abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:43:13 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171344578
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
pi_171344615
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_171344672
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Hoe zat dat ook alweer met Belgisch personeel, staken en personeel? Reed dat ding uberhaupt toen?
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:53:40 #154
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171344814
De Benelux rijdt vandaag toch ook gewoon? En gedeeltelijk met Belgisch personeel. Wat is je punt?
pi_171344878
Waar tweede keer personeel staat, moet 'benelux' staan. Stop de tijd.

Als de Belgo's staken, rijdt de Benelux dan niet?
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:02:56 #156
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171346177
Is dat relevant? Verandert er iets?
pi_171346364
Nee ik had een brainfart
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 13:26:22 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171346694
Aangezien er toch van machinist gewisseld moet worden in Breda zou ik ervoor kiezen dat op Amsterdam-Breda een Nederlander rijdt en op Breda-Brussel een Belg. Dan ben je de trein in elk geval niet kwijt voor binnenlands vervoer bij een Belgische staking.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:59:57 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171347431
En dan de train managers ook zeker?

Ik vraag me af hoe leuk het rijdend personeel het vindt om de Benelux niet meer verder te rijden dan Breda.
pi_171347551
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:26 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er toch van machinist gewisseld moet worden in Breda
Hoezo dat?
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:54:30 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171348837
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 15:05:41 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171349185
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:59 schreef James1988 het volgende:
En dan de train managers ook zeker?

Ik vraag me af hoe leuk het rijdend personeel het vindt om de Benelux niet meer verder te rijden dan Breda.
Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:10:21 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171349332
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen.
Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen.
pi_171349333
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Die machinisten van NS Int zijn toch allemaal hardlopers en sportievelingen?

:P
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 15:16:56 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171349552
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen.
Daar staat toch niet in wat de begin en eindstations zijn?

En zal het zo nauwkeurig in hun contact staan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171349637
Dat wordt nog wat als ze op hun strepen gaan staan over dat "lux".
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 15:22:51 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171349738
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:19 schreef MTL het volgende:
Dat wordt nog wat als ze op hun strepen gaan staan over dat "lux".
Ja, luxere treinen krijgen ze voorlopig niet :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171351338
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een loc :P
pi_171351526
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:44 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...
Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_171351588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:15 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een loc :P
6 minuten, 6 bakken=150 meter, is al dikke 2 minuten lopen voor een normaal persoon. Afbouwen en opbouwen kost ook tijd.
Bier.
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:27:31 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171351697
Vergeet de lengte van de locs zelf niet (18,9 meter per stuk) :P
pi_171351775
Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek :P keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen.
pi_171351812
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Maegrim het volgende:
Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek :P keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen.
Veel te storingsgevoelig.
Bier.
pi_171351844
Bull. Die locs doen het prima als je er mee om kan gaan.
pi_171351909
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:32 schreef MTL het volgende:
Bull. Die locs doen het prima als je er mee om kan gaan.
Alsof het de schuld van de apparatuur is. Is mensenissue. Als het zo gehaast moet dan gaat het geheid fout. Tevens komt die meuk uit België en wat rijdt er in België nou op tijd. Ik vind het ambitieus.
Bier.
pi_171351952
Uiteraard gaat het in de praktijk niet werken. Maar in theorie zou het prima moeten kunnen ;(
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:59:39 #177
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171352564
Je zou zeggen dat je dan die achterlijke wachttijd in Rotterdam ietwat inkort om dan iets langer in Breda te hebben.
  woensdag 31 mei 2017 @ 17:14:10 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171352880
Dat zal wel weer niet in te passen zijn op Lage Zwaluwe - Breda.
pi_171353123
Cargo fuck yeah
  woensdag 31 mei 2017 @ 17:40:01 #180
258802 Yreal
henk..!
pi_171353486
Is er een logische reden voor totale desorientatie op lelylaan? Altijd compleet de weg kwijt daar met betrekking tot de richting van de trein.
pi_171353654
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaan :D
Bier.
pi_171353655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je dan die achterlijke wachttijd in Rotterdam ietwat inkort om dan iets langer in Breda te hebben.
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 31 mei 2017 @ 17:46:16 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_171353666
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet.
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
pi_171353678
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:40 schreef Yreal het volgende:
Is er een logische reden voor totale desorientatie op lelylaan? Altijd compleet de weg kwijt daar met betrekking tot de richting van de trein.
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaan :D
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 17:48:57 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171353741
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
nog meer vergane glorie in die hoek van het land :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171353810
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_171353876
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:52 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel.
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:00:32 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171353996
ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn?

Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171354045

Waarom kan dit niet gewoon goed gaan. Dat betekent dus +3 voor de trein naar Zwolle.
Bier.
pi_171354068
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Take on the situation, but not the torment ...
pi_171354144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.

Dus ja, je miept.
Bier.
pi_171354291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:45 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...
Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdt
pi_171354385
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom kan dit niet gewoon goed gaan. Dat betekent dus +3 voor de trein naar Zwolle.
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.
pi_171354397
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Dordrecht is jarenlang overbediend geweest
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:19:10 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171354415
Woei, parallelfahrt met een Class 66 van Crossrail *O*
pi_171354448
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdt
ik heb het ook over nu
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:20:36 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171354454
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:19 schreef James1988 het volgende:
Woei, parallelfahrt met een Class 66 van Crossrail *O*
waar?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:21:44 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171354480
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:22:24 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171354498
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waar?
Tilburg-Aansluiting in de richting van Tilburg.
pi_171354499
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:20 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

ik heb het ook over nu
Wij hadden/hebben het over straks :Y
pi_171354575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.

Dus ja, je miept.
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_171354576
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn?

Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:29:28 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171354697
M7 is besteld om ook in Nederland en Luxemburg te mogen rijden, dus dan zal de bak daar wel op gemaakt worden lijkt me toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:30:36 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171354731
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoog

Ter vergelijking: VIRM is 3,02 meter breed en 4,670 meter hoog en M6 is 2,83 meter breed en 4,775 meter hoog.

https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171354752
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:20 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

ik heb het ook over nu
Per definitie is het schappen van een stop in een treindienst slechter voor die plaats. Netzoals het extra toevoegen van een stop van een IC op een nog-niet-stop het beter zou maken. Maar niet voor het plaatje in het geheel. Voor andere plaatsen is het slechter (extra stop) of beter (geen extra stop)

Die Beneluxtrein is niet interessant in de richting Amsterdam. Er rijden al 4 IC's die niet veel trager zijn, ivm het ontzettend slechte pad van de Benelux(lange stop Den Haag HS EN Rotterdam Centraal) Doordat dat ding rijdt, en geen andere ligging mogelijk is, gaat ie dwars door de brugopening bij Dordrecht heen. Die moet elders heen waardoor sprinters en ICs daar eerder moeten vertrekken (maar niet eerder kunnen aankomen, dus extra reistijd)
Daarnaast rijdt hij dwars door een sprinter Dordrecht-Roosendaal heen (dus inhalen dus extra reistijd sprinterreizigers+trage wissels+).
Verder zorgt dat ding ervoor dat er geen halfuursIC in de ochtend op de Zeeuwse lijn kan rijden en dat er niet twee keer per uur afgetrapt kan worden op Roosendaal, en dat dan dus op Rotterdam moet gebeuren.

Neuh, dat ding over de HSL maakt een hoop ruimte vrij.
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:32:44 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171354794
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoog

Ter vergelijking: VIRM is 3,02 meter breed en 4,670 meter hoog en M6 is 2,83 meter breed en 4,775 meter hoog.

https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:37:39 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171354910
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.
klopt. In Nederland moest in het begin ook het een en ander aangepast worden voor bredere treinen als SM'90, DM'90 en VIRM, maar het gaat vooral om de hoogte.

Was het niet zo dat M6 tegen de perronkap aan zou komen in Roosendaal?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:39:10 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171354949
Het probleem met M6 zat 'm dacht ik eerder bij de A58.
pi_171354968
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.
Nee, het zijn er gewoon 3. Je kan niet weg tot die trein er is.
Bier.
pi_171355082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
23.172 in- en uitstappers per dag in 2015. Dat rechtvaardigt gewoon geen 7 IC's naar waar dan ook, tenzij het een knooppunt is met zeven richtingen. Ter vergelijking; Deventer heeft maar marginaal minder reizigers maar maar 4 IC's per uur in de spits en 3 erbuiten. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Als Dordrecht zichzelf zo'n wereldstad vindt dat ze zoveel treinen per uur nodig hebben, dan tasten ze zelf maar in de buidel.

Niet wenen.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:47:01 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171355149
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:39 schreef James1988 het volgende:
Het probleem met M6 zat 'm dacht ik eerder bij de A58.
na even verder zoeken lijkt het te gaan om de uitklapbare trede die voor problemen kan zorgen in Roosendaal. En het is niet mogelijk om voor een station als Roosendaal ervoor te zorgen dat die tredes dan maar niet uitklappen, want buiten gebruik stellen moet handmatig gebeuren.

https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=81797

Probleem 2 is idd die brug
Reden 3 is dat M6 niet kan werken met een spanning onder de 2000 Volt gelijkspanning
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171355908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:29 schreef James1988 het volgende:
M7 is besteld om ook in Nederland en Luxemburg te mogen rijden, dus dan zal de bak daar wel op gemaakt worden lijkt me toch?
Het antwoord is dus ja het kan nee we weten niet of het gaat gebeuren.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 19:20:35 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171356023
B:)B Bier! B:)B

Enne, dildi. Onder het harentrekken niet vergeten zomedalek:

quote:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Groot-Brittannië: North Yorkshire Moors
Railway,Pickering-Grosmont

We stappen op de stoomtrein van de
North Yorkshire Moors Railway (NYMR),
volgens liefhebbers een van de mooiste
en populairste treinroutes ter wereld.

We stappen op in Pickering en via de in
the middle of nowhere gelegen lieflijke
stationnetjes van Levisham en
Goathland,rijden we dwars door het
natuurgebied van het North York Moors
National Park.
:Y *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171356484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:25 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. 8)7 en maar 1 troost IC naar Breda.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 19:40:58 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171356716
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. 8)7 en maar 1 troost IC naar Breda.
Waarom stap je dan niet over op Schiphol?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171356745
quote:
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:44:47 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171356838
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
pi_171356843
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. 8)7 en maar 1 troost IC naar Breda.
Al is het maar de vraag waarom Amsterdam zo belangrijk is voor Dordrecht, dan nog heeft Deventer (evenveel reizigers; en dichterbij) alleen maar 2 (spits) of 1 rechtstreekse verbindingen. Die andere twee verbindingen per uur met de bewoonde wereld hebben dat niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 19:46:55 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171356907
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
De politiek is kut! #covfefe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171356937
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_171357119
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarom stap je dan niet over op Schiphol?
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_171357121
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
pi_171357230
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
Jazeker, maar ik vind het moeilijk te geloven, een commerciële marktpartij gaat echt niet al zijn winst afdragen aan de NS.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_171357527
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies.
Als je dom wil schijten kan je beter op de plee gaan zitten. De tering zeg.
Bier.
pi_171357542
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.
Alleen vijfmiljard reismogelijkheden vanaf Schiphol naar Amsterdam Centraal en -Zuid.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 20:20:22 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171357901
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.
Voordeel van Schiphol is wel dat ze via hetzelfde spoor binnen moeten komen (en daarna overzijde perron). Vaak zit de IC dus voor de IC Direct uit Rotterdam. Zo niet, dan heb je meer mogelijkheden.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Alleen vijfmiljard reismogelijkheden vanaf Schiphol naar Amsterdam Centraal en -Zuid.
Precies. Desnoods pak je de tram (en straks metro) vanaf Amsterdam-Zuid of je neemt de metro vanaf Duivendrecht als je ergens in de stad moet zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171358199
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jazeker, maar ik vind het moeilijk te geloven, een commerciële marktpartij gaat echt niet al zijn winst afdragen aan de NS.
Dat is niet hoe zoiets werkt. Lees maar eens hoe See, Buy, Fly op Schiphol werkt bijvoorbeeld.
Bier.
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:52:12 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171358786
Een vriend van me vliegt morgenochtend vanaf Brussels Airport, hij blijft een nacht in Mechelen. Ik heb 'm net even afgezet in Noorderkempen.


