abonnement Unibet Coolblue
pi_171243484
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_171293030
Vraagje hé, sinds een paar dagen stinkt de kattenbak heel sterk naar ammoniak. En vooral de urine is het wat ruikt. Gaat hier om een gesteriliseerde poes van 1 jaar.

Heeft dit met het drinkgedrag/nieren te maken, ze drinkt niet heel veel vind ik zelf? en moet ik hiervoor naar de dierenarts?

Alvast bedankt.
Je weet het niet?!
  maandag 29 mei 2017 @ 08:54:56 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171293697
Wat als je de bak echt helemaal schoon hebt gemaakt? Ik associeer die lucht met een kattenbak die een grondige schoonmaakbeurt nodig heeft.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:56:59 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_171293713
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Wat als je de bak echt helemaal schoon hebt gemaakt? Ik associeer die lucht met een kattenbak die een grondige schoonmaakbeurt nodig heeft.
Ik ook, zeker met dit warme weer gaat hij eerder ruiken dan anders.
En het is ook afhankelijk van welke soort grit/korrels je gebruikt.
pi_171293740
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:56 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik ook, zeker met dit warme weer gaat hij eerder ruiken dan anders.
En het is ook afhankelijk van welke soort grit/korrels je gebruikt.
Heb wel een ander soort grit dan eerder.
Verder schep ik de bak elke dag leeg, en gooi alles om om de lucht er enigszins uit te laten.
1x in de maand wordt de hele bak leeg gegooid, schoongemaakt en komt er nieuw grit in.
Je weet het niet?!
  maandag 29 mei 2017 @ 09:14:00 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171293892
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:59 schreef Impect het volgende:

[..]

Heb wel een ander soort grit dan eerder.
Verder schep ik de bak elke dag leeg, en gooi alles om om de lucht er enigszins uit te laten.
1x in de maand wordt de hele bak leeg gegooid, schoongemaakt en komt er nieuw grit in.
Ik zou hem dan toch een keer extra schoonmaken en eventueel ook het andere grit weer gebruiken. Dan zou je weten of het van de bak of van de kat komt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171295987
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou hem dan toch een keer extra schoonmaken en eventueel ook het andere grit weer gebruiken. Dan zou je weten of het van de bak of van de kat komt.
Ga ik vanmiddag doen! Thx! ^O^
Je weet het niet?!
pi_171319937
Sinds gisteren is mijn (17-jarige) kat erg sloom en ze heeft ook herhaaldelijk gebraakt. Tevens lijkt het erop dat ze moeite heeft met poepen/plassen(?) Ze drinkt wel af en toe. Is het verstandig om het even aan te kijken of is het verstandiger om gelijk naar de dierenarts te gaan? Graag advies. :)
pi_171320253
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:59 schreef KatJabba het volgende:
Sinds gisteren is mijn (17-jarige) kat erg sloom en ze heeft ook herhaaldelijk gebraakt. Tevens lijkt het erop dat ze moeite heeft met poepen/plassen(?) Ze drinkt wel af en toe. Is het verstandig om het even aan te kijken of is het verstandiger om gelijk naar de dierenarts te gaan? Graag advies. :)
Met een kat die moeite heeft met poepen of plassen zou ik altijd even contact met de dierenarts opnemen. Zeker met een kat op leeftijd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 09:27:04 #10
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_171320260
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:59 schreef KatJabba het volgende:
Sinds gisteren is mijn (17-jarige) kat erg sloom en ze heeft ook herhaaldelijk gebraakt. Tevens lijkt het erop dat ze moeite heeft met poepen/plassen(?) Ze drinkt wel af en toe. Is het verstandig om het even aan te kijken of is het verstandiger om gelijk naar de dierenarts te gaan? Graag advies. :)
Met een kat van 17 jaar en deze klachten met deze temperaturen zou ik zeker even contact opnemen met je dierenarts, op deze leeftijd is risico's nemen niet het verstandigst en je zit nu nog ruimschoots voor het weekend, ook altijd prettig
pi_171320320
Ok, ik ga gelijk een afspraak maken. Dank voor het advies. :)
pi_171323529
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:31 schreef KatJabba het volgende:
Ok, ik ga gelijk een afspraak maken. Dank voor het advies. :)
Hoe gaat het nu? Wat zei de dierenarts?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_171323739
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 12:34 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Wat zei de dierenarts?
Ik ben net bij de dierenarts geweest. Op zich viel het allemaal mee, geen verstopping of andere ernstige zaken. Ze was een beetje uitgedroogd, wat logisch is als je bekijkt hoeveel ze gebraakt heeft. De dierenarts denkt dat ze misselijk is en daardoor weinig eet en drinkt en daarom veel braakt. Ze heeft een spuitje met vocht en een spuitje tegen de misselijkheid gekregen. Nu even aankijken hoe het gaat en eventueel morgen terugkomen.
In het ernstigste geval wordt het veroorzaakt door nierproblemen, daar kan een bloedonderzoek naar gedaan worden. Maar dat kan altijd nog gedaan worden.

Ze was bij de dierenarts trouwens niet zo sloom meer, ik en ook de dierenarts zijn een paar pijnlijke en diepe krabwonden rijker. :')

Oh ja, en hulde aan de dierenambulance. ^O^ Goed dat die gasten er zijn. ^O^
pi_171324045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 12:49 schreef KatJabba het volgende:

[..]

Ik ben net bij de dierenarts geweest. Op zich viel het allemaal mee, geen verstopping of andere ernstige zaken. Ze was een beetje uitgedroogd, wat logisch is als je bekijkt hoeveel ze gebraakt heeft. De dierenarts denkt dat ze misselijk is en daardoor weinig eet en drinkt en daarom veel braakt. Ze heeft een spuitje met vocht en een spuitje tegen de misselijkheid gekregen. Nu even aankijken hoe het gaat en eventueel morgen terugkomen.
In het ernstigste geval wordt het veroorzaakt door nierproblemen, daar kan een bloedonderzoek naar gedaan worden. Maar dat kan altijd nog gedaan worden.

Ze was bij de dierenarts trouwens niet zo sloom meer, ik en ook de dierenarts zijn een paar pijnlijke en diepe krabwonden rijker. :')

Oh ja, en hulde aan de dierenambulance. ^O^ Goed dat die gasten er zijn. ^O^
Wel heel goed dat je gegaan bent hoor. :Y Als ze verder uitgedroogd raakt en door de misselijkheid niet meer eet, dan kom je terecht in een cirkeltje van misselijkheid, uitdroging en uiteindelijk nierproblemen en zelfs mogelijk leververvetting.

En dat terugvechten is in elk geval een goed teken :D . Als ze dat niet meer doen (terwijl ze dat normaal altijd al wel deden) dan is het echt mis. Wel even je krabwonden goed uitgespoeld? :)
pi_171332095
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wel heel goed dat je gegaan bent hoor. :Y Als ze verder uitgedroogd raakt en door de misselijkheid niet meer eet, dan kom je terecht in een cirkeltje van misselijkheid, uitdroging en uiteindelijk nierproblemen en zelfs mogelijk leververvetting.

En dat terugvechten is in elk geval een goed teken :D . Als ze dat niet meer doen (terwijl ze dat normaal altijd al wel deden) dan is het echt mis. Wel even je krabwonden goed uitgespoeld? :)
:Y Krabwondje is gedesinfecteerd en ingesmeerd met betadinezalf.
pi_171336141
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:15 schreef KatJabba het volgende:

[..]

:Y Krabwondje is gedesinfecteerd en ingesmeerd met betadinezalf.
^O^ Toppie. Anders zit je straks zelf aan een ABkuurtje ;)
pi_171344034
Hm, ze lijkt nu een stuk beter, ze heeft wat gegeten en drinkt goed. Alleen lukt het poepen nog steeds niet. Ze gaat op de bak in poephouding zitten, perst maar er komt geen drol uit. Vervolgens likt ze haar anus. Lijkt erop dat ze ook pijn aan haar anus heeft. Vreemd want de dierenarts kon geen verstopping vinden. Toch maar even terug naar de dierenarts vanmiddag.
pi_171345105
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:13 schreef KatJabba het volgende:
Hm, ze lijkt nu een stuk beter, ze heeft wat gegeten en drinkt goed. Alleen lukt het poepen nog steeds niet. Ze gaat op de bak in poephouding zitten, perst maar er komt geen drol uit. Vervolgens likt ze haar anus. Lijkt erop dat ze ook pijn aan haar anus heeft. Vreemd want de dierenarts kon geen verstopping vinden. Toch maar even terug naar de dierenarts vanmiddag.
Ik zou er in dat geval inderdaad wel mee teruggaan. Hoe lang poept ze al niet meer? Weet niet of het alleen op een verstopping kan duiden?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_171455208
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor twee huiskatten, heb rassen en karakters, benodigde spullen en verzorging al onderzocht. Volgende stap is daadwerkelijk twee kittens vinden. Heeft iemand daar advies in? Gaat dit gewoonlijk via marktplaats en het asiel of zijn er ook echt winkels die proffesioneel verzorgde kittens aanbieden.
  zondag 4 juni 2017 @ 20:24:30 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171455263
Gewone huis tuin en keuken katten kan je via het asiel het beste halen.
Raskatten geen idee.
pi_171455379
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:24 schreef Cue_ het volgende:
Gewone huis tuin en keuken katten kan je via het asiel het beste halen.
Raskatten geen idee.
Mijn raskat komt van een cattery.
misunderstood
  zondag 4 juni 2017 @ 20:29:21 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171455381
Ja, asiels of andere kattenopvang zitten in deze periode vol met ongewenste nestjes die een nieuw huis zoeken. Kies er twee uit hetzelfde nest.

Marktplaats of winkel zou ik echt afraden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171466803
In het asiel is veel keus en ze zijn doorgaans goedkoper als de gratis katten op marktplaats. (Die van ons waren ¤100,- per stuk en daarvoor waren ze , gechipt, gesteriliseerd, ontwormt en gevaccineerd)
Het asiel kan je wat vertellen over het karakter van de kittens dus de kans is groter dat je een goede match hebt. Waarschijnlijk heeft je kitten al een maatje/ broertje of zusje waar het goed mee klikt dus heb je ook geen probleem met koppelen. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door valentijn101 op 05-06-2017 09:48:42 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 09:42:48 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171467388
Gewoon naar het asiel. Daar hebben we Bob ook vandaan. Op ikzoekbaas staan vaak de karakters al wat beschreven. De onze klopte helemaal :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 5 juni 2017 @ 11:43:30 #25
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_171469612
Onze kat heeft sinds 2-3 dagen een beetje dikke, kale onderlip. Ook leek hij er last van te hebben met eten/drinken. Nu gaat het alweer een stuk beter. Maar er lijkt een gelig korstje op te zitten. Ik heb geprobeerd een goede foto er van te maken, iemand die het herkent van zijn/haar kat?

We zijn van de week wel gaan proberen met nieuwe brokken (Applaws, zeggen hypoallergeen te zijn, kan natuurlijk altijd allergie zijn). En ik ben sinds ik het ontdek heb de bakken met eten/drinken vaker schoon gaan maken.

Zie (grote) foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 juni 2017 @ 13:29:13 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171472392
Het is een plek waar acne kan ontstaan. Heb je toevallig eet- en/of drinkbakjes van kunststof?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 juni 2017 @ 13:32:10 #27
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_171472475
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Het is een plek waar acne kan ontstaan. Heb je toevallig eet- en/of drinkbakjes van kunststof?
Drinken en natvoer zit in RVS.
Het droogvoer zit in een RVS bakje, maar met een soort van ribbelige (niet helemaal gladde), ik gok, kunststof coating.
pi_171480272
Hallo allemaal, we hebben een nestje van 3 kittens. We komen er niet uit wat het geslacht is van de kittens. Kan iemand dit zien?


Kitten 1:


Kitten 2:


Kitten 3:
  maandag 5 juni 2017 @ 18:51:23 #29
206322 Seam
Pillz-E
pi_171480470
M V M volgens mij, gaat om de afstand van de anus tot genitalia.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_171480518
Is die onderste niet omgedraaid? :D
pi_171483351
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Is die onderste niet omgedraaid? :D
Je hebt helemaal gelijk! 😂
  maandag 5 juni 2017 @ 21:20:55 #32
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_171484757
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:41 schreef Selma_Romani het volgende:
Hallo allemaal, we hebben een nestje van 3 kittens. We komen er niet uit wat het geslacht is van de kittens. Kan iemand dit zien?

Welke leeftijd zijn ze nu?
pi_171485416
1is volgens mij meisje, en 3 een jongetje
pi_171485758
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:20 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Welke leeftijd zijn ze nu?
Bijna 8 weken.
  maandag 5 juni 2017 @ 21:53:32 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_171485835
Ja de eerste is volgens mij een poesje. De andere twee lijken katertjes.
  maandag 5 juni 2017 @ 22:00:12 #36
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_171486031
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:50 schreef Selma_Romani het volgende:

[..]

Bijna 8 weken.
Dan wil je het wel weten ja, denk ik. Hoe heb je gekeken? Alleen liggend? Of ook staand? Soms is het wat duidelijker als ze staan.
pi_171486649
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:00 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dan wil je het wel weten ja, denk ik. Hoe heb je gekeken? Alleen liggend? Of ook staand? Soms is het wat duidelijker als ze staan.
Alleen liggend inderdaad. Zal eens staand proberen te vergelijken. 😉
pi_171489359
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:21 schreef videonatic het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor twee huiskatten, heb rassen en karakters, benodigde spullen en verzorging al onderzocht. Volgende stap is daadwerkelijk twee kittens vinden. Heeft iemand daar advies in? Gaat dit gewoonlijk via marktplaats en het asiel of zijn er ook echt winkels die proffesioneel verzorgde kittens aanbieden.
Je zou hier ook eens kunnen kijken https://www.verhuisdieren.nl/
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:07:06 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171496633
Pff. Nog steeds issues met een van de katten. Al maanden dat hij ondertussen minimaal twee maal per week overgeeft (begon altijd met een haarbal) (en zich dan een hele dag sloom voelt + regelmatig sterke diarree erbij heeft). Vorige week werd het helemaal eng toen er opeens bloed bij de ontlasting en het overgeefsel. Meteen bij dierenarts geweest. Antibiotica meegekregen, want hij dacht aan een parasiet/ontsteking in zijn maag wat misselijkheid zou veroorzaken. Ook een pasta meegekregen. Pasta hielp niet, want haarballen bleven komen. Rode kleur is inmiddels wel weg, maar nu spuugt hij ook gewoon brokjes uit (wat hij eerder nooit deed). Misselijkheid zit er dus nog steeds. Het voer krijgt hij echt al sinds we hem hebben. Beginnen te denken dat het daar aan komt, deze week maar weer terug naar de dierenarts. Verschrikkelijk om hem zo te zien lijden zonder te weten wat we verder kunnen doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:09:06 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171496687
Hebben jullie nog nooit ander voedsel geprobeerd? Ook niet een paar dagen gekookte kip om te zien of het dan beter ging?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:15:27 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171496829
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Hebben jullie nog nooit ander voedsel geprobeerd? Ook niet een paar dagen gekookte kip om te zien of het dan beter ging?
Wel geprobeerd een paar dagen. Werd alleen maar erger. Toen we ze kregen waren ze Sanabelle gewend. Toen zelf heel langzaam overgestapt naar Royal Canin kitten voer. Dat ging weken goed. Toen begon het overgeven langzaam. Kwam nooit voer mee, enkel haarballen en water. Voer geeft hij pas de laatste dagen ook over. Paar weken geleden Royal Canin Hairball Care geintroduceerd (gezien we dachten dat het daar aan lag), maar dat helpt dus ook niet. Misschien toch terug naar het originele voer wat ze als kitten kregen. Kijken wat de dierenarts denkt, maar hij leek het ook niet helemaal te weten, omdat de kat wel gewoon fit is (m.u.v. overgeef dagen) en er goed uit ziet verder.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171498333
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:21 schreef videonatic het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor twee huiskatten, heb rassen en karakters, benodigde spullen en verzorging al onderzocht. Volgende stap is daadwerkelijk twee kittens vinden. Heeft iemand daar advies in? Gaat dit gewoonlijk via marktplaats en het asiel of zijn er ook echt winkels die proffesioneel verzorgde kittens aanbieden.
Je kan ook bij kittentekoop kijken, zijn alleen wel raskatten, kittens, jonge en oudere herplaatsers en er zitten ook een paar herplaatsers bij die met zijn tweeën weg gaan/'.
pi_171638442
Mijn kat heeft nu al een week of twee een wondje in haar oor (onderin niet in de schelp) en dit krabt ze om de dag open. Kan ik hier nog iets mee of gewoon in de gaten houden?

Ik heb het nu een paar keer schoongemaakt met een nat watje/tissue. Ik mag verder ook gewoon aan haar oren zitten en ze is verder gewoon zoals ze altijd is. De oorschelpen zelf zijn ook gewoon schoon.

Het lukt nu even niet om een scherpe foto te maken terwijl ik de kat in de houtgreep moet houden maar dat zal ik anders vanavond even samen met vriend doen. Want er zit wel een beetje een zwarte vlek boven het wondje, maar ik weet niet goed of ze die al had (kan ook een pigment vlek zijn)
pi_171638519
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mijn kat heeft nu al een week of twee een wondje in haar oor (onderin niet in de schelp) en dit krabt ze om de dag open. Kan ik hier nog iets mee of gewoon in de gaten houden?

bij dierenarts kap halen zodat het de kans krijgt om te genezen
pi_171645367
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

bij dierenarts kap halen zodat het de kans krijgt om te genezen
Hm ben bang dat dat bij mijn kat geen optie is ;( die flipt helemaal als ze iets om of aan moet.
  maandag 12 juni 2017 @ 16:51:37 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171645488
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:44 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Hm ben bang dat dat bij mijn kat geen optie is ;( die flipt helemaal als ze iets om of aan moet.
Dierenartsbezoek een optie?

Anders bel je. Misschien kunnen ze iets voorschrijven tegen de jeuk, zodat het krabben stopt en het wondje kan helen.

Beetje dit idee: https://www.perro-perro.nl/hotspot-kat-behandelen-en-voorkomen/
The love you take is equal to the love you make.
pi_171645732
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dierenartsbezoek een optie?

Anders bel je. Misschien kunnen ze iets voorschrijven tegen de jeuk, zodat het krabben stopt en het wondje kan helen.

Beetje dit idee: https://www.perro-perro.nl/hotspot-kat-behandelen-en-voorkomen/
Ja misschien toch maar eens kijken, zie nu dat ze aan de andere kant ook een klein wondje heeft sinds vandaag. Maar het lijkt niet op zo'n hotspot, niet alsof het 'rauw vlees' is.

Gewoon heel oppervlakkig van denk ik te scherpe nagels. Alleen is het een zwarte kat met zwarte nagels dus ik vind het doodeng om haar nagels te knippen omdat ik bang ben dat ik in het 'leven' knip. Dus misschien ook daarvoor maar even naar de dierenarts.

Onder het mom van wie niet waagt wie niet wint heb ik in ieder geval net de nageltjes aan de voorpoten geknipt *O* Ze liet het zowaar toe. Vorige keer dat ik het probeerde (is wel 2 jaar terug ofzo) werd ze helemaal lijp. Zo opgelucht nu :D
Ze krabt zichzelf alleen in dr oor met achter maar daar moet vriend even mee helpen. Want ik vertrouw die voorpoten niet als ik met haar achterpoten bezig ben ;) Zo heb ik al eens eerder een haal op mijn oog gehad.

[ Bericht 20% gewijzigd door Yashaaaaa op 12-06-2017 17:14:07 ]
pi_171646349
Als een kat zo vaak aan oor krabt dan is er volgens mij iets mis met oor, niet met nagels
pi_171646483
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Als een kat zo vaak aan oor krabt dan is er volgens mij iets mis met oor, niet met nagels
Naja de oren zijn verder gewoon helemaal schoon, ze komt niet buiten dus vlooien lijkt me sterk.
Het kan toch begonnen zijn met één keer kapot krabben en dat door het korstje de wond een beetje jeukt. In ieder geval, als ik zelf ergens een wondje heb jeukt dat ook.

