abonnement Unibet Coolblue
pi_171218541
Heey allen!!

Ik had een vraagje. Ik volg namelijk twee bachelors aan de UvA, en wil volgend jaar aan mijn master beginnen (tevens aan de UvA). Nu is het zo dat ik 1 bachelor dit jaar zal afronden, maar de andere helaas nog niet.

Ik vraag me daarom af of jullie weten of ik volgend jaar het wettelijke Collegeld of het instellingstarief moet betalen als ik me zowel inschrijf voor mijn master als voor mijn nog niet afgemaakte bachelor.
pi_171218624
Wat dacht je er van om gewoon te gaan werken?
pi_171218652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:33 schreef CarltonBanks het volgende:
Wat dacht je er van om gewoon te gaan werken?
Werken. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171218672
Denk wettelijk, omdat het lijkt alsof je de twee bachelors tegelijkertijd bent gestart of hebt gevolgd, en je niet uitgeschreven bent geweest van je onafgeronde bachelor? Wel een vraag waar ik zelf antwoord op zou willen hebben van de uni alvorens ergens m'n handtekening onder te zetten trouwens ;)
Tevens verkapte TVP
pi_171218722
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:35 schreef gekkewiebel het volgende:
Denk wettelijk, omdat het lijkt alsof je de twee bachelors tegelijkertijd bent gestart, en je niet uitgeschreven bent geweest van je onafgeronde bachelor? Wel een vraag waar ik zelf antwoord op zou willen hebben van de uni alvorens ergens m'n handtekening onder te zetten trouwens ;)
Tevens verkapte TVP
In dat geval zou je met een tweejarige master na de afronding van de tweede bachelor ook nog een tweede master kunnen starten met de kosten van het wettelijke collegegeld?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171218752
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:35 schreef gekkewiebel het volgende:
Denk wettelijk, omdat het lijkt alsof je de twee bachelors tegelijkertijd bent gestart of hebt gevolgd, en je niet uitgeschreven bent geweest van je onafgeronde bachelor? Wel een vraag waar ik zelf antwoord op zou willen hebben van de uni alvorens ergens m'n handtekening onder te zetten trouwens ;)
Tevens verkapte TVP
Ja, dat ga ik sowieso doen haha. Ik ben ze niet tegelijkertijd gestart trouwens de tweede ben ik in mijn tweede jaar pas gestart
pi_171218762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In dat geval zou je met een tweejarige master na de afronding van de tweede bachelor ook nog een tweede master kunnen starten met de kosten van het wettelijke collegegeld?
Hm dat zou zo maar kunnen. Ken wel lui die inderdaad hun afstuderen hebben uitgesteld (scriptie afgerond maar nog niet ingeleverd) om nog tegen wettelijk collegegeld andere studies of vakken te doen ja. Maar de regels veranderen continu geloof ik, dus durf het niet met zekerheid te zeggen :')
pi_171218789
Als je nu een nieuwe bachelor zou gaan volgen dan betaal je dus wel instellingstarief. Tenzij het de richting onderwijs of gezondheid is, daar is een lijstje voor op de ocw site meen ik. Maar omdat je ze tegelijkertijd hebt gevolgd denk ik dat je de andere bachelor gewoon af mag maken tegen laag tarief.
pi_171218917
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:42 schreef gekkewiebel het volgende:
Als je nu een nieuwe bachelor zou gaan volgen dan betaal je dus wel instellingstarief. Tenzij het de richting onderwijs of gezondheid is, daar is een lijstje voor op de ocw site meen ik. Maar omdat je ze tegelijkertijd hebt gevolgd denk ik dat je de andere bachelor gewoon af mag maken tegen laag tarief.
I hope so. Gek genoeg weet Google het niet, althans heb het niet kunnen vinden.
pi_171218941
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:50 schreef Lisaaaaah het volgende:

[..]

I hope so. Gek genoeg weet Google het niet, althans heb het niet kunnen vinden.
Hier wat aan?
http://agsl.uva.nl/binari(...)en-tweede-studie.pdf
quote:
Als je tijdens je eerste bacheloropleiding tegelijkertijd een tweede bacheloropleiding doet aan de UvA of een andere Nederlandse universiteit of hogeschool ben je tegelijkertijd ingeschreven voor twee bachelors. Rond je er één af dan mag je de parallel gestarte bacheloropleiding afmaken tegen betaling van het wettelijke collegegeld, mits je ononderbroken je studie afmaakt. Dit is wettelijk geregeld sinds het collegejaar 2014-2015.
pi_171219038
quote:
Ja, dat had ik ook gelezen idd. Dan nog vraag ik me af of dit ook geld als je aan je master start. Dat kan ik nergens vinden.
pi_171219068
[quote]1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:56 schreef Lisaaaaah het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook gelezen idd. Dan nog vraag ik me af of dit ook geld als je aan je master start. Dat kan ik nergens vinden. Daarnaast zouden ze met parallel ook bedoelen: als je -zoals in mijn geval- later bent begonnen met je tweede bachelor?
[/quote
pi_171219073
[quote]1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:57 schreef Lisaaaaah het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 26 mei 2017 12:56 schreef Lisaaaaah het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook gelezen idd. Dan nog vraag ik me af of dit ook geld als je aan je master start. Dat kan ik nergens vinden. Daarnaast zouden ze met parallel ook bedoelen: als je -zoals in mijn geval- later bent begonnen met je tweede bachelor?
pi_171219080
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:56 schreef Lisaaaaah het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook gelezen idd. Dan nog vraag ik me af of dit ook geld als je aan je master start. Dat kan ik nergens vinden.
Lijkt me dat dat mag, een master is (in Nederland) haast een must na je bachelor. Dus als het niet zo zou zijn had dat er wel gestaan lijkt me. Ik zie niets over inschrijfdata, dus ga er van uit dat je de 2e bachelor ook later mag zijn begonnen. Anders moet je even dat document opzoeken waar naar wordt verwezen in de pdf, inschrijfbesluit ofzo. Of bel maandag met het secretariaat.
pi_171219096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:58 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Lijkt me dat dat mag, een master is (in Nederland) haast een must na je bachelor. Dus als het niet zo zou zijn had dat er wel gestaan lijkt me. Ik zie niets over inschrijfdata, dus ga er van uit dat je de 2e bachelor ook later mag zijn begonnen. Anders moet je even dat document opzoeken waar naar wordt verwezen in de pdf, inschrijfbesluit ofzo. Of bel maandag met het secretariaat.
I will! Super bedankt voor het meedenken in ieder geval
pi_171219165
Zoals ik het begreep (heb ook twee bachelors op de UvA gedaan) betaal je instellingstarief op het moment dat je een tweede bachelor doet terwijl je er al een afgerond hebt. Als je dus een master start en tegelijkertijd een bachelor doet zou je volgens mij instellingstarief betalen.

Zoals het hierboven staat lijkt dat niet het geval. Ik heb voor de zekerheid maar beide bachelors afgemaakt voor ik aan een master begon :@
pi_171219245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:04 schreef Tchock het volgende:
Zoals ik het begreep (heb ook twee bachelors op de UvA gedaan) betaal je instellingstarief op het moment dat je een tweede bachelor doet terwijl je er al een afgerond hebt. Als je dus een master start en tegelijkertijd een bachelor doet zou je volgens mij instellingstarief betalen.

Zoals het hierboven staat lijkt dat niet het geval. Ik heb voor de zekerheid maar beide bachelors afgemaakt voor ik aan een master begon :@
Jij deed je bachelors dus ook naast elkaar?
pi_171219277
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:07 schreef Lisaaaaah het volgende:

[..]

Jij deed je bachelors dus ook naast elkaar?
Jup. Heb er voor gezorgd dat ik tijdens mijn tweede bachelor ingeschreven bleef voor de eerste, en daarna beide tegelijkertijd afgerond (hoewel ik voor de eerste dus al een jaar lang alle vakken had gehaald). Weet niet helemaal zeker of dat dus per se nodig is maar de regels zijn zo vaag dat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen en het leverde in mijn geval toch geen vertraging op.
pi_171219319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. Heb er voor gezorgd dat ik tijdens mijn tweede bachelor ingeschreven bleef voor de eerste, en daarna beide tegelijkertijd afgerond (hoewel ik voor de eerste dus al een jaar lang alle vakken had gehaald). Weet niet helemaal zeker of dat dus per se nodig is maar de regels zijn zo vaag dat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen en het leverde in mijn geval toch geen vertraging op.
Ik snap het. In mijn geval zal het dus wel vertraging opleveren, dus vandaar dat ik liever volgend jaar al aan mijn master wil beginnen.
pi_171226482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:04 schreef Tchock het volgende:
Zoals ik het begreep (heb ook twee bachelors op de UvA gedaan) betaal je instellingstarief op het moment dat je een tweede bachelor doet terwijl je er al een afgerond hebt. Als je dus een master start en tegelijkertijd een bachelor doet zou je volgens mij instellingstarief betalen.

Zoals het hierboven staat lijkt dat niet het geval. Ik heb voor de zekerheid maar beide bachelors afgemaakt voor ik aan een master begon :@
Dit is dus niet waar. Ik volg momenteel mijn tweede bachelor aan de UvA en ik heb er al een afgerond. Ik heb die andere bachelor afgerond in mijn eerste jaar van mijn huidige bachelor (dat was vorig studiejaar). Voor volgend jaar (mijn derde jaar) betaal ik eveneens wettelijk collegetarief. Oké, is nog niet 100% zeker (want de definitieve vaststelling is uiteraard nog niet geweest), maar toch zeker voor 99,9%.

Overigens heeft het niets te maken met of je wel/geen master gedaan hebt. Bachelor is een eerstegraads opleiding en master een tweedegraads. De regeling omtrent instellingstarief geldt alleen binnen dezelfde graad (dus twee bachelors, dan wel twee masters).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_171226886
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar. Ik volg momenteel mijn tweede bachelor aan de UvA en ik heb er al een afgerond. Ik heb die andere bachelor afgerond in mijn eerste jaar van mijn huidige bachelor (dat was vorig studiejaar). Voor volgend jaar (mijn derde jaar) betaal ik eveneens wettelijk collegetarief. Oké, is nog niet 100% zeker (want de definitieve vaststelling is uiteraard nog niet geweest), maar toch zeker voor 99,9%.

Overigens heeft het niets te maken met of je wel/geen master gedaan hebt. Bachelor is een eerstegraads opleiding en master een tweedegraads. De regeling omtrent instellingstarief geldt alleen binnen dezelfde graad (dus twee bachelors, dan wel twee masters).
Ik betaalde inderdaad ook het wettelijke Collegeld, omdat ik mijn tweede bachelor ben gaan volgen voor ik mijn eerste bachelor had afgerond. Ik hoop dat -zoals jij zegt- het instellingstarief alleen geldt binnen dezelfde graad en voor mij geval dus het wettelijk collegeld zal gelden.
pi_171227009
Lees anders eens het Inschrijvingsbesluit 2017-2018
quote:
Artikel 2.7 REGELING VOOR STUDENTEN DIE AANSLUITEND OP DE EERSTE VOOR EEN TWEEDE BACHELOR- OF MASTEROPLEIDING BIJ DE UVA ZIJN INGESCHREVEN.
Voor studenten die aansluitend op het voltooien van hun eerste bacheloropleiding aan de UvA zijn ingeschreven voor een tweede bacheloropleiding aan de UvA of aansluitend na het voltooien van een eerste masteropleiding aan de UvA ingeschreven zijn voor een tweede masteropleiding aan de UvA geldt dat het instellingstarief gelijk is aan het wettelijk tarief als voldaan is aan de volgende voorwaarden:
1. het eerste bachelor- respectievelijk masterdiploma is aan de UvA behaald, en
2. het eerste bachelor- respectievelijk masterdiploma aan de UvA is binnen de daarvoor geldende nominale studieduur + 1 jaar behaald (c+1), en
3. de inschrijving voor de tweede bachelor- respectievelijk masteropleiding aan de UvA vindt plaats direct aansluitend aan de inschrijving voor de eerste bachelor- respectievelijk masteropleiding aan de UvA, en
4. het instellingstarief ter hoogte van het wettelijk tarief geldt voor de nominale duur + 1 jaar (c+1) van de tweede bachelor- respectievelijk masteropleiding aan de UvA en bij een onafgebroken inschrijving voor de tweede bachelor- respectievelijk masteropleiding, en
5. de tweede bachelor- respectievelijk masteropleiding wordt binnen de nominale studieduur + 1 jaar (c+1) afgesloten met het diploma.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_171227068
En verder wat eerder ook al geplaatst is:
quote:
Ingevolge 7.45a, derde lid en het Uitvoeringsbesluit WHW 2008, geldt dat een student die tijdens een eerste bacheloropleiding, zich voor een tweede bachelor-opleiding heeft ingeschreven of tijdens een eerste master zich voor een tweede master heeft ingeschreven, deze na het behalen van het diploma van de eerste opleiding mag afronden tegen het wettelijk collegegeld, bij ononderbroken inschrijving.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_171227515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:
En verder wat eerder ook al geplaatst is:

[..]

Dat besluit had ik gelezen inderdaad. Ga ze in ieder geval nog even contacten om nog zekerheid te verschaffen.
pi_171228061
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar. Ik volg momenteel mijn tweede bachelor aan de UvA en ik heb er al een afgerond. Ik heb die andere bachelor afgerond in mijn eerste jaar van mijn huidige bachelor (dat was vorig studiejaar). Voor volgend jaar (mijn derde jaar) betaal ik eveneens wettelijk collegetarief. Oké, is nog niet 100% zeker (want de definitieve vaststelling is uiteraard nog niet geweest), maar toch zeker voor 99,9%.
Ah, oké. Duidelijk.
quote:
Overigens heeft het niets te maken met of je wel/geen master gedaan hebt. Bachelor is een eerstegraads opleiding en master een tweedegraads. De regeling omtrent instellingstarief geldt alleen binnen dezelfde graad (dus twee bachelors, dan wel twee masters).
Nee, dat klopt, maar aangezien het niet mogelijk is om een master te starten zonder bachelordiploma hangen de twee dingen natuurlijk wel samen ;)
pi_171232111
Gewoon langs de studentenbalie lopen. Heb ik destijds ook gedaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')