abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171101055
Hoi je hoort soms over mensen die een glutenvrij dieet eten, dan is het graan van een bepaald soort dat geen gluten bevat, zelf echt geen enkel flauwwwww idee wat gluten precies zijn, maar vroeg me af : zijn er ook mensen die juist wel express gluten eten?
  zondag 21 mei 2017 @ 19:05:46 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_171101206
Ik drink het wel expres, want gluten zitten ook in bier.
pi_171101292
Gluten is gewoon een eiwit, niet meer en niet minder.

Ik eet expres brood met gluten, omdat de structuur een stuk lekkerder is. Maar ik neem aan dat jij
bedoeld of ik bewust voor een product met zoveel mogelijk gluten kies? Nee. Ik ben niet bang voor gluten, maar ook geen fan. Een soort gluten-agnost.

Zolang je geen allergie hebt, boeit gluten ook net zo weinig als elke andere eiwitsoort. Hooguit loop je bij een glutenvrij dieet het risico te weinig vezels binnen te krijgen, maar dat is vooral een gevolg van de voedingskeuzes die je dan maakt en niet van het feit dat het glutenvrij is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 21 mei 2017 @ 19:21:38 #4
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171101560
Ja ik maak bijvoorbeeld pasta met gluten omdat de glutenvrije variant net rubbere kapotjes zijn.
Ook glutenvrijbrood is niet lekker.

Maar afgezien van die uitzonderingen eten wij het avondeten dus glutenvrij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171101597
Ik eet met opzet brood om mensen met glutenallergie te pesten. :Y
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:57:20 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171102374
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:58 schreef possetje het volgende:
vroeg me af : zijn er ook mensen die juist wel express gluten eten?
Ja, ik, alle Chinezen, alle Japanners, een hele zooi vegetariėrs, veganisten en nog wat mensen.
Kijk : http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/gluten/
pi_171109935
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:08 schreef stavromulabeta het volgende:
Nee. Ik ben niet bang voor gluten, maar ook geen fan. Een soort gluten-agnost.
hoi effe theoretisch dan, als er een collectant aan je deur staat voor antigluten? geef je hem dan wel een euro? en als hij je een foldertje aanbied? neem je die dan of weiger je die dan?
pi_171109940
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:23 schreef Sigaartje het volgende:
Ik eet met opzet brood om mensen met glutenallergie te pesten. :Y
ja of practical joke, in NY is vast wel hippe antigluten restaurant, en dan ga je daar ook eten maar dan tijdens het eten heel luid gaan praten tegen je vrouw of maatje en dat je gluten zo enoooooorm lekker vind! :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 22 mei 2017 @ 15:19:01 #9
414785 sirdanilot
pi_171117898
Alles wat een beetje structuur moet hebben en van deeg is gemaakt, moet met gluten. Anders is het gewoon altijd per definitie minder lekker. Dit geldt voor brood, alle broodachtigen (dus ook oliebollen, bolussen en wat dan ook) en noedels/pasta achtige dingen.

Heel veel andere bakproducten kunnen echter prima zonder gluten, denk aan koekjes.

Seitan is ook wel een gienige, dat is pure tarwegluten en wordt in aziė (en nu door hipsters) gebruikt als vleesvervanger. Wat robinook zei dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 22 mei 2017 @ 15:22:53 #10
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171118006
Ik koop gluten altijd los. En dan bedreig ik mijn collega's ermee. 'KOM DAN JONGUH, ZAL JE EEN GLUUT GEVEN GEK!!!'
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 22 mei 2017 @ 15:30:48 #11
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171118186
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:19 schreef sirdanilot het volgende:
Alles wat een beetje structuur moet hebben en van deeg is gemaakt, moet met gluten. Anders is het gewoon altijd per definitie minder lekker. Dit geldt voor brood, alle broodachtigen (dus ook oliebollen, bolussen en wat dan ook) en noedels/pasta achtige dingen.

Heel veel andere bakproducten kunnen echter prima zonder gluten, denk aan koekjes.

Seitan is ook wel een gienige, dat is pure tarwegluten en wordt in aziė (en nu door hipsters) gebruikt als vleesvervanger. Wat robinook zei dus.
Oliebollen heb ik gemaakt van een broodmix die echt niet onder deden voor oliebollen van tarwemeel.

Je kunt ook glutenvrij tarwemeel kopen btw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171122386
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:58 schreef possetje het volgende:
Hoi je hoort soms over mensen die een glutenvrij dieet eten, dan is het graan van een bepaald soort dat geen gluten bevat, zelf echt geen enkel flauwwwww idee wat gluten precies zijn, maar vroeg me af : zijn er ook mensen die juist wel express gluten eten?
Dat hele glutenvrij gebeuren is, zoals andere zaken die niet goed voor je zouden zijn volgens al die food bloggers en andere malloten, schromelijk overdreven door die anorexia smoelen/leeghoofden en hun semi-wetenschappelijke onderbouwingen. Vooral die bijgeleverde commentaren als :"dat ze zich ineens zoveel beter voelen" is dezelfde onzin als die metalen armbandjes waarmee mensen bij aanschaf ineens zich ook veel opgewekter en beter voelen terwijl het gewoon 1 grote zwendel van onzin was.


Eet gewoon wat je nodig hebt en lekker vind en doe het gewoon met mate. Je lichaam heeft voldoende afweer om e.e.a te zuiveren.


Glutenrvij... :') hipster BS in the max!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2017 12:31:08 ]
pi_171222709
Nee.
Zo ben ik niet allergisch voor pinda's. Daarom ga ik nog niet expres veel pinda's eten.
Zo ben ik niet allergisch voor melk. Daarom ga ik nog niet expres veel melk drinken.
Zo ben ik niet allergisch voor schaaldieren. Daarom ga ik nog niet expres veel schaaldieren eten.
Zo ben ik niet allergisch voor bijensteken. Daarom ga ik me nog niet expres veel laten steken door bijen.
Zo ben ik niet allergisch voor chocola. Daarom ga ik nog niet expres veel chocola eten.

Alleen mensen die allergisch zijn voor gluten moeten daar rekening mee houden. De rest van de mensheid mag het gewoon lekker aan z'n aars laten jeuken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 15:38:01 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')