ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok.
Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein...
morgen in de spits naar ede-wageningen kan nu al niet wachten
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op zondag 28 mei 2017 17:57 schreef _JdM_ het volgende: Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok.
Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein...
Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan...
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan...
Ach gut, reist voor een peuleschil door het ganse land in het weekend en moet dan 2 euro betalen, poeh poeh.
Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef RokStarr het volgende: Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen
Ene meneer Van der Molen doet het in een half uurtje inderdaad.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef RokStarr het volgende: Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen
Ik deed een half uur per tien.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor de jaarlijkse trein naar Amsterdam van Westfalendampf. Zoals elk jaar werd de tractie in Nederland verzorgd door de beide 23'ers van de VSM. In Duitsland was het dit keer een klassieke e-loc die de trein mocht trekken.
Locomotief 110 428 van Train Rental International trok de uit 13 rijtuigen bestaande trein van Lippstadt tot Bad Bentheim. Met een vertrek om 5.12u heeft de trein er al ruim 3,5 uur opzitten als hier de overweg Schümersmühle tussen Salzbergen en Schüttorf gepasseerd wordt.
Na het maken van wat foto's en drone-beelden bij de Bentheimerstraat in De Lutte reed ik verder naar station Borne om hier de trein naar Zwolle en uiteindelijk Amsterdam te pakken. Groot was mijn verbazing toen ik in Borne de VSM ineens aan zag komen vanuit Hengelo: de trein (38125) had al ruim zes minuten voorbij moeten zijn. Rechts is nog de vertrekkende sprinter naar Enschede te zien. Deze DM'90 zal vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer aan te treffen zijn.
Na in Apeldoorn aan de kant gezet te zijn tot +30 mocht de trein verderop wel doorrijden bij een geplande stop waardoor met 20 minuten vertraging Amsterdam Centraal bereikt werd. Hierdoor werd het aankomstspoor ook gewijzigd van 15 in 13, waardoor er een mooier plaatje met de stationskap gemaakt kon worden. Met +30 werd uiteindelijk als trein 88300 met het ledig materieel naar de Westhaven vertrokken.
Wat heen gaat komt ook weer terug: als trein 38126 werd met een kwartier vertraging vertrokken uit Amsterdam. Onderweg liep het door een defecte trein van Connexxion bij Hoevelaken nog op tot +30. Bij Hengelo Westermaat passeert de trein hier om 21.01u in het laatste zonlicht van de dag met een vertraging van ruim 35 minuten.
Dankzij wat meewerkende verkeerslichten en een zware rechtervoet bereikte ik de afrit Oldenzaal van de A1 sneller dan de trein naastgelegen overweg in de Zandsteenweg, waardoor ook hier een foto gemaakt werd.
Na aankomst in Bad Bentheim werden de 23 076 en 23 071 van de trein af gehaald en vervangen door de TRI 110 428 hem vanochtend ook heeft gebracht. Even later kwamen de stoomlocs langs de trein rijden om water te gaan nemen uit de brandslangen aan de andere zijde van het station, waardoor deze foto met beide tractievormen gemaakt kon worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen
Op maandag 29 mei 2017 06:38 schreef Dr_Flash het volgende: Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen
Alsof rokers kijken waar ze hun peuk daartoe schieten
Meerdere partijen hebben interesse getoond in het ter ziele gegane Locomore, waaronder het Tsjechische bedrijf LEO Express. Locomore reed sinds december 2016 dagelijks een trein tussen Berlijn en Stuttgart, maar liet zich begin mei insolvent verklaren.
Zozo. Hebben ze toch kunnen regelen dat het vervoer per spoor gaat? Frankrijk scheen daar nogal lastig over te doen. Mooi om te zien dat de eerste nu echt naar Nederland komt En precies op tijd ook nog
Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200.
Op maandag 29 mei 2017 12:18 schreef James1988 het volgende: Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200.
Gaat het er dan toch van komen?
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam.
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 29-05-2017 12:46:09 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 29 mei 2017 12:50 schreef MTL het volgende: Ik denk dat het wel klopt. Dan is er wat speelruimte in dienstregeling en kan er alsnog gezegd worden dat de rijtijdswinst een klein half uur is.
Er zit al acht minuten in Breda in... Hoeveel tijd heb je nodig om kop te maken met een sandwich-stam in combinatie met een wisselmachinist?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven