abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_480478
Hier een topic voor mensen die vinden dat Louis van Gaal wegmoet als bondscoach of juist niet.

Van mij moet Ome louis zo snel mogelijk weg als bondscoach, behalve dat het nog steeds een arrogante lul is, maakt hij op tactische blunders.

Om te beginnen zet hij spelers op plaatsen waar ze nog nooit gespeeld hebben (bijv. reiziger/hofland linksback, bogarde linkshalf) Verder heeft hij weinig oog voor de balans tussen links en rechtspoten. Tegen Spanje had nederland in de defensie te veel linkspoten lopen en ook op rechtsmidden stelt Van Gaal nogal een de linkspoot Cocu op.
Verder speelt hij onlogische systemen waar zelfs de broodvoetballers van het Nederlands XI-elftal niks van begrijpen. Zelfs de duitsers spelen niet meer met vijf middenvelders omdat dat niet werkt.
Daarnaast ropet ome Louis de verkeerde spelers op voor Oranje, wat moet Melchiot daar....??? En Ricksen...??? En Witsche...?? (hij was tegen ierland diegene met het meeste balverlies etc). Ook zet hij te veel jonkies in het elftal. Dat doe je pas als de overwinning binnen is en niet eerder. Dus van Bommel voorlopig op de bank en Bosvelt in de basis!
Nou dit was het voorlopig zij toch aardig wat argumenten!

  zondag 19 november 2000 @ 22:19:45 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_481270
Doe je huiswerk, dan weet je waarom veel spelers ontbraken...meer heb ik er niet op te zeggen

Gegroet

pi_481637
Ik was sowieso al niet blij met de aanstelling van van Gaal als Bondscoach, dus mijn mening is wel duidelijk: wegwezen met die Arrogante neus.

Ben zelf bij Nederland - Ierland geweest (was voor Ierland natuurlijk ) En als er toch 1 land is wat al meer als 100 jaar het zelfde systeem speelt, is dat Ierland wel. Dus als er 1 land is waarvan je weet hoe die speelstijl het beste te bestrijden, dan is dat Ierland.

Nou ik heb het gezien, een ware overrompeling van de tegenstander was het met een volledige overklassing van het middenveld en het met regelmaat creeren van goede kansen. En dan heb ik het nu dus over Ierland dat Nederland van de mat speelde. het is dat de Ieren niet al lang bij rust of snel erna de wedstrijd beslits hadden en NL nog meedeed en uiteindelijk via een afgeweken bal op 2-2 kwam.

Maar de speelstijl: Bouwma was echt dramatisch slecht, zelfde gold voor Witschge. Het middenveld was hopeloos, Davids was ook een stuk van zijn 'bite' kwijt en ook Vna Der Sar keepte zeer onzeker.

En dit heeft zich alleen maar doorgezet. Van der Sar staat met regelmaat als een dweil te keepen, maar staat nog gewoon in de basis, standaard. Witschge wordt geselecteerd op basis van 1 goede wedstrijd van zijn kant, tegen Fortuna uit, maar faalde hopeloos. Davids is na Euro 2000 ook niet meer wat ie geweest is. Hopeloos uit vorm. Cocu mag weer elke wedstrijd op een andere plek beginnen om gedurende de wedstrijd op 2 of 3 verschillende posities te staan uiteindelijk. Bouwma kan het niveau gecombineerd met de druk duidelijk nog niet aan, Seedorf heet zelden een goede wedstrijd in oranje gespeeld etc

En wat doet Van Gaal? Die laat dit soort spelers maar blijven opdraven, roeleert als een bezetene met de posities waardoor geen enkele speler echt goed ingespeeld raakt in het team er er gewoon geen goed ingespeeld team staat. Elke lijn ontbreekt.

