Ook dat, ja.quote:Op maandag 22 mei 2017 11:26 schreef baskick het volgende:
[..]
Die hanteren meestal ook een drempelbedrag, toch? Gezien de hoofdsom van 15 euro zal die waarschijnlijk niet gehaald worden.
dit soort klein bier incasso's worden gebundeld en door verkocht.quote:Op maandag 22 mei 2017 13:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee hoor, die sturen gewoon een rekening naar de opdrachtgever voor werkzaamheden wegens een onterecht ingediende vordering. Of geloof jij dat die de werkzaamheden op eigen kosten uitvoeren als de opdrachtgever foute zaken aanlevert?
Meer mensen die geen zin hebben om maar tijd te blijven steken in de fouten van een ander.quote:Op maandag 22 mei 2017 14:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Iets teveel toetsenbordenhelden hier.
Ik heb misschien een iets ander leven. Ik zou dat soort gemekker er niet bij kunnen hebben. Als ik zo'n onterechte vordering in een hoek gooi onder het motto 'brief in hoek is probleem in hoek' zoals hiervóór al 50 keer geadviseerd, heb ik alleen mezelf ermee. Want ze zullen blijven zeuren en ik weet te zijner tijd ook niet meer precies hoe het nou zat. Moet ik me daar óók weer in verdiepen. Vandaar dat ik altijd gelijk bel en aan de bel trek.quote:Op maandag 22 mei 2017 14:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Meer mensen die geen zin hebben om maar tijd te blijven steken in de fouten van een ander.
Jij vraagt zeker ook 10x aan het meisje in de supermarkt of ze dat dubbeltje die je teveel terug hebt gekregen echt niet terug hoeft?
Volgens mij is hier helemaal niet geadviseerd om de onterechte vordering in een hoek te gooien?quote:Op maandag 22 mei 2017 14:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb misschien een iets ander leven. Ik zou dat soort gemekker er niet bij kunnen hebben. Als ik zo'n onterechte vordering in een hoek gooi onder het motto 'brief in hoek is probleem in hoek' zoals hiervóór al 50 keer geadviseerd, heb ik alleen mezelf ermee. Want ze zullen blijven zeuren en ik weet te zijner tijd ook niet meer precies hoe het nou zat. Moet ik me daar óók weer in verdiepen. Vandaar dat ik altijd gelijk bel en aan de bel trek.
Even teruglezenquote:Op maandag 22 mei 2017 14:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb misschien een iets ander leven. Ik zou dat soort gemekker er niet bij kunnen hebben. Als ik zo'n onterechte vordering in een hoek gooi onder het motto 'brief in hoek is probleem in hoek' zoals hiervóór al 50 keer geadviseerd, heb ik alleen mezelf ermee. Want ze zullen blijven zeuren en ik weet te zijner tijd ook niet meer precies hoe het nou zat. Moet ik me daar óók weer in verdiepen. Vandaar dat ik altijd gelijk bel en aan de bel trek.
Dit dus.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:45 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Aan de andere kant... Als de Email er ligt, kan een telefonische toelichting vaak alle openstaande issues in 1 keer oplossen.
Wat een heel hoop tijd en energie kan schelen.
Het zou ook zo maar kunnen dat de betaling wel naar het juiste rekeningnummer gedaan is, maar met een verkeerd betalingskenmerkquote:Op zondag 21 mei 2017 14:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Stel dat TS het naar een verkeerd rekeningnummer heeft overgemaakt. Dan blijft het incassoburo terecht aanmanen en geeft het daarna uit handen aan een deurwaarder. Dan ben je nóg verder van huis.
En er een fortuin aan belkosten aan spenderen,de wederpartij kan makkelijk je telefoontje ontkennen,als het op schrift staat is het makkelijker te bewijzen,ik zou wel even met je mailverkeer iedere keer een BCC meesturen,die tonen aan dat je op een bepaalde datum en tijd een mailtje verstuurd hebt.quote:Op maandag 22 mei 2017 14:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit dus.
En: zoek hulp als je een belfobie hebt. In al die uren discussie had TS al 450 telefoontjes kunnen plegen.
Allemachtig!!!!
Lastig he, een keer geen gelijk hebben op een internet forum.quote:Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.
Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.
Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.
Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....'
Haal je ondertitel maar weer weg, want die slaat nergens op, dit verhaal gelezen hebbende.quote:Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.
Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.
Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.
Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....'
Eens dat TS genoeg gedaan heeft, maar ik zou hier nog wel een keer op reageren. Kleine moeite voor een hoop (tijds)winst.quote:Op maandag 22 mei 2017 15:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lastig he, een keer geen gelijk hebben op een internet forum.
Gebeurt mij iedere week wel een paar keer, deal with it.
- TS heeft betaald
- TS heeft 3x contact gehad
- TS heeft genoeg gedaan
En natuurlijk, als TS er niet van slaapt kan hij gerust iedere dag een belletje doen.
Maar persoonlijk zou ik er geen tijd meer aan wagen.
Waarom niet? Er is geen vordering, het is betaald, het is gemeld.
En TS heeft al aangetoont dat die wel betaalt heb via de mailquote:Op zondag 21 mei 2017 19:43 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Voor wat het incassobureau betreft heeft TS niet betaalt, en nemen ze de volgende normale stap om TS tot betalen te dwingen.
Dit dus. Fuck dit soort verschrikkelijk irritante bedrijven.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:36 schreef VanAvesaat het volgende:
Niet bellen.
Mail sturen met betaalbewijs en dat er niks te vorderen valt. Erbij vermelden dat als ze menen er wel recht op te hebben dat je de dagvaardiging tegemoet ziet.
Daarna niet meer reageren op hun mails. Als ze bellen kort verwijzen dat ze maar moeten dagvaarden, of gewoon de hoorn erop.
Incassobureau's doen niets met dit soort dingen. Ze blijven je bestoken, en als ze je genoeg bestookt hebben en willen gaan dagvaarden, dan pas is het moment dat ze inhoudelijk naar de zaak gaan kijken. Dan pas zien ze het betaalbewijs, en meestal hoor je er daarna niks meer van.
Dagvaarden ze, dan bewijs van betaling en je correspondentie aan de rechter laten zien, vergezeld van een tegeneis (kostenvergoeding en zo) en lachend zien hoe de rechter een streep door de vordering haalt en hun veroordeelt in het betalen van de kosten.
Eventueel rechtsbijstand inschakelen.
Hoezo werkte niet? Hij heeft nu toch bewijs dat hij betaald heeft en bewijs dat hij dit twee maal heeft aangetoond?quote:Op zondag 21 mei 2017 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet. OP lezen aub.
quote:Op zondag 21 mei 2017 15:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor alle 'niets doen' roeperts, TS gaat op zijn kloten krijgen + de kosten van de zaak voor zich krijgen van een rechter als het incassobureau dagvaard.
email of briefje naar incasso toko met bewijs van betalen van die factuur en vragen je direct de dagvaarden als ze menen toch geld van je te krijgen.
TS heeft 3x gereageerd.quote:Op maandag 22 mei 2017 17:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Eens dat TS genoeg gedaan heeft, maar ik zou hier nog wel een keer op reageren. Kleine moeite voor een hoop (tijds)winst.
Maar heeft hij dat ook al aan het incassobureau laten zien? Lijkt me een kleine moeite om hun ook het betalingsbewijs en e-mailwisseling door te sturen. Dan kunnen zij ook zien dat hun opdrachtgever een fout heeft gemaakt.quote:Op maandag 22 mei 2017 18:39 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
En TS heeft al aangetoont dat die wel betaalt heb via de mail
Nee al helemaal niet voor 15 euro.quote:
2xquote:Op maandag 22 mei 2017 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
TS heeft 3x gereageerd.
Waarom zou dat nu anders gaan?
informeren en als ze er niets mee doen dan is het hun probleem.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 09:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
ga er namelijk wel van uit dat de rechtbank wel begrijpt dat de vordering onterecht is en dat dit ook wel duidelijk is gezien de correspondentie waaronder een bevestiging van de hostingprovider dat het abonnement is opgezegd en bewijs dat die correspondentie door mij is doorgestuurd naar interum justitia.
Al lang gedaan, zelfs de bewijzen nog van maar toch blijft Interum justitia gemiddeld elk half jaar een brief sturen (zelfs met voorstellen zoals betaal de helft en we sluiten het dossier) en/of bellen (ook met een autodialer 088 nr die ophangt als je opneemt), in eerste instantie nog op gereageerd maar als je na 6 jaar nog door blijft gaan kun je wat mij betreft in de stront zakken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:57 schreef CaLeX het volgende:
informeren en als ze er niets mee doen dan is het hun probleem.
ik moest even grinnikenquote:Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.
Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.
Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.
Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....'
er zit wel een verschil tussen het eerste bericht van TS en een situatie van jou.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Al lang gedaan, zelfs de bewijzen nog van maar toch blijft Interum justitia gemiddeld elk half jaar een brief sturen (zelfs met voorstellen zoals betaal de helft en we sluiten het dossier) en/of bellen (ook met een autodialer 088 nr die ophangt als je opneemt), in eerste instantie nog op gereageerd maar als je na 6 jaar nog door blijft gaan kun je wat mij betreft in de stront zakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |