Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.
Dus ja, je miept.
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn?
Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoogquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?
Per definitie is het schappen van een stop in een treindienst slechter voor die plaats. Netzoals het extra toevoegen van een stop van een IC op een nog-niet-stop het beter zou maken. Maar niet voor het plaatje in het geheel. Voor andere plaatsen is het slechter (extra stop) of beter (geen extra stop)quote:
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoog
Ter vergelijking: VIRM is 3,02 meter breed en 4,670 meter hoog en M6 is 2,83 meter breed en 4,775 meter hoog.
https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)
klopt. In Nederland moest in het begin ook het een en ander aangepast worden voor bredere treinen als SM'90, DM'90 en VIRM, maar het gaat vooral om de hoogte.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.
Nee, het zijn er gewoon 3. Je kan niet weg tot die trein er is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.
23.172 in- en uitstappers per dag in 2015. Dat rechtvaardigt gewoon geen 7 IC's naar waar dan ook, tenzij het een knooppunt is met zeven richtingen. Ter vergelijking; Deventer heeft maar marginaal minder reizigers maar maar 4 IC's per uur in de spits en 3 erbuiten. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Als Dordrecht zichzelf zo'n wereldstad vindt dat ze zoveel treinen per uur nodig hebben, dan tasten ze zelf maar in de buidel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
na even verder zoeken lijkt het te gaan om de uitklapbare trede die voor problemen kan zorgen in Roosendaal. En het is niet mogelijk om voor een station als Roosendaal ervoor te zorgen dat die tredes dan maar niet uitklappen, want buiten gebruik stellen moet handmatig gebeuren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:39 schreef James1988 het volgende:
Het probleem met M6 zat 'm dacht ik eerder bij de A58.
Het antwoord is dus ja het kan nee we weten niet of het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:29 schreef James1988 het volgende:
M7 is besteld om ook in Nederland en Luxemburg te mogen rijden, dus dan zal de bak daar wel op gemaakt worden lijkt me toch?
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Groot-Brittannië: North Yorkshire Moors
Railway,Pickering-Grosmont
We stappen op de stoomtrein van de
North Yorkshire Moors Railway (NYMR),
volgens liefhebbers een van de mooiste
en populairste treinroutes ter wereld.
We stappen op in Pickering en via de in
the middle of nowhere gelegen lieflijke
stationnetjes van Levisham en
Goathland,rijden we dwars door het
natuurgebied van het North York Moors
National Park.
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
Waarom stap je dan niet over op Schiphol?quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:37 schreef b2py het volgende:
FNV
http://nieuws.ns.nl/ns-geen-ultimatum-maar-overleg/
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Al is het maar de vraag waarom Amsterdam zo belangrijk is voor Dordrecht, dan nog heeft Deventer (evenveel reizigers; en dichterbij) alleen maar 2 (spits) of 1 rechtstreekse verbindingen. Die andere twee verbindingen per uur met de bewoonde wereld hebben dat niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
De politiek is kut! #covfefequote:Op woensdag 31 mei 2017 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom stap je dan niet over op Schiphol?
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Jazeker, maar ik vind het moeilijk te geloven, een commerciële marktpartij gaat echt niet al zijn winst afdragen aan de NS.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
Als je dom wil schijten kan je beter op de plee gaan zitten. De tering zeg.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |