abonnement Unibet Coolblue
pi_171124239
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:57 schreef Moira. het volgende:
Of gewoon zoals ze in Zweden doen, eerst de song(s) uitkiezen en dan evt bijpassende artiesten erbij vinden, dan checken welke het beste totaalplaatje aflevert
Gaat nooit gebeuren. Iets met geld.
pi_171124282
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:57 schreef Moira. het volgende:
Of gewoon zoals ze in Zweden doen, eerst de song(s) uitkiezen en dan evt bijpassende artiesten erbij vinden, dan checken welke het beste totaalplaatje aflevert
Nee, dat zou te logisch zijn en te veel succes opleveren. Moet je niet willen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 mei 2017 @ 20:00:30 #78
163650 Greys
pi_171124296
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Van wat ik in die docu heb gezien waren ze toch echt aan dat nummer bezig tijdens dat writerscamp. En niet daarvoor al.
Ze zullen het daar misschien best gefinetuned hebben maar ze hebben op beeld echtbgezegd dat het aan hun eigen keukentafel is geschreven.

Oh jongens moet ik nou echt al die interviews terugzoeken steeds, nee toch? :@ Er zullen toch wel meer mensen zijn die dat gezien en onthouden hebben ajb?
Is niks mis mee hoor, al schreven ze het nog veel eerder. Maar daar komt een beetje het gevoel vandaan denk ik dat de rest geen eerlijke kans meer had omdat het lied toen al in hun hart zat. Wat van hun kant weer begrijpelijk is. Maar het gevoel van de andere schrijvers ook wel een beetje. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171124302
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee, dat zou te logisch zijn en te veel succes opleveren. Moet je niet willen.
Wat we nu doen levert heel veel succes op. 4 uit 5 en een gemiddelde notering van 10. Weinig landen die dat kunnen zeggen. Ieder jaar mee doen om de winst doet geen enkel land.
pi_171124318
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee, dat zou te logisch zijn en te veel succes opleveren. Moet je niet willen.
Het moet goed gaan op de manier die zij willen/goed achten, dat idee heb ik ook.
pi_171124336
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze zullen het daar misschien best gefinetuned hebben maar ze hebben op beeld echtbgezegd dat het aan hun eigen keukentafel is geschreven.

Oh jongens moet ik nou echt al die interviews terugzoeken steeds, nee toch? :@ Er zullen toch wel meer mensen zijn die dat gezien en onthouden hebben ajb?
Is niks mis mee hoor, al schreven ze het nog veel eerder. Maar daar komt een beetje het gevoel vandaan denk ik dat de rest geen eerlijke kans meer had omdat het lied toen al in hun hart zat. Wat van hun kant weer begrijpelijk is. Maar het gevoel van de andere schrijvers ook wel een beetje. ;)
Ja geschreven heus. Iedere artiest schrijft honderden nummers en er komen er enkele op cd klopt helemaal. Het is uiteindelijk tijdens dat camp in elkaar geflanst zullen we maar zeggen en ja ze hadden een voorkeur, niks mis mee. Gordon deed hetzelfde met Shine ;)
pi_171124344
De Avrotros moet de lat hoger leggen wat betreft liedkeuze. Vanaf nu moet het lied centraal gaan staan. Ik had gehoopt dat ze dit jaar eindelijk alles op orde zou hebben: artiest + plan (act) + lied. Maar weer steken laten vallen.

2013: onze heldin had meer kunnen doen op het podium;
2014: toevalstreffer voor de avrotros?, dit had niet beter gekund;
2015: die hele act was om te huilen, daarnaast had Trijntje niet de juiste instelling;
2016: nummer niet sterk genoeg, wel het maximale uit het nummer gehaald;
2017: nadruk teveel op boodschap, niet kristisch genoeg geweest op liedkeuze, uiteindelijk wel het maximale uit het lied gehaald.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 mei 2017 @ 20:02:38 #83
163650 Greys
pi_171124363
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

