abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:53:54 #151
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171499174
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 19:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Die linkdumps van Klopkoek zijn vooral irritant omdat er meestal geen samenvatting of zelfs maar een korte omschrijving van de link bijstaat.
Al is dit ook gelijk het kenmerk van een linkdump ;)
Ja, het is strontvervelend om pagina's op de bron zelf te moeten lezen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_171501393
Dat niet natuurlijk, maar vaak ontbreekt zelfs maar de titel van het artikel.
Dan moet je de link eerst bekijken om te zien waar het nu eigenlijk over gaat.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:22:01 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171501561
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat niet natuurlijk, maar vaak ontbreekt zelfs maar de titel van het artikel.
Dan moet je de link eerst bekijken om te zien waar het nu eigenlijk over gaat.
Fair enough, een titel en een klein stukje tekst (inleiding, belangrijke zin) is vaak wel prettig. Dat doe ik zelf ook als ik een bron plaats, niet als service maar omdat mensen sneller de bron bekijken als er een appetizer is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:25:33 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171501658
Eens met Vem, de linksdumpjes van Klopje zijn rete irritant.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:30:52 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171501824
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:56 schreef MrRatio het volgende:
CNN is vooral gelieerd aan het Clinton-kamp
Precies, dus niet links! Het Clinton-kamp is neoliberaal, dat is niet te verenigen met progressieve (= links) politiek. Sterker nog, op het moment dat Sanders een townhallmeeting had liet CNN een leeg podium zien waar uren later Trump zou gaan spreken. Weet jij waarom CNN dat deed? Omdat het Clinton-kamp CNN had gevraagd om Trump groot te maken omdat ze wisten dat HRC een uitermate zwakke kandidate is wier populariteit daalt tijdens de campagne (niet de eerste poging). Zij hadden dus een zwakke tegenstander nodig, hoewel zij correct inschatten dat Trump inhoudelijk zwak is en er veel redenen zijn om Trump te haten (fraude, fraude en nog eens fraude, geboren als multimiljonair...) hebben ze enorm onderschat hoe zelfs hij met demagogie de stemmen kan winnen door het een en ander van de wel oprechte Sanders over te nemen.

Merk op dat het geen speculatie is dat het Hillary-kamp CNN vroeg om Trump groot te maken, iedereen kan dit zelf lezen in de door Wikileaks gepubliceerde e-mail waarin ze dat vroegen.

quote:
Er speelt nu een rechtszaak van teleurgestelde Bernie supporters tegen de DNC. Dit telt niet als nieuwswaardig voor CNN.
Sterker nog, er heeft al een kop gerold van een establishment-persoon van de Democraten die in New York voterpurging pleegde, hounderdduizenden mensen mochten onterecht niet stemmen en dit vooral in wijken (waaronder Brooklyn) waarvan hoogst waarschijnlijk de meeste mensen op Sanders hadden gestemd. Had dit het verschil gemaakt voor New York? Geen idee, er speelt wel meer dan dat zoals dat je al een jaar van tevoren geregistreerd moest staan als Democraat om te mogen stemmen, dat mensen die geregistreerd stonden als Democraat op een magische wijze ineens als independent stonden geregistreerd zonder dat zij erom vroegen of ook maar bericht hierover kregen, dat de media werd gemanipuleerd etc.
tl;dr : HRC is met alle hulp van de wereld nipt aan de nominatie geholpen maar zij was een dermate zwakke kandidate dat ze geen schijn van kans had in de GE.

Wat is de koppeling met deze draad? Sanders vs. establishment-Democraten is een strijd tussen progressieve politiek en het neoliberalisme. Sanders is het USA-equivalent van onze Jan Marijnissen. Daarnaast strijdt ook populistisch rechts tegen het neoliberalisme (zoals onze PVV en UKIP), alleen zijn hun oplossingen niet zo goed. Het neoliberalisme ligt onder vuur maar zij hebben de macht, we geraken niet van hen af alvorens we gedurende een lange tijd een harde strijd leveren en hen met pek en veren uit het kasteel jagen. Metaforisch gesproken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:04:19 #156
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171502615
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:35 schreef Lijger het volgende:
Linkse paplepelkindjes zijn de echte domoren

Het niet kunnen voorzien van de ondergang van iets moois is ronduit debiel, en eigenlijk tijdverspilling dus ik hou het kort

O en , GroenLinks is een contradictie
Mensen en natuur gaan absoluut niet samen,
1 Somalish gezin met 6 kinderen is veel vervuilender dan een Pick up truck

Dus helaas zijn jullie idealen niet alleen dom, maar ook nog een in strijd met elkaar
Dit vind ik dan weer een sterke post. Mens en natuur gaan prima samen als we terug gaan naar de hoeveelheid mensen van voor de vondst en toepassingen van aardolie. Zeg rond eind 19e eeuw. Laat dat nou precies het eindpunt van zuiver GL beleid zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_171502723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough, een titel en een klein stukje tekst (inleiding, belangrijke zin) is vaak wel prettig. Dat doe ik zelf ook als ik een bron plaats, niet als service maar omdat mensen sneller de bron bekijken als er een appetizer is.
Ik vind het wel interessant om te weten wat degene die het post interessant vindt aan het artikel en wat hij er zelf van vindt.

Zeker posts met meerdere links die soms ogenschijnlijk los van elkaar staan, wat moet je daarmee?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:07:54 #158
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171505930
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer een sterke post. Mens en natuur gaan prima samen als we terug gaan naar de hoeveelheid mensen van voor de vondst en toepassingen van aardolie. Zeg rond eind 19e eeuw. Laat dat nou precies het eindpunt van zuiver GL beleid zijn.
Daar komt die complottheorie vandaan dat de illuminatie 90% van de mensheid zouden willen uitroeien. :)
Utilitaristisch gezien zou het te verdedigen zijn, deontologisch gezien zou het evil zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 8 juni 2017 @ 23:18:19 #159
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171562219
Jinek zat zonet te soppen bij Thatcher

https://mobile.twitter.com/search?q=Jinek+thatcher
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171577701
Als een rechtse vind ik ook dat rechtse media regelmatig dom overkomen. Maar laten we niet doen alsof alle rechtse mensen domoren zijn.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 17:40:15 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171577916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:30 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Als een rechtse vind ik ook dat rechtse media regelmatig dom overkomen. Maar laten we niet doen alsof alle rechtse mensen domoren zijn.
Tja, hoogopgeleide rechtse mensen zijn gewoon met hun eigen ding bezig, hoogopgeleide linkse mensen hebben vaak een soort dominee complex en menen te moeten preken en moraliseren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 17:44:54 #162
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171578008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:30 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Als een rechtse vind ik ook dat rechtse media regelmatig dom overkomen. Maar laten we niet doen alsof alle rechtse mensen domoren zijn.
Dat doen wij ook niet, al is rechtse politiek wel domme politiek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 9 juni 2017 @ 17:49:36 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171578100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doen wij ook niet, al is rechtse politiek wel domme politiek.
Dt soort uitspraken laat veel zien over je intellectuele vermogen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171578339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doen wij ook niet, al is rechtse politiek wel domme politiek.
Wat is economische ongelijkheid? Als iedereen dezelfde kansen krijgt en de een pakt de kansen meer dan de ander wat tot reslutaat heeft dat de een beter opgeleid wordt en dus meer gaat verdienen dan de ander is er toch geen sprake van ongelijkheid? Ongelijkheid suggereert dat er geen sprake is van gelijke kansen en dat is er wel degelijk.
pi_171579335
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:30 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Als een rechtse vind ik ook dat rechtse media regelmatig dom overkomen. Maar laten we niet doen alsof alle rechtse mensen domoren zijn.
Oh nee, dat zal reuze meevallen. Ze weten echter wel consequent de wat bijzondere types naar voren te schuiven in de politiek en de media :P
pi_171579681
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh nee, dat zal reuze meevallen. Ze weten echter wel consequent de wat bijzondere types naar voren te schuiven in de politiek en de media :P
Annabel Nanninga :')
Gerry van der List :')

Dat soort types. Kan zo gauw geen rechtsconservatieve media-intellectuelen noemen.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 19:58:26 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171580133
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Annabel Nanninga :')
Gerry van der List :')

Dat soort types. Kan zo gauw geen rechtsconservatieve media-intellectuelen noemen.
Bolkensteijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171580250
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bolkensteijn?
Wie?
pi_171580912
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 20:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wie?
Ben je serieus???
  vrijdag 9 juni 2017 @ 21:23:37 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171582672
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:05 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Wat is economische ongelijkheid? Als iedereen dezelfde kansen krijgt en de een pakt de kansen meer dan de ander wat tot reslutaat heeft dat de een beter opgeleid wordt en dus meer gaat verdienen dan de ander is er toch geen sprake van ongelijkheid? Ongelijkheid suggereert dat er geen sprake is van gelijke kansen en dat is er wel degelijk.
Jij maakt hierbij een denkfout door aan te nemen dat je gelijke kansen kan krijgen bij grote economische verschillen. Laat ik het even op de Nederlandse situatie toepassen. Een kind wat in een goede wijk wordt geboren bij hoogopgeleide ouders die een goed inkomen hebben (het een volgt niet automatisch uit het ander maar er is wel een sterke correlatie) dan krijgt het kind van thuis uit al een meer stimulerende omgeving, de schooltjes waar hij naar toe gaat tot zijn 11de/12de jaar zijn gevestigd in een goede wijk en daar zitten overwegend kindjes die uit een soortgelijk milieu komen. Als gevolg hiervan hoeven de leraren minder tijd te besteden aan het uitleggen van allerlei stof en kunnen ze sneller verder gaan met nieuwe stof, op het moment dat die kindjes de school verlaten dan hebben ze meer geleerd dan wanneer exact diezelfde kindjes in een volkswijk naar een peuterspeelzaal, kleuterklas en school waren gegaan. Waarschijnlijk eten die kindjes thuis gezonder, zitten ze op minstens 1 sport en op muziekles, ze leven in een beter huis in een betere buurt waarin het lekker rustig is.
etc.
Vergroot nu dit met een factor 3 en je kan je voorstellen hoe het er in de USA aan toe gaat. Nederland zit ergens in het midden internationaal gezien, ver onder Noorwegen, Zweden, Finland, IJsland en Denemarken maar boven de USA en Engeland.
Je krijgt geen gelijke kansen wanneer er een grote economische tweedeling is.

Hiermee dwalen we echter wel flink af en ga jij volstrekt voorbij aan de essentie. Wat jij en ik moreel goed/slecht vinden is volstrekt irrelevant voor hetgeen ik presenteerde. Waar het om gaat is of dat het werkt of niet. Hier wordt uitgelegd dat alle klassen in de samenleving, van straatarm tot steenrijk, beter af zijn in een samenleving waarin de economische verschillen relatief klein zijn. Het beter af zijn houdt in dat ze:
• beter opgeleid zijn
• betere gezondheidszorg hebben
• gelukkiger zijn
• minder criminaliteit hebben
• minder last hebben van vervelende verslavingen
...
Als de rijke klasse beter af zou zijn in een samenleving met veel economische ongelijkheid dan zou je nog een morele discussie kunnen rechtvaardigen, aangezien ook zij beter af zijn in een samenleving met weinig economische ongelijkheid is die morele discussie volstrekt zinloos en moet je gewoon evidence based politiek bedrijven. Helaas is evidence based werken niet aan politici besteed. Niet in de meeste landen in ieder geval, in Noorwegen proberen ze het wel, daarom hebben ze daar de meest humane EN productieve gevangenissen in de wereld, zij waren zo verstandig om een groep criminologen het systeem te laten hervormen en hierbij niet in de weg te lopen. Zie jij het voor je dat in Nederland politici zich zo nederig opstellen? ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_171583048
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:05 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Wat is economische ongelijkheid? Als iedereen dezelfde kansen krijgt en de een pakt de kansen meer dan de ander wat tot reslutaat heeft dat de een beter opgeleid wordt en dus meer gaat verdienen dan de ander is er toch geen sprake van ongelijkheid? Ongelijkheid suggereert dat er geen sprake is van gelijke kansen en dat is er wel degelijk.
Natuurlijk is er geen sprake van gelijke kansen. :')

Dat er sprake zou zijn van gelijke kansen is wel de grootste denkfout in onze tijd.

Het is bovendien nogal voor de hand liggend, ik begrijp ook niet hoe mensen dit niet kunnen zien, maar hoewel goed onderwijs in principe tegenwoordig voor iedereen toegankelijk is moeten mensen het maar net treffen gezond geboren te worden, met de juiste talenten en intelligentie, in een stimulerende omgeving (en dus niet in een probleemgezin), met de juiste netwerkcontacten, en moet men ook nog geluk hebben dat hen nooit wat overkomt waardoor hun kansen later alsnog verkleind worden.

Hoe kun je überhaupt van gelijke kansen spreken als er zoveel variabelen zijn waarop de startpositie, het leven en de latere uitkomsten worden beïnvloed?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_171583211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar komt die complottheorie vandaan dat de illuminatie 90% van de mensheid zouden willen uitroeien. :)
Utilitaristisch gezien zou het te verdedigen zijn, deontologisch gezien zou het evil zijn.
Ehm, het zou utilitaristisch gezien pas te verdedigen zijn nadat 90% is uitgeroeid (als het grootste deel van de overgebleven 10% er daardoor op vooruit zou gaan). Het uitroeien zelf is absolute tegenstelling van het utilitaristische uitgangspunt.
pi_171583214
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 20:29 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Ben je serieus???
Ken wel een Frits Bolkestein en eventueel Arend-Jan Boekestijn, maar het is onduidelijk wie Piet nou precies bedoelt.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 21:41:49 #174
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171583262
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk is er geen sprake van gelijke kansen. :')

Dat er sprake zou zijn van gelijke kansen is wel de grootste denkfout in onze tijd.

Het is bovendien nogal voor de hand liggend, ik begrijp ook niet hoe mensen dit niet kunnen zien, maar hoewel goed onderwijs in principe tegenwoordig voor iedereen toegankelijk is moeten mensen het maar net treffen gezond geboren te worden, met de juiste talenten en intelligentie, in een stimulerende omgeving (en dus niet in een probleemgezin), met de juiste netwerkcontacten, en moet men ook nog geluk hebben dat hen nooit wat overkomt waardoor hun kansen later alsnog verkleind worden.

Hoe kun je überhaupt van gelijke kansen spreken als er zoveel variabelen zijn waarop de startpositie, het leven en de latere uitkomsten worden beïnvloed?
Sommige dingen zijn niet te nivelleren; we kunnen onmogelijk alle mensen dezelfde intelligentie en hoeveelheid talenten aanmeten, tenzij we ons verlagen tot enge dingen zoals gentech, embryo-selectie en manipulatie bij foetussen. Gelijke kansen zijn iets anders dan gelijke uitkomsten. Iemand die de beschikking heeft gehad over dezelfde wiskundeboeken als z'n (veel slimmere) klasgenoot heeft wel degelijk dezelfde kansen gehad, dat hij er geen snars van snapte is niet te wijten aan de omgeving.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171583512
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Iemand die de beschikking heeft gehad over dezelfde wiskundeboeken als z'n (veel slimmere) klasgenoot heeft wel degelijk dezelfde kansen gehad, dat hij er geen snars van snapte is niet te wijten aan de omgeving.
Het wel kunnen begrijpen van het wiskundeboek vergroot de kans op het behalen van diploma's, en daarmee de kans op een 'betere baan'/hoger inkomen. Vergeleken met iemand die het wiskundeboek niet begrijpt, heeft hij dus niet dezelfde (maar een betere) kans gehad. Voor de rest klopt het wel wat je zegt; aangeboren verschillen vallen niet te nivelleren, of dat zou je in elk geval niet moeten willen. Maar als we de theorie onder het 'succes is een keuze'-verhaal in alle eerlijkheid aanschouwen, dan kunnen we niet constateren dat de notie gestoeld is op een te onderbouwen aanname.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2017 21:54:47 ]
pi_171583594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het wel kunnen begrijpen van het wiskundeboek vergroot de kans op het behalen van diploma's, en daarmee de kans op een 'betere baan'/hoger inkomen. Vergeleken met iemand die het wiskundeboek niet begrijpt, heeft hij dus niet dezelfde kans gehad. Voor de rest klopt het wel wat je zegt; aangeboren verschillen vallen niet te nivelleren, of dat zou je in elk geval niet moeten willen. Maar als we de theorie onder het 'succes is een keuze'-verhaal in alle eerlijkheid aanschouwen, dan kunnen we niet constateren dat de notie gestoeld is op een te onderbouwen aanname.
De enige manier voor de overheid om dit kansenprobleem op te lossen is mensen met talent te gaan dwarsbomen.

Verschil moet er gewoon zijn.
pi_171583738
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De enige manier voor de overheid om dit kansenprobleem op te lossen is mensen met talent te gaan dwarsbomen.

Verschil moet er gewoon zijn.
Daar zou ik ook niet voor pleiten, maar ik zou wel willen voorstellen om de wat onfortuinlijke medemens met wat meer coulance te benaderen. Vooral in de VS is het schrijnend dat zovele in een depressie geraken omdat ze het idee hebben een loser te zijn als gevolg van geloof in het opgelegde idee dat succes voornamelijk een kwestie van keuze is. Tegenover hen zou eerlijker verhaal geen kwaad kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2017 21:58:55 ]
pi_171586506
Om mijn eerdere post uit te leggen:

Ik heb op een 'zwarte' basisschool gezeten. Elke groep had zo'n dertig leerlingen en er zaten drie autochtonen op de hele school. Van mijn groep ging er een leerling naar het gymnasium en een leerling (ik) naar havo. Van de rest is dus aannemelijk dat ze het mbo doorlopen en dus laagopgeleid zijn.

Hoe kan het dat er zulke verschillende schooladviezen zijn gegeven? Iedereen woonde in dezelfde wijk en bijna iedereen zat van begin af aan op deze basisschool. Volgens mij is het te verklaren door het wel of niet grijpen van kansen.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:31:18 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171586817
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:19 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Om mijn eerdere post uit te leggen:

Ik heb op een 'zwarte' basisschool gezeten. Elke groep had zo'n dertig leerlingen en er zaten drie autochtonen op de hele school. Van mijn groep ging er een leerling naar het gymnasium en een leerling (ik) naar havo. Van de rest is dus aannemelijk dat ze het mbo doorlopen en dus laagopgeleid zijn.

