abonnement Unibet Coolblue
pi_171116805
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Die hanteren meestal ook een drempelbedrag, toch? Gezien de hoofdsom van 15 euro zal die waarschijnlijk niet gehaald worden.
Ook dat, ja.

Een advies zal er nog wel af kunnen maar dat advies heeft TS hier ook al gekregen.
  maandag 22 mei 2017 @ 14:33:50 #77
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_171116845
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:02 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee hoor, die sturen gewoon een rekening naar de opdrachtgever voor werkzaamheden wegens een onterecht ingediende vordering. Of geloof jij dat die de werkzaamheden op eigen kosten uitvoeren als de opdrachtgever foute zaken aanlevert?
dit soort klein bier incasso's worden gebundeld en door verkocht.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_171116850
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Iets teveel toetsenbordenhelden hier. :P
Meer mensen die geen zin hebben om maar tijd te blijven steken in de fouten van een ander.

Jij vraagt zeker ook 10x aan het meisje in de supermarkt of ze dat dubbeltje die je teveel terug hebt gekregen echt niet terug hoeft?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 22 mei 2017 @ 14:41:41 #79
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171117013
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Meer mensen die geen zin hebben om maar tijd te blijven steken in de fouten van een ander.

Jij vraagt zeker ook 10x aan het meisje in de supermarkt of ze dat dubbeltje die je teveel terug hebt gekregen echt niet terug hoeft?
Ik heb misschien een iets ander leven. Ik zou dat soort gemekker er niet bij kunnen hebben. Als ik zo'n onterechte vordering in een hoek gooi onder het motto 'brief in hoek is probleem in hoek' zoals hiervóór al 50 keer geadviseerd, heb ik alleen mezelf ermee. Want ze zullen blijven zeuren en ik weet te zijner tijd ook niet meer precies hoe het nou zat. Moet ik me daar óók weer in verdiepen. Vandaar dat ik altijd gelijk bel en aan de bel trek.
pi_171117078
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb misschien een iets ander leven. Ik zou dat soort gemekker er niet bij kunnen hebben. Als ik zo'n onterechte vordering in een hoek gooi onder het motto 'brief in hoek is probleem in hoek' zoals hiervóór al 50 keer geadviseerd, heb ik alleen mezelf ermee. Want ze zullen blijven zeuren en ik weet te zijner tijd ook niet meer precies hoe het nou zat. Moet ik me daar óók weer in verdiepen. Vandaar dat ik altijd gelijk bel en aan de bel trek.
Volgens mij is hier helemaal niet geadviseerd om de onterechte vordering in een hoek te gooien?
Vrijwel iedereen zegt "stuur een email".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171117141
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb misschien een iets ander leven. Ik zou dat soort gemekker er niet bij kunnen hebben. Als ik zo'n onterechte vordering in een hoek gooi onder het motto 'brief in hoek is probleem in hoek' zoals hiervóór al 50 keer geadviseerd, heb ik alleen mezelf ermee. Want ze zullen blijven zeuren en ik weet te zijner tijd ook niet meer precies hoe het nou zat. Moet ik me daar óók weer in verdiepen. Vandaar dat ik altijd gelijk bel en aan de bel trek.
Even teruglezen ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 22 mei 2017 @ 14:51:02 #82
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171117222
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:45 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Aan de andere kant... Als de Email er ligt, kan een telefonische toelichting vaak alle openstaande issues in 1 keer oplossen.
Wat een heel hoop tijd en energie kan schelen.
Dit dus.

En: zoek hulp als je een belfobie hebt. In al die uren discussie had TS al 450 telefoontjes kunnen plegen.

Allemachtig!!!!
  maandag 22 mei 2017 @ 14:52:36 #83
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_171117257
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Stel dat TS het naar een verkeerd rekeningnummer heeft overgemaakt. Dan blijft het incassoburo terecht aanmanen en geeft het daarna uit handen aan een deurwaarder. Dan ben je nóg verder van huis.
Het zou ook zo maar kunnen dat de betaling wel naar het juiste rekeningnummer gedaan is, maar met een verkeerd betalingskenmerk

Of het incassobureau probeert TS kaal te plukken over ¤0,25 aan administratiekosten. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 22 mei 2017 @ 15:00:13 #84
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_171117445
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.

Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.

Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.

Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....' O+
pi_171117507
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit dus.

En: zoek hulp als je een belfobie hebt. In al die uren discussie had TS al 450 telefoontjes kunnen plegen.

Allemachtig!!!!
En er een fortuin aan belkosten aan spenderen,de wederpartij kan makkelijk je telefoontje ontkennen,als het op schrift staat is het makkelijker te bewijzen,ik zou wel even met je mailverkeer iedere keer een BCC meesturen,die tonen aan dat je op een bepaalde datum en tijd een mailtje verstuurd hebt.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_171118283
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.

Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.

Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.

Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....' O+
Lastig he, een keer geen gelijk hebben op een internet forum.
Gebeurt mij iedere week wel een paar keer, deal with it.

- TS heeft betaald
- TS heeft 3x contact gehad
- TS heeft genoeg gedaan

En natuurlijk, als TS er niet van slaapt kan hij gerust iedere dag een belletje doen.
Maar persoonlijk zou ik er geen tijd meer aan wagen.

Waarom niet? Er is geen vordering, het is betaald, het is gemeld.
pi_171118399
Als er wel een terecht vordering zou zijn, ligt het anders.
Heb dat ooit eens gehad met de Informatie Beheer Groep ergens in 2000.
Ik moest toen een fors bedrag terugbetalen, kon niet goed aantonen dat ik uitwonend was geweest toen ik stufi ontving en kreeg pas bericht toen de deurwaarder al was ingeschakeld.

Kijk, dan is het wel zorg om snel wat te regelen.
pi_171118491
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.

Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.

Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.

Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....' O+
Haal je ondertitel maar weer weg, want die slaat nergens op, dit verhaal gelezen hebbende.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171120847
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lastig he, een keer geen gelijk hebben op een internet forum.
Gebeurt mij iedere week wel een paar keer, deal with it.

- TS heeft betaald
- TS heeft 3x contact gehad
- TS heeft genoeg gedaan

En natuurlijk, als TS er niet van slaapt kan hij gerust iedere dag een belletje doen.
Maar persoonlijk zou ik er geen tijd meer aan wagen.

Waarom niet? Er is geen vordering, het is betaald, het is gemeld.
Eens dat TS genoeg gedaan heeft, maar ik zou hier nog wel een keer op reageren. Kleine moeite voor een hoop (tijds)winst.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_171122523
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Voor wat het incassobureau betreft heeft TS niet betaalt, en nemen ze de volgende normale stap om TS tot betalen te dwingen.
En TS heeft al aangetoont dat die wel betaalt heb via de mail
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  maandag 22 mei 2017 @ 18:52:44 #91
132191 -jos-
Money=Power
pi_171122755
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:36 schreef VanAvesaat het volgende:
Niet bellen.

Mail sturen met betaalbewijs en dat er niks te vorderen valt. Erbij vermelden dat als ze menen er wel recht op te hebben dat je de dagvaardiging tegemoet ziet.

Daarna niet meer reageren op hun mails. Als ze bellen kort verwijzen dat ze maar moeten dagvaarden, of gewoon de hoorn erop.

Incassobureau's doen niets met dit soort dingen. Ze blijven je bestoken, en als ze je genoeg bestookt hebben en willen gaan dagvaarden, dan pas is het moment dat ze inhoudelijk naar de zaak gaan kijken. Dan pas zien ze het betaalbewijs, en meestal hoor je er daarna niks meer van.

Dagvaarden ze, dan bewijs van betaling en je correspondentie aan de rechter laten zien, vergezeld van een tegeneis (kostenvergoeding en zo) en lachend zien hoe de rechter een streep door de vordering haalt en hun veroordeelt in het betalen van de kosten.

Eventueel rechtsbijstand inschakelen.
Dit dus. Fuck dit soort verschrikkelijk irritante bedrijven.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_171122996
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet. OP lezen aub.
Hoezo werkte niet? Hij heeft nu toch bewijs dat hij betaald heeft en bewijs dat hij dit twee maal heeft aangetoond?

quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor alle 'niets doen' roeperts, TS gaat op zijn kloten krijgen + de kosten van de zaak voor zich krijgen van een rechter als het incassobureau dagvaard.

email of briefje naar incasso toko met bewijs van betalen van die factuur en vragen je direct de dagvaarden als ze menen toch geld van je te krijgen.
_O-

Ehm, nee, zo werkt dat gelukkig niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_171123957
quote:
99s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:13 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Eens dat TS genoeg gedaan heeft, maar ik zou hier nog wel een keer op reageren. Kleine moeite voor een hoop (tijds)winst.
TS heeft 3x gereageerd.
Waarom zou dat nu anders gaan?
pi_171136203
ik mis waarschijnlijk nog iets.. er van uitgaand dat iedereen een smartphone heeft. Neem gewoon (al) je gesprekken op. Is net zo hard als zwart-op-wit en volkomen legaal( met een paar voorwaarden :D )
newb
pi_171136719
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 18:39 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

En TS heeft al aangetoont dat die wel betaalt heb via de mail
Maar heeft hij dat ook al aan het incassobureau laten zien? Lijkt me een kleine moeite om hun ook het betalingsbewijs en e-mailwisseling door te sturen. Dan kunnen zij ook zien dat hun opdrachtgever een fout heeft gemaakt.

Bedrijf dat het incassobureau heeft ingeschakeld heeft duidelijk de communicatie niet in orde, want anders hadden ze op basis van het betalingsbewijs al kunnen zien waar het mis is gegaan. (Als TS bijv. idd naar het verkeerde rekeningnummer had overgemaakt hadden ze dat op basis van het betalingsbewijs kunnen zien en aangeven bij TS).
pi_171136879
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:04 schreef heiden6 het volgende:

Ehm, nee, zo werkt dat gelukkig niet.
Nee al helemaal niet voor 15 euro.

Krijg zelf nog met enige regelmaat een schrijven van Interum justitia :') over een volgens hun openstaande rekening bij een hostingprovider (waar ik 8 jaar geleden bij zat), dat gaat om nog geen 200 euro en interum blijft wel dreigen met een kort geding maar tot op heden gebeurt er niks. Laatste keer dat ze belden heb ik ook gewoon gezegd dat ik niet kan wachten tot de zaak, ga er namelijk wel van uit dat de rechtbank wel begrijpt dat de vordering onterecht is en dat dit ook wel duidelijk is gezien de correspondentie waaronder een bevestiging van de hostingprovider dat het abonnement is opgezegd en bewijs dat die correspondentie door mij is doorgestuurd naar interum justitia.
pi_171139225
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

TS heeft 3x gereageerd.
Waarom zou dat nu anders gaan?
2x

Van stilzwijgen gaat het sowieso niet weg. Met een belletje, een forward van het mailtje van juni 2016 en een "Ik ga er vanuit dat de zaak hiermee afgedaan is" kan je jezelf een hoop gezeur besparen.

Zoiets dus:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

ga er namelijk wel van uit dat de rechtbank wel begrijpt dat de vordering onterecht is en dat dit ook wel duidelijk is gezien de correspondentie waaronder een bevestiging van de hostingprovider dat het abonnement is opgezegd en bewijs dat die correspondentie door mij is doorgestuurd naar interum justitia.
informeren en als ze er niets mee doen dan is het hun probleem.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_171141387
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:57 schreef CaLeX het volgende:

informeren en als ze er niets mee doen dan is het hun probleem.

Al lang gedaan, zelfs de bewijzen nog van maar toch blijft Interum justitia gemiddeld elk half jaar een brief sturen (zelfs met voorstellen zoals betaal de helft en we sluiten het dossier) en/of bellen (ook met een autodialer 088 nr die ophangt als je opneemt), in eerste instantie nog op gereageerd maar als je na 6 jaar nog door blijft gaan kun je wat mij betreft in de stront zakken.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:36:52 #99
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_171141666
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat dat nou in z'n werk, even bellen naar een incassoburo? Want ik hoor mijn mede FOK!kers al roepen: 'Ieeeeuwwwwww ENGGGGGGG'. Nee heren, is niet eng.

Je pakt de brief van het incassoburo. Je belt het nummer wat in koeienletters ergens moet staan. Er neemt iemand op. Je zegt 'goedemorgen' en je zegt dat je belt over een brief over een vordering. DAN GEBEURT ER NIETS. Niets engs!
Je wordt doorgeschakeld en een ander iemand neemt de telefoon over. NIET OPHANGEN. ER GEBEURT NIETS. Je noemt je naam en je zegt opnieuw dat je belt over een onterechte vordering. De persoon wil vast graag weten wat het dossiernummer is (voor alle gegevens). Even zoeken in de tekst van de brief en dan noem je dat. DAN GEBEURT ER NIETS. GEEN KERNBOM, NIETS.
Zij zal dan zien dat er inderdaad een vordering is op jou. Van, in dit geval, 15 euri! Dan vertel je dat je allanggggg betaald hebt etc. etc. Dit stukje gaat vanzelf. Het is je eigen verhaal.

Dan zegt zij/hij iets terug. NIET OPHANGEN NU. DIT HOORT ZO. Daar reageer jij weer op en zó gaat het allemaal zo heerlijk makkelijk. Vraag en antwoord. Vraag en antwoord. Uiteindelijk komen jullie dan op 'Ohhhhh, daarom dit misverstand!'. Tegen die tijd gaat alles zó makkelijk dat je, echt waar, niet meer wilt ophangen! Ik zwéér het je.

Uiteindelijk zul je toch moeten, want zij doet ook maar haar werk. Héb je dan opgehangen, dan kijk je dromerig in de verte en denk je: 'kreeg ik maar vaker zulke post....' O+
ik moest even grinniken _O-
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 23 mei 2017 @ 12:37:34 #100
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_171141694
TS heeft dus elke keer naar bedrijf X gemeld dat het reeds voldaan is. Nu bij incassobureau kan hij best nog een berichtje sturen aangezien bedrijf X dan ook door incassobureau aan het werk wordt gezet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Al lang gedaan, zelfs de bewijzen nog van maar toch blijft Interum justitia gemiddeld elk half jaar een brief sturen (zelfs met voorstellen zoals betaal de helft en we sluiten het dossier) en/of bellen (ook met een autodialer 088 nr die ophangt als je opneemt), in eerste instantie nog op gereageerd maar als je na 6 jaar nog door blijft gaan kun je wat mij betreft in de stront zakken.
er zit wel een verschil tussen het eerste bericht van TS en een situatie van jou.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')