In die docu zag je de commissie toen ze samen aan de tafel zaten om het nummer te kiezen (met die glazen champagne). Wat mij logisch lijkt is dat de commissie de 3 nummers uit kiest en OG3NE zelf uiteraard nog kan besluiten om ze niet te nemen of wel etc.
Og3ne heeft zelf mede bepaald hoe ze van twintig naar tien naar drie nummers gingen. Ik zweer het. Maar je hoeft mij als vreemde niet te geloven, snap ik heus. En nogmaals, ik vind dat ook niet meer dan logisch van ze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171124371
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:01 schreef grazz het volgende:
De Avrotros moet de lat hoger leggen wat betreft liedkeuze. Vanaf nu moet het lied centraal gaan staan. Ik had gehoopt dat ze dit jaar eindelijk alles op orde zou hebben: artiest + plan (act) + lied. Maar weer steken laten vallen.

2013: onze heldin had meer kunnen doen op het podium;
2014: toevalstreffer voor de avrotros?, dit had niet beter gekund;
2015: die hele act was om te huilen, daarnaast had Trijntje niet de juiste instelling;
2016: nummer niet sterk genoeg, wel het maximale uit het nummer gehaald;
2017: nadruk teveel op boodschap, niet kristisch genoeg geweest op liedkeuze, uiteindelijk wel het maximale uit het lied gehaald.
Wat wil je nu dan? :')

Je haalt 4 x de finale in 5 jaar tijd met een gemiddelde positie van 10. Welk land kan dat zeggen? Je kan NIET ieder jaar meedoen om de top 1 notering, onmogelijk. We doen het uitstekend.
pi_171124408
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Og3ne heeft zelf mede bepaald hoe ze van twintig naar tien naar drie nummers gingen. Ik zweer het. Maar je hoeft mij als vreemde niet te geloven, snap ik heus. En nogmaals, ik vind dat ook niet meer dan logisch van ze.
Uiteraard hebben ze dat mede bepaald, logisch inderdaad. Maar de commissie zelf is een groepje mensen die hun voorkeuren uitspreken en OG3NE heeft inderdaad de beslissende input daarin, klopt helemaal.
  PR en moderator maandag 22 mei 2017 @ 20:04:53 #86
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_171124421
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee, dat zou te logisch zijn en te veel succes opleveren. Moet je niet willen.
:D

Je hebt gelijk, beter gewoon Sieneke weer sturen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_171124464
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat wil je nu dan? :')

Je haalt 4 x de finale in 5 jaar tijd met een gemiddelde positie van 10. Welk land kan dat zeggen? Je kan NIET ieder jaar meedoen om de top 1 notering, onmogelijk. We doen het uitstekend.
We kunnen qua nummers echt een stuk beter. De optredens muv Trijntje zijn inderdaad goed, daarmee weten we de matige nummers op te poetsen. Maar waarom niet gewoon beginnen met een goed nummer? Dan kunnen we gewoon eens winnen ipv blij te zijn met plek 11. _O_
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  ESF Reporter maandag 22 mei 2017 @ 20:06:46 #88
87554 Cee
Welluk?
pi_171124487
Ik vergeet zelf ook inderdaad al best snel dat we hiervoor al 12 jaar lang complete misère hebben gehad op Songfestivalgebied. :D Het is een beetje net als het weer. Iedereen zeurt over het ontbreken van de lente, het is koud, het is nat, en dan wordt het de komende dagen een gierende 25 graden en zitten we tegen het einde van de week te klagen dat we het zo warm hebben. :P

Behalve dat we moeten kijken naar lied, inzet, talent, act en likeability moeten we zeker ook niet vergeten dat we iets ánders moeten insturen dan wat de meest recente winnaar voortbracht. Maar da's voor een ander topic.
pi_171124506
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:06 schreef Fascination het volgende:

[..]

We kunnen qua nummers echt een stuk beter. De optredens muv Trijntje zijn inderdaad goed, daarmee weten we de matige nummers op te poetsen. Maar waarom niet gewoon beginnen met een goed nummer? Dan kunnen we gewoon eens winnen ipv blij te zijn met plek 11. _O_
Winnen kun je ook met een goed nummer niet, dat is het rare aan het ESF. Zoals zovaak gezegd; Je weet nooit waar Europa op gaat stemmen, al is je nummer nog zo goed en wie zegt dat TCL geen goed nummer hadden of OG3NE? Persoonlijke smaak natuurlijk. Schijnbaar zijn het toch goede nummers anders scoor je niet zo goed.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 mei 2017 @ 20:07:59 #90
163650 Greys
pi_171124530
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:01 schreef grazz het volgende:
De Avrotros moet de lat hoger leggen wat betreft liedkeuze. Vanaf nu moet het lied centraal gaan staan. Ik had gehoopt dat ze dit jaar eindelijk alles op orde zou hebben: artiest + plan (act) + lied. Maar weer steken laten vallen.

2013: onze heldin had meer kunnen doen op het podium;
2014: toevalstreffer voor de avrotros?, dit had niet beter gekund;
2015: die hele act was om te huilen, daarnaast had Trijntje niet de juiste instelling;
2016: nummer niet sterk genoeg, wel het maximale uit het nummer gehaald;
2017: nadruk teveel op boodschap, niet kristisch genoeg geweest op liedkeuze, uiteindelijk wel het maximale uit het lied gehaald.
Eens. Denk dat het natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk is van de smaak van de artiest en de regisseur. In 2014 hebben ze het te danken gehad aan het lied maar ook aan de smaak van Pannecoucke en Ilse en Waylon. Qua act, kleding, alles.

Ik denk ook heus dat Og3ne er niet te weinig tijd en aandacht in hebben gestoken maar dat hun smaak en die van de regisseur het geheel wat minder goed maakten. Oa met die wijde beelden door de letters etc. En ook hun smaak qua nummer.
TCL hielden alles heel close en intiem qua act en dat werkte voor hen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171124536
Er zijn in Nederland genoeg DJ/producers die weten hoe je een catchy nummer schrijft. Zet die samen met 1 of 2 andere hitmakers en laat het uitvoeren door een goede artiest(e).

Dat is toch niet zo moeilijk of wel?
pi_171124559
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens. Denk dat het natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk is van de smaak van de artiest en de regisseur. In 2014 hebben ze het te danken gehad aan het lied maar ook aan de smaak van Pannecoucke en Ilse en Waylon. Qua act, kleding, alles.

Ik denk ook heus dat Og3ne er niet te weinig tijd en aandacht in hebben gestoken maar dat hun smaak en die van de regisseur het geheel wat minder goed maakten. Oa met die wijde beelden door de letters etc. En ook hun smaak qua nummer.
TCL hielden alles heel close en intiem qua act en dat werkte voor hen.
Eens. Er had qua staging wel wat beter gekund, maar dat had geen 6 plekken gescheeld ofzo. Hun startpositie was ook volkomen kut natuurlijk. Zelfs met perfecte staging was dat geen top 5 met die startpositie.
pi_171124562
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja geschreven heus. Iedere artiest schrijft honderden nummers en er komen er enkele op cd klopt helemaal. Het is uiteindelijk tijdens dat camp in elkaar geflanst zullen we maar zeggen en ja ze hadden een voorkeur, niks mis mee. Gordon deed hetzelfde met Shine ;)
Ze hebben het thuis geschreven in één avond, en direct gezongen voor moeder op haar bedrand. Volgens mij nog voor dat hele writerscamp gebeuren. Volgens mij hadden ze in een interview al aangegeven dat ze een lied van hun vader hadden, maar dat ze de inzendingen van het writerscamp een eerlijke kans wilden geven.
pi_171124571
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Er zijn in Nederland genoeg DJ/producers die weten hoe je een catchy nummer schrijft. Zet die samen met 1 of 2 andere hitmakers en laat het uitvoeren door een goede artiest(e).

Dat is toch niet zo moeilijk of wel?
Iets met tijd? Een gemiddelde DJ zit in 2017 al volgeboekt voor 2018 dus hoe gaat die even 3 maanden vrij maken?
pi_171124577
Die Daniel Dekker zei nog in dat interview voordat ze naar Kiev gingen dat ze koppig waren / je ze niets hoeft te vertellen. Als er nog drie nummers zijn en de commissie vindt een ander nummer mooi dan OG3NE, geloof ik ook echt niet dat ze maar een moment kans hebben gehad om ze te overtuigen. Iedereen zag dit aankomen en geloof er niks van dat er niet een beter nummer tussen zat, dat moet gewoon wel. De reactie van Cornald, of beter gezegd het uitblijven van zijn reactie, zei al genoeg. :P

Net zoals deze tweet. :D Dat 'zeker' staat er natuurlijk alleen maar omdat het anders lullig is.
cornaldm twitterde op woensdag 08-03-2017 om 12:09:35 Zo kan het zeker ook. Geweldige inzending België voor #songfestival Blanche - City Lights https://t.co/kdyr21LVro via @YouTube reageer retweet
Het enige is dat het misschien niet echt de schuld is van OG3NE, wie weet hebben zij aangegeven dat een writerscamp niet nodig was en dit meer vanuit de AVROTROS moest.
pi_171124580
Ligt er denk ik ook aan wat je verstaat onder 'goed scoren'. Is de Top 10 goed (genoeg) of moeten we het ook in de Top 5-regionen willen zoeken?
pi_171124603
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:09 schreef PrincessofFrance het volgende:
Ligt er denk ik ook aan wat je verstaat onder 'goed scoren'. Is de Top 10 goed (genoeg) of moeten we het ook in de Top 5-regionen willen zoeken?
Je bent afhankelijk van de kijkers lieverd. Nogmaals; Al is je nummer nog zo goed als Europa het niet moet eindig je gewoon onderaan ergens. Een ESF WINNEN is afhankelijk van zoveel factoren.
  Vis een optie? maandag 22 mei 2017 @ 20:10:30 #98
70532 loveli
N
pi_171124609
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:57 schreef Moira. het volgende:
Of gewoon zoals ze in Zweden doen, eerst de song(s) uitkiezen en dan evt bijpassende artiesten erbij vinden, dan checken welke het beste totaalplaatje aflevert
Zoals met Sieneke.
crap in = crap out
pi_171124619
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:09 schreef Em31 het volgende:
Die Daniel Dekker zei nog in dat interview voordat ze naar Kiev gingen dat ze koppig waren / je ze niets hoeft te vertellen. Als er nog drie nummers zijn en de commissie vindt een ander nummer mooi dan OG3NE, geloof ik ook echt niet dat ze maar een moment kans hebben gehad om ze te overtuigen. Iedereen zag dit aankomen en geloof er niks van dat er niet een beter nummer tussen zat, dat moet gewoon wel. De reactie van Cornald, of beter gezegd het uitblijven van zijn reactie, zei al genoeg. :P

Net zoals deze tweet. :D Dat 'zeker' staat er natuurlijk alleen maar omdat het anders lullig is.
cornaldm twitterde op woensdag 08-03-2017 om 12:09:35 Zo kan het zeker ook. Geweldige inzending België voor #songfestival Blanche - City Lights https://t.co/kdyr21LVro via @YouTube reageer retweet
Het enige is dat het misschien niet echt de schuld is van OG3NE, wie weet hebben zij aangegeven dat een writerscamp niet nodig was en dit meer vanuit de AVROTROS moest.
Als OG3NE inderdaad zelf heeft aangegeven dat een camp niet hoeft dan is AVROTROS erg dom inderdaad.
pi_171124642
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Iets met tijd? Een gemiddelde DJ zit in 2017 al volgeboekt voor 2018 dus hoe gaat die even 3 maanden vrij maken?
Armin van Buuren heeft al eens aangegeven dat hij best een nummer wil produceren. Dan moet de AVROTROS hem niet nu nog gaan vragen, maar gewoon een jaar afspreken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')