Hoe kan het dat er zulke verschillende schooladviezen zijn gegeven? Iedereen woonde in dezelfde wijk en bijna iedereen zat van begin af aan op deze basisschool. Volgens mij is het te verklaren door het wel of niet grijpen van kansen.
Ouders die hun kinderen bij het huiswerk helpen, intresses wekken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171590242
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ouders die hun kinderen bij het huiswerk helpen, intresses wekken.
Dat is een punt wat bepaalde groepen stelselmatig ontkennen; het is ook de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen te ondersteunen. Zaken, zoals een taalachterstand, zijn meestal direct te verklaren uit het gedrag en de opstelling van de ouders. Met name in de allochtone hoek schieten ouders zichzelf op deze manier in de voet. Maar daar mag je niets van zeggen natuurlijk.
pi_171590967
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bolkensteijn?
Een wat seniel wordende hoogbejaarde als enig uithangbord. Dat zegt ook wel genoeg.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:48:08 #182
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171591047
Bolkensteijn. _O_
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:51:30 #183
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171591112
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:15 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is een punt wat bepaalde groepen stelselmatig ontkennen; het is ook de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen te ondersteunen. Zaken, zoals een taalachterstand, zijn meestal direct te verklaren uit het gedrag en de opstelling van de ouders. Met name in de allochtone hoek schieten ouders zichzelf op deze manier in de voet. Maar daar mag je niets van zeggen natuurlijk.
Dit wordt niet zozeer ontkend, maar het grootste bezwaar is dat dit niemand wat verder helpt. 30 jaar aan neoconservatief moralisme en punitief beleid hebben de Amerikaanse ouders niet in Deense prudenten veranderd. Het blijft een vicieuze cirkel die noch door vrijwilligers, noch door elkaar te helpen (dat straffen de neocons zelfs af), noch door de staat wordt doorbroken. Dit moralisme met een verborgen agenda veranderd hen echt niet in deugdelijke Zweedse ouders.

Ook is het zo dat het allemaal niet zo zwart wit in elkaar zit. Vroeger waren de hogere inkomens de zwaardere rokers. Dit is omgekeerd mede door overheidsbeleid en bijvoorbeeld verbod op tabaksreclame bij golfevenementen en racerij. Maar zou je dit bij de lagere inkomens doen, dan is het opeens misplaatst paternalisme en een inbreuk op de vrijhandel.
En dat middeninkomens en 'toppers' beter en zuiniger met geld om gaan zit al helemaal niet zo zwart wit in elkaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:53:19 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171591145
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:15 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is een punt wat bepaalde groepen stelselmatig ontkennen; het is ook de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen te ondersteunen. Zaken, zoals een taalachterstand, zijn meestal direct te verklaren uit het gedrag en de opstelling van de ouders.
De gebruikelijke verdachten hier willen dat idd niet weten, dat kinderen van hoogopgeleide ouders het beter doen op school heeft alles met de onrechtvaardigheid van de samenleving te doen en niets met het meer meegeven door de ouders, begeleiden met huiswerk, het lezen van en het spreken over literatuur thuis. Dat bankaardappels die enkel SBS kijken hun kids op een achterstand zetten wil men niet weten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:54:58 #185
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171591174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:48 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Bolkensteijn. _O_
Artikel over deze gifgasverkoper

https://joop.vara.nl/opin(...)nederlandse-politiek
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:56:33 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171591203
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit wordt niet zozeer ontkend, maar het grootste bezwaar is dat dit niemand wat verder helpt. 30 jaar aan neoconservatief moralisme en punitief beleid hebben de Amerikaanse ouders niet in Deense prudenten veranderd. Het blijft een vicieuze cirkel die noch door vrijwilligers, noch door elkaar te helpen (dat straffen de neocons zelfs af), noch door de staat wordt doorbroken.

Ook is het zo dat het allemaal niet zo zwart wit in elkaar zit. Vroeger waren de hogere inkomens de zwaardere rokers. Dit is omgekeerd mede door overheidsbeleid en bijvoorbeeld verbod op tabaksreclame bij golfevenementen en racerij. Maar zou je dit bij de lagere inkomens doen, dan is het opeens misplaatst paternalisme en een inbreuk op de vrijhandel.
En dat middeninkomens en 'toppers' beter en zuiniger met geld om gaan zit al helemaal niet zo zwart wit in elkaar.
Het is ook gewoon beter wanneer de onderklasse meer rookt, veel accijns betalen en nauwelijks gebruik maken van de pensioenpotten.
~O> ~O> ~O>
Heerlijk, dat complotdenken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:59:08 #187
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171591248
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Artikel over deze gifgasverkoper

https://joop.vara.nl/opin(...)nederlandse-politiek
Beetje teveel scheldwoorden om het serieus te nemen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171591278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daar zou ik ook niet voor pleiten, maar ik zou wel willen voorstellen om de wat onfortuinlijke medemens met wat meer coulance te benaderen. Vooral in de VS is het schrijnend dat zovele in een depressie geraken omdat ze het idee hebben een loser te zijn als gevolg van geloof in het opgelegde idee dat succes voornamelijk een kwestie van keuze is. Tegenover hen zou eerlijker verhaal geen kwaad kunnen.
Ik sta ook geen maatschappij voor zoals we deze in een deel van de VS kennen.

Maar ik sta ook geen maatschappij voor waar we gekunsteld iedereen de winnaar laten zijn. Dat zorgt ook voor depressies, want reality catches up.
pi_171591393
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit wordt niet zozeer ontkend, maar het grootste bezwaar is dat dit niemand wat verder helpt. 30 jaar aan neoconservatief moralisme en punitief beleid hebben de Amerikaanse ouders niet in Deense prudenten veranderd. Het blijft een vicieuze cirkel die noch door vrijwilligers, noch door elkaar te helpen (dat straffen de neocons zelfs af), noch door de staat wordt doorbroken. Dit moralisme met een verborgen agenda veranderd hen echt niet in deugdelijke Zweedse ouders.

Ook is het zo dat het allemaal niet zo zwart wit in elkaar zit. Vroeger waren de hogere inkomens de zwaardere rokers. Dit is omgekeerd mede door overheidsbeleid en bijvoorbeeld verbod op tabaksreclame bij golfevenementen en racerij. Maar zou je dit bij de lagere inkomens doen, dan is het opeens misplaatst paternalisme en een inbreuk op de vrijhandel.
En dat middeninkomens en 'toppers' beter en zuiniger met geld om gaan zit al helemaal niet zo zwart wit in elkaar.
En wat moet je dan als overheid doen? De mensen die het wel goed doen vragen om de vruchten daarvan af te geven en te spenderen aan degenen die het verrekken om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden?

Nou ja, deels natuurlijk. Je moet een basis handhaven, maar buiten dat: fuck 'em. Yes I said it: fuck 'em.

Dat zwakke volk wat stoer meent alles te kunnen beslissen, alles beter te weten, overal een mening over te moeten hebben, altijd maar zeiken over andermans fouten, pleiten om fouten van anderen maximaal te bestraffen en dan als het even tegen zit kijken naar de overheid... 'mommy, help me'.

You can't have your cake and eat it too.

Grow the fuck up!
pi_171591454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:59 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Beetje teveel scheldwoorden om het serieus te nemen.
Ook een vorm van dommig communiceren, te pas en vooral te onpas maar scheldwoorden produceren in je betoog.

Altijd weer leuk dat dat soort mensen een moment later klagen over bv de domme rechtse media.

Mensen zonder spiegels in huis denk ik dan.
pi_171591509
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En wat moet je dan als overheid doen? De mensen die het wel goed doen vragen om de vruchten daarvan af te geven en te spenderen aan degenen die het verrekken om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden?

Nou ja, deels natuurlijk. Je moet een basis handhaven, maar buiten dat: fuck 'em. Yes I said it: fuck 'em.

Dat zwakke volk wat stoer meent alles te kunnen beslissen, alles beter te weten, overal een mening over te moeten hebben, altijd maar zeiken over andermans fouten, pleiten om fouten van anderen maximaal te bestraffen en dan als het even tegen zit kijken naar de overheid... 'mommy, help me'.

You can't have your cake and eat it too.

Grow the fuck up!
Je blijft hangen in 'eigen verantwoordelijkheid' retoriek, terwijl je vergeet dat het bij de 'zwakkeren' over het algemeen niet ontbreekt aan goede wil maar juist aan de juiste capaciteiten.

Laagopgeleide ouders kunnen bijvoorbeeld minder goed hun kinderen ondersteunen bij huiswerk.

Er zou meer energie gestopt kunnen worden in inhoudelijke ondersteuning van deze groep en ook nivellering vind ik vanuit de visie dat je prestaties voor minimaal 70% zijn gebaseerd op geluk en factoren waar je zelf geen wezenlijke invloed op hebt gehad prima te verantwoorden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:18:58 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171591569
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En wat moet je dan als overheid doen? De mensen die het wel goed doen vragen om de vruchten daarvan af te geven en te spenderen aan degenen die het verrekken om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden?

Nou ja, deels natuurlijk. Je moet een basis handhaven, maar buiten dat: fuck 'em. Yes I said it: fuck 'em.

Dat zwakke volk wat stoer meent alles te kunnen beslissen, alles beter te weten, overal een mening over te moeten hebben, altijd maar zeiken over andermans fouten, pleiten om fouten van anderen maximaal te bestraffen en dan als het even tegen zit kijken naar de overheid... 'mommy, help me'.

You can't have your cake and eat it too.

Grow the fuck up!
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige wat er over is gebleven van de Arbeidersbeweging is de geïnstitutionaliseerde roep om een overheid die alles moet regelen. Maar was dat altijd het geval? Nee, de Arbeidersbeweging was bezig om arbeiders te scholen, ze verder te brengen, alcoholmisbruik te bestrijden door bijvoorbeeld volkshuizen op te richten, veelbelovende kinderen uit arbeidersgezinnen een hoge opleiding mogelijk te maken (iemand als Wim Kok ging naar Neyenrode).
Niets van dat alles is over.
Verder komen? Wat maken van je leven? Welnee, bijstandsmoeders in de watten leggen, solidair zijn met drie generaties werkloos, dat is wat er over is van Links.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171591732
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je blijft hangen in 'eigen verantwoordelijkheid' retoriek, terwijl je vergeet dat het bij de 'zwakkeren' over het algemeen niet ontbreekt aan goede wil maar juist aan de juiste capaciteiten.

Laagopgeleide ouders kunnen bijvoorbeeld minder goed hun kinderen ondersteunen bij huiswerk.

Er zou meer energie gestopt kunnen worden in inhoudelijke ondersteuning van deze groep en ook nivellering vind ik vanuit de visie dat je prestaties voor minimaal 70% zijn gebaseerd op geluk en factoren waar je zelf geen wezenlijke invloed op hebt gehad prima te verantwoorden.
Het smoesjesboek is dikker dan de koran, torah en bijbel (oude en nieuwe testament) bij elkaar.

De basis leg je in de eerste drie jaar. En dat doe je door aandacht te geven, voor te lezen en gewoon tegen je kind te praten.

Zou dat nou echt voor zulke grote groepen een probleem zijn?

Er zijn best wat mensen die het echt niet kunnen, maar die uitzonderingsgevallen zijn niet de norm.
pi_171591769
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


[..]

Ik heb niets op met de SP maar Jan hoorde je tenminste nog regelmatig over eigen verantwoordelijkheid.

Nu hebben ze een watje als leider. Inhoudsloos. Gelukkig trapt de kiezer er ook vaker niet dan wel in.
pi_171592421
Niet-domme rechtse media... Elsevier enneh... Dat was het wel hè?
pi_171592547
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het smoesjesboek is dikker dan de koran, torah en bijbel (oude en nieuwe testament) bij elkaar.

De basis leg je in de eerste drie jaar. En dat doe je door aandacht te geven, voor te lezen en gewoon tegen je kind te praten.

Zou dat nou echt voor zulke grote groepen een probleem zijn?

Er zijn best wat mensen die het echt niet kunnen, maar die uitzonderingsgevallen zijn niet de norm.
Misschien betekent gelijke kansen dan wel verplicht naar de crèche vanaf zes maanden oud.
pi_171592581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:06 schreef Jigzoz het volgende:
Niet-domme rechtse media... Elsevier enneh... Dat was het wel hè?
Ik zou zeggen: lees alles kritisch. Ook hele slimme mensen kunnen hele domme dingen doen en zeggen. En omgekeerd. Hele domme mensen zeggen soms iets heel slims. Het gaat om de boodschap en niet om de bron.
pi_171592598
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:13 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Misschien betekent gelijke kansen dan wel verplicht naar de crèche vanaf zes maanden oud.
Daar begint politieke wil voor te komen. Eigenlijk is het van de gekke dat het moet, maar het is waarschijnlijk goedkoper dan de wanproducten in het gareel houden als ze ouder zijn.
pi_171592957
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar begint politieke wil voor te komen. Eigenlijk is het van de gekke dat het moet, maar het is waarschijnlijk goedkoper dan de wanproducten in het gareel houden als ze ouder zijn.
https://www.kinderopvangt(...)ver-de-kinderopvang/
pi_171593086
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar begint politieke wil voor te komen. Eigenlijk is het van de gekke dat het moet, maar het is waarschijnlijk goedkoper dan de wanproducten in het gareel houden als ze ouder zijn.
Met wat aandacht krijg je ook ouders ook echt wel zo ver dat ze dit vrijwillig doen (dan wel gesubsdieerd maar dat vind ik prima). Bijna iedere ouder wil toch echt het beste voor zijn kind. Hier doet dik boven de 90% van de doelgroep mee aan trajecten om de taalkennis e.d. Van peuters te verbeteren.
pi_171593097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:06 schreef Jigzoz het volgende:
Niet-domme rechtse media... Elsevier enneh... Dat was het wel hè?
In het geval van Elsevier was dat ook wel heel lang geleden hoor. Die zijn reeds lang afgegleden naar een zeer bedenkelijk niveau.
pi_171593118
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In het geval van Elsevier was dat ook wel heel lang geleden hoor. Die zijn reeds lang afgegleden naar een zeer bedenkelijk niveau.
Ik heb dat blad al geen tien jaar meer in handen gehad. Was meer een gokje dus.
pi_171593137
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb dat blad al geen tien jaar meer in handen gehad. Was meer een gokje dus.
Als het slimme rechtse geluid van Esfan Elian en Simon Rozendaal moet komen is het toch wat treurig gesteld :P
pi_171593208
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
Artikel over deze gifgasverkoper

https://joop.vara.nl/opin(...)nederlandse-politiek
Heb je ook een serieuze bron :{w
pi_171593290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Heb je ook een serieuze bron :{w
Meer on topic, zie jij wel rechtse media in Nederland die nog eennbeetje serieus genomen kunnen worden?
pi_171593552
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Heb je ook een serieuze bron :{w
Klopkoek is fan van domme linkse media.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:18:10 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171593708
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopkoek is fan van domme linkse media.
En als een krant hem niet aanstaat is die fout rechts
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:39:17 #208
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171594078
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En wat moet je dan als overheid doen? De mensen die het wel goed doen vragen om de vruchten daarvan af te geven en te spenderen aan degenen die het verrekken om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden?

Nou ja, deels natuurlijk. Je moet een basis handhaven, maar buiten dat: fuck 'em. Yes I said it: fuck 'em.

Dat zwakke volk wat stoer meent alles te kunnen beslissen, alles beter te weten, overal een mening over te moeten hebben, altijd maar zeiken over andermans fouten, pleiten om fouten van anderen maximaal te bestraffen en dan als het even tegen zit kijken naar de overheid... 'mommy, help me'.

You can't have your cake and eat it too.

Grow the fuck up!
Wat de overheid moet doen?

Als we nou eens beginnen om al het overmatige geld dat op gaat aan repressie, juridisering en moralisme eens zinnig te besteden, aan dingen waar de hulpbehoevenden en Monsanto slachtoffers daadwerkelijk wat aan hebben. Daar bestaat gewoon een evenredig verband tussen; tussen politiestaat en afbraak van voorzieningen. Als de Amerikanen een kijkje in Noorwegen nemen dan vallen de schellen van hun kop.

Verder zou je wat aan het voorschoolse traject moeten doen, zoals ook de OESO naar verwijst. De vooruitstrevende en progressieve landen zijn daar inderdaad mee bezig. Doe je dat niet, dan wordt concurrentie vanuit Azië inderdaad een probleem (merkt ook Trump). Net zoals dat publiek basisonderwijs noodzakelijk was om de bevolking te leren lezen en schrijven (volgens conservatieven waren ze daar te dom voor). De landen die dat vertikten kwamen later inderdaad in de problemen, in de concurrentiestrijd met kinderarbeid.

Sommigen vinden dat eng en teveel overheidsbemoeienis, but then again al dat big brother, crowd control, gunsten aan vrienden van Blackwater, en repressie is niet goedkoper, niet minder gecentraliseerd (integendeel!), noch een kleinere aantasting van de persoonlijke levenssfeer.

Het is echt geen toeval dat ze in Frankrijk en Scandinavië t.o.v. USA slechts marginaal meer belasting betalen maar veel en veel meer er voor terug krijgen. Waar burgers, het algemeen nut en de vrije sfeer in de samenleving direct wat aan heeft.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171594205
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit wordt niet zozeer ontkend, maar het grootste bezwaar is dat dit niemand wat verder helpt. 30 jaar aan neoconservatief moralisme en punitief beleid hebben de Amerikaanse ouders niet in Deense prudenten veranderd. Het blijft een vicieuze cirkel die noch door vrijwilligers, noch door elkaar te helpen (dat straffen de neocons zelfs af), noch door de staat wordt doorbroken. Dit moralisme met een verborgen agenda veranderd hen echt niet in deugdelijke Zweedse ouders.
Tuurlijk wordt dit ontkend; hoor jij iemand expliciet in de media aangeven dat bepaalde groepen meer achter hun kroost aan moeten lopen, niet thuis alleen maar naar bepaalde zenders kijken enzovoorts? Als we dan toch even doorgaan, kunnen we ook bepaalde andere gewoonten erbij gaan pakken, zoals eten/drinken (energy drinks), en gebrek aan beweging.

Waarom moet de overheid trouwens weer gaan helpen? Mijn ouders hadden het niet breed en waren niet hoog opgeleid, maar hebben mij wel gestimuleerd en ondersteund, voor zover mogelijk. Op een bepaald moment houdt het domweg op, en moeten mensen zelf verantwoordelijkheid nemen. In Nederland krijg je heel veel kansen en ondersteuning, maar je moet nog wel iets zelf doen, en dat is logisch.

Mijns inziens is juist het continu de zielig kaart trekken (en het faciliteren daarvan) het probleem. Eigen verantwoordelijkheid mag wel wat meer aandacht krijgen. Als je mensen niet confronteert met de consequenties van hun domme gedrag, gaan ze hun gedrag sowieso niet veranderen. Nu lijkt het er meer op dat mensen die wel hun best doen worden gestraft, en voor mensen die er een zooitje van maken, wordt direct een blik hulpverleners opengetrokken.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:54:24 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171594362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:47 schreef drexciya het volgende:

[..]

Tuurlijk wordt dit ontkend; hoor jij iemand expliciet in de media aangeven dat bepaalde groepen meer achter hun kroost aan moeten lopen, niet thuis alleen maar naar bepaalde zenders kijken enzovoorts?
Zo vaak. Van Kalshoven tot Wilma Draaijer. Van die akelige Bouwman tot Veelo.

quote:
In Nederland krijg je heel veel kansen en ondersteuning, maar je moet nog wel iets zelf doen, en dat is logisch.
Volgens OESO en IMF schort het nog wel aan die kansen in Nederland. Dit is niet de jaren 70 meer. De man van Edith Schippers moet ook drie ton krijgen; blijft minder voor de 'tokkies' over.

quote:
voor mensen die er een zooitje van maken, wordt direct een blik hulpverleners opengetrokken.
Iets dat we vooral zien in de gebrekkige liberale verzorgingsstaten. In steden zoals Londen zien we een enorme dichtheid aan welzijnswerkers en ZZP beunhazen wat - in veel gevallen - amper structureel soelaas biedt en waar hapsnap beleid de boventoon voert.

