abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171192644
MAASTRICHT (AFN) - De Nederlandse uitbater van parkeergarages Q-Park gaat over in Amerikaanse handen. Investeerder KKR betaalt bijna 3 miljard euro voor de onderneming, zo werd woensdag door het bedrijf bevestigd. Het bod moet nog wel aan de aandeelhouders worden voorgelegd.

Vorige week lekte op basis van bronnen al uit dat KKR als overwinnaar uit de biedingsstrijd was gekomen. Ook de Australische investeringsmaatschappij Macquarie en enkele grote Chinese partijen zouden interesse hebben gehad. In de eerdere berichten werden nog wel verschillende overnamebedragen genoemd.

Q-Park-topman Frank De Moor noemt de aankondiging ,,een belangrijke stap'' voor het bedrijf. Hij ziet in KKR een sterke aandeelhouder die de onderneming kan helpen verder te groeien.

Q-Park exploiteert enkele duizenden parkeergelegenheden in tien Europese landen. Daarmee werd vorig jaar een winst van ruim 85 miljoen euro behaald, op een omzet van 825 miljoen euro. Het bedrijf is nu nog in handen van veelal Nederlandse institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars.

Bron; https://www.iex.nl/Nieuws(...)eer-voor-Q-Park.aspx

Jammer dat deze cash cow want dat zijn parkeergarages zeker! niet meer in Nederlandse handen is.

De uitverkoop van Nederlandse bedrijven gaat dus ondanks de stoere praat uit Den-Haag gewoon door.

Hebben wij straks nog wel winstgevende bedrijven in ons bezit of blijven alleen de niet rendabele toko's over?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 11:12:24 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171192676
En ik maar denken dat alles naar China zou gaan... ik kan deze trend ook niet echt toejuichen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171192685
Wat is er erg aan dan?
pi_171192705
En met name dit "Het bedrijf is nu nog in handen van veelal Nederlandse institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars."

Zou ons zorgen moeten baren!

De Pensioenfondsen raken dus een van hun investeringen kwijt die WEL een goed rendement haalde.

En dat nu gebleken is dat juist pensioenfondsen grote moeite hebben om een positief resultaat te boeken.
Zeer kwalijk dat men dit laat gebeuren.

De krenten worden uit de pap gehaald en niemand kan en/of wil er iets tegen doen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171192711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is er erg aan dan?
Zie mijn vorige post.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171192727
quote:
12s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:14 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post.
Die verkopen aandelen. Verdienen dus geld. Wat is het probleem?
pi_171192773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die verkopen aandelen. Verdienen dus geld. Wat is het probleem?
Nogmaals ja ze krijgen geld voor hun aandelen.

Maar het waren kwaliteitsaandelen dus aandelen met een goed rendement!
Het opnieuw investeren in een bedrijf wat net zulke goede rendementen kan bieden valt niet mee.
De kans is zeker aanwezig dat de fondsbeheerders geen goed alternatief kunnen vinden met een redelijke koers/winst verhouding en een te verwachten stevig positief rendement.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171192794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nogmaals ja ze krijgen geld voor hun aandelen.

Maar het waren kwaliteitsaandelen dus aandelen met een goed rendement!

En daardoor hebben ze er goed voor gevangen. Mooi toch?
pi_171192839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nogmaals ja ze krijgen geld voor hun aandelen.

Maar het waren kwaliteitsaandelen dus aandelen met een goed rendement!
Het opnieuw investeren in een bedrijf wat net zulke goede rendementen kan bieden valt niet mee.
De kans is zeker aanwezig dat de fondsbeheerders geen goed alternatief kunnen vinden met een redelijke koers/winst verhouding en een te verwachten stevig positief rendement.
die zullen vast wel een goede afweging hebben gemaakt dat die drie miljard een betere deal is dan het dividend op die dingen. Op een gegeven moment dachten ze blijkbaar, laten we maar winst nemen.

Ik vertrouwen abp beleggers maar dan een random fokker, sorry.
pi_171192849
Tja, dat krijg je als je op de verkeerde paarden blijft wedden.

Nederland moet juist de banden met Engeland, de VS en Japan versterken. Waarom we kiezen voor Afrika en een paar dronken Eurocraten in Brussel zal ik nooit begrijpen.
pi_171192850
Toch mooi man. Lekker laten overnemen, en van het hele centrum autovrije zone maken of betaalde zone zoals in London. Moet je eens kijken of het nog steeds 3miljard waar is.
Sowieso moet je die maatregelen nemen tbv de luchtkwaliteit.
pi_171192866
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daardoor hebben ze er goed voor gevangen. Mooi toch?
Nee juist niet pensioenfondsen hebben lange termijn investeringen nodig.
Dit is een niet welkome onderbreking van een van de beste aandelen die de pensioenfondsen in hun portefeuille hadden.

Dit is echt zeer schadelijk voor het lange termijn rendement van deze fondsen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171192868
KKR gaat voor winst, winst en winst alleen, het 'sociale' wat er nog was zal verdwijnen, dit soort overnames zou verboden moeten worden. In Duitsland is dat al.
Maar met een VVD aan het roer zal dat niet gaan gebeuren.
pi_171192904
SP ftw
pi_171192908
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:23 schreef Shaken63 het volgende:
KKR gaat voor winst, winst en winst alleen, het 'sociale' wat er nog was zal verdwijnen, dit soort overnames zou verboden moeten worden. In Duitsland is dat al.
Maar met een VVD aan het roer zal dat niet gaan gebeuren.
het gaat om garages. Garages! Niet je drinkwater...
pi_171192925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:23 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nee juist niet pensioenfondsen hebben lange termijn investeringen nodig.
Dit is een niet welkome onderbreking van een van de beste aandelen die de pensioenfondsen in hun portefeuille hadden.

Dit is echt zeer schadelijk voor het lange termijn rendement van deze fondsen.
bron dat dit zo'n goed performend aandeel is? Geloof er geen zak van.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 11:27:31 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171192957
Wat maakt het in godsnaam uit of een aandeel winstgevend was of niet? Punt is dat je een Nederlands bedrijf kwijt raakt aan de Amerikanen. Ja, echt een zeer positieve ontwikkeling maar niet heus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171192981
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:22 schreef Yreal het volgende:

Ik vertrouwen abp beleggers maar dan een random fokker, sorry.
Blijkbaar weet jij niet hoe slecht de ABP fondsbeheerders het gedaan hebben...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171193001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:22 schreef Nintex het volgende:
Tja, dat krijg je als je op de verkeerde paarden blijft wedden.

Nederland moet juist de banden met Engeland, de VS en Japan versterken. Waarom we kiezen voor Afrika en een paar dronken Eurocraten in Brussel zal ik nooit begrijpen.
?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171193016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:22 schreef MrSweets het volgende:
Toch mooi man. Lekker laten overnemen, en van het hele centrum autovrije zone maken of betaalde zone zoals in London. Moet je eens kijken of het nog steeds 3miljard waar is.
Sowieso moet je die maatregelen nemen tbv de luchtkwaliteit.
Elektrische auto's moeten ook ergens parkeren.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171193065
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

bron dat dit zo'n goed performend aandeel is? Geloof er geen zak van.
Zucht..

Net result 128.9 Net result (x EUR million)

http://annualreport2016.q-park.com/about-us/key-figures
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171193071
quote:
12s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:30 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Elektrische auto's moeten ook ergens parkeren.
Meh auto's is een ouderwets systeem.
Het wordt allemaal zelf rijdende vehicles. soort private taxi zonder chauffeur (nou ja n robot dan).
Die dropt je waar je wil zijn en gaat naar de volgende klant. Er gaat niet meer geparkeerd worden.
pi_171193095
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of een aandeel winstgevend was of niet? Punt is dat je een Nederlands bedrijf kwijt raakt aan de Amerikanen. Ja, echt een zeer positieve ontwikkeling maar niet heus.
Juist voor pensioenfondsen is het rendement cruciaal.
Denk aan de dekkingsgraad waar men de grootste moeite mee heeft om die goed te houden.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171193140
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:32 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Meh auto's is een ouderwets systeem.
Het wordt allemaal zelf rijdende vehicles. soort private taxi zonder chauffeur (nou ja n robot dan).
Die dropt je waar je wil zijn en gaat naar de volgende klant. Er gaat niet meer geparkeerd worden.
Die ontwikkeling hou ik ook in de gaten.
Ik zie het echter de komende 25 jaar nog niet gebeuren.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171193173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of een aandeel winstgevend was of niet? Punt is dat je een Nederlands bedrijf kwijt raakt aan de Amerikanen. Ja, echt een zeer positieve ontwikkeling maar niet heus.
nou en. Het is een parkeergarage. Niet het rijksmuseum.
pi_171193210
quote:
5s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

?
Als je echt goede banden hebt met de VS dan ben je sneller op de hoogte dat dit soort dingen spelen en kun je daar op anticiperen. Waarom nemen de Amerikanen nooit of zelden zeer winstgevende Israelische of Japanse bedrijven over?

Wij zouden met de top van de wereld mee kunnen doen, maar in plaats daarvan staren we ons blind op Amerika-haat en een mislukt politiek project.

Zet de NPO eens aan en zie hoe onze staats TV dag in/dag uit de Amerikaanse president afkraakt. Vroegah was Nederland een land dat mee hielp met de introductie van het internet (als eerste van het vaste land in Europa). We wedden nu op de verkeerde manke paarden. De Amerikanen en Engelsen zijn onze bondgenoten, niet de gecastreerde Nazi's die half Zuid Europa gekoloniseerd hebben of arrogante Franse boeren.
pi_171193214
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Zucht..

Net result 128.9 Net result (x EUR million)

http://annualreport2016.q-park.com/about-us/key-figures
een bedrijf dat 128mil winst pakt per jaar verkopen voor 3000mil lijkt mij een top deal.
pi_171193221
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou en. Het is een parkeergarage. Niet het rijksmuseum.
Ik heb de indruk dat het hier meer om een onbenoembaar gevoel gaat dan om een probleem.
pi_171193273
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

een bedrijf dat 128mil winst pakt per jaar verkopen voor 3000mil lijkt mij een top deal.
Voor KKR wel ja.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:52:47 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171193443
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

het gaat om garages. Garages! Niet je drinkwater...
De meeste Amerikaanse investeerders zijn alleen geïnteresseerd in een maximalisering van de winst en dan de boel doorverkopen. Wat hun beleid betekent voor klanten of werknemers intesseert hen niet. In het geval van parkeergarages gaat het om semi-publieke dienstverlening die voorheen vooral in handen van gemeenten was en uitwerking heeft op de leefomgeving van talloze mensen - waarmee evenmin rekening zal worden gehouden.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:59:55 #31
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171193562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daardoor hebben ze er goed voor gevangen. Mooi toch?
Allemaal korte termijn genot. Maar ja het gaat allemaal niet meer om het maatschappelijk doel maar aandeelhouders die zich natuurlijk niet bekommeren over het aankomende beleid etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:00:46 #32
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171193574
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De meeste Amerikaanse investeerders zijn alleen geïnteresseerd in een maximalisering van de winst en dan de boel doorverkopen. Wat hun beleid betekent voor klanten of werknemers intesseert hen niet. In het geval van parkeergarages gaat het om semi-publieke dienstverlening die voorheen vooral in handen van gemeenten was en uitwerking heeft op de leefomgeving van talloze mensen - waarmee evenmin rekening zal worden gehouden.
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171193618
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:43 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Voor KKR wel ja.
want?

Dit is zeker 25 jaar winst vooruit. In steeds meer Nederlandse steden worden steeds meer mileuzones ingesteld. Voor hetzelfde geld gaan we dadelijk naar londense toestanden toe. Kan je beter nu die garages verpatsen en wat anders met je geld doen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:04:08 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171193644
Nu Akzo Nobel nog.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:06:10 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171193679
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

want?

Dit is zeker 25 jaar winst vooruit. In steeds meer Nederlandse steden worden steeds meer mileuzones ingesteld. Voor hetzelfde geld gaan we dadelijk naar londense toestanden toe. Kan je beter nu die garages verpatsen en wat anders met je geld doen.
Zoals Organon dat ook verkocht is aan die Yanks. Dat gaat nu ook uitstekend 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171194030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:04 schreef Cherna het volgende:
Nu Akzo Nobel nog.
Ja die ook ja.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 12:25:51 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171194067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:04 schreef Cherna het volgende:
Nu Akzo Nobel nog.
Die moeten gewoon zelf een vijandige overname gaan doen ~O>
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:27:08 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171194092
http://www.faillissements(...)preken-nu-turks.aspx

Onthutsend

Weet u het nog de meisjes van Verkade.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:28:09 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171194120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die moeten gewoon zelf een vijandige overname gaan doen ~O>
Inderdaad.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171194561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:27 schreef Cherna het volgende:
http://www.faillissements(...)preken-nu-turks.aspx

Onthutsend

Weet u het nog de meisjes van Verkade.
De lijst is lang ja te lang.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:55:24 #41
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171194728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

De lijst is lang ja te lang.
Maatschappelijk gezien is dit een drama. Bovendien kunnen die Yanks de handel weer doorverkopen aan Chinezen of Russen etc.

Duitsland zal nooit zijn kwaliteits producten te grabbel gooien om op korte termijn winst te maken. De maakindustrie is in Nederland bijna compleet verdwenen. Op de lange termijn ga je nog wel de nadelen merken. Het rijnlandmodel gaat in iedergeval verloren dat voor de jonge generatie een drama zal zijn. Iets dat Duitsland nooit zal laten gebeuren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:02:58 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171194887
quote:
Jammer dat deze cash cow want dat zijn parkeergarages zeker! niet meer in Nederlandse handen is.
Zo belachelijk veel verdien je niet aan een parkeergarage. De belangrijkste manier waarop ze een 'cashcow' zijn, is doordat uitbaters torenhoge pacht moeten betalen aan gemeentes. En dat verandert niet nu het in Amerikaanse handen komt.
pi_171195049
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo belachelijk veel verdien je niet aan een parkeergarage. De belangrijkste manier waarop ze een 'cashcow' zijn, is doordat uitbaters torenhoge pacht moeten betalen aan gemeentes. En dat verandert niet nu het in Amerikaanse handen komt.
KKR gaat als eerste direct personeel ontslaan en vervolgens met minder en goedkoper personeel verder dat doet KKR altijd na hun overnames.

Dus het rendement gaat omhoog vanwege daling van loonkosten.

Verder zullen ze de tarieven verhogen want er is zo goed als geen concurrentie dus men zal de hogere tarieven wel moeten betalen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:14:06 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171195104
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:10 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

KKR gaat als eerste direct personeel ontslaan en vervolgens met minder en goedkoper personeel verder dat doet KKR altijd na hun overnames.

Dus het rendement gaat omhoog vanwege daling van loonkosten.

Verder zullen ze de tarieven verhogen want er is zo goed als geen concurrentie dus men zal de hogere tarieven wel moeten betalen.
Welk personeel willen ze ontslaan? De meeste parkeergarages draaien al met minimaal personeel. En concurrentie is er genoeg: de meeste steden hebben meer parkeergarages dan alleen die van Q-park, er zijn reguliere parkeermogelijkheden, en een boel mensen kiezen liever de trein als het te duur wordt.
pi_171195469
nationaliseren.
pi_171195758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:10 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

KKR gaat als eerste direct personeel ontslaan en vervolgens met minder en goedkoper personeel verder dat doet KKR altijd na hun overnames.

Dus het rendement gaat omhoog vanwege daling van loonkosten.

Verder zullen ze de tarieven verhogen want er is zo goed als geen concurrentie dus men zal de hogere tarieven wel moeten betalen.
wat, ze gaan die drie en een halve fte op het minimumloon nog verder inkrimpen en onder het minimum betalen?
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:47:15 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171195802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk personeel willen ze ontslaan? De meeste parkeergarages draaien al met minimaal personeel. En concurrentie is er genoeg: de meeste steden hebben meer parkeergarages dan alleen die van Q-park, er zijn reguliere parkeermogelijkheden, en een boel mensen kiezen liever de trein als het te duur wordt.
Er zijn ook kantoren met personeel, de back-office zeg maar. Daar gaan harde klappen vallen. In de garages kun je bezuinigen door cash betalen af te schaffen, bezuinigen op schoonmaak,openingstijden te beperken of de service te beperken etc. Als je je alleen richt op snelle maximalisatie van de winst met het oog op een winstgevende verkoop over een paar jaar, valt er nog een hoop uit te persen. Je hoeft immers alleen gezonde cijfers te laten zien en geen gezonde werknemers of tevreden klanten/gebruikers.
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:50:06 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171195904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:10 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

KKR gaat als eerste direct personeel ontslaan en vervolgens met minder en goedkoper personeel verder dat doet KKR altijd na hun overnames.

Dus het rendement gaat omhoog vanwege daling van loonkosten.

Verder zullen ze de tarieven verhogen want er is zo goed als geen concurrentie dus men zal de hogere tarieven wel moeten betalen.
De tarieven worden meestal niet (alleen) door Q-Park en concurrenten bepaald.
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:56:00 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171196021
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat, ze gaan die drie en een halve fte op het minimumloon nog verder inkrimpen en onder het minimum betalen?
Waarom niet? Als je niet meer op kwaliteit stuurt, zet je er wat bijstandstrekkers met behoud van uitkering gratis neer, of oproepkrachten met een nul uren contract voor als het nodig is en een gediplomeerd zzp-er die je ver onderbetaalt voor techniek en zo. Kan allemaal in Nederland. Dat parkeergarages onveiliger zullen worden zal ze in de USA niet boeien zolang ze het bedrijf financieel maar mooi in de etalage kunnen zetten.
pi_171196658
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of een aandeel winstgevend was of niet? Punt is dat je een Nederlands bedrijf kwijt raakt aan de Amerikanen. Ja, echt een zeer positieve ontwikkeling maar niet heus.
Nederland is volgens mij de op een na grootste investeerder in de VS. Zouden de Amerikanen ook zo bang zijn dat ''Nederland'' een stukje infrastructuur bezit?
pi_171196692
Was dit niet het bedrijf dat vorige week werd gehackt? Toeval :')
Geen sig.
pi_171196710
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn ook kantoren met personeel, de back-office zeg maar. Daar gaan harde klappen vallen. In de garages kun je bezuinigen door cash betalen af te schaffen, bezuinigen op schoonmaak,openingstijden te beperken of de service te beperken etc. Als je je alleen richt op snelle maximalisatie van de winst met het oog op een winstgevende verkoop over een paar jaar, valt er nog een hoop uit te persen. Je hoeft immers alleen gezonde cijfers te laten zien en geen gezonde werknemers of tevreden klanten/gebruikers.
Natuurlijk moet je wel tevreden klanten laten zien.

Maar goed, je mening is wel duidelijk. Schandelig dat we parkeergarages verkopen. Ons nationale erfgoed ten grabbel, nederlandse bedrijven in de uitverkoop. We worden genaaid door de Amerikanen.

Het gaat om een garage bedrijf, in 10 steden, dat geen monopoly heeft. Daarvoor krijgen onze pensioenfondsen 3 fucking MILJARD euro. Dat terwijl ze er nu nog geen 100 miljoen per jaar voor krijgen. Hoe is dat geen goede deal? Als je die 3 miljard in indextrackers stopt haal je al zulke bedragen man. :') Het is geen Shell, geen Unilever, geen Fokker. Het zijn garages, waar we grof voor worden betaald.
pi_171196763
Zie trouwens dat we in Zoetermeer ook iets hebben van die gasten.

https://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q-park/per-stad/zoetermeer

Het parkeerplekje naast zoetermeer oost :D Nou, jongens jongens, dat gaan we missen hoor.
pi_171196851
Vorig jaar pakte die club trouwens -227 miljoen. Weg ermee
pi_171197035
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:31 schreef Knudde het volgende:
Was dit niet het bedrijf dat vorige week werd gehackt? Toeval :')
Nee, dit is niet 'het bedrijf dat vorige week werd gehackt'.
Q-park is één van de vele bedrijven en instellingen die het slachtoffer zijn geworden van een grootschalige -ongerichte- virusaanval
pi_171197109
quote:
6s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:47 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee, dit is niet 'het bedrijf dat vorige week werd gehackt'.
Q-park is één van de vele bedrijven en instellingen die het slachtoffer zijn geworden van een grootschalige -ongerichte- virusaanval
Je spreekt je zelf tegen :')
Geen sig.
pi_171197145
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 14:49 schreef Knudde het volgende:
Je spreekt jezelf tegen. :')
Nee.
Hint: 'ongericht'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 14:51:10 ]
  donderdag 25 mei 2017 @ 14:57:40 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171197335
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn ook kantoren met personeel, de back-office zeg maar. Daar gaan harde klappen vallen. In de garages kun je bezuinigen door cash betalen af te schaffen, bezuinigen op schoonmaak,openingstijden te beperken of de service te beperken etc. Als je je alleen richt op snelle maximalisatie van de winst met het oog op een winstgevende verkoop over een paar jaar, valt er nog een hoop uit te persen. Je hoeft immers alleen gezonde cijfers te laten zien en geen gezonde werknemers of tevreden klanten/gebruikers.
Die kantoren zijn geen luxe aangelegenheid. Bovendien zijn ze nodig omdat schaalvergroting tegenwoordig de enige manier is om nog fatsoenlijk geld te verdienen. Zie ook: duizenden garages, 85 miljoen winst. Per garage houdt dat echt niet over, zeker als je bedenkt dat de omzet van de gemiddelde garage boven de miljoen euro per jaar ligt. De gemiddelde parkeergarage is dus geen vetpot, de marges zijn al flinterdun.

Openingstijden beperken kan vrijwel nergens, omdat die doorgaans vastgelegd worden door de eigenaar (meestal de gemeente). Schoonmaak en service zijn vaak al minimaal, want opnieuw, flinterdunne marges.

Echt, het idee dat dit gaat leiden tot een enorme ontslaggolf is nergens op gebaseerd. Sure, er zullen wat mensen uitvliegen. Maar het zal niet leiden tot grote verschillen voor werknemers of klanten.
pi_171198028
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn ook kantoren met personeel, de back-office zeg maar. Daar gaan harde klappen vallen. In de garages kun je bezuinigen door cash betalen af te schaffen, bezuinigen op schoonmaak,openingstijden te beperken of de service te beperken etc. Als je je alleen richt op snelle maximalisatie van de winst met het oog op een winstgevende verkoop over een paar jaar, valt er nog een hoop uit te persen. Je hoeft immers alleen gezonde cijfers te laten zien en geen gezonde werknemers of tevreden klanten/gebruikers.
Dat dus!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171198154
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je wel tevreden klanten laten zien.

Maar goed, je mening is wel duidelijk. Schandelig dat we parkeergarages verkopen. Ons nationale erfgoed ten grabbel, nederlandse bedrijven in de uitverkoop. We worden genaaid door de Amerikanen.

Het gaat om een garage bedrijf, in 10 steden, dat geen monopoly heeft. Daarvoor krijgen onze pensioenfondsen 3 fucking MILJARD euro. Dat terwijl ze er nu nog geen 100 miljoen per jaar voor krijgen. Hoe is dat geen goede deal? Als je die 3 miljard in indextrackers stopt haal je al zulke bedragen man. :') Het is geen Shell, geen Unilever, geen Fokker. Het zijn garages, waar we grof voor worden betaald.
Lees je eens in...

"Q-Park exploiteert enkele duizenden parkeergelegenheden in tien Europese landen. "

10 landen!!! met duizenden parkeergarages! (Niet parkeerplaatsen NEE parkeergarages).
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 15:50:25 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171198755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nederland is volgens mij de op een na grootste investeerder in de VS. Zouden de Amerikanen ook zo bang zijn dat ''Nederland'' een stukje infrastructuur bezit?
De Amerikaanse economie is 25 keer zo groot als de Nederlandse.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 25 mei 2017 @ 15:54:50 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171198900
Wel grappig dit topic, je kunt duidelijk zien wie geen flauw benul heeft hoe de echte wereld werkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171199425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nogmaals ja ze krijgen geld voor hun aandelen.

Maar het waren kwaliteitsaandelen dus aandelen met een goed rendement!
Het opnieuw investeren in een bedrijf wat net zulke goede rendementen kan bieden valt niet mee.
De kans is zeker aanwezig dat de fondsbeheerders geen goed alternatief kunnen vinden met een redelijke koers/winst verhouding en een te verwachten stevig positief rendement.
De grap is juist dat q-park heel veel garages heeft aangekocht maar zich niet druk maakt over onderhoud en renovaties, meestal weten ze de gemeentes te paaien(heerlen is daar het absolute voorbeeld van).

In de komende jaren komt er weer een grote golf garages aan die opgeknapt moeten worden dat gaat idioot veel geld kosten, dus juiste moment om uit te stappen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:49:34 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171200362
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je wel tevreden klanten laten zien.
Ontevreden klanten staan niet op de balans, dus dondert het niet. Zo rollen die investeringsbedrijven.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:56:05 #65
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171200636
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wel grappig dit topic, je kunt duidelijk zien wie geen flauw benul heeft hoe de echte wereld werkt.
Als je weet hoe het werkt hoef je het er nog niet mee eens te zijn. Over een langere periode zullen we wel zien of aandeelhouders en investeringsmaatschappijen nog een grote rol gaan spelen. De hele economie is een spiraal. Er komt wel weer een tijd dat men terug gaat naar een ander model.

Als men in de gaten krijgt dat het maatschappelijk doel weer een kernwaarde word. Die hele discussie rondom Akzo is al een goed begin

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 25-05-2017 17:04:44 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171200899
Wat een huilie topic is dit zeg.

Het zijn parkeergarages, niet echt speciaal dus.. Nederland heeft wel wat beters te bieden.

Ze verkopen het tegen een koerswinst van 25, ongeveer gelijk aan de S&P500. Als ze vervolgens die 3miljard investeren in de S&P weet ik wel wie er beter af is over 20 jaar.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:06:17 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171200946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:04 schreef ITrade het volgende:
Wat een huilie topic is dit zeg.

Het zijn parkeergarages, niet echt speciaal dus.. Nederland heeft wel wat beters te bieden.

Ze verkopen het tegen een koerswinst van 25, ongeveer gelijk aan de S&P500. Als ze vervolgens die 3miljard investeren in de S&P weet ik wel wie er beter af is over 20 jaar.
Het gaat mij om het principe. Of dat nu over Akzo gaat of een simpele garage. De trend.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171200983
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wel grappig dit topic, je kunt duidelijk zien wie geen flauw benul heeft hoe de echte wereld werkt.
Zelfs Warren Buffet slaat af en toe de plank mis.

Jij nooit natuurlijk :P
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171201001
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat mij om het principe. Of dat nu over Akzo gaat of een simpele garage. De trend.
Welk principe? Dat een Nederlands bedrijf van Nederland is en moet blijven?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:12:02 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171201104
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:07 schreef ITrade het volgende:

[..]

Welk principe? Dat een Nederlands bedrijf van Nederland is en moet blijven?
Die hele neoliberale insteek van investeringsmaatschappijen die niet de maatschappij dienen op langere termijn. Duitsland verkoopt ook zijn beste bedrijven ook niet.

Vergeet niet dat inwoners rondom deze bedrijven hiermee hun gezin moeten onderhouden en dus aan een economie deelnemen. En het gek vinden dat er zoveel mensen met een lullig flex contractje niet eens een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen.

Bij elke overname is het personeel steeds slechter af. Als Duitsland nog met een rijlandmodel winst kan maken moet dat hier ook kunnen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:22:55 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171201430
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als je weet hoe het werkt hoef je het er nog niet mee eens te zijn. Over een langere periode zullen we wel zien of aandeelhouders en investeringsmaatschappijen nog een grote rol gaan spelen. De hele economie is een spiraal. Er komt wel weer een tijd dat men terug gaat naar een ander model.

Als men in de gaten krijgt dat het maatschappelijk doel weer een kernwaarde word. Die hele discussie rondom Akzo is al een goed begin

Ok, leuke bla bla.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171201522
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die hele neoliberale insteek van investeringsmaatschappijen die niet de maatschappij dienen op langere termijn. Duitsland verkoopt ook zijn beste bedrijven ook niet.

Vergeet niet dat inwoners rondom deze bedrijven hiermee hun gezin moeten onderhouden en dus aan een economie deelnemen. En het gek vinden dat er zoveel mensen met een lullig flex contractje niet eens een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen.

Bij elke overname is het personeel steeds slechter af. Als Duitsland nog met een rijlandmodel winst kan maken moet dat hier ook kunnen.
Dus jij denkt dat Duitsland elke verkoop verbied?

De overheid moet zich er niet mee bemoeien en de markt vrij laten bewegen.

Dat er niet over de toekomst wordt nagedacht qua banen betreft heb je wel een punt. Maar daar moet sowieso beter over worden nagedacht, of nu USA of NL de eigenaar van een bedrijf is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_171201635
quote:
4s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:31 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
10 landen!!! met duizenden parkeergarages! (Niet parkeerplaatsen NEE parkeergarages).
P+R gelegenheden bijvoorbeeld zijn geen garages...

Maar fijn dat jij het allemaal zo goed weet :P
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 17:37:33 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171201792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Duitsland elke verkoop verbied?

De overheid moet zich er niet mee bemoeien en de markt vrij laten bewegen.

Dat er niet over de toekomst wordt nagedacht qua banen betreft heb je wel een punt. Maar daar moet sowieso beter over worden nagedacht, of nu USA of NL de eigenaar van een bedrijf is.
En wanneer denk je dat er meer banen zijn in Nederland? Leuk dat het op de korte termijn wat oplevert voor de aandeelhouders, maar er wordt compleet voorbij gegaan aan de verdere gevolgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171201836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De Amerikaanse economie is 25 keer zo groot als de Nederlandse.
En volgens mij hebben ze ook 25 keer zoveel buitenlanders die hun bedrijven afpakken!!!
pi_171201849
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat mij om het principe. Of dat nu over Akzo gaat of een simpele garage. De trend.
het principe dat niemand zijn aandelen mag verkopen? Rot toch op.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 17:43:15 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171201883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En volgens mij hebben ze ook 25 keer zoveel buitenlanders die hun bedrijven afpakken!!!
Meer diversiteit dus ^O^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171201896
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

P+R gelegenheden bijvoorbeeld zijn geen garages...

Maar fijn dat jij het allemaal zo goed weet :P
Ik zat er VEEL dichterbij dan die andere met zijn 10 garages in totaal :B
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_171201939
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En wanneer denk je dat er meer banen zijn in Nederland? Leuk dat het op de korte termijn wat oplevert voor de aandeelhouders, maar er wordt compleet voorbij gegaan aan de verdere gevolgen.
Wat? Weet ik het wanneer er meer banen zijn in Nederland..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:48:49 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171201984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Duitsland elke verkoop verbied?

De overheid moet zich er niet mee bemoeien en de markt vrij laten bewegen.

Dat er niet over de toekomst wordt nagedacht qua banen betreft heb je wel een punt. Maar daar moet sowieso beter over worden nagedacht, of nu USA of NL de eigenaar van een bedrijf is.
Zonder overheid is er geen bedrijvigheid. De infrastructuur en mogelijkheden worden vaak door overheden bekostigd vanuit de samenleving. Diverse subsidies die en belastingvoordelen zijn dan zeker wel welkom. Dan is een overheid wel van belang.

Een overheid moet de samenleving dienen. Dat het daar vaak aan ontbreekt ligt niet aan een overheid ansich maar aan de mensen die er werken.

Ik werk liever bij een bedrijf dat door een NL management word aangestuurd dan een VS structuur die gebaseerd op een werknemer van de maand en al die onzin. Alle bedrijven die een VS systeem hanteren zijn de arbeiders er niet op vooruit gegaan. Maar die arbeider moet wel zijn loon in de economie stoppen.

Je zou kunnen zeggen nu we de action hebben zouden werknemers minder loon nodig hebben. Het is immers spotgoedkoop. Dat idee de spiraal naar beneden.

Ik snap wel dat het nu in deze maatschappij om winstmaximalisatie gaat en aandeelhouders het maximale willen hebben. Maar er is meer dan dat in een maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 25-05-2017 17:54:48 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:51:13 #81
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171202021
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

het principe dat niemand zijn aandelen mag verkopen? Rot toch op.
Waar heb ik dit gezegd. Het is dus niet mogelijk om via aandelen de winst die bedrijven maken op te strijken en dat alleen verkoop iets opleverd?

Rot jij ff gauw op 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:58:51 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171202138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

P+R gelegenheden bijvoorbeeld zijn geen garages...

Maar fijn dat jij het allemaal zo goed weet :P
P+R zijn in mijn regio allemaal in beheer van Qpark
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:03:31 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171202213
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok, leuke bla bla.
Okies, deze oneliner is inhoudelijk zeer sterk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171202262
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar heb ik dit gezegd. Het is dus niet mogelijk om via aandelen de winst die bedrijven maken op te strijken en dat alleen verkoop iets opleverd?

Rot jij ff gauw op 😁
die toko keert voor zover ik kan lezen geen dividenden uit.
pi_171202298
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:43 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Voor KKR wel ja.
Kan je dat uitleggen?
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:09:56 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171202304
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Okies, deze oneliner is inhoudelijk zeer sterk.
Sorry, je zegt gewoon helemaal niets van waarde. Het komt over als gejank zonder onderbouwing.

Wat is je echte mening? Moet de overheid dit soort dingen verbieden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:20:08 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171202470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

P+R gelegenheden bijvoorbeeld zijn geen garages...

Maar fijn dat jij het allemaal zo goed weet :P
Het gaat om parkeervoorzieningen, die ze exploiteren in opdracht van derden (gemeenten, ziekenhuizen, etc). Hoeveel vastgoed ze daarvan in eigendom hebben, weet ik niet, maar dat zal niet zo heel veel zijn op het totaal.
Volgens mij doen ze geen straatparkeren (parkeermeters).
pi_171202500
Tja alles voor de korte termijn winst van aandeelhouders..... de wereld is beter af zonder deze geldwolven
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:44:51 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171202895
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sorry, je zegt gewoon helemaal niets van waarde. Het komt over als gejank zonder onderbouwing.

Wat is je echte mening? Moet de overheid dit soort dingen verbieden?
Nee, waarom haal je er een overheid bij. Het bedrijfsleven moet die slag maken. Veel bedrijven in Duitsland gaan niet eens de beurs op en maken toch enorme winsten.

Wat nu zo leuk is, zijn er hier velen die de markt heilig verklaren maar oh we als het om de huizenmarkt gaat waar de ouderen winst maken. Dan is het plots huilen en is het allemaal niet eerlijk.

Wel klagen over flex contracten en lage lonen etc.
Banken die gered moeten worden door een overheid. Dan moet plots een overheid wel inspringen. Ik hoor ze nog janken degene die bij Icesave hun geld belegd hadden. Dan is het allemaal niet eerlijk en moeten anderen voor hun genomen risico alsnog opdraaien.

Dat is nog het grootste probleem van die markt. Alleen de voordeeltjes zijn van belang maar als het misgaat moet een overheid alsnog bijspringen.

Ondertussen is de arbeider de klos en moet steeds meer inleveren en verliest steeds meer rechten.

Ik prefereer nu eenmaal een Rijnlandmodel. Daar kan niemand mij vanaf brengen. Mogelijk omdat ik hiermee ben opgegroeid en ik niets te kort kwam. Zeker voor personen op een werkvloer bied het meer mogelijkheden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:47:28 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171202941
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, waarom haal je er een overheid bij. Het bedrijfsleven moet die slag maken. Veel bedrijven in Duitsland gaan niet eens de beurs op en maken toch enorme winsten.

Wat nu zo leuk is, zijn er hier velen die de markt heilig verklaren maar oh we als het om de huizenmarkt gaat waar de ouderen winst maken. Dan is het plots huilen en is het allemaal niet eerlijk.

Wel klagen over flex contracten en lage lonen etc.
Banken die gered moeten worden door een overheid. Dan moet plots een overheid wel inspringen. Ik hoor ze nog janken degene die bij Icesave hun geld belegd hadden. Dan is het allemaal niet eerlijk en moeten anderen voor hun genomen risico alsnog opdraaien.

Dat is nog het grootste probleem van die markt. Alleen de voordeeltjes zijn van belang maar als het misgaat moet een overheid alsnog bijspringen.

Ondertussen is de arbeider de klos en moet steeds meer inleveren en verliest steeds meer rechten.

Ik prefereer nu eenmaal een Rijnlandmodel. Daar kan niemand mij vanaf brengen. Mogelijk omdat ik hiermee ben opgegroeid en ik niets te kort kwam. Zeker voor personen op een werkvloer bied het meer mogelijkheden.
Nee sorry, hier kan niemand wat mee. Je zegt weer helemaal niets van waarde waar iemand wat mee kan.

Behalve wat buzzwoordjes die een paar dogma's verraden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 18:58:02 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171203164
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen?
Dit is een grapje toch? :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:58:58 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171203177
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee sorry, hier kan niemand wat mee. Je zegt weer helemaal niets van waarde waar iemand wat mee kan.

Behalve wat buzzwoordjes die een paar dogma's verraden.
Dat jij daar niets mee kunt snap ik wel als je een Angelsaksische maatschappij prefereert die gebaseerd op louter aandeelhouders en winstmaximalisatie. En als jij daar voordeel bij hebt is het wat mij betreft prima.

