abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171068772
Een tijdje geleden is er een grote brand uitgebroken bij onze buren. Het huis is compleet uitgebrand en ingestort. Doordat zij geen opstalverzekering hebben, is er nog niets veranderd aan de situatie. Wij hebben behoorlijