abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 mei 2017 @ 09:20:14 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171136950
De gemeente kan het gewoon alleen niet meer betalen gelet op alle taken die ze er tegenwoordig bij hebben gekregen. Het zwembad bij ons krijgt nog steeds een miljoen en daarnaast is er een potje voor de minima zodat iedereen zwemdiploma's kan halen.

Daarnaast is het gewoon goed om te leren zwemmen, en ook bij te blijven. Ook in de hogere groepen. Zou ook goed zijn als daar nog steeds zwemles is. Meer aan reddingszwemmen doen bijvoorbeeld. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 23 mei 2017 @ 09:33:24 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171137187
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:16 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb even op de site gekeken. Zwemmen is wel duur geworden zeg.
70 of 80 euro per periode van 10 weken ofzo. Ik denk dat ik bijna ga huilen als ik ga berekenen hoeveel het al gekost heeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171137548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uithoudingsvermogen en kracht om boven te blijven tellen in mijn gevallen mee, en ik zie bij a dat de meeste kinderen gewoon net aan hun baantjes redden met t koppie boven water.
Dan moet je je kinderen op een andere zwemschool zetten. Bij A moet je gewoon goed kunnen zwemmen. Eisen zijn hetzelfde bij B en C alleen dan dat de kinderen niet met gemak 2 baantjes zwemmen maar het dubbele.

Overigens heeft die waar ik les had nu een andere diplomalijn omdat er steeds commentaar was op een te hoog afzwemniveau bij A en dat dat niet eerlijk is in de concurrentie met andere zwemscholen :')
pi_171137688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

70 of 80 euro per periode van 10 weken ofzo. Ik denk dat ik bijna ga huilen als ik ga berekenen hoeveel het al gekost heeft.
Als je vaak gaat zwemmen ja. Maar als je bijv 1 keer per week gaat?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 09:58:17 #30
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171137711
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Als je vaak gaat zwemmen ja. Maar als je bijv 1 keer per week gaat?
Dit is 1x per week ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171138707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit is 1x per week ja.
Shit. Ik dacht 5 keer per week of zo. Vroeger kostte het maar 2 gulden nog iets of zo.
pi_171138867
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:37 schreef Atak het volgende:

[..]

Shit. Ik dacht 5 keer per week of zo. Vroeger kostte het maar 2 gulden nog iets of zo.
leraar moet ook betaald worden
Echte zwemschool is duurder dan zwemles bij gemeentelijk bad

:P :P
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:49:06 #33
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171140455
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:37 schreef Atak het volgende:

[..]

Shit. Ik dacht 5 keer per week of zo. Vroeger kostte het maar 2 gulden nog iets of zo.
Vroeger had je ook houten kratjes zodat je na je pils de open haard kon opstoken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171198593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

70 of 80 euro per periode van 10 weken ofzo. Ik denk dat ik bijna ga huilen als ik ga berekenen hoeveel het al gekost heeft.
nou als het goede lessen zijn is er toch niks aan de hand? Ik had gratis schoolzwemmen waar het letterlijk was dat de docenten alleen kinderen bezig hielden ipv ze leren zwemmen :') was ik 9 zat ik nog niet eens in het diepe net als kids die soms nog ouder waren en nog langer les hadden :')

Zo zie je maar gratis en goedkoop is duurkoop :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 08:52:08 #35
269689 crew  Viv
pi_171214883
Mijn ouders hadden mij op jonge leeftijd op zwemles gedaan omdat we hele zomers op het water te vinden waren (zeilen). Heel fijn clubje, met een zwemjuf die in het water stond om te helpen. Ik heb daar A en B gehaald en het idee was dat ik via het schoolzwemmen C kon bemachtigen. Ik heb het 2 jaar gedaan (gecombineerde groep 4 en 5, iedere woensdag met touringcar inderdaad), maar deze zwemleraar bleef op de kant en riep instructies die ik niet kon verstaan met water in mijn oren. :') Nooit mijn C-diploma gehaald dus. :( Nou ja, mijn n=1 ervaring is dus dat je als overheid beter kleinschalige zwemles kan subsidiëren voor de gezinnen die dit anders niet kunnen betalen.
pi_171214902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

70 of 80 euro per periode van 10 weken ofzo. Ik denk dat ik bijna ga huilen als ik ga berekenen hoeveel het al gekost heeft.
Hebben ze geen afkoopregeling?
misunderstood
pi_171214909
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:43 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

leraar moet ook betaald worden
Echte zwemschool is duurder dan zwemles bij gemeentelijk bad

:P :P
70-80 euro voor 10 lessen is niet heel duur hoor.
misunderstood
pi_171214914
Gaat alleen maar gezeur opleveren met onze islamitische medelanders en dan moet er gescheiden jongens/meisjes zwemmen komen etc etc niet doen dus kan niet meer in NL anno 2017.
standaarddrinker
pi_171214931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 08:59 schreef DrDentz het volgende:
Gaat alleen maar gezeur opleveren met onze islamitische medelanders en dan moet er gescheiden jongens/meisjes zwemmen komen etc etc niet doen dus kan niet meer in NL anno 2017.
Verkeersdiploma is al lastig genoeg
pi_171214972
Zwemles is een verantwoording van de ouders. Niet van school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 09:32:24 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_171215187
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:07 schreef Vicky het volgende:
Zwemles is een verantwoording van de ouders. Niet van school.
Dit.
Ongeacht religieuze achtergrond. (want waarom moet dat er nou weer bij gehaald worden... :{ ).

Ik vind zwemlessen en ook verkeersles zonde van mijn tijd als leerkracht.

Zwemmen: ik kan geen zwemles geven, lijkt me ook geen bal aan, ben er ook niet voor opgeleid. Als ik onder schooltijd mee moet kost dat heel veel tijd, en ik ben alleen maar aan de kant aan het surveilleren. Plus zoals door andere users al genoemd, de kwaliteit van dergelijke massale lessen laat ook te wensen over.

Verkeersles (want dat werd ook even genoemd): geef ik wel, maar vind ik helemaal niet effectief. Hoe kun je dat nou leren uit een boekje van achter een tafeltje? Omgaan met verkeer leer je in het dagelijks leven, van jongs af aan, in de praktijk. Taak voor de directe opvoeders dus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 09:32:42 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171215190
Mijn zoon heeft zwemles gehad op school. Op het moment dat hij schoolzwemmen kreeg (groep 4) had hij al diploma C en zat hij op wedstrijdzwemmen.
De rest van de klas had nog helemaal geen diploma, dus ze waren helemaal niet ingesteld op dat ene kind dat al goed kon zwemmen. Voor hem was het echt een drama en na 5 zwemlessen zag school dat ook in en hoefde hij niet meer mee met schoolzwemmen.

Maar ja, voor de rest van zijn klas was het schoolzwemmen dus geen overbodige luxe. Een schoolgenootje van hem is twee jaar geleden overleden in de Maarsseveense plassen. Die jongen kon nog niet zwemmen en was pas in een latere groep op zijn school gekomen, dus had ook geen schoolzwemmen gehad.

Wat mij betreft mag schoolzwemmen afgeschaft worden, ik denk dat er een andere manier gevonden moet worden om de groep kinderen waar de ouders hun kind niet zelf naar zwemles sturen toch aan het zwemmen te krijgen. Ik zie daar een taak voor de buurtteams.

Vind het niet terecht dat die verantwoordelijkheid nu bij de scholen wordt gelegd, met alle gevolgen van dien (zie de rechtszaak die nu speelt). Scholen hebben al genoeg op hun bordje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 09:36:19 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_171215242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:32 schreef livelink het volgende:

Vind het niet terecht dat die verantwoordelijkheid nu bij de scholen wordt gelegd, met alle gevolgen van dien (zie de rechtszaak die nu speelt).
Nou. :{
Wát een drama is dat. Voor alle partijen.
quote:
Scholen hebben al genoeg op hun bordje.
Zeker...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:56:08 #44
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_171224654
Wij wonen in Smallingerland (gemeente) en de kinderen krijgen hier in groep 3 en 4 zwemles. Voor zwemdiploma A krijgen de kinderen die alleen via schoolzwemmen zwemmen een garantie dat ze na groep 4 nog kunnen lessen tot ze A hebben.

Ik vind het echt heel fijn. Zwemles is behoorlijk duur en zeker als je meerdere kinderen hebt tikt het flink aan.
Onze kinderen halen A particulier en B doen ze via schoolzwemmen. En als C dan ook lukt is het alleen maar mooi meegenomen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_171237914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 08:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mijn ouders hadden mij op jonge leeftijd op zwemles gedaan omdat we hele zomers op het water te vinden waren (zeilen). Heel fijn clubje, met een zwemjuf die in het water stond om te helpen. Ik heb daar A en B gehaald en het idee was dat ik via het schoolzwemmen C kon bemachtigen. Ik heb het 2 jaar gedaan (gecombineerde groep 4 en 5, iedere woensdag met touringcar inderdaad), maar deze zwemleraar bleef op de kant en riep instructies die ik niet kon verstaan met water in mijn oren. :') Nooit mijn C-diploma gehaald dus. :( Nou ja, mijn n=1 ervaring is dus dat je als overheid beter kleinschalige zwemles kan subsidiëren voor de gezinnen die dit anders niet kunnen betalen.
Wat de fuck _O- hebben jouw ouders dan ook nooit geklaagd of zo? Lijkt mij dat juist zij zouden moeten zien dat 2 jaar over je C echt niet klopt. :o Of maakte het niks uit omdat her gratis oefening was? Wel teleurstellend voor een kind hoor, lijkt me vernederend hoe jij die les beschrijft.
Bij mijn schoolzwemmen was het ook altijd zo dat ouders nooit op de hoogte werden gehouden en dat allochtone ouders zoals die van mij nooit begrepen dat het maar aanmodderen in het kikkerbad was :D
pi_171237934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit.
Ongeacht religieuze achtergrond. (want waarom moet dat er nou weer bij gehaald worden... :{ ).

Ik vind zwemlessen en ook verkeersles zonde van mijn tijd als leerkracht.

Zwemmen: ik kan geen zwemles geven, lijkt me ook geen bal aan, ben er ook niet voor opgeleid. Als ik onder schooltijd mee moet kost dat heel veel tijd, en ik ben alleen maar aan de kant aan het surveilleren. Plus zoals door andere users al genoemd, de kwaliteit van dergelijke massale lessen laat ook te wensen over.

Verkeersles (want dat werd ook even genoemd): geef ik wel, maar vind ik helemaal niet effectief. Hoe kun je dat nou leren uit een boekje van achter een tafeltje? Omgaan met verkeer leer je in het dagelijks leven, van jongs af aan, in de praktijk. Taak voor de directe opvoeders dus.
Haha wat jij met verkeersles noemt klopt. Ouders dumpen hun kind met de auto op school omdat ze of te lui zijn om te lopen of gelijk moeten werken en dan leert dat kind niks van het verkeer met ervaring.
Belachelijk eigenlijk dat dit zo is.
pi_171238017
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:32 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft zwemles gehad op school. Op het moment dat hij schoolzwemmen kreeg (groep 4) had hij al diploma C en zat hij op wedstrijdzwemmen.
De rest van de klas had nog helemaal geen diploma, dus ze waren helemaal niet ingesteld op dat ene kind dat al goed kon zwemmen. Voor hem was het echt een drama en na 5 zwemlessen zag school dat ook in en hoefde hij niet meer mee met schoolzwemmen.

Maar ja, voor de rest van zijn klas was het schoolzwemmen dus geen overbodige luxe. Een schoolgenootje van hem is twee jaar geleden overleden in de Maarsseveense plassen. Die jongen kon nog niet zwemmen en was pas in een latere groep op zijn school gekomen, dus had ook geen schoolzwemmen gehad.

Wat mij betreft mag schoolzwemmen afgeschaft worden, ik denk dat er een andere manier gevonden moet worden om de groep kinderen waar de ouders hun kind niet zelf naar zwemles sturen toch aan het zwemmen te krijgen. Ik zie daar een taak voor de buurtteams.

Vind het niet terecht dat die verantwoordelijkheid nu bij de scholen wordt gelegd, met alle gevolgen van dien (zie de rechtszaak die nu speelt). Scholen hebben al genoeg op hun bordje.
Je hebt tegenwoordig de zwem bso waar pedagogische medewerkers je kind naar zwemles brengen en jij thuis op de computer kunt zien hoe het met de zwemlessen gaat (vorderingen) en of je kind al kan duiken en zo. :P
Maar die pedagogische medewerkers zijn ook vaak maar jonge meiden die wrs liever kletsen dan opletten in het bad. Vraag me af of er dan wel beter toezicht is dan via school. En nadeel is wrs dat ze een kind alleen naar het dichtstbijzijnde bad brengen met de groep op alleen een bepaalde dag en tijd en dat als je wil dat je kind een andere soort zwemles bezoekt je gewoon pech hebt. Tenzij de bso heel luxe is?
pi_171238081
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:56 schreef Vlindur het volgende:
Wij wonen in Smallingerland (gemeente) en de kinderen krijgen hier in groep 3 en 4 zwemles. Voor zwemdiploma A krijgen de kinderen die alleen via schoolzwemmen zwemmen een garantie dat ze na groep 4 nog kunnen lessen tot ze A hebben.

Ik vind het echt heel fijn. Zwemles is behoorlijk duur en zeker als je meerdere kinderen hebt tikt het flink aan.
Onze kinderen halen A particulier en B doen ze via schoolzwemmen. En als C dan ook lukt is het alleen maar mooi meegenomen
Die garantie is wel een goede prikkel om ervoor te zorgen dat kinderen echt een diploma halen. Al vraag ik me af of die kinderen dan niet heel slordig leren zwemmen in korte tijd om te voorkomen dat veel kinderen gratis moeten zwemmen.
(Tenzij deze hele groep subsidie krijgt dan vraag ik me af of er wel een prikkel is)
  zaterdag 27 mei 2017 @ 07:50:12 #49
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_171239216
Bij ons op school hebben de leerlingen nog schoolzwemmen. Eerst was het groep 5&6, nu groep 4&5.
Volgens de gemeente is het doel van schoolzwemmen de kinderen watervrij maken. Dan vind ik groep 4&5 rijkelijk laat! We wilden als school eigenlijk naar groep 3&4 zwemmen toe, maar daar is het zwembad het nog niet mee eens.
Bij het zoontje van mijn collega op school gaan ze schoolzwemmen bij de kleuters. Dat is wel het juiste moment als je het doel bekijkt; watervrij maken. Lijkt me wel een hele onderneming.
pi_171239539
Naast de verantwoordelijkheid/veiligheid en de onevenredige hoeveelheid tijd die het kost, vind ik dat men eens moet bedenken wat het doel is van onderwijs. Je kunt niet allerlei taken op het bordje van onderwijs schuiven, verwachten dat leerkrachten alles voldoende beheersen om goed over te kunnen brengen en dan klagen dat de kinderen steeds slechter gaan lezen/rekenen. Logisch, want daarvoor moet je kilometers maken en minder onderwijstijd = minder kilometers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')