Ik heb een paar jaar geleden een kwartier lang achter een Streetviewauto aan gejakkerd op mijn fiets. Heb mezelf nog steeds niet teruggevonden.quote:Op maandag 29 mei 2017 21:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik sta op de plaats in een bepaald stukje van het amsterdamse centrum
Misgunners zijn het ookquote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden een kwartier lang achter een Streetviewauto aan gejakkerd op mijn fiets. Heb mezelf nog steeds niet teruggevonden.
Nou en?quote:
Oh, had jij wissel 123 gesloopt?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:36 schreef MTL het volgende:
Hey Ziggy3, zat jij nog steeds richting Groningen?
Ik had gisteren al Enschede aangedaan en een verwoesting achtergelaten (sectiestoring bij Wierden, overwegstoring bij Borne en een wisselstoring bij Hengelo), dus ik dacht: vandaag is Groningen even aan de beurt
Oh zo. Nee, Twente is niet van ons. Ons gebied begint bij Onnen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:41 schreef MTL het volgende:
Vandaag? Nee, moet nog beginnen
Gisteren mocht ik wel vlak na Hengelo omkeren omdat het wissel niet in controle lag. Teruggestoken en, na nog wat reizigers uit de opgeheven Sprinter te hebben opgepikt, uiteindelijk linkerspoor naar Enschede gereden.
Gelukkig hoef ik maar tot 14 uur. Mogen mijn collega's mooi puinruimen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:44 schreef MTL het volgende:
Ik denk: ik zal maar alvast waarschuwen dat ik er later op de middag aan kom. Kunnen jullie je alvast voorbereiden
Waarom wordt zoiets niet als buurlandtrein ingelegd :Squote:Op maandag 29 mei 2017 12:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rij je hem als je terug bent zelf even de tuin in? Dan kan ik boven bij mijn ps4 blijven zittenquote:Op dinsdag 30 mei 2017 12:24 schreef MTL het volgende:
Nee, dan heb je in ieder geval geen last van mij
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Afl.:Groot-Brittannië:Esk Valley Line,
Thirsk - Whitby
We trekken per trein door het Engelse
graafschap Yorkshire.We meanderen er
langs tal van lieflijke dorpjes gelegen
in de groene valleien langs de rivier
de Esk.
Het begin van onze reis is in Thirsk,
het dorpje van de beroemdste dierenarts
ter wereld:James Herriot.
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
rij je hem als je terug bent zelf even de tuin in? Dan kan ik boven bij mijn ps4 blijven zitten
twitter:VLW_Rolph twitterde op dinsdag 30-05-2017 om 14:58:21 Het hoogtereddingsteam is aan het voorbereiden. #HSL-brug https://t.co/eqNt7QpmqR reageer retweet
22:00 vanavond...quote:Op dinsdag 30 mei 2017 16:57 schreef MTL het volgende:
[..]
Sterkte met je nachtdiensten als je al om 8 uur 's avonds moet beginnen
met een beetje mazzel duurt het minder lang voordat je gered wordt dan wanneer je op HSL zelf staatquote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:18 schreef James1988 het volgende:
De HSL is dicht omdat er wat monteurs in een bakje vastzitten
[ afbeelding ]twitter:VLW_Rolph twitterde op dinsdag 30-05-2017 om 14:58:21 Het hoogtereddingsteam is aan het voorbereiden. #HSL-brug https://t.co/eqNt7QpmqR reageer retweet
quote:Het project om met een smartphone te
betalen in het openbaar vervoer is al
na een week grotendeels stilgelegd.
Klanten van Vodafone kunnen zich nog
voor de app registreren,maar klanten
van KPN en dochterbedrijven niet meer.
De app is 10.000 keer gedownload,maar
niet meer dan 2500 mensen kregen hem
aan de praat.Die 2500 kunnen hem wel
blijven gebruiken,zegt OV-chip mobiel.
Het registratieproces hapert of duurt
volgens gebruikers veel te lang,vooral
bij klanten van KPN,Telfort,Simyo en
Yes Telecom.De app-maker wil dat eerst
oplossen voordat nieuwe gebruikers zich
kunnen registreren.
Kloptquote:Op dinsdag 30 mei 2017 01:41 schreef dennistd het volgende:
een plaatje uit de dagelijkse gang van zaken.
[...]
rechts de 186 045 voorop de trein staat die een half uur eerder had moeten vertrekken maar uitgevallen is.
wel ver van te voren reserveren, anders ben je erg duur uitquote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:21 schreef JDude het volgende:
Godverdomme je verzint het ook niet. Ik overweeg serieus om m'n auto op Schiphol P3 te parkeren en er in te slapen ipv 's ochtends de ICD vanuit Breda te moeten nemen
Het is toch ook een bizarre oplossing met 3! apps...quote:
ik denk het wel en dat is positief te noemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
Het kan inderdaad ook met één muntje van ¤2 (als je niet te ver reist dan hè )quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is toch ook een bizarre oplossing met 3! apps...
Je denkt dat ze het zelf altijd maar fijn vinden om alles maar zo lang mogelijk plat te gooien?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
Dat beweert niemand, maar na eerdere ongelukken was het "alles of niets" en bleef het spoor dicht totdat het herstel volledig was afgerond.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Je denkt dat ze het zelf altijd maar fijn vinden om alles maar zo lang mogelijk plat te gooien?
En ze hebben er nog wat cargo's doorheen weten te vrotten. Best handig nu ze werkzaamheden hebben tussen Emmerich en Oberhausen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat beweert niemand, maar na eerdere ongelukken was het "alles of niets" en bleef het spoor dicht totdat het herstel volledig was afgerond.
Ik vind het in ieder geval een mooie oplossing om de meest significante reizigersstromen van de dag te ontzien.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 00:50 schreef dennistd het volgende:
Nog meer foto's? Ja, nog meer foto's. Gewoon omdat het kan
Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Hoe zat dat ook alweer met Belgisch personeel, staken en personeel? Reed dat ding uberhaupt toen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Hoezo dat?quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:26 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er toch van machinist gewisseld moet worden in Breda
Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:59 schreef James1988 het volgende:
En dan de train managers ook zeker?
Ik vraag me af hoe leuk het rijdend personeel het vindt om de Benelux niet meer verder te rijden dan Breda.
Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen.
Die machinisten van NS Int zijn toch allemaal hardlopers en sportievelingen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Daar staat toch niet in wat de begin en eindstations zijn?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen.
Ja, luxere treinen krijgen ze voorlopig nietquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:19 schreef MTL het volgende:
Dat wordt nog wat als ze op hun strepen gaan staan over dat "lux".
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een locquote:Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:44 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...
6 minuten, 6 bakken=150 meter, is al dikke 2 minuten lopen voor een normaal persoon. Afbouwen en opbouwen kost ook tijd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een loc
Veel te storingsgevoelig.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Maegrim het volgende:
Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen.
Alsof het de schuld van de apparatuur is. Is mensenissue. Als het zo gehaast moet dan gaat het geheid fout. Tevens komt die meuk uit België en wat rijdt er in België nou op tijd. Ik vind het ambitieus.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:32 schreef MTL het volgende:
Bull. Die locs doen het prima als je er mee om kan gaan.
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je zou zeggen dat je dan die achterlijke wachttijd in Rotterdam ietwat inkort om dan iets langer in Breda te hebben.
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet.
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaanquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:40 schreef Yreal het volgende:
Is er een logische reden voor totale desorientatie op lelylaan? Altijd compleet de weg kwijt daar met betrekking tot de richting van de trein.
nog meer vergane glorie in die hoek van het landquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder.
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:52 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel.
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdtquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:45 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom kan dit niet gewoon goed gaan. Dat betekent dus +3 voor de trein naar Zwolle.
Dordrecht is jarenlang overbediend geweestquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
ik heb het ook over nuquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdt
waar?quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:19 schreef James1988 het volgende:
Woei, parallelfahrt met een Class 66 van Crossrail
Tilburg-Aansluiting in de richting van Tilburg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |