Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Post jje een reisverslag?
Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.
Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Post jje een reisverslag?
Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.
Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Que?quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:
[..]
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur
delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.
Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.
Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.
Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.
Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Vertalingquote:Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:
[..]
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur
delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Kind onder 2 heeft geen eigen stoel en wordt soms zonder naam geboekt. Ik heb dat zelf al meerdere keren gehad toen ik met mijn jonge kinderen destijds vloogquote:Op zondag 11 juni 2017 16:48 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb een vlucht voor mijn vrouw, ons zoontje en haar moeder geboekt met airasia .
op de itinerary bij guests staat gewoon infant, geen naam.
kan dit kwaad? bij inchecken?
Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraïne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.quote:Op zondag 11 juni 2017 14:08 schreef miro86 het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.
Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.quote:Op zondag 11 juni 2017 03:20 schreef LexWestt het volgende:
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..
Zo te lezen is dat idd behoorlijk vergelijkbaar voor cancellation, way hier van belang zou zijn mocht er geen oplossing zijn gevonden. Qua vertraging is het behoorlijk anders. Ook wat als onmacht gezien moet worden zou behoorlijk anders kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraïne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.
https://kbp.kiev.ua/en/pass/delay/
En dat één van de 767 toestellen wat problemen heeft valt niet onder overmacht.
[..]
Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.
En dat zal alles te maken hebben met autorisaties en dergelijke.
Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Alles in 1 boeking, wel met overstap dus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 01:59 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.
Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Tsja, zal vast. Maar met elke overstap komt er een risico bij van dit soort dingen. En aangezien hij zakelijk vliegt lijkt prijs me niet de enige factor.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.
Wat zei de luchtvaartmaatschappij toen je ze belde?
En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:36 schreef XL het volgende:
[..]
De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.
Ik vloog niet rechtstreeks omdat er maar 2 rechtstreekse vluchten zijn tussen DUS en HEL, de laatste gaat rond 16:30 en mijn meeting in Espoo was tot 15:00. Dat haal je normaal gesproken nipt, maar dat risico wilde ik niet lopen.
Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef XL het volgende:
[..]
Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.
Vind ik allebei duur voor een retour naar Helsinki, maar ik had beide zonder problemen mogen boeken. Ik boekte ook slechts 5 dagen van tevoren.
Het zijn 1516 km, dus 16 km meer dan de 1500 die recht geven op 400 euroquote:Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.
Er zijn allerlei online claim bedrijfjes waar je e.e.a. kunt invullen en als het overmacht is geven die dat meteen aan, dat is namelijk bekend per vluchtnummer. Maar misschien dat die sites niet werken bij een overstap.
Ik krijg het vanuit Düsseldorf meestal voor 250 tot 300 euro (bijna altijd via Berlijn, omdat de Düsseldorf directe vluchten allemaal midden op de dag liggen en ik meestal niet in Helsinki wil overnachten. Via Berlijn kan ik op 1 dag op en neer met 4,5 uur tijd in Helsinki Downtown)quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |