abonnement Unibet Coolblue
pi_171154918
Goedenavond,

Ik vind het wel leuk om een beetje te gamen in mijn vrije tijd. Momenteel doe ik dat op een oud beestje (2010?) dat al een tijdje niet meer mee kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heb ik binnenkort voor het eerst in tijden een paar honderd euro te besteden (arme student), en ben bereid een gedeelte daarvan in een upgrade te steken. Vraag me alleen af of dat de moeite waard is.

Momenteel heb ik het idee dat ik met een nieuwe videokaart van rond de 200 euro (GTX 1050?) op zich weer prima mee moet kunnen, maar ben helemaal niet meer op de hoogte van hoe het er tegenwoordig allemaal voorstaat in de computerwereld. Vandaar dat ik graag wat meningen hoor.

Vriendelijk bedankt,
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:57:37 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171155121
ik speel dagelijks BF4 op low met:
amd vishera fx6300
nvidia gtx 650 2gb
8gb ram

en dat kan net omdat 't nvidia-programma de game optimaliseert, ik zat zelf eerder te knutselen met settings maar toen ik de optimalisatie-optie-nvidia vond was ik er uit ;)

als je nieuwe videokaart wil plaatsen moet je wel zeker zijn dat die bij je processor & voeding past.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171159331
Gewoon xbox one kopen
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:10:35 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171159425
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:07 schreef Tchock het volgende:
Gewoon xbox one kopen
Nintendo switch, natuurlijk. :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171159933
Brick game de beste!
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:39:12 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171160365
Je zou het eventueel in fases kunnen doen. Nu de grafische kaart, over een tijdje de CPU en dan kan je nog wel ff vooruit. Ik ben niet heel erg thuis in de nieuwste CPU's maar google ff of je met je moederbord nog een sprong kan maken met je CPU bijvoorbeeld. In ieder geval zit je met je grafische kaart wel goed al zou je nog het probleem kunnen krijgen dat de rest van je pc de bottleneck wordt en je er niet alles uit haalt.

Maar na dat mij nieuwe pc een oudere pc is geworden is het eerste wat ik eruit ruk de grafische kaart, daarna het moederbord en de CPU en zet ik de grafische kaart weer over op de nieuwe. Het is uiteindelijk de goedkoopste uitgave want bij een moederbord en cpu komt meestal ook weer werkgeheugen kijken. Maar eventueel kan je dus nog een tussen sprongetje doen met enkel het vervangen van de processor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171160808
Ik zou eerst eens wat benchmarks draaien om bepalen of er een duidelijke flessenhals in je systeem zit. :) Meten is weten.
pi_171177782
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:39 schreef jogy het volgende:
Je zou het eventueel in fases kunnen doen. Nu de grafische kaart, over een tijdje de CPU en dan kan je nog wel ff vooruit. Ik ben niet heel erg thuis in de nieuwste CPU's maar google ff of je met je moederbord nog een sprong kan maken met je CPU bijvoorbeeld. In ieder geval zit je met je grafische kaart wel goed al zou je nog het probleem kunnen krijgen dat de rest van je pc de bottleneck wordt en je er niet alles uit haalt.

Maar na dat mij nieuwe pc een oudere pc is geworden is het eerste wat ik eruit ruk de grafische kaart, daarna het moederbord en de CPU en zet ik de grafische kaart weer over op de nieuwe. Het is uiteindelijk de goedkoopste uitgave want bij een moederbord en cpu komt meestal ook weer werkgeheugen kijken. Maar eventueel kan je dus nog een tussen sprongetje doen met enkel het vervangen van de processor.
Hm, ik zie dat er voor de socket (AM3) van mijn moederbord geen processoren meer worden aangeboden. Dan toch maar even wachten en later een volledig nieuw systeem halen.
pi_171184243
Mijn ouwe beestje uit 2010, Sabertooth x58 met Core i7 950, op win 7 draait nog prima.
Speel tot nu toe alles op ultra :P

Updates van de afgelopen 7 jaar waren:
Scyte Mugen Rev.B koeler (¤39)
Daarna een Corsair ForgeGT SSD van 120 Gig.(¤165)
('t ding heeft na al die jaren nog steeds de beste specs: 550 bij 500; ongelofelijk)
Als laatste, de GeForce 460GTX vervangen voor een MSI GeForce GTX 960. (¤249)

prijzen zijn uit die tijd dus

Beetje overklokken; draait nu 4,15 Ghz. ipv de standaard 3,07.

Als 2e beeld/game-scherm een 32" tv gekocht, waar ik nu Uefa op zit te kijken

Alleen die 1e generatie USB 3 krijg ik niet aan de praat. Blijft als USB 2 werken.
Denk er nog een paar jaar mee te doen. :)

Wellicht ook iets voor jou!?
pi_171185707
quote:
15s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hm, ik zie dat er voor de socket (AM3) van mijn moederbord geen processoren meer worden aangeboden. Dan toch maar even wachten en later een volledig nieuw systeem halen.
Dat hoeft een update van de grafische kaart toch niet in de weg te staaan.
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:16:45 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171203478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:07 schreef Tchock het volgende:
Gewoon xbox one kopen
Da's een beetje hetzelfde als tegen iemand die z'n auto wil laten chippen zeggen dat hij een Dacia Duster moet kopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171205198
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Da's een beetje hetzelfde als tegen iemand die z'n auto wil laten chippen zeggen dat hij een Dacia Duster moet kopen.
xbx is gwn beter dan een game ""pc""... dat weet iedereen. dacia duster doen kopen is wat iedereen die dusten wil doen moet gaan!
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:11:34 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171205991
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

xbx is gwn beter dan een game ""pc""... dat weet iedereen.
Ligt er dus maar net aan waar je je waarde aan hecht. En daar gaat dit topic niet over.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171206064
quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt er dus maar net aan waar je je waarde aan hecht. En daar gaat dit topic niet over.
is toch of upgrade moeite waard.....
1) koop xbx dan beter de graphics dan ooit op ""pc""
2) ga werken koop doen zodat je zeker niet meer weet.

hoe mensen dit niet snappen is me echt de leuris bijna....
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:17:25 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171206218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

is toch of upgrade moeite waard.....
1) koop xbx dan beter de graphics dan ooit op ""pc""
2) ga werken koop doen zodat je zeker niet meer weet.

hoe mensen dit niet snappen is me echt de leuris bijna....
Er zal vast wel ergens een consoles VS pc topic bestaan, ga daar maar heen. Het is voor dit topic non-advies.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:18:11 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171206251
Klaar dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:18:27 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171206260
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:18 schreef jogy het volgende:
Klaar dus.
Ok. Sorry.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:18:59 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171206281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

is toch of upgrade moeite waard.....
1) koop xbx dan beter de graphics dan ooit op ""pc""
2) ga werken koop doen zodat je zeker niet meer weet.

hoe mensen dit niet snappen is me echt de leuris bijna....
Zoals jogy al zei gaat het topic daar niet over, mocht je mee willen discussiëren: zorg er dan op zijn minst voor dat je posts leesbaar en begrijpbaar zijn.
So we just called him Fred
pi_171210960
quote:
2s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hoeft een update van de grafische kaart toch niet in de weg te staaan.
Nee, maar verdere upgrademogelijkheden zijn daarna wat beperkt.

Al kan ik die nieuwe GPU ook wel weer overprikken als ik tzt een nieuw apparaat heb.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 09:04:06 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171214949
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 00:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee, maar verdere upgrademogelijkheden zijn daarna wat beperkt.

Al kan ik die nieuwe GPU ook wel weer overprikken als ik tzt een nieuw apparaat heb.
Dat vooral. Het moet wel heel gek en ongelukkig lopen willen ze het in de nabije toekomst op hun heupen krijgen en de slot voor de grafische kaarten gaan veranderen. Kan je in ieder geval wel weer even mee met de spellen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 28 mei 2017 @ 01:01:47 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171262562
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:18 schreef jogy het volgende:
Klaar dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171263538
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat vooral. Het moet wel heel gek en ongelukkig lopen willen ze het in de nabije toekomst op hun heupen krijgen en de slot voor de grafische kaarten gaan veranderen. Kan je in ieder geval wel weer even mee met de spellen.
als ze dat hadden willen gaan doen, was daar allang informatie over naar buiten gekomen..

al verwacht ik eerder een nieuwe versie met backwards compatibiliteit dan een geheel fysiek nieuw slot
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')