abonnement Unibet Coolblue
pi_171184395
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:14 schreef toblorone het volgende:

[..]

In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
Amstel over laten slaan door IC's. Neem de metro maar vanaf Bimra of Centraal ofzo. Als er dan nog capaciteitsgebruik is dan liever gelijk zowel Duivendrecht als Amstel grondig verbouwen. Het liefst zou ik naar Bijlmer ook 4 sporen zien vanaf Centraal, en ook van Centraal naar Asra/Riekerpolder aansluiting. En ook in oostelijke richting, viersporigheid naar Hilversum en viersporigheid naar Almere Centrum.
Bier.
pi_171184435
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Bier.
pi_171184488
Ik heb een week vakantie en een hele goede dag en zeker vijf Weizen gedronken, sorry. Vakantiegeld ook, gelijk graafmachine geregeld en worteldoek en straatzand en een stratenmaker voor vrijdag.
Zaterdag van Zwolle naar Schiphol via Deventer (ik weet niet of er werkzaamheden zijn), dan drie nachtjes naar Schotland. Zinin.
Bier.
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:22:30 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171184562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:12:25 #180
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171186487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Sweet dreams... Het gaat allemaal niet gebeuren. Aan Schiphol gaat echt wel geklust worden, maar meer tunnelbuizen? Ik denk het niet. Kopsporen in de Schipholtunnel is helemaal zonde. De metro aansluiten vanaf Amsterdam-Zuid tot Schiphol? Ja, als die wordt doorgetrokken. Over bestaand spoor lijkt me nogal kansloos....

quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Kijk, dat horen we graag! Overigens hoorde ik dat omwonenden eigenlijk ook niet ongelukkig zijn: goederentreinen maken veel minder geluid en trillingen nu ze veel minder wissels door hoeven. Qua geluid wordt dat wel weer (groten)deels ongedaan gemaakt door snelheidsverhoging, maar toch...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171186902
Ach, Duitsland heeft het gebruik van lawaaiige goederenwagons al verboten, dus die gaan die kant alleen nog maar op met een bijzondere ontheffing, zoals de ertsboten. Containervervoer wordt stiller en stiller en dat is de grootste hap nu.

Technologie <3
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 23:24:24 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171186917
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171186969
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
Bier.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:26:52 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171187013
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.

[..]

Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:31:14 #185
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171187175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171187411
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Ik zou liever zien dat een van die extra sporen doorgetrokken wordt naar Meppel en dat er in Meppel hogesnelheidswissels komen. En dive unders bij Herfte.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 23:38:08 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171187436
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.

Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
quote:
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:48:34 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171187804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
Dat zou inderdaad kunnen.
quote:
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Tsja, heb je dat echt nodig? Ik denk het eigenlijk niet.

Stel, er gebeurt wat bij Vught Aansluiting, waardoor er helemaal niks meer naar het zuiden kan. Vanuit Utrecht krijg je 6 treinen per uur te verwerken: 4 intercities en 2 sprinters. Vanuit Oss komen er twee intercities en twee sprinters (plus wat spitsversterkers).

Dat zijn 10 treinen op een heel uur, er zijn 9 perronfases waarop je die kunt afhandelen (soms alleen bereikbaar met wat linkerspoor rijden, maar dat moet dan maar). Daarnaast zijn er nog twee spoortjes ten westen van het station (alleen bereikbaar vanaf sporen 7 en 8), en is er nog een terrein van NedTrain waar 4 sporen zijn aan de oostkant.

Als het station na een uur vol staat met treinen die geen kant op kunnen gaat er toch echt iets verkeerd :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 23:59:45 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171188128
Nu de autotreinen en dergelijke niet meer rijden is de noodzaak idd minder
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 08:29:26 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171190888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...

De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171193129
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...

De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
Dat ligt niet aan de infra maar aan de beperkte bijstuurcapaciteit die de extra mannetjes en vrouwtjes nodig hebben om andere treinen te bemensen. Je zou prima die extra sprinter via de IC sporen kunnen sturen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 25 mei 2017 @ 13:07:06 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171194982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 mei 2017 @ 14:04:55 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171196183
Van Somda:
quote:
Beperkt treinverkeer op de HSL. Volgens de reisinformatie door een defecte trein. Dat is inderdaad ook een manier om het te verwoorden.
Door een probleem ergens op de HSL zuid-sectie worden de stroomafnemers van alle treinen die er langs rijden vernield. De betreffende plek is om 6:15 nog altijd niet gevonden.
Hierdoor hebben een aantal ICd/1100 stammen en Thalystreinen hun 1,5 kV stroomafnemers verspeeld.
De 1119 had vanaf Rtd moeten rijden om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig was, maar had al twee defecte 1,5 kV stroomafnemers door dit geintje, dus zou dan (indien het probleem inderdaad nog aanwezig was) alle 1,5 kV stroomafnemers hebben verspeeld, dus dat werd het toch niet.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 14:27:34 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171196632
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Meer ijzer, meer asfalt
Altijd goed voor de economie
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171197927
quote:
13s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef James1988 het volgende:
Van Somda:

[..]

De geleidehoorns van de stroomafnemers worden eraf gereden bij een brug had ik begrepen
pi_171197984
quote:
13s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef James1988 het volgende:
Van Somda:

[..]

Het was een puinhoop vandaag. De ene na de andere trein kwam binnen met kapotte stroomafnemers en niemand kon ook maar iets vinden.
Ergens kwam uiteindelijk het idee om eens te kijken in de richting van de Willemsspoortunnel zelf ipv het HSL spoor.
Spoor H is een tijd buiten dienst geweest. Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd. Daarna is de verstoring weer opgeheven, maar zitten nu wel nog een heleboel Traxxen zonder geleidehoorns op de stroomafnemers. Die moeten dus allemaal vervangen worden. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken vóór morgenochtend.

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:27 ]
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 15:26:41 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171198005
Waarom worden alleen die van 1500V eraf gereden dan, die zijn toch niet in gebruik op de HSL? Of zitten die op dezelfde pantograaf?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171198048
Het was dus helemaal niet op het HSL spoor, maar na de Willemsspoortunnel bij Rotterdam Zuid.
In het begin dacht men dat het ergens bij de op- of afritten lag van de HSL omdat enkel ICd/1100/Thalys er last van had.
  donderdag 25 mei 2017 @ 15:39:38 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171198386
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:25 schreef MTL het volgende:

[..]

Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd.
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold. :X

Spoor HA is vlakbij het Hofplein... waren daar niet gisterenavond wat Feyenoordsupporters een feestje aan het bouwen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')