Ik vroeg me gewoon af of er een simpele tip was om het eerder te laten helen. (En die is er in principe, alleen is een kap geen optie).
Als het eind van de week nog zo is ga ik er wel mee naar de dierenarts :)
pi_171646530
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:37 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Naja de oren zijn verder gewoon helemaal schoon, ze komt niet buiten dus vlooien lijkt me sterk.
Het kan toch begonnen zijn met één keer kapot krabben en dat door het korstje de wond een beetje jeukt. In ieder geval, als ik zelf ergens een wondje heb jeukt dat ook.
het zit toch nu aan twee oren?
pi_171646634
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het zit toch nu aan twee oren?
Ja ik zal nu wel overkomen als iemand die alles goed praat maar das dan pech.

Ik zit zelf misschien te denken dat het andere oor komt omdat ik haar nu een paar keer per dag nakijk. Misschien is er daarom extra focus op gekomen door haar. (als ik haar aai gaat ze zichzelf ook altijd helemaal schoonlikken daarna).

As I said, ik hou het in de gaten en zie ik binnen een paar dagen geen verbetering dan ga ik wel naar de dierenarts. Maar ik wil daar ook niet voor onzin op de stoep staan want verder is er echt helemaal niks aan haar te merken. En ik zie haar bijvoorbeeld ook niet actief krabben. Dus het is niet alsof ze om de 5 minuten of om het uur of whatever aan haar oor zit te krabben.
pi_171739741
Update vanuit hier :)

Vanmiddag toch even naar dierenarts geweest want ze begon nu steeds meer te krabben. Dierenarts dacht aan een allergische reactie want kon geen vlooien en of oormijt vinden. (Oren waren perfect schoon zei ze). Ze heeft nu een spuit gehad wat alle allergieën onderdrukt. En zalf voor op de plekjes. En dan hopen dat het een eenmalige reactie op iets was. Anders moeten we terug en dingen gaan uitsluiten.

Poes zat te hijgen van de stress op weg naar de dierenarts. Dat was ook een van de reden dat ik het eerst ff aan heb gekeken of het zelf over ging omdat ze verder gewoon normaal was en ik haar die stress niet aan wilde doen.

Maar hopelijk komt het nu goed :)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:32:59 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171740122
^O^
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 juni 2017 @ 10:53:39 #54
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171958813
Hoe corrigeer je een kitten die niet schrikt van een beetje water uit een plantenspuit? :')

Onze nieuwe Ragdollkitten kun je met een plantenspuit (of sowieso met water) zoveel te lijf gaan als je wil, ze trekt zich er niks van aan en doet lekker door met waar ze mee bezig was. Iemand nog andere methodes om haar te leren dat gordijnen geen speelgoed zijn, en de eetkamerstoelen geen klimpaal?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 26 juni 2017 @ 10:59:47 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171958927
Ik lees vaak goede dingen van deze site.

Ik zit mobiel, zie daarom niet zo snel of dit het goede linkje is. http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/boek

Nee, het linkt naar een boek. Was niet echt de bedoeling.

Hier staan wel tips: http://www.praktijkvoorka(...)een-kitten-opvoeden/

Meen me een blog te herinneren over waarom de plantenspuit een slechte methode is. Ik zoek nog even verder.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:03:50 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
  maandag 26 juni 2017 @ 11:05:07 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171959048
Volgens mij wordt vooral vaak gezegd dat je moet belonen als ze iets goed doen.

En dat straffen meestal niet veel zin heeft en als je ze al straft dat dat binnen de eerste 3 seconden moet gebeuren wanneer de kat wat verkeerds doet.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:10:24 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171959140
Wat Cue zegt.

Mijn laatste kitten is lang geleden (nu altijd volwassen herplaatsers), maar ik weet wel dat een kitten in het begin veel tijd kan kosten. Oppakken en wegzetten, dus afleiden. Eventueel kostbare spullen tijdelijk buiten bereik houden.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:17:06 #59
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171959312
Ik ga de linkjes doorsturen aan m'n vrouw en zelf ook doorlezen. Merci voor de tips!

Zo op 't eerste oog lijkt t toch al veel op wat we al doen (oppakken en wegzetten, afleiden, zorgen voor alternatieven). Komt dus hartstikke goed!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_171960049
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:53 schreef MutedFaith het volgende:
Hoe corrigeer je een kitten die niet schrikt van een beetje water uit een plantenspuit? :')

Onze nieuwe Ragdollkitten kun je met een plantenspuit (of sowieso met water) zoveel te lijf gaan als je wil, ze trekt zich er niks van aan en doet lekker door met waar ze mee bezig was. Iemand nog andere methodes om haar te leren dat gordijnen geen speelgoed zijn, en de eetkamerstoelen geen klimpaal?
_O- Goerdijnen, dat weet ik nog goed van toen ons drietal kitten was. Gordijnen zaten achter de kast gestopt of hadden een flinke knoop er in zodat ze hoog hingen en ze er niet in konden klimmen _O- Iedere keer weer er uit plukken en speelgoed aanbieden was onze oplossing. nu ze ouder zijn hebben ze geen interesse meer in de gordijnen, buiten klimmen ze bomen. Dat is leuker. >:O
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:58:05 #61
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_171960286
Wij hebben sinds ongeveer een maand een kater uit het asiel, ze denken dat hij ongeveer 3 jaar oud is. We hebben een dekentje (eigenlijk een heel zachte benchmat) in een hoekje op de bank gelegd in de hoop dat hij daar op gaat liggen/slapen, zodat niet steeds onze hele stoffen bank onder de haren zit. Hij gaat er alleen nooit uit zichzelf op liggen en als we hem erop zetten springt hij er weer af.
Is er nog iets wat we kunnen proberen of kunnen we het beter opgeven? Hij slaapt altijd languit op de bank en hij kijkt niet om naar z'n mand of het hokje onder de krabpaal. Dit is het matje dat we nu op de bank hebben liggen:
  maandag 26 juni 2017 @ 12:13:14 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171960602
Voedsel erop leggen?
pi_171960653
Een fleece plaid doet het bij mij op de bank beter dan de matjes. Dus dat zou je nog kunnen proberen.

En verder, het is een kat, die is eigenzinnig. Denk je echt dat hij gaat doen wat jij wilt? :P
  maandag 26 juni 2017 @ 12:17:10 #64
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_171960694
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:13 schreef Cue_ het volgende:
Voedsel erop leggen?
Ik heb het geprobeerd met snoepjes, maar dan eet hij het op en springt er daarna af. Of hij pakt 'm eraf en eet 'm op de grond op :P
  maandag 26 juni 2017 @ 12:18:09 #65
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_171960724
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:15 schreef Puala het volgende:
Een fleece plaid doet het bij mij op de bank beter dan de matjes. Dus dat zou je nog kunnen proberen.

En verder, het is een kat, die is eigenzinnig. Denk je echt dat hij gaat doen wat jij wilt? :P
Ik heb een fleece plaid geprobeerd maar daar bleef hij steeds met z'n nagels in hangen.
Ik heb inmiddels wel de nagels geknipt dus misschien gaat het nu beter. Ik ga het nog eens proberen, dank je :)

en misschien dat hij stiekem ooit nog een beetje gaat luisteren...ook dat hij niet op het aanrecht mag springen enzo ;)
pi_171961196
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:18 schreef morgane het volgende:

[..]

Ik heb een fleece plaid geprobeerd maar daar bleef hij steeds met z'n nagels in hangen.
Ik heb inmiddels wel de nagels geknipt dus misschien gaat het nu beter. Ik ga het nog eens proberen, dank je :)

en misschien dat hij stiekem ooit nog een beetje gaat luisteren...ook dat hij niet op het aanrecht mag springen enzo ;)
Consequent zijn is de truuk wat betreft de keuken, dus niet denken "ik ben moe en blijf zitten" nee actief er af sturen. En eigenlijk gewoon oppakken, geen aandacht aan schenken en op de grond zetten. Ik heb het zelf nog gecombineerd met eerst duidelijk "nee" zeggen en daarna corrigeren. Mijn katten snappen dus dat als ik nee zeg ik het echt niet wil hebben O+ Maar ik heb inmiddels wel door dat niet elke kat zo gehoorzaam is als de mijne.

En lig-plekken verander je helaas niet zomaar. Ze blijven ook gedurende het jaar wisselen en zoeken steeds naar iets wat voldoet voor het weer. In de winter gaat ze waarschijnlijk wel in het kussen liggen wat je net liet zien ;)
pi_171961221
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:58 schreef morgane het volgende:
Wij hebben sinds ongeveer een maand een kater uit het asiel, ze denken dat hij ongeveer 3 jaar oud is. We hebben een dekentje (eigenlijk een heel zachte benchmat) in een hoekje op de bank gelegd in de hoop dat hij daar op gaat liggen/slapen, zodat niet steeds onze hele stoffen bank onder de haren zit. Hij gaat er alleen nooit uit zichzelf op liggen en als we hem erop zetten springt hij er weer af.
Is er nog iets wat we kunnen proberen of kunnen we het beter opgeven? Hij slaapt altijd languit op de bank en hij kijkt niet om naar z'n mand of het hokje onder de krabpaal. Dit is het matje dat we nu op de bank hebben liggen:
[ afbeelding ]
Die van mij vinden handdoekken lekker liggen. Misschien ruikt deze mat nog te nieuw? Ga er zelf eens een tijdje op zitten zodat er een vertrouwde geur aan komt. Of leg er een gedragen t shirt overheen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:54:52 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171961355
Mijn kat heb ik zelf geboren laten worden (zoon van mijn andere kat) en hij is heel knuffelig. Hij wilt graag onder de dekens en gooit zich dan tegen me aan om tevreden knorrend mijn benen kapot te kneden. Als hij onder de dekens wilt haalt hij met zijn pootje de deken omhoog en gaat hij in mijn nek lopen porren.

Als ik dan zonder deken ligt gaat hij met zijn pootje lopen porren en graaien aan mijn nachthemd en probeert hij mijn arm op te tillen met zijn pootje. Als ik mijn arm dan optil kruipt hij in mijn oksel en gaat hij met zijn neus zich ingraven in mijn zij. Maar het is niet wat hij wilt en hij blijft onrustig totdat ik de deken toch naar boven haal zodat hij eronder kan.

Nu wilt hij nogal vaak aandacht en ook als ik gewoon op de bank lig probeerde hij zich in mijn buik te duwen. Hij is er maar druk mee. Hij duwt ook echt met zijn neus tegen me aan. Alsof hij onder me wil kruipen. Maar ik heb niet de flexibele vacht van een moederpoes :{

Is er een manier om dit af te leren? Is hij bij mijn buik op zoek naar een tepel ofzo?
pi_171961470
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:54 schreef Mishu het volgende:
Mijn kat heb ik zelf geboren laten worden (zoon van mijn andere kat) en hij is heel knuffelig. Hij wilt graag onder de dekens en gooit zich dan tegen me aan om tevreden knorrend mijn benen kapot te kneden. Als hij onder de dekens wilt haalt hij met zijn pootje de deken omhoog en gaat hij in mijn nek lopen porren.

Als ik dan zonder deken ligt gaat hij met zijn pootje lopen porren en graaien aan mijn nachthemd en probeert hij mijn arm op te tillen met zijn pootje. Als ik mijn arm dan optil kruipt hij in mijn oksel en gaat hij met zijn neus zich ingraven in mijn zij. Maar het is niet wat hij wilt en hij blijft onrustig totdat ik de deken toch naar boven haal zodat hij eronder kan.

Nu wilt hij nogal vaak aandacht en ook als ik gewoon op de bank lig probeerde hij zich in mijn buik te duwen. Hij is er maar druk mee. Hij duwt ook echt met zijn neus tegen me aan. Alsof hij onder me wil kruipen. Maar ik heb niet de flexibele vacht van een moederpoes :{

Is er een manier om dit af te leren? Is hij bij mijn buik op zoek naar een tepel ofzo?
Je kunt m gewoon wegduwen. Maar waarom zou je het af willen leren. Heerlijk toch een kat die van gezelligheid houd.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:44:08 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171992673
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Je kunt m gewoon wegduwen. Maar waarom zou je het af willen leren. Heerlijk toch een kat die van gezelligheid houd.
Nouja, hij duwt echt :{ en ik kan hem niet geven wat hij wil.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:47:53 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171992794
Hij denkt echt niet dat hij bij je kan drinken, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 19:20:29 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_171996501
Kan ik hier een advies krijgen wat betreft mijn katertje? Hij eet sinds een paar weken mondjesmaat. Zelfs zijn lievelingswhiskas gaat met tegenzin naar binnen. Komt dat door de warmte en kan ik gewoon wachten tot hij weer normaal gaat eten? Droge brokjes eet hij wel. Meer dan normaal.
Bedankt alvast :)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:21:52 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171996554
Als hij zijn droge brokjes normaal eet, zie ik het probleem niet. Dan heeft hij wel gewoon eetlust.

Geen eetlust is alarm.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171998819
Als ie niet afvalt dan is dit een typisch geval van :"omdat kat"
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:40:28 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171999710
Eet hij echt buiten?
Drinkt hij genoeg?
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 20:41:38 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_171999758
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:21 schreef Lienekien het volgende:
Als hij zijn droge brokjes normaal eet, zie ik het probleem niet. Dan heeft hij wel gewoon eetlust.

Geen eetlust is alarm.
Hij is zo te zien niet afgevallen.
Dankjewel!
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 20:42:13 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_171999793
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:20 schreef valentijn101 het volgende:
Als ie niet afvalt dan is dit een typisch geval van :"omdat kat"
Ja, dat zal het dan zijn. Ook bedankt ^O^
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 20:42:42 #78
249559 crew  Lavenderr
pi_171999814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:40 schreef Cue_ het volgende:
Eet hij echt buiten?
Drinkt hij genoeg?
Hij eet binnen en hij drinkt buiten. Nooit binnen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:44:34 #79
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_172005532

Afgelopen zondag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, Jaina.
Speedy was not impressed, maar 2 dagen later mag Jaina al met z'n staart spelen :D
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_172012490
Onze 9-jarige Piep heeft last van haar gebit en er moet een kies worden getrokken en worden gereinigd. De dierenarts vroeg of we bloedafname willen voor de narcose om zeker te weten of het goed gaat. Is dat nou echt nodig? Ze is niet bejaard ofzo. Het kost 50 euro.

Ik heb geen idee hoe en wat, dit is de eerste keer dat ze iets mankeert.
Spoilers!
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:45:58 #81
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_172015907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze 9-jarige Piep heeft last van haar gebit en er moet een kies worden getrokken en worden gereinigd. De dierenarts vroeg of we bloedafname willen voor de narcose om zeker te weten of het goed gaat. Is dat nou echt nodig? Ze is niet bejaard ofzo. Het kost 50 euro.

Ik heb geen idee hoe en wat, dit is de eerste keer dat ze iets mankeert.
Heh.. Het is toch vrij normaal dat een (dieren)arts checks doet of een patientje de narcose uberhaupt overleefd? Tenminste, in die veronderstelling was ik
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:59:16 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172016314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze 9-jarige Piep heeft last van haar gebit en er moet een kies worden getrokken en worden gereinigd. De dierenarts vroeg of we bloedafname willen voor de narcose om zeker te weten of het goed gaat. Is dat nou echt nodig? Ze is niet bejaard ofzo. Het kost 50 euro.

Ik heb geen idee hoe en wat, dit is de eerste keer dat ze iets mankeert.
Ik weet het ook niet. Buiten sterilisatie/castratie nooit katten onder narcose hoeven laten gaan.

Maar ik zou er niet op besparen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172016584
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:45 schreef Civilian het volgende:

[..]

Heh.. Het is toch vrij normaal dat een (dieren)arts checks doet of een patientje de narcose uberhaupt overleefd? Tenminste, in die veronderstelling was ik
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb er bij mensen en dieren totaal geen ervaring mee.
Spoilers!
pi_172016678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze 9-jarige Piep heeft last van haar gebit en er moet een kies worden getrokken en worden gereinigd. De dierenarts vroeg of we bloedafname willen voor de narcose om zeker te weten of het goed gaat. Is dat nou echt nodig? Ze is niet bejaard ofzo. Het kost 50 euro.

Ik heb geen idee hoe en wat, dit is de eerste keer dat ze iets mankeert.
Is het narcose of is het een roesje? Een roesje is minder belastend en voor tandheelkundige ingrepen volgens mij meestal voldoende.
9 jaar is niet bejaard en als ze verder gezond is moet het wel goed gaan.
Aan de andere kant is het wel een goede gelegenheid om een volledige check-up te doen (lever, nieren, suiker). Weet je meteen of het binnenkantje net zo gezond is als ze aan de buitenkant laat merken. En kun je het daarna weer bij een jaar of 12 oppikken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172016766
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is het narcose of is het een roesje? Een roesje is minder belastend en voor tandheelkundige ingrepen volgens mij meestal voldoende.
9 jaar is niet bejaard en als ze verder gezond is moet het wel goed gaan.
Aan de andere kant is het wel een goede gelegenheid om een volledige check-up te doen (lever, nieren, suiker). Weet je meteen of het binnenkantje net zo gezond is als ze aan de buitenkant laat merken. En kun je het daarna weer bij een jaar of 12 oppikken.
Het is echt narcose. Goed argument, jij wint w/

Ik ga gelijk een afspraak maken.

Edit: geregeld. Volgende week vrijdag gaat het gebeuren. Arm beest ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 28-06-2017 14:53:43 ]
Spoilers!
pi_172029825
Bij Lieve was de gebitsreiniging ook onder narcose (geen roesje). Ik heb ook gekozen voor het bloedonderzoek. Ze leek (en lijkt) weliswaar volkomen gezond, maar ze kan het me niet vertellen als ze toch ergens last van heeft.
pi_172032801
Een keer bloedonderzoek doen kan zeker voor 'middelbare/senior' katten (zeg vanaf een jaar of 8) absoluut geen kwaad en is ook wel aan te raden; het kan helpen om bijvoorbeeld nierfalen vroegtijdig op te sporen. :Y Maar om het als belangrijkste graadmeter te gebruiken voor het type narcose...ik weet het nog zo net niet. Bloedonderzoek is aanvullend onderzoek; door eerst lichamelijk onderzoek te doen zou je als dierenarts toch best een aardig idee moeten kunnen krijgen over de eventuele risico's. Een kat met beginnende nierfalen maar in verder prima conditie gaat doorgaans niet gelijk dood van een 'standaard' narcose, maar een oud en graatmager dier met uitstekende bloedwaarden (ja dat kan) dat kan best nog even spannend worden...
Daarbij....voer voor discussie; je narcose moet eigenlijk altijd gewoon de veiligste methode zijn. Wat mij betreft dan. Maar dat is vaak toch slechts theorie, en wat nu precies de veiligste methode is, is ook weer omstreden. Om het makkelijk te maken ;)

Laat ik het zo zeggen; ik heb met en zonder dit soort risico-bepalingen door middel van bloedonderzoek gewerkt, en ik zie eigenlijk bar weinig verschil in het aantal complicaties dat ontstaat puur gekeken naar het middel. Er gingen in de ene praktijk niet meer dieren dood dan in de andere, ondanks dat ze allemaal wat anders deden.

Wat wel verschil maakt is de handigheid en de ervaring van de dierenarts (en assistenten) met de middelen die ze gebruiken. Want elk middel heeft zo zijn bijwerkingen, en die moet je kunnen herkennen en ondervangen. En dat is soms best nog een kunst. (Zo vind ik bijvoorbeeld midazolam - een middel dat vaak gebruikt voor dieren met een hartruisje en daardoor een 'risico narcose middel' - helemaal geen fijn middel; je kunt het niet tegen spuiten, de dieren raken er vaak enorm gedesoriënteerd en schrikachtig van.... soms lijkt het de veiligste optie, maar ik weet veel beter wat ik kan verwachten met medetomidine, ketamine, propofol en isofluraan. Wat er weer voor zorgt dat ik beter op mijn onderbuikgevoel kan vertrouwen, en dan kun je je toch afvragen wat dan weer veiliger is. Want dieren gaan zelden dood op de OK-tafel, veel vaker in de recovery. )

Dus....euh....conclusie: bloedonderzoek is helemaal prima en echt niet verkeerd, maar laat het niet enkel doen vanwege de narcose, maar ook gewoon omdat een APKtje bij dieren heel niet verkeerd is. ^O^ En netjes gewoon jaarlijks op controle (vaccineren heb ik het dan niet over. Gewoon even een jaarlijkse gezondheidscheck. Want ze kunnen inderdaad niet alle pijntjes en klachten aangeven zoals wij dat wel kunnen benoemen.)

