Gewoon inchecken bij de maatschappij die met het vluchtnummer op je ticket staat. Moet het anders, dan meldt de website dat tijdens het inchecken welquote:Op maandag 22 mei 2017 16:29 schreef static het volgende:
Vlieg vrijdag van Muscat naar Abu Dhabi (Etihad) en dan door naar Amsterdam (KLM). Hele ticket is geboekt via de KLM. Moet ik inchecken bij/via Etihad of KLM? Heb dit nooit eerder gedaan.
Kan je die 7 extra uren nuttig besteden? Zo nee, go for the milesquote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Kies op basis van de stoel. United heeft soms echt beroerde business class, als die andere wel goed is... de voordelen van je status krijg je bij business class sowieso, dan mis je alleen wat miles.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 07:49 schreef DeParo het volgende:
Hoi. Ik zit in het buitenland en probeer online een vliegticket te regelen. Eerst deed ik het via skyscanner, kwam bij een site, en moest via Mastercard SecureCode mijn identiteit bevestigen.
ING zegt de hele tijd: Er is een fout opgetreden. Hierdoor is het is helaas niet mogelijk om uw identiteit vast te stellen. Probeert u het later alsutblieft nog een keer. Om terug te keren naar de webwinkel klink op 'sluiten'.
Toen ik het probeerde via de site van de maatschappij kreeg ik dezelfde melding. Toen ik het via de CC van mijn Moeder probeerde kreeg ik dezelfde melding dus ik weet niet precies waar de fout nu zit. Heeft ING technisch onderhoud of kan ik op deze manier niet betalen?
Neem werk mee zodat je tijdens je overstap kunt werken in de lounge, en ga voor de miles.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Normaal heb ik er geen problemen mee, en met de cc van mijn moeder hetzelfde dus het zal wel het land zijn (verschillende sites gebruikt), ze hebben de security er nu vanaf gehaald en het werkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.
Wellicht vinden ze het verdacht dat er opeens vanuit het buitenland wordt betaald.
En sowieso even de hotline van je creditcard bellen. eventueel d.m.v. skype om de kosten daarvan te drukken.
Hangt van je inkomen af.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:02 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zou denk ik toch voor direct kiezen, om nou 7 uur om te vliegen en/of te wachten zit ik persoonlijk ook niet op te wachten voor wat extra airmiles.
volgens mij wil je de millesquote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hangt van je inkomen af.
Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
Maar als je toch al 5k in de maand verdient dan is zo'n vluchtje helemaal niet zo duur meer en kun je beter doen wat je comfortabel vindt voor jezelf natuurlijk.
Met 1 vlucht in business class een vlucht in economy class? Waarom niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.
quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
Hangt van je inkomen af.
Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegen de laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaçao gevlogen dan naar Moskou.
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 08:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Is het een optie om een bekende het ticket vanuit Nederland te laten boeken (en voorschieten)?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.
Tickets zijn structureel zo goedkoop, je moet dan wel economy willen zitten bij TUI, Eurowings, AirBerlin, BrusselsAirlines etc.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:32 schreef Shivo het volgende:
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegen de laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:42 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik heb wel eens bij een vlucht naar Amerika in dat gesprekje bij de gate de vraag gekregen hoe ik betaald had. Ik had eerst zoiets van: "Ik heb dit ticket maanden geleden gekocht, hoe moet ik dat in godsnaam nog weten" maar wist me uiteindelijk toch te herinneren dat het iDeal was.
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Met latex handschoenenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?
Men heeft bij El Al vooraf al bepaald welke personen extra aandacht verdienen. De gesprekjes bij het inchecken met El Al beginnen vriendelijk, maar degene welke zijn geselecteerd krijgen extra aandacht en worden altijd doorverwezen naar een supervisor die dezelfde maar net even andere vragen stelt. Afhankelijk van dat gesprek kan je nog te maken krijgen met de eindverantwoordelijke wanneer dit op een outstation (dus niet in Israel) gebeurd. Het doel van deze gesprekjes is om door te gaan op de 'zwakke' punten in het gesprek. (Naast wat andere non verbale zaken).quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaçao gevlogen dan naar Moskou.
Amateurquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.
En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?
Het gaat er vooral om hoe je reageert en of je bijvoorbeeld van iets simpels een heel lang verhaal weet te maken en dingen ongevraagd gaat uitleggen.
De gesprekjes gevoerd met mij zijn kortaf, mogelijk onvriendelijk overkomend maar niet onbeschoft. Of deze gesprekjes nuttig zijn laat ik maar even in het midden. Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert maar mogelijk kan je bij de gemiddelde reiziger toch de speciale gevallen er gedeeltelijk wel uitzuiveren op deze manier en die aan een extra controle onderwerpen.
Ja leuk maar in charleroi komen heen en terug kost je ook al gauw 60 euro vanuit nederland.quote:
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.
En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 150 euro ofzo. Volgens mij net buiten Dubai.
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.
Edit:
TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?
ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Wel leuk, heb je 2 onbeschermde overstappen (als de ene wizz vlucht vertraging heeft en je mist je volgende ben je de lul) en heb je alleen een klein rugzakje als handbagage mee, want als je voor alle vluchten apart bagage moet kopen haal je dat nooit voor 150 euro.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verder ben ik benieuwd hoe jij voor onder de 100 euro van dubai naar de filipijnen komt?
Oh ging die 150 euro over enkele reis?quote:Op woensdag 24 mei 2017 19:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.
Regulier, beetje vooraf boeken en je kan voor 150-175 euro enkele reis, met Cebu Pacific. De markt naar Manilla is natuurlijk een beetje low yield, vooral voor de in Dubai werkende Filipino's dat de prijs het belangrijkst is. (Dat zal niet het op tijd vliegen van deze vlucht zijn, want dat doet deze vlucht zeer zeker niet).
Men kan een zo op het oog lijkende 'open vraag' stellen na aanleiding van wat eerder in het gesprek is gevraagd waar je dan een antwoord op geeft waar je zelf het idee hebt dat je dit maar moet aanvullen omdat het anders een raar antwoord lijkt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?
Mijn ervaringen met Etihad zijn prima, maar die airport is echt zwaar onder de maat.... Wat een oude troep...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 05:08 schreef static het volgende:
Geweldig, eerste keer met Etihad, en meteen mijn aansluiting in Abu Dhabi gemist vanwege vertraging. Naja, hoort erbij. Weel jammer dat als je business class vliegt je in een Premier Inn hotel wordt gestopt.
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:25 schreef XL het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.
Voor de duidelijkheid, de check waar ik het over heb, is dat jij vliegt op een ticket betaalt met een credit card van iemand anders. De houder van de credit card moet of meevliegen of de boeking verifieren.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geïncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.
Bij een Easyjet en Ryanair in Europa is het sowieso geen probleem, al snap ik wel dat men een check bij sommige maatschappijen willen uitvoeren als men kort voor vertrek met een credit card betaald en het bedrag nog niet afgeschreven is.
Zo heeft Air Asia 1,5 jaar lang, naar eigen zeggen één passagier gehad die zeer kort voor vertrek (minder dan 1,5 uur van te voren) een ticket kocht, deze met een gestolen credit card betaalde, de vlucht maakte en dan tot de conclusie kan dat het een gestolen credit card betrof.
Nu rammelt dit verhaal wel als officiële lezing, want dit zal wel niet om één passagier gegaan zijn, want ook al reist deze met een vervalst ID, zodra deze één keer gebruikt is kan je dit niet weer gebruiken. Het zullen wel reguliere passagiers geweest zijn die van een boekingskantoortje gebruik maakte die de tickets op deze manier aanschaft en het geld van de reguliere passagier krijgt die ter goeder trouw is en derhalve niet vervolgt kan worden. De procedures bij Air Asia zijn nu aangepast.
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.
Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.
Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Thanks.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |