abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171135022
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 10 alweer!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

p006_0_1.jpg

Als je in dit topic iets post, geef dan ook even het onderstaande aan:

# Maatschappij
# Traject
# Vertraging
# Vriendelijk personeel
# Eten
# Entertainment
# Algehele indruk
# Eventueel informatie over de luchthavens

Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
En voor je awards, miles and more in:Frequent Flyer Programma's #1

Vorige delen:
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1

Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #6
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7
Jesus saves but death prevails.
pi_171135023
Ik update de OP morgen wel. Ben benieuwd of we van dit topic ooit nig een nieuw deel gaan zien. Vorige deed er vijf jaar over B-)
Jesus saves but death prevails.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:08:49 #3
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_172495214
Om dit topic toch nog eens goed te beginnen...

... wat begon met een tip hier in TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #10 werd een avondje puzzelen met vluchten en dus een vlucht met de -volgens sommigen iconische- vlucht BA001 van London City naar New York JFK. Dat als onderdeel van een reis naar New York, Chicago en een stukje Florida.

# Maatschappij
British Airways

# Traject
London City - New York JFK met een tankstop in Shannon
Met de speciale volledige business class uitvoering van een Airbus A318. Ofwel, waar normaal 148 mensen zitten, zijn er nu maar 32 stoelen. Waarvan er bij deze vlucht ook nog maar eens 20 bezet waren. Voor deze vlucht, die 1x per dag uit beide richtingen vertrekt, is er een speciale lounge op London City, waar er wat hapjes en drankjes zijn.
De tankstop in Shannon wordt nuttig gebruikt, omdat er ook meteen de Amerikaanse grenscontrole is. Zodoende kan het vliegtuig landen op een binnenlandse terminal op JFK, waarvandaan je dan zonder verdere controle verder kunt.

35149875314_c5f5daacea.jpg

# Vertraging
kwartiertje, omdat het nog een beetje druk was voor de transatlantische oversteek. Dat werd goedgemaakt door een fraai rondje over Manhattan

35857599601_a99c525bcb.jpg

# Vriendelijk personeel
Best ever

# Eten :Y)
Plaatjes zeggen meer dan woorden:

35149880854_d4c1e49d2f.jpg

Op het stukje van London naar Shannon is er groentensushi met een glaasje champagne. Die rode plak lijkt misschien tonijn, maar was echt een wat zure groente. Culinair verantwoord, maar lekker is anders.

35149883374_a8a2cbd534.jpg

Van boven naar beneden geserveerd na de stop in Shannon:
het nagerecht; kaas met biscuitjes,
het hoofdgerecht; Barbecued heritage beef met asperges en friet/patat
high tea, net voor aankomst in New York; sandwiches, macarons en later nog een scone met clotted cream en chocolaatjes.
Kortom, ik had niet het idee dat ik de komende dagen nog iets hoefde te eten

# Entertainment

Aangezien de meeste mensen er een gewone werkdag van maken, is er geen vast entertainment aan boord. Er worden iPads uitgedeeld met daarop wat films, series en de overige gebruikelijke media. Daarbij krijg je een Bose noise cancelling hoofdtelefoon.

# Algehele indruk
Dit is een once-in-a-lifetime vlucht die ik toch voor de prijs die ik er nu voor betaalde (940 euro voor alle vluchten in business of first van Rotterdam naar London, New York, Chicago, Miami, London en weer terug) zo weer zou maken. Je zit even in een hele andere wereld, maar toch zijn de andere mensen aan boord ook gewoon mensen; een jonge gast die overduidelijk wel wat geld had, een ouder echtpaar en voor de rest mensen die vooral aan het werk waren tijdens de vlucht. En bovenal heel prettig personeel, dat iedereen met rust laat, maar ook net zo makkelijk en losjes een praatje maakt.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_172497902
Ik heb afgelopen half jaar 2x gevlogen:

November / December 2016
# Maatschappij
Finnair en Air Berlin

# Traject
Amsterdam -> Helsinki met Air Berlin en Helsinki -> Tokyo Narita met Finnair
Osaka Kansai -> Helsinki met Finnair en Helsinki -> Amsterdam met Air Berlin

# Vertraging
Alle vluchten kwamen op tijd op de bestemming aan.

# Vriendelijk personeel
Personeel van Air Berlin heb ik eigenlijk niet gezien op de korte vlucht, alleen bij in- en uitstappen. Finnair was prima, vriendelijke dames :)


# Eten

Vliegtuigeten is nooit dusdanig goed dat het lang blijft hangen wat het precies was. Ik herinner alleen nog dat ik alles opgegeten heb, dus het zal wel meevallen met de smerigheid. Verder kon je op de vlucht van Finnair ook gratis bier/wijn/frisdrank krijgen en hier dus mijn eerste Japanse biertje gedronken :)


# Entertainment

Heel entertainment systeem met films/series/games. Films en series heb ik eigenlijk geen gebruik van gemaakt want ik had zelf nogal wat films op mijn telefoon gezet. Van wat ik zag zat er een goede mix van oud en nieuw spul tussen. De games waren wel vermakelijk voor eventjes, voor de rest van de vlucht heb ik hem vooral op de kaart van de vlucht gezet :')

# Algehele indruk
Air Berlin was een dusdanig korte vlucht dat ik er eigenlijk niet al te veel over kan zeggen; ik had van te voren een stoel gereserveerd met extra beenruimte en die had ik ook gekregen; prima dus. Verder was het gewoon een volle europese vlucht waarvan je er elke dag honderden hebt :)

De vlucht van Finnair was een dikke prima; ook hier had ik een stoel met extra beenruimte gekocht helemaal vooraan de economy. Ook deze had ik gekregen, en ik kon mijn benen helemaal uitstrekken zolang de stewardess niet tegenover mezat. Na 9 uur vliegen werd de zitting van de stoel wel wat hard :')

# Eventueel informatie over de luchthavens
Helsinki: klein vliegveld, de overstap was redelijk snel geregeld. Ik had alleen problemen met de automatische paspoortcontrole omdat ik te lang was en de camera mijn gezicht niet kon zien :')

Narita en Kansai vond ik beiden wel groot; Op Narita was ik binnen notime door de immigrations en de bagage had ik ook zo gevonden. Vervolgens naar het station om de treinpas op te halen en dan met de trein naar Tokyo.

Beide stations zijn uitstekend met de trein te bereiken.


Mei/Juni 2017
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam <-> Osaka Kansai

# Vertraging
We kwamen zowel heen als terug op tijd aan.

# Vriendelijk personeel
Jazeker, heb ze wel eens een stuk sjagrijniger gehad.


# Eten

Zelfde verhaal als bij Finnair... ik weet niet meer wat het was...


# Entertainment

Zelfde als bij finnair zo'n beetje.

# Algehele indruk
Ook deze vlucht was prima; als vond ik hem wel lang duren met 11uur (voor het eerst dat ik echt zo lang non stop gevlogen heb). De stoel was gelukkig wel minder hard dan die van finnair.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor Kansai zie boven.

[ Bericht 4% gewijzigd door polariteit op 18-07-2017 07:15:49 ]
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:27:23 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172498534
# Maatschappij
Ryanair

# Traject
FR3101 Amsterdam - Dublin / FR3104 Dublin - Amsterdam

# Vertraging
Geen. Op de terugweg zelfs 27 minuten eerder geland.

# Vriendelijk personeel
Jep. Afgezien van de verschillende verplichte riedeltjes die ze van de baas moeten afdraaien over krasloten en dergelijke dan. Extra punten voor de crew in Dublin. Ik vergat mijn jas bij de koffiebar op het vliegveld en kwam daar pas bovenaan de trap bij het instappen achter (het was nog ruim 20 minuten tot vertrektijd gelukkig). Gelijk de Ryanair dame aangesproken. Die raadde me aan maar vast te gaan zitten maar zou kijken wat ze kon doen. Even later werd ik verzocht me buiten te melden bij het bagagepersoneel. Een van hen liep even mee naar binnen en ik had m'n jas terug. Was 's avonds anders een frisse fietstocht van het station naar huis geworden :').