pi_171358915
Met een toilet waar je orgie voor 30 man in kan houden!

Tevens, blauwe vinkjes :{w
pi_171359040
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:56 schreef b2py het volgende:
Met een toilet waar je orgie voor 30 man in kan houden!

Tevens, blauwe vinkjes :{w
Mensen die caren om blauwe vinkjes _O-
Bier.
pi_171359116
Ik heb ze niet voor niets gedeactiveerd :P
pi_171359372
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:03 schreef b2py het volgende:
Ik heb ze niet voor niets gedeactiveerd :P
De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd.
Bier.
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 21:09:32 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171359403
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd.
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171359488
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

_O-
Ja, kom op, wat is dat toch met dat hazengedrag. Zeg gewoon eens waar het op staat mensen.
Bier.
pi_171359563
"Hij hebbut wel gelez0n maar reaguurt helemaal niet, wat een kutmensch"
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 21:18:21 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171359715
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:18:59 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171359730
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Nee, want ik was taxi aan het spelen :+
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 21:19:37 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171359749
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Neen, toen liep ik in de Jumbo :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171359761
ik heb onkruid in de tuin geslacht
pi_171359804
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Nee, ik kijk T2 Trainspotting.
Bier.
pi_171359814
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Nee ik heb naar e-sports gekeken
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 21:21:40 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171359823
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 21:22:11 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171359844
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:23:04 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171359863
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog...
Als de prijzen te hoog worden, blijven de klanten weg.
pi_171359912
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog...
Of de marge naar beneden.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 21:51:39 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171360968
Nou ik zal nogeens een kijktip geven :o :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171360994
Ik sla die altijd over, live tv kijken _O-
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:58:55 #249
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171361232
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? o|O
Nope ik zat Netflix te gluren met O+ Kuukske.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171361384
quote:
11s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik zal nogeens een kijktip geven :o :N
De kijktips zijn echt superbelangrijk maar mensen kijken dat gewoon niet meer op TV. Niet de generatie die hier meer zit.
Belangrijke achtergrondinformatie: https://socialmediaweek.org/blog/2015/04/oregon-trail-generation/
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 22:05:03 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171361428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De kijktips zijn echt superbelangrijk
:D Nou dat blijkt wel ja :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171361468
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D Nou dat blijkt wel ja :{w
Jonge, met internet kunnen ze het kijken wanneer ze willen. Als ze niet weten dat het teruggekeken kan worden dan weten ze het helemaal niet. Ik hou de TV-gids nog wel in de gaten als ik tijd heb, maar dat doet de generatie van b2py al niet meer. En daarvan zitten er hier echt best wel veel.
Bier.
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:07:47 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171361536
Dat is wel waar. Als er iets op tv komt wat ik wil zien kijk ik op een moment dat mij uitkomt. Lang leve terugkijken vanuit de gids :)
pi_171361546
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen...
hebbie geen wifi bus dan?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 22:15:32 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171361764
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 22:21:08 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171361939
quote:
8s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. :(
ok,ik ga railaway kijken. Heb ik vanavond nav je kijktip hier even opgenomen met mijn betamax recorder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171361944
quote:
8s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. :(
Wat valt daar aan te :( 'en :D De wereld verandert en niet iedereen verandert even hard mee joh. Nou en. Het is de diversiteit die het leven zo machtig interessant en zo machtig mooi maakt! Niet meeveranderen is je goed recht. Ontgun alleen anderen de verandering nooit :)
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 23:29:49 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171363893
Nou anyway, het was weer leuk iig :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 23:30:30 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171363918
Ik begreep alleen niet waarom er seinpalen langs een enkelspoor staan waarop de beveiliging met tokens gedaan werd :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 23:47:40 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171364426
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:08 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hebbie geen wifi bus dan?
Nope. En al had ik die wel gehad: in tegenstelling tot een machinist moet een buschauffeur wel elke milliseconde voor zich kijken, want voor je het weet schiet er ineens een fietser van de stoep de weg op (zoals vanmiddag, ik kon nog net uitwijken...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 23:48:32 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171364452
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg

En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:50:48 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171364505
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."

Hmmm...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 23:51:21 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171364525
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef dennistd het volgende:
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg

En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg :7
Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arriva :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:25:36 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171365229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:50 schreef James1988 het volgende:
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."

Hmmm...
ICd ontruimd na een brandlucht: http://www.bndestem.nl/mo(...)bus-verder~a9ab9e8f/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:26:03 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171365237
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arriva :P
Ik ook, tot Musselkanaal zelfs ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:31:40 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171365359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ook, tot Musselkanaal zelfs ;)
Stadskanaal - Musselkanaal heb ik destijds gedaan met dieselloc + wagons. Terug met de stomert die een kwartiertje later uit Kanoal vertrokken was, maar eerder terug ging.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 02:45:35 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171366596
Tot mijn verbazing zag ik dat ik van dat weekend helemaal geen foto's online heb staan, dus met een vertraging van ongeveer +950.000:

In het weekend van 1 en 2 augustus 2015 werd in Musselkanaal het boten-evenement Mussailkanaal gehouden. Ter gelegenheid hiervan reed Arriva vanuit Veendam door naar Musselkanaal via de museumlijn van de STAR. Naast de moderne GTW's kwamen ook de historische treinen van de STAR op de baan.

Met de tweede en laatste doorgaande trein van de dag reisde ik vanuit Groningen naar Musselkanaal, waar ik na aankomst deze foto maakte van Arriva GTW 230 'Ede Staal'.

Zonder stationsnaambordje kan het natuurlijk overal zijn als je lokaal niet bekend bent, dus daarom met wat tegenlicht nogmaals Arriva GTW 230 'Ede Staal' met het bordje erbij. Links is de bij het station gelegen P+R te zien, die alleen in gebruik is op rijdagen van de STAR.

Bij het voormalig station Stadskanaal Pekelderweg kon een niet alledaagde treinkruising vastgelegd worden: de STAR 52 8060 op weg met een reizigerstrein van Stadskanaal naar Veendam loopt binnen terwijl Arriva GTW 228 'Jan Uitham' al staat te wachten om zijn rit van Veendam naar Musselkanaal te vervolgen.

Naast de stoomtrein van de STAR en de GTW's van Arriva kwam ook voormalig NS- en huidige STAR-diesel 2278 in actie. Na omlopen in Musselkanaal werd de trein aan de kant gezet om een GTW de ruimte te geven aan het perron. Zodra deze het station verlaten had trok de 2278 zijn trein weer langs het perron, iets dat met de nodige dieselwalmen gepaard gaat.

Ook stoomloc 52 8060 mocht een ritje naar Musselkanaal maken. Bij terugkomst in Stadskanaal kon de trein vastgelegd worden op de brug over de Drouwenermond.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 07:24:46 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171367656
Mooie foto's Dennis! Moet ook maar eens gaan kijken als de Star rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 07:29:30 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171367670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef dennistd het volgende:
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg

En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg :7
Ik heb de kop al eerder gelezen, ni ook het artikel. De Star moet toch juist niet willen dat Arriva naar Staka gaat rijden, dan zijn ze hun spoor kwijt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171367765
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren
  donderdag 1 juni 2017 @ 08:42:10 #271
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171368225
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?

Verder, mooie foto's!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 08:42:55 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171368235
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?

Verder, mooie foto's!
Draaischijf, lus, driehoek :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 08:54:47 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171368336
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?

Verder, mooie foto's!
Vaak niet. Dan rijden ze terug met de tender voor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 juni 2017 @ 09:13:32 #274
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171368557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Draaischijf, lus, driehoek :)
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...

En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171368564
Wist u dit?

quote:
Snelheidsverhoging naar 160 km/u

Subsidie-aanbod aan NS

Ik vind het belangrijk dat mogelijkheden om tegen aanvaardbare kosten de reistijden voor de treinreizigers te verbeteren ook daadwerkelijk benut worden, mits dat uiteraard maatschappelijk zinvol is. Snelheidsverhoging naar 160 km/u op het bestaande spoorwegnet kan één van die mogelijkheden zijn. Zoals aangegeven op 22 december 20086 kunnen hiervoor, naast ERTMS, de volgende systemen toegepast worden: «ATB code groen» en «ATBL-NL», inclusief de variant hierop die gebruik maakt van ERTMS-componenten: «EURO ATBM+». Elk daarvan vereist aanpassingen in de infrastructuur en in het materieel. Om NS tegemoet te komen heb ik haar het aanbod gedaan om de hiervoor benodigde materieelombouw te subsidiëren met een eenmalige bijdrage van maximaal 50 procent met een absoluut maximum van ¤ 25 miljoen. Op 16 maart 20098 heeft NS mij geïnformeerd geen gebruik te willen maken van mijn aanbod. Ik heb geprobeerd NS toch zover te krijgen dat zij hiervan gebruik wil maken. Daarom heb ik mijn subsidie-aanbod op 3 april 2009 verhoogd naar een eenmalige bijdrage van maximaal 75 procent met een absoluut maximum van ¤ 37,5 miljoen. Op 15 april 2009 heeft NS mij wederom geïnformeerd hiervan geen gebruik te willen maken.
Via

[ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 01-06-2017 09:25:18 ]
pi_171368566
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...

En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik :)
Dat wagentje met die kolen :P
pi_171368635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 07:49 schreef Maegrim het volgende:
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren
Ik zal straks eens timen :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 09:29:48 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171368798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat wagentje met die kolen :P
Dat dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 09:44:28 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171369039
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
Op museumlijnen worden de locs niet gedraaid. Dat is toch niet nodig, met die lage snelheden.

Voor lange ritten op de hoofdlijn moet de loc natuurlijk wel goed staan, dan gaan ze meestal driehoeken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 09:47:12 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171369078
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef b2py het volgende:
Wist u dit?

[..]

Via
Toch apart dat de NS geweigerd heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 10:09:07 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171369513
quote:
11s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch apart dat de NS geweigerd heeft
Nou nee. Het bekende totale gebrek aan ambitie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:36:47 #282
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171369979
Ik ken deze brief zo niet. Hij is al vrij oud trouwens. Ik kan me wel voorstellen dat NS niet gelijk toehapt. Immers, een Vmax van 160 km/u betekent niet dat je dat overal kunt rijden. En ook niet dat je er in dienstregelingen veel voordeel uithaalt. Wel weet je zeker dat je naast de subsidie zelf ook moet investeren. En dat het rendement daarvan niet echt zeker hoeft te zijn. Dus kan ik me voorstellen dat NS andere investeringskeuzes maakt...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171370068
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 10:59:41 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171370459
Maar oh nee, dan moeten we iets doen wat we nog nooit gedaan hebben, en dat is eng!! ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171370712
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
4?
- Lelystad - Zwolle
- Amsterdam/Schiphol - Utrecht (er stonden bij de oplevering van de Bijlmerbogen bordjes 16 bij de toeritten)
- Rijswijk - Leiden
- Eindhoven - Boxtel
- Eindhoven - Deurne (- Venlo)

Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, Arnhem - Utrecht en Utrecht - Den Bosch ook mogelijk geweest.
Bier.
pi_171370780
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd :P
- Weesp - Lelystad
- Boxtel - Eindhoven
- Den Haag - Schiphol
- Amsterdam - Utrecht

Dat er meer kunnen kan altijd

Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:19:38 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171370877
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, [..] ook mogelijk geweest.
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:20:15 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171370895
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:07 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171370991
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:20 schreef James1988 het volgende:
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
Zou inderdaad wel interessant zijn om te weten waarom ze daar niet op in gingen ja :{ Kan moeilijk anders dan een zwaktebod geweest zijn IMO.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:27:51 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171371061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:14 schreef b2py het volgende:
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd :P
- Weesp - Lelystad
- Boxtel - Eindhoven
- Den Haag - Schiphol
- Amsterdam - Utrecht

Dat er meer kunnen kan altijd
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.

quote:
Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
Waarom zou je nu ineens geen 160 langs een perron mogen? Ik weet niet beter dan 'geen 200 langs perron'
pi_171371250
Ik heb me vergist idd, moet 200 zijn, bij het zoeken daarnaar kwam ik wel dit tegen:

Doorrijden langs perron
Langs sporen die geschikt zijn voor een passeersnelheid hoger dan 160km/u mogen geen
nieuwe perrons worden aangelegd.
Onder voorwaarden mag er met meer dan 140km/u lang perrons worden gereden:
 80cm brede markering langs de perronrand
 voldoende resterende perronruimte
 visuele aankondiging van elke (snelle) trein
 auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
Voor de exacte details omtrent doorrijden langs het perron zie ontwerpvoorschrift OVS00067.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:37:51 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171371282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:36 schreef b2py het volgende:
visuele aankondiging van elke (snelle) trein
 auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
En over welk land gaat dit? :+

B en D hebben dit allang namelijk, NL nog lang niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171371335
Dit land :P
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:48:47 #294
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171371471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:37 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171371486
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:27 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.
Dat is er wel eentje waar je 3-4 minuten kan winnen.
pi_171371568
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:51 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171371668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Een draaischijf, maar die heeft niet elke museumclub (alleen de VSM en de MBS (met een eigen lijn) en de SSN (met alleen een depot in Rotterdam) hebben een draaischijf volgens mij).

Bij de rit van de SSN van Gouda naar Goes is er vanaf Rotterdam Noord Goederen (SSN depot) naar Gouda met tender voor gereden. Na het omlopen in Gouda (Goverwelle) reed de loc met de ketel voor naar Goes. In Zeeland is geen draaischijf, en ook geen mogelijkheid tot driehoeken. Daarom is bij de terugreis tender voor vertrokken naar Breda, waar na het omlopen de ketel weer voor stond richting Gouda.

De VSM heeft afgelopen zaterdag met tender voor van Apeldoorn naar Bentheim gereden, ketel voor van Bentheim naar Amsterdam. In Amsterdam is gedriehoekt via Westhaven - Houtrakpolder - Centraal - Westhaven, waardoor de terugrit ook weer met de ketel voor kon rijden. De losse locs zijn vervolgens vanuit Bentheim weer tender voor naar Apeldoorn gereden.
quote:
Verder, mooie foto's!
Dank je :s)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171371861
quote:
3s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je :D
Extra spoorlijntje om de bebouwde kom heen is misschien op termijn zelfs wel nodig. De IC naar Schothorst kan dan doorgetrokken worden, ik zie dat qua rezigersaantallen in de spits nog wel nodig zijn op redelijk korte termijn.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 12:16:32 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171371985
Een verdachte rugtas op Enschede de Eschmarke

Ik denk dat de wachtende reizigers aan een ramp ontsnapt zijn. Of nou ja, de theoretisch wachtende reizigers dan, want niemand gebruikt dat station :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:40:58 #300
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_171372650
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160?
Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')