abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 mei 2017 @ 12:07:12 #126
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_171323124
Tourstart 2019 in Brussel

Aangezien de provincie Limburg al enkele jaren een etappe probeert binnen te halen, vermoed ik dat er zomaar een etappe Brussel Maastricht zou kunnen ontstaan.
#glazenbolcup

[ Bericht 41% gewijzigd door Sjoerd102 op 30-05-2017 12:19:15 ]
Net efkes anges
  dinsdag 30 mei 2017 @ 12:43:49 #127
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171323664
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 12:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Tourstart 2019 in Brussel

Aangezien de provincie Limburg al enkele jaren een etappe probeert binnen te halen, vermoed ik dat er zomaar een etappe Brussel Maastricht zou kunnen ontstaan.
#glazenbolcup
De Tour kennende gaan ze vanuit Brussel lekker in Zuidwestelijke richting naar de Franse laagvlaktes.
pi_171323870
quote:
6 Belgische klimtalenten: "De sterkste generatie in jaren"

In Nederland hebben ze sinds lang weer een groterondewinnaar met Tom Dumoulin. Maar ook in België is er misschien wat moois op komst. Kurt Van de Wouwer, ploegleider bij de belofteploeg van Lotto-Soudal, analyseert 6 Belgische groeibriljanten.
Laurens De Plus (°1995 - Quick-Step)

"De grootste troef van Laurens is zijn regelmaat", zegt Kurt Van de Wouwer. "Hij heeft zelden een slechte dag en recupereert snel. Dat is toch wel belangrijk in een grote ronde. Ik was dan ook niet verbaasd over zijn knappe Giro-debuut."

"Momenteel moet Laurens in dienst rijden bij Quick-Step. En dat is misschien geen slechte zaak op zijn leeftijd (21). Als Laurens er klaar voor is, mag hij hopelijk zijn eigen kans gaan. Zijn grootste werkpunt? Als hij wil meespelen voor dichte ereplaatsen in een grote ronde moet hij nog werken aan zijn tijdrit."

Harm Vanhoucke (°1997 - Lotto-Soudal U23)

"Harm is een pure klimmer. Als belofte won hij al de Ronde van Lombardije en de Ardense Pijl. Twee lastige eendagswedstrijden, terwijl Harm echt wel gemaakt is voor zware rittenkoersen. Dat hij ook scoort in eendagskoersen, zegt al veel over zijn talent."

"In het rondewerk behoort Harm internationaal tot de absolute top van de beloften. Hij blijft stelselmatig groeien en er zit nog veel rek op. Ook bij Harm is er nog werk aan zijn tijdrit."

Bjorg Lambrecht (°1997 - Lotto-Soudal U23)

"Bjorg is iets explosiever dan de pure klimmers, waardoor hij dit seizoen al Luik-Bastenaken-Luik won voor beloften. Ook in de zware rittenkoersen heeft Bjorg al heel mooie dingen laten zien."

"In het gebergte steken Bjorg Lambrecht en Harm Vanhoucke erbovenuit bij de Belgische beloften. Er is een gezonde concurrentie tussen beiden, waardoor ze elkaar sterker maken. Maar ook bij Bjorg geldt hetzelfde werkpunt: zijn tijdrit."

Steff Cras (°1996 - BMC Development)

"Steff is ook een pure klimmer. In tegenstelling tot Bjorg Lambrecht en Harm Vanhoucke heeft hij het wel wat moeilijker om zijn stempel te drukken en wedstrijden te winnen."

"Maar Steff behoort zeker tot de grote Belgische klimtalenten. In het tijdrijden is hij wel al wat meer ontwikkeld dan de andere Belgische klimmers. Dit seizoen bijvoorbeeld werd hij 3e op het BK tijdrijden voor beloften, op 5 seconden van de winnaar."

Thomas Vereecken (°1997 - Lotto-Soudal U23)

"Thomas is van hetzelfde bouwjaar (1997) als Vanhoucke en Lambrecht en staat een beetje in hun schaduw. Maar als klimmer heeft hij zeker veel capaciteiten."

"Dit voorjaar sukkelde Thomas lang met zijn knie, waardoor hij fysiek nu wat achterop hinkt. Maar ik denk dat hij ook iemand is met wie we op termijn rekening moeten houden in het gebergte. Hij is net als Vanhoucke en Lambrecht een lichtgewicht, waardoor hij in het tijdrijden nog wat aan kracht moet winnen."

Louis Vervaeke (°1993 - Lotto-Soudal)

"Louis Vervaeke is bezig aan zijn derde jaar bij de profs, maar hij is een beetje uit de spotlights verdwenen. Toch wil ik hem ook niet te vroeg afschrijven."

"Het talent heeft hij zéker, dat heeft Louis bewezen bij de beloften. Hopelijk komt het er snel weer uit. Louis is gemaakt voor het rondewerk. Hij heeft wat gesukkeld met zijn gezondheid. Hopelijk komt hij snel weer boven water."

Van de Wouwer: "Lang geleden dat we zo'n talentvolle generatie hadden"
"We moeten wel oppassen dat we jonge renners niet te vlug de lucht insteken", waarschuwt Kurt Van de Wouwer, die in 1999 zelf 11e eindigde in de Tour de France.

"Er een groot verschil tussen schitteren bij de beloften en schitteren bij de profs. Maar ik begeleid nu al 11 jaar beloften en ik denk dat het lang geleden is dat we zo’n talentvolle generatie hebben gehad in België. We moeten die jongens nu zoveel mogelijk tijd geven om rustig te groeien."
Columbiafan vindt dit leuk.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:00:44 #129
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171323934
Als je Louis Vervaeke in die lijst moet opnemen heb ik er al niet veel vertrouwen in.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_171324187
Vervaeke reed vorig jaar heel sterk in Baskenland, maar dit jaar laat hij heel weinig zien, op een goed begin in die koersen op Mallorca in februari na..
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:15:30 #131
62913 Blik
The one and Only!
pi_171324219
Als het net zulke talentjes zijn als Stoffel Vandoorne in de F1, die met veel bombarie werd aangekondigd in de Belgische pers als de toekomstig grootste concurrent van Max Verstappen, dan zou ik dit artikel lekker laten liggen
pi_171324475
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 12:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De Tour kennende gaan ze vanuit Brussel lekker in Zuidwestelijke richting naar de Franse laagvlaktes.
Klassiekerrondje langs het RvV- en het Roubaix-parcours.

Weet je zeker dat Froome op z'n plaat gaat en een sleutelbeentje breekt.
pi_171324572
Vanhoucke en Lambrecht ben ik wel erg benieuwd naar, ze moeten zich eerst maar eens bewijzen in de Baby Giro of de Ronde van de Toekomst.
pi_171325034
Lenny mag met Tom de Hammer Series rijden ^O^ Ik zie net dat ie wel geen Zwitserland rijdt, wat dan weer zeer teleurstellend is.

[ Bericht 22% gewijzigd door Columbiafan op 30-05-2017 13:58:55 ]
  dinsdag 30 mei 2017 @ 14:46:06 #135
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_171326402
Laatste keer dat ze vertrokken uit Brussel was de etappe in regenweer naar spa (waar cancellara het peloton stillegde na de val van Schleck)
Net efkes anges
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:34:50 #136
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171327465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
Laatste keer dat ze vertrokken uit Brussel was de etappe in regenweer naar spa (waar cancellara het peloton stillegde na de val van Schleck)
Dat was echt schandalig. Dat je het peloton probeert tot stilte te manen omdat er heel veel valpartijen zijn, oké. Maar ga dan ook weer koersen als iedereen weer bij elkaar is en verneuk niet de hele etappe.
pi_171327686
Er komen twee etappes in Brussel: tijdrit en rit in lijn met start en finish in Brussel. Rit richting Nederland lijkt dus onwaarschijnlijk.
Demain, on roule
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:57:56 #138
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171329372
Het parcours van de Tour mag dan zorgwekkend zijn, dat van de Dauphiné is wel echt top. Misschien dat dat dan ook direct het grootste probleem is, maar dat is een andere zorg.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171329883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:15 schreef Blik het volgende:
Als het net zulke talentjes zijn als Stoffel Vandoorne in de F1, die met veel bombarie werd aangekondigd in de Belgische pers als de toekomstig grootste concurrent van Max Verstappen, dan zou ik dit artikel lekker laten liggen
Volgens mij vind is het vooral Stoffel die Stoffel heel goed vindt.
pi_171329910
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:34 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat was echt schandalig. Dat je het peloton probeert tot stilte te manen omdat er heel veel valpartijen zijn, oké. Maar ga dan ook weer koersen als iedereen weer bij elkaar is en verneuk niet de hele etappe.
Als er letterlijk 80 man gevallen zijn vind ik het best logisch dat er niets meer gedaan wordt.
pi_171329922
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij vind is het vooral Stoffel die Stoffel heel goed vindt.
Stoffel is wel vrij populair in Wallonië, Vlaanderen is sowieso veel minder geďnteresseerd in motorsport.
pi_171330081
quote:
Vrijdag:
Klimkoers over 11 rondes van 7 kilometer, met daarin telkens 2 heuveltjes (Gemmenicherweg en Vaalserberg)
-na elke ronde punten voor de eerste 10 teams waarvan een renner de finishlijn passeert
-dubbele punten na de 3e, 7e en 11e ronde
-winnaar is de ploeg met de meeste punten
-top 10 teams krijgen ook bonificatieseconden (van 15 tot 1 seconde) die de startvolgorde bepalen in de achtervolging op zondag

Zaterdag:
Sprintkoers over 8 rondes van 12,4 kilometer op een vlak circuit rond Sittard-Geleen.
-na elke ronde punten voor de eerste 10 teams waarvan een renner de finishlijn passeert
-dubbele punten na de 2e, 5e en 8e ronde
-winnaar is de ploeg met de meeste punten
-top 10 teams krijgen ook bonificatieseconden voor zondag

Zondag:
Ploegenachtervolging over 50 kilometer.
-de teams starten in volgorde volgens de stand na twee dagen
-hoe meer seconden voorsprong je op vrijdag en zaterdag verzameld hebt, hoe eerder je aan de tijdrit mag starten
-de ploeg die het eerst over de finish komt, is de winnaar
Ik verwacht er echt niks van, maar ik laat me graag verrassen.
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 17:41:18 #143
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171330165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:32 schreef Columbiafan het volgende:
Vanhoucke en Lambrecht ben ik wel erg benieuwd naar, ze moeten zich eerst maar eens bewijzen in de Baby Giro of de Ronde van de Toekomst.
Die Lambrecht heeft wel een gezicht om op te meppen. Vanhoucke lijkt dan weer de buitenechtelijke zoon van een varkensboer.

