Gewoon inchecken bij de maatschappij die met het vluchtnummer op je ticket staat. Moet het anders, dan meldt de website dat tijdens het inchecken welquote:Op maandag 22 mei 2017 16:29 schreef static het volgende:
Vlieg vrijdag van Muscat naar Abu Dhabi (Etihad) en dan door naar Amsterdam (KLM). Hele ticket is geboekt via de KLM. Moet ik inchecken bij/via Etihad of KLM? Heb dit nooit eerder gedaan.
Kan je die 7 extra uren nuttig besteden? Zo nee, go for the milesquote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Kies op basis van de stoel. United heeft soms echt beroerde business class, als die andere wel goed is... de voordelen van je status krijg je bij business class sowieso, dan mis je alleen wat miles.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 07:49 schreef DeParo het volgende:
Hoi. Ik zit in het buitenland en probeer online een vliegticket te regelen. Eerst deed ik het via skyscanner, kwam bij een site, en moest via Mastercard SecureCode mijn identiteit bevestigen.
ING zegt de hele tijd: Er is een fout opgetreden. Hierdoor is het is helaas niet mogelijk om uw identiteit vast te stellen. Probeert u het later alsutblieft nog een keer. Om terug te keren naar de webwinkel klink op 'sluiten'.
Toen ik het probeerde via de site van de maatschappij kreeg ik dezelfde melding. Toen ik het via de CC van mijn Moeder probeerde kreeg ik dezelfde melding dus ik weet niet precies waar de fout nu zit. Heeft ING technisch onderhoud of kan ik op deze manier niet betalen?
Neem werk mee zodat je tijdens je overstap kunt werken in de lounge, en ga voor de miles.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Normaal heb ik er geen problemen mee, en met de cc van mijn moeder hetzelfde dus het zal wel het land zijn (verschillende sites gebruikt), ze hebben de security er nu vanaf gehaald en het werkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.
Wellicht vinden ze het verdacht dat er opeens vanuit het buitenland wordt betaald.
En sowieso even de hotline van je creditcard bellen. eventueel d.m.v. skype om de kosten daarvan te drukken.
Hangt van je inkomen af.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:02 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zou denk ik toch voor direct kiezen, om nou 7 uur om te vliegen en/of te wachten zit ik persoonlijk ook niet op te wachten voor wat extra airmiles.
volgens mij wil je de millesquote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hangt van je inkomen af.
Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
Maar als je toch al 5k in de maand verdient dan is zo'n vluchtje helemaal niet zo duur meer en kun je beter doen wat je comfortabel vindt voor jezelf natuurlijk.
Met 1 vlucht in business class een vlucht in economy class? Waarom niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.
quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
Hangt van je inkomen af.
Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegen de laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaçao gevlogen dan naar Moskou.
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 08:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Is het een optie om een bekende het ticket vanuit Nederland te laten boeken (en voorschieten)?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.
Tickets zijn structureel zo goedkoop, je moet dan wel economy willen zitten bij TUI, Eurowings, AirBerlin, BrusselsAirlines etc.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:32 schreef Shivo het volgende:
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegen de laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:42 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik heb wel eens bij een vlucht naar Amerika in dat gesprekje bij de gate de vraag gekregen hoe ik betaald had. Ik had eerst zoiets van: "Ik heb dit ticket maanden geleden gekocht, hoe moet ik dat in godsnaam nog weten" maar wist me uiteindelijk toch te herinneren dat het iDeal was.
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Met latex handschoenenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?
Men heeft bij El Al vooraf al bepaald welke personen extra aandacht verdienen. De gesprekjes bij het inchecken met El Al beginnen vriendelijk, maar degene welke zijn geselecteerd krijgen extra aandacht en worden altijd doorverwezen naar een supervisor die dezelfde maar net even andere vragen stelt. Afhankelijk van dat gesprek kan je nog te maken krijgen met de eindverantwoordelijke wanneer dit op een outstation (dus niet in Israel) gebeurd. Het doel van deze gesprekjes is om door te gaan op de 'zwakke' punten in het gesprek. (Naast wat andere non verbale zaken).quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaçao gevlogen dan naar Moskou.
Amateurquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.
En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?
Het gaat er vooral om hoe je reageert en of je bijvoorbeeld van iets simpels een heel lang verhaal weet te maken en dingen ongevraagd gaat uitleggen.
De gesprekjes gevoerd met mij zijn kortaf, mogelijk onvriendelijk overkomend maar niet onbeschoft. Of deze gesprekjes nuttig zijn laat ik maar even in het midden. Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert maar mogelijk kan je bij de gemiddelde reiziger toch de speciale gevallen er gedeeltelijk wel uitzuiveren op deze manier en die aan een extra controle onderwerpen.
Ja leuk maar in charleroi komen heen en terug kost je ook al gauw 60 euro vanuit nederland.quote:
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.
En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 150 euro ofzo. Volgens mij net buiten Dubai.
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.
Edit:
TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?
ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Wel leuk, heb je 2 onbeschermde overstappen (als de ene wizz vlucht vertraging heeft en je mist je volgende ben je de lul) en heb je alleen een klein rugzakje als handbagage mee, want als je voor alle vluchten apart bagage moet kopen haal je dat nooit voor 150 euro.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verder ben ik benieuwd hoe jij voor onder de 100 euro van dubai naar de filipijnen komt?
Oh ging die 150 euro over enkele reis?quote:Op woensdag 24 mei 2017 19:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.
Regulier, beetje vooraf boeken en je kan voor 150-175 euro enkele reis, met Cebu Pacific. De markt naar Manilla is natuurlijk een beetje low yield, vooral voor de in Dubai werkende Filipino's dat de prijs het belangrijkst is. (Dat zal niet het op tijd vliegen van deze vlucht zijn, want dat doet deze vlucht zeer zeker niet).
Men kan een zo op het oog lijkende 'open vraag' stellen na aanleiding van wat eerder in het gesprek is gevraagd waar je dan een antwoord op geeft waar je zelf het idee hebt dat je dit maar moet aanvullen omdat het anders een raar antwoord lijkt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?
Mijn ervaringen met Etihad zijn prima, maar die airport is echt zwaar onder de maat.... Wat een oude troep...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 05:08 schreef static het volgende:
Geweldig, eerste keer met Etihad, en meteen mijn aansluiting in Abu Dhabi gemist vanwege vertraging. Naja, hoort erbij. Weel jammer dat als je business class vliegt je in een Premier Inn hotel wordt gestopt.
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:25 schreef XL het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.
Voor de duidelijkheid, de check waar ik het over heb, is dat jij vliegt op een ticket betaalt met een credit card van iemand anders. De houder van de credit card moet of meevliegen of de boeking verifieren.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geïncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.
Bij een Easyjet en Ryanair in Europa is het sowieso geen probleem, al snap ik wel dat men een check bij sommige maatschappijen willen uitvoeren als men kort voor vertrek met een credit card betaald en het bedrag nog niet afgeschreven is.
Zo heeft Air Asia 1,5 jaar lang, naar eigen zeggen één passagier gehad die zeer kort voor vertrek (minder dan 1,5 uur van te voren) een ticket kocht, deze met een gestolen credit card betaalde, de vlucht maakte en dan tot de conclusie kan dat het een gestolen credit card betrof.
Nu rammelt dit verhaal wel als officiële lezing, want dit zal wel niet om één passagier gegaan zijn, want ook al reist deze met een vervalst ID, zodra deze één keer gebruikt is kan je dit niet weer gebruiken. Het zullen wel reguliere passagiers geweest zijn die van een boekingskantoortje gebruik maakte die de tickets op deze manier aanschaft en het geld van de reguliere passagier krijgt die ter goeder trouw is en derhalve niet vervolgt kan worden. De procedures bij Air Asia zijn nu aangepast.
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.
Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.
Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Thanks.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.
De bagage eisen gelden sowieso voornamelijk voor rolkoffers, in de praktijk. Want men wil af van transaviatokkies die met enorme rolkoffers als handbagage komen aanzetten waardoor de normale handbagage niet meer past.quote:
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geïncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken . Rare regels.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen
Er zijn zelfs van die kleine reisbureautjes waar je cash kan betalen. Hoe ga je dat bewijzen?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken . Rare regels.
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.
Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.
Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Boetes nog welquote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:12 schreef sirdanilot het volgende:
Maar bij KLM leven ze zelfs die eisen niet streng na. Bij Wizz Air en dergelijken kun je wel boetes krijgen voor te grote rolkoffers, of als je bijvoorbeeld een enorme backpack probeert mee te nemen.
Oh nouja, dat maakt niet uit, het is naar Ibiza, zal een paar tshirts en 2 zwembroeken zijn haha.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boetes nog wel
Raar wereldbeeld heb jij...
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.
Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Oh ik las het even verkeerd. Je bedoelt de hoogte van het bedrag wat je betaalt als ze er op het vliegveld achter komen dat je handbagage niet voldoet aan de eisen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.
Je moet betalen, of je koffer achterlate, of zelf niet mee gaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boetes nog wel
Raar wereldbeeld heb jij...
Ja: https://www.klm.com/trave(...)ldwide_locations.htmquote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.
Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo
Dat is wel te doen. Je hebt een aparte balie waar je wat sneller kan inchecken en wellicht ook een snellere rij voor de veiligheidscontrolequote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.
Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
Dat zou kunnen, omdat je daar de VS in gaat. Dat vertellen ze je precies bij het inchecken. Meestal komt het er op neer dat ze zeker willen weten dat het jouw koffer is die met het vliegtuig meegaat, dus dat kan met een foto op een scherm, of dat je de tas ophaalt en meteen weer afgeeft.quote:En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
Je zou naar Long Beach kunnen, maar gezien de tijd die je op de luchthaven nodig hebt en je toch in de lounge kan zitten, zou ik dat maar niet proberen.quote:We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
quote:Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
Ja daar twijfel ik over. Normaliter wel maar ik denk omdat je de immigratie al passeert in Canada dat dat nu niet het geval is.. Maargoed daar hoeft ze zich niet zo druk om te maken. Dat geven ze in YVR wel aan bij het inchecken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?
Ergens in de voorwaarden staat dat je bij het inchecken gevraagd kan worden naar de credit card welke is gebruikt om te reserveren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
Kort voor vertrek aanwezig zijn, ook met eventuele privileges, doe ik persoonlijk alleen op luchthavens die ik ken en ik weet wat voor normale drukte ik om die tijd kan verwachten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:05 schreef JanPrins het volgende:
[..]
[..]
pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.
je mag niet zomaar 3¤ biedenquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:54 schreef Flylib het volgende:
Hier iemand ervaring met de bid-upgrade van Garuda? Ik heb in november een nachtvlucht van Denpasar naar Tokyo, en overweeg voor deze vlucht te bieden op een upgrade naar Business Class. Na mijn boeking kreeg ik al de melding dat ik voor bid-upgrade in aanmerking kom. Vraag me nu vooral af wat voor een vlucht als deze een beetje fatsoenlijk (lees: minimum ) bedrag is om te bieden voor een upgrade....
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:27 schreef Blik het volgende:
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:
Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)
Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.
Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend isquote:Op donderdag 1 juni 2017 04:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend is
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 04:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.
Zou 90 dagen vantevoren een stoel moeten kunnen kiezen volgens klm klantenservice. Maar, misschien hebben ze dat ook wel verkeerd. Ze konden me niet zeggen waarom die status zo was.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.
Waar het hier om gaat is dat KQ1566 wordt uitgevoerd door KL 566 en dat je dus onder Kenya Airways vluchtnummers in een KLM toestel wordt geplaatst.
Dan kan je bij KLM dus niet vooraf stoelen kiezen, en ook niet via Kenya Airways omdat men daar geen toegang tot het systeem van KLM heeft.
30 uur voor vertrek kan je normaliter wel een stoel gebruiken omdat KLM dan de vlucht open zet voor inchecken, en mogelijk al vanaf Zanzibar afhankelijk hoeveel toegang KLM geeft.
Ik heb dit wel vaker als je met een ander lid van Skyteam of een andere partnermaatschappij vluchtnummers vliegt, alleen bij Air France dan kan je ondanks Air France vluchtnummers wel stoelen selecteren op KLM vluchten, maar dan alleen weer rechtstreeks via de KLM website en niet via Air France. Bij Air France zelf kan je weer niet gratis vooraf stoelen selecteren op Air France vluchten behalve bij het inchecken.
Het is daarom wel aan te raden om vooraf in te checken, want als je dat pas bij de incheckbalie doet dan zijn alle frequent flyers welke vooraf gratis stoelen je al voor geweest en ook de mensen die wel online inchecken gebruikt hebben, is het toestel vol kan je zomaar een middenplaats krijgen.
mijn hemel wat duurt dat lang zeg. Laatst nog een keertje een kwartier staan wachten op de tweede scan omdat de kerel vooraan de band mijn sleutels onder mijn jas had gemikt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.
En ik gaf haar gelijk ook, want in haar tas laten zou betekenen dat het aan een 2de scan onderworpen zou worden wat ook tijd kost.
Elke bak welke gescand moet worden kost natuurlijk tijd. Aan de andere kant, ik vlieg bij voorkeur ook alleen met handbagage, ik wil graag naar huis en niet bij een bagageband wachten en zo mijn trein missen....
SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 14:31:02 ]
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?
Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?Met dat lijstje denk ik niet, niet, maar voor het zekere voor het onzekere te nemen vraag ik mijn apotheek altijd voor een douane-verklaring, omdat ik meestal voor 8 maanden aan medicatie meesleep.SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?
Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?Dat is gewoon standaard reis-apotheek, ik neem al meer mee als ik in Europa op vakantie ga (kleine kinderen, dan neem je het zekere voor het onzekere).SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan ze echt niet raar van opkijken
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:29 schreef Mozy het volgende:
Morgen vliegen met WizzAir.
Heb al veel verhalen gelezen over de striktheid van de bagage, Wij hebben ieder een tas die met breedte en hoogte goed is maar qua lengte te lang. Aangezien er alleen maar kleren in zitten kan je ze behoorlijk compact maken. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.
Ja naar Boedapest ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.
Op Eindhoven Airport roept men op om naar de gate te komen en wacht dan met boarden totdat grondpersoneel de rij is afgelopen en men pakt daar de 'verdachte' personen met koffers tussenuit die dan moeten demonstreren of de betreffende handbagage in de Wizz Air bak past. Past het niet dan kan je naar een aparte balie om bij te betalen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:31 schreef Mozy het volgende:
Heb nu alles in 2 eastpaks weten te krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze over die tassen moeilijk gaan doen.
als ze echt zoutig willen doen, er staat altijd iets in de voorwaarde als "moet gemakkelijk" passen....quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:53 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja naar Boedapest ja.
Maar zelfs als je een zachte stoffe tas hebt die je in kan deuken? Misschien gok ik het erop in eindhoven maar boek ik grote handbagage voor de terugvlucht.
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Heb maar een paar keer upper gevlogen, en dat was vooral omdat het kon. Minder stoelen en naar verhouding meer personeel beschikbaar was een goede ervaring.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Ligt eraan waar je heen gaat en wanneer je gaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |