abonnement Unibet Coolblue
pi_171117455
Ik wilde wat foto's van de SD card van mijn telefoon halen (Samsung Galaxy S5 plus). Kon de foto's niet deleten:
'Kan niet verwijderen'
Dus de telefoon via een kabel aangesloten en daarna de files via de computer proberen te verwijderen:
Cannot delete 20170521_115908.jpg: The storage is write-protected.
Remove the write-protection and try again.

Heb even geen microSD kaart lezer bij de hand maar het volgende gedaan: Telefoon uit, SD kaart eruit, telefoon weer aan. Geen effect. De SD kaart is prima leesbaar alleen niet schrijfbaar op eens. Zou die aan het einde van z'n leven zijn?
pi_171117562
Niet per ongeluk de write-protect schuif omgezet?
Soms gaan die schakelaartjes in de adapters ook spontaan stuk, dan is het microSD kaartje prima in orde maar de adapter niet.

Kan je er in de telefoon nog wel wat opzetten? Een foto maken bijvoorbeeld?
pi_171117582
Micro SD heeft geen write protect schuif.
Kan niet opslaan naar de SD kaart, telefoon maakt melding dat er naar het apparaat wordt geschreven.
pi_171117618
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:06 schreef geelkuikentje het volgende:
Micro SD heeft geen write protect schuif.
Klopt.
Begreep niet helemaal hoe je hem uitleest.
Dat kan met een adapter gedaan worden waar wél zo'n schuifje op zit.

Maar ik begrijp dat je in de telefoon er ook geen data op kan zetten.
pi_171117705
Zou hem eerst toch eens in een cardreader stoppen en dan kijken of het in Windows wel werkt.
Of een andere SDcard in je telefoon testen.
pi_171117752
Ff thuis kijken of ik nog een adapter heb. :)
pi_171118072
Dik kans dat ie gewoon corrupt geraakt is. Je zou idd kunnen proberen hem te formatteren, maar anders gewoon doormidden breken en een nieuwe kopen.
pi_171172973
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wilde wat foto's van de SD card van mijn telefoon halen (Samsung Galaxy S5 plus). Kon de foto's niet deleten
Zat die sd kaart altijd al in die smartphone? Heeft de smartphone een android os upgrade gekrgen? Zo ja, dan is er een kans dat je sd kaart op dit moment op de verkeerde manier door android wordt ingezet. Als je android geroot is zou je nog sd fix kunnen proberen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')