abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:39:11 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171246912
Vanavond maar eens Nurnberger worstjes grillen, currysaus maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171247743
straks een spontane barbecue met de hele familie (12 volwassenen, 9 kinderen). Tof dat iedereen ineens kan ^O^ Mijn moeder zal in de wolken zijn :D

Ik vind het zo grappig dat de meeste weber-fans in mijn omgeving weinig verstand hebben van eten of van barbecueën. Het is echt een hebbeding.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_171248055
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:17 schreef Vanyel het volgende:
Is van Isa met avocado en diepvriesfruit. Net te weinig fruit dus avosmaak, beetje gek.
Beetje geraspte chocola erdoor helpt :Y
Oh bij mij proefde je helemaal geen avocado! En met chocolade is vast ook heel lekker :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171248122
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:14 schreef Lot_1 het volgende:
straks een spontane barbecue met de hele familie (12 volwassenen, 9 kinderen). Tof dat iedereen ineens kan ^O^ Mijn moeder zal in de wolken zijn :D

Ik vind het zo grappig dat de meeste weber-fans in mijn omgeving weinig verstand hebben van eten of van barbecueën. Het is echt een hebbeding.
Ja, alsof je ineens goddelijk kan koken/bbq'en ómdat je zo'n duur apparaat hebt. Net als mensen die totaal geen verstand van fotograferen hebben of zich daar in willen verdiepen en een super dure camera kopen. En dan nog steeds kiekjes maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171248308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, alsof je ineens goddelijk kan koken/bbq'en ómdat je zo'n duur apparaat hebt. Net als mensen die totaal geen verstand van fotograferen hebben of zich daar in willen verdiepen en een super dure camera kopen. En dan nog steeds kiekjes maken.
Ja, daar moet ik ook altijd zo om lachen. Net als een prachtige keuken die een sterrenchef voortbrengt.
Maar ook wel eens meegemaakt dat een cursusleider mijn (mini)camera afdeed met de woorden: daar kan je toch niets mee. Maar blind wel mijn foto eruit haalde om als voorbeeld (aan mij) te laten zien wat een spiegelreflex kon ten opzicht van mijn camera _O-
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:39:33 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171248370
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, alsof je ineens goddelijk kan koken/bbq'en ómdat je zo'n duur apparaat hebt. Net als mensen die totaal geen verstand van fotograferen hebben of zich daar in willen verdiepen en een super dure camera kopen. En dan nog steeds kiekjes maken.
Hoe meer incompetente mensen heel veel geld uit geven voor dure apparatuur, hoog kwaliteit producten of top van de lijn cameras hoe beter het is voor competente mensen, ze helpen een markt in stand te houden voor hun.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:40:20 #207
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171248399
Oh, wat was het toch een heerlijk voorjaar. Tot nu. Gadverdegadverdebah. :{
Dit jaar voor het laatst dat ik meehelp met de TongTong. Kijk al uit naar volgend jaar dat ik met de vrije dagen rond Hemelvaart heel veel extra vrije tijd heb! *O*


Foto van Mini bij het strand lijkt de hemel. Als daar zo eens naartoe gebeamd kon worden. Plons!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:42:00 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171248457
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, daar moet ik ook altijd zo om lachen. Net als een prachtige keuken die een sterrenchef voortbrengt.
Maar ook wel eens meegemaakt dat een cursusleider mijn (mini)camera afdeed met de woorden: daar kan je toch niets mee. Maar blind wel mijn foto eruit haalde om als voorbeeld (aan mij) te laten zien wat een spiegelreflex kon ten opzicht van mijn camera _O-
Tja, met een camera van Dunning & Kruger maak je de beste fotos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:46:26 #209
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171248589
Toch is het volgens mij wel beter bbq op een goeie weber dan op een goedkope of een stom zelfgemtseld ding met rooster. Met camera's lijkt me dat minder het geval, zie vaak mensen met dure camera's met dure lenzen die prutfoto's maken. Ik krijg wel eens commentaar op mijn camera, maar ik wil pas een spiegelreflex als ik weet dat ik ook echt zelf de sluitertijd en diafragma ga instellen. Als ik hem alleen op automatisch ga zetten wil/mag ik hem niet. En ik ben denk ik te oud/dement om dat nog te leren. Of gewoon te lui, dat kan ook.

Hoe dan ook, foodfoto's thuis gaan prima met mijn camera. In restaurants, met kunstlicht gaat het minder. En landschappen enzo houdt ook niet over. Maar die maak ik niet/amper, dat boeit me niet.
pi_171248803
Deze bbq-n00b slingert zo ook de Weber aan *) Bij mij werkte het andersom denk ik, wij barbecueden nooit vroeger thuis en pas in mijn studententijd deed ik het wel eens op zo'n wegwerpding. Nooit heel enthousiast van geworden. Mijn lief wilde graag een barbecue dus ik heb haar de Weber cadeau gedaan. Het resultaat is dat zij er geen vinger naar uitsteekt terwijl ik echt wel lol in het barbecuen begin te krijgen :+ Ik vind het wel duidelijk fijner hoor, ding op stahoogte, beter schoon te maken, deksel erbij die je handig weg kan hangen, zo'n versnelde aansteker. Draagt voor mij wel bij aan het plezier eraan. Vorig weekend ook weer 8 man te eten gehad en die vonden het prima wat ik ze voorschotelde. Maar ik ben dan weer geen culi-n00b, misschien komt het daardoor :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_171248909
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe meer incompetente mensen heel veel geld uit geven voor dure apparatuur, hoog kwaliteit producten of top van de lijn cameras hoe beter het is voor competente mensen, ze helpen een markt in stand te houden voor hun.
:Y helemaal waar!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171248934
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:46 schreef RobinOok het volgende:
Toch is het volgens mij wel beter bbq op een goeie weber dan op een goedkope of een stom zelfgemtseld ding met rooster. Met camera's lijkt me dat minder het geval, zie vaak mensen met dure camera's met dure lenzen die prutfoto's maken. Ik krijg wel eens commentaar op mijn camera, maar ik wil pas een spiegelreflex als ik weet dat ik ook echt zelf de sluitertijd en diafragma ga instellen. Als ik hem alleen op automatisch ga zetten wil/mag ik hem niet. En ik ben denk ik te oud/dement om dat nog te leren. Of gewoon te lui, dat kan ook.

Hoe dan ook, foodfoto's thuis gaan prima met mijn camera. In restaurants, met kunstlicht gaat het minder. En landschappen enzo houdt ook niet over. Maar die maak ik niet/amper, dat boeit me niet.
Zeg jij nou dat je die prachtige foodfoto's met een normale huis tuin en keuken camera maakt? In gedachten zie ik jou met het eten naar een aparte kamer gaan met camera opstelling (incl. statief en speciale lampen), om snel de foto te maken en dan te eten. :o
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:57:41 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171248940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:53 schreef Clubsoda het volgende:
Deze bbq-n00b slingert zo ook de Weber aan *) Bij mij werkte het andersom denk ik, wij barbecueden nooit vroeger thuis en pas in mijn studententijd deed ik het wel eens op zo'n wegwerpding. Nooit heel enthousiast van geworden. Mijn lief wilde graag een barbecue dus ik heb haar de Weber cadeau gedaan. Het resultaat is dat zij er geen vinger naar uitsteekt terwijl ik echt wel lol in het barbecuen begin te krijgen :+ Ik vind het wel duidelijk fijner hoor, ding op stahoogte, beter schoon te maken, deksel erbij die je handig weg kan hangen, zo'n versnelde aansteker. Draagt voor mij wel bij aan het plezier eraan. Vorig weekend ook weer 8 man te eten gehad en die vonden het prima wat ik ze voorschotelde. Maar ik ben dan weer geen culi-n00b, misschien komt het daardoor :D
Volgens zijn de mensen die zich het meeste druk maken over noobs die dure appartuur kopen mensen die menen dat zij wel heel competent zijn maar het geld er niet voor (over) hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171249019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:53 schreef Clubsoda het volgende:
Deze bbq-n00b slingert zo ook de Weber aan *) Bij mij werkte het andersom denk ik, wij barbecueden nooit vroeger thuis en pas in mijn studententijd deed ik het wel eens op zo'n wegwerpding. Nooit heel enthousiast van geworden. Mijn lief wilde graag een barbecue dus ik heb haar de Weber cadeau gedaan. Het resultaat is dat zij er geen vinger naar uitsteekt terwijl ik echt wel lol in het barbecuen begin te krijgen :+ Ik vind het wel duidelijk fijner hoor, ding op stahoogte, beter schoon te maken, deksel erbij die je handig weg kan hangen, zo'n versnelde aansteker. Draagt voor mij wel bij aan het plezier eraan. Vorig weekend ook weer 8 man te eten gehad en die vonden het prima wat ik ze voorschotelde. Maar ik ben dan weer geen culi-n00b, misschien komt het daardoor :D
Oh ja, zo'n hebbeding kan je ook juist inspireren en beter maken! Dat geldt natuurlijk ook voor een camera.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:00:42 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171249041
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zeg jij nou dat je die prachtige foodfoto's met een normale huis tuin en keuken camera maakt? In gedachten zie ik jou met het eten naar een aparte kamer gaan met camera opstelling (incl. statief en speciale lampen), om snel de foto te maken en dan te eten. :o
Kan me voorstellen wat ze voor elkaar zou krijgen als ze dat zou doen, imho heeft robin een roeping gemist als foodfotograaf. Gezien de hoeveelheid werk die van haar gejat wordt zijn er veel mensen die dit vinden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171249070
Ik vind Robin's foto's ook altijd prachtig. Op gesmolten kaas foto's na dan 8-) Maar ik vind gesmolten kaas er zelden appetijtelijk uitzien terwijl ik weet dat het heerlijk is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171249133
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

Volgens zijn de mensen die zich het meeste druk maken over noobs die dure appartuur kopen mensen die menen dat zij wel heel competent zijn maar het geld er niet voor (over) hebben
Da's wel een beetje lagere school niveau "je bent gewoon jaloers" :P Ik ben eigenlijk nooit jaloers. Behalve op echt talent. Maar dat is toch niet te koop.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:09:46 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171249388
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Da's wel een beetje lagere school niveau "je bent gewoon jaloers" :P Ik ben eigenlijk nooit jaloers. Behalve op echt talent. Maar dat is toch niet te koop.
Ik kan waanzinnig jaloers zijn, maar daarmee misgun ik hen het niet. Ik heb het niet over jaloers zijn, maar over afgunst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171249761
@Isa, Amir Zaza staat met een leuk filmpje op FB
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:26:27 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171249889
Je kunt ook iets duurs kopen en er dan goed in worden, zoals J met zijn nep Big Green Egg. Ineens wilde hij dat. Voorheen barbecueden we nauwelijks, een beetje zomerbarbecuen met sate enzo. Hij werkte toen nog meer dan nu dus ik vond het echt belachelijk dat hij zo'n duur ding wilde. Maar hij vond via Marktplaats iemand die afgekeurde Black Bastards verkocht dus daar gingen we heen na een financiele meevaller. Black Bastard was toen nog een B-merk, inmiddels hebbem ze goede marketing en heten ze Bastard. Voor 350 hadden we er een geloof ik.

Nou ja, jullie weten hoe graag en vaak we haar gebruiken. We zijn er zelfs voor verhuisd ;) We weten nog steeds niet waarom ze afgekeurd werd trouwens.

J's vriend, de klusser, wilde er ook gelijk een. Hij barbecuet alleen met lekker weer en gooit er sate en burgers op. Leuk hoor, maar zonde van het geld wat mij betreft. Nooit low and slow behalve incidenteel ribben, terwijl hij daar juist voor gemaakt is. Maar goed, zelf weten verder.

J is trouwens met die vriend naar de bios in Antwerpen, daar zenden ze vanavond Chelsea-Arsenal uit.
Spoilers!
pi_171249897
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:20 schreef Kaatje1 het volgende:
@Isa, Amir Zaza staat met een leuk filmpje op FB
Ik kijk vannacht even. Aan het koken en duik zo mijn bed in. Wishful thinking dat ik even kan slapen voor mijn nachtdiens :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:44:41 #222
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171250408
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nieuwsgierig is
Ik begon met HBO Journalistiek, dat viel helaas ontzettend tegen. Daarna HBO Commerciele economie gedaan. Ik was niet trots en voldaan toen ik mijn diploma kreeg dus ik ging Criminologie studeren.
Spoilers!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:54:13 #223
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_171250640
De enige HBO die ik heb gedaan is EHBO

Em de nepcornetto's vd AH zijn hetzelfde als die van de Lidl

Die van de Aldi smaken even vreemd als de echte cornetto's.
Dusssssssss
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:58:39 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_171250729
Ludolf. wedstrijd nog gewonnen?

Fietsie, eet smakelijk!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:08:02 #225
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171250929
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zeg jij nou dat je die prachtige foodfoto's met een normale huis tuin en keuken camera maakt? In gedachten zie ik jou met het eten naar een aparte kamer gaan met camera opstelling (incl. statief en speciale lampen), om snel de foto te maken en dan te eten. :o
Compact camera, Olympus Stylus XZ-10. Heeft wel goede reviews, vooral wat betreft de dingen waar ik hem voor gebruik. En kan ook handmatig ingesteld, maar dat doe ik vrijwel nooit.
En foto's maak ik in de vensterbank. Nooit met statief, want dat vind ik te onhandig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')