Meest duidelijk is dat nog te zien geweest in de verdediging. Zowel tegen Ierland als Tegen Portugal een tegengoal wegens een enorme blunder achterin. En het was dat beide landen niet beter profiteerden daarvan, want eens een (niet zo'n grote fout) moet kunnen, maar ik telde er beide wedstrijden met gemak een hand vol, en dan waren een aantal van die fouten gewoon colossaal. Kwa communicatie achterin lijkt het gewoon op een samengeraapt zooitje waarbij elke speler een voor de ander vreemde taal spreekt.

En dan Loopt van Gaal nog lekker arrogant te doen ook jegens de pers en zo.

Nee, dan heb je duidelijk niet de juiste trainer op de juiste plek zitten. Ik mag hopen voor NL dat de KNVB dat snel door gaat krijgen en zo niet, dan hoop ik gewoon dat Ierland en Portugal hun goede lijn voortzetten en deze 2 landen zich kwalificeren voor de WK in 2002, daar die er iig tot op heden veel, maar dan ook veel meer recht op hebben.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 22 november 2000 @ 16:03:00 #4
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_487032
Ik weet eigenlijk niet waar jij arrogantie vandaan haalt, denk dat je er bestwel met een antivangaalbril tegenaan kijkt.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_487281
http://www.fokforum.nl/showtopic/23480 als meest recente voorbeeld.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 22 november 2000 @ 17:35:42 #6
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_487290
Bewijst mij niets hoor, wat heeft hij precies gezegt wat hem arrogant maakt?
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_487310
Teveel voor de database...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_487391
Maar waarom moet ie nu weg
  woensdag 22 november 2000 @ 19:55:19 #9
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_487564
Jup, laten we maar Frenkie en Digger in de dug-out stoppen, hoeven we in zomer 2002 in niet meer op de camping voor de tv zitten dringen. Nu is daar nog wel kans op.

Serieus, van Gaal mist massa's spelers (overmars, stam, 1 de boer, numan, zenden, en anderen) door blessures, iets wat buiten z'n macht is. Dat er dan geimproviseerd moet worden met posities is niet meer dan logisch. Dat er teveel linkspoten zijn is ronduit onzin, 50% is immers het ideaal (ooit al opgevallen dat linkspoten in een aantal sporten het gemiddeld stukken beter doen dan rechtspoten, terwijl het tegenovergestelde nergens voorkomt?), en die wordt niet gehaald.

Door de vele nieuwe spelers (die weinig samen kunnen trainen, enkele weken per jaar ipv het hele jaar door!) speelt het allemaal niet zo lekker, men is niet ingespeeld, en ook daar kan van Gaal weinig aan doen, behalve het maximale halen uit de weinige training die hij kan geven. Dat er nog geen lijn in het team zit is logisch, met steeds andere spelers en weinig tijd voor experimenten kan daar weinig aan gedaan worden.

Bovendien begint van Gaal op een ongunstig moment; beginnen na een WK ipv EK is makkelijker en biedt meer oefenwedstrijden, maar Rijkaard gooide er eenmaal het bijltje erbij neer.

Van Gaal is een uitstekend trainer, die door omstandigheden bar weinig middelen tot z'n beschikking heeft. Het enige wat hij - of Rijkaard, of Cruyff, of Neeskens, of elke andere willekeurige trainer - nodig heeft is tijd om z'n spelers van blessures te laten genezen en het team samen te laten trainen om ze ingespeeld te krijgen.

Down[br]Under
pi_488234
quote:
Op 22 november 2000 18:49 schreef Guus Muisarm het volgende:
Maar waarom moet ie nu weg
Hij had eigenlijk al nooit bondscoach moeten/mogen worden ja.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_488253
En allemaal leuk en aardig MacBeth, maar welke bondscoach of trainer heeft er nou niet last van Blessures? David O'Leary, de jonge trainer van Leeds United, heeft een blessurelijst waar die van van Gaal nog kort bij is. Bovendien is zijn elftal ook nog eens jong, vrij onervaren toch nog. En toch flikt hij het om gewoon in een poule met AC Milan en Barcelona de 2e ronde van de CL te halen.

