilen, rapley/zelluf eten, niet te flauw zijn. Dat vind ik heel prettig.

Ik heb zelf wel 2 kanten in opvoeding. Samen slapen vind ik geen probleem als S. dat graag wil. Aan de andere kant wil ik hem ook niet 'flauw' opvoeden en laat ik hem dus best los. Scheelt denk ik ook dat S. daar wel om vraagt en daarmee volg ik hem dus ook wel.
Die driftbuien trouwens.... we hebben er 1 met karakter. Ik laat hem dan meestal maar even uitrazen en daarna leid ik hem af. Maar soms weet ik ook niet zo goed wat ik ermee moet.

Saskia, echt knap, dat ze al telt :o wat een ontwikkelingen maken die kleine mensjes toch mee O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171629270
Thnx all, komt allemaal wel goed :).

Nu ben ik nieuwsgierig: hoe groot is een groter bed precies? :D heerlijk lijkt me dat.

Wat kan N al veel Saskia! Zo leuk lijkt me dat O+!

Gefeliciteerd trouwens Bloesem/Cass O+!
pi_171630403
Van 140 naar 180! Dat is 40 cm meer bed :o O+
In ons oude huis paste 140 nét, zonder nachtkastjes, nu dus 180 met nachtkastjes ernaast :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171630511
Klinkt heel erg leuk Saskia!

Bloesem gefeliciteerd!!

Ik had vandaag mijn lieve vrolijke dreumes weer eventjes terug in plaats van het chagrijnige exemplaar dat deze week bij ons woonde.

We hebben voor de bevalling foto's laten maken. Deze vind ik zo mooi dat ik hem boven mijn bed wil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171631241
Wat een stoer ventje zo met een leren jas Adrian :D maar tegelijk toch ook nog echt een klein jongetje.

Gecondoleerd en sterkte zusjevan! Klinkt alsof je heel wat op je bordje hebt liggen momenteel. Zoek je vrijwillig een nieuwe baan of raak je je baan kwijt? Sterkte iig!

Fijn vooruitzicht Bloesem, een vakantie! Ik heb daar ook zo'n zin in. Gewoon een grasveld, tentje en mooi weer... maar man is sowieso anti-kamperen :( word ook een beetje jaloers als ik de foto's van LuDann zie...

Vieve, O slaapt normaal (helaas) niet tot 9 hoor :D meestal van 20:00 tot 7:45, zijn we ook al heel tevreden mee! Die 20:00 uur is overigens zijn bedtijd, zijn slaaptijd kan makkelijk 2 uur later pas zijn doordat hij nog lang zit te kakelen.

Tellen en schrijven is hier nog 0 interesse in. Bouwen daarentegen... en dan vooral torens met dezelfde kleur blokken, of met de stapelbekers op het hoofd van zijn beer. En woordjes zelf is hij ook druk mee bezig, vooral dieren. En hij probeert tegenwoordig zelf de tv aan te zetten en wordt boos als hij aan gaat en er gaat geen kinder tv op :')

LeSage, die driftbuien hebben we hier ook. Ik laat hem meestal even uitrazen en zeg met armen wijd dat hij bij me mag komen. Zodra de ergste boosheid weg is doet hij dat meestal en dan is het na even knuffelen weer goed, tot de volgende driftbui om niks. Als hij mij ook echt boos maakt (door in m'n buik te schoppen/slaan of ervoor te zorgen dat ik hem bijna uit m'n handen laat vallen) zet ik hem in de box of in zijn bed en loop even uit zijn zicht. Als ik een minuut later terug kom is de echte boosheid meestal bij ons beide weg. Het is vaak een kwestie van hem even uit zijn 'trance' halen want hij weet allang niet meer waarom hij boos was.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171634724
Sterkte zusjevan :* En een *O* voor het staan en stappen van E.!

Saskia wat goed van N.!

Tellen gaat hier zo: 1, 1, 1, 1 en dan steeds het volgende ding aanwijzen _O- Kleuren gaan zo: welke kleur is dat M? JOZE! (=roze) en als dat niet de juiste kleur is, gaat ze gokken (Bauw? Ojanje? Geel?) Joze is wel echt favoriet. Ik vrees dat ik toch een roze glitterprinses heb gebaard :')

Malteser herkenbare fase van het samen willen spelen. We zijn er hier wel aardig doorheen, dus het komt echt goed!
pi_171634854
Ach Kazy, dat is nog een roze glitter prinses, de mijne stond laatst bij het uitzoeken van schoenen ook alleen van die dingen met pailletten uit te zoeken... mijn roze glitter prins :')

Ik denk ook dat dat de enige manier is, FF. Gelukkig is hij tussen die buien door ook heel lief en kan hij goed knuffelen.

Een kind is trouwens wel je beste spiegel. Ik een rothumeur, S. een rothumeur. Ik hoop dat het bij oma iets gezelliger is voor hem :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171634918
Ik heb helemaal over jouw berichtjes heen gelezen zusjevan. Sterkte met alles :*
pi_171634983
Adrian, wat een mooie foto O+ Dat jasje vind ik ook echt zo tof!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')