abonnement Unibet Coolblue
pi_171138569
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, want Ierland ligt in Oost-Afrika, heeft weinig met West-Europa te maken. En Breivik was ook al zo'n ver-van-je-bedshow. Vooral omdat hij een groot politiek aanhanger is en was van Wilders.

[..]

De Tristans laten we weg, terwijl een kogel door je hoofd van iemand die 'gewoon gek' is net zo dodelijk is als iemand die religieus-gek is. En het is nu dus veiliger dan ooit (op alle vlakken. Van moord tot zedendelicten tot aanslagen. Alleen het verkeer is sinds de max snelheid naar 130 is wat onveiliger geworden; voor het eerst in járen een toename in verkeersdoden).
toch heeft die 130 er geen ZAK mee te maken, de meeste verkeersdoden vallen nl niet op de snelweg.... ik denk dat WhatsApp er veel meer mee te maken heeft..telefoonreligie dus.....
pi_171138681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

toch heeft die 130 er geen ZAK mee te maken, de meeste verkeersdoden vallen nl niet op de snelweg.... ik denk dat WhatsApp er veel meer mee te maken heeft..telefoonreligie dus.....
De toename zit wel op de snelweg. En de toename is niet sinds Whatsapp, de toename is sinds de snelheidsverhoging.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:38:34 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171138731
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De toename zit wel op de snelweg. En de toename is niet sinds Whatsapp, de toename is sinds de snelheidsverhoging.
Dit is waar ja.
Spoilers!
pi_171138742
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij begon nota bene over witte mensen.
Precies. En stel je voor, dat je witte mensen witte mensen noemt.

(ik noemde gekleurde mensen ook gekleurde mensen - dat levert geen relletje op)
pi_171138763
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De toename zit wel op de snelweg. En de toename is niet sinds Whatsapp, de toename is sinds de snelheidsverhoging.
"Fietsers en ouderen

Volgens SWOV kunnen nieuwe maatregelen het aantal verkeersslachtoffers terugdringen. Er moet met name aandacht komen voor fietsers en ouderen. Vorig jaar vielen er 290 verkeersdoden onder 60-plussers, dit is 47 procent van het totale aantal verkeersdoden. Het aantal verkeersdoden in deze leeftijdsgroep is de laatste tien jaren ongeveer constant, maar was in 2015 wel hoger dan de jaren ervoor.

Daarnaast waren er 185 verkeersdoden onder fietsers. Het aantal fietsdoden fluctueert van jaar tot jaar, maar is de laatste tien jaren niet afgenomen. Bijna driekwart (73 procent) van de ‘fietsdoden’ en bijna de helft (46 procent) van de gewonden onder fietsers is zestig jaar of ouder. Ook is er een toename van het aantal slachtoffers onder bestuurders van scootmobielen en invalidevoertuigen. In 2015 vielen 41 doden in deze groep. In 2013 waren dat er nog 37, terwijl in dat jaar ook nog de slachtoffers onder brommobielen werden meegerekend.

'Stijging doorbreken'

De cijfers laten zien dat het aanpakken van de problemen 'dringend nodig is', schrijft minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu. "De stijging in aantallen verkeersdoden en gewonden moet worden doorbroken." Ze noemt daarbij ook de veertig doden op wegen waar maar 30 kilometer per uur gereden mag worden. "Ik vind die toename onacceptabel.""

wat doen fietsers en scooters opde snelweg dan?

https://demonitor.ncrv.nl(...)oeilijk-te-verklaren

"Daarnaast zijn er de afgelopen jaren meer snelwegen gekomen waar 130 km/u gereden mag worden. Ook dat kan gevolgen hebben voor het aantal verkeersdoden. Net als het gebruik van een mobiele telefoon in het verkeer. Maar voor dit alles geldt dat er te weinig gegevens over bekend zijn om harde uitspraken over te doen. Op sommige van deze punten zou verder onderzoek wenselijk zijn.'"

Kortom bullshit dat het door 130 wegen komt!
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:41:28 #231
217702 Lonaa
Honger!
pi_171138800
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Precies. En stel je voor, dat je witte mensen witte mensen noemt.

(ik noemde gekleurde mensen ook gekleurde mensen - dat levert geen relletje op)
Missing the point. Je leest opnieuw alleen wat je wilt lezen.

Ik probeer je al 3 pagina's te vertellen dat mijn issue met jou is dat je onderscheid maakt. Net als de mensen waartegen je zo hard ageert. Kan me geen zak schelen of dat gaat om het noemen van 'witte mensen', 'gekleurde mensen' of 'het colletief'. Onderscheid is onderscheid en dat creert afstand en issues. Het drijft mensen uit elkaar en dat lijkt me toch juist niet de bedoeling.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171138891
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Missing the point. Je leest opnieuw alleen wat je wilt lezen.

Ik probeer je al 3 pagina's te vertellen dat mijn issue met jou is dat je onderscheid maakt. Net als de mensen waartegen je zo hard ageert. Kan me geen zak schelen of dat gaat om het noemen van 'witte mensen', 'gekleurde mensen' of 'het colletief'. Onderscheid is onderscheid en dat creert afstand en issues. Het drijft mensen uit elkaar en dat lijkt me toch juist niet de bedoeling.
Ik maak geen onderscheid, ik geef aan dat we hier banger zijn voor aanslagen door niet-witte mensen dan door wel witte mensen. Dat is geen onderscheid maken.

En daar ben jij het point aan het missen. Want het 'witte mensen' is wat als katalysator werkt.
pi_171138897
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:40 schreef liedetector het volgende:

[..]

"Fietsers en ouderen

Volgens SWOV kunnen nieuwe maatregelen het aantal verkeersslachtoffers terugdringen. Er moet met name aandacht komen voor fietsers en ouderen. Vorig jaar vielen er 290 verkeersdoden onder 60-plussers, dit is 47 procent van het totale aantal verkeersdoden. Het aantal verkeersdoden in deze leeftijdsgroep is de laatste tien jaren ongeveer constant, maar was in 2015 wel hoger dan de jaren ervoor.

Daarnaast waren er 185 verkeersdoden onder fietsers. Het aantal fietsdoden fluctueert van jaar tot jaar, maar is de laatste tien jaren niet afgenomen. Bijna driekwart (73 procent) van de ‘fietsdoden’ en bijna de helft (46 procent) van de gewonden onder fietsers is zestig jaar of ouder. Ook is er een toename van het aantal slachtoffers onder bestuurders van scootmobielen en invalidevoertuigen. In 2015 vielen 41 doden in deze groep. In 2013 waren dat er nog 37, terwijl in dat jaar ook nog de slachtoffers onder brommobielen werden meegerekend.

'Stijging doorbreken'

De cijfers laten zien dat het aanpakken van de problemen 'dringend nodig is', schrijft minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu. "De stijging in aantallen verkeersdoden en gewonden moet worden doorbroken." Ze noemt daarbij ook de veertig doden op wegen waar maar 30 kilometer per uur gereden mag worden. "Ik vind die toename onacceptabel.""

wat doen fietsers en scooters opde snelweg dan?

https://demonitor.ncrv.nl(...)oeilijk-te-verklaren

"Daarnaast zijn er de afgelopen jaren meer snelwegen gekomen waar 130 km/u gereden mag worden. Ook dat kan gevolgen hebben voor het aantal verkeersdoden. Net als het gebruik van een mobiele telefoon in het verkeer. Maar voor dit alles geldt dat er te weinig gegevens over bekend zijn om harde uitspraken over te doen. Op sommige van deze punten zou verder onderzoek wenselijk zijn.'"

Kortom bullshit dat het door 130 wegen komt!
https://www.metronieuws.n(...)wegen-verdrievoudigd
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:45:56 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171138930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:40 schreef liedetector het volgende:

[..]

"Fietsers en ouderen

Volgens SWOV kunnen nieuwe maatregelen het aantal verkeersslachtoffers terugdringen. Er moet met name aandacht komen voor fietsers en ouderen. Vorig jaar vielen er 290 verkeersdoden onder 60-plussers, dit is 47 procent van het totale aantal verkeersdoden. Het aantal verkeersdoden in deze leeftijdsgroep is de laatste tien jaren ongeveer constant, maar was in 2015 wel hoger dan de jaren ervoor.

Daarnaast waren er 185 verkeersdoden onder fietsers. Het aantal fietsdoden fluctueert van jaar tot jaar, maar is de laatste tien jaren niet afgenomen. Bijna driekwart (73 procent) van de ‘fietsdoden’ en bijna de helft (46 procent) van de gewonden onder fietsers is zestig jaar of ouder. Ook is er een toename van het aantal slachtoffers onder bestuurders van scootmobielen en invalidevoertuigen. In 2015 vielen 41 doden in deze groep. In 2013 waren dat er nog 37, terwijl in dat jaar ook nog de slachtoffers onder brommobielen werden meegerekend.

