ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-05-2017 19:20:14 ]
Heb afgelopen vrijdag nog bij de ''trdl' van Glenfinnan een hele rondleiding in het seinhuis gehad. Echt nog oude hendels om wissels om te leggen, niks digitaal. Hij kan ook niet zien waar een trein is, hij wordt alleen gebeld dat er een trein aankomt omdat de Token beschikbaar was enzo.
Was gewoon zo brutaal om te vragen of ik even binnen mocht kijken.
Wat trouwens nog kutter is qua internet aan boord is dat MyWay of zo wat Veolia toen had. Ja we hebben wel internet aan boord maar we blokkeren zo'n beetje alles omdat ANDERS het internet het niet meer doet
Op zondag 21 mei 2017 18:18 schreef Dr_Flash het volgende: Wat trouwens nog kutter is qua internet aan boord is dat MyWay of zo wat Veolia toen had. Ja we hebben wel internet aan boord maar we blokkeren zo'n beetje alles omdat ANDERS het internet het niet meer doet
Een van de redenen waarom de vlag uitging toen Veolijaa eindelijk opgedonderd was daar Anno 2017 boeit dat hele wifi in de trein sowieso niet echt meer want 24 GB bij Vodafone
Een van de redenen waarom de vlag uitging toen Veolijaa eindelijk opgedonderd was daar Anno 2017 boeit dat hele wifi in de trein sowieso niet echt meer want 24 GB bij Vodafone
Bij mij is het inmiddels 10GB bij KPN, dankzij KPN Compleet 20GB. Voor dezelfde prijs als toen ik het abonnement met 2GB(KPN Compleet werd 4GB) afsloot. Hoewel de laatste periode er 5GB was, en werd 10GB, gebruikte ik zelden meer dan 7GB.
19 Mei 2017 - Vandaag heb ik mij gewaagd naar het wereldberoemde Glenfinnan-viaduct, die zo populair werd door de Harry Potter-filmreeks. Dit viaduct kwam meermaals in beeld in diverse scenes. De lokale bevolking en overheid hebben er inmiddels een hele toeristische attractie van gemaakt, inclusief een Glenfinnan Visitors Center, mogelijke rondleiding naar het viaduct, bewegwijzering en een begaanbaar bergpad naar een paar uitzichtspunten op het viaduct.
Hier passeert de eerste stoomtrein van vandaag, de 'The Jacobite Morning Service' naar Mallaig, die zoals al de hele week met de fraaie Black 5, de 62005, rondrijdt tussen Fort William en Mallaig en terug.
19 Mei 2017 - Na de klik van de ochtendtrein naar Mallaig was er meer dan 4 uur over om even rond te wandelen. Ik ben uiteindelijk bij het Viewpoint bij het Viisitors Center beland, en strak op tijd passeert de fraaie trein het beroemde Glenfinnan-viaduct opweg naar Malaig.
Men had ff een blik Jappen geopend, kwartier voor doorkomst kwamen er ineens ruim 50 Jappen aan. Stonden daar met een man of 80... Bij de 2e foto stonden we met een man of 40. Daar zie je ook een aantal beneden op de weg staan, en via de verrekijker zag ik op de plek waar ik in de ochtend stond ook een hele groep staan.
Allemaal mede mogelijk gemaakt sinds ze er een grote toeristische attractie van gemaakt hebben. En wat vergeten ze? prullenbakken voor vuil. Hoewel er nauwelijks zwerfvuil te bekennen was, toch een beetje jammer.
Op zondag 21 mei 2017 19:05 schreef Dr_Flash het volgende: Ik breng lange treinreizen tegenwoordig voornamelijk door met een sudokuboekje en een Rubik's cube
Op zondag 21 mei 2017 19:23 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 19 Mei 2017 - Vandaag heb ik mij gewaagd naar het wereldberoemde Glenfinnan-viaduct, die zo populair werd door de Harry Potter-filmreeks. Dit viaduct kwam meermaals in beeld in diverse scenes. De lokale bevolking en overheid hebben er inmiddels een hele toeristische attractie van gemaakt, inclusief een Glenfinnan Visitors Center, mogelijke rondleiding naar het viaduct, bewegwijzering en een begaanbaar bergpad naar een paar uitzichtspunten op het viaduct.
Hier passeert de eerste stoomtrein van vandaag, de 'The Jacobite Morning Service' naar Mallaig, die zoals al de hele week met de fraaie Black 5, de 62005, rondrijdt tussen Fort William en Mallaig en terug.
[ afbeelding ] 19 Mei 2017 - Na de klik van de ochtendtrein naar Mallaig was er meer dan 4 uur over om even rond te wandelen. Ik ben uiteindelijk bij het Viewpoint bij het Viisitors Center beland, en strak op tijd passeert de fraaie trein het beroemde Glenfinnan-viaduct opweg naar Malaig.
Op zondag 21 mei 2017 18:36 schreef James1988 het volgende: Een trein heeft wel betere antennes dan een telefoon. Als ik in een DDZ zit zie ik toch net iets te vaak een "no signal"-melding in m'n scherm staan
toevallig in de voorste treinstel ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik krijg over enige tijd een auto met Wi-Fi hotspot die op 4G werkt. Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, naar het schijnt heeft dat ding een antenne die een stuk krachtiger is dan die van mijn telefoon.
Op zondag 21 mei 2017 21:50 schreef James1988 het volgende: Ik krijg over enige tijd een auto met Wi-Fi hotspot die op 4G werkt. Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, naar het schijnt heeft dat ding een antenne die een stuk krachtiger is dan die van mijn telefoon.
OnStar is echt MACHTIG IRRITANT in huurauto's. Fucking hell.
Maar ik huur niet meer zonder want internet in het buitenland <3 En het werkt verbazingwekkend snel want ze hebben soms contracten met heel veel verschillende providers in hetzelfde land dus je gaat gewoon naar de beste verbinding over, zoals het hoort.
FLIRT, tja, ik heb nog niet met de NS-units gereisd maar ik verwacht niet veel anders dan met andere vervoerders eigenlijk. Ik vind ze in de Arriva Zuid-Limburg-kleurstelling echt ontzettend mooi (maar die maakt zelfs een Citea mooi) en de Abellio's ook, maar de NS; bah. Jeetje.
Op zondag 21 mei 2017 19:56 schreef Zug-Chef het volgende: Gave platen Durk! Ik heb wel het gevoel dat beiden een klein beetje teveel naar links hangen of ligt dat aan mij?
Thanks!
Die laatste foto vond ik lastig om beter te krijgen, die eerste staat volgens mij wel goed
Ik vind de NS-FLIRTs van binnen een beetje druk ogen, dat komt hoofdzakelijk door die Mondriaan-achtige patroontjes op de wand van het toilet. Afgezien daarvan vind ik het een mooie trein.
Dat vind ik overigens ook voor het ICR: het materieel zelf ziet er prima uit (je zou niet zeggen dat het uit de jaren 80 stamt) maar die bestickering op de kopwanden vind ik net iets te veel van het goede.
Er zit zeker weer een uitzendkracht aan de knoppen. IC Den Haag -Enschede zit al vanuit de start achter een vertraagde sprinter aan te sukkelen. Goverwelle kunnen we er EINDELIJK voorbij