abonnement Unibet Coolblue
pi_171074103
Oké... Ik heb een domme fout gemaakt.

Ik was m'n bios password vergeten. En kreeg geen code om zon backdoor password te regelen.

Het gaat om de Acer Travelmate P273-M

Ik heb toen de Enhance BIOS boot mode feature van de officiële site gedownload op mijn type laptop.

Maar het domme is. Na het uitpakken van de zip. Heb ik de exe file geopend en blind op OK gedrukt. Zonder te lezen. Toen sloot de laptop af en was ie een proces aan het doen. eenmaal 100% sloot hij af. Waarna ik hem opstartte en de melding "NO bootable devices" kreeg. En als ik de bios in wilde vroeg hij alweer voor t wachtwoord.

Ik snap dat ik een domme fout heb gemaakt door blindelings oké te drukken .

Heb wel een Windows 10 bootable installatie USB. Maar hoe krijg ik die nou aan de praat als de hele pc niet meer opstart. En alleen bios kan terwijl die op vergrendeling staat.
pi_171074130
Google op "Acer Travelmate P273-M bios password reset"

Verder: _O- _O- _O- :|W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171074156
Ik kan vrij weinig nog als het besturingssysteem niet meer herkend word/opstart
En de bootable USB niet gepakt word.
En ook nog eens een bios die op slot staat. Heb gegoogled ofc
pi_171074224
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 16:04 schreef Vurnality het volgende:
Heb gegoogled ofc
Dan houdt het voor ons ook op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 17:41:04 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171076625
En bij het opstarten als een malle op F12 drukken helpt ook niet om heet boot options menu te openen?
So we just called him Fred
pi_171079782
Ok, dus het BIOS wachtwoord is kwijt. En je hebt de Enhance BIOS boot mode aangezet. Volgens mij is dat gewoon AHCI mode voor de harde schijf aangezet.
Je schijf werd eerst aangestuurd via IDE, en daarom boot hij niet.

Voordat iemand gaat zoeken: volgens mij zit de CMOS batterij bij dit model onderop het moederbord, dus daarvoor moet de hele laptop uit elkaar. IIRC.

Je hebt 3 opties: het masterwachtwoord achterhalen voor dit model.
In safe mode van Windows gaan. Kan volgens mij met een Windows DVD of stick. Laat maar weten als je dit lukt. Beetje veel typwerk anders.
Optie 3: harde schijf eruit en handmatig in de registry editten.
pi_171079930
Hou Alt+Escape eens ingedrukt terwijl je hem aanzet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')