Verder jank ik niet. Het is zoals het is maar zou het graag anders zien. Maar als jij vind dat ik jank omdat ik een andere vorm prefereer is dat prima.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 25-05-2017 19:06:59 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171203245
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is een grapje toch? :{
Nope.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 19:07:22 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171203319
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nope.
Je denkt dus dat je met het verkopen van een winstgevend bedrijf na die 30 jaar beter af bent dan de kopende partij? Dit klinkt leuk voor de korte termijn, maar:
1. Het kopende bedrijf moet dat geld ergens mee terug verdienen, dus ellende in de lagere lagen
2. Met inflatie meegerekend zou de kopende partij het zonder bezuinigingen al ruim binnen die 30 jaar terugverdiend hebben.

Ze zijn niet gek daar in Amerika, ze zijn wel gek hier in Nederland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171203500
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je denkt dus dat je met het verkopen van een winstgevend bedrijf na die 30 jaar beter af bent dan de kopende partij? Dit klinkt leuk voor de korte termijn, maar:
1. Het kopende bedrijf moet dat geld ergens mee terug verdienen, dus ellende in de lagere lagen
2. Met inflatie meegerekend zou de kopende partij het zonder bezuinigingen al ruim binnen die 30 jaar terugverdiend hebben.

Ze zijn niet gek daar in Amerika, ze zijn wel gek hier in Nederland.
Ik denk helemaal niet, vandaar dat ik vroeg om uitleg. En dan vooral over waarom het voor de verkopende partij geen goede deal is.
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:23:14 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171203581
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet, vandaar dat ik vroeg om uitleg. En dan vooral over waarom het voor de verkopende partij geen goede deal is.
Voor de verkopende partij zal het natuurlijk een prima deal zijn. De aandeelhouders zullen blij zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171203761
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je denkt dus dat je met het verkopen van een winstgevend bedrijf na die 30 jaar beter af bent dan de kopende partij? Dit klinkt leuk voor de korte termijn, maar:
1. Het kopende bedrijf moet dat geld ergens mee terug verdienen, dus ellende in de lagere lagen
2. Met inflatie meegerekend zou de kopende partij het zonder bezuinigingen al ruim binnen die 30 jaar terugverdiend hebben.

Ze zijn niet gek daar in Amerika, ze zijn wel gek hier in Nederland.
En wij pakken nu 3 miljard, waar we ook weer leuke dingen mee kunnen doen.

Q-park draait echt niet denderend hoor. Verdiep je eens in de gegevens van die club, ze hebben nog compensabel verlies. De schuld is 6x de EBITDA.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 19:37:40 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171203779
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

En wij pakken nu 3 miljard, waar we ook weer leuke dingen mee kunnen doen. Q-park draait echt niet denderend hoor. Verdiep je eens in de gegevens van die club, ze hebben nog compensabel verlies.
Denk nou eens op de lange termijn en niet enkel vanuit iemand met aandelen, maar de klanten en werknemers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171203848
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk nou eens op de lange termijn en niet enkel vanuit iemand met aandelen, maar de klanten en werknemers.
Met drie miljard in een indextracker heb je een stuk meer geld. Als er iemand op lange termijn moet denken is het je pensioenfonds wel. Laten we nou eerlijk zijn, die club draait gewoon niet zo goed.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 19:42:59 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171203861
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Met drie miljard in een indextracker heb je een stuk meer geld. Als er iemand op lange termijn moet denken is het je pensioenfonds wel. Laten we nou eerlijk zijn, die club draait gewoon niet zo goed.
De nieuwe eigenaren hebben een fortuin uitgegeven, dat willen ze terugverdienen. Waar oh waar moet dat toch vandaan komen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171203894
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De nieuwe eigenaren hebben een fortuin uitgegeven, dat willen ze terugverdienen. Waar oh waar moet dat toch vandaan komen?
Ze zullen er blijkbaar wat in zien. En onze pensioenfondsen blijkbaar niet. Tijd zal leren wie er gelijk heeft gehad.

Ik bedoel, hoeveel heeft TMG uitgegeven aan hyves? Of vattenfal aan Nuon?
pi_171203911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De meeste Amerikaanse investeerders zijn alleen geïnteresseerd in een maximalisering van de winst en dan de boel doorverkopen. Wat hun beleid betekent voor klanten of werknemers intesseert hen niet. In het geval van parkeergarages gaat het om semi-publieke dienstverlening die voorheen vooral in handen van gemeenten was en uitwerking heeft op de leefomgeving van talloze mensen - waarmee evenmin rekening zal worden gehouden.
Inderdaad een slechte ontwikkeling. Maar dan verschilt een Amerikaanse eigenaar vrij weinig van Q-Park zelf.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171203970
https://www.rtlz.nl/beurs(...)de-zelfrijdende-auto

Wat er dus al aan het begin gespeculeerd werd. Angst voor zelfrijdende auto's
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:54:22 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171204046
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat jij daar niets mee kunt snap ik wel als je een Angelsaksische maatschappij prefereert die gebaseerd op louter aandeelhouders en winstmaximalisatie. En als jij daar voordeel bij hebt is het wat mij betreft prima.
Tegen wie praat je nou eigenlijk? Waar beargumenteer je tegen :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:54:28 #105
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171204051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:49 schreef Yreal het volgende:
https://www.rtlz.nl/beurs(...)de-zelfrijdende-auto

Wat er dus al aan het begin gespeculeerd werd. Angst voor zelfrijdende auto's
Die auto's zullen ook gestald moeten worden. Waarom denkt Qpark dan niet na om daar juist iets mee te doen om die zelfrijdende auto te exploiteren etc. Van de rand naar het centrum.

Maar goed we zullen het maar afwachten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:56:23 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171204101
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tegen wie praat je nou eigenlijk? Waar beargumenteer je tegen :??
Pfff probeer je me nu in de maling te nemen. Aan wie gaf ik een antwoord. Ik geef het op.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171204430
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die auto's zullen ook gestald moeten worden. Waarom denkt Qpark dan niet na om daar juist iets mee te doen om die zelfrijdende auto te exploiteren etc. Van de rand naar het centrum.

Maar goed we zullen het maar afwachten.
Dat was ook wat ik dacht. Ik ben sowieso nog niet zo overtuigd van de zelfrijdende auto.

Maar ja, waarom zou er dan zoveel geld voor worden betaald?
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:41:03 #108
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171205024
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

