abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 17 juli 2017 @ 12:25:59 #126
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_172481147
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zijn er nog tips die we kunnen toepassen om het ze makkelijker te maken? En ja, we zijn softies en ik maak me waarschijnlijk druk om niks, haha.
Hier net zo'n softie! Vorig jaar was de eerste keer dat we langer (2,5 week) weggingen en ik heb heel wat gehuild de eerste dagen! Oppas komt 1 keer per dag, vaker kan helaas niet. Wat mij hielp is dat de oppas regelmatig (lees liefst elke dag) even een appje stuurde als ze geweest was.
Met af en toe een foto erbij. En mijn ouders kwamen 2x keer langs om wat langer bij ze te zijn. Niet dat de katten daar echt behoefte aan hadden (hoewel ze bij ons ook heel aanhankelijk zijn. Het was vooral voor mijn eigen geruststelling.)
Volgens mij is 2x per dag iemand langs laten komen best luxe!
Katten zullen misschien wat meer gaan slapen. Vraag aan de oppas of ze even in de gaten houdt of ze vaak de bakjes bij moet vullen, dat merkt ze snel genoeg. Week is echt zo en ik vraag me af of katten zelf een soort besef van tijd hebben. En het is ook iets wat je zelf een keer moet ervaren, dat je vertrouwen krijgt dat het goed gaat!
  maandag 17 juli 2017 @ 12:58:49 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172481802
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Volgende week gaan wij voor het eerst een week op vakantie terwijl we katten hebben. We hebben een kattenoppas gevonden die tweemaal daags langs komt (drie kwartier ongeveer per bezoek - bestaande uit bakken scheppen, eten en drinken bijvullen, huis inspecteren op rare dingetjes, los grit opruimen en aandacht) en twee van onze buren komen af en toe puur langs om ze aandacht (en eten mochten bakjes leeg zijn) te geven.

Toch best moeilijk om ze achter te laten. Ik ben normaal veel thuis, en beide katten zijn erg aanhankelijk. Een van de katten is daarnaast regelmatig niet helemaal lekker door een alvleesklier ontsteking (en haarballen), dus daar maken we ons extra zorgen over. Oppas weet ervan en ruimt het gewoon op, maar ben dan bang dat het (evt haarbal) er dan te lang ligt. Of dat ze uit eenzaamheid niet veel gaan eten oid. Dingen slopen niet echt bang voor, kwetsbare dingen zijn of mee, of ze staan in een afgesloten kamer.

Wel regelmatig paar uur weg, avondje weg en een keer een weekendje en dat ging ook gewoon goed.

Zijn er nog tips die we kunnen toepassen om het ze makkelijker te maken? En ja, we zijn softies en ik maak me waarschijnlijk druk om niks, haha.
Volgens mij heb je het goed geregeld en aan het meeste wel gedacht.

Hoe erg katten je zullen missen? Ik weet het niet. Als ik thuis ben, ligt ze ook wel eens de halve dag boven en zie ik haar niet.

Ik heb ook altijd de afspraak dat de oppas de dierenarts mag bezoeken als haar dat nodig lijkt, ook zonder overleg vooraf (stel dat je een keer niet goed bereikbaar bent).

Probeer je op vakantie niet te veel zorgen te maken. Wij doen het altijd volgens de 'geen bericht is goed bericht'-methode.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:07:18 #128
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172481964
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het goed geregeld en aan het meeste wel gedacht.

Hoe erg katten je zullen missen? Ik weet het niet. Als ik thuis ben, ligt ze ook wel eens de halve dag boven en zie ik haar niet.

Ik heb ook altijd de afspraak dat de oppas de dierenarts mag bezoeken als haar dat nodig lijkt, ook zonder overleg vooraf (stel dat je een keer niet goed bereikbaar bent).

Probeer je op vakantie niet te veel zorgen te maken. Wij doen het altijd volgens de 'geen bericht is goed bericht'-methode.
Die methode stelde de kattenoppas ook voor ja, dus we hebben toestemming gegeven voor eventuele dierenartskosten (haar eigen katten hebben dezelfde dierenarts als bonus) en ze laat inderdaad ook niks uit zichzelf horen (tenzij heel slecht nieuws o.i.d.). Wel staat het ons vrij om gewoon zelf te appen voor een update.

Onze katten liggen vaak in dezelfde ruimte, maar inderdaad ook soms een hele middag in de andere kant van het huis. Zal wel goed gaan dus, gewoon erg spannend. Bedankt!

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Klare het volgende:

[..]

Hier net zo'n softie! Vorig jaar was de eerste keer dat we langer (2,5 week) weggingen en ik heb heel wat gehuild de eerste dagen! Oppas komt 1 keer per dag, vaker kan helaas niet. Wat mij hielp is dat de oppas regelmatig (lees liefst elke dag) even een appje stuurde als ze geweest was.
Met af en toe een foto erbij. En mijn ouders kwamen 2x keer langs om wat langer bij ze te zijn. Niet dat de katten daar echt behoefte aan hadden (hoewel ze bij ons ook heel aanhankelijk zijn. Het was vooral voor mijn eigen geruststelling.)
Volgens mij is 2x per dag iemand langs laten komen best luxe!
Katten zullen misschien wat meer gaan slapen. Vraag aan de oppas of ze even in de gaten houdt of ze vaak de bakjes bij moet vullen, dat merkt ze snel genoeg. Week is echt zo en ik vraag me af of katten zelf een soort besef van tijd hebben. En het is ook iets wat je zelf een keer moet ervaren, dat je vertrouwen krijgt dat het goed gaat!
'

Blij dat ik niet de enige softie ben ;) Goede tip om te vragen of ze de bakjes extra goed in de gaten houdt. Kattenoppas stelde in het begin ook gewoon 1x per dag voor (was standaard inderdaad), maar aangegeven dat als ze de tijd had, dat twee keer per dag voor onze gemoedsrust fijner was. Vond ze helemaal prima.

Ik las ooit ergens dat een avondje weg voor een kat gewoon hetzelfde voelde als een weekje weg, omdat ze niet echt een gevoel van tijd ervaren, dus dat probeer ik mezelf dan maar voor te houden, haha :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_172483554
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn kattenoppas stuurt dagelijks meerdere foto's via WhatsApp. De eerste avond had ik al door dat m'n kat mij totaal niet miste. :D :')

Mijn kat moest de laatste tijd best veel kotsen. Op een gegeven moment dacht ik aan de kamerplant (cactus) die ik voor m'n verjaardag heb gekregen. Volgens mij snoepte hij daar stiekem van, want sinds ik die plant heb weggehaald kotst hij niet meer.
  donderdag 27 juli 2017 @ 19:07:22 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172719084
Mijn kat schijnt het fijn te vinden om zijn hoofd in m'n hand te leggen. Dus m'n als t ware die een fles vast houdt, zon c vorm en dan hij met z'n snuit erin :+
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')