abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:10:20 #101
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_179328235
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:37 schreef Thierry92 het volgende:

dag 18 Trincomalee (pigeon island snorkelen)

Wat een leuk vooruitzicht! Heel veel plezier. Bereid je bij Pigeon Island wel voor op ontmoetingen met grote black tip reef sharks, ik ben nog steeds niet bijgekomen van de schrik (een jaar later).. :{
  maandag 4 juni 2018 @ 13:23:52 #102
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_179599515
Wij willen een reis gaan boeken voor laatste week augustus/begin september voor 3 weken naar Indonesie of Sri Lanka/Malediven.

Is Sri Lanka in september een goede maand om ernaartoe te gaan wka weer? En mensen die ook dit in combi gedaan hebben met de Malediven... hoevel dagen zou je malediven aandoen?

En is Sri Lanka een goed backpackland uit jullie ervaring? We zien het niet zitten om met een prive chauffeur op pad te gaan.

Nu dus de keuze maken... Sri Lanka/Malediven of Indonesie...
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 14:13:52 #103
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179600563
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:23 schreef egelhond het volgende:
Wij willen een reis gaan boeken voor laatste week augustus/begin september voor 3 weken naar Indonesie of Sri Lanka/Malediven.

Is Sri Lanka in september een goede maand om ernaartoe te gaan wka weer? En mensen die ook dit in combi gedaan hebben met de Malediven... hoevel dagen zou je malediven aandoen?

En is Sri Lanka een goed backpackland uit jullie ervaring? We zien het niet zitten om met een prive chauffeur op pad te gaan.

Nu dus de keuze maken... Sri Lanka/Malediven of Indonesie...
Qua weer zit je altijd wel goed in Sri Lanka. Of het is regenseizoen in het noorden & oosten, of in het zuiden & westen. Dus daar kun je je reis op aanpassen. En regenseizoen wil niet zeggen dat het de hele dag door regent, maar het kan wel en ook met de nodige extreme gevolgen. Vorig jaar waren er bijvoorbeeld nog modderstromen en stond een deel van het land blank.

Wij hebben geen combi gedaan, maar een weekje Malediven had ik niet erg gevonden.

Wat versta je onder een goed backpackland? Gaat het dan alleen om vervoer? Er gaan veel bussen tussen de grote steden en langs de route kun je makkelijk uitstappen waar je wil, maar het kan nogal lastig zijn om de juiste bus(route) te vinden. En de trein rijdt ook tussen diverse grote plaatsen. Wij namen 's ochtends de trein van Ella naar Nuwara Eliya en laat in de middag weer terug. Een hele mooie treinreis en tweede klasse was prima en goedkoop.
Wij maakten wel gebruik van een privéchauffeur om van A naar B te gaan met de door ons gewenste tussenstops en na een paar dagen in B regelden we ter plekke een chauffeur om ons van B naar C te brengen. We hebben wel één keer een meerdaagse tocht gemaakt met een privéchauffeur (van Sigiriya via Kandy naar Ella), omdat zijn manier van rijden ons beviel. We hadden hem al een keer in Sigiriya ingehuurd voor een bezoek aan Polonnaruwa.

Zie ook mijn reisverslag hier in TRV.

Qua vergelijking: Sri Lanka is geweldig mooi en zeker het bezoeken waard, maar naar Indonesië willen we terug. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 juni 2018 @ 15:15:58 #104
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_179601591
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Qua weer zit je altijd wel goed in Sri Lanka. Of het is regenseizoen in het noorden & oosten, of in het zuiden & westen. Dus daar kun je je reis op aanpassen. En regenseizoen wil niet zeggen dat het de hele dag door regent, maar het kan wel en ook met de nodige extreme gevolgen. Vorig jaar waren er bijvoorbeeld nog modderstromen en stond een deel van het land blank.

Wij hebben geen combi gedaan, maar een weekje Malediven had ik niet erg gevonden.

Wat versta je onder een goed backpackland? Gaat het dan alleen om vervoer? Er gaan veel bussen tussen de grote steden en langs de route kun je makkelijk uitstappen waar je wil, maar het kan nogal lastig zijn om de juiste bus(route) te vinden. En de trein rijdt ook tussen diverse grote plaatsen. Wij namen 's ochtends de trein van Ella naar Nuwara Eliya en laat in de middag weer terug. Een hele mooie treinreis en tweede klasse was prima en goedkoop.
Wij maakten wel gebruik van een privéchauffeur om van A naar B te gaan met de door ons gewenste tussenstops en na een paar dagen in B regelden we ter plekke een chauffeur om ons van B naar C te brengen. We hebben wel één keer een meerdaagse tocht gemaakt met een privéchauffeur (van Sigiriya via Kandy naar Ella), omdat zijn manier van rijden ons beviel. We hadden hem al een keer in Sigiriya ingehuurd voor een bezoek aan Polonnaruwa.

Zie ook mijn reisverslag hier in TRV.

Qua vergelijking: Sri Lanka is geweldig mooi en zeker het bezoeken waard, maar naar Indonesië willen we terug. :).
Zeker lekker zo'n dilemma. Maar maakt het ook wel lastig kiezen.

Idd ging het over het openbaarvervoer met bussen en treinen etc. Evenuteel een keer een gedeelte met een prive chauffeur is wel prima maar niet de gehele reis. Is dat wel op veel plaatsen makkelijk te regelen?

Welke van de 2 landen vond je het mooiste/meest bijzondere? En waarom?
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 15:27:55 #105
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179601793
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:15 schreef egelhond het volgende:
Zeker lekker zo'n dilemma. Maar maakt het ook wel lastig kiezen.

Idd ging het over het openbaarvervoer met bussen en treinen etc. Evenuteel een keer een gedeelte met een prive chauffeur is wel prima maar niet de gehele reis. Is dat wel op veel plaatsen makkelijk te regelen?

Welke van de 2 landen vond je het mooiste/meest bijzondere? En waarom?
Je vraagt de gemiddelde hosteleigenaar / homestay-eigenaar / tuk tuk chauffeur of hij een privéchauffeur kent en voor je het weet sta je in contact met zijn oudere / jongere broer die toevallig wel een auto heeft en net die dag dat jij wil gaan vrij is ...
Heel makkelijk te regelen dus.

Sri Lanka is mooier qua natuur (walvissen, olifanten en zelfs een luipaard gezien) en qua cultuur is er net zoveel als zo niet meer te bezoeken dan in Indonesië, maar de laatste vonden wij meer bijzonder. Moeilijk om uit te leggen waar dat nou in zat. En Indonesië is een stuk goedkoper.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 juni 2018 @ 17:19:29 #106
42322 MCH
Choose disappointment
pi_179603862
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je vraagt de gemiddelde hosteleigenaar / homestay-eigenaar / tuk tuk chauffeur of hij een privéchauffeur kent en voor je het weet sta je in contact met zijn oudere / jongere broer die toevallig wel een auto heeft en net die dag dat jij wil gaan vrij is ...
Heel makkelijk te regelen dus.

Sri Lanka is mooier qua natuur (walvissen, olifanten en zelfs een luipaard gezien) en qua cultuur is er net zoveel als zo niet meer te bezoeken dan in Indonesië, maar de laatste vonden wij meer bijzonder. Moeilijk om uit te leggen waar dat nou in zat. En Indonesië is een stuk goedkoper.
Wat vond je in vergelijking met Indonesië duurder dan, ik ervaar juist het omgekeerde.
I Wanna Waste My Time On You
  maandag 4 juni 2018 @ 17:28:09 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_179604039
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat vond je in vergelijking met Indonesië duurder dan, ik ervaar juist het omgekeerde.
Sowieso de parken zijn duurder, betaald relatief gezien erg veel geld om de heiligdommen te bezoeken 20-40) dollar per persoon entree.

Verder valt het overigens wel goed mee hoor
  maandag 4 juni 2018 @ 18:03:47 #108
42322 MCH
Choose disappointment
pi_179604879
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Sowieso de parken zijn duurder, betaald relatief gezien erg veel geld om de heiligdommen te bezoeken 20-40) dollar per persoon entree.

Verder valt het overigens wel goed mee hoor
Dat klopt wel maar dingen zoals Borobodur tikken in dat opzicht ook wel aan en een safari in Sri Lanka is nog altijd stukken goedkoper dan Afrikaanse safari's.
  maandag 4 juni 2018 @ 18:34:58 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_179605381
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat klopt wel maar dingen zoals Borobodur tikken in dat opzicht ook wel aan en een safari in Sri Lanka is nog altijd stukken goedkoper dan Afrikaanse safari's.
Dat is 1 tempel die ook eens goedkoper is, Sri Lanka zijn er 5 ( of 4, weet niet meer hoe duur de tempel in Kandy is.

Als je op een budget reist zijn die 5 tempels een goede hap uit je budget

ps: ik noemde het trouwens parken, maar ik bedoelde eigenlijk de tempels. Yala en dergelijke zijn idd relatief goedkoop als je het vergelijkt met bijv. Afrika

[ Bericht 9% gewijzigd door Blik op 05-06-2018 09:18:32 ]
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 09:49:51 #110
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179615878
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:19 schreef MCH het volgende:
De toegangsprijzen voor de nationale parken voor buitenlanders zijn absurd veel hoger dan voor de lokale bevolking (¤ 50 pp inclusief vervoer voor een dagdeel Wilipatu of Yala). In Indonesië hebben we geen nationaal park bezocht, dus daar weet ik de prijzen niet van. Plus geen zin om op te zoeken.

De toegangsprijzen voor de ruïnes van Anuradhapura en Polonnaruwa zijn absurd veel hoger dan voor de lokale bevolking (¤ 25 pp vs ¤ 0,25) en de toegangsprijs voor Sigiriya is nog hoger (¤ 30 pp). Geen idee meer wat we voor Borobudur en Prambanan bij Yogja hebben betaald.

Sigaretten kosten in Sri Lanka ongeveer net zoveel als in Nederland. In Indonesië een euro tot anderhalve euro.

120 km met privéchauffeur kost op Bali ¤ 40 en in Sri Lanka ¤ 80.

Een overnachting in een mooie homestay kostte in Ella, Sri Lanka ¤ 25 (inclusief uitgebreid ontbijt) en in Ubud, Bali ¤ 15 (inclusief klein ontbijt).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_179617383
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De toegangsprijzen voor de nationale parken voor buitenlanders zijn absurd veel hoger dan voor de lokale bevolking (¤ 50 pp inclusief vervoer voor een dagdeel Wilipatu of Yala). In Indonesië hebben we geen nationaal park bezocht, dus daar weet ik de prijzen niet van. Plus geen zin om op te zoeken.

De toegangsprijzen voor de ruïnes van Anuradhapura en Polonnaruwa zijn absurd veel hoger dan voor de lokale bevolking (¤ 25 pp vs ¤ 0,25) en de toegangsprijs voor Sigiriya is nog hoger (¤ 30 pp). Geen idee meer wat we voor Borobudur en Prambanan bij Yogja hebben betaald.

Sigaretten kosten in Sri Lanka ongeveer net zoveel als in Nederland. In Indonesië een euro tot anderhalve euro.

Een overnachting in een mooie homestay kostte in Ella, Sri Lanka ¤ 25 (inclusief uitgebreid ontbijt) en in Ubud, Bali ¤ 15 (inclusief klein ontbijt).
Dat viel ons inderdaad ook al op. Enorme prijsverschillen.

Super late reactie maar heb echt genoten van je reisverslag O+
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 13:55:20 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179619181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:48 schreef electronique het volgende:
Dat viel ons inderdaad ook al op. Enorme prijsverschillen.

Super late reactie maar heb echt genoten van je reisverslag O+
Dank je! Heb het met veel plezier geschreven.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 19:28:22 #113
42322 MCH
Choose disappointment
pi_179625033
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De prijs van Borobodur is voor Westerlingen ook veel hoger, gewoon vergelijkbaar met Anuradhapura/Sigiraya. Vooral dingen zoals openbaar vervoer en eten zijn goedkoper in Sri Lanka. Ik heb in 1 reis (5 jaar terug) Sri Lanka en Indonesië bezocht en gemiddeld gaf ik in Sri Lanka 20 euro per dag uit en in Indonesië ruim 27 (Excel bijgehouden). Terwijl ik in Sri Lanka gewoon 2 national parken heb bezocht. Dat was overigens wel echt reizen op een backpackersbudget.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 19:29:22 #114
42322 MCH
Choose disappointment
pi_179625056
Een van de meest fantastische dingen in Sri Lanka is overigens gratis, sunrise beklimming van Sri Pada/Adam's Peak. _O_
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:01:18 #115
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_179625663
Voor tickets aan het kijken ( Ams - Colombo, Colombo - Male, Male - Ams ) en we komen nu rond 865 euro uit. Best prijzig. Alleen naar Colombo +- 600 euro.
pi_179626084
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:10 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Wat een leuk vooruitzicht! Heel veel plezier. Bereid je bij Pigeon Island wel voor op ontmoetingen met grote black tip reef sharks, ik ben nog steeds niet bijgekomen van de schrik (een jaar later).. :{
Ja we hebben er zin in :-). Met haaien zwemmen hebben wij al vaker gedaan, dus daar kijk ik niet meer van op. Al blijven het indrukwekkende beesten natuurlijk. Verder nog tips die wij zeker moeten doen? We reizen met een privé chauffeur, dus onderweg kunnen wij alles nog inplannen.
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 20:46:13 #117
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179626698
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:20 schreef Thierry92 het volgende:
Verder nog tips die wij zeker moeten doen? We reizen met een privé chauffeur, dus onderweg kunnen wij alles nog inplannen.
Wij vonden Panduwasnuwara tussen Anuradhapura en Negombo heel mooi. En op een bejaard Japans stel na waren we de enigen daar. Yapahuwa ligt daar ook in de buurt, maar daar hadden we helaas geen tijd voor.

Buduruwagala was ook indrukwekkend. Dat ligt ten zuiden van Ella.

[ Bericht 5% gewijzigd door UIO_AMS op 05-06-2018 20:51:14 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:50:12 #118
42322 MCH
Choose disappointment
pi_179628168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:01 schreef egelhond het volgende:
Voor tickets aan het kijken ( Ams - Colombo, Colombo - Male, Male - Ams ) en we komen nu rond 865 euro uit. Best prijzig. Alleen naar Colombo +- 600 euro.
Male Colombo retour niet voor minder dat 265?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 09:50:51 #119
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_179688173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:20 schreef Thierry92 het volgende:
Ja we hebben er zin in :-). Met haaien zwemmen hebben wij al vaker gedaan, dus daar kijk ik niet meer van op. Al blijven het indrukwekkende beesten natuurlijk. Verder nog tips die wij zeker moeten doen? We reizen met een privé chauffeur, dus onderweg kunnen wij alles nog inplannen.
Ik had nog nooit een haai gezien, haha, vandaar mijn schrik. Wij gingen van Kandy naar Trinco en langs bij Dambullah. Ook daar waren we de enige touristen. Mooie klim omhoog en dan grotten met boedha beelden ouder dan onze jaartelling. Fantastisch!

Galle Fort vond ik ook superleuk. Hebben we een aantal dagen vertoefd, heerlijk rustig sfeertje. Totaal anders dan buiten het fort.
pi_179800698
Ik ga misschien dit najaar naar Sri Lanka. Aangezien ik voor een groot deel afhankelijk ben van mijn reisgenoot kunnen samen we maar ongeveer 12-14 dagen gaan. Ik kan langer weg. *O*
Qua periode kunnen we tussen september, oktober of november weg. Wanneer zouden jullie aanraden?

Qua programma zitten we te denken aan:
1 dag Colombo
2/3 dagen Habarana
1/2 dagen Kandy
2/3 dagen Ella
Udawalawe National Park (misschien als dagtrip vanuit Ella?)
2 dagen Tangalle
2 dagen Mirissa

Tips/aanvullingen? Ik wil zelf misschien daarna nog een week (?) langer blijven om het noorden te verkennen, bijvoorbeeld Jaffna of Trincomalee. Mooiste zou natuurlijk zijn om dit in bovenstaand programma te proppen, maar dat is helaas niet te combineren met mijn reisgenoot. :@
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:44:13 #121
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_179800810
Wij gaan waarschijnlijk de knoop doorhakken en kiezen om dit jaar naar Sri Lanka te gaan.

We hebben 21 dagen.
Emirates heeft tickets voor 550 euro pp.
Willen we de Malediven erbij doen dan komt er ongeveer 250 euro pp per ticket bij.
Wat zouden jullie doen? Iemand ie er al eens op de maledive geweest is?
Hoeveel dagen moeten we daar blijven? Dag of 4 genoeg?
Dan houden we ongeveer 16/17 dagen over voor Sri Lanka.
Wat is dan een goede route?
pi_180807286
In December ga ik 3 weken met mijn vriendin naar Sri Lanka, hebben jullie bijzondere accomodatie tips? Three house, hutje boven de zee, bubble tent dat soort dingen.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 14:04:04 #123
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180834128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:35 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik ga misschien dit najaar naar Sri Lanka. Aangezien ik voor een groot deel afhankelijk ben van mijn reisgenoot kunnen samen we maar ongeveer 12-14 dagen gaan. Ik kan langer weg. *O*
Qua periode kunnen we tussen september, oktober of november weg. Wanneer zouden jullie aanraden?

Qua programma zitten we te denken aan:
1 dag Colombo
2/3 dagen Habarana
1/2 dagen Kandy
2/3 dagen Ella
Udawalawe National Park (misschien als dagtrip vanuit Ella?)
2 dagen Tangalle
2 dagen Mirissa

Tips/aanvullingen? Ik wil zelf misschien daarna nog een week (?) langer blijven om het noorden te verkennen, bijvoorbeeld Jaffna of Trincomalee. Mooiste zou natuurlijk zijn om dit in bovenstaand programma te proppen, maar dat is helaas niet te combineren met mijn reisgenoot. :@
Wij vonden Yala NP wel één van de hoogtepunten en die sla je nu over. Mirissa vonden we dan weer tegenvallen (erg druk op het strand met Russische strandgangers), maar de walvistocht daar met Raja & The Whales was geweldig (neem de motion sickness pil!!!).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 14:06:41 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180834182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:44 schreef egelhond het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk de knoop doorhakken en kiezen om dit jaar naar Sri Lanka te gaan.

We hebben 21 dagen.
Emirates heeft tickets voor 550 euro pp.
Willen we de Malediven erbij doen dan komt er ongeveer 250 euro pp per ticket bij.
Wat zouden jullie doen? Iemand ie er al eens op de maledive geweest is?
Hoeveel dagen moeten we daar blijven? Dag of 4 genoeg?
Dan houden we ongeveer 16/17 dagen over voor Sri Lanka.
Wat is dan een goede route?
Zie de route in de post boven je, maar dan uitbreiden met Yala en Galle. Bij 17 dagen Sri Lanka.
Geen ervaring met de Malediven helaas.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180834300
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:12 schreef diadakan het volgende:
In December ga ik 3 weken met mijn vriendin naar Sri Lanka, hebben jullie bijzondere accomodatie tips? Three house, hutje boven de zee, bubble tent dat soort dingen.
https://www.tripadvisor.c(...)la_Uva_Province.html

Ik ben er zelf niet geweest. Ik ben op een andere manier in aanraking gekomen met de geweldige eigenaar, Anil. UIO is er wel geweest. Je kunt zijn reisverslag er eens over lezen. :)
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')