abonnement Unibet Coolblue
pi_171141775
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:37 schreef Nizno het volgende:
TS heeft dus elke keer naar bedrijf X gemeld dat het reeds voldaan is. Nu bij incassobureau kan hij best nog een berichtje sturen aangezien bedrijf X dan ook door incassobureau aan het werk wordt gezet.

[..]

er zit wel een verschil tussen het eerste bericht van TS en een situatie van jou.
Als hij het al gemeld heeft (of dit nu bij het bedrijf is die de vordering uit handen geeft of incassobureau doet er niet zoveel toe) en daar bewijs van heeft dan is de situatie vrijwel gelijk.

Maar voor 15 euro zou ik met niet zoveel zorgen maken, al helemaal niet als je het aan kunt tonen.
pi_171142192
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:36 schreef VanAvesaat het volgende:
Niet bellen.

Mail sturen met betaalbewijs en dat er niks te vorderen valt. Erbij vermelden dat als ze menen er wel recht op te hebben dat je de dagvaardiging tegemoet ziet.

Daarna niet meer reageren op hun mails. Als ze bellen kort verwijzen dat ze maar moeten dagvaarden, of gewoon de hoorn erop.

Incassobureau's doen niets met dit soort dingen. Ze blijven je bestoken, en als ze je genoeg bestookt hebben en willen gaan dagvaarden, dan pas is het moment dat ze inhoudelijk naar de zaak gaan kijken. Dan pas zien ze het betaalbewijs, en meestal hoor je er daarna niks meer van.

Dagvaarden ze, dan bewijs van betaling en je correspondentie aan de rechter laten zien, vergezeld van een tegeneis (kostenvergoeding en zo) en lachend zien hoe de rechter een streep door de vordering haalt en hun veroordeelt in het betalen van de kosten.

Eventueel rechtsbijstand inschakelen.
Eigenlijk is dit het enige juiste. Je kan 100 keer aangeven hoe het zit, maar inhoudelijk wordt toch nergens naar gekeken. Echt totaal niet.

Tweemaal heb ik (onterecht) met incassobureaus te maken gehad. Beide keren na de eerste brief een inhoudelijke mail gestuurd inclusief bewijs. Daarna wordt je gewoon nog maandenlang bestookt met telefoontjes en mailtjes zonder ook maar 1 reactie op je inhoudelijke mail te ontvangen.

Het interesseert ze bij kennelijk bij meerdere incassobureaus werkelijk geen moer of het dossier wat door de opdrachtgever wordt aangeleverd wel klopt. In plaats van eerst de zaak op juistheid en volledigheid te controleren wordt er meteen overgegaan tot het ernstig lastig vallen van vaak ook onschuldige burgers. Pas als je echt maandenlang volhoudt om geen cent te betalen gaat men daar eens verder kijken naar de inhoud.

Laat ze dus maar gaar koken in hun wanpraktijken. Ze doen zelf weinig moeite om een correcte afhandeling voor elkaar te krijgen, waarom zou je dat dan als consument wel doen?

1X kort inhoudelijk reageren (betaalbewijs sturen) en afsluiten met "indien u zich niet inhoudelijk kunt vinden in mijn zienswijze, ga ik er vanuit dat u uw bezwaren binnen 5 werkdagen kenbaar maakt. Indien inhoudelijke reactie binnen deze termijn uit blijft, ga ik er vanuit dat het dossier door u is gesloten". Meer aandacht verdienen die ratten niet.

En als ze bellen: verwijzen naar je mail en zeggen dat ze die per post of mail mogen beantwoorden.
Die lui bij het incassobureau zijn er op getraind om de "klant" toezeggingen te laten doen door je dingen in de mond te leggen. Alle gesprekken worden uiteraard opgenomen om als 'bewijs' voor gemaakte afspreken te dienen. Als je het telefoongesprek zo kort mogelijk houdt door alleen naar het eerdere mailtje te verwijzen, loop je het minste risico dat je uitspraken doet waar je achteraf spijt van krijgt.
pi_171156797
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]

2x
3x
pi_171173817
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:50 schreef r_one het volgende:

[..]

3x
quote:
Tijdlijn:

Begin april 2016: Automatische incasso abonnement mislukt
Medio april 2016: Herinnering ontvangen per post, diezelfde dag nog betaald.
Medio juni 2016: Ontvangst sommatie en aankondiging incassokosten
E-mail naar betreffende bedrijf gestuurd naar aanleiding van sommatie.
Bedrijf vraagt via reactie op e-mail om betalingsbewijs.
Dat betalingsbewijs heb ik ze dezelfde dag nog gestuurd.

Medio juni 2016 – Begin mei 2017: Geen bericht meer ontvangen van bedrijf, ik beschouw de zaak al die tijd als afgerond.
Begin mei 2017: Ontvangst brief met een vordering van dezelfde factuur.
Maandag daaropvolgend heb ik het bedrijf een mail met het betalingsbewijs en het eerdere mailcontact gestuurd.
Geen reactie vanuit bedrijf.
20 mei 2017: Ik ontvang een brief van een incassobureau over bovenstaande factuur. (Met incassokosten :') ) Ze verzoeken binnen 5 dagen te betalen.
Ik tel hier 2 contactmomenten.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_171174220
quote:
99s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:54 schreef CaLeX het volgende:
Ik tel hier 2 contactmomenten.
Medio juni 2016: Ontvangst sommatie en aankondiging incassokosten
1. E-mail naar betreffende bedrijf gestuurd naar aanleiding van sommatie.
Bedrijf vraagt via reactie op e-mail om betalingsbewijs.
2. Dat betalingsbewijs heb ik ze dezelfde dag nog gestuurd.
Medio juni 2016 – Begin mei 2017: Geen bericht meer ontvangen van bedrijf, ik beschouw de zaak al die tijd als afgerond.
Begin mei 2017: Ontvangst brief met een vordering van dezelfde factuur.
3. Maandag daaropvolgend heb ik het bedrijf een mail met het betalingsbewijs en het eerdere mailcontact gestuurd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171174320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Medio juni 2016: Ontvangst sommatie en aankondiging incassokosten
1. E-mail naar betreffende bedrijf gestuurd naar aanleiding van sommatie.
Bedrijf vraagt via reactie op e-mail om betalingsbewijs.
2. Dat betalingsbewijs heb ik ze dezelfde dag nog gestuurd.
Medio juni 2016 – Begin mei 2017: Geen bericht meer ontvangen van bedrijf, ik beschouw de zaak al die tijd als afgerond.
Begin mei 2017: Ontvangst brief met een vordering van dezelfde factuur.
3. Maandag daaropvolgend heb ik het bedrijf een mail met het betalingsbewijs en het eerdere mailcontact gestuurd.
Dat dus. Ik tel er 3.
  donderdag 25 mei 2017 @ 10:43:45 #107
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171192262
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat heeft hij al zwart op wit ;)

Ik zou ze via mail aangeven dat ik de openstaande vordering betwist daar deze reeds voldaan is, en hen daarbij ook een bewijs van betaling geven. Mochten zij alsnog blijven vordering dan zou ik aangeven dat ik ook de tijd voor een rechtszaak vergoed wil zien.
Misschien handig om te controleren of je het toendertijd niet naar een verkeerd rekeningnummer hebt overgemaakt?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171194755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:43 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Misschien handig om te controleren of je het toendertijd niet naar een verkeerd rekeningnummer hebt overgemaakt?
TS heeft op pagina 2 al aangegeven dit 3x gedaan te hebben ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171204195
Update?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 11:51:54 #110
90400 longinus
Hollander
pi_171217717
Als je al betaald hebt en je hebt het bewijs ervan dan een zak chips kopen en afwachten, als ze er een rechtszaak van maken dan een tegenvordering indienen van de door jou gemaakte kosten.
Dit kan je ze mailen, heb je weer een document voor je dossier.
Als je alleen het bedrag van de vordering hebt overgemaakt en niet hun incassokosten dan willen ze wel eens hun incassokosten er eerst aftrekken en dan blijft er idd nog een vordering over.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:28:03 #111
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171227744
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.

Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.

Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.

Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....' O+
_O_ _O_ _O_ _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')