abonnement Unibet Coolblue
pi_171120488
Ik wil een formulier/dropdownmenu gebruiken waarbij de linkjes openen in een nieuw tabblad. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. De linkjes openen in hetzelfde venster. Heb ik target="_blank" verkeerd geplaatst of wat gaat er mis?

Dit is het stukje code:

1
2
3
4
5
6
7
<form action= target="_blank">
<select name="menu" style="font-family:'Arial';color:#FFFFFF;background-color:#34BD2F;font-size:10pt;">
<option value="http://...">Optie 1</option>
<option value="http://...">Optie 2</option>
</select>
<input type="button" onClick="location=this.form.menu.options[this.form.menu.selectedIndex].value;" value=">>">
</form>
  maandag 22 mei 2017 @ 17:05:02 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171120629
Je opent in de eerste regel de "action" attribute maar daarna komt er niets? Misschien die wel nog even sluiten oid?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 22 mei 2017 @ 19:25:24 #3
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_171123392
Het target="_blank" attribute is specifiek voor <a> links.

Wat je kunt proberen is
1onClick="window.open(this.form.menu.options[this.form.menu.selectedIndex].value);"
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_171126646
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:25 schreef BrainOverfloW het volgende:
Het target="_blank" attribute is specifiek voor <a> links.

Wat je kunt proberen is
[ code verwijderd ]

Bedankt :) dat was de oplossing en het target="_blank" attribute kreeg ik nog als tip van een ICTer maar dat is natuurlijk een ruim begrip.
pi_171126743
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:02 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bedankt :) dat was de oplossing en het target="_blank" attribute kreeg ik nog als tip van een ICTer maar dat is natuurlijk een ruim begrip.
Wat gemeen.

Jij hebt de situatie vast niet goed genoeg duidelijk gemaakt bij die ICTer. Want zijn tip is voor een andere situatie.
pi_171126843
Ik bedoelde het niet gemeen, de button en code had hij gezien maar wist daarna ook niet een oplossing. Wat betreft ICter bedoel ik dat niet elke ICTer dezelfde kennis of bijvoorbeeld programmeertaal beheerst. Ik ben alles behalve een ICTer en doe dit voor een hobby.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')