Maar dacht je dat zijn team super ingespeeld is? Nee, zeker niet. In de competitie doen ze het dan ook nog niet echt supergoed, maar als het echt MOET, dan staat zijn elftal er en dan winnen ze gewoon van Milan en dan halen ze gewoon het doel: de 2e ronde.

Dus die blessures kunnen nooit een zwaar geldend excuus zijn voor slechte prestaties, evenals het ingespeeld zijn van het team.

het gaat om hoe de trainer zijn selectie motiveren kan, scherp krijgen kan. En dat heb ik van van Gaal nog steeds niet gezien en dat was ook wat hem bij Barcelona al vaak op de beslissende momenten nekte.

Hij is normaliter best een goede trainer, maar is nu de verkeerde man op de verkeerde plek op het verkeerde moment want de huidige selectie kan hij kennelijk niet scherp en gemotiveerd genoeg krijgen. De magie tussen trainer en selectie ontbreekt gewoon.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 23 november 2000 @ 02:06:12 #12
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_488331
Het probleem met van gaal als bondscoach is, dat hij niet het beste team samenstelt van de spelers die in die periode het best in vorm zijn, maar door zijn groot ego en Ajax verleden grote risico's neemt in zin opstelling. Van de oude Ajax garde speelt feitelijk iedereen altijd, hebben ze als het ware een abonnement op oranje, terwijl anderen zoals Hasselbaink echt i4 keer in 1 wedstrijd moeten scoren om geselecteerd te worden, anders gaat subtopper Vennegoor of Hasselbaink gewoon mee, als man voor de (eeuwige) toekomst.
Verder laat hij emoties prevaleren boven ratio. Iedere speler waar Cruyff zich ooit lovend over heeft uitgelaten en die niet tot van gaals vaste kliek behoort speelt pertinent niet, en ook zal hij vaak een eigenzinnige oplossing kiezen omdat dat zijn zogenaamde unieke visionaire blik tekent en de niet-kenners logenstraft (ook leest hij deze de les als het fout uitpakt.)
Als uitsmijter heeft hij het dan over, hoeveel werk hij wel niet binnen de KNVB verricht. En dat bondscoach zijn, die 8 wedstrijdjes uitgesmeerd over 13 maanden.. da's maar bijzaak. Ik ben bang, Louis, dat je in een zinkend schip soieso bent gestapt...
temeer daar alle nederlandse spelers overal nu ter discussie staan bij de grote clubs...
  donderdag 4 april 2002 @ 14:03:51 #13
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3721445
quote:
Op woensdag 22 november 2000 19:55 schreef MacBeth het volgende:
Jup, laten we maar Frenkie en Digger in de dug-out stoppen, hoeven we in zomer 2002 in niet meer op de camping voor de tv zitten dringen. Nu is daar nog wel kans op.
Dan hadden WE het gered!....

Tis altijd leuk om achteraf gelijk te krijgen..!

pi_3725424
topickick slotje
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
  vrijdag 5 april 2002 @ 22:40:44 #15
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3738588
quote:
Op donderdag 04 april 2002 19:34 schreef _Fulton_ het volgende:
topickick slotje
nee hieruit blijkt MIJN en Diggers inzicht in het voetbal..
  vrijdag 5 april 2002 @ 22:59:33 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3738778
Ja je had gelijk, van Gaal heeft geheel in lijn met zijn voorgangers Hiddink en Rijkaard bijzonder slecht gepresteerd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:21:07 #17
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_3738979
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ja je had gelijk, van Gaal heeft geheel in lijn met zijn voorgangers Hiddink en Rijkaard bijzonder slecht gepresteerd.

Halve finales op een WK/EK noem ik nou niet bepaald slecht presteren
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:22:30 #18
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3738989
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ja je had gelijk, van Gaal heeft geheel in lijn met zijn voorgangers Hiddink en Rijkaard bijzonder slecht gepresteerd.
Hiddink haalde halve finale van het WK 98,
Rijkaard haalde de halve finale van het EK 2000,
Van Gaal werd in de kwalificatiepoule derde..

Lijkt me duidelijk..

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')