En gebitsbehandelingen gaan eigenlijk altijd onder volledige narcose (Vaak een combi van medetomidine en ketamine met isofluraan of bijvoorbeeld propofol. Of midazolam en/of propofol in het geval van hoger risico.) Een roesje met enkel isofluraan wordt nog wel eens gedaan bij konijnen (die hebben echt een hoger narcose-risico) maar voor katten en honden is het eigenlijk niet werkbaar. Die komen te snel weer bij, wil je het echt netjes doen. Plus dat het vaak toch een beetje gevoelig kan zijn.
pi_172033125
Bedankt voor je uitleg Candaasje. Piep is afgelopen maandag nog gecomplimenteerd om haar goede formaat niertjes. De vorige dierenarts zei daar nooit iets over.

Deze APK was ook echt wel uitgebreider dan bij de vorige praktijk. Maar goed ook want de reis van 10 minuten was een enorme marteling als ik het gekerm mag geloven.
Spoilers!
pi_172033299
Het is ook wel een bijzonder compliment, zo'n "Piep, meis, wat heb jij toch een mooie nieren meid!'

:P

Nee maar tof. Even een grondige APK is nooit weg. En ik miauw altijd terug. Dat levert wel eens vreemde blikken op :')
pi_172033383
:D

Twee jaar geleden kreeg ze nog complimenten om haar mooie tandjes. Nu zijn ze hartstikke vies. Dat belooft weinig goeds voor de nieren :P

Ze is wel ineens middelbaar hoor. Slechter gebit, harde ontlasting, vaker braken. Wordt allemaal voor gezorgd natuurlijk maar het is even omschakelen voor mij.
Spoilers!
pi_172034940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 00:10 schreef Candaasje het volgende:
Het is ook wel een bijzonder compliment, zo'n "Piep, meis, wat heb jij toch een mooie nieren meid!'

:P

Nee maar tof. Even een grondige APK is nooit weg. En ik miauw altijd terug. Dat levert wel eens vreemde blikken op :')
Kun je geen blog beginnen met de vreemde, opmerkelijke, grappige dingen die je zoal tegen komt?
(Zoiets als dit bv http://nachtmerriesvaneendierenarts.blogspot.be )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172185478
Ja hoi.
Wij hebben nu eindelijk de ruimte in ons huis enzo om een kat te adopteren, dus daar zijn we rustig over na aan het denken, en kijken enzo.

Nu zou ik graag als het kan de mogelijkheid hebben om de kat aan een tuigje te laten wennen om hem/haar zo ook wat buitentijd te gunnen. Nu lees je allerlei verhalen, pro's en con's, en er zijn zelfs hele groepen mensen met #AdventureCats die de beesten meenemen op hikes en vakanties enzo, en die beesten die 't geweldig vinden O+ Nu is daarop hopen misschien wat teveel gevraagd ;) maar ik vraag me af of hier mensen zijn met ervaring met tuigjes en wandelen met de kat aan de lijn in plaats van de katten gewoon naar buiten te laten (wil ook niet dat andere mensen last hebben van mijn kat, verkeer is nog steeds gevaarlijk, ookal wonen we vrij rustig, en we kunnen de tuin niet cat-proof maken ivm garage-gebruik vanuit de achtertuin).
Ja doei.
  woensdag 5 juli 2017 @ 11:52:11 #93
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172185570
Vriendin van me neemt ze wel eens mee wandelen de straat in.
Vinden ze heel leuk.

Denk dat je er wel rekening mee moet houden dat als ze het echt leuk gaan vinden dat ze er misschien ook om gaan zeuren / vaker willen dan jij :P
  woensdag 5 juli 2017 @ 12:08:35 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172185854
Jong mee beginnen, dus een kitten adopteren. Dan is de kans van slagen het grootst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172328102
Hoihoi, wat is een goeie reismand voor de kat? :)
Twiddel
  maandag 10 juli 2017 @ 21:07:34 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172328285
Ik heb deze, die bevalt goed. Je kunt je kat erin zetten, ipv dat je hem erin moet duwen, en je kunt de deksel vergrendelen en de handel is ook veilig.

https://www.bol.com/nl/p/(...)cm/9200000020447025/
The love you take is equal to the love you make.
pi_172329234
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb deze, die bevalt goed. Je kunt je kat erin zetten, ipv dat je hem erin moet duwen, en je kunt de deksel vergrendelen en de handel is ook veilig.

https://www.bol.com/nl/p/(...)cm/9200000020447025/
[ afbeelding ]
Die is nog mooi ook :D
Twiddel
pi_172329356
Wij hebben deze, ruimte genoeg voor 2 katten + in geval van een operatie kunnen ze lekker languit erin liggen op de weg terug naar huis + ruimte voor eten en drinken.

http://www.zooplus.nl/bilder/1/158220_ferplast_atlas_mini_1.jpg
pi_172331253
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:42 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben deze, ruimte genoeg voor 2 katten + in geval van een operatie kunnen ze lekker languit erin liggen op de weg terug naar huis + ruimte voor eten en drinken.

http://www.zooplus.nl/bilder/1/158220_ferplast_atlas_mini_1.jpg


Ik heb dezelfde voor ons drietal *O* als ze niet naar de da hoeven staat hij gewoon open met een kussen en dekentje erin en ze gebruiken hem regelmatig als slaapplek. :z

Toen ze klein waren (of als er maar 1 in hoeft) gebruikte ik deze


If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 00:49:43 #100
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172333451
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:53 schreef valentijn101 het volgende:

Toen ze klein waren (of als er maar 1 in hoeft) gebruikte ik deze


[ afbeelding ]
Die heb ik ook, 2x mijn katten samen ingehad toen ze kittens waren, sindsdien alweer 4 jaar ongebruikt in de kast. Maar idd, als het nodig is kan ik er 1 in vervoeren nu.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  roze dinsdag 11 juli 2017 @ 00:52:30 #101
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172333477

Ik heb deze. Ook van Zooplus. Je kan hem ook vastmaken aan autogordel.
Your beauty never ever scared me.
pi_172334882
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:49 schreef DaMook het volgende:

[..]

Die heb ik ook, 2x mijn katten samen ingehad toen ze kittens waren, sindsdien alweer 4 jaar ongebruikt in de kast. Maar idd, als het nodig is kan ik er 1 in vervoeren nu.
Ook deze gebruiken ze nog als slaapplekje :Z O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:32:53 #103
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_172359393
Vraagje, ik heb 2 katten en de laatste tijd vind ik 1 a 2 keer per week een plasje kots op de vloer. Een enkele keer net na het eten maar meestal is het alleen maar slijm. Kan dus niet achterhalen welke kat het is. Ze eten allebei goed en zijn levendig. Paar weken geleden hebben ze hun jaarlijkse check-up gehad bij dierenarts en die vond ook dat ze er goed uitzagen. (Alleen te dik dus ze zijn op dieet nu). Maar omdat kat (of om de beurt) gisterenmiddag en vannacht/vanochtend gekost heeft maak ik me een klein beetje zorgen. Terecht of kan dit iets tijdelijks zijn?
pi_172359526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:32 schreef Klare het volgende:
Vraagje, ik heb 2 katten en de laatste tijd vind ik 1 a 2 keer per week een plasje kots op de vloer. Een enkele keer net na het eten maar meestal is het alleen maar slijm. Kan dus niet achterhalen welke kat het is. Ze eten allebei goed en zijn levendig. Paar weken geleden hebben ze hun jaarlijkse check-up gehad bij dierenarts en die vond ook dat ze er goed uitzagen. (Alleen te dik dus ze zijn op dieet nu). Maar omdat kat (of om de beurt) gisterenmiddag en vannacht/vanochtend gekost heeft maak ik me een klein beetje zorgen. Terecht of kan dit iets tijdelijks zijn?
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Houd de gewichten in de gaten, als er eentje te snel afvalt of niet meer eet is het reden voor zorg. En natuurlijk kijken of ze hun blije zelfje blijven.
Misschien hebben ze last van haarballen. Daar zou je een pasta voor kunnen halen of kattengras neerzetten wat helpt bij het uitbraken ervan. Braken is bij katten iets meer standaard dan bij mensen, zeg maar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:28:59 #105
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_172360426
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Houd de gewichten in de gaten, als er eentje te snel afvalt of niet meer eet is het reden voor zorg. En natuurlijk kijken of ze hun blije zelfje blijven.
Misschien hebben ze last van haarballen. Daar zou je een pasta voor kunnen halen of kattengras neerzetten wat helpt bij het uitbraken ervan. Braken is bij katten iets meer standaard dan bij mensen, zeg maar.
Dank je wel!
Kattengras willen ze niet eten, wel eten ze van die zebraplantjes die ook gegeten mogen worden door katten. (Weet de officiële naam even niet.) Omdat ze moeten afvallen worden ze wekelijks gewogen op een speciaal aangeschafte babyweegschaal! (Kan ook bij dierenarts maar dit is sneller en minder gedoe.)
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:26:50 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172366642
Haarballen kotsen ze uit, ziet eruit als een lange drol. En kattengras e.d. kan ook juist de maag irriteren (aldus mijn dierenarts).
The love you take is equal to the love you make.
pi_172383259
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Haarballen kotsen ze uit, ziet eruit als een lange drol. En kattengras e.d. kan ook juist de maag irriteren (aldus mijn dierenarts).
En aldus mijn vorige kat. Dat was niet leuk meer. Sommige soorten gras zijn vrij scherp en maken wondjes aan de binnenkant van slokdarm. Bloederig slijm door het hele huis. Daarna nooit meer dat spul in huis gehaald.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172383636
Dat scherpe sprieterige gras moet je niet in huis hebben nee. Maar met kattengras wat in de winkels verkocht wordt heb ik nooit problemen gehad. Ik geef het ook niet contant, alleen als ik merk dat er meer verhaard en gelikt wordt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172388716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat scherpe sprieterige gras moet je niet in huis hebben nee. Maar met kattengras wat in de winkels verkocht wordt heb ik nooit problemen gehad. Ik geef het ook niet contant, alleen als ik merk dat er meer verhaard en gelikt wordt.
Kattengras helpt tegen verharen? :)
Heb het idee dat die van mij nog steeds de wintervacht aan het kwijt raken is namelijk...
Je weet het niet?!
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:03:03 #110
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_172388977
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:50 schreef Impect het volgende:

[..]

Kattengras helpt tegen verharen? :)
Heb het idee dat die van mij nog steeds de wintervacht aan het kwijt raken is namelijk...
Hier zijn ze ook nog lekker aan het verharen.
Zeker de langharige, kan er om de paar dagen een cavia vanaf kammen (en een aantal klitten eruit halen). :+
pi_172389016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:50 schreef Impect het volgende:

[..]

Kattengras helpt tegen verharen? :)
Heb het idee dat die van mij nog steeds de wintervacht aan het kwijt raken is namelijk...
Zorgt er niet voor dat ze minder verharen (ik zal blij zijn als ik die van mij weer op KVV kan zetten ipv brok) maar ze kunnen het opgelikte haar in de vorm van haarballen wel makkelijker uitkotsen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:23:41 #112
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_172389421
Ons haarloslaat-kroel-en-miauw-monster:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172389679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:03 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hier zijn ze ook nog lekker aan het verharen.
Zeker de langharige, kan er om de paar dagen een cavia vanaf kammen (en een aantal klitten eruit halen). :+
Ik heb ontdekt dat een stevige aaibeurt met van die huishoud/ afwashandschoenen de haren er als een malle uit krijgt. Werkt ook met mijn rubbertuinhandschoenen. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172390372
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb ontdekt dat een stevige aaibeurt met van die huishoud/ afwashandschoenen de haren er als een malle uit krijgt. Werkt ook met mijn rubbertuinhandschoenen. ^O^
Voor de katten gebruik ik een borstel met metalen 'haartjes'. Rubber handschoen werkt als en malle voor vloerkleden, eigen kleding en bank. ^O^
Net als de droger trouwens. Kleding die met haren bezaaid is gaat daar standaard in. Filter vol, kleding netjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172390948

Deze kan je (in kek gifgroen kleurtje) kopen bij action of big bazar. Werken als een tierelier tegen haren.
Twiddel
pi_172420908
Ik ga volgende week een kitten van 10 weken in huis nemen. Thuis loopt er al een volwassen kat (Ragdoll, 6 jaar) rond.

Ik heb in ieder geval twee weken vakantie, dus heb genoeg tijd om beide katten voldoende aandacht te geven. ;) Ik ben van plan om het kitten pas na een paar dagen te introduceren.

Nog tips?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:48:18 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172421059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga volgende week een kitten van 10 weken in huis nemen. Thuis loopt er al een volwassen kat (Ragdoll, 6 jaar) rond.

Ik heb in ieder geval twee weken vakantie, dus heb genoeg tijd om beide katten voldoende aandacht te geven. ;) Ik ben van plan om het kitten pas na een paar dagen te introduceren.

Nog tips?
http://www.praktijkvoorka(...)-van-een-nieuwe-kat/
The love you take is equal to the love you make.
pi_172421081
Waarom na een paar dagen? Kittens kan je gerust gelijk erbij zetten. Lekker met rust laten de eerste paar uurtjes en op zijn gemak het huis en de andere kat laten ontdekken.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:54:49 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172421208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:49 schreef Dragonberry het volgende:
Waarom na een paar dagen? Kittens kan je gerust gelijk erbij zetten. Lekker met rust laten de eerste paar uurtjes en op zijn gemak het huis en de andere kat laten ontdekken.
Zie mijn linkje.

Ik heb overigens zelf ervaring met de kitten er direct bij zetten. Is nooit goedgekomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172421502
Gaat hier juist altijd goed :) Ik wil zo'n kleintje niet eerst alleen opsluiten en dan zelf telkens moeten wisselen met aandacht tussen de twee.
Mijn katten passen zich gelukkig wel makkelijk aan, ik kan me voorstellen dat het niet bij elke kat verstandig is.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:05:40 #121
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172421561
Bij mijn katten was dat niet echt een optie. Uiteindelijk redelijk goed gekomen, maar heb ze wel twee weken van elkaar gescheiden gehad.
pi_172446178
Juist door die tegenstrijdige verhalen heb ik ervoor gekozen om haar voorzichtig te introduceren. Ik heb toch twee weken vakantie, genoeg tijd dus. :s)
pi_172446368
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga volgende week een kitten van 10 weken in huis nemen. Thuis loopt er al een volwassen kat (Ragdoll, 6 jaar) rond.

Ik heb in ieder geval twee weken vakantie, dus heb genoeg tijd om beide katten voldoende aandacht te geven. ;) Ik ben van plan om het kitten pas na een paar dagen te introduceren.

Nog tips?
feromonen overbrengen.
Aai met links poes 1 over achterkant rug en langs neus.
Aai met recht poes 2 op dezelfde manier.
Aai dan poes 1 met je rechterhand en poes 2 met je linkerhand en herhaal dat een paar per dag.

Toen onze dames elkaar niet meer konden luchten of zien heb ik dat ook gedaan en toen kwam het goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 juli 2017 @ 09:39:26 #124
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_172478421
Hier kwam het kotsen waarschijnlijk toch niet van haarballen maar van te lang een lege maag. Ze zijn op dieet gezet vanwege te dik dus kregen minder te eten. Ze kregen eerst 2x per dag (om 5.30 en rond 17.00) maar schijnbaar zat daar te lang tussen. Nu krijgen ze 3x per dag (5.30, rond 17.00 en 21.00) en al een paar dagen niks meer gevonden. Kan toeval zijn maar we houden dit nu even vol. En dan moeten we even kijken hoe we het tijdens onze vakantie doen. Want dan komt de oppas 1 keer per dag. Dus of een voerautomaat of ze tijdelijk even niet laten afvallen maar op gewicht laten blijven. (Als ze meer gram te eten krijgen hebben ze er geen last van lijkt het.) Heel makkelijk in onderhoud katten ;-)
  maandag 17 juli 2017 @ 11:35:45 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172480283
Volgende week gaan wij voor het eerst een week op vakantie terwijl we katten hebben. We hebben een kattenoppas gevonden die tweemaal daags langs komt (drie kwartier ongeveer per bezoek - bestaande uit bakken scheppen, eten en drinken bijvullen, huis inspecteren op rare dingetjes, los grit opruimen en aandacht) en twee van onze buren komen af en toe puur langs om ze aandacht (en eten mochten bakjes leeg zijn) te geven.

Toch best moeilijk om ze achter te laten. Ik ben normaal veel thuis, en beide katten zijn erg aanhankelijk. Een van de katten is daarnaast regelmatig niet helemaal lekker door een alvleesklier ontsteking (en haarballen), dus daar maken we ons extra zorgen over. Oppas weet ervan en ruimt het gewoon op, maar ben dan bang dat het (evt haarbal) er dan te lang ligt. Of dat ze uit eenzaamheid niet veel gaan eten oid. Dingen slopen niet echt bang voor, kwetsbare dingen zijn of mee, of ze staan in een afgesloten kamer.

Wel regelmatig paar uur weg, avondje weg en een keer een weekendje en dat ging ook gewoon goed.

Zijn er nog tips die we kunnen toepassen om het ze makkelijker te maken? En ja, we zijn softies en ik maak me waarschijnlijk druk om niks, haha.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 17 juli 2017 @ 12:25:59 #126
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_172481147
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zijn er nog tips die we kunnen toepassen om het ze makkelijker te maken? En ja, we zijn softies en ik maak me waarschijnlijk druk om niks, haha.
Hier net zo'n softie! Vorig jaar was de eerste keer dat we langer (2,5 week) weggingen en ik heb heel wat gehuild de eerste dagen! Oppas komt 1 keer per dag, vaker kan helaas niet. Wat mij hielp is dat de oppas regelmatig (lees liefst elke dag) even een appje stuurde als ze geweest was.
Met af en toe een foto erbij. En mijn ouders kwamen 2x keer langs om wat langer bij ze te zijn. Niet dat de katten daar echt behoefte aan hadden (hoewel ze bij ons ook heel aanhankelijk zijn. Het was vooral voor mijn eigen geruststelling.)
Volgens mij is 2x per dag iemand langs laten komen best luxe!
Katten zullen misschien wat meer gaan slapen. Vraag aan de oppas of ze even in de gaten houdt of ze vaak de bakjes bij moet vullen, dat merkt ze snel genoeg. Week is echt zo en ik vraag me af of katten zelf een soort besef van tijd hebben. En het is ook iets wat je zelf een keer moet ervaren, dat je vertrouwen krijgt dat het goed gaat!
  maandag 17 juli 2017 @ 12:58:49 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172481802
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Volgende week gaan wij voor het eerst een week op vakantie terwijl we katten hebben. We hebben een kattenoppas gevonden die tweemaal daags langs komt (drie kwartier ongeveer per bezoek - bestaande uit bakken scheppen, eten en drinken bijvullen, huis inspecteren op rare dingetjes, los grit opruimen en aandacht) en twee van onze buren komen af en toe puur langs om ze aandacht (en eten mochten bakjes leeg zijn) te geven.

Toch best moeilijk om ze achter te laten. Ik ben normaal veel thuis, en beide katten zijn erg aanhankelijk. Een van de katten is daarnaast regelmatig niet helemaal lekker door een alvleesklier ontsteking (en haarballen), dus daar maken we ons extra zorgen over. Oppas weet ervan en ruimt het gewoon op, maar ben dan bang dat het (evt haarbal) er dan te lang ligt. Of dat ze uit eenzaamheid niet veel gaan eten oid. Dingen slopen niet echt bang voor, kwetsbare dingen zijn of mee, of ze staan in een afgesloten kamer.

Wel regelmatig paar uur weg, avondje weg en een keer een weekendje en dat ging ook gewoon goed.