een bedrijf dat 128mil winst pakt per jaar verkopen voor 3000mil lijkt mij een top deal.
Je vergeet even dat ze ook het hele pensioenfonds erbij gekocht hebben. Ze kunnen dit stallen bij een ander bedrijf, de schulden van dat bedrijf parkeren bij dit bedrijf, de boel uit elkaar laten klappen, de schulden afschuiven en de balans van het pensioenfonds bij hun netto saldo laten bijschrijven. Geheel legaal volgens Amerikaanse regels. Die 3miljard klinkt veel, maar je kan er gif op innemen dat ze er nu al winst mee gemaakt hebben.
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:47:40 #109
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171205228
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je vergeet even dat ze ook het hele pensioenfonds erbij gekocht hebben. Ze kunnen dit stallen bij een ander bedrijf, de schulden van dat bedrijf parkeren bij dit bedrijf, de boel uit elkaar laten klappen, de schulden afschuiven en de balans van het pensioenfonds bij hun netto saldo laten bijschrijven. Geheel legaal volgens Amerikaanse regels. Die 3miljard klinkt veel, maar je kan er gif op innemen dat ze er nu al winst mee gemaakt hebben.
Nou ja, dan mag je hopen dat het niet zoals bij V&D is gegaan waar juist die investeerders er met het pensioengeld vandoor zijn gegaan. En alsnog is de V&D geklapt. Maar in dit geval, parkeren moeten we alsnog.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:56:43 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171205488
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pfff probeer je me nu in de maling te nemen. Aan wie gaf ik een antwoord. Ik geef het op.
Nee, werkelijk niets van wat jij schrijft heeft ook maar zijdelings te doen met mijn posts.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:14:31 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171206115
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, werkelijk niets van wat jij schrijft heeft ook maar zijdelings te doen met mijn posts.
Het begint met niet weten hoe de echte wereld werkt. Hoe werkt de die dan volgens jou?
Je oneliners? Die hou ik erin. Ja daar kun je van maken wat je wil. Je kunt altijd zeggen dat het niets met je posts te maken heeft zo een oneliner. Maar je vraagt mij of een overheid het moet verbieden en ik zeg NEE. Bovendien geef ik dan nog mijn mening hoe ik denk over al die overnames. Jij noemt dat janken ik gewoon een andere mening. Niet meer dan dat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171206429
Gekocht door Emmit Stussy? The parking lot king of Minnesota. En dan neemt die Rus het gewoon over.
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:34:18 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171206748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:23 schreef Shaken63 het volgende:
KKR gaat voor winst, winst en winst alleen, het 'sociale' wat er nog was zal verdwijnen, dit soort overnames zou verboden moeten worden. In Duitsland is dat al.
Maar met een VVD aan het roer zal dat niet gaan gebeuren.
Wat doen ze in Duitsland dan?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:36:30 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171206801
Bij dit soort overnames geldt dat Amerikanen een enorme leencapaciteit hebben, o.a. door de geldpers en positie van de dollar

https://www.bnr.nl/nieuws(...)onobel-nog-tegen-ppg

Het is ook keiharde politiek.

Bedrijven volpompen met schulden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:46:49 #115
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171207033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Duitsland elke verkoop verbied?

De overheid moet zich er niet mee bemoeien en de markt vrij laten bewegen.
Dit dogmatisme liep bij ABN AMRO fout af.

http://www.elsevier.nl/ec(...)-groot-was-1742805W/


Nederland is zelfs nog liberaler wat overnames betreft dan de Engelsen en Amerikanen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:48:29 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171207067
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat doen ze in Duitsland dan?
Rechters hebben bepaalde overnames verboden. Dat is niet de weg die je moet bewandelen. Het moet vanuit het bedrijfsleven komen desnoods met overheids steun als het dan ook daadwerkelijk de maatschappij dient en de plaatselijke regio opbloeit. Die steun van de overheid vloeit dan weer terug in de economie.

Maar een overheid moet wel los staan van de onderneming zelf
Geen bemoeienis en aansturing. Dus geen overheid als aandeelhouder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 25-05-2017 21:53:47 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:11:53 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171207604
[quote]1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://energeia.nl/login/(...)verbod-e.on-overname

Dit is een van de vele voorbeelden. Rechters in Duitsland verbieden tal van overnames. Als je zo wat Duitse artikelen op Google zoekt zie je niets anders dan untersagt of te wel verboden. Ze kunnen allemaal nog wel in beroep gaan.

Ik kan ze wel linken maar heb geen zin om al die stukken voor jullie te vertalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 25-05-2017 22:25:49 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171207930
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Gekocht door Emmit Stussy? The parking lot king of Minnesota. En dan neemt die Rus het gewoon over.
Zeer goede Fargo afleveringen _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_171208768
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je vergeet even dat ze ook het hele pensioenfonds erbij gekocht hebben. Ze kunnen dit stallen bij een ander bedrijf, de schulden van dat bedrijf parkeren bij dit bedrijf, de boel uit elkaar laten klappen, de schulden afschuiven en de balans van het pensioenfonds bij hun netto saldo laten bijschrijven. Geheel legaal volgens Amerikaanse regels. Die 3miljard klinkt veel, maar je kan er gif op innemen dat ze er nu al winst mee gemaakt hebben.
het pensioenfonds van q-park bedoel je?
  donderdag 25 mei 2017 @ 23:19:26 #120
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_171209470
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad.
quote:
De bedrijven die zich laten overnemen bevinden zich vaak in een bijna-faillissementssituatie. Daardoor betalen de nieuwe eigenaren nauwelijks iets (denk aan Ballast Nedam en SNS Reaal). Ooit noemden wij die nieuwe eigenaren wel ‘lijkenpikkers’. Zij gaan er met een goedkope ‘buit’ vandoor.

http://www.faillissements(...)preken-nu-turks.aspx
Dan maar failliet laten gaan?
Krekker is de bom!
  donderdag 25 mei 2017 @ 23:44:45 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171210192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]

Dan maar failliet laten gaan?
Wat denk je van beter management om dit te voorkomen. Hoe doen gerenommeerde bedrijven hun toko runnen en zelfs slechte tijden overleven. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om enorme risico's te nemen en als het misgaat verkopen we de boel of we kloppen alsnog bij de overheid aan.

Maar het heeft weinig zin om in deze tijd waar alles om cijfers draait en winstmaximalisatie daar nog verder over te discussiëren. Je word voor gek verklaard als je na alternatieven zoekt omdat marktwerking nu eenmaal een hype is waarbij reorganisaties jaarlijks plaats moeten vinden. Ze doen maar. Maar ik ben er geen voorstander van.

Ik heb zo een idee dat onderwijs alleen nog uit economie bestaat. Over aandelen en marktposities kunnen ze je alles vertellen. Het feit dat de jeugd zelfs een eigen woning ziet als een belegging zegt mij meer dan genoeg. Ik zie dit meer als een dak boven mijn hoofd waar ik met plezier in woon en dat de kosten zo laag mogelijk worden om er te wonen door een hypo af te lossen. Als ik er met de kist uitgedragen word zal het mij een worst wezen wat de marktwaarde is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 mei 2017 @ 00:03:55 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171210848
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je vergeet even dat ze ook het hele pensioenfonds erbij gekocht hebben. Ze kunnen dit stallen bij een ander bedrijf, de schulden van dat bedrijf parkeren bij dit bedrijf, de boel uit elkaar laten klappen, de schulden afschuiven en de balans van het pensioenfonds bij hun netto saldo laten bijschrijven. Geheel legaal volgens Amerikaanse regels. Die 3miljard klinkt veel, maar je kan er gif op innemen dat ze er nu al winst mee gemaakt hebben.
Ga er maar vanuit dat Q-Park zelf de overname heeft betaald. Zo werkt dat als ze het goed doen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 00:07:15 #123
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171210966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Inderdaad een slechte ontwikkeling. Maar dan verschilt een Amerikaanse eigenaar vrij weinig van Q-Park zelf.
Amerikanen hebben gewoonlijk schijt aan vakbonden, OR, etc waar Nederlandse op zijn minst doen alsof ze de ARBO-wetten naleven.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 01:05:09 #124
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171212734
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

het pensioenfonds van q-park bedoel je?
Niet alleen dat pensioenfonds. Tevens de pensioenfondsen die aan de aandelen verbonden zijn. Met groot-aandelenschap neem je een hoop van die gelden over. De aandelen, die gekocht zijn met de pensioengelden, zijn namelijk verplicht te stemmen zoals de groot-aandelenhouder doet (die heeft immers 50.1% of meer in handen).
pi_171214219
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Niet alleen dat pensioenfonds. Tevens de pensioenfondsen die aan de aandelen verbonden zijn. Met groot-aandelenschap neem je een hoop van die gelden over. De aandelen, die gekocht zijn met de pensioengelden, zijn namelijk verplicht te stemmen zoals de groot-aandelenhouder doet (die heeft immers 50.1% of meer in handen).
Kun je het misschien ook in andere bewoordingen uitleggen? :) Ik krijg eerlijk gezegd de indruk dat je de boel in de maling neemt... Of dat je een heel raar beeld hebt van hoe dit werkt. Je lijkt te denken dat KKR de aandeelhouders overneemt in plaats van hun aandelen... Het is dacht ik niet zo dat de Amerikanen diverse pensioenfondsen gaan overnemen maar slechts wat parkeergarages. Ik kan i.i.g. nergens vinden wat jij suggereert. De institutionele beleggers (o.a. pensioenfondsen) verkopen hun aandelenpakketten Q-park, meer is het volgens mij niet. Het zou kunnen dat mijn begrip hier tekort schiet, dus ik hoor graag hoe dit precies zit volgen jou. Ook #108 kan ik niet plaatsen. Over welk pensioenfonds gaat dat, wat ze overgenomen zouden hebben? Voor zover ik weet heeft Q-park geen eigen pensioenfonds dus ook hier spreek je in raadselen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 26-05-2017 03:54:06 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171214315
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pfff probeer je me nu in de maling te nemen. Aan wie gaf ik een antwoord. Ik geef het op.
Hij is weer als vanouds aan het trollen. Gewoon negeren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 09:29:56 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171215157
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Niet alleen dat pensioenfonds. Tevens de pensioenfondsen die aan de aandelen verbonden zijn. Met groot-aandelenschap neem je een hoop van die gelden over. De aandelen, die gekocht zijn met de pensioengelden, zijn namelijk verplicht te stemmen zoals de groot-aandelenhouder doet (die heeft immers 50.1% of meer in handen).
En waarom kunnen ze ongestraft pensioenfondsen en 401k regelingen roven (of zoals Enron werknemers verplichten dat non-preferente aandelen van het eigen bedrijf worden gekocht = hogere bonus).

Omdat de lobbyisten en geldschieters de wetgever omkopen. Chomsky noemt dat terecht de cirkel van invloed > verdienmodellen > meer invloed > verdienmodellen

quote:
Nieuwe verdienmodellen
De uitdaging is niet een gat in de markt te vinden. De kunst is dat gat eigenhandig te creëren. Met de staat als breekijzer

De relatie werkt twee kanten op. Want de rijke financiers hebben net zo goed een sterke machthebber nodig. Niet alleen om hun commerciële belangen te beschermen, maar ook om nieuwe verdienmodellen te creeren: van het financieren van staatsschulden tot de oprichting van de handel in emissierechten. Dat is waar het bij zakenbankieren om draait. De uitdaging is niet een gat in de markt te vinden. De kunst is dat gat eigenhandig te creëren. Met de staat als breekijzer.

Als geen ander heeft Goldman Sachs zich deze manier van werken de afgelopen honderd jaar eigen gemaakt. Zo ver gaat haar knusse relatie met de Amerikaanse overheid terug. Een van de vroegste topmannen van de investeringsbank, Henry Goldman, was nauw betrokken bij de oprichting van de Federal Reserve, een eeuw geleden. De politieke invloed van Goldman Sachs bereikte zijn hoogtepunt vanaf de jaren negentig. Oud-bestuurslid Robert Rubin zorgde er in de regering Clinton voor dat de Glass-Steagall-wet werd teruggedraaid. Die maatregel gaf in de daaropvolgende jaren ruim baan aan de banken. Rubin kreeg een lawine aan kritiek over zich heen toen hij bij zijn afscheid van Goldman Sachs honderden klanten een afscheidsbriefje had geschreven. Daarin zei hij ernaar uit te zien om 'samen te werken vanuit mijn nieuwe functie'.

Goldman Sachs heeft met volle teugen geprofiteerd van de mede door oud-medewerker Rubin geschapen vrijheid. In de aanloop naar de crisis van 2008 verdiende de bank grif aan de verkoop van herverpakte rommelhypotheken aan klanten, waaronder ABN Amro. Wat zij niet wisten, was dat Goldman Sachs op hetzelfde moment speculeerde op een huizencrisis. Het is kenmerkend voor het verdienmodel van de firma. Met één transactie weet zij twee keer geld te verdienen. In dit geval eerst door een hypotheekbubbel op te blazen en daarna nog eens door het uiteenspatten ervan. De CFO van Goldman noemde dit in 2007 in een e-mail 'the big short'. Alleen al op één dag verdiende de firma er 373 miljoen dollar aan.

Als een van de weinige banken doorstond Goldman Sachs de crisis zonder kleerscheuren. Voor velen was dat een bevestiging van haar superioriteit. Maar ook hier vormen politieke connecties een belangrijkere verklaring. De minister van Financiën, Hank Paulson, was daarvoor CEO van Goldman Sachs. Zijn gedrag tijdens de crisis is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Eerst liet hij Lehman Brothers failliet gaan. Toen vlak daarop ook verzekeraar AIG dreigde om te vallen, stond hij wel paraat.
https://mobile.twitter.co(...)s/815109739558432768
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171215206
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En waarom kunnen ze ongestraft pensioenfondsen en 401k regelingen roven (of zoals Enron werknemers verplichten dat non-preferente aandelen van het eigen bedrijf worden gekocht = hogere bonus).

Omdat de lobbyisten en geldschieters de wetgever omkopen. Chomsky noemt dat terecht de cirkel van invloed > verdienmodellen > meer invloed > verdienmodellen

[..]

https://mobile.twitter.co(...)s/815109739558432768
Ik tast nog steeds in het duister... Om welk pensioenfonds gaat dat? Het gaat om parkeergarages, toch? Misschien kan jij me wat wijzer maken.... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 10:15:22 #129
258802 Yreal
henk..!
pi_171215750
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Niet alleen dat pensioenfonds. Tevens de pensioenfondsen die aan de aandelen verbonden zijn. Met groot-aandelenschap neem je een hoop van die gelden over. De aandelen, die gekocht zijn met de pensioengelden, zijn namelijk verplicht te stemmen zoals de groot-aandelenhouder doet (die heeft immers 50.1% of meer in handen).
He wat? Nee, gewoon nee.
pi_171215767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik tast nog steeds in het duister... Om welk pensioenfonds gaat dat? Het gaat om parkeergarages, toch? Misschien kan jij me wat wijzer maken.... :)
Blijkbaar wordt aandelen verkopen hier als "stelen" gezien. Zowel het "stelen" van het vastgoed als ook de "waarde" van de pensioenfondsen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 26 mei 2017 @ 12:17:23 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171218271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:16 schreef ITrade het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt aandelen verkopen hier als "stelen" gezien. Zowel het "stelen" van het vastgoed als ook de "waarde" van de pensioenfondsen.
Zo raar is dat niet omdat het een politieke keuze is om pensioenfondsen direct aan een bedrijf vast te knitten of het juist meer autonoom te laten. Wanneer een autonoom fonds bij het bedrijf wordt betrokken (mogelijk gemaakt door Europese politiek) om vervolgens te worden verorberd door sprinkhanen dan is dat stelen. In de VS niet ongewoon.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171218336
Er is geen sprake van pensioenfondsen vermoed ik. Alleen TheThirdMark beweert dat. Geen idee waar hij dat vandaan haalt. Maar dat horen we hopelijk nog.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171218416
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:16 schreef ITrade het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt aandelen verkopen hier als "stelen" gezien. Zowel het "stelen" van het vastgoed als ook de "waarde" van de pensioenfondsen.
Deze grote beleggers (o.a. pensioenfondsen) verkopen hun aandelen toch gewoon? Dat kan in retrospectief als een goede of een slechte deal uitpakken. Je kunt niet zeggen: je moet ze houden of je moet ze droppen. Ze doen maar wat natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')