'Stijging doorbreken'

De cijfers laten zien dat het aanpakken van de problemen 'dringend nodig is', schrijft minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu. "De stijging in aantallen verkeersdoden en gewonden moet worden doorbroken." Ze noemt daarbij ook de veertig doden op wegen waar maar 30 kilometer per uur gereden mag worden. "Ik vind die toename onacceptabel.""

wat doen fietsers en scooters opde snelweg dan?

https://demonitor.ncrv.nl(...)oeilijk-te-verklaren

"Daarnaast zijn er de afgelopen jaren meer snelwegen gekomen waar 130 km/u gereden mag worden. Ook dat kan gevolgen hebben voor het aantal verkeersdoden. Net als het gebruik van een mobiele telefoon in het verkeer. Maar voor dit alles geldt dat er te weinig gegevens over bekend zijn om harde uitspraken over te doen. Op sommige van deze punten zou verder onderzoek wenselijk zijn.'"

Kortom bullshit dat het door 130 wegen komt!
I stand corrected, thanks ^O^
Spoilers!
pi_171138932
quote:
andere ook gelezen, stuk recenter en beter onderbouwd door de SWOV

de metro....... sja

maar ook daar staat:
"De meeste dodelijke slachtoffers vallen nog steeds op de gemeentelijke wegen, gevolgd door de provincies, het Rijk en de Waterschappen. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat verreweg de meeste verkeersdoden zijn gevallen op 50-wegen (127 slachtoffers) en 80-wegen (145 slachtoffers)."

best wel een misleidende kop dus
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:48:45 #236
217702 Lonaa
Honger!
pi_171139013
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid, ik geef aan dat we hier banger zijn voor aanslagen door niet-witte mensen dan door wel witte mensen. Dat is geen onderscheid maken.

En daar ben jij het point aan het missen. Want het 'witte mensen' is wat als katalysator werkt.
Wat voor mij als katalysator werkt is dat ik je, not for the better, heb zien veranderen. En dat vind ik jammer omdat ik het zo eens ben met een groot deel van je standpunten en gevoelens.

Maar je posts worden extremer, schreeuweriger en je sluit steeds meer je ogen voor iedereen en ieder argument. Ongeacht of dat argument uit dezelfde hoek komt als waar jij voor staat.

Dat maakt de discussie niet meer te doen want er komt niks aan dat niet in jouw extremistische bubbel past.

En ik heb zo een voorgevoel dat ik dit weer voor jan lul aan het typen ben en ik heb al zo'n idee dat je reactie zal zijn. Dat maakt ieder (reeel) argument dat er hier gemaakt wordt gericht aan dovenmansoren, en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Extreem zorgt nu eenmaal altijd voor issues.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:57:41 #237
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171139230
LHO, ik ben het eens met Lonaa maar ik waardeer het wel dat je hier nog komt en je dus niet helemaal afsluit voor de gemiddelde mens.
Spoilers!
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:00:48 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171139300
Er lopen en vliegen hier mieren met vleugels sinds gisteren. Rond mijn hoek van de bank.
Spoilers!
pi_171139342
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er lopen en vliegen hier mieren met vleugels sinds gisteren. Rond mijn hoek van de bank.
is alleen in de paar periode...gaat vanzelf over ;)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04:04 #240
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_171139370
Ik vind het een beetje raar dat er gedacht wordt in witte en niet witte aanslagen. De mensen denken in mogelijke en niet mogelijke aanslagen. De meest voor de hand liggende aanslagen zijn op dit moment Yihadistisch. Het lijkt mij niet ingewikkelder dan dat.
Siesta & Fiesta!
pi_171139406
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat voor mij als katalysator werkt is dat ik je, not for the better, heb zien veranderen. En dat vind ik jammer omdat ik het zo eens ben met een groot deel van je standpunten en gevoelens.

Maar je posts worden extremer, schreeuweriger en je sluit steeds meer je ogen voor iedereen en ieder argument. Ongeacht of dat argument uit dezelfde hoek komt als waar jij voor staat.

Dat maakt de discussie niet meer te doen want er komt niks aan dat niet in jouw extremistische bubbel past.

En ik heb zo een voorgevoel dat ik dit weer voor jan lul aan het typen ben en ik heb al zo'n idee dat je reactie zal zijn. Dat maakt ieder (reeel) argument dat er hier gemaakt wordt gericht aan dovenmansoren, en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Extreem zorgt nu eenmaal altijd voor issues.
Ik gaf aan dat de angst voor aanslagen onterecht groot is, en dat we onevenredig banger zijn voor aanslagen door niet-witte aanslagplegers.

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het enige wat ik je probeer te zeggen is dat je zelf ook onderscheid blijft maken. In vrij veel posts doe je dat en probeer je een punt te maken, maar daardoor werk je zelf ook de kloof in de hand. :)
Wat ik dus doe is het omgekeerde. Ik geef aan dat 'we' onevenredig banger zijn (en meer aandacht besteden aan) niet-witte aanslagplegers. De vraag 'wanneer is de volgende' is minder relevant dan 20 jaar geleden. Vergeet niet dat mijn post waar jij op reageerde in reactie was op:

"Het is toch elke dag weer een beetje de vraag wat de volgende plek wordt en hoeveel doden daar weer zullen vallen".

Terwijl dat sentiment onterechter is dan ooit.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:13:40 #242
217702 Lonaa
Honger!
pi_171139565
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik gaf aan dat de angst voor aanslagen onterecht groot is, en dat we onevenredig banger zijn voor aanslagen door niet-witte aanslagplegers.

[..]

Wat ik dus doe is het omgekeerde. Ik geef aan dat 'we' onevenredig banger zijn (en meer aandacht besteden aan) niet-witte aanslagplegers. De vraag 'wanneer is de volgende' is minder relevant dan 20 jaar geleden. Vergeet niet dat mijn post waar jij op reageerde in reactie was op:

"Het is toch elke dag weer een beetje de vraag wat de volgende plek wordt en hoeveel doden daar weer zullen vallen".

Terwijl dat sentiment onterechter is dan ooit.
daar stond toch geen kleur in...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171139623
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

daar stond toch geen kleur in...
Laat toch gaan joh. Die man is volledig overtuigd van zijn eigen gelijk. Heeft totaal geen zin dit :{

Begint wel een beetje op Isegrim te lijken af en toe :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:17:59 #244
217702 Lonaa
Honger!
pi_171139667
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Laat toch gaan joh. Die man is volledig overtuigd van zijn eigen gelijk. Heeft totaal geen zin dit :{

Begint wel een beetje op Isegrim te lijken af en toe :{
meestal laat ik het gaan. Maar soms heb ik zo genoeg van alle ignorance en borden voor koppen in de wereld...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171139747
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

meestal laat ik het gaan. Maar soms heb ik zo genoeg van alle ignorance en borden voor koppen in de wereld...
Eens.

Kijk voor de gein eens naar de reeks aanslagen in londen in de jaren 80 en 90. Waren we toen met zijn alle onwijs bang? Was die angst vergelijkbaar met de angst nu?

Of zijn we nu onevenredig veel banger? (we niet jij en ik, we de maatschappij).
pi_171139750
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Laat toch gaan joh. Die man is volledig overtuigd van zijn eigen gelijk. Heeft totaal geen zin dit :{

Begint wel een beetje op Isegrim te lijken af en toe :{
Stel je voor! Verdieping in iets. Ontwikkeling en vorming van een mening. Brrrr! Eng!
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:23:18 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_171139753
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

meestal laat ik het gaan. Maar soms heb ik zo genoeg van alle ignorance en borden voor koppen in de wereld...
Zo'n bord kom je toch niet doorheen. Verspilde energie!

Over borden gesproken, mijn huis komt donderdag op Funda en ik heb nog geen verkoopbord! :')
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:24:06 #248
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_171139770
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Zo'n bord kom je toch niet doorheen. Verspilde energie!

Over borden gesproken, mijn huis komt donderdag op Funda en ik heb nog geen verkoopbord! :')
Die kregen wij pas een dag of 4 later bij de eerste bezichtiging :P. Dat weerhoud mensen niet van kijken hoor :).
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:25:06 #249
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_171139793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:24 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Die kregen wij pas een dag of 4 later bij de eerste bezichtiging :P. Dat weerhoud mensen niet van kijken hoor :).
Aha kijk, ik weet echt niks van die dingen.
Nee het lijkt mij ook vooral handiger dat als mensen even langs willen rijden om te kijken dat ze meteen zien welk huis het is. Ik geloof dat verder toch iedereen wel via Funda kijkt.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:26:23 #250
217702 Lonaa
Honger!
pi_171139825
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Eens.

Kijk voor de gein eens naar de reeks aanslagen in londen in de jaren 80 en 90. Waren we toen met zijn alle onwijs bang? Was die angst vergelijkbaar met de angst nu?

Of zijn we nu onevenredig veel banger? (we niet jij en ik, we de maatschappij).
dat weet ik niet, want zo oud ben ik niet. Ik weet wel dat mijn ouders in de jaren 80 getwijfeld hebben of ze wel kinderen op deze wereld wilde zetten, en die mensen, lief als ze zijn, hebben zich maar weinig verdiept in de maatschappij, dus broeden deed het toen zeker.

Je kan je ook afvragen in hoeverre meer angst met dr tijdsgeest en de grote hoeveelheid beschikbare informatie en media te maken heeft.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')