abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:33:59 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171241656
Helaas is er geen Nederlandse bron, dus hieronder een samenvatting en een linkje naar een Engelstalige bron:

quote:
In een trein in de Amerikaanse stad Portland, in Oregon, heeft een man twee medereizigers vermoord. De man belaagde eerst twee jonge vrouwen, waarvan één met hoofddoek, met anti-moslim- en 'anti-alles-'kreten, volgens de politie. Toen drie mannen in wilden grijpen, stak de man hen in hun keel.

Een van de mannen is ter plekke overleden, de tweede is in het ziekenhuis overleden. De derde zal het waarschijnlijk overleven. De politie behandelt het als een haatmisdrijf en is nog op zoek naar getuigen.

Bron: CNN
Dit is de keerzijde van het discours dat de Republikeinen al jaren voeren: mensen denken dat ze het recht hebben om zich met geweld te 'verdedigen' tegen alles wat hen niet aanstaat. Het is wachten op nog meer 'incidenten'.
pi_171241685
Een mes, wat on-amerikaans.

Dieptriest verder natuurlijk.
pi_171241775
Wat moet ik verstaan onder anti-alles kreten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171241793
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat moet ik verstaan onder anti-alles kreten?
"Fuck this world I am living in"?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:42:25 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171241804
Incidentje
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:44:31 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171241846
Vast een verwarde man. :Y

En Racisme is Liefde natuurlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171241853
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Helaas is er geen Nederlandse bron, dus hieronder een samenvatting en een linkje naar een Engelstalige bron:

[..]

Dit is de keerzijde van het discours dat de Republikeinen al jaren voeren: mensen denken dat ze het recht hebben om zich met geweld te 'verdedigen' tegen alles wat hen niet aanstaat. Het is wachten op nog meer 'incidenten'.
Dat heb je denk ik wel goed verwoord.

Gewelddadige gekkies zoeken altijd naar een smoes om hun gedrag te verklaren; maar het blijven gewoon gewelddadige gekkies. Nog een goede reden om flink te investeren in geestelijke gezondheidszorg in de VS.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171241882
ik gok dat deze dader nooit een stage heeft kunnen krijgen ;( arme ziel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_171241903
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat heb je denk ik wel goed verwoord.

Gewelddadige gekkies zoeken altijd naar een smoes om hun gedrag te verklaren; maar het blijven gewoon gewelddadige gekkies. Nog een goede reden om flink te investeren in geestelijke gezondheidszorg in de VS.
Niet alleen in de VS.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171241929
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet alleen in de VS.
Uiteraard; maar in Nederland staan we er op dat gebied wel een stuk beter voor. Als je in de VS ziek wordt dan mag je flink gaan betalen en vaak flink veel schulden opbouwen. In Nederland kan het zeker beter, maar je hoeft niet meteen een tweede hypotheek af te sluiten als je zwaar depressief wordt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171241932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat moet ik verstaan onder anti-alles kreten?
Waarschijnlijk een psychotische man.
pi_171241954
Gelukkig straffen ze in de VS veel zwaarder dan hier.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171241966
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Uiteraard; maar in Nederland staan we er op dat gebied wel een stuk beter voor. Als je in de VS ziek wordt dan mag je flink gaan betalen en vaak flink veel schulden opbouwen. In Nederland kan het zeker beter, maar je hoeft niet meteen een tweede hypotheek af te sluiten als je zwaar depressief wordt.
Nee dat is waar, het gaat hier gelukkig nog niet zo kut als in de VS.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:53:33 #14
99295 perezoso
blankjoekel
pi_171242001
Misschien was het wel Al 'raging' Iaquinta.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:54:42 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171242025
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat heb je denk ik wel goed verwoord.

Gewelddadige gekkies zoeken altijd naar een smoes om hun gedrag te verklaren; maar het blijven gewoon gewelddadige gekkies. Nog een goede reden om flink te investeren in geestelijke gezondheidszorg in de VS.
Ik denk dat een boel mensen wel degelijk over het randje gaan doordat ze regelmatig te horen krijgen dat je het recht hebt om jezelf te verdedigen en dat buitenlanders een enorm gevaar zijn voor de VS. Dat zijn niet vanzelf gewelddadige gekkies, maar het worden gewelddadige gekkies door de context waarin ze leven.
pi_171242030
Er zitten behoorlijk wat gekkies tussen de republikeinen, maar het is toch wat makkelijk ze in verband te brengen met deze tweevoudige moord.
pi_171242039
quote:
Two Killed in Portland After Trying to Stop Anti-Muslim Rant, Police Say

Two men were fatally stabbed Friday on a train car in Portland, Ore., when they tried to intervene as a fellow passenger screamed anti-Muslim insults at two women, the authorities said.

The victims were attacked when they tried to calm the man, who was ranting and talking disparagingly about the women, one of whom was wearing a hijab, the police said.

“It’s horrific; there are no other words to describe what happened today,” Sgt. Pete Simpson, a spokesman for the Portland Police Bureau, said at a news conference.

One of the victims died in the train car, and the other at a hospital, the police said. A third man who was stabbed was being treated at a hospital. He was expected to recover.
Continue reading the main story
Related Coverage

Man in Florida Told the Police He Killed Neo-Nazi Roommates for Disrespecting His Muslim Faith MAY 24, 2017
F.B.I. Investigating Kansas Shooting of Indian Men as Hate Crime FEB. 28, 2017
2 Face Hate Crime Charges in Attack on Sikh Man in California OCT. 14, 2016

The attack occurred about 5 p.m. in a train car on Portland’s light-rail system. The attacker began yelling — calling Muslims “criminals” — shortly after the two women boarded, said Evelin Hernandez, a train passenger.

“He said, ‘Get off the bus, and get out of the country because you don’t pay taxes here,’” Ms. Hernandez told KATU-TV.

When the two men tried to intervene, he pulled out a knife and slashed them, according to Ms. Hernandez and the police. The two women were not injured and left the station before the police could talk to them, Sergeant Simpson said.

The attacker fled the train car but was soon arrested, the police said. His name was not released.

“We don’t know if he’s got mental health issues,” Sergeant Simpson said. “We don’t know if he’s under the influence of drugs or alcohol or all of the above.”

Ramadan, the holiest month of the Muslim calendar, began on Friday evening.
https://www.nytimes.com/2(...)ack-muslim-rant.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171242062
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat is waar, het gaat hier gelukkig nog niet zo kut als in de VS.
Veel politici willen maar wat graag dat Nederland meer op de VS gaat lijken. Studieschulden opbouwen, eigen risico omhoog, werkgevers niet verplichten pensioen op te bouwen voor hun werkgevers.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:57:13 #19
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171242074

:')
pi_171242080
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat een boel mensen wel degelijk over het randje gaan doordat ze regelmatig te horen krijgen dat je het recht hebt om jezelf te verdedigen en dat buitenlanders een enorm gevaar zijn voor de VS. Dat zijn niet vanzelf gewelddadige gekkies, maar het worden gewelddadige gekkies door de context waarin ze leven.
Dat is ook zo; maar de bron van dat gedrag is niet de ideologie. Als je blij en gelukkig bent heb je geen reden om zomaar mensen te gaan vermoorden. De ideologie is een smoes om de daad te rechtvaardigen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:58:07 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171242092
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:56 schreef NgInE het volgende:

[..]

Veel politici willen maar wat graag dat Nederland meer op de VS gaat lijken. Studieschulden opbouwen, eigen risico omhoog, werkgevers niet verplichten pensioen op te bouwen voor hun werkgevers.
Wat te denken van het politieke discours? Alles wat vreemd is, is slecht. Daar wordt een samenleving ook niet stabieler van.
pi_171242095
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:56 schreef NgInE het volgende:

[..]

Veel politici willen maar wat graag dat Nederland meer op de VS gaat lijken. Studieschulden opbouwen, eigen risico omhoog, werkgevers niet verplichten pensioen op te bouwen voor hun werkgevers.
Er waait al veel te veel over vanuit de VS naar Nederland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171242100
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:56 schreef NgInE het volgende:

[..]

Veel politici willen maar wat graag dat Nederland meer op de VS gaat lijken. Studieschulden opbouwen, eigen risico omhoog, werkgevers niet verplichten pensioen op te bouwen voor hun werkgevers.
Ik denk dat het animo helemaal niet zo groot is om Nederland op te VS te doen laten lijken. Het is eerder dat er minder geld is door tegenvallende economische groei, vergrijzing en immigratie.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:58:39 #24
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171242102
Wel mooi hoe globalisering aan veel mensen voorbij gaat.
wooblabalurg
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:59:38 #25
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_171242115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat moet ik verstaan onder anti-alles kreten?
Denk dat het een doorgedraaide Atheïst is geweest.
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_171242121
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat te denken van het politieke discours? Alles wat vreemd is, is slecht. Daar wordt een samenleving ook niet stabieler van.
Is ook zo, maar toch waak ik er als kiezer voor dat de vrijheden waar mijn voorouders zo hard voor hebben gewerkt en gestreden niet opeens worden weggehaald. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Vrijheid is blijheid en de verzorgingsstaat is echt iets om trots op te zijn als land.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:00:25 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171242127
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:57 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is ook zo; maar de bron van dat gedrag is niet de ideologie. Als je blij en gelukkig bent heb je geen reden om zomaar mensen te gaan vermoorden. De ideologie is een smoes om de daad te rechtvaardigen.
Mensen worden ongelukkig van de ideologie. Als er maar vaak genoeg gezegd wordt dat je levenswijze onder vuur ligt en dat je jezelf moet verdedigen, dan zijn er altijd mensen die dat gaan geloven - ook al is het niet zo.

Dat zie je in het huidige Nederland bijvoorbeeld al gebeuren.
pi_171242128
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er waait al veel te veel over vanuit de VS naar Nederland.
Het is niet allemaal slecht. Ik eet graag een Big Tasty als het uit komt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242137
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat het animo helemaal niet zo groot is om Nederland op te VS te doen laten lijken. Het is eerder dat er minder geld is door tegenvallende economische groei, vergrijzing en immigratie.
Dat komt omdat wij in Nederland, net zo als in de VS, grote multinationals geen belasting laten betalen. Doe je dat wel dan vult dat de staatspot een stuk meer dan nu.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 12:01:18 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171242140
Altijd weer die rechts extremisten :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:01:44 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171242144
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:00 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is ook zo, maar toch waak ik er als kiezer voor dat de vrijheden waar mijn voorouders zo hard voor hebben gewerkt en gestreden niet opeens worden weggehaald. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Vrijheid is blijheid en de verzorgingsstaat is echt iets om trots op te zijn als land.
Als mensen die vrijheid gebruiken om dingen te doen die jij niet gewoon bent om te doen, is dat geen inbreuk op je vrijheid. Zelfs al schreeuwen sommige politici, media of wat dan ook dat het dat wel is.
pi_171242157
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:00 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het is niet allemaal slecht. Ik eet graag een Big Tasty als het uit komt.
Nee een hamburger kan mij bij tijde ook wel bekoren, maar die politieke waanzin et cetera mag van mij daar blijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171242175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mensen worden ongelukkig van de ideologie. Als er maar vaak genoeg gezegd wordt dat je levenswijze onder vuur ligt en dat je jezelf moet verdedigen, dan zijn er altijd mensen die dat gaan geloven - ook al is het niet zo.

Dat zie je in het huidige Nederland bijvoorbeeld al gebeuren.
Je gaat dat alleen never nooit geloven als je het goed hebt.
Dat is overigens wel de hoofdreden waarom groepjes zoals IS en extreem-rechtse groeperingen succesvol kunnen zijn. Ze proberen de meest kwetsbare doelgroepen te bereiken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242188
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat komt omdat wij in Nederland, net zo als in de VS, grote multinationals geen belasting laten betalen. Doe je dat wel dan vult dat de staatspot een stuk meer dan nu.
Multinationals betalen wel belasting. Denk aan loonbelasting en BTW.

Wat jij bedoelt is dat multinationals die hier een kantoor hebben op allerlei (schimmige) manieren belastingen kunnen ontwijken. Maar het grappige is, dat doet Nederland best slim, en daar is ook internationale kritiek op, want ze betalen weinig belasting, maar dan wel aan Nederland.
pi_171242196
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als mensen die vrijheid gebruiken om dingen te doen die jij niet gewoon bent om te doen, is dat geen inbreuk op je vrijheid. Zelfs al schreeuwen sommige politici, media of wat dan ook dat het dat wel is.
Dat mogen die mensen ook van mij, zolang ik er maar geen last van heb.
Als jij zo rechts bent dat je geen WW, bijstand of AOW wil dan mag dat van mij. Maar ik ga toch echt gebruik maken van die potjes als ik dat nodig zou hebben.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Multinationals betalen wel belasting. Denk aan loonbelasting en BTW.

Wat jij bedoelt is dat multinationals die hier een kantoor hebben op allerlei (schimmige) manieren belastingen kunnen ontwijken. Maar het grappige is, dat doet Nederland best slim, en daar is ook internationale kritiek op, want ze betalen weinig belasting, maar dan wel aan Nederland.
Het is inderdaad of een heel klein beetje belasting in Nederland, of ze zitten ergens anders.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171242213
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee een hamburger kan mij bij tijde ook wel bekoren, maar die politieke waanzin et cetera mag van mij daar blijven.
Hoort wel echt bij dat land. Alles is groots, in-your-face en over-the-top. Stiekem ook wel leuk, maar niet iets wat ik in Nederland hoef te zien.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242231
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Multinationals betalen wel belasting. Denk aan loonbelasting en BTW.

Wat jij bedoelt is dat multinationals die hier een kantoor hebben op allerlei (schimmige) manieren belastingen kunnen ontwijken. Maar het grappige is, dat doet Nederland best slim, en daar is ook internationale kritiek op, want ze betalen weinig belasting, maar dan wel aan Nederland.
Niet helemaal waar; er zijn veel brievenbusfirma's die flink wat belasting ontduiken. Probleem is alleen dat ze daar legale constructies voor gebruiken. Was een tijd terug een leuk item over op de NPO, weet alleen niet meer welk programma.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242256
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Helaas is er geen Nederlandse bron, dus hieronder een samenvatting en een linkje naar een Engelstalige bron:

[..]

Dit is de keerzijde van het discours dat de Republikeinen al jaren voeren: mensen denken dat ze het recht hebben om zich met geweld te 'verdedigen' tegen alles wat hen niet aanstaat. Het is wachten op nog meer 'incidenten'.
Ach gut, gaan we dit gestoorde gedrag toeschrijven aan Donald Trump?

Het wordt nu wel een erg zielige vertoning van al die anti-Trumpies. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze vandaag meer moeten verzinnen. :')
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:12:58 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171242325
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we dit gestoorde gedrag toeschrijven aan Donald Trump?

Het wordt nu wel een erg zielige vertoning van al die anti-Trumpies. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze vandaag meer moeten verzinnen. :')
Niet aan Trump, maar aan de retoriek van angst en vervolging die de Republikeinen al sinds lang voor Trump gebruiken.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:13:39 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171242333
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:03 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je gaat dat alleen never nooit geloven als je het goed hebt.
Dat is overigens wel de hoofdreden waarom groepjes zoals IS en extreem-rechtse groeperingen succesvol kunnen zijn. Ze proberen de meest kwetsbare doelgroepen te bereiken.
Nederlanders hebben het ook helemaal niet slecht, maar toch lopen ze vrij massaal achter mensen als Wilders aan.
pi_171242339
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:07 schreef NgInE het volgende:

[..]

Niet helemaal waar; er zijn veel brievenbusfirma's die flink wat belasting ontduiken. Probleem is alleen dat ze daar legale constructies voor gebruiken. Was een tijd terug een leuk item over op de NPO, weet alleen niet meer welk programma.
Hoezo niet helemaal waar?

Ik ontken toch niet dat er belasting ontweken wordt, naast dat er belastingen betaald worden in Nederland zelf. Ook Ahold moet loonbelasting betalen en BTW doorrekenen op de producten die je daar koopt.

Belastingontduiking met legale constructies is niet strafbaar. Dan is het belastingontwijking.
pi_171242357
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet aan Trump, maar aan de retoriek van angst en vervolging die de Republikeinen al sinds lang voor Trump gebruiken.
Maar waar Trump inderdaad nog wel even een flinke schep bovenop heeft gedaan. Veel extremer kan het bijna niet worden.
pi_171242364
Mijn overbuurvrouw zei vroeger altijd: "als er twee vechten, hebben twee schuld".
En trouwens; de dader STAK de mannen in hun keel, hij sneed hen niet de keel af, dat is meer een moslimdingetje.
Racist
pi_171242403
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nederlanders hebben het ook helemaal niet slecht, maar toch lopen ze vrij massaal achter mensen als Wilders aan.
Ik denk dat veel Wilders kiezers het relatief slechter hebben. Veel mensen die buiten de Randstad wonen en merken dat werk daar langzaam verdwijnt en naar de Randstad toe trekt. Of hun baan hebben verloren, omdat hun baas goedkopere arbeidskrachten kon vinden die uit Oost-Europa komen. En ik snap die woede en teleurstelling, maar Wilders gaat dat echt niet voor je fixen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242438
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo niet helemaal waar?

Ik ontken toch niet dat er belasting ontweken wordt, naast dat er belastingen betaald worden in Nederland zelf. Ook Ahold moet loonbelasting betalen en BTW doorrekenen op de producten die je daar koopt.

Belastingontduiking met legale constructies is niet strafbaar. Dan is het belastingontwijking.
Feit blijft dat bedrijven minder belasting betalen dan dat ze zouden doen in de meeste Westerse landen. Zo help je als land belastingontduiking, of ontwijking zoals jij dat noemt, in stand te houden. Dat geld dat bespaard wordt op belastingen gaat echt niet naar de werknemers van zo een bedrijf. Het gaat of naar productie, of in de zakken van de CEO's.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242470
Waaruit blijkt dat het een racist was? Hij leek zich specifiek te richten op moslima's. Erg sneu natuurlijk, maar overduidelijke en gevolg van globalisme.
pi_171242702
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:21 schreef LelijKnap het volgende:
Waaruit blijkt dat het een racist was? Hij leek zich specifiek te richten op moslima's. Erg sneu natuurlijk, maar overduidelijke en gevolg van globalisme.
De meeste daders van terreur en geweld lijden aan psychologische aandoeningen.

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171242766
Je TT is overtrokken en er is al de hele ochtend een Nederlandse bron

http://nos.nl/artikel/217(...)he-scheldpartij.html
pi_171242792
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Feit blijft dat bedrijven minder belasting betalen dan dat ze zouden doen in de meeste Westerse landen. Zo help je als land belastingontduiking, of ontwijking zoals jij dat noemt, in stand te houden. Dat geld dat bespaard wordt op belastingen gaat echt niet naar de werknemers van zo een bedrijf. Het gaat of naar productie, of in de zakken van de CEO's.
Multinationals weten landen tegenover elkaar uit te spelen. Doet Nederland daar niet aan mee, dan springen andere landen in dat gat, of ontstaan er weer nieuwe financiële routes.

Om dit soort belanstingontwijking te stoppen moeten alle landen in Europa, of ter wereld, met een gemeenschappelijke aanpak komen. En dat gaat niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')