Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Hoe zat dat ook alweer met Belgisch personeel, staken en personeel? Reed dat ding uberhaupt toen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Hoezo dat?quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:26 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er toch van machinist gewisseld moet worden in Breda
Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:59 schreef James1988 het volgende:
En dan de train managers ook zeker?
Ik vraag me af hoe leuk het rijdend personeel het vindt om de Benelux niet meer verder te rijden dan Breda.
Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen.
Die machinisten van NS Int zijn toch allemaal hardlopers en sportievelingen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Daar staat toch niet in wat de begin en eindstations zijn?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen.
Ja, luxere treinen krijgen ze voorlopig nietquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:19 schreef MTL het volgende:
Dat wordt nog wat als ze op hun strepen gaan staan over dat "lux".
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een locquote:Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:44 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...
6 minuten, 6 bakken=150 meter, is al dikke 2 minuten lopen voor een normaal persoon. Afbouwen en opbouwen kost ook tijd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een loc
Veel te storingsgevoelig.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Maegrim het volgende:
Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen.
Alsof het de schuld van de apparatuur is. Is mensenissue. Als het zo gehaast moet dan gaat het geheid fout. Tevens komt die meuk uit België en wat rijdt er in België nou op tijd. Ik vind het ambitieus.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:32 schreef MTL het volgende:
Bull. Die locs doen het prima als je er mee om kan gaan.
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je dan die achterlijke wachttijd in Rotterdam ietwat inkort om dan iets langer in Breda te hebben.
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet.
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaanquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:40 schreef Yreal het volgende:
Is er een logische reden voor totale desorientatie op lelylaan? Altijd compleet de weg kwijt daar met betrekking tot de richting van de trein.
nog meer vergane glorie in die hoek van het landquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:52 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel.
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdtquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:45 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom kan dit niet gewoon goed gaan. Dat betekent dus +3 voor de trein naar Zwolle.
Dordrecht is jarenlang overbediend geweestquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
ik heb het ook over nuquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdt
waar?quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:19 schreef James1988 het volgende:
Woei, parallelfahrt met een Class 66 van Crossrail
Tilburg-Aansluiting in de richting van Tilburg.quote:
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.
Dus ja, je miept.
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn?
Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoogquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?
Per definitie is het schappen van een stop in een treindienst slechter voor die plaats. Netzoals het extra toevoegen van een stop van een IC op een nog-niet-stop het beter zou maken. Maar niet voor het plaatje in het geheel. Voor andere plaatsen is het slechter (extra stop) of beter (geen extra stop)quote:
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoog
Ter vergelijking: VIRM is 3,02 meter breed en 4,670 meter hoog en M6 is 2,83 meter breed en 4,775 meter hoog.
https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)
klopt. In Nederland moest in het begin ook het een en ander aangepast worden voor bredere treinen als SM'90, DM'90 en VIRM, maar het gaat vooral om de hoogte.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.
Nee, het zijn er gewoon 3. Je kan niet weg tot die trein er is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.
23.172 in- en uitstappers per dag in 2015. Dat rechtvaardigt gewoon geen 7 IC's naar waar dan ook, tenzij het een knooppunt is met zeven richtingen. Ter vergelijking; Deventer heeft maar marginaal minder reizigers maar maar 4 IC's per uur in de spits en 3 erbuiten. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Als Dordrecht zichzelf zo'n wereldstad vindt dat ze zoveel treinen per uur nodig hebben, dan tasten ze zelf maar in de buidel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
na even verder zoeken lijkt het te gaan om de uitklapbare trede die voor problemen kan zorgen in Roosendaal. En het is niet mogelijk om voor een station als Roosendaal ervoor te zorgen dat die tredes dan maar niet uitklappen, want buiten gebruik stellen moet handmatig gebeuren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:39 schreef James1988 het volgende:
Het probleem met M6 zat 'm dacht ik eerder bij de A58.
Het antwoord is dus ja het kan nee we weten niet of het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:29 schreef James1988 het volgende:
M7 is besteld om ook in Nederland en Luxemburg te mogen rijden, dus dan zal de bak daar wel op gemaakt worden lijkt me toch?
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Groot-Brittannië: North Yorkshire Moors
Railway,Pickering-Grosmont
We stappen op de stoomtrein van de
North Yorkshire Moors Railway (NYMR),
volgens liefhebbers een van de mooiste
en populairste treinroutes ter wereld.
We stappen op in Pickering en via de in
the middle of nowhere gelegen lieflijke
stationnetjes van Levisham en
Goathland,rijden we dwars door het
natuurgebied van het North York Moors
National Park.
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
Waarom stap je dan niet over op Schiphol?quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:37 schreef b2py het volgende:
FNV
http://nieuws.ns.nl/ns-geen-ultimatum-maar-overleg/
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Al is het maar de vraag waarom Amsterdam zo belangrijk is voor Dordrecht, dan nog heeft Deventer (evenveel reizigers; en dichterbij) alleen maar 2 (spits) of 1 rechtstreekse verbindingen. Die andere twee verbindingen per uur met de bewoonde wereld hebben dat niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
De politiek is kut! #covfefequote:Op woensdag 31 mei 2017 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom stap je dan niet over op Schiphol?
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Jazeker, maar ik vind het moeilijk te geloven, een commerciële marktpartij gaat echt niet al zijn winst afdragen aan de NS.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
Als je dom wil schijten kan je beter op de plee gaan zitten. De tering zeg.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies.
Alleen vijfmiljard reismogelijkheden vanaf Schiphol naar Amsterdam Centraal en -Zuid.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.
Voordeel van Schiphol is wel dat ze via hetzelfde spoor binnen moeten komen (en daarna overzijde perron). Vaak zit de IC dus voor de IC Direct uit Rotterdam. Zo niet, dan heb je meer mogelijkheden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.
Precies. Desnoods pak je de tram (en straks metro) vanaf Amsterdam-Zuid of je neemt de metro vanaf Duivendrecht als je ergens in de stad moet zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen vijfmiljard reismogelijkheden vanaf Schiphol naar Amsterdam Centraal en -Zuid.
Dat is niet hoe zoiets werkt. Lees maar eens hoe See, Buy, Fly op Schiphol werkt bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jazeker, maar ik vind het moeilijk te geloven, een commerciële marktpartij gaat echt niet al zijn winst afdragen aan de NS.
Mensen die caren om blauwe vinkjesquote:Op woensdag 31 mei 2017 20:56 schreef b2py het volgende:
Met een toilet waar je orgie voor 30 man in kan houden!
Tevens, blauwe vinkjes
De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd.quote:
quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd.
Ja, kom op, wat is dat toch met dat hazengedrag. Zeg gewoon eens waar het op staat mensen.quote:
Nee, want ik was taxi aan het spelenquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Neen, toen liep ik in de Jumboquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Nee, ik kijk T2 Trainspotting.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Nee ik heb naar e-sports gekekenquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog...quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen...quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Als de prijzen te hoog worden, blijven de klanten weg.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog...
Of de marge naar beneden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog...
Nope ik zat Netflix te gluren met Kuukske.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
De kijktips zijn echt superbelangrijk maar mensen kijken dat gewoon niet meer op TV. Niet de generatie die hier meer zit.quote:
Nou dat blijkt wel jaquote:
Jonge, met internet kunnen ze het kijken wanneer ze willen. Als ze niet weten dat het teruggekeken kan worden dan weten ze het helemaal niet. Ik hou de TV-gids nog wel in de gaten als ik tijd heb, maar dat doet de generatie van b2py al niet meer. En daarvan zitten er hier echt best wel veel.quote:
hebbie geen wifi bus dan?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen...
ok,ik ga railaway kijken. Heb ik vanavond nav je kijktip hier even opgenomen met mijn betamax recorderquote:Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo.
Wat valt daar aan te 'en De wereld verandert en niet iedereen verandert even hard mee joh. Nou en. Het is de diversiteit die het leven zo machtig interessant en zo machtig mooi maakt! Niet meeveranderen is je goed recht. Ontgun alleen anderen de verandering nooitquote:Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo.
Nope. En al had ik die wel gehad: in tegenstelling tot een machinist moet een buschauffeur wel elke milliseconde voor zich kijken, want voor je het weet schiet er ineens een fietser van de stoep de weg op (zoals vanmiddag, ik kon nog net uitwijken...)quote:
Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arrivaquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef dennistd het volgende:
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg
En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg
ICd ontruimd na een brandlucht: http://www.bndestem.nl/mo(...)bus-verder~a9ab9e8f/quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:50 schreef James1988 het volgende:
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."
Hmmm...
Ik ook, tot Musselkanaal zelfsquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arriva
Stadskanaal - Musselkanaal heb ik destijds gedaan met dieselloc + wagons. Terug met de stomert die een kwartiertje later uit Kanoal vertrokken was, maar eerder terug ging.quote:
Ik heb de kop al eerder gelezen, ni ook het artikel. De Star moet toch juist niet willen dat Arriva naar Staka gaat rijden, dan zijn ze hun spoor kwijt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef dennistd het volgende:
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg
En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg
Draaischijf, lus, driehoekquote:Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Verder, mooie foto's!
Vaak niet. Dan rijden ze terug met de tender voor.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Verder, mooie foto's!
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...quote:
Viaquote:Snelheidsverhoging naar 160 km/u
Subsidie-aanbod aan NS
Ik vind het belangrijk dat mogelijkheden om tegen aanvaardbare kosten de reistijden voor de treinreizigers te verbeteren ook daadwerkelijk benut worden, mits dat uiteraard maatschappelijk zinvol is. Snelheidsverhoging naar 160 km/u op het bestaande spoorwegnet kan één van die mogelijkheden zijn. Zoals aangegeven op 22 december 20086 kunnen hiervoor, naast ERTMS, de volgende systemen toegepast worden: «ATB code groen» en «ATBL-NL», inclusief de variant hierop die gebruik maakt van ERTMS-componenten: «EURO ATBM+». Elk daarvan vereist aanpassingen in de infrastructuur en in het materieel. Om NS tegemoet te komen heb ik haar het aanbod gedaan om de hiervoor benodigde materieelombouw te subsidiëren met een eenmalige bijdrage van maximaal 50 procent met een absoluut maximum van ¤ 25 miljoen. Op 16 maart 20098 heeft NS mij geïnformeerd geen gebruik te willen maken van mijn aanbod. Ik heb geprobeerd NS toch zover te krijgen dat zij hiervan gebruik wil maken. Daarom heb ik mijn subsidie-aanbod op 3 april 2009 verhoogd naar een eenmalige bijdrage van maximaal 75 procent met een absoluut maximum van ¤ 37,5 miljoen. Op 15 april 2009 heeft NS mij wederom geïnformeerd hiervan geen gebruik te willen maken.
Dat wagentje met die kolenquote:Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik
Ik zal straks eens timenquote:Op donderdag 1 juni 2017 07:49 schreef Maegrim het volgende:
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren
Op museumlijnen worden de locs niet gedraaid. Dat is toch niet nodig, met die lage snelheden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
Toch apart dat de NS geweigerd heeftquote:
Nou nee. Het bekende totale gebrek aan ambitie.quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch apart dat de NS geweigerd heeft
4?quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel jequote:Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, [..] ook mogelijk geweest.
Zou inderdaad wel interessant zijn om te weten waarom ze daar niet op in gingen ja Kan moeilijk anders dan een zwaktebod geweest zijn IMO.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:20 schreef James1988 het volgende:
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:14 schreef b2py het volgende:
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd
- Weesp - Lelystad
- Boxtel - Eindhoven
- Den Haag - Schiphol
- Amsterdam - Utrecht
Dat er meer kunnen kan altijd
Waarom zou je nu ineens geen 160 langs een perron mogen? Ik weet niet beter dan 'geen 200 langs perron'quote:Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
En over welk land gaat dit?quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:36 schreef b2py het volgende:
visuele aankondiging van elke (snelle) trein
auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Dat is er wel eentje waar je 3-4 minuten kan winnen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:27 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
Een draaischijf, maar die heeft niet elke museumclub (alleen de VSM en de MBS (met een eigen lijn) en de SSN (met alleen een depot in Rotterdam) hebben een draaischijf volgens mij).quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Dank jequote:Verder, mooie foto's!
Extra spoorlijntje om de bebouwde kom heen is misschien op termijn zelfs wel nodig. De IC naar Schothorst kan dan doorgetrokken worden, ik zie dat qua rezigersaantallen in de spits nog wel nodig zijn op redelijk korte termijn.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |