abonnement Unibet Coolblue
pi_171158825
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Blijkt straks stiekem iedereen moslim te zijn, zonder dat we het zelf door hebben, omdat Allah dat vindt. Geregisseerd door M. Night Shyamalan.

[..]

Ook dat is niet zo. Racisme kan wel degelijk uit linkse hoek komen, maar het was juist de politieke visie die men benoemt als extreem-rechts.
En wat was die visie dan precies volgens jou of 'men'?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:01:35 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171159138
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat hele diversiteitsgeneuzel is een uit de VS overgewaaide hype die vooral AVERECHTS werkt en chronisch slachtofferrollen zoekt waar ze niet zijn.
Dit.

Zie Sylvana en die hele Black Lives Matter ellende die Amerikaanse problematiek projecteert op de Nederlandse samenleving. Die een totaal andere historie/dynamiek kent.
pi_171159370
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

En wat was die visie dan precies volgens jou of 'men'?
Alle buitenlanders de oven in.
En economisch conservatisme, in combinatie met expansiedrift.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171160570
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:08 schreef NgInE het volgende:

[..]

Alle buitenlanders de oven in.
En economisch conservatisme, in combinatie met expansiedrift.
Dat is de 'racistische eigenschap' waar truthortruth het over had, die volgens jou niet de reden was dat het extreem rechts wordt genoemd..


Economisch gezien was hij absoluut links. Hij was groot voorstander van een planeconomie.
pi_171160707
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Jammer, ik had de hoop dat ik je het verschil uit kon leggen tussen een moslim en een terrorist. Blijkbaar is dat niet mogelijk op dit moment.
Dat hoeft ook niet want ik begrijp het verschil heel goed. Maar ook de overeenkomsten.

quote:
En dus zijn labels en hokjes relatief en is nuance heel belangrijk. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Absoluut, maar dat betekent niet dat we moeten negeren dat sommige zaken overlappen. Ook dat is nuance.

Ook "de experts" hun perspectief is maar relatief, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_171161294
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik bewonder oprecht je engelengeduld, waardoor je zo'n evident logisch punt, nog zo uitvoerig en gedetailleerd gaat uitleggen ook. Werkelijk, jij moet bijna een heilige zijn.

Enne....ben ik nou echt de enige die het opvalt dat het zogenaamde diversiteitsgelul, danwel het gejank over "gelijke rechten" altijd alleen maar over moslims gaat? Die kutmoslima's, die om het hardste zeiken hierover, gunnen hetzelfde recht natuurlijk niet aan andere overtuigingen/lifestyles, integendeel. En daarom heb ik meer respect voor een stoephoer, dan een moslima. Die stoephoer naait je alleen op verzoek.
Dat laatste stukje ga ik van je jatten _O- . Maar goed, ja bedankt...af en toe doe ik m'n best...maar als je de reactie erop dan ziet...dan word ik weer moedeloos. Zit geen cm verschuiving in..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 00:39:52 ]
pi_171161676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat hele diversiteitsgeneuzel is een uit de VS overgewaaide hype die vooral AVERECHTS werkt en chronisch slachtofferrollen zoekt waar ze niet zijn.
o?
pi_171162495
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:36 schreef NgInE het volgende:
Hetzelfde soort argumenten kun je gebruiken voor elke monotheïstische religie.
Dat klopt, die kunnen net zo schadelijk zijn. Als we kijken naar nu, dan scoort de islam wel het hoogst op 'belangrijkste conflicten' en terrorisme. Maar de overige abrahamitische religies hebben dezelfde eigenschappen.
quote:
Als groepen mensen gewelddadige stukjes in religieuse teksten letterlijk volgen, dan komt er vanzelf oorlog. Maar de meerderheid van elke monotheïstische religie doet dat op dit moment niet. Je zou kunnen proberen om religie verboden te maken, maar dat gaat om heel veel redenen niet werken.
Het is niet alleen de gewelddadige teksten. De conflicten komen ook vanwege het collectief, het idee van macht en draagvlak dat daardoor ontstaat. Als jij als individu erover zou beginnen dat je een bolhoedje zou willen dragen bij de politie, dan was de hele discussie er niet, had men je gewoon uitgelachen.

En nee, religie verbieden gaat niet werken. Wat we wel kunnen doen is restricties zetten op de collectieve activiteiten en macht. Wat we ook kunnen doen is actief stimuleren dat religie en dan wat specifieker de islam, wat minder serieus genomen wordt en het duidelijk laten zijn dat het in deze maatschappij een individuele keuze.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 24 mei 2017 @ 09:11:46 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171162959
Als ik minister van Justitie was had ik meneer Aalbersberg vriendelijk gevraagd om terug te treden en zijn functie ter beschikking te stellen. Als je er zo duidelijk blijk van geeft dat je niet snapt waar en hoe de politie in de nederlandse samenleving staat, ben je niet geschikt voor je functie.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171163362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 08:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat klopt, die kunnen net zo schadelijk zijn. Als we kijken naar nu, dan scoort de islam wel het hoogst op 'belangrijkste conflicten' en terrorisme. Maar de overige abrahamitische religies hebben dezelfde eigenschappen.

[..]

Het is niet alleen de gewelddadige teksten. De conflicten komen ook vanwege het collectief, het idee van macht en draagvlak dat daardoor ontstaat. Als jij als individu erover zou beginnen dat je een bolhoedje zou willen dragen bij de politie, dan was de hele discussie er niet, had men je gewoon uitgelachen.

En nee, religie verbieden gaat niet werken. Wat we wel kunnen doen is restricties zetten op de collectieve activiteiten en macht. Wat we ook kunnen doen is actief stimuleren dat religie en dan wat specifieker de islam, wat minder serieus genomen wordt en het duidelijk laten zijn dat het in deze maatschappij een individuele keuze.
Maar is dat laatste al niet het geval? Nederland is bij uitstek een land waar het individu boven het collectief staat. En in de meeste landen is dat precies omgekeerd.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171169369
quote:
5s.gif Op woensdag 24 mei 2017 09:35 schreef NgInE het volgende:
Maar is dat laatste al niet het geval? Nederland is bij uitstek een land waar het individu boven het collectief staat. En in de meeste landen is dat precies omgekeerd.
Wettelijk gezien heb je helemaal gelijk. In de praktijk is de invloed van directe omgeving groot. Ik ken zelf wat gevallen, maar je ziet soms op fok ook wel eens mensen die het toch moeilijk vinden vrijwel onmogelijk om zich los te maken. Vandaar ook dit soort campagnes http://www.rijnmond.nl/ni(...)r-vrije-partnerkeuze . Vrijheden die voor sommige vanzelfsprekend lijken in Nederland.

En wereldwijd is het natuurlijk dramatisch. Strafbaar zijn omdat je ongelovig bent, waar hebben we het over.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171169419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wettelijk gezien heb je helemaal gelijk. In de praktijk is de invloed van directe omgeving groot. Ik ken zelf wat gevallen, maar je ziet soms op fok ook wel eens mensen die het toch moeilijk vinden vrijwel onmogelijk om zich los te maken. Vandaar ook dit soort campagnes http://www.rijnmond.nl/ni(...)r-vrije-partnerkeuze . Vrijheden die voor sommige vanzelfsprekend lijken in Nederland.

En wereldwijd is het natuurlijk dramatisch. Strafbaar zijn omdat je ongelovig bent, waar hebben we het over.
Dat laatste is ook vreselijk. Men onderschat vaak hoe goed wij het hebben in het Westen; wij lopen qua welvaart eeuwen voor op sommige delen van de wereld en dat heeft ook een effect op cultuur.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Beste debater 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 19:04:44 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171176345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 01:51 schreef Drug het volgende:

[..]

o?
Aanfluiting, is wat het is. Die universiteitscampussen in de VS zijn in sommige gevallen verworden tot hangplaatsen voor lieden die zich 24/7 bezig willen houden met MOGELIJKE vormen van discriminatie. Dan krijg je dus gezeur over Halloweenkostuums op de campus, genderneutrale toiletten, white privilege geouwehour enzovoorts.

Het is een belediging voor diegenen die in de jaren '50 en '60 daadwerkelijk streden tegen daadwerkelijk bestaande en geïnstitutionaliseerde vormen van achterstelling. Civil Rights movement, diep respect. Eerste en tweede golf feminisme, uitstekend. BLM en derde golf feminisme... nope.

Maar in 2017, in de Verenigde Staten, roepen dat er een blank patriarchaat is dat systematisch onderdrukt, discrimineert en zelfs moordt is te zot voor woorden.

En die meuk halen we nu hierheen: iedereen 24/7 slachtoffer van iets wat dan weer door allerlei vage overheidsprojecten tegengegaan dient te worden niet door hebbend dat de meeste mensen er helemaal niet bezig zijn, laat staan zichzelf als slachtoffer WILLEN zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171215119
Iedereen kan weer rustig ademhalen. Korpschef: hoofddoek bij agentes blijft verboden
pi_171215172
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:26 schreef Jigzoz het volgende:
Iedereen kan weer rustig ademhalen. Korpschef: hoofddoek bij agentes blijft verboden
Verstandig besluit.

Het kan niet zo wezen dat we uitzonderingen op een bestaande regel gaan maken.
  † In Memoriam † vrijdag 26 mei 2017 @ 14:04:21 #241
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171220597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Verstandig besluit.

Het kan niet zo wezen dat we uitzonderingen op een bestaande regel gaan maken.
De kop van het verhaal klopt m.i niet helemaal;
Hoofddoek bij agentes blijft verboden.
Wat een onzin, het moet zijn; politie uniform blijft ongewijzigd, agenten die thuis en in hun vrije tijd een hoofddoek wensen te dragen wordt namelijk niets in de weg gelegd.
Of kan ik nu ook stellen dat;
Tuinbroeken en frivole jurkjes bij agenten van politie verboden blijven... 8)7

Er is domweg geen sprake van een verbod, er is louter uniformplicht, en daar is niks discriminerend aan en ook helemaal niks mis mee.

Het is verdomme gewoon gelijke monniken gelijke kappen.

Maar goed, door het zo te draaien kan je uiteindelijk waarschijnlijk meer bereiken, want daar is 'men' uiteraard nogal gevoelig voor.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171220949
Stel dat een agent als Pastafari een vergiet op zijn hoofd zou doen. Dat zou volstrekt belachelijk zijn,maar ook vallen onder vrijheid van geloof. Dan zie je hoe makkelijk het is om je daar achter te verschuilen. De politie behoort neutraal te zijn en gezag uit te stralen. Dus inderdaad voor iedereen dezelfde kledingsvoorschriften.
pi_171240369
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 14:04 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

De kop van het verhaal klopt m.i niet helemaal;
Hoofddoek bij agentes blijft verboden.
Wat een onzin, het moet zijn; politie uniform blijft ongewijzigd, agenten die thuis en in hun vrije tijd een hoofddoek wensen te dragen wordt namelijk niets in de weg gelegd.
Of kan ik nu ook stellen dat;
Tuinbroeken en frivole jurkjes bij agenten van politie verboden blijven... 8)7

Er is domweg geen sprake van een verbod, er is louter uniformplicht, en daar is niks discriminerend aan en ook helemaal niks mis mee.

Het is verdomme gewoon gelijke monniken gelijke kappen.

Maar goed, door het zo te draaien kan je uiteindelijk waarschijnlijk meer bereiken, want daar is 'men' uiteraard nogal gevoelig voor.
Die doeltreffende metafoor heb ik in een vorige reactie ook al eens opgeschreven. :)

Je kunt niet voor de ene groep wel een uitzondering maken en tegenover de rest claimen dat het niet mag.
pi_171240534
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:26 schreef Jigzoz het volgende:
Iedereen kan weer rustig ademhalen. Korpschef: hoofddoek bij agentes blijft verboden
Toch jammer dat men zwicht voor ongefundeerd geschreeuw.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:24:37 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171240701
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch jammer dat men zwicht voor ongefundeerd geschreeuw.
Beter dat men niet zwicht voor ongefundeerde sprookjesgelovers en vrouwenonderdrukking. Nog beter dat de moslim niet voorgetrokken wordt en alles geloofsneutraal blijft bij de politie.

Zou het hele openbare leven moeten zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171240720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch jammer dat men zwicht voor ongefundeerd geschreeuw.
Weet ik niet. Ik vond eigenlijk voor beide kanten wel wat te zeggen.
pi_171240732
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch jammer dat men zwicht voor ongefundeerd geschreeuw.
Wat is er ongefundeerd aan. Regels zijn regels.
pi_171240741
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch jammer dat men zwicht voor ongefundeerd geschreeuw.
Zoals ik het interpreteer is dit een voorlopig besluit, dus in de toekomst kan men er eventueel op terugkomen, dus je kansen zijn niet per se verkeken...
I´m back.
pi_171240750
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is er ongefundeerd aan. Regels zijn regels.
Regels in stand houden omdat het nou eenmaal de regels zijn is ongefundeerd. Regels kunnen namelijk veranderen. Als regels nooit veranderd kunnen worden, kan je de politiek net zo goed af schaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2017 10:29:47 ]
pi_171240828
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Regels in stand houden omdat het nou eenmaal de regels zijn is ongefundeerd. Regels kunnen namelijk veranderen. Als regels nooit veranderd kunnen worden, kan je de politiek net zo goed af schaffen.
Je kunt niet voor de ene groep een uitzondering maken ten opzichte van de andere groep. Agenten moeten een neutrale uitstraling hebben en daar passen religieuze uitdrukkingen zoals een hoofddoek, kruisje, keppeltje, tulband simpelweg niet bij.

Als een meerderheid van de Nederlandse samenleving (inclusief de politiek) daarvoor staat dan dient de minderheid zich daar gewoon in te schikken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')