pi_7308075
Vroeg ik me af of daar enigszins verband tussen zat?

kHeb weleens weken dat ik weer eens vergeet genoeg warme kleren mee te nemen en dan zit ik aan het einde van de week lekker te kleumen. Wat me dan opvalt is dat ik dan aan het eind van de week licht afgevallen ben. Ten opzichte van een week dat ik wel veel warme kleding bij me heb.

Op zich zit er wel iets in het idee: Als je het koud hebt, verbruikt je lichaam meer energie om je warm te houden. Maar klopt het ook?

Vroeg ik me dus af..

pi_7308099
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 09:47 schreef Roonaan het volgende:
Vroeg ik me af of daar enigszins verband tussen zat?

kHeb weleens weken dat ik weer eens vergeet genoeg warme kleren mee te nemen en dan zit ik aan het einde van de week lekker te kleumen. Wat me dan opvalt is dat ik dan aan het eind van de week licht afgevallen ben. Ten opzichte van een week dat ik wel veel warme kleding bij me heb.

Op zich zit er wel iets in het idee: Als je het koud hebt, verbruikt je lichaam meer energie om je warm te houden. Maar klopt het ook?

Vroeg ik me dus af..

Ja zeker klopt dat
Being insane is not a disease, it's a way of life!!!!!
pi_7308112
Ja, dat klopt. Je lichaam gaat vet verbranden om dit om te zetten in warmte.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_7308126
Wrom dragen mensen met overgewicht altijd dikke truien dan (Of is dat mijn idee alleen maar?)
pi_7308148
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 09:50 schreef Roonaan het volgende:
Wrom dragen mensen met overgewicht altijd dikke truien dan (Of is dat mijn idee alleen maar?)
Je kunt het ook omdraaien. Waarom zijn mensen met dikke truien aan altijd dik?

Omdat hun lichaam geen vet verbrand om hun warm te houden.

gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_7308154
quote:
geen idee.... als je altijd maar dikke truien draagt dan went je lichaam wel aan die warmte... Hoe stevig of smal je ook gebouwd bent...
  vrijdag 13 december 2002 @ 09:52:45 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_7308175
quote:
met wijde kleding lijken ze minder dik?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_7308225
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 09:52 schreef Flurry het volgende:

[..]

met wijde kleding lijken ze minder dik?

Ronaan schreef dikke truien... Geen wijde truien
pi_7308318
Je zegt dat je afvalt, hoeveel dan?
Dat kunnen toch geen kilo's zijn ofwel, zal wel in onsen (?) gaan.
  vrijdag 13 december 2002 @ 10:03:55 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_7308331
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 09:56 schreef Utmenke het volgende:

[..]

Ronaan schreef dikke truien... Geen wijde truien

jaja.... ook ik kan lezen. maar heb je ooit een strakke dikke trui gezien, dan?

mijn suggestie, nu met tussenstapjes:
dikke truien zijn wijd en en zorgen ervoor dat je er wat vormloos uitziet. je lijkt dan slanker.

We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_7308367
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 10:03 schreef Koningin het volgende:
Je zegt dat je afvalt, hoeveel dan?
Dat kunnen toch geen kilo's zijn ofwel, zal wel in onsen (?) gaan.
Schommel tussen de 76 en 79, maar hangt ook samen wat ik de week doe. Denk dat het koude aspect maar voor een kilootje of misschien net iets meer meetelt. 76 heb ik alleen in 'koude' weken; anders is het 77-78 zoiets.
pi_7309367
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 10:03 schreef Flurry het volgende:

[..]

jaja.... ook ik kan lezen. maar heb je ooit een strakke dikke trui gezien, dan?

mijn suggestie, nu met tussenstapjes:
dikke truien zijn wijd en en zorgen ervoor dat je er wat vormloos uitziet. je lijkt dan slanker.

Ja ik heb inderdaad wel eens een strakke dikke trui gezien
Maar ik kan jouw gedachtengang nu ook wel volgen
  vrijdag 13 december 2002 @ 11:22:08 #13
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7309534
ik ben nu bijna zo een 16 kg afgevallen ,maar met dit koude weer verrek ik van de kou ,de kachel staat flink te stoken heb dikke kleren aan getrokken en heb het nog koud

*wou dat het zomer was*

pi_7311367
quote:
Heel simpel: bij mensen is de vetlaag goed doorbloed, in tegenstelling tot de vetlaag van dieren zoals zeehonden of walrussen e.d.
Dikke mensen moeten dus met dezelfde hoeveelheid bloed meer massa warm zien te krijgen...
  dinsdag 17 december 2002 @ 16:45:33 #15
39905 williehewes
Between Goth and Flowerchild
pi_7390722
Hm, wat een idee. Dus als ik af wil vallen hoef ik alleen maar de verwarming uit te zetten?
Chestwounds suck
pi_7398717
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:45 schreef williehewes het volgende:
Hm, wat een idee. Dus als ik af wil vallen hoef ik alleen maar de verwarming uit te zetten?
Mwah.. lijkt me niet verstandig als het vriest...
pi_7398797
Ach, als je zorgt dat het niet kouder wordt dan zoveel graden.. hoef je niks te doen en val je toch af, ideaal hoor

* heaven7 gaat morgen de hele dag in bikini lopen

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')