Zijn er nog tips die we kunnen toepassen om het ze makkelijker te maken? En ja, we zijn softies en ik maak me waarschijnlijk druk om niks, haha.
Volgens mij heb je het goed geregeld en aan het meeste wel gedacht.

Hoe erg katten je zullen missen? Ik weet het niet. Als ik thuis ben, ligt ze ook wel eens de halve dag boven en zie ik haar niet.

Ik heb ook altijd de afspraak dat de oppas de dierenarts mag bezoeken als haar dat nodig lijkt, ook zonder overleg vooraf (stel dat je een keer niet goed bereikbaar bent).

Probeer je op vakantie niet te veel zorgen te maken. Wij doen het altijd volgens de 'geen bericht is goed bericht'-methode.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:07:18 #128
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172481964
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het goed geregeld en aan het meeste wel gedacht.

Hoe erg katten je zullen missen? Ik weet het niet. Als ik thuis ben, ligt ze ook wel eens de halve dag boven en zie ik haar niet.

Ik heb ook altijd de afspraak dat de oppas de dierenarts mag bezoeken als haar dat nodig lijkt, ook zonder overleg vooraf (stel dat je een keer niet goed bereikbaar bent).

Probeer je op vakantie niet te veel zorgen te maken. Wij doen het altijd volgens de 'geen bericht is goed bericht'-methode.
Die methode stelde de kattenoppas ook voor ja, dus we hebben toestemming gegeven voor eventuele dierenartskosten (haar eigen katten hebben dezelfde dierenarts als bonus) en ze laat inderdaad ook niks uit zichzelf horen (tenzij heel slecht nieuws o.i.d.). Wel staat het ons vrij om gewoon zelf te appen voor een update.

Onze katten liggen vaak in dezelfde ruimte, maar inderdaad ook soms een hele middag in de andere kant van het huis. Zal wel goed gaan dus, gewoon erg spannend. Bedankt!

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Klare het volgende:

[..]

Hier net zo'n softie! Vorig jaar was de eerste keer dat we langer (2,5 week) weggingen en ik heb heel wat gehuild de eerste dagen! Oppas komt 1 keer per dag, vaker kan helaas niet. Wat mij hielp is dat de oppas regelmatig (lees liefst elke dag) even een appje stuurde als ze geweest was.
Met af en toe een foto erbij. En mijn ouders kwamen 2x keer langs om wat langer bij ze te zijn. Niet dat de katten daar echt behoefte aan hadden (hoewel ze bij ons ook heel aanhankelijk zijn. Het was vooral voor mijn eigen geruststelling.)
Volgens mij is 2x per dag iemand langs laten komen best luxe!
Katten zullen misschien wat meer gaan slapen. Vraag aan de oppas of ze even in de gaten houdt of ze vaak de bakjes bij moet vullen, dat merkt ze snel genoeg. Week is echt zo en ik vraag me af of katten zelf een soort besef van tijd hebben. En het is ook iets wat je zelf een keer moet ervaren, dat je vertrouwen krijgt dat het goed gaat!
'

Blij dat ik niet de enige softie ben ;) Goede tip om te vragen of ze de bakjes extra goed in de gaten houdt. Kattenoppas stelde in het begin ook gewoon 1x per dag voor (was standaard inderdaad), maar aangegeven dat als ze de tijd had, dat twee keer per dag voor onze gemoedsrust fijner was. Vond ze helemaal prima.

Ik las ooit ergens dat een avondje weg voor een kat gewoon hetzelfde voelde als een weekje weg, omdat ze niet echt een gevoel van tijd ervaren, dus dat probeer ik mezelf dan maar voor te houden, haha :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172483554
Mijn kattenoppas stuurt dagelijks meerdere foto's via WhatsApp. De eerste avond had ik al door dat m'n kat mij totaal niet miste. :D :')

Mijn kat moest de laatste tijd best veel kotsen. Op een gegeven moment dacht ik aan de kamerplant (cactus) die ik voor m'n verjaardag heb gekregen. Volgens mij snoepte hij daar stiekem van, want sinds ik die plant heb weggehaald kotst hij niet meer.
  donderdag 27 juli 2017 @ 19:07:22 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172719084
Mijn kat schijnt het fijn te vinden om zijn hoofd in m'n hand te leggen. Dus m'n als t ware die een fles vast houdt, zon c vorm en dan hij met z'n snuit erin :+
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:30:08 #131
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_172728204
@Always Happy; ik zou me niet direct teveel zorgen maken. Je hebt alles goed geregeld, inclusief wat aandachtsmomentjes voor jouw katten.

Zelf heb ik wat lastiger katten, mijn oudste heeft mij wel gemist toen ik op vakantie was. Hij was blij met zijn eten en drinken... maar had geen trek in aandacht van vreemden.
Twee andere katten (moeder en zoon) zijn bang voor andere mensen. Die verstoppen zich direct. Van mijn vierde kat weet ik het nog niet precies, maar bang is hij niet echt.

Alleen als een van jouw katten erg schuw is naar vreemden zou ik me toch zorgen maken.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:28:34 #132
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172750159
Nu ik bijna 9 maanden op mezelf woon merk ik dat ik toch ook wel toe ben aan wat gezelschap. Een corgi hondje is m'n droom maar dat werkt gewoon niet aangezien ik 8 uur per dag van huis ben i.v.m. werk.

Ik overweeg dus om een kat te nemen, alleen zit ik met 1 probleem, namelijk dat ik een ''gesloten'' appartement heb wat dus betekent dat de kat niet naar buiten kan. In hoeverre is dit problematisch als ik zorg voor voldoende speeltjes etc.? Mijn broer zit in eenzelfde situatie (appartement aan een drukke weg dus ook een no go) en heeft destijds 2 kittens gehaald die dus niet beter wisten dan binnen zitten. 1 van de 2 is helaas overleden een maand geleden maar de ander lijkt zich toch prima te vermaken in z'n eentje binnen nu.

Ik vind het al snel zielig voor de kat dan maarja als zo'n beest niet beter weet dan maakt het wellicht ook wel niet uit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172750423
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:28 schreef Blistering het volgende:
Nu ik bijna 9 maanden op mezelf woon merk ik dat ik toch ook wel toe ben aan wat gezelschap. Een corgi hondje is m'n droom maar dat werkt gewoon niet aangezien ik 8 uur per dag van huis ben i.v.m. werk.

Ik overweeg dus om een kat te nemen, alleen zit ik met 1 probleem, namelijk dat ik een ''gesloten'' appartement heb wat dus betekent dat de kat niet naar buiten kan. In hoeverre is dit problematisch als ik zorg voor voldoende speeltjes etc.? Mijn broer zit in eenzelfde situatie (appartement aan een drukke weg dus ook een no go) en heeft destijds 2 kittens gehaald die dus niet beter wisten dan binnen zitten. 1 van de 2 is helaas overleden een maand geleden maar de ander lijkt zich toch prima te vermaken in z'n eentje binnen nu.

Ik vind het al snel zielig voor de kat dan maarja als zo'n beest niet beter weet dan maakt het wellicht ook wel niet uit.
Tenzij je een oudere kat neemt die het gewend is om buiten te zijn is het geen probleem lijkt me! Mijn kat komt ook niet buiten.. Hij slaapt toch 22u per dag :')
pi_172752414
@Alwayshappy; Ik herken het wel. De eerste keren dat wij weggingen had ik het ook altijd moeilijk en was ik veel met dr bezig. In het begin was ze ook net een schoothondje als we thuis kwamen. Tot we een keer thuis kwamen van twee weken vakantie en we amper een begroeting kregen :') Toen merkte ik dat het voor haar toch niet meer zoveel uitmaakte dus nu ben ik er een stuk relaxter in.

We gaan binnenkort een midweek weg en dan regel ik de buren (oppas) ook alleen maar voor de dinsdag en donderdag. Ze vind vreemde mensen toch eng en ik geef dr maandagochtend gewoon nog een berg aandacht, en dan zijn we er vrijdagmiddag weer. Maar ergens steekt dat een beetje want ik ben al een lange periode erg veel thuis, dus ben bang dat ze het nu wel gaat missen. Maar aan de andere kant als ze schuw is voor de mensen die ik kan regelen, is het voor haar ook niet fijn denk ik om haar daar nodeloos mee op te zadelen.

Onze vorige lange vakantie zijn mijn ouders hier eens Gtst komen kijken zodat de kat niet alleen was _O- Mijn moeder is bang voor de kat en mijn vader vind het ook maar mweh. Maar dat ze dat toen deden vond ik zo lief :D
  zaterdag 29 juli 2017 @ 07:59:08 #135
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_172753703
De laatste keer dat ik weg moest, was dat voor 2 weken. Ik had geregeld dat een vriend van me, die Senna ook goed vertrouwd, zolang bij mij bleef logeren. Toen ik thuis kwam werd ik eerst begroet met een heleboel kopjes en moest er uitgebreid geaaid worden. Tot er na een minuut of 10 plots dat besef kwam, dat ik hem 2 weken "alleen" gelaten had. Even later, na een woede uitbarsting van hem zag mijn arm er nogal toegetakeld uit en heeft hij me de rest van de dag genegeerd.
pi_172755036
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:28 schreef Blistering het volgende:
Nu ik bijna 9 maanden op mezelf woon merk ik dat ik toch ook wel toe ben aan wat gezelschap. Een corgi hondje is m'n droom maar dat werkt gewoon niet aangezien ik 8 uur per dag van huis ben i.v.m. werk.

Ik overweeg dus om een kat te nemen, alleen zit ik met 1 probleem, namelijk dat ik een ''gesloten'' appartement heb wat dus betekent dat de kat niet naar buiten kan. In hoeverre is dit problematisch als ik zorg voor voldoende speeltjes etc.? Mijn broer zit in eenzelfde situatie (appartement aan een drukke weg dus ook een no go) en heeft destijds 2 kittens gehaald die dus niet beter wisten dan binnen zitten. 1 van de 2 is helaas overleden een maand geleden maar de ander lijkt zich toch prima te vermaken in z'n eentje binnen nu.

Ik vind het al snel zielig voor de kat dan maarja als zo'n beest niet beter weet dan maakt het wellicht ook wel niet uit.
Of kijk eens in een asiel voor een oudere binnen kat. Oudere katten zijn meestal minder speels en rustiger dus die zullen het waarschijnlijk minder erg vinden als je overdag weg bent. Volgens mij had het asiel in Born (limburg) laatst een oproep gedaan om mensen te zoeken die oude katten wilden adopteren (lees gratis plaatsing) misschien doen andere asiels dit ook.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172756012
Wij hebben als het meezit een goede boarding dichtbij, maar zouden ook openstaan voor een house sitter.

Maandag even naar de dierenarts voor checkup en even zien of ze wat aan de intens meurende ontlasting kunnen doen.
Ja doei.
pi_172757808
Volgens mij zitten hier redelijk wat kattenkenners, dus stel m'n vragen maar hier!

Mijn vriend en ik zijn net verhuisd naar een eengezinswoning met tuin en we hebben al een jaar of twee dat we eigenlijk heel graag twee kittens zouden willen, maar in ons vorige huis kon dat niet. In dit huis kan het wel, dus zijn we er nu wat concreter over aan het nadenken. Onze twijfelpunten zijn:

- we willen (als het allemaal lukt uiteraard) binnen 1 a 2 jaar beginnen aan kinderen. Is het niet zielig dat de kittens dan al 1 a 2 jaar alle aandacht voor zichzelf hebben gehad, en dan ineens dit moeten gaan delen met een baby? Naast alle onrust die het gehuil etc ook nog eens kan brengen. Kunnen we dan niet beter wachten en de kittens nemen als de baby er al is, zodat ze 'niet beter weten'?
- Hoe zit het met allergisch zijn voor katten? Ik ben allergisch voor huisstofmijt, dus kans dat ik allergisch ben voor katten is verhoogd. Ik las wel dat als je de kat niet in je slaapkamer laat, de kans kleiner is dat je allergisch wordt voor katten. Mijn collega is allergisch voor katten maar heeft er wel twee en zegt dat je went aan je eigen kat en zij er bij haar katten nu geen last meer van heeft. Als we beslissen ervoor te willen gaan laat ik sowieso me nog testen op katten allergie, maar hebben jullie hier ervaringen mee? Wen je inderdaad aan je eigen kat, of is dat lang niet altijd zo?
- Ik werk fulltime, vriend nog niet maar zodra hij een baan vindt wel. Overdag zouden de kittens op zolder, één kamer op de eerste verdieping en in de hal mogen komen (bij elkaar ong 40m2 oppervlakte verspreid over 3 verdiepingen). Als we wat speeltjes neerzetten, is dit dan voldoende voor ze om zich te vermaken of breken ze dan de tent af?
- Hoeveel tijd en moeite gaat er in het opvoeden zitten? We willen er sowieso twee zodat ze gezelschap hebben aan elkaar én zodat ze elkaar al deels kunnen opvoeden, maar wat moet je zelf nog doen?
- Hoeveel kosten twee kittens/katten ongeveer per maand? Als je alleen kijkt naar voer en kattenbakvulling (3 kattenbakken zijn dan nodig begreep ik van het inlezen). Kosten voor ontwormen/ontvlooien hebben we wel duidelijk, en voor dierenarts kosten hebben we een potje, maar wat ik tot nu toe kan vinden voor maandelijkse kosten aan eten+grit varieert enorm en is vaak ook niet recent.
- We vinden het geen prettig idee om de katten los buiten te laten lopen omdat we het vervelend vinden als anderen in de buurt last van ze hebben. Zijn er (makkelijke, redelijk goedkope) manieren om te zorgen dat de kat alleen in de eigen tuin blijft of dat de kat zijn behoefte wel op de eigen kattenbak doet? En moeten de katten per se naar buiten, of kun je ze ook prima binnen houden als je ze maar voldoende aandacht geeft en ruimte om de energie kwijt te kunnen? Wij kunnen sowieso geen kattenluikje maken, dus als ze naar buiten zouden gaan zouden we ze buiten laten en dan later weer binnen laten (bv buiten laten bij thuiskomen uit werk en voor slapen weer binnen laten).

En hebben jullie nog andere dingen waar er over na zouden moeten denken?

We vinden het heel belangrijk om een goed afgewogen keuze te maken, want het is wel een keuze voor de levensduur van de kat, we willen voorkomen er toch spijt van te krijgen oid. Vandaar de grote hoeveelheid vragen. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

We willen sowieso twee goed gesocialiseerde kittens uit het asiel halen, als we het gaan doen.
pi_172758303
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Volgens mij zitten hier redelijk wat kattenkenners, dus stel m'n vragen maar hier!

Mijn vriend en ik zijn net verhuisd naar een eengezinswoning met tuin en we hebben al een jaar of twee dat we eigenlijk heel graag twee kittens zouden willen, maar in ons vorige huis kon dat niet. In dit huis kan het wel, dus zijn we er nu wat concreter over aan het nadenken. Onze twijfelpunten zijn:

- we willen (als het allemaal lukt uiteraard) binnen 1 a 2 jaar beginnen aan kinderen. Is het niet zielig dat de kittens dan al 1 a 2 jaar alle aandacht voor zichzelf hebben gehad, en dan ineens dit moeten gaan delen met een baby? Naast alle onrust die het gehuil etc ook nog eens kan brengen. Kunnen we dan niet beter wachten en de kittens nemen als de baby er al is, zodat ze 'niet beter weten'?
- Hoe zit het met allergisch zijn voor katten? Ik ben allergisch voor huisstofmijt, dus kans dat ik allergisch ben voor katten is verhoogd. Ik las wel dat als je de kat niet in je slaapkamer laat, de kans kleiner is dat je allergisch wordt voor katten. Mijn collega is allergisch voor katten maar heeft er wel twee en zegt dat je went aan je eigen kat en zij er bij haar katten nu geen last meer van heeft. Als we beslissen ervoor te willen gaan laat ik sowieso me nog testen op katten allergie, maar hebben jullie hier ervaringen mee? Wen je inderdaad aan je eigen kat, of is dat lang niet altijd zo?
- Ik werk fulltime, vriend nog niet maar zodra hij een baan vindt wel. Overdag zouden de kittens op zolder, één kamer op de eerste verdieping en in de hal mogen komen (bij elkaar ong 40m2 oppervlakte verspreid over 3 verdiepingen). Als we wat speeltjes neerzetten, is dit dan voldoende voor ze om zich te vermaken of breken ze dan de tent af?
- Hoeveel tijd en moeite gaat er in het opvoeden zitten? We willen er sowieso twee zodat ze gezelschap hebben aan elkaar én zodat ze elkaar al deels kunnen opvoeden, maar wat moet je zelf nog doen?
- Hoeveel kosten twee kittens/katten ongeveer per maand? Als je alleen kijkt naar voer en kattenbakvulling (3 kattenbakken zijn dan nodig begreep ik van het inlezen). Kosten voor ontwormen/ontvlooien hebben we wel duidelijk, en voor dierenarts kosten hebben we een potje, maar wat ik tot nu toe kan vinden voor maandelijkse kosten aan eten+grit varieert enorm en is vaak ook niet recent.
- We vinden het geen prettig idee om de katten los buiten te laten lopen omdat we het vervelend vinden als anderen in de buurt last van ze hebben. Zijn er (makkelijke, redelijk goedkope) manieren om te zorgen dat de kat alleen in de eigen tuin blijft of dat de kat zijn behoefte wel op de eigen kattenbak doet? En moeten de katten per se naar buiten, of kun je ze ook prima binnen houden als je ze maar voldoende aandacht geeft en ruimte om de energie kwijt te kunnen? Wij kunnen sowieso geen kattenluikje maken, dus als ze naar buiten zouden gaan zouden we ze buiten laten en dan later weer binnen laten (bv buiten laten bij thuiskomen uit werk en voor slapen weer binnen laten).

En hebben jullie nog andere dingen waar er over na zouden moeten denken?

We vinden het heel belangrijk om een goed afgewogen keuze te maken, want het is wel een keuze voor de levensduur van de kat, we willen voorkomen er toch spijt van te krijgen oid. Vandaar de grote hoeveelheid vragen. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

We willen sowieso twee goed gesocialiseerde kittens uit het asiel halen, als we het gaan doen.
Als je allergisch bent voor katten zul je echt niet wennen aan je eigen kat. Is er een mogenlijkheid dat je een tijdje een kat in huis neemt van iemand die bv op vakantie gaat?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172758682
En waarom per se kittens? Volwassen katten hebben al meer een duidelijker persoonlijkheid waar je een keuze op kunt afstemmen.
Ja doei.
pi_172759150
@Valentijn: de mogelijkheid om een tijdje een kat in huis te hebben/in iemand anders huis op kat te passen is er helaas niet. Ik kan wel een aantal keer bij het asiel langsgaan om te kijken of ik daar iets van merk, dat is wel een goed idee. In principe doe ik ook sowieso een bloedtest als we beslissen dat we het willen. Maar naar aanleiding van de opmerking van mijn collega vroeg ik me af of dat echt zo is, dus goede informatie om te weten dat niet iedereen daadwerkelijk aan zijn eigen kat went.

@Moblo: kittens omdat die ons erg leuk lijken, maar wel terechte vraag en opmerking wat betreft karakter. Staan ook wel open voor een al volwassen kat, mocht dat inderdaad een betere keuze zijn in onze situatie.
pi_172767909
Wij hebben een LaPerm, dit zijn katten die geschikt zouden kunnen zijn voor mensen met een kattenallergie. Toen onze htk kater overleed konden wij zijn halfzusje overnemen van de fokker, helaas hebben wij die na 5 maanden moeten herplaatsten. Zij is toen naar een jonge vrouw gegaan die ook een kattenallergie heeft en dat gaat hartstikke goed omdat ze bijna niet verharen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook goed zal gaan, garanties kunnen er nooit gegeven worden, misschien ben jij wel allergisch voor de huidschilfers.

[ Bericht 37% gewijzigd door Sorella op 29-07-2017 20:38:31 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 00:15:18 #143
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172844264
Mijn katten mochten na luid mauwen daarnet even naar buiten. Nemen ze een levende muis mee naar binnen! O my god... dat gekrijs, ik ben naar buiten gerend :{ daar heb ik 10 minuten de definitieve slachtpartij afgewacht. Daarna het beestje weggegooid. Wat is dit naar zeg ;(

Dit is al haar tweede muis. Ze had er ook al 1 bij mijn ouders. Ik ben blij met een muizenvanger maar houd ze buiten oké?

Moeder liet aan haar zoon zien hoe het moest, nu wilt zoonlief weer naar buiten. Kan niet ophouden met janken voor de deur. Heb ik weer :{
  woensdag 2 augustus 2017 @ 04:13:46 #144
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172845378
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:23 schreef vlindertje89 het volgende:
@Moblo: kittens omdat die ons erg leuk lijken
Ze worden veelste snel groot :') . Als ik nu de foto's van 4 jaar geleden kijk :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 07:17:09 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172845889
Kittens zijn na 1 jaar alweer veelste groot :P
pi_172848151
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 00:15 schreef Mishu het volgende:
Mijn katten mochten na luid mauwen daarnet even naar buiten. Nemen ze een levende muis mee naar binnen! O my god... dat gekrijs, ik ben naar buiten gerend :{ daar heb ik 10 minuten de definitieve slachtpartij afgewacht. Daarna het beestje weggegooid. Wat is dit naar zeg ;(

Dit is al haar tweede muis. Ze had er ook al 1 bij mijn ouders. Ik ben blij met een muizenvanger maar houd ze buiten oké?

Moeder liet aan haar zoon zien hoe het moest, nu wilt zoonlief weer naar buiten. Kan niet ophouden met janken voor de deur. Heb ik weer :{
Katten zijn levende wezens met instincten. Geen speelgoed wat je kunt programmeren.

Het is maar een muisje hoor :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172848187
Nou, ik wacht op het PTSD topic.
Ja doei.
pi_172848245
Eergisteren met Lily naar de dierenarts geweest. Ze was zo lief in d'r draagtas enzo! En ook bij de dierenarts zelf.
Heb oogdruppeltjes mee, en iets van extra ontwormspul wat ik 'r 3 keer moet geven. Net met veel moeite de eerste echte dosis erin gekregen. Waarom ze dat niet gewoon allemaal lekkerder maken/in een echt goed snoepje doen ofzo _O- :')

Oogdruppels wacht ik nu maar even een uurtje of wat mee. Al mocht ik 'r net meteen alweer kroelen en kwam ze om aandacht vragen. Haar kortetermijngeheugen is vrij slecht geloof ik :D
Ja doei.
pi_172849291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
Eergisteren met Lily naar de dierenarts geweest. Ze was zo lief in d'r draagtas enzo! En ook bij de dierenarts zelf.
Heb oogdruppeltjes mee, en iets van extra ontwormspul wat ik 'r 3 keer moet geven. Net met veel moeite de eerste echte dosis erin gekregen. Waarom ze dat niet gewoon allemaal lekkerder maken/in een echt goed snoepje doen ofzo _O- :')

Oogdruppels wacht ik nu maar even een uurtje of wat mee. Al mocht ik 'r net meteen alweer kroelen en kwam ze om aandacht vragen. Haar kortetermijngeheugen is vrij slecht geloof ik :D
Misschien is haar langetermijngeheugen beter. Als je vannacht ineens een hengst krijgt weet je waarom _O-

Die van mij laten zich tot nu toe makkelijk ontwormen. Ik neem even rustig de tijd om de pillen in jus van natvoer te soppen. Dan staan ze naast me te klagen dat ik treuzel en dan geef ik ze een gesopt pilletje terwijl ze vlak bij elkaar staan zodat ze eigenlijk alleen bezig zijn met "snel het hapje naar binnenwerken voor een ander het heeft" en ze niet doorhebben dat het een wormtabletje was >:)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172849359
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:09 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien is haar langetermijngeheugen beter. Als je vannacht ineens een hengst krijgt weet je waarom _O-

Die van mij laten zich tot nu toe makkelijk ontwormen. Ik neem even rustig de tijd om de pillen in jus van natvoer te soppen. Dan staan ze naast me te klagen dat ik treuzel en dan geef ik ze een gesopt pilletje terwijl ze vlak bij elkaar staan zodat ze eigenlijk alleen bezig zijn met "snel het hapje naar binnenwerken voor een ander het heeft" en ze niet doorhebben dat het een wormtabletje was >:)
Dit was een speciaal spul, en moest dus met een seringe, is vloeibaar. Ze liet zich niet foppen toen we het in wat melk stopten _O- :')

En vannacht sliep ze, ondanks dat we gisteravond ook wat probeerden, gewoon op m'n rug terwijl ik op m'n buik sliep O+
Ja doei.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:23:20 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172849566
Ik had gemist dat jullie inmiddels een kat hebben, Moblo, maar even gespiekt in het fototopic. Dat is een leuke! En zo te lezen weet ze direct dat ze bij jullie een goed thuis heeft! O+

Onze poes heeft een vergelijkbare voorgeschiedenis: ze moest met een nest jongen een nieuw onderkomen vinden toen de mensen waar ze bij woonde op straat werden gezet. In de opvang zijn eerst de jongen gesocialiseerd en geplaatst, toen kwam moeder in aanmerking. De moeders plaatsen schijnt altijd lastiger te zijn, maar wij wilden haar graag. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_172850027
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:23 schreef Lienekien het volgende:
Ik had gemist dat jullie inmiddels een kat hebben, Moblo, maar even gespiekt in het fototopic. Dat is een leuke! En zo te lezen weet ze direct dat ze bij jullie een goed thuis heeft! O+

Onze poes heeft een vergelijkbare voorgeschiedenis: ze moest met een nest jongen een nieuw onderkomen vinden toen de mensen waar ze bij woonde op straat werden gezet. In de opvang zijn eerst de jongen gesocialiseerd en geplaatst, toen kwam moeder in aanmerking. De moeders plaatsen schijnt altijd lastiger te zijn, maar wij wilden haar graag. O+
Moederpoezen zijn de leuksten! O+

Wat me eraan doet denken dat ik mijn huidige exemplaar nog moet ontwormen. Met pasta. Ben benieuwd hoe groot de liefde daarna nog is _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172850546
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:23 schreef Lienekien het volgende:
Ik had gemist dat jullie inmiddels een kat hebben, Moblo, maar even gespiekt in het fototopic. Dat is een leuke! En zo te lezen weet ze direct dat ze bij jullie een goed thuis heeft! O+

Onze poes heeft een vergelijkbare voorgeschiedenis: ze moest met een nest jongen een nieuw onderkomen vinden toen de mensen waar ze bij woonde op straat werden gezet. In de opvang zijn eerst de jongen gesocialiseerd en geplaatst, toen kwam moeder in aanmerking. De moeders plaatsen schijnt altijd lastiger te zijn, maar wij wilden haar graag. O+
Ze is zo leuk O+ en ze helpt graag met werken...

:')



En blijkbaar gaan effen witten en effen zwarte katten altijd een stuk minder snel. Toegegeven, ze geeft me een partij haren af, en dat is voor iemand die veel donkere kleding draagt toch wel een uitdaging _O-
Ja doei.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:15:16 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172850606
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
Toegegeven, ze geeft me een partij haren af, en dat is voor iemand die veel donkere kleding draagt toch wel een uitdaging _O-
Had ik met mijn half witte kat ook beter rekening mee kunnen houden :')
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:18:56 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172850692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ze is zo leuk O+ en ze helpt graag met werken...

:')

[ afbeelding ]

En blijkbaar gaan effen witten en effen zwarte katten altijd een stuk minder snel. Toegegeven, ze geeft me een partij haren af, en dat is voor iemand die veel donkere kleding draagt toch wel een uitdaging _O-
Even langs de Home Base. http://www.homebase.co.uk/en/homebaseuk/searchterm/lint%20roller 8-)

Effen zwart schijnen inderdaad de minst populaire katten te zijn. Is ook lastig als je die kwijt bent, want ze lijken allemaal op elkaar. Effen wit zie je volgens mij niet zo vaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172850704
Lintrollers liggen hier al klaar, gisteren bezorgd 8-)
Ja doei.
pi_172851033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
Lintrollers liggen hier al klaar, gisteren bezorgd 8-)
En rubber huishoudhandschoenen voor je krabpaal, bank en vloerkleed ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172851064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ze is zo leuk O+ en ze helpt graag met werken...

:')

[ afbeelding ]

En blijkbaar gaan effen witten en effen zwarte katten altijd een stuk minder snel. Toegegeven, ze geeft me een partij haren af, en dat is voor iemand die veel donkere kleding draagt toch wel een uitdaging _O-
O+ Veel plezier met de nieuwe aanwinst !
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_172852399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En rubber huishoudhandschoenen voor je krabpaal, bank en vloerkleed ^O^
Ook voor de poezel zelf als ze in de rui zijn. Dan vliegen de haren er uit. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172882647
Dat je kat lekker op je schoot ligt en je van die kleine bijtjes in je arm geeft en daarna in je gezicht likt O+ O+ O+
Ja doei.
pi_172883811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
Dat je kat lekker op je schoot ligt en je van die kleine bijtjes in je arm geeft en daarna in je gezicht likt O+ O+ O+
Je hebt een liefdesbeetjespoezel O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172883827
En ze houdt van me O+
Ja doei.
pi_172883861
quote:
17s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
En ze houdt van me O+
Jij crazy catladeey :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172890015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je hebt een liefdesbeetjespoezel O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172892493


Als het goed gegaan is kunnen jullie de foto zien en hopelijk geen kruisje :)

Dit is Veleda, ze is nu alweer 1 jaar oud, bovendien zal het niet lang meer duren voordat ze gaat werpen.

Nu heb ik wel een en ander opgezocht maar er zijn op dit forum vast kattenliefhebbers die nog tips kunnen geven en of aangeven waar ik op moet letten.

Ik heb enkele dozen en een kattenhuisje hier staan waarin ze kan bevallen, ze krijgt extra voeding en morgen ga ik ook kittenvoer halen want die extra energie kan ze wel gebruiken.
Ze heeft twee weken terug een tablet gehad tegen wormen, enkele weken na de bevalling krijgt ze er weer een zodat de kans dat haar jongen via de moedermelk met wormen besmet worden nihil is.

Tot zover alles goed, ze is wel onrustiger en kan niet meer liggen zoals op de foto, ze ligt nu lang uit op de grond en de jongen zijn volgens mij de tent aan het verbouwen daar binnen want ze zijn heel beweeglijk. :)

Graag tips.
-waar moet ik op letten
-Kan ik nog iets zodat ze de doos prefereert om in te bevallen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172992828
Lily heeft gisteravond ineens op het bed geplast. -O-
Ze leek wat gestressed/opgefokt, maar kwam blij aanrennen toen ze zag dat ik op bed was gaan liggen. Sprong op het bed, maar kwam daarna niet naar me toe. Bleef even zitten, en even later hoorde ik de urine van 't bed aflopen... Altijd fijn.

Dekbed paste niet in de wasmachine, dus met de tuinslang in de tuin zo goed mogelijk uitgespoeld, en zodadelijk even naar een wasserette/stomerij sturen, even zien wat het makkelijkst is. Gelukkig hadden we ons oude dekbed nog, al was 'ie wel wat klein voor ons nieuwe bed.

Daarna wist ze de bak gewoon weer te vinden, en nou ja, ik houd het maar even in de gaten. Ze lijkt verder niet echt ergens last van te hebben. Eet, drinkt, kroelt, knort, en heeft af en toe de zoomies, maar da's normaal. Hoop dat 't een eenmalig ongelukje was...
Ja doei.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:11:17 #167
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_173009693
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[ afbeelding ]

Als het goed gegaan is kunnen jullie de foto zien en hopelijk geen kruisje :)

Dit is Veleda, ze is nu alweer 1 jaar oud, bovendien zal het niet lang meer duren voordat ze gaat werpen.

Nu heb ik wel een en ander opgezocht maar er zijn op dit forum vast kattenliefhebbers die nog tips kunnen geven en of aangeven waar ik op moet letten.

Ik heb enkele dozen en een kattenhuisje hier staan waarin ze kan bevallen, ze krijgt extra voeding en morgen ga ik ook kittenvoer halen want die extra energie kan ze wel gebruiken.
Ze heeft twee weken terug een tablet gehad tegen wormen, enkele weken na de bevalling krijgt ze er weer een zodat de kans dat haar jongen via de moedermelk met wormen besmet worden nihil is.

Tot zover alles goed, ze is wel onrustiger en kan niet meer liggen zoals op de foto, ze ligt nu lang uit op de grond en de jongen zijn volgens mij de tent aan het verbouwen daar binnen want ze zijn heel beweeglijk. :)

Graag tips.
-waar moet ik op letten
-Kan ik nog iets zodat ze de doos prefereert om in te bevallen?
Jouw laatste vraag; Je kunt het proberen, maar moeder kat doet toch waar ze zin in heeft. Ik had op zolder 2 of 3 dozen geplaatst incl kleedjes, maar toen ze moest bevallen wilde ze mij er graag bij hebben. En besloot ze midden op de vloer haar kittens ter wereld te brengen, direct naast mij.

Het gekke is dat ik 2 jaar eerder ook al zoiets meemaakte op vakantie in Egypte. Ik kende die poes nog maar een paar uurtjes, maar wilde perse naast mij bevallen. Hahaha, die lakens en dekens naar de filistijnen. Maar liefst 7 kittens lagen de volgende ochtend naast me.
Ik heb de (vaste) schoonmaker wat geld extra gegeven om het stil te houden, zodat die kittens tenminste de eerste 9 dagen in alle rust gezoogd konden worden.
pi_173010416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:11 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Jouw laatste vraag; Je kunt het proberen, maar moeder kat doet toch waar ze zin in heeft. Ik had op zolder 2 of 3 dozen geplaatst incl kleedjes, maar toen ze moest bevallen wilde ze mij er graag bij hebben. En besloot ze midden op de vloer haar kittens ter wereld te brengen, direct naast mij.

Het gekke is dat ik 2 jaar eerder ook al zoiets meemaakte op vakantie in Egypte. Ik kende die poes nog maar een paar uurtjes, maar wilde perse naast mij bevallen. Hahaha, die lakens en dekens naar de filistijnen. Maar liefst 7 kittens lagen de volgende ochtend naast me.
Ik heb de (vaste) schoonmaker wat geld extra gegeven om het stil te houden, zodat die kittens tenminste de eerste 9 dagen in alle rust gezoogd konden worden.
Mooi om je stukje te lezen, een echte dierenvriend/magneet :)

Ik heb zo mijn vermoeden dat het bij mij niet anders zal zijn, ze is de laatste paar dagen heel erg aanhankelijk.
Vorig jaar had Didi er 6, dat vond ik al knap, 7 kittens is helemaal knap zeg :D
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173010525
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Lily heeft gisteravond ineens op het bed geplast. -O-
Ze leek wat gestressed/opgefokt, maar kwam blij aanrennen toen ze zag dat ik op bed was gaan liggen. Sprong op het bed, maar kwam daarna niet naar me toe. Bleef even zitten, en even later hoorde ik de urine van 't bed aflopen... Altijd fijn.

Dekbed paste niet in de wasmachine, dus met de tuinslang in de tuin zo goed mogelijk uitgespoeld, en zodadelijk even naar een wasserette/stomerij sturen, even zien wat het makkelijkst is. Gelukkig hadden we ons oude dekbed nog, al was 'ie wel wat klein voor ons nieuwe bed.

Daarna wist ze de bak gewoon weer te vinden, en nou ja, ik houd het maar even in de gaten. Ze lijkt verder niet echt ergens last van te hebben. Eet, drinkt, kroelt, knort, en heeft af en toe de zoomies, maar da's normaal. Hoop dat 't een eenmalig ongelukje was...
Let er even op of het kleine plasjes zijn die ze doet, het kan een beginnende blaasontsteking zijn.
Verder is ook een tip om in de gaten te houden of ze wel graag graaft in de bak, indien niet dan vind ze het grit misschien niet zo fijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173018709
Ik ben trouwens al een tijdje valeriaan aan het groeien voor Ollie. Na +- 6 maanden zijn dat nu flinke planten geworden. Zijn er meer hier die kruiden/planten groeien voor hun kat? :)
Twiddel
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:14:21 #171
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_173022967
quote:
99s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:13 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben trouwens al een tijdje valeriaan aan het groeien voor Ollie. Na +- 6 maanden zijn dat nu flinke planten geworden. Zijn er meer hier die kruiden/planten groeien voor hun kat? :)
Hier vonden de slakken het kattenkruid ook erg lekker. Zodra de zaden uit kwamen werden ze opgegeten.
pi_173023985
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:14 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hier vonden de slakken het kattenkruid ook erg lekker. Zodra de zaden uit kwamen werden ze opgegeten.
Ik heb ze vrij hoog staan, dus er is een barrière.
Niet zoals mijn kool ;(
Twiddel
pi_173024096
quote:
99s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:13 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben trouwens al een tijdje valeriaan aan het groeien voor Ollie. Na +- 6 maanden zijn dat nu flinke planten geworden. Zijn er meer hier die kruiden/planten groeien voor hun kat? :)
gras :)
  donderdag 10 augustus 2017 @ 01:00:43 #174
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_173032751
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mooi om je stukje te lezen, een echte dierenvriend/magneet :)

Ik heb zo mijn vermoeden dat het bij mij niet anders zal zijn, ze is de laatste paar dagen heel erg aanhankelijk.
Vorig jaar had Didi er 6, dat vond ik al knap, 7 kittens is helemaal knap zeg :D
Dierenvriend ja, dierenmagneet? misschien. Net als elk mens heeft elke kat een eigen karakter en behoeften. Eigenlijk kijk ik vooral naar katten om te zien hoe ze in elkaar steken, voordat ik ze ga opvoeden. En dat werkt weleens.

Jij ziet dat ook bij jouw poes, die is wat aanhankelijker dan normaal. Je weet niet half hoeveel kattenbezitters dat amper opvalt. Een redelijke kans dat jou poes jou ook bij de geboorte van haar kittens wil hebben.. Don't turn a blind eye for that, zelfs als het in het midden van de nacht is.

Haha, ja die Egyptische poes leek wel een halve skippybal. En ik heb de vermoedelijke vader (kater) ook gezien... die had ballen ter grote van iets tussen "knikkers en pingpongballen." Echt nog nooit een kater me zulke ballen gezien.
Ik hoop dat die kittens het overleeft hebben, want 2 weken na mijn vertrek brak de Egyptische lente uit, waardoor er maanden geen toeristen meer naar Egypte kwamen.

Ach, hoe dan ook... wat ik wilde zeggen was; veel plezier met de geboorte van de kittens. :*
pi_173042005
Wij hebben momenteel ene heel zielige kat. Hij is vorige week aangereden, had daarbij een achterpoot gebroken. Omdat hij pas net een jaar is en de breuk wat dat betreft goed was, is hij geopereerd, heeft een pin in zijn achterpoot en een externe fixatie om het op zijn plaats te houden.
Hij lijkt aardig bekomen van de schrik en de pijn. Wat dat betreft goede hoop dat hij hier vrij aardig van zal genezen.

Maar: hij moet 6-8 weken in een bench. Hij mag de bewuste achterpoot niet al te veel gebruiken, niet springen en rennen en de bench is een beperkte omgeving waarin hij niet veel kan. Hij doet het heel goed, is vrij rustig, maar ik vroeg me af: zou een kat ook depressief kunnen worden van deze beperking in zijn beweging? Uiteraard zitten wij alle drie regelmatig bij hem, aaien hem, geven hem aandacht, helpen hem met eten en drinken (hij heeft nu ook nog een kap, mag hopelijk volgende week als de hechtingen eruit zijn af), maar ik vind hem toch een tikje....down of zo? of zou dat projectie van mij zijn?

Hij begint zich gelukkig wel echt beter te voelen, want hij krijgt weer interesse in wat er buiten de bench gebeurt en probeerde zelfs al te ontsnappen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_173042028
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Let er even op of het kleine plasjes zijn die ze doet, het kan een beginnende blaasontsteking zijn.
Verder is ook een tip om in de gaten te houden of ze wel graag graaft in de bak, indien niet dan vind ze het grit misschien niet zo fijn.
Er wordt ook gewoon normaal gepiest en gegraven. Alleen d'r poep begraaft ze niet echt, :') of soms.

Het gaat inmiddels wel goed, het is vooralsnog bij die éne keer gebleven.
Ja doei.
pi_173042109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:34 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben momenteel ene heel zielige kat. Hij is vorige week aangereden, had daarbij een achterpoot gebroken. Omdat hij pas net een jaar is en de breuk wat dat betreft goed was, is hij geopereerd, heeft een pin in zijn achterpoot en een externe fixatie om het op zijn plaats te houden.
Hij lijkt aardig bekomen van de schrik en de pijn. Wat dat betreft goede hoop dat hij hier vrij aardig van zal genezen.

Maar: hij moet 6-8 weken in een bench. Hij mag de bewuste achterpoot niet al te veel gebruiken, niet springen en rennen en de bench is een beperkte omgeving waarin hij niet veel kan. Hij doet het heel goed, is vrij rustig, maar ik vroeg me af: zou een kat ook depressief kunnen worden van deze beperking in zijn beweging? Uiteraard zitten wij alle drie regelmatig bij hem, aaien hem, geven hem aandacht, helpen hem met eten en drinken (hij heeft nu ook nog een kap, mag hopelijk volgende week als de hechtingen eruit zijn af), maar ik vind hem toch een tikje....down of zo? of zou dat projectie van mij zijn?

Hij begint zich gelukkig wel echt beter te voelen, want hij krijgt weer interesse in wat er buiten de bench gebeurt en probeerde zelfs al te ontsnappen.
Ocherm ;(
Ja doei.
pi_173043134
quote:
99s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:13 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben trouwens al een tijdje valeriaan aan het groeien voor Ollie. Na +- 6 maanden zijn dat nu flinke planten geworden. Zijn er meer hier die kruiden/planten groeien voor hun kat? :)
Ik niet. Mijn kat is allergisch voor kattengras. :')

Weet iemand trouwens een goede trimsalon voor een langharige kat in Amsterdam (omgeving centrum/oost liefst) die er een pleurishekel aan heeft om gekamd te worden ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_173046246
Mijn kitten van 13 weken heeft zich vandaag bezeerd. Volgens mij is ze ietwat verkeerd terechtgekomen op d'r poten waardoor ze nu mank loopt (rechter achterpoot doet pijn). Ben al naar de dierenarts geweest (en heel wat ¤uro's lichter vanwege röntgenfoto's :') ) en heb pijnstillers meegekregen. Er is in ieder geval geen sprake van een botbreuk.

Ze kon vanwege de zwelling echter niet voelen of de knieband nog in orde is... Even aankijken en over anderhalve week terug naar de dierenarts (heb dan toch al een afspraak staan voor vaccinatie), tenzij de klachten verergeren.

Ze moet ook wat rust nemen, dus niet zoveel klimmen, springen en dergelijke. Vertel dat maar aan zo'n jong kitten. :')
pi_173053812
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:34 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben momenteel ene heel zielige kat. Hij is vorige week aangereden, had daarbij een achterpoot gebroken. Omdat hij pas net een jaar is en de breuk wat dat betreft goed was, is hij geopereerd, heeft een pin in zijn achterpoot en een externe fixatie om het op zijn plaats te houden.
Hij lijkt aardig bekomen van de schrik en de pijn. Wat dat betreft goede hoop dat hij hier vrij aardig van zal genezen.

Maar: hij moet 6-8 weken in een bench. Hij mag de bewuste achterpoot niet al te veel gebruiken, niet springen en rennen en de bench is een beperkte omgeving waarin hij niet veel kan. Hij doet het heel goed, is vrij rustig, maar ik vroeg me af: zou een kat ook depressief kunnen worden van deze beperking in zijn beweging? Uiteraard zitten wij alle drie regelmatig bij hem, aaien hem, geven hem aandacht, helpen hem met eten en drinken (hij heeft nu ook nog een kap, mag hopelijk volgende week als de hechtingen eruit zijn af), maar ik vind hem toch een tikje....down of zo? of zou dat projectie van mij zijn?

Hij begint zich gelukkig wel echt beter te voelen, want hij krijgt weer interesse in wat er buiten de bench gebeurt en probeerde zelfs al te ontsnappen.
Misschien geeft een ipad wat afleiding. Kan ie lekker met zijn voorpoten op meppen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173055240
quote:
99s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:13 schreef summer2bird het volgende: Ik ben trouwens al een tijdje valeriaan aan het groeien kweken voor Ollie. Na +- 6 maanden zijn dat nu flinke planten geworden. Zijn er meer hier die kruiden/planten groeien kweken voor hun kat? :)
quote:
99s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:13 schreef summer2bird het volgende: [..]

Ik heb ze vrij hoog staan, dus er is een barrière. Niet zoals mijn kool ;(
Kan nog tegenvallen. Zo'n slak glibbert overal overheen en tegenop. Ik zag een keer een een slak aan een opbindtouwtje recht omhoog worstelen. Ging niet vanzelf, wel langzaam maar zeker & zeer vastbesloten.
Wie op slakkenjacht gaat, moet ook gevels, kozijnen, regenpijpen, hekken, schuttingen als jachtrevier beschouwen.

Maar inderdaad doe ik de sla in hangpotten, om de kans op slakken te verkleinen. Maar hoe meer door slakken geliefde planten bij elkaar hangen, hoe aantrekkelijker en zinvoller de tocht omhoog wordt. Je kan ook nog een grote opbergbox kopen als je (nog) niet zoveel slakken hebt. Buitenkant met vaseline insmeren en af en toe wat zout in plakken, planten in het midden zetten. Maar dat kost natuurlijk wel veel plaats.
pi_173055985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik niet. Mijn kat is allergisch voor kattengras. :')

Weet iemand trouwens een goede trimsalon voor een langharige kat in Amsterdam (omgeving centrum/oost liefst) die er een pleurishekel aan heeft om gekamd te worden ?
Ik kan je niet helpen ik woon jammer genoeg al tig jaren niet meer in Amsterdam ;(
Er zijn genoeg trimsalons in Amsterdam misschien iets verder kijken dan oost of het centrum,ik heb een langharige pers gehad die daar ook niet van gediend was.
Plukken bij hem was ook geen optie en om die reden werd hij jaarlijks geschoren.
pi_173056184


[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 11-08-2017 01:50:18 ]
pi_173077086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik niet. Mijn kat is allergisch voor kattengras. :')

Weet iemand trouwens een goede trimsalon voor een langharige kat in Amsterdam (omgeving centrum/oost liefst) die er een pleurishekel aan heeft om gekamd te worden ?
Ik weet het helemaal niet (kom niet uit Amsterdam) maar hier komen de trimmers gewoon thuis. Iets extra betalen, maar voor de katten (en mij) een stuk prettiger
We have far more in common than that which devides us..
pi_173107351
Zeg. Er staat gewoon een bak met voer (wel iets anders dan wat ze normaal hebben. Komt terug van vakantie en degene die oppast heeft senior brokjes gehaald ipv normale). Ze eten het wel gewoon.

Nu loop ik net de badkamer binnen en vind niet twee maar vier vogelpootjes tot op de onderpootjes afgekauwd, een snavel, wat ingewanden, veren en een oog.

Ik moet nog even een rondje doen om te zoeken naar andere resten, maargoed, vrijwel alles is opgegeten. Is dat normaal? :') Nog nooit meegemaakt, normaal spelen ze er alleen wat mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2017 12:20:35 ]
pi_173117461
quote:
99s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:04 schreef Myrr het volgende:
Zeg. Er staat gewoon een bak met voer (wel iets anders dan wat ze normaal hebben. Komt terug van vakantie en degene die oppast heeft senior brokjes gehaald ipv normale). Ze eten het wel gewoon.

Nu loop ik net de badkamer binnen en vind niet twee maar vier vogelpootjes tot op de onderpootjes afgekauwd, een snavel, wat ingewanden, veren en een oog.

Ik moet nog even een rondje doen om te zoeken naar andere resten, maargoed, vrijwel alles is opgegeten. Is dat normaal? :') Nog nooit meegemaakt, normaal spelen ze er alleen wat mee.
Yep, normaal. Ik find regelmatig in geval van muis een maagje. En in geval,van vogel,een hoop veren en verder niets. En in beide gevallen een paar bloederige vegen op de vloer. (Als ze mijn vloer ooit met luminol behandelen... 8-)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173119157
Hm, morgen even de dierenarts toch weer opbellen. Ze blijft af en toe wildplassen (gelukkig niet meer op pad, maar op laminaat), en dat lijkt me niet helemaal goed. Het is echt nog te vroeg om haar naar buiten te laten vrees ik, na bijna 4 weken... mocht dat het zijn. En het tuigje is ze doodsbang voor, dus kan 'r ook niet aan tuigje mee naar buiten nemen om een beetje de boel te verkennen... -O-
Ja doei.
pi_173119193
Veleda werk ook alles naar binnen als haar speeltje het niet meer doet, beter voer kun je ze niet geven.
Fijn ook, het betekent dat de muis of vogel niet onnodig gevangen en gedood is maar dus ook opgegeten wordt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173119672
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
Hm, morgen even de dierenarts toch weer opbellen. Ze blijft af en toe wildplassen (gelukkig niet meer op pad, maar op laminaat), en dat lijkt me niet helemaal goed. Het is echt nog te vroeg om haar naar buiten te laten vrees ik, na bijna 4 weken... mocht dat het zijn. En het tuigje is ze doodsbang voor, dus kan 'r ook niet aan tuigje mee naar buiten nemen om een beetje de boel te verkennen... -O-
Goede eerste stap. Misschien toch een blaasontsteking? Mocht de DA niks kunnen vinden den zou je nog een stressverlager als Feliway kunnen overwegen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173126636
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:17 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Yep, normaal. Ik find regelmatig in geval van muis een maagje. En in geval,van vogel,een hoop veren en verder niets. En in beide gevallen een paar bloederige vegen op de vloer. (Als ze mijn vloer ooit met luminol behandelen... 8-)
Maar waar laten ze de rest van de veren dan? :') Toch vrij volwassen pootje die ik vond. Maar verder amper iets, een oog, anderhalve snavel, een stuk of wat veren en vier poten. :')

We zijn wel een maand weg geweest dus van heel veel aandacht, aaien en knuffelen naar een half uur/ uur per dag (van mijn zus) waarbij de poes naar de overkant ging (waar zus woont, ook naar binnen toe) en di andere (kater) vooral op dakterras heeft gechilld.

Snap wel dat het gewoon miniatuurtijgers en de perfecte moordmachines zijn hoor... Eigenlijk een schande dat we ze aaien alsof ze schattig zijn :D Vind het sinds d vondst va vanochtend ook echt dubbel dat ze zo tegen mijn been aan komen kroelen alsof ze niet net twee vogels tot op de veren hebben afgemaakt. :')
pi_173143020
quote:
99s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:07 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar waar laten ze de rest van de veren dan? :') Toch vrij volwassen pootje die ik vond. Maar verder amper iets, een oog, anderhalve snavel, een stuk of wat veren en vier poten. :')

We zijn wel een maand weg geweest dus van heel veel aandacht, aaien en knuffelen naar een half uur/ uur per dag (van mijn zus) waarbij de poes naar de overkant ging (waar zus woont, ook naar binnen toe) en di andere (kater) vooral op dakterras heeft gechilld.

Snap wel dat het gewoon miniatuurtijgers en de perfecte moordmachines zijn hoor... Eigenlijk een schande dat we ze aaien alsof ze schattig zijn :D Vind het sinds d vondst va vanochtend ook echt dubbel dat ze zo tegen mijn been aan komen kroelen alsof ze niet net twee vogels tot op de veren hebben afgemaakt. :')
Ik vermoed dat het echt met veren en al naar binnen gaat :Y)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173143335
quote:
99s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:07 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar waar laten ze de rest van de veren dan? :') Toch vrij volwassen pootje die ik vond. Maar verder amper iets, een oog, anderhalve snavel, een stuk of wat veren en vier poten. :')

We zijn wel een maand weg geweest dus van heel veel aandacht, aaien en knuffelen naar een half uur/ uur per dag (van mijn zus) waarbij de poes naar de overkant ging (waar zus woont, ook naar binnen toe) en di andere (kater) vooral op dakterras heeft gechilld.

Snap wel dat het gewoon miniatuurtijgers en de perfecte moordmachines zijn hoor... Eigenlijk een schande dat we ze aaien alsof ze schattig zijn :D Vind het sinds d vondst va vanochtend ook echt dubbel dat ze zo tegen mijn been aan komen kroelen alsof ze niet net twee vogels tot op de veren hebben afgemaakt. :')
Natuur, eten of gegeten worden.
De vogeltjes komen ook op een tak lief zingen met een volle maag nadat ze hun prooi gevangen, gedood en opgepeuzeld hebben.
1 2
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173143383
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
Hm, morgen even de dierenarts toch weer opbellen. Ze blijft af en toe wildplassen (gelukkig niet meer op pad, maar op laminaat), en dat lijkt me niet helemaal goed. Het is echt nog te vroeg om haar naar buiten te laten vrees ik, na bijna 4 weken... mocht dat het zijn. En het tuigje is ze doodsbang voor, dus kan 'r ook niet aan tuigje mee naar buiten nemen om een beetje de boel te verkennen... -O-
Hoe is het gegaan?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173146129
quote:
5s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Het ging vandaag en gisteren weer goed, dus ik kijk het nog even een dagje aan. De eerstvolgende keer dat ze 't weer doet hang ik aan de telefoon. Ze is verder namelijk wel gewoon 'in orde' enzo :)
Ja doei.
pi_173147863
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het ging vandaag en gisteren weer goed, dus ik kijk het nog even een dagje aan. De eerstvolgende keer dat ze 't weer doet hang ik aan de telefoon. Ze is verder namelijk wel gewoon 'in orde' enzo :)
Mooi, dan vermoedt ik dat je het beste het advies van Cat-astrophe gekregen hebt want een ontsteking zal het dan niet zijn.
Morgen ga ik trouwens wel even met Veleda om zeker te zijn dat het allemaal goed zit daarbinnen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173148253
Gratis kattenvoer in de Scoupy app!!!
pi_173151197
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Natuur, eten of gegeten worden.
De vogeltjes komen ook op een tak lief zingen met een volle maag nadat ze hun prooi gevangen, gedood en opgepeuzeld hebben.
1 2
En ik maar denken dat koolmezen gewoon zaadjes eten. ;(

quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:43 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het echt met veren en al naar binnen gaat :Y)
Dit was vast een fijne ervaring op de kattenbak. :')
pi_173151288
Ik weet het is de natuur ,maar ik probeer toch dat mijn katten in mijn afgesloten tuin geen vogels en vlinders kunnen vangen. ;)
Het is mij eenmaal overkomen tijdens de WK voetbal 2014 dat mijn poes het nodig vond een vogeltje te pakken.
Ik heb hem kunnen redden en naar de vogelopvang gebracht , maar tussentijds wel aan mensen gevraagd hoe de stand was van het WK ;) ;)

[ Bericht 50% gewijzigd door vronie op 15-08-2017 02:16:10 ]
pi_173167824
Nou volgens de DA gaat het goed.
Het konden wel eens minstens zes kitten worden gezien haar dikke buik.
We zullen zien.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173272393
Gisteren in de nacht zijn drie kittens geboren, de eerste 112 gr, de tweede 117gr, de derde 116 gram.
Mooi op gewicht dus en bovendien voorzien van een goede miauw die best hard klinkt.
Zeer beweeglijk ook en ze vechten om de tepel.



Vanmiddag is de vierde geboren, hoe laat weet ik helaas niet want ik werd vanmorgen vroeg afgevoerd naar het ziekenhuis maar het vermoeden is rond 15:00.
Met een gewicht van 146 gram is de vierde ook flink te noemen.

Ze is heel beschermend en ik moet even met haar kroelen voordat ik een kleine pak om te wegen.

Tot nu toe gaat het heel erg goed.
Binnenkort meer foto's.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 20 augustus 2017 @ 10:08:16 #201
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173273681
Kitty, mijn maincoon later is een flinke haarbal. Daarom kam ik hem elke week met de furminator. De werkte de afgelopen 5jaar eigenlijk best prima. Alleen hij heeft d afgelopen maand steeds vaker klitten in zijn haar. Vooral in zijn nek. Hebben jullie tips?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 20 augustus 2017 @ 10:22:42 #202
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_173273851
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:08 schreef hierissieweer het volgende:
Kitty, mijn maincoon later is een flinke haarbal. Daarom kam ik hem elke week met de furminator. De werkte de afgelopen 5jaar eigenlijk best prima. Alleen hij heeft d afgelopen maand steeds vaker klitten in zijn haar. Vooral in zijn nek. Hebben jullie tips?
Misschien een keer laten plukken?

Wat informatie van google geplukt:
https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/trimmen-kat
pi_173274102
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:08 schreef hierissieweer het volgende:
Kitty, mijn maincoon later is een flinke haarbal. Daarom kam ik hem elke week met de furminator. De werkte de afgelopen 5jaar eigenlijk best prima. Alleen hij heeft d afgelopen maand steeds vaker klitten in zijn haar. Vooral in zijn nek. Hebben jullie tips?
Eruit knippen?
Doe ik wel eens bij Ollie wanneer hij thuis komt met kleverige substantie in zijn vacht.
Twiddel
pi_173285705
Vier op een rij.



Vanmiddag wederom gewogen.
Het cypers katertje ligt bovenin en woog vanmiddag 152 gram.
De tweede van boven is de eerst geborene en woog vanmiddag 134 gram.
De derde kitten in de rij is ook de derde geborene, herkenbaar aan het wit bij zijn oortjes en ringen op zijn straat, hij is de zwaarste met 157 gram.
De onderste kitten helemaal zwart met op 3 pootjes een wit sokje woog vanmiddag 144 gram.

Moederpoes vond het trouwens niet zo'n goed idee en pakte de kitten zodra deze op de weegschaal lag dus morgen leg ik de schaal in de doos als ik weer ga wegen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173316348
Ollie is trouwens nu 5.1 kg! 0.7 kg afgevallen :)
Twiddel
pi_173323575
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:56 schreef summer2bird het volgende:
Ollie is trouwens nu 5.1 kg! 0.7 kg afgevallen :)
Dat gaat lekker, gefeliciteerd! ^O^
Tails tell tales
pi_173323941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:10 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat gaat lekker, gefeliciteerd! ^O^
Hij vind het een stuk minder leuk :D De hele dag bedelen. Voer bijna in een keer op elke keer. Maar als hij er gezonder van wordt houden we het gewoon aan :)
Twiddel
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:58:58 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173324569
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:56 schreef summer2bird het volgende:
Ollie is trouwens nu 5.1 kg! 0.7 kg afgevallen :)
Kijk aan! De aanhouder wint. ^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_173324603
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hij vind het een stuk minder leuk :D De hele dag bedelen. Voer bijna in een keer op elke keer. Maar als hij er gezonder van wordt houden we het gewoon aan :)
Heb je al eens geprobeerd zijn brokjes te verstoppen? Bij voorbeeld in en voerbal. Moet hij er wat meer moeite voor doen maar doet hij wel langer met zijn eten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173324731
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je al eens geprobeerd zijn brokjes te verstoppen? Bij voorbeeld in en voerbal. Moet hij er wat meer moeite voor doen maar doet hij wel langer met zijn eten.
Die heb ik al in huis, maar bewaar ik voor de winter. Nu gaat hij nog naar buiten en ik wil het binnen nu niet leuker maken dan buiten :D
In de winter zit hij hele dagen binnen, dus heb ik al 2 intelligentie borden en een voerbal in huis :D
Twiddel
pi_173325889
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Die heb ik al in huis, maar bewaar ik voor de winter. Nu gaat hij nog naar buiten en ik wil het binnen nu niet leuker maken dan buiten :D
In de winter zit hij hele dagen binnen, dus heb ik al 2 intelligentie borden en een voerbal in huis :D
Goed punt: Y
Je zou zijn barbier (als hij dat krijgt) nog kunnen invriezen. Soort katten ijsje :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173327147
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goed punt: Y
Je zou zijn barbier (als hij dat krijgt) nog kunnen invriezen. Soort katten ijsje :)


Kattenmelk is ook goed in te vriezen :9~

If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173337722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn kitten van 13 weken heeft zich vandaag bezeerd. Volgens mij is ze ietwat verkeerd terechtgekomen op d'r poten waardoor ze nu mank loopt (rechter achterpoot doet pijn). Ben al naar de dierenarts geweest (en heel wat ¤uro's lichter vanwege röntgenfoto's :') ) en heb pijnstillers meegekregen. Er is in ieder geval geen sprake van een botbreuk.

Ze kon vanwege de zwelling echter niet voelen of de knieband nog in orde is... Even aankijken en over anderhalve week terug naar de dierenarts (heb dan toch al een afspraak staan voor vaccinatie), tenzij de klachten verergeren.

Ze moet ook wat rust nemen, dus niet zoveel klimmen, springen en dergelijke. Vertel dat maar aan zo'n jong kitten. :')
Ze wordt maandag geopereerd aan haar knie. ;(

Iemand een bench die ik twee weken kan lenen? :')
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:57:44 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173337842
Vandaag gaat de kleine van mij voor het eerst naar de dierenarts (nouja, buiten de castratie om) voor z'n jaarlijkse inenting. Hij is wel wat groter in de reis'mand' dan toen ik hem ophaalde :')
pi_173343631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:49 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ze wordt maandag geopereerd aan haar knie. ;(

Iemand een bench die ik twee weken kan lenen? :')
Ligt eraan waar je woont en hoever je wilt rijden.
pi_173347543
Even een kort vraagje. Zijn pinda s schadelijk voor katten? (Behalve dat ze vet zijn) Bij het pellen schoot er een weg en die van ons vond het heerlijk. Pindakaas vinden ze ook lekker. (Krijgen ze niet)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173347606
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:02 schreef valentijn101 het volgende:
Even een kort vraagje. Zijn pinda s schadelijk voor katten? (Behalve dat ze vet zijn) Bij het pellen schoot er een weg en die van ons vond het heerlijk. Pindakaas vinden ze ook lekker. (Krijgen ze niet)
Nou wij hebben onze kat zoveel pindakaas gegeven door de jaren heen en ze is 17 jaar geworden dus ik denk dat een pinda dan ook nog wel zal meevallen :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_173347748
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:02 schreef valentijn101 het volgende:
Even een kort vraagje. Zijn pinda s schadelijk voor katten? (Behalve dat ze vet zijn) Bij het pellen schoot er een weg en die van ons vond het heerlijk. Pindakaas vinden ze ook lekker. (Krijgen ze niet)
ooit had ik zwaar kotsende kat en dierenarts liet foto maken omdat ze dacht dat er misschien ingeslikte pinda ergens darm verstopte. Had ze met eigen kat meegemaakt dacht ik.
pi_173347819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:49 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ze wordt maandag geopereerd aan haar knie. ;(

Iemand een bench die ik twee weken kan lenen? :')
Heel misschien bij de action?
Twiddel
pi_173347852
Of markt plaats, facebook, etc.
pi_173347980
quote:
99s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Heel misschien bij de action?
Daar hebben ze alleen van die kleine transportboxen.
Ik heb zoeen.
maar ik woon in Belgisch limburg. Ik denk niet dat ik in de buurt woon. Sommige asiels en dierenartsen lenen/ verhuren benches.

¤50,- bij zooplus. Da s niet duurder als benzine en een bosje bloemen denk ik.
http://www.zooplus.nl/sho(...)hes/471917?rrec=true
Als ik m niet. Nodig heb voor transport staat ie in een hoekje met een dekentje er in en ze gebruiken m als slaapplek.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173348170
http://www.witjesverzendh(...)bench-actie-verzinkt verkopen ze benches met alles erin wat je nodig hebt, de mijne komt daar ook vandaan en het is allemaal iets dunner en ieliger maar voor een kat is het voor dat geld prima.
pi_173348471
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:37 schreef Sorella het volgende:
http://www.witjesverzendh(...)bench-actie-verzinkt verkopen ze benches met alles erin wat je nodig hebt, de mijne komt daar ook vandaan en het is allemaal iets dunner en ieliger maar voor een kat is het voor dat geld prima.
Dat ziet er fijn uit. :D Welke maat heb jij? Misschien dat ik hem ga bestellen 'voor het geval dat' of weeskittens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173348958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:49 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ze wordt maandag geopereerd aan haar knie. ;(

Iemand een bench die ik twee weken kan lenen? :')
Waar woon je?
pi_173350649
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat ziet er fijn uit. :D Welke maat heb jij? Misschien dat ik hem ga bestellen 'voor het geval dat' of weeskittens.
Ik denk de 92-63-71 cm.
pi_173350973
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:26 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik denk de 92-63-71 cm.
^O^

Jij bent een bron van info over hoede katten accessoires. Ben nog elke dag blij met de automatische vorbakjen op chip.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173351394
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

^O^

Jij bent een bron van info over hoede katten accessoires. Ben nog elke dag blij met de automatische vorbakjen op chip.
Blij dat ik je van dienst kon zijn, graag gedaan :) Alleen ik wil er wel bij zeggen dat dit onze tweede is omdat ik onze eerste bench te klein vond voor als een kat geopereerd moet worden en er een paar weken in moet blijven, deze twee koppel ik nu aan elkaar.
Maar voor als een kat(ten) er in moet(en) als je weggaat kan het makkelijk.
pi_173352389
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat ziet er fijn uit. :D Welke maat heb jij? Misschien dat ik hem ga bestellen 'voor het geval dat' of weeskittens.
Pak de grootste, je verliest veel ruimte met de kattenbak. En mocht het te groot zijn kun je er altijd een plank of zo inschuiven om hem kleiner te maken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173352506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:41 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Pak de grootste, je verliest veel ruimte met de kattenbak. En mocht het te groot zijn kun je er altijd een plank of zo inschuiven om hem kleiner te maken.
Ik twijfel dus. Aan de ene kant wil ik niet dat ze te veel kan bewegen, aan de andere kant wil ik niet dat ze letterlijk en figuurlijk naast haar kattenbak moet eten, drinken en slapen. Het is een kitten van 14 weken jong.

Ik woon in Rotterdam en ben regelmatig in Nijmegen te vinden trouwens. Nu ik de prijzen heb gezien is het zelf kopen van een bench eigenlijk geen probleem (wel zonde...). :)
pi_173352751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik twijfel dus. Aan de ene kant wil ik niet dat ze te veel kan bewegen, aan de andere kant wil ik niet dat ze letterlijk en figuurlijk naast haar kattenbak moet eten, drinken en slapen. Het is een kitten van 14 weken jong.

Ik woon in Rotterdam en ben regelmatig in Nijmegen te vinden trouwens. Nu ik de prijzen heb gezien is het zelf kopen van een bench eigenlijk geen probleem (wel zonde...). :)
Een plankje als valse wand er in als ie te groot is is zo gedaan.
En zonde is het niet hoor. Leg er een plankje bovenop en een tafelkleedje overheen dan heb je een bijzettafeltje en is het een verborgen slaapplekje voor poezel. _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173358275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Een plankje als valse wand er in als ie te groot is is zo gedaan.
En zonde is het niet hoor. Leg er een plankje bovenop en een tafelkleedje overheen dan heb je een bijzettafeltje en is het een verborgen slaapplekje voor poezel. _O_
Ik heb die van 92-63-71cm gekocht. Anders past de kattenbak (voor kittens) er maar net in... :')
pi_173364873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik heb die van 92-63-71cm gekocht. Anders past de kattenbak (voor kittens) er maar net in... :')
Nu nog een ipad voor entertainment bestellen en poezel is klaar :+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173365866
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:20 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Nu nog een ipad voor entertainment bestellen en poezel is klaar :+
Zonder die operatie had ik wel een ipad voor mezelf haar kunnen kopen ja. :{w
pi_173366359
Wat voor operatie gaan ze aan haar knie doen sylvesterrr ?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:02:12 #235
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_173373414
Even hier buiten het eigen topic om.
Een vraagje.

De kittens die ik nu opvang zijn 2 augustus geboren, wat ze nu 22 dagen oud maakt.
Als ik een algemene tabel tabel erbij pak, dan zouden ze nu +/- 340 gram moeten wegen, en dat doen ze ook allemaal wel.
Echter 1tje blijft wel flink achter op de rest, en is nu ook 1 dag niet bijgekomen (op zich ook niet zo spannend)

Echter, als ik het vergelijk met de rest.

Kitten 1.
Gisteren: 499
Vandaag: 515

Kitten 2
Gisteren: 433
Vandaag: 441

Kitten 3
Gisteren: 458
Vandaag: 468

Kitten 4, en degene waar het om gaat
Gisteren: 368
En dus vandaag ook: 368

Zelfs met de lichtste verschilt deze 73 gram.
Mams is zelf ook niet de kleinste, en daarom dat ik me toch afvraag of het verstandig is om er nog even de fles bij te doen op het moment.
Bij het drinken heb ik ook het idee dat deze niet "kneed" en erg veel moeite heeft om de tet te vinden.

Dus... wat is wijsheid....
pi_173378309
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:02 schreef lipjes het volgende:
Even hier buiten het eigen topic om.
Een vraagje.

De kittens die ik nu opvang zijn 2 augustus geboren, wat ze nu 22 dagen oud maakt.
Als ik een algemene tabel tabel erbij pak, dan zouden ze nu +/- 340 gram moeten wegen, en dat doen ze ook allemaal wel.
Echter 1tje blijft wel flink achter op de rest, en is nu ook 1 dag niet bijgekomen (op zich ook niet zo spannend)

Echter, als ik het vergelijk met de rest.

Kitten 1.
Gisteren: 499
Vandaag: 515

Kitten 2
Gisteren: 433
Vandaag: 441

Kitten 3
Gisteren: 458
Vandaag: 468

Kitten 4, en degene waar het om gaat
Gisteren: 368
En dus vandaag ook: 368

Zelfs met de lichtste verschilt deze 73 gram.
Mams is zelf ook niet de kleinste, en daarom dat ik me toch afvraag of het verstandig is om er nog even de fles bij te doen op het moment.
Bij het drinken heb ik ook het idee dat deze niet "kneed" en erg veel moeite heeft om de tet te vinden.

Dus... wat is wijsheid....
Verschilt dat niet per ras?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173379465
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:02 schreef lipjes het volgende:
Even hier buiten het eigen topic om.
Een vraagje.

De kittens die ik nu opvang zijn 2 augustus geboren, wat ze nu 22 dagen oud maakt.
Als ik een algemene tabel tabel erbij pak, dan zouden ze nu +/- 340 gram moeten wegen, en dat doen ze ook allemaal wel.
Echter 1tje blijft wel flink achter op de rest, en is nu ook 1 dag niet bijgekomen (op zich ook niet zo spannend)

Echter, als ik het vergelijk met de rest.

Kitten 1.
Gisteren: 499
Vandaag: 515

Kitten 2
Gisteren: 433
Vandaag: 441

Kitten 3
Gisteren: 458
Vandaag: 468

Kitten 4, en degene waar het om gaat
Gisteren: 368
En dus vandaag ook: 368

Zelfs met de lichtste verschilt deze 73 gram.
Mams is zelf ook niet de kleinste, en daarom dat ik me toch afvraag of het verstandig is om er nog even de fles bij te doen op het moment.
Bij het drinken heb ik ook het idee dat deze niet "kneed" en erg veel moeite heeft om de tet te vinden.

Dus... wat is wijsheid....
Oogt het kitten fit of is hij suf? Suffe kittens moeten naar de DA, bij fitte kittens kun je het nog een dag afwachten en evt zelf wat vaker aanleggen. Qua gewicht lijkt hij nog reserves dat te hebben.
Bijvoeren zou ik nog mee wachten ivm verslikrisico. En twee soorten voeding kan complicaties geven zoals verstopping.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:59:04 #238
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_173379708
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 02:05 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Verschilt dat niet per ras?
Eens, dit is wel een standaard HTK kat, maar mams is wel aardig aan het formaat.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Oogt het kitten fit of is hij suf? Suffe kittens moeten naar de DA, bij fitte kittens kun je het nog een dag afwachten en evt zelf wat vaker aanleggen. Qua gewicht lijkt hij nog reserves dat te hebben.
Bijvoeren zou ik nog mee wachten ivm verslikrisico. En twee soorten voeding kan complicaties geven zoals verstopping.
Oogt wel fit, doet ook al lekker wat rondwandelen.
Sowieso vanavond nog even ene keer wegen en goed kijken hoe die dan is.
Vind alleen het verschil tussen de rest ook wel erg groot....

Dat er wat verschil in zit is altijd, maar vind dit wel erg groot op die leeftijd.
pi_173382485

Ollie gisteren. Hij heeft de ruimte onder de bank herontdekt :D


Lekker ijsje van kattenmelk met water gemengd :D
Twiddel
pi_173388474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:21 schreef Sorella het volgende:
Wat voor operatie gaan ze aan haar knie doen sylvesterrr ?
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar ze heeft haar kniebanden gescheurd. :')

Ik heb de bench net binnen trouwens. Ik ben blij dat ik niet een kleinere bench heb gekozen, want dan zou ze echt totaal geen bewegingsruimte hebben. Maar eens even kijken of ik de hoogte kan beperken, want ze kan goed klimmen (zie video in quote hieronder).
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:37 schreef sylvesterrr het volgende:
https://s.skewl.net/n3fit

Sevgi even tijdelijk in de bench geplaatst om te kijken hoe ze erop reageert. Ze moet vanaf aanstaande maandag namelijk 2-3 weken in de bench verblijven na haar operatie. Dat gaat nog een aardige uitdaging worden geloof ik. :')
pi_173388703
Je zou niet zeggen dat ze wat mankeert zoals ze tekeer gaat in de bench, ze is het er duidelijk niet mee eens.

Laat de bench open staan met alles erin, eten, drinken, fav. speeltje, kattenbak etc zodat ze er nog wat aan gaat wennen en de geur van je andere kat er ook in gaat zitten als die er ook in gaat, best kans dat die niets van je kat wil weten na de operatie.
pi_173395584
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:26 schreef summer2bird het volgende: [ afbeelding ]
Ollie gisteren. Hij heeft de ruimte onder de bank herontdekt :D

[...]
Pas geleden zag ik een filmpje van Frosty life. Kitten onder de bank, "verstopt" voor de eveneens jonge hond, die niet op het idee komt om plat op de grond te gaan liggen of onder de bank te hengelen. Nou ja, 't is een pup, moet het nog leren.
Als hij het opgeeft en wegloopt, schuift een verontwaardigd kopje ondersteboven onder de bank vandaan.
pi_173395739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:51 schreef sylvesterrr het volgende: [..]

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar ze heeft haar kniebanden gescheurd. :')

Ik heb de bench net binnen trouwens. Ik ben blij dat ik niet een kleinere bench heb gekozen, want dan zou ze echt totaal geen bewegingsruimte hebben. Maar eens even kijken of ik de hoogte kan beperken, want ze kan goed klimmen (zie video in quote hieronder).

[..]
Bij honden zet je een of meer kartonnen dozen erbij en drapeert daar het vetbed overheen. Dat kan hier ook, maar er moet dus wel een plaat bij. Gaatjes langs de randen boren om de plaat met metalen draad aan het hekwerk vast te knopen. Eentje vertikaal en daaroverheen een horizontale. Ook doos erop, om de kans op wipwappen te beperken.
Zijn er geen losse inzetrekjes te koop?
Als ze na de operatie nog steeds zo druk is, dan heeft het zin om de toegang tot het hekwerk wat te beperken. Want je ziet op het filmpje hoe ze zich opwindt en opdrukt voordat ze gaat klimmen.

Als de knie weer goed is, heeft ze aan de bench een leuk speeltje om in d'r eentje te apekooien. Tjonge. wat een felle.
Of je kan meteen een vide inbouwen voor nu als basis voor de verkleining en daarna om op de verdieping te liggen rondkijken als ze een tikkeltje moe is.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:07:58 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_173396169
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:26 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Ollie gisteren. Hij heeft de ruimte onder de bank herontdekt :D

[ afbeelding ]
Lekker ijsje van kattenmelk met water gemengd :D
Wat een leukerd is dat :)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:50:21 #245
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_173397056
Even een update op de kleinste btw, ik denk dat het wel goed komt.
Ze is op het moment de snelste van allemaal en vandaag gesprongen naar 389 gram
pi_173398784
Beste fokkers,
Ik kwam ongeveer een uur geleden thuis van het stappen, om tot de vervelende ontdekking te komen dat onze kat dood op zijn stoel lag, ik heb geen idee wat er gebeurd is, hij lag gewoon in een rondje op de stoel, ik dacht dat hij sliep maar toen ik hem aaide werd hij niet wakker zoals hij normaal wel doet. Ik heb hem maar op de stoel laten liggen voor het geval dat hij toch nog miraculeuze wijze wakker wordt maar ik heb er een hard hoofd in.


Heeft iemand hier wel eens een dode kat open laten maken om te weten waar hij aan gestorven is?
pi_173400090
Mijn man is een keer thuis gekomen om de kat in de bijkeuken te vinden, voor zover wij het konden bekijken was er niets aan de hand, hij at en was levendig voor wij naar ons werk gingen maar overleed tussen 09.00 en 12.00 uur.
We hebben hem niet open laten maken, ik hou het op de gedachte dat hij een beroerte of hartverlamming heeft gekregen en niet eens wist wat hem over komen is want stel je voor dat ze iets vinden wat je nooit hebt gezien maar eigenlijk had moeten zien, ik zou me ontzettend schuldig voelen.

Heel veel sterkte in ieder geval.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sorella op 26-08-2017 09:37:34 ]
pi_173400189
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:07 schreef 8777 het volgende:
Beste fokkers,
Ik kwam ongeveer een uur geleden thuis van het stappen, om tot de vervelende ontdekking te komen dat onze kat dood op zijn stoel lag, ik heb geen idee wat er gebeurd is, hij lag gewoon in een rondje op de stoel, ik dacht dat hij sliep maar toen ik hem aaide werd hij niet wakker zoals hij normaal wel doet. Ik heb hem maar op de stoel laten liggen voor het geval dat hij toch nog miraculeuze wijze wakker wordt maar ik heb er een hard hoofd in.


Heeft iemand hier wel eens een dode kat open laten maken om te weten waar hij aan gestorven is?
nee, bij mij was er een diagnose en dan uiteindelijk een spuitje. Hoe oud was je kat?
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:35:36 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173400201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:07 schreef 8777 het volgende:
Beste fokkers,
Ik kwam ongeveer een uur geleden thuis van het stappen, om tot de vervelende ontdekking te komen dat onze kat dood op zijn stoel lag, ik heb geen idee wat er gebeurd is, hij lag gewoon in een rondje op de stoel, ik dacht dat hij sliep maar toen ik hem aaide werd hij niet wakker zoals hij normaal wel doet. Ik heb hem maar op de stoel laten liggen voor het geval dat hij toch nog miraculeuze wijze wakker wordt maar ik heb er een hard hoofd in.

Heeft iemand hier wel eens een dode kat open laten maken om te weten waar hij aan gestorven is?
Oi...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173400537
Ik heb net de dierenarts gebeld, ik laat hem toch open maken, dus ik kan hem straks bij de dierenarts achterlaten en dan gaat hij in de vriezer en maandag gaat hij naar Utrecht.
We begrijpen nog steeds niet wat er gebeurd is, mijn vriendin was niet mee gaan stappen en ze wist zeker dat hij nog leefde voor ze rond 23.00 naar bed ging, ze had hem nog wat brokjes gegeven omdat hij weer allemaal in de keuken aan het dralen was.
Ik begrijp er niets van, kat was pas 3 jaar.
Zou ik nou ook even de mensen waar ik hem van gekocht heb moeten bellen?
pi_173401382
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:06 schreef 8777 het volgende:
Ik heb net de dierenarts gebeld, ik laat hem toch open maken, dus ik kan hem straks bij de dierenarts achterlaten en dan gaat hij in de vriezer en maandag gaat hij naar Utrecht.
We begrijpen nog steeds niet wat er gebeurd is, mijn vriendin was niet mee gaan stappen en ze wist zeker dat hij nog leefde voor ze rond 23.00 naar bed ging, ze had hem nog wat brokjes gegeven omdat hij weer allemaal in de keuken aan het dralen was.
Ik begrijp er niets van, kat was pas 3 jaar.
Zou ik nou ook even de mensen waar ik hem van gekocht heb moeten bellen?
Dat kun je doen. Maar ik zou even wachten tot je weet wat de oorzaak is. Sterkte
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173401504
Ocherm, sterkte!
Ja doei.
pi_173401900
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:27 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat kun je doen. Maar ik zou even wachten tot je weet wat de oorzaak is. Sterkte
Ik heb ze al gebeld, ze vroeg of ik haar op de hoogte wilde houden. Ze vond het ook heel erg.

