abonnement Unibet Coolblue
pi_171109660
Paypal heeft een optie om geld te versturen naar iedereen dus ook personen die geen paypal account hebben. Het enige wat je nodig hebt is een e-mailadres.

Wat moet de ontvanger doen als ie eenmaal het bedrag heeft ontvangen?
- Een paypal account aanmaken en dan het bedrag via de ontvangen email claimen?
- Of is er een link aanwezig in de email waarmee het geld gestort kan worden naar een bank-rekening?
- ...

Het kan via deze link:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/send-money-online

quote:
Geld overmaken is eenvoudiger dan ooit.
Je kunt heel eenvoudig geld overmaken naar praktisch iedereen met een e-mailadres. Een late trip naar de geldautomaat of ingewikkelde banknummers uitwisselen is dus verleden tijd.

1. Voer het e-mailadres van de ontvanger in.
2. Voer het bedrag in dat je wilt overmaken en maak het geld snel en goed beveiligd over.
3. Wij informeren de ontvanger.
Er staat "Wij informeren de ontvanger" maar zou graag willen weten wat de ontvanger precies moet doen.
pi_171109724
Waaruit concludeer je dat je naar iedereen geld kunt sturen? Een paypal account is wel een vereiste op dat mailadres, of het moet veranderd zijn, maar dat lijkt me stug.
pi_171109760
Het is wat in die quote staat (van die paypal pagina).
"Je kunt heel eenvoudig geld overmaken naar praktisch iedereen met een e-mailadres"

Het lijk me dat als een PP account verreist was , dat het dan ook zodanig in de beschrijving zou voorkomen. Maar ik kan het zelf ook mis hebben?

Je ziet ook:
"Een late trip naar de geldautomaat of ingewikkelde banknummers uitwisselen is dus verleden tijd."

En bij stap 3 zie je ook:
"Wij informeren de ontvanger."

Maar goed, nogmaals ik kan het zelf ook mis hebben.
pi_171109813
uiteraard moet de ontvanger een PayPal account hebben..
het email adres is als het ware een soort rekeningnummer (niet helemaal accuraat, maar gaat om het idee)

paypal gaat het geld niet op een bank storten iig, dat mag de ontvanger zelf regelen (minus eventuele kosten)
pi_171109862
Ok duidelijk! Bedankt!
pi_171110482
Als je dit met Bunq doet krijgt de ander een mailtje met een link, waar hij gewoon een IBAN nummer kan invullen. Dan heb je dus alleen een Europese bankrekening nodig.
pi_171132166
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 07:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je dit met Bunq doet krijgt de ander een mailtje met een link, waar hij gewoon een IBAN nummer kan invullen. Dan heb je dus alleen een Europese bankrekening nodig.
Thanks! Handig om te weten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')