# Eten
N.v.t.

# Entertainment
N.v.t.

# Algehele indruk
Je wordt van A naar B gebracht, voor meer dan dat betaal je dan ook niet. Beenruimte viel me met mijn 1,94 meter nog alleszins mee.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Koop in Dublin op de luchthaven alvast een retourtje als je de AirLink express (747/757) neemt. Daar kun je pinnen, als je in de stad instapt accepteren ze alleen contant gepast geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door JDude op 18-07-2017 19:17:59 (Tijpfout :')) ]
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_172510436
# Maatschappij
Air Transat

# Traject
Lissabon <-> Toronto

# Vertraging
Heen geen, terug ongeveer 1 uur bij vertrek. Was uiteindelijk 45 minuten bij aankomst

# Vriendelijk personeel
Heel erg vriendelijk en attent. Had zelf weinig nodig maar werd enkele keren vriendelijk aangesproken en geholpen. Zag dat aantal andere passagiers regelmatig hulp nodig hadden waar attent mee werd omgegaan. Steward zat op heenvlucht tegenover mij en begon uit zichzelf een praatje over van alles en nog wat. Zag ik ook elders in het vliegtuig gebeuren. Niet zo zakelijk is wel fijn. :)

# Eten
Heenweg warme maaltijd rundvlees met aardappelpuree en vlak voor landing pizzasnack. Terugweg een broodje kip en licht ontbijt voor landing. Was allemaal niks bijzonders. Alcoholische drank was niet gratis, de rest wel.

# Entertainment
Op de heenweg eigen scherm met recent aanbod van films (o.a. Fantastic Beats en The Accountant). Op de terugweg tot mijn verassing geen eigen scherm maar schermen door het vliegtuig heen waar films op te zien waren.

# Algehele indruk
Nieuwe vloot die ik op de heenweg had doet niet onder voor een reguliere maatschappij. Oudere, kleinere vloot op de terugweg is wat meer gedateerd qua schermen e.d.

Het is een chartermaatschappij met schappelijke prijzen. Service was wel heel netjes dus ik zou zeker nog eens met ze vliegen.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Lissabon is mijn thuishaven op dit moment dus ik weet m'n weg makkelijk te vinden. Wel vaak vertraging in de avonduren, gelukkig op deze vlucht geen last van gehad. Toronto is groot, hadden een uur vertraging voornamelijk doordat laden lang duurde en taxiën/wachten in de file naast de startbaan.
pi_172543034
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:08 schreef DutchTrain het volgende:
London City - New York JFK met een tankstop in Shannon
Dank voor het verslag! Ik vroeg me af waarom er zo snel een tankstop is ingeplanned. Het toestel is dan nog geen uur onderweg? Schiet de brandstof capaciteit net te kort om de oversteek vanaf Londen te maken oid?
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:53:57 #8
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_172547781
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Dank voor het verslag! Ik vroeg me af waarom er zo snel een tankstop is ingeplanned. Het toestel is dan nog geen uur onderweg? Schiet de brandstof capaciteit net te kort om de oversteek vanaf Londen te maken oid?
quote:
LONDEN - De nieuwe transatlantische British Airways-vluchten van Londen City Airport naar New York JFK zullen in het Ierse Shannon een tankstop van veertig minuten maken. Passagiers kunnen de wachttijd op deze luchthaven benutten om de Amerikaanse grens- en douaneformaliteiten af te handelen, zo heeft BAA aangekondigd. Het Amerikaanse Department of Homeland Security heeft op Shannon Airport een vestiging.

De nieuwe vliegroute van Londen City naar New York zal worden uitgevoerd met Airbus A318’s, voorzien van slechts 32 ‘flat-bed’ stoelen. Omdat de startbaan van de Londense stadsluchthaven niet lang genoeg is om met voldoende brandstof aan boord op te stijgen, is een tankstop in Ierland noodzakelijk.
https://www.luchtvaartnie(...)aliteiten-in-shannon
Gourmetten of steengrillen?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')