abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171191853
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:07 schreef Maidai het volgende:

[..]

Met een negatief advies kan je helaas niet dezelfde studie doen op dezelfde school. Voor alle andere scholen hier in de buurt met dezelfde studie vragen ze wiskunde b met de toelatingstoets. Iets wat ik nooit heb gehad in mn leven en de talenknobbel ontbreekt in mijn brein :D
Ik bedoel dat je gaat een andere studie doen (op misschien een andere school). Of iets soort gelijks. Wat voor opleiding doe je nu dan?
pi_171191943
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:12 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je gaat een andere studie doen (op misschien een andere school). Of iets soort gelijks. Wat voor opleiding doe je nu dan?
Ik doe nu Information Security Management. Voor zover ik weet is deze school de enige die dit geeft. Als ik naar een andere school zou gaan na mn p zou ik waarschijnlijk voor Leiden kiezen omdat ze daar iets in de geest van Forensische Informatica geven. Dit omdat eigenlijk op de planning stond om na mijn huidige studie bij de digitale recherche wilde gaan.
pi_171204823
Een bsa blijft toch 4 jaar staan? Ik zou maar eens goed aan je studiehouding werken. Met niksdoen kom je er niet. Ik betwijfel overigens of je nog op mbo wordt toegelaten gezien je leeftijd. Bekende van mij deed op haar 21e een niveau 3 opleiding en die werd voor stages te oud bevonden. Hou er rekening mee dat ook als een mbo school je aanneemt je tegen dit soort dingen aan kan gaan lopen.
pi_171208708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:32 schreef DoubleDip het volgende:
Een bsa blijft toch 4 jaar staan? Ik zou maar eens goed aan je studiehouding werken. Met niksdoen kom je er niet. Ik betwijfel overigens of je nog op mbo wordt toegelaten gezien je leeftijd. Bekende van mij deed op haar 21e een niveau 3 opleiding en die werd voor stages te oud bevonden. Hou er rekening mee dat ook als een mbo school je aanneemt je tegen dit soort dingen aan kan gaan lopen.
Daar loop ik idd ook een beetje tegenaan denk ik. Denk dat mijn beste weg is om volgend jaar er alles aan doen om een p te krijgen en daarmee van school verhuizen als een nbsa inderdaad voor 4 jaar blijft staan. Hier zal ik mn decaan nog over vragen.
pi_171240243
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gewoon doorgaan en het advies niet accepteren. Scholen kunnen studenten helemaal niet weigeren of van de opleiding verwijderen.
Ja, dat kunnen ze wel, en lullig voor TS, maar dat is maar goed ook.

Ik zou zelfs willen zeggen dat het jammer is dat dit voor deeltijdopleidingen (vaak?) niet zo is.
pi_171240258
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:07 schreef Maidai het volgende:

[..]

Met een negatief advies kan je helaas niet dezelfde studie doen op dezelfde school. Voor alle andere scholen hier in de buurt met dezelfde studie vragen ze wiskunde b met de toelatingstoets. Iets wat ik nooit heb gehad in mn leven en de talenknobbel ontbreekt in mijn brein :D
Je moet niet denken in termen van knobbels, maar in termen van inzet en motivatie.
pi_171274436
Kleine update: de duur van de geldigheid van een bsa is afhankelijk per instelling. In mijn geval is dat een jaar, waar ik wel blij mee ben. Na dit jaar moet ik de faciliteitsdirecteur wel overtuigen waarom het me dit keer wel zou lukken.

Heb nu aan mijn decaan gevraagd of ik hiervoor moet aantonen dat het nu wel gaat lukken middels een diploma of p of iets in de trant of dat een mondelinge overtuiging voldoende is. In het eerste geval zal ik een studie kiezen en er alles aandoen om een p te halen. In het tweede geval zal ik een jaar gaan werken.
pi_171293523
Je zou je volgens mij kunnen uitschrijven voordat je het BNSA krijgt om dit officieel te vermijden en vervolgens jezelf weer in schrijven? Of is dat gat ook al dicht gemaakt?
  zondag 4 juni 2017 @ 23:16:49 #34
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_171461413
Op het mbo mogen ze je wel dwingen om te stoppen. Weet ik uit eigen ervaring. Drie eindstages niet gehaald }:| (achteraf bleek ik ziek te zijn geweest tijdens die stages, verklaart wel waarom het niet liep. Maar dat wist ik toen niet.) Toen was mijn school meedogenloos. Hoewel ik eigenlijk nooit gecheckt heb of ze me juridisch gezien mochten wegsturen, maar volgens mij wel.

Maar... klinkt wel goed, dat plan van Dezain! Fijn, mazen in de 'wet', als deze nog bestaat.
Fijn ook dat het bsa maar een jaar geldig is. Dat is nog te overzien.

[ Bericht 5% gewijzigd door pietkanarie op 04-06-2017 23:29:29 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')