Fietsen kunnen ze wel, maar die gaan zo grandioos opgehemeld worden dat ze mentaal ook nog eens heel sterk moeten zijn. Denk dat ze dit jaar wel goed gaan presteren in bijvoorbeeld l'Avenir en dan is de hypetrain vertrokken. Pat zal al klaar staan met een zak geld.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 17:47:58 #144
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171330282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik verwacht er echt niks van, maar ik laat me graag verrassen.
Ik snap het niet. Staan die punten van de eerste twee dagen op de laatste dag ook voor tijdsverschillen of starten alle ploegen binnen een halve minuut van elkaar?
pi_171331222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Staan die punten van de eerste twee dagen op de laatste dag ook voor tijdsverschillen of starten alle ploegen binnen een halve minuut van elkaar?
Met tijdsverschillen volgens mij.
pi_171331302
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik verwacht er echt niks van, maar ik laat me graag verrassen.
Op zich prima om eens wat andere concepten uit te proberen.
pi_171331597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik verwacht er echt niks van, maar ik laat me graag verrassen.
Wel een grappig concept.
pi_171346355
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:13 schreef Marcoss het volgende:
Vervaeke reed vorig jaar heel sterk in Baskenland, maar dit jaar laat hij heel weinig zien, op een goed begin in die koersen op Mallorca in februari na..
Hij was blijkbaar overtraind.

quote:
Louis Vervaeke begon het seizoen 2017 in Mallorca met een tweede en een vierde plaats. In de Trofeo Serra de Tramuntana (1.1) werd hij tweede na ploegmaat en kopman Tim Wellens. Eén dag later finishte hij in de Trofeo Andratx-Mirador des Colomer (1.1) opnieuw na Wellens en ook na Alejandro Valverde en Tiesj Benoot.

"Daarna heb ik samen met mijn nieuwe trainer Stefaan Van Meirhaeghe een fout begaan", geeft Vervaeke toe. "Ik voelde dat ik sterker was dan vorig jaar, maar probeerde door stevig te trainen nog beter te worden. Dat had ik niet mogen doen. Eigenlijk had ik gewoon de conditie moeten onderhouden. Door te koersen zou die vanzelf beter geworden zijn. In de Ronde van het Baskenland bleek dat ik overtraind was."

Vervaeke haalde het einde van die Ronde van het Baskenland niet. In 2016 sloot hij deze rittenkoers uit de World Tour als elfde af. Na zijn opgave duurde het een tijdje voor hij weer op zijn positieven was. In de Ronde van Noorwegen trad hij op 17 mei wederop. "Deze maand ben ik veertien uur thuis geweest. Voor de Ronde van Noorwegen trainde ik met Thomas De Gendt in de buurt van Calpe. Na Noorwegen wou ik rechtstreeks naar Alicante vliegen, maar dat kon niet. Dan ben ik even thuis geweest, vloog weer naar Spanje en nu zit ik in Girona. Eind deze week rijd ik de Hammer Series: vrijdag de klimwedstrijd, zondag de ploegentijdrit. Ik heb de indruk dat de ploegleiding van Lotto-Soudal aan die Hammer Series vrij veel belang hecht. Die klimkoers en ook de sprintwedstrijd van zaterdag zijn puntenkoersen op de weg. In de klimkoers vallen in de derde, zevende en elfde ronde dubbele punten te verdienen. Op tactisch vlak zullen we moeten uitkienen hoe we dit aanpakken. Ik denk dat niet altijd dezelfde renner op zoek kan gaan naar de punten."

Na de Ronde van Zwitserland zal Vervaeke het BK tijdrijden in Chimay en het BK op de weg in Antwerpen rijden. Eind dit seizoen is hij voorzien voor de Vuelta.
pi_171347919
quote:
BORA – hansgrohe Tour de France long list with a final selection to be made after the Tour de Suisse:
Bodnar Maciej (Pol)
Buchmann Emanuel (Ger)
Burghardt Marcus (Ger)
König Leopold (Cze)
Konrad Patrick (Aut)
Majka Rafał (Pol)
McCarthy Jay (Aus)
Pfingsten Christoph (Ger)
Poljański Paweł (Pol)
Sagan Juraj (Svk)
Sagan Peter (Svk)
Schillinger Andreas (Ger)
Schwarzmann Michael (Ger)
Selig Rüdiger (Ger)

"With Peter and Rafal we have ambitious goals, the green jersey, a top five result in the GC and the first stage win for our team at the Tour de France."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')