Kat ligt nu bij de dierenarts in de vriezer. Arm, klein, dik directeurtje, de hond mist m ook al
pi_173401904
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ocherm, sterkte!
Ja thnx.
pi_173405862
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb ze al gebeld, ze vroeg of ik haar op de hoogte wilde houden. Ze vond het ook heel erg.

Kat ligt nu bij de dierenarts in de vriezer. Arm, klein, dik directeurtje, de hond mist m ook al
Zo jong nog, sterkte.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:25:07 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173405955
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb ze al gebeld, ze vroeg of ik haar op de hoogte wilde houden. Ze vond het ook heel erg.

Kat ligt nu bij de dierenarts in de vriezer. Arm, klein, dik directeurtje, de hond mist m ook al
Wat verdrietig, wat jong ook. ;( Sterkte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  roze zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:25:44 #257
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173405967
Damn wat sneu ;( Sterkte 8777 O+
Your beauty never ever scared me.
pi_173406398
Iemand een verklaring waarom mijn kitten zachtjes in mn oor bijt en likt?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173406433
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat verdrietig, wat jong ook. ;( Sterkte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagelijks naar de DA en dwangvoeren zonder dat echt duidelijk is wat de kat nu mankeert.
Eerst werd gedacht aan een maagdarm infectie waarvoor ze dan ook medicatie kreeg, 3 weken later en twee infusen verder was het beter om haar in te laten slapen, ze was bijna 2/3 van haar gewicht verloren. :{
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173406439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:04 schreef Miniem het volgende:
Iemand een verklaring waarom mijn kitten zachtjes in mn oor bijt en likt?
Te vroeg bij de moeder weg?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173406881
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:08 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Te vroeg bij de moeder weg?
Nee, is toch al 3 maanden minstens.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173407085
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:56 schreef Miniem het volgende:

[..]

Nee, is toch al 3 maanden minstens.
Leeftijd nu zegt weinig. Hoeveel weken/maanden was ze toen ze verhuisde?

Verder zou ik me er niet te druk om maken. Waarschijnlijk is het speelsheid. Zouden ze met soortgenoten ook doen. Likken is schattig maar bijten zou ik ontmoedigen want dat is over een half jaar niet leuk meer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173407217
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Leeftijd nu zegt weinig. Hoeveel weken/maanden was ze toen ze verhuisde?

Verder zou ik me er niet te druk om maken. Waarschijnlijk is het speelsheid. Zouden ze met soortgenoten ook doen. Likken is schattig maar bijten zou ik ontmoedigen want dat is over een half jaar niet leuk meer.
2 weken geleden dat hij hier kwam.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173413200
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dagelijks naar de DA en dwangvoeren zonder dat echt duidelijk is wat de kat nu mankeert.
Eerst werd gedacht aan een maagdarm infectie waarvoor ze dan ook medicatie kreeg, 3 weken later en twee infusen verder was het beter om haar in te laten slapen, ze was bijna 2/3 van haar gewicht verloren. :{
Ik heb dit zo ook ervaren mijn heilige birmaan stonk erg uit zijn bekje,bijna alle tanden en kiezen getrokken.
Maar hij knapte niet op werd steeds maar zieker alle onderzoekingen laten doen,daar kwam uit dat zijn eiwit gehalte veel te hoog was.
Toen in overleg met de DA besloten om hem in te laten slapen (hij lag in mijn arme en gaf zich helemaal over) ;(
Later alles opgezocht op internet en wat blijkt dat bepaalde ziekte ook het gebit kan aantasten.
Wat mij nu dwars zit was zijn verwijderen van kiezen en tanden wel nodig geweest.
pi_173424448
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:45 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik heb dit zo ook ervaren mijn heilige birmaan stonk erg uit zijn bekje,bijna alle tanden en kiezen getrokken.
Maar hij knapte niet op werd steeds maar zieker alle onderzoekingen laten doen,daar kwam uit dat zijn eiwit gehalte veel te hoog was.
Toen in overleg met de DA besloten om hem in te laten slapen (hij lag in mijn arme en gaf zich helemaal over) ;(
Later alles opgezocht op internet en wat blijkt dat bepaalde ziekte ook het gebit kan aantasten.
Wat mij nu dwars zit was zijn verwijderen van kiezen en tanden wel nodig geweest.
Dat is wel erg, dat is toch een deuk in het vertrouwen als het gaat om de betreffende DA.
Ik had dat eveneens met Spoek, haar reactie op het medicijn was abnormaal dus belde ik diezelfde avond nog de DA maar die zei dat katten zo kunnen reageren na de injectie.
Ik moest me er maar niet druk om maken en vanaf de volgende dag de kuur starten.
Wat begon met braken eindigde in dwangvoeren met een spuitje en uiteindelijk het laten inslapen.
De tranen hebben rijkelijk gevloeid op dat moment :'(
Spoek was geen makkelijke kat, erg schuw omdat ze van een boerderij kwam en dus niet gesocialiseerd, het eerste wat ze deed toen ik haar opgehaald had als kitten was zich verstoppen onder kleding of ergens achter in een hoekje kruipen.
Soms kon ze zich ook bedreigd voelen, dan zat ze op schoot en ineens werden de pupillen groot en zwart, dat was het moment om even helemaal niet te bewegen en haar te laten gaan.
Na twee jaar was dat er helemaal uit en kon ik alles doen met haar.
Eenmaal verhuist naar een benedenwoning kon ze zachtjes wennen aan mensen die voorbij kwamen en op haar tempo wennen aan de buitenwereld.
Uiteindelijk liep ik zo nu en dan met haar een blokje en keek ze vaak of ik er nog wel was, bleef ik staan dan kwam ze mauwend naar me toe.
Nu ja, je bouwt een band op met ze en dan is het erg hard wanneer je je huisdier zo ziet aftakelen zonder dat er echt duidelijkheid is wat ze mankeert.

Veleda trok als kleine kitten van een paar weken al erg naar me toe, vandaar dat ik nu weer een huisdier heb en heb gezorgd dat ik voor haar een goede DA heb.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173444734
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:58 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zonder die operatie had ik wel een ipad voor mezelf haar kunnen kopen ja. :{w
Hoe is het nu met Sevgi O+ is zij al thuis.
pi_173445327
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:03 schreef vronie het volgende:

[..]

Hoe is het nu met Sevgi O+ is zij al thuis.
Ze blijft een nachtje bij de dierenarts. De operatie was succesvol heb ik begrepen. Voorste,achterste en buitenste kniebanden gescheurd. Wonder boven wonder waren de menisci nog wel intact.

Bij een volwassen kat hadden ze nog 'kunstbanden' kunnen plaatsen, maar ze is nog zo jong dat ze nog niets kunnen schroeven in d'r botten. Ze hebben de knie gestabiliseerd door een pin te plaatsen door haar dijbeen en onderbeen. Over een week of twee drie wordt die pin weer verwijderd. Dat wordt een vervelende periode voor haar. ;(
pi_173445400
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:37 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ze blijft een nachtje bij de dierenarts. De operatie was succesvol heb ik begrepen. Voorste,achterste en buitenste kniebanden gescheurd. Wonder boven wonder waren de menisci nog wel intact.

Bij een volwassen kat hadden ze nog 'kunstbanden' kunnen plaatsen, maar ze is nog zo jong dat ze nog niets kunnen schroeven in d'r botten. Ze hebben de knie gestabiliseerd door een pin te plaatsen door haar dijbeen en onderbeen. Over een week of twee drie wordt die pin weer verwijderd. Dat wordt een vervelende periode voor haar. ;(
En nu maar hopen dat ze snel herstel en het een beetje uithoud in de benche.
Sterkte met alles.
pi_173445966
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:42 schreef vronie het volgende:

[..]

En nu maar hopen dat ze snel herstel en het een beetje uithoud in de benche.
Sterkte met alles.
Thanks. De arts gaf al aan dat ze wat kalmeringsmiddelen kan meegeven als ze niet rustig blijft. Maar vooralsnog houden we het bij goede pijnstilling.
pi_173457148
Heel veel sterkte met de Sevgi en aarzel niet om de kalmeringsmiddelen te gebruiken, beter een beetje stoned als dat ze haar knie weer in de vernieling helpt.
pi_173458860
Ik zou haar eigenlijk vandaag ophalen, maar ze is nogal onrustig waardoor ze toch maar die kalmeringsmiddelen hebben toegediend. Ze moet nog een nachtje daar blijven om te zien hoe ze op die medicatie reageert.

Het is haar gelukt het verband eraf te halen ondanks het kraagje. :')
pi_173458889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zou haar eigenlijk vandaag ophalen, maar ze is nogal onrustig waardoor ze toch maar die kalmeringsmiddelen hebben toegediend. Ze moet nog een nachtje daar blijven om te zien hoe ze op die medicatie reageert.

Het is haar gelukt het verband eraf te halen ondanks het kraagje. :')
Slimme poezel. Pics?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173458918
Ons monster is vanaf zondag naar buiten, en ze vindt het heerlijk O+ En ze gaat niet al te ver, komt regelmatig terug, en is regelmatig schmutzig O+ :')
Ja doei.
pi_173460742
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ons monster is vanaf zondag naar buiten, en ze vindt het heerlijk O+ En ze gaat niet al te ver, komt regelmatig terug, en is regelmatig schmutzig O+ :')
Tip (heb ik die 3 van mijn ook geleerd) koop een hondefluitje (over een tijdje gaat ze verder weg) voor het eten telkens even fluiten. Als ik die van mij zoek hoef ik alleen maar even buiten te fluiten en dan komen ze naar huis gesprint _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  roze dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:30:48 #276
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173460753
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tip (heb ik die 3 van mijn ook geleerd) koop een hondefluitje (over een tijdje gaat ze verder weg) voor het eten telkens even fluiten. Als ik die van mij zoek hoef ik alleen maar even buiten te fluiten en dan komen ze naar huis gesprint _O-
Kan ook gewoon met je mond toch? Ik fluit ook altijd om de kat te vinden maar doe ik gwoon zelf.
Your beauty never ever scared me.
pi_173460908
Onze kat is bijna 11 maanden, sinds een paar maanden gaat ie ook naar buiten, maar nog steeds in de tuin aan een lijntje.
We merken dat ie wel wat meer ruimte kan gebruiken en willen hem los naar buiten laten (eigenlijk vind ik het heel eng, maar goed). Hoe dit aan te pakken, zodat ie blijft terug komen?
We zijn niet iedere dag de hele dag thuis, hoe moet het dan?

Verder moet ie eerst nog gechipped en gecastreerd worden.
pi_173461344
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:39 schreef Koningin het volgende:
Onze kat is bijna 11 maanden, sinds een paar maanden gaat ie ook naar buiten, maar nog steeds in de tuin aan een lijntje.
We merken dat ie wel wat meer ruimte kan gebruiken en willen hem los naar buiten laten (eigenlijk vind ik het heel eng, maar goed). Hoe dit aan te pakken, zodat ie blijft terug komen?
We zijn niet iedere dag de hele dag thuis, hoe moet het dan?

Verder moet ie eerst nog gechipped en gecastreerd worden.
Regel eerst die chip en castratie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173461438
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Regel eerst die chip en castratie.
Dat snap ik, maar hoe kan ik het daarna het best aanpakken?
pi_173461460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:09 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar hoe kan ik het daarna het best aanpakken?
Beestje laten herstellen en kijken hoeveel rustiger hij nu geworden is. Daar gaat makkelijk een maand overheen. Dan bekijken of hij de buitenwereld nog wel nog heeft.
Zo ja, kom dan nog eens hier posten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:11:54 #281
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173461470
Gewoon naar buiten laten gaan, kattenluikje regelen en klaar. Wel idd eerst even chip enz regelen.
Your beauty never ever scared me.
pi_173461581
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beestje laten herstellen en kijken hoeveel rustiger hij nu geworden is. Daar gaat makkelijk een maand overheen. Dan bekijken of hij de buitenwereld nog wel nog heeft.
Zo ja, kom dan nog eens hier posten.
Je klinkt een beetje minachtend, alsof ik dom ben...ik vraag het gewoon maar.
pi_173461846
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:18 schreef Koningin het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje minachtend, alsof ik dom ben...ik vraag het gewoon maar.

Jij vraagt naar stap 3 terwijl het handiger is bij stap 1 te beginnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173461871
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:30 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Kan ook gewoon met je mond toch? Ik fluit ook altijd om de kat te vinden maar doe ik gwoon zelf.
Ik kan niet zo hard fluiten, die van mij gaan soms ver het bos in. 8-)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173461909
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ons monster is vanaf zondag naar buiten, en ze vindt het heerlijk O+ En ze gaat niet al te ver, komt regelmatig terug, en is regelmatig schmutzig O+ :')
Leuk is dat bij witte katten. Komen ze helemaal vies en verstofd binnen, en op magische wijze zijn ze binnen de kortste keren weer spierwit.
pi_173461956
Ik zie ook wel eens YouTube filmpjes van katten die gewassen worden.
Ik heb nooit zo'n meegaande kat gehad
pi_173461985
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij vraagt naar stap 3 terwijl het handiger is bij stap 1 te beginnen.
De eerste stappen weet ik, mag dan toch vragen naar de volgende?
Laat ook maar...
pi_173462183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:39 schreef Koningin het volgende:
Onze kat is bijna 11 maanden, sinds een paar maanden gaat ie ook naar buiten, maar nog steeds in de tuin aan een lijntje.
We merken dat ie wel wat meer ruimte kan gebruiken en willen hem los naar buiten laten (eigenlijk vind ik het heel eng, maar goed). Hoe dit aan te pakken, zodat ie blijft terug komen?
We zijn niet iedere dag de hele dag thuis, hoe moet het dan?

Verder moet ie eerst nog gechipped en gecastreerd worden.
Mijn katten had ik vroeger ook aan een lijntje ,maar later toch maar mijn tuin afgesloten met gaas op de schutting.
Misschien een optie :)
  roze dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:59:29 #289
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173462303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:43 schreef Koningin het volgende:

[..]

De eerste stappen weet ik, mag dan toch vragen naar de volgende?
Laat ook maar...
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:11 schreef Amarantha het volgende:
Gewoon naar buiten laten gaan, kattenluikje regelen en klaar. Wel idd eerst even chip enz regelen.
Your beauty never ever scared me.
pi_173462774
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tip (heb ik die 3 van mijn ook geleerd) koop een hondefluitje (over een tijdje gaat ze verder weg) voor het eten telkens even fluiten. Als ik die van mij zoek hoef ik alleen maar even buiten te fluiten en dan komen ze naar huis gesprint _O-
Voorlopig komt ze nog gewoon als ik een beetje roep. Geen haast, maar dan komt ze langzaam deze kant op :) Verder krijgt ze niet echt eten op een bepaald tijdstip, ook alleen droogvoer, dat staat er gewoon altijd :+ dus dat heeft niet zoveel zin.
Ja doei.
pi_173465437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Voorlopig komt ze nog gewoon als ik een beetje roep. Geen haast, maar dan komt ze langzaam deze kant op :) Verder krijgt ze niet echt eten op een bepaald tijdstip, ook alleen droogvoer, dat staat er gewoon altijd :+ dus dat heeft niet zoveel zin.
Droogvoer heb ik ook altijd staan, maar voor natvoer wordt gefloten. *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173466353
Ze heeft wel een mooi (veilig, snel loslatend) bandje nu:

Ja doei.
pi_173472449
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tip (heb ik die 3 van mijn ook geleerd) koop een hondefluitje (over een tijdje gaat ze verder weg) voor het eten telkens even fluiten. Als ik die van mij zoek hoef ik alleen maar even buiten te fluiten en dan komen ze naar huis gesprint _O-
Ik rammel gewoon even met een bakje temptations terwijl ik haar roep. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173472558
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ze heeft wel een mooi (veilig, snel loslatend) bandje nu:

[ afbeelding ]
Of het is wat vertekend of het is een behoorlijke dame, ze ligt er lekker bij zo.
Ze heeft het getroffen met je.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:26:15 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173472666
Beide katten weten ondertussen de weg terug. De oudste hoef ik enkel te roepen en komt sowieso rond etenstijd altijd wel buurten.de jongste weet ik nog niet helemaal.

Maar komen ze niet, dan blijven ze gewoon een dagje buiten, zie ik ze de volgende dag wel weer.
pi_173472963
Hoi, ik heb een probleempje; ik heb een kat die sinds kort op losliggende matten en kleden plast. Daarnaast wordt de kattenbak ook gebruikt, daar plast ze ook regelmatig op.
Het is een gesterilseerde poes van 7 jaar, nooit problemen mee gehad, altijd netjes op de bak. Een paar weken geleden is een andere kat overleden, mogelijk dat dit invloed heeft? Het buiten de bak plassen gebeurt echter pas sinds afgelopen weekend.
Iemand tips of ideeën om dit te laten stoppen?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 00:09:35 #297
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173473292
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:43 schreef minthy het volgende:
Hoi, ik heb een probleempje; ik heb een kat die sinds kort op losliggende matten en kleden plast. Daarnaast wordt de kattenbak ook gebruikt, daar plast ze ook regelmatig op.
Het is een gesterilseerde poes van 7 jaar, nooit problemen mee gehad, altijd netjes op de bak. Een paar weken geleden is een andere kat overleden, mogelijk dat dit invloed heeft? Het buiten de bak plassen gebeurt echter pas sinds afgelopen weekend.
Iemand tips of ideeën om dit te laten stoppen?
voeding?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 00:11:17 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173473311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:26 schreef Cue_ het volgende:
Beide katten weten ondertussen de weg terug. De oudste hoef ik enkel te roepen en komt sowieso rond etenstijd altijd wel buurten.de jongste weet ik nog niet helemaal.

Maar komen ze niet, dan blijven ze gewoon een dagje buiten, zie ik ze de volgende dag wel weer.
gaat hem hier niet lukken. Dan staat mneer de kater kermend voor de deur. En zodra ik de deur open komt er nog een nuftig mauwtje uit en gaat het naar mijn bed toe waar hij likkend en knorrend koning gaat spelen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173473377
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 00:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

voeding?
Daar is niets in veranderd. M'n oude kat at vaak natvoer en daar at deze ook af en toe van mee, maar ze is er niet dol op. Dat laat ik achterwege sinds de kater dood is.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_173473813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zou haar eigenlijk vandaag ophalen, maar ze is nogal onrustig waardoor ze toch maar die kalmeringsmiddelen hebben toegediend. Ze moet nog een nachtje daar blijven om te zien hoe ze op die medicatie reageert.

Het is haar gelukt het verband eraf te halen ondanks het kraagje. :')
Ze is natuurlijk onrustig doordat ze in een kooitje opgesloten is en geen woeste uitbraakpogingen kan doen. Hopelijk kan ze morgen mee naar huis, waar dan ook al een kooitje wacht, maar het voor een katje wel beter is.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 07:12:02 #301
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173474516
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:43 schreef minthy het volgende:
Hoi, ik heb een probleempje; ik heb een kat die sinds kort op losliggende matten en kleden plast. Daarnaast wordt de kattenbak ook gebruikt, daar plast ze ook regelmatig op.
Het is een gesterilseerde poes van 7 jaar, nooit problemen mee gehad, altijd netjes op de bak. Een paar weken geleden is een andere kat overleden, mogelijk dat dit invloed heeft? Het buiten de bak plassen gebeurt echter pas sinds afgelopen weekend.
Iemand tips of ideeën om dit te laten stoppen?
Andere kattenbakkorrels gebruikt?
Is hij gestresst door iets of boos?

Dat zijn voor mijn oudste redenen om m'n handdoeken onder te pissen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')