Bij uitstek een kwaaltje van Angelsaksische systemen zoals te bespeuren in New York, zoals Londen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:58:30 #211
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171594476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:47 schreef drexciya het volgende:

[..]
Als we dan toch even doorgaan, kunnen we ook bepaalde andere gewoonten erbij gaan pakken, zoals eten/drinken (energy drinks), en gebrek aan beweging.
Nederland is in 20 jaar tijd van een gezond dieet gegaan naar nummer één in Europa qua suiker en vetconsumptie (m.n. onder kinderen). Rara hoe kan dat. Een retorische vraag met een voor de hand liggende set aan antwoorden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 10 juni 2017 @ 13:08:08 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171594680
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is in 20 jaar tijd van een gezond dieet gegaan naar nummer één in Europa qua suiker en vetconsumptie (m.n. onder kinderen). Rara hoe kan dat. Een retorische vraag met een voor de hand liggende set aan antwoorden.
Een overheid die al die jaren campagne voert met let op vet en andere onzin?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:12:25 #213
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171597425
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een overheid die al die jaren campagne voert met let op vet en andere onzin?
Dat is het doekje voor het bloeden. De symboolpolitiek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:14:35 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171597475
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is het doekje voor het bloeden. De symboolpolitiek.
Nee, het is een duidelijk voorbeeld dat de samenleving niet maakbaar is en overheid beperkt is in wat deze kan realiseren. Zelfs een totalitaire overheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:17:30 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171597539
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is in 20 jaar tijd van een gezond dieet gegaan naar nummer één in Europa qua suiker en vetconsumptie (m.n. onder kinderen). Rara hoe kan dat. Een retorische vraag met een voor de hand liggende set aan antwoorden.
Hierop aansluitende, je ziet dat op straat heel erg duidelijk, het percentage dikke en extreem dikke mensen is duidelijk sterk toegenomen, ongeacht wat officiële cijfers zeggen (bias?). Je merkt het ook duidelijk bij jeans, vroeger werd het aantal inches vermeld (34/36/38/40), tegenwoordig moet je er meestal (complimenten voor H&M in dit verband) minstens 5-10 cm. bij optellen, afhankelijk van de maat.
http://www.dailymail.co.u(...)size-mans-waist.html

Waarom doen die merken dat? Omdat mensen heel erg graag zichzelf voor de gek houden en die merken daar graag een handje mee helpen als ze dankzij dat meer verkopen. ;)
Toeval of niet, een Nederlands merk wat ik laatst paste (Jeans Center, na 2 maten te hebben gezakt zat die nog te ruim en ruimer dan 1 maat groter van een Italiaans merk) zou op dit lijstje aan de onderkant staan, waarschijnlijk wel nog net boven de USA-merken die onderaan in dit lijstje staan. Hoe dan ook, als je echt wil weten hoeveel procent van de Nederlanders (veel) te dik is, kijk naar de broeken die hier worden verkocht en kijk naar de maten. De winkels willen vast wel meewerken als de RIVM dit verzoekt. 100% data, geen enkele bias, dat lukt niet als je willekeurig mensen uitzoekt en hen medewerking nodig hebt. Misschien wil de overheid het niet in kaart brengen want zij moeten toch ook wel op dit idee kunnen komen als een eenvoudige boerenlul het kan bedenken?

Maar goed, dat de Nederlander steeds dikker wordt is gemakkelijk te verklaren. De voeding is veel slechter geworden, op school leren kinderen al om als tussendoortje te snoepen in plaats van te eten, kindjes spelen minder buiten, het lijkt erop dat steeds meer mensen zich met een bromfiets (of snorfiets :') , dan adverteer je wel heel erg duidelijk je dat je te lui bent om te fietsen) verplaatsen, bijna niemand gebruikt meer de trap als er een lift of roltrap is....
Te ongezonde voeding + te weinig lichaamsbeweging, zo simpel is het voor 99% van de mensen die te dik is. Let op, als een kind ooit dik is geworden dan gaan er andere mechanismen spelen: je bouwt extra vetcellen op (enkele jaren geleden bewezen) en als die vetcellen leeg zijn dan worden ze niet meer afgebroken (ook bewezen), lege vetcellen geven hongerinducerende hormonen af en zo zit je vast in een vicieuze circel/spiraal. Die kan doorbroken worden maar het is veel moeilijker dan wanneer je nooit dik bent geweest. Het is dus erg belangrijk dat het bij de kindjes goed gaat, dan is de kans groot dat het op volwassen leeftijd ook goed blijft gaan.

Koppeling met het neoliberale beleid, die snoepautomaten (uiteraard inclusief frisdrank) op school sinds de jaren 90 vind ik hier een goed voorbeeld van. Het is duidelijk in het belang van de kinderen om die daar niet te hebben staan, toch staan ze er omdat de commerciële belangen zwaarder wegen. Het zegt iets over de staat van onze samenleving. Het is slechts 1 symptoom maar wel een mooi voorbeeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-06-2017 15:25:28 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_171597651
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als een krant hem niet aanstaat is die fout rechts
Is there any other kind?
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:24:58 #217
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171597671
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is een duidelijk voorbeeld dat de samenleving niet maakbaar is en overheid beperkt is in wat deze kan realiseren. Zelfs een totalitaire overheid.
Jij geeft geen antwoord op de vraag waarom Nederland in 20 jaar tijd de VS achterna is gegaan en nu in de top staat.

Breek me de bek niet open over de overheid en maakbaarheid. McDonalds en co gebruiken zelf maar al te graag de overheid en met de zwaardmacht in de hand ontfutselde persoonsgegevens om hun rommel door de strot te duwen. Wat een huichelarij weer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171598180
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:56 schreef 99.999 het volgende:
Meer on topic, zie jij wel rechtse media in Nederland die nog een beetje serieus genomen kunnen worden?
Ik zie dat jij de Elsevier afbrand.
Dat is juist eentje een van de weinige media in NL die ik serieus kan nemen.

Alleen al de titel van dit topic (12 delen alweer :') ) is natuurlijk al absurd.
Ook linkse media is vaak dommig en eenzijdig.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:Nederland is in 20 jaar tijd van een gezond dieet gegaan naar nummer één in Europa qua suiker en vetconsumptie (m.n. onder kinderen). Rara hoe kan dat. Een retorische vraag met een voor de hand liggende set aan antwoorden.
Moeten die kinderen die slechte voeding onder dwang eten van de "evil" overheid ?
Met sondevoeding wordt een big mac naar binnengewerkt ofzo ?
Daar kiezen de ouders altijd nog zelf voor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:Koppeling met het neoliberale beleid, die snoepautomaten (uiteraard inclusief frisdrank) op school sinds de jaren 90 vind ik hier een goed voorbeeld van. Het is duidelijk in het belang van de kinderen om die daar niet te hebben staan, toch staan ze er omdat de commerciële belangen zwaarder wegen. Het zegt iets over de staat van onze samenleving. Het is slechts 1 symptoom maar wel een mooi voorbeeld.
:? :') Dat is allemaal wel heel erg vergezocht om de neoliberalen de schuld te geven van de snoepautomaten.
Met alleenheerschappij van de SP en de PvdA was dat niet gebeurt ?

[ Bericht 29% gewijzigd door bluemoon23 op 10-06-2017 16:01:01 ]
  zaterdag 10 juni 2017 @ 16:12:34 #219
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_171598490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Moeten die kinderen die slechte voeding onder dwang eten van de "evil" overheid ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
...Koppeling met het neoliberale beleid, die snoepautomaten (uiteraard inclusief frisdrank) op school sinds de jaren 90 vind ik hier een goed voorbeeld van. Het is duidelijk in het belang van de kinderen om die daar niet te hebben staan, toch staan ze er omdat de commerciële belangen zwaarder wegen. Het zegt iets over de staat van onze samenleving. Het is slechts 1 symptoom maar wel een mooi voorbeeld.

Een van de vele dingen die de overheid kan doen: snoeptautomaten (uiteraad inclusief frisdrank) verbieden op scholen. Zo zijn er veel meer voorbeelden:
- sporten meer stimuleren
- fietsen meer stimuleren en autorijden voor korte afstanden ontmoedigen
- ervoor zorgen dat overal in de buurt buiten gespeeld kan worden door kinderen
- ervoor zorgen dat kinderen die rond het middaguur op school blijven daar gezond eten)
...
Het is allemaal niet zo moeilijk. De overheid moet gewoon de regie nemen in plaats van alles aan de zogenaamde vrije markt over te laten.

quote:
Dat is allemaal wel heel erg vergezocht om de neoliberalen de schuld te geven van de snoepautomaten
Jij leest bijster slecht. Er staat dat het EEN van de vele symptomen is van decennialang neoliberaal beleid. Dat is helemaal niet vergezocht, het ligt volstrekt voor de hand. Het is de dichotomie tussen de overheid die voorschrijft wat moet en wat niet mag in het belang van de kinderen en de overheid die het aan de zogenaaamde vrije markt overlaat en de scholen die kiezen voor wat extra geld van Coca Cola en andere bedrijven in plaats van het belang van de kinderen te behartigen. Nogmaals, als je als kind dik wordt dan blijf je hoogstwaarschijnlijk dik!

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Let op, als een kind ooit dik is geworden dan gaan er andere mechanismen spelen: je bouwt extra vetcellen op (enkele jaren geleden bewezen) en als die vetcellen leeg zijn dan worden ze niet meer afgebroken (ook bewezen), lege vetcellen geven hongerinducerende hormonen af en zo zit je vast in een vicieuze circel/spiraal. Die kan doorbroken worden maar het is veel moeilijker dan wanneer je nooit dik bent geweest. Het is dus erg belangrijk dat het bij de kindjes goed gaat, dan is de kans groot dat het op volwassen leeftijd ook goed blijft gaan.

ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 10 juni 2017 @ 16:28:54 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171598797
Wat dachten jullie van al die miljarden subsidie aan McDonald's stoppen, en de privacy afbraak ongedaan maken?

Nogmaals, de middenklasse weet zich prima te wapenen door reclame bij golf en autoraces te verbieden. Hypocriet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171599901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:Een van de vele dingen die de overheid kan doen: snoeptautomaten (uiteraad inclusief frisdrank) verbieden op scholen.
Ah, ja het aloude linkse gedachte goed.
Laten we dingen gaan verbieden :{w
quote:
Zo zijn er veel meer voorbeelden:
- sporten meer stimuleren
- fietsen meer stimuleren en autorijden voor korte afstanden ontmoedigen
Ook dat gebeurt al natuurlijk, door de forse belastingen op autogebruik en bezit.
quote:
- ervoor zorgen dat kinderen die rond het middaguur op school blijven daar gezond eten
Mee eens, dat soort voorzieningen missen wel in Nederland.
quote:
Nogmaals, als je als kind dik wordt dan blijf je hoogstwaarschijnlijk dik!
Mijn oma zei decennia geleden al "dikke kinderen worden niet geboren, dikke kinderen worden gemaakt"
Mijn zus heeft 2 kinderen, 1 dag in de week past mijn moeder op ze als mijn zus werkt, en 1 dag in de week de andere oma.
Mijn moeder geeft ze fruit, maar de andere oma geeft ze snoep en koekjes, want: "fruit krijg je thuis wel, van oma krijg je wat lekkers" 8)7
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 16:28 schreef Klopkoek het volgende:
Wat dachten jullie van al die miljarden subsidie aan McDonald's stoppen, en de privacy afbraak ongedaan maken?
Jij doelt hierbij op de subsidie`s op mais in de VS ?
Wat gebruikt wordt voor de glucose-fructosestroop (wat als zoetstof in bijvoorbeeld Cola zit) en als veevoer voor koeien ?

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 10-06-2017 17:32:01 ]
pi_171599914
Wij zijn een van de weinige westerse landen waar de kinderen niet gewoon een gezonde maaltijd met de lunch op school krijgen.


Nee. Altijd maar die kleffe boterhammen meegeven. :r

Je moet eens kijken wat kinderen in Frankrijk, Spanje of Italie met de lunch geserveerd krijgen.











Ik zou dit graag willen in NL.
Achtergebleven gebied zijn we, wat dit betreft.

[ Bericht 14% gewijzigd door agter op 10-06-2017 17:32:17 ]
Make my day!
pi_171600017
Ja, dat zijn heel leuk opgemaakte bordjes voor waarschijnlijk een artikel of rapportage.
Maar hoe ziet dat er echt uit ?
  zaterdag 10 juni 2017 @ 17:33:12 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171600021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 17:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, ja het aloude linkse gedachte goed.
Laten we dingen gaan verbieden :{w
Is Theresa May links? Verbod koningin Thatcher?

Clowneske vormen neemt dit aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171600044
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 17:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, dat zijn heel leuk opgemaakte bordjes voor waarschijnlijk een artikel of rapportage.
Maar hoe ziet dat er echt uit ?
Wat ik van Italiaanse vrienden begrijp: gewoon goed, vers eten en gevarieerd.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')