abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 5 juni 2017 @ 21:37:26 #51
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171485300
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Van wie moet je anders vol zijn? :)

Juist dit is zo'n charlatan, die geld verdiende over de ruggen van zijn volgelingen, rond paraderend in z'n rolls royces, terwijl zijn volgelingen hem hongerig en dorstig mochten aanbidden aan de zijkant van de weg.

Om nog maar niet te spreken van zijn betrokkenheid bij het opzetten van een biologische aanval in de VS en de vele seksschandalen.

Laat je niets wijsmaken, zelfs niet door de zogenaamde verlichte goeroes. :{w
1 + 1 = blauw
pi_171485902
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Juist dit is zo'n charlatan, die geld verdiende over de ruggen van zijn volgelingen, rond paraderend in z'n rolls royces, terwijl zijn volgelingen hem hongerig en dorstig mochten aanbidden aan de zijkant van de weg.

Om nog maar niet te spreken van zijn betrokkenheid bij het opzetten van een biologische aanval in de VS en de vele seksschandalen.

Laat je niets wijsmaken, zelfs niet door de zogenaamde verlichte goeroes. :{w
Of dit is de ongefundeerde guru kritiek die mensen graag willen geloven.
Hij had niet eens een bank account afaik en die rolls royces heeft niet gekocht, en ook niet om gevraagd, maar zijn fans kochten het voor hem.

En verder claims zonder bronnen zeggen natuurlijk sowieso niet zo veel, ik geloof er in ieder geval geen snars van.
  maandag 5 juni 2017 @ 22:02:24 #53
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171486086
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:55 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Of dit is de ongefundeerde guru kritiek die mensen graag willen geloven.
Hij had niet eens een bank account afaik en die rolls royces heeft niet gekocht, en ook niet om gevraagd, maar zijn fans kochten het voor hem.

En verder claims zonder bronnen zeggen natuurlijk sowieso niet zo veel, ik geloof er in ieder geval geen snars van.
Je bent zo vrij om zelf eens een Wikipedia pagina te openen en je te verdiepen in de achtergrond van deze zogenaamde goeroes.

Verlichten? Begin maar eerst met inlichten.
1 + 1 = blauw
pi_171486267
Osho nam nou eenmaal graag veel van de status quo op de hak, bijv. met statements dat meeste mensen eigenlijk heel dood zijn (door emotionele onderdrukking etc.), en hij was nog eens populair ook, en daar kan menig ego echt niet tegen, dus ik vind het velen malen waarschijnlijker dat hij die claims komen van mensen die hem proberen zwart te maken.

Zijn leer was ten slotte ook een van liefde en compassie, en ik zie dat hij in een diepere staat van bewustzijn leeft, en met de ervaringen die ik daarmee gehad hebt, geloof ik niet dat hij capable is om met domme ruzies bezig te zijn, of mensen te mishandelen.
  maandag 5 juni 2017 @ 22:50:00 #55
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171487562
Quoten op de computer gaat net iets makkelijker dan op mobiel; 5 minuten werk, enjoy.

10981347_f520.jpg
quote:
Wikipedia:
Sheela played associates a tape recording of a meeting she had had with Rajneesh about the "need to kill people" in order to strengthen wavering sannyasins resolve in participating in her murderous plots: "She came back to the meeting and […] began to play the tape. It was a little hard to hear what he was saying. […] And the gist of Bhagwan's response, yes, it was going to be necessary to kill people to stay in Oregon. And that actually killing people wasn't such a bad thing.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rajneesh#1984_bioterror_attack
Verder ga ik dat niet quoten, want het is nogal snel in dit argument om zijn verering van Hitler en zijn praktijken aan te kaarten.

Dit juweeltje wil ik echter niet onthouden:
quote:
Wikipedia:
According to Rajneesh, one has no right to knowingly inflict a lifetime of suffering: life should begin only at birth, and even then, "If a child is born deaf, dumb, and we cannot do anything, and the parents are willing, the child should be put to eternal sleep" rather than "take the risk of burdening the earth with a crippled, blind child."
https://en.wikipedia.org/wiki/Rajneesh#Euthanasia_for_crippled.2C_blind.2C_deaf_and_dumb_children_and_genetic_selection
quote:
Owlcation:
Controversy

During his time at Ranjeeshpuram, Osho wrote three books while under the influence of nitrous oxide, which was given to him by his dentist. They were tiled: Glimpses of a Golden Childhood, Notes of a Madman and Books I Have Loved. It was also reported that he took 60mg of Valium per day.

He also purchased many cars including Rolls-Royce's, having purchased a total of 93 vehicles by the end of his time there which made him the largest single owner of Rolls-Royce's in the world. Osho also lived in silence during this time and did not lecture. Residents only saw him daily when he would drive slowly past them while they stood outside.

Osho was also known to advocate for euthanasia, including for children born with birth defects such as blindness or deafness. Also, prior to the 1980s Osho said regarding homosexuality: "No condemnation, no judgement, no evaluation. If you are a homosexual, so what?! Enjoy it! God has made you that way" However, by the 1980s, he had changed his mind, and said that homosexuals were "perverted and created the disease AIDS," and that they should be separated from the rest of society.

The Arrests

Osho also depended greatly on his secretary, Sheela, who carried a .357 Magnum handgun, and began a Ranjeeshpuram police force armed with Uzi's and other submachine guns. In 1985 Osho shared that the leadership of the commune had been charged with bioterrorism against the citizens of The Dalles, Oregon, after they had purposely contaminated food with biological agents (Salmonella). This was done under Sheela's leadership. Because of this, the commune collapsed and was closed and Sheela was sentenced to 3-20 year sentences for assault, attempted murder. Sheela served 29 months in prison, and was then given parole. She immediately left for Switzerland, where she currently resides and operates two nursing homes! Osho claimed to have no knowledge of the attack and broke off his ties with Sheela after her arrest. However, Sheela turned in tape recordings of conversations that she had with Osho about the "need to kill people." Osho and several of his followers were indicted in October 1985, and he and a small number of the followers were arrested aboard a plane on an airstrip in North Carolina.
https://owlcation.com/humanities/The-Truth-About-Osho
They see me cruisin'...
RAJNEESH-013-LAF200434.jpg
Wasco, Oregon, February 1984: Disciples of Bhagwan Rajneesh, wait in line along the roads of Rajneeshpuram to greet him during his daily trip through the community in his Rolls-Roys. Bhawan Rajneesh (now known as Osho) possessed more than 20 Rolls-Royce cars and never used the same car two days in a row.
http://jplaffont.photoshelter.com/image/I0000jlgd19UYl40

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamina op 05-06-2017 22:56:18 ]
1 + 1 = blauw
  maandag 5 juni 2017 @ 23:06:26 #56
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171488149
Zelf heb ik me altijd wel kostelijk kunnen vermaken met de materie van U.G. Krishnamurti (niet te verwarren met Jiddu Krisnhamurti, al kenden die twee elkaar wel).

UG is het best te omschrijven als een soort 'anti-goeroe'. :D

En als kers op de taart een verwijzing naar een zekere goeroe met Rolls Royces:
:)

[ Bericht 36% gewijzigd door Kamina op 05-06-2017 23:19:57 ]
1 + 1 = blauw
pi_171488523
Die tapes zouden wel interessant bewijs materiaal zijn, jammer dat ze niet gepubliceerd zijn, of het is opgezet door de instanties.
We weten immers dat de powers that be in America niet van revoluties houden, hij was immers echt razend populair.

Of wacht, lees ik het nou goed, zijn die tapes alleen bestaand als claim van iemand?
quote:
Nonetheless, US Attorney Turner and Attorney General Frohnmeyer acknowledged that "they had little evidence of (Rajneesh) being involved in any of the criminal activities that unfolded at the ranch".[102] According to court testimony by Ma Ava (Ava Avalos), a prominent disciple, Sheela played associates a tape recording of a meeting she had had with Rajneesh.
En hij is dus alleen veroordeeld op de immigratie wet proberen te omzeilen.
Allemaal niet zo bijzonder zo ver ik kan zien.
  maandag 5 juni 2017 @ 23:25:18 #58
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171488844
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:16 schreef alwaysbenice het volgende:
Die tapes zouden wel interessant bewijs materiaal zijn, jammer dat ze niet gepubliceerd zijn, of het is opgezet door de instanties.
We weten immers dat de powers that be in America niet van revoluties houden, hij was immers echt razend populair.

Of wacht, lees ik het nou goed, zijn die tapes alleen bestaand als claim van iemand?

[..]

En hij is dus alleen veroordeeld op de immigratie wet proberen te omzeilen.
Allemaal niet zo bijzonder zo ver ik kan zien.
Je geeft een prachtig voorbeeld van waarom je je niet moet blindstaren op goeroes; je onthoudt jezelf van de waarheid door alleen te lezen wat je wil en tot waar je wil. Ga iets verder in de eerste bron en zie:
quote:
they had purposely contaminated food with biological agents (Salmonella). This was done under Sheela's leadership. Because of this, the commune collapsed and was closed and Sheela was sentenced to 3-20 year sentences for assault, attempted murder. Sheela served 29 months in prison, and was then given parole. She immediately left for Switzerland, where she currently resides and operates two nursing homes! Osho claimed to have no knowledge of the attack and broke off his ties with Sheela after her arrest. However, Sheela turned in tape recordings of conversations that she had with Osho about the "need to kill people." Osho and several of his followers were indicted in October 1985, and he and a small number of the followers were arrested aboard a plane on an airstrip in North Carolina. According to Federal Authorities they were attempting to evade persecution by flying to Bermuda. It was at this point, that Osho decided to change his plea to guilty and he was given a 10-year suspended sentence, five years' probation and a $400,000 penalty in fines and prosecution costs for immigration violation charges.
In de juridische wereld noemen ze dat een plea bargain. Schuld bekennen voor minder, om sneller tot 'recht' te komen.
1 + 1 = blauw
  maandag 5 juni 2017 @ 23:38:11 #59
40150 Manke
'tis but a scratch
  maandag 5 juni 2017 @ 23:39:50 #60
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171489285
Een andere not-much-of-a-guru die me altijd heeft vermaakt is een bekende: Alan Watts. Hier heel kort een filmpje, dat tegelijkertijd de zin en onzin van een goeroe omschrijft:

Of als je wat meer de smaak wil krijgen van deze zelfbenoemde 'spiritual entertainer', dat wederom de ironische magie van een goeroe weergeeft:
1 + 1 = blauw
  maandag 5 juni 2017 @ 23:41:19 #61
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_171489323
Vond vroeger Terrence McKenna wel boeiend.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:00:43 #62
175455 Summers
Know Thyself
pi_171513588
Ik houd wel van osho want door de jaren heen kom ik alleen maar wijze woorden van hem tegen die je aanspreken op een dieper niveau voorbij de ego en alle oppervlakkige illusies op de wereld .

Mooji en adyashanti vind ik ook prettig om naar te luisteren en toegankelijk . ^O^
The illiterate of the 21st century will not be those who can not read or write , but those who cannot unlearn the many lies they've been taught to believe ./ Those who do not move , do not notice their chains .
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:15:23 #63
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171517505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:00 schreef Summers het volgende:
Ik houd wel van osho want door de jaren heen kom ik alleen maar wijze woorden van hem tegen die je aanspreken op een dieper niveau voorbij de ego en alle oppervlakkige illusies op de wereld .
Dat komt omdat je niet verder leest dan je wil lezen. Woorden met een laagje suiker zijn dan leuk, zelfs als ze door een megalomane man met moordneigingen werden gedaan die mensen financieel en seksueel uitbuitte.

Met dank aan ego en oppervlakkige illusies. ;)
1 + 1 = blauw
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:09:34 #64
175455 Summers
Know Thyself
pi_171528444
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:15 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat komt omdat je niet verder leest dan je wil lezen. Woorden met een laagje suiker zijn dan leuk, zelfs als ze door een megalomane man met moordneigingen werden gedaan die mensen financieel en seksueel uitbuitte.

Met dank aan ego en oppervlakkige illusies. ;)
Of je bent niet zo diepzinnig en kan alleen maar over andere mensen praten en niet over jezelf .
The illiterate of the 21st century will not be those who can not read or write , but those who cannot unlearn the many lies they've been taught to believe ./ Those who do not move , do not notice their chains .
pi_171529448
Van Osho weet ik niet alle ins- and outs, maar ik weet wel dat 't ego in de mens altijd smult van en gretig op zoek is naar berichten over goeroes die hen in het verdomhoekje plaatsen.
Het is een beetje hetzelfde als hoe rokers reageren op slechte berichten over de e-sigaret: totaal onkritisch, en zeer snel en gretig de berichten in ontvangst nemend, zodat ze kunnen zeggen: 'zie je nu wel, dat is nt zo slecht! Dussuh, ik hoef lekker mijn verslaving niet op te geven'.
pi_171530503
Well said meneertje.

Ik had al m'n twijfels had genoemd over Osho w.b.t een absolute verlichting maar ik vind dit wel verrassend Kamina.
Hoewel hij dus alleen veroordeeld is voor immigratie fraude, lijkt me het toch onwaarschijnlijk dat er helemaal niets dubieus stond op die bandjes, tenzij de secretaresse en de agenten allemaal liegen, maar goed, dat doe je niet snel als dat makkelijk geverifieerd kan worden. Apart.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:37:37 #67
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171532103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Of je bent niet zo diepzinnig en kan alleen maar over andere mensen praten en niet over jezelf .
Het gaat hier over goeroes, niet over mij. Waarom zou ik over mezelf praten?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:57 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Van Osho weet ik niet alle ins- and outs, maar ik weet wel dat 't ego in de mens altijd smult van en gretig op zoek is naar berichten over goeroes die hen in het verdomhoekje plaatsen.
Het is een beetje hetzelfde als hoe rokers reageren op slechte berichten over de e-sigaret: totaal onkritisch, en zeer snel en gretig de berichten in ontvangst nemend, zodat ze kunnen zeggen: 'zie je nu wel, dat is nt zo slecht! Dussuh, ik hoef lekker mijn verslaving niet op te geven'.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:44 schreef alwaysbenice het volgende:
Well said meneertje.

Ik had al m'n twijfels had genoemd over Osho w.b.t een absolute verlichting maar ik vind dit wel verrassend Kamina.
Hoewel hij dus alleen veroordeeld is voor immigratie fraude, lijkt me het toch onwaarschijnlijk dat er helemaal niets dubieus stond op die bandjes, tenzij de secretaresse en de agenten allemaal liegen, maar goed, dat doe je niet snel als dat makkelijk geverifieerd kan worden. Apart.
Het lastige is dat slechte mensen ook goede daden kunnen verrichten.

UG stelt, wat ik interessant vind, dat zowel het goede als het slechte uit dezelfde bron komen. Dat had hij naar eigen zeggen besproken met Gandhi, die het aanvankelijk niet begreep. Simpel gezegd komt het erop neer dat aan beiden een wil vooraf gaat, wat een expressie is van het ego, niet dat wat is..
Anderzijds snijdt elk mes aan twee zijden; maak je het voor de ene persoon beter, dan gaat een ander zich afvragen waar zijn hulp blijft.

En o.a. daarom stelt hij dat niemand verlicht is (want verlichte mensen zouden niet uit Nirvana komen en goed willen doen, want wil enzo).
1 + 1 = blauw
pi_171538049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:37 schreef Kamina het volgende:
Het lastige is dat slechte mensen ook goede daden kunnen verrichten.

UG stelt, wat ik interessant vind, dat zowel het goede als het slechte uit dezelfde bron komen. Dat had hij naar eigen zeggen besproken met Gandhi, die het aanvankelijk niet begreep. Simpel gezegd komt het erop neer dat aan beiden een wil vooraf gaat, wat een expressie is van het ego, niet dat wat is..
Anderzijds snijdt elk mes aan twee zijden; maak je het voor de ene persoon beter, dan gaat een ander zich afvragen waar zijn hulp blijft.

En o.a. daarom stelt hij dat niemand verlicht is (want verlichte mensen zouden niet uit Nirvana komen en goed willen doen, want wil enzo).
'Goed en slecht' bestaan uiteindelijk niet.
Je hebt wel het negativiteit/positiviteit en het absolute (wat eigenlijk het ultieme positieve is).
Want positiviteit is dat wat omarmt, en negativiteit is dat wat uitsluit, oordeelt.
De paradox is dat het meest positieve dus alles omarmt, zelfs negativiteit.

Maar goed dat je andere niet zou helpen slaat niet nergens op.
Sterker nog, de echt verlichten leven zullen altijd goed doen naar iedereen, want ze voelen en weten dat ze iedereen zijn.
En de natuurlijk drive naar vrijheid/pleasure en weg gaan van pijn is nog steeds het zelfde (alleen de verlichte is er wel vrij van, want hij kent rust van binnen).

En als e iemand helpt zou iemand anders wachten waar zijn hulp blijft?
Alleen in sommige specifieke gevallen, en dan nog is het niet per se zeker, die persoon kan ook blij zijn voor de ander dat een ander geholpen wordt.

En mensen die serieus gewijd zijn aan meditatie/eenheid ervaren regelmatig de staat van nirvana en de belichaming daarvan.
En vanuit het Buddhisme is bekend dat wanneer dat gebeurd men juist de drive krijgt om anderen dit ook te schenken.
-
Adyashanti vind ik ook zeer inspirerend inderdaad.
Iemand die van kinds af aan al verlichtingservaringen had en in zijn adolescentie serieus begonnen is met beoefenen en studeren van het boeddhisme en het christelijk mysticisme.
  woensdag 7 juni 2017 @ 23:23:02 #69
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171539348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:31 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

'Goed en slecht' bestaan uiteindelijk niet.
Je hebt wel het negativiteit/positiviteit en het absolute (wat eigenlijk het ultieme positieve is).
Want positiviteit is dat wat omarmt, en negativiteit is dat wat uitsluit, oordeelt.
De paradox is dat het meest positieve dus alles omarmt, zelfs negativiteit.
De paradox wil dat verlichting niet gebonden is aan het gedrag van de persoon die als verlicht beschouwd wordt. Het kan dus goed zijn dat Osho verlicht was; kwaadaardig is ook maar een oordeel.

quote:
Maar goed dat je andere niet zou helpen slaat niet nergens op.
Sterker nog, de echt verlichten leven zullen altijd goed doen naar iedereen, want ze voelen en weten dat ze iedereen zijn.
En de natuurlijk drive naar vrijheid/pleasure en weg gaan van pijn is nog steeds het zelfde (alleen de verlichte is er wel vrij van, want hij kent rust van binnen).
Er is geen reden om aan te nemen dat verlichte mensen goed (moeten) doen. Die zullen altijd rust kennen.

quote:
En als e iemand helpt zou iemand anders wachten waar zijn hulp blijft?
Alleen in sommige specifieke gevallen, en dan nog is het niet per se zeker, die persoon kan ook blij zijn voor de ander dat een ander geholpen wordt.

En mensen die serieus gewijd zijn aan meditatie/eenheid ervaren regelmatig de staat van nirvana en de belichaming daarvan.
En vanuit het Buddhisme is bekend dat wanneer dat gebeurd men juist de drive krijgt om anderen dit ook te schenken.
-
Iemand die van kinds af aan al verlichtingservaringen had en in zijn adolescentie serieus begonnen is met beoefenen en studeren van het boeddhisme en het christelijk mysticisme.
Echte goeroes zouden volgelingen moeten ontmoedigen hen te volgen, want je gaat de antwoorden niet buiten jezelf vinden.

Watts weet het, zoals hij zo goed kon, goed uit te leggen:
1 + 1 = blauw
pi_171539716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:31 schreef alwaysbenice het volgende:
Interessant wat ie in dat filmpje zegt... Dat 'ontwaken op het niveau van het hart'. Cool.
pi_171540037
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

De paradox wil dat verlichting niet gebonden is aan het gedrag van de persoon die als verlicht beschouwd wordt. Het kan dus goed zijn dat Osho verlicht was; kwaadaardig is ook maar een oordeel.
Ik denk niet dat verlichte mensen kwaad kunnen doen.

Maar vandaar dat ik ook het filmpje van Adya deelde.
Ik had laatst zelf ook ervaren een best verheven staat ervaren: ik zat in de bewegende bus maar m'n bewustzijn stond heel stil, de bus reed door mij heen als het ware.
Een hele vette ervaring, maar nog wel duidelijk meer op het niveau van mind, want de blokkades in mijn lichaam, mijn gesloten hart, was nog steeds net zo aanwezig en ik was niet overstromen van liefde o.i.d

En dat kan dus wel, een hele sterke liefde ervaren, en ik denk niet dat iemand in zo'n staat iemand anders pijn kan doen, helemaal omdat het juist ook typerend dat verlichte mensen zich echt een voelen met met de wereld.

Een niet gehandicapte of psychisch gestoorde (en dus emotioneel beschadigde) moeder zal haar kind ook niet zo maar pijn doen.
En ik heb ook duidelijk echt een paar keer zeer duidelijke sterke liefde gezien bij echt verlichte mensen, en die liefde zei heel duidelijk: 'Ik houd van je zoals ik van mezelf/het houd'.

quote:
Echte goeroes zouden volgelingen moeten ontmoedigen hen te volgen, want je gaat de antwoorden niet buiten jezelf vinden.

Watts weet het, zoals hij zo goed kon, goed uit te leggen:
Adyashanti zal je ook gelijk proberen duidelijk te maken dat je in jezelf moet zoeken als je die gedachte nog niet had.
  donderdag 8 juni 2017 @ 00:12:49 #72
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171540382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:53 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ik denk niet dat verlichte mensen kwaad kunnen doen.

Maar vandaar dat ik ook het filmpje van Adya deelde.
Ik had laatst zelf ook ervaren een best verheven staat ervaren: ik zat in de bewegende bus maar m'n bewustzijn stond heel stil, de bus reed door mij heen als het ware.
Een hele vette ervaring, maar nog wel duidelijk meer op het niveau van mind, want de blokkades in mijn lichaam, mijn gesloten hart, was nog steeds net zo aanwezig en ik was niet overstromen van liefde o.i.d

En dat kan dus wel, een hele sterke liefde ervaren, en ik denk niet dat iemand in zo'n staat iemand anders pijn kan doen, helemaal omdat het juist ook typerend dat verlichte mensen zich echt een voelen met met de wereld.

Een niet gehandicapte of psychisch gestoorde (en dus emotioneel beschadigde) moeder zal haar kind ook niet zo maar pijn doen.
En ik heb ook duidelijk echt een paar keer zeer duidelijke sterke liefde gezien bij echt verlichte mensen, en die liefde zei heel duidelijk: 'Ik houd van je zoals ik van mezelf/het houd'.
Dat zou ik ook kunnen zeggen, maar van mij zal je het waarschijnlijk niet geloven. :P

En dat is een punt dat UG regelmatig maakte; je ziet wat je wil zien, en daarom zal je nooit verlichting bereiken; je hebt er al een beeld van gevormd en dat blijf je nastreven. En net zoals je jezelf moeilijk kan verrassen, zal je ook niet openstaan voor wat verlichting echt zou zijn.

Ik meen ooit te hebben gelezen in (zen)boeddhistische leer dat in Nirvana geen Nirvana bestaat.

quote:
[..]

Adyashanti zal je ook gelijk proberen duidelijk te maken dat je in jezelf moet zoeken als je die gedachte nog niet had.
Maar toch volgen he? Is het dan niet goed luisteren, of niet goed willen luisteren? Of is hij niet de goeroe die hij voordoet te zijn? :Y)
1 + 1 = blauw
pi_171540575
Nee, ik volg niemand.

En een beeld van verlichting hebben zorgt ervoor dat ik niet verlicht ben?
Nee, dat ik niet verlicht bent komt omdat ik me nog niet helemaal durf los te laten, omdat wanneer ik dichterbij kom er allerlei vergeten en opgekropte emoties/angsten naar boven komen die nog geaccepteerd moeten worden.

Maar ik weet dat het grootste liefde is, omdat ik korte glimpsen heb gehad.
  donderdag 8 juni 2017 @ 00:33:39 #74
175455 Summers
Know Thyself
pi_171540602
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het gaat hier over goeroes, niet over mij. Waarom zou ik over mezelf praten?

[..]
Wat osho zegt resoneerd met hoe ik de wereld bekijk en verlichting en een Wikipedia roddel en een negatieve overheidsstempel zeggen me niet zoveel in een wereld vol van illusies die jezelf kennen /verlichting in de weg staan .
  donderdag 8 juni 2017 @ 00:37:02 #75
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171540649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:31 schreef alwaysbenice het volgende:
Nee, ik volg niemand.

En een beeld van verlichting hebben zorgt ervoor dat ik niet verlicht ben?
Nee, dat ik niet verlicht bent komt omdat ik me nog niet helemaal durf los te laten, omdat wanneer ik dichterbij kom er allerlei vergeten en opgekropte emoties/angsten naar boven komen die nog geaccepteerd moeten worden.
Inderdaad, je hebt het idee dat je vanalles moet loslaten, je van allerlei zaken moet bevrijden, voordat je verlicht mag zijn. Een typische culturele gedachte in het westen: je moet werken, lijden, voordat je krijgt wat je wil.

Probleem is dat je niet weet wat je wil, want je kan niet weten wat verlichting is. Catch-22. ;)

quote:
Maar ik weet dat het grootste liefde is, omdat ik korte glimpsen heb gehad.
Dat is een heel nobel concept van verlichting dat je jezelf hebt ingebeeld. Of hebt geleerd van je omgeving, dat je als een voice recorder terugspeelt, aldus UG. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat osho zegt resoneerd met hoe ik de wereld bekijk en verlichting en een Wikipedia roddel en een negatieve overheidsstempel zeggen me niet zoveel in een wereld vol van illusies die jezelf kennen /verlichting in de weg staan .
Hij is veroordeeld. Hij heeft schuld bekend. Voor een mindere misdaad dan hij van beschuldigd werd, maar dat is het recht.

@alwaysbenice: Zie je wat ik bedoel met verlichting projecteren? Summers blijft aan dat beeld vasthouden, zelfs al weet ze dat ze een misdadiger aanbidt.
1 + 1 = blauw
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')