Amstel over laten slaan door IC's. Neem de metro maar vanaf Bimra of Centraal ofzo. Als er dan nog capaciteitsgebruik is dan liever gelijk zowel Duivendrecht als Amstel grondig verbouwen. Het liefst zou ik naar Bijlmer ook 4 sporen zien vanaf Centraal, en ook van Centraal naar Asra/Riekerpolder aansluiting. En ook in oostelijke richting, viersporigheid naar Hilversum en viersporigheid naar Almere Centrum.quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:14 schreef toblorone het volgende:
[..]
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Sweet dreams... Het gaat allemaal niet gebeuren. Aan Schiphol gaat echt wel geklust worden, maar meer tunnelbuizen? Ik denk het niet. Kopsporen in de Schipholtunnel is helemaal zonde. De metro aansluiten vanaf Amsterdam-Zuid tot Schiphol? Ja, als die wordt doorgetrokken. Over bestaand spoor lijkt me nogal kansloos....quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Kijk, dat horen we graag! Overigens hoorde ik dat omwonenden eigenlijk ook niet ongelukkig zijn: goederentreinen maken veel minder geluid en trillingen nu ze veel minder wissels door hoeven. Qua geluid wordt dat wel weer (groten)deels ongedaan gemaakt door snelheidsverhoging, maar toch...quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komenquote:Op woensdag 24 mei 2017 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.
[..]
Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
Ik zou liever zien dat een van die extra sporen doorgetrokken wordt naar Meppel en dat er in Meppel hogesnelheidswissels komen. En dive unders bij Herfte.quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.quote:Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
Tsja, heb je dat echt nodig? Ik denk het eigenlijk niet.quote:Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Dat ligt niet aan de infra maar aan de beperkte bijstuurcapaciteit die de extra mannetjes en vrouwtjes nodig hebben om andere treinen te bemensen. Je zou prima die extra sprinter via de IC sporen kunnen sturen.quote:Op donderdag 25 mei 2017 08:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...
De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
quote:Beperkt treinverkeer op de HSL. Volgens de reisinformatie door een defecte trein. Dat is inderdaad ook een manier om het te verwoorden.
Door een probleem ergens op de HSL zuid-sectie worden de stroomafnemers van alle treinen die er langs rijden vernield. De betreffende plek is om 6:15 nog altijd niet gevonden.
Hierdoor hebben een aantal ICd/1100 stammen en Thalystreinen hun 1,5 kV stroomafnemers verspeeld.
De 1119 had vanaf Rtd moeten rijden om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig was, maar had al twee defecte 1,5 kV stroomafnemers door dit geintje, dus zou dan (indien het probleem inderdaad nog aanwezig was) alle 1,5 kV stroomafnemers hebben verspeeld, dus dat werd het toch niet.
Meer ijzer, meer asfaltquote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
De geleidehoorns van de stroomafnemers worden eraf gereden bij een brug had ik begrepenquote:
Het was een puinhoop vandaag. De ene na de andere trein kwam binnen met kapotte stroomafnemers en niemand kon ook maar iets vinden.quote:
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold.quote:Op donderdag 25 mei 2017 15:25 schreef MTL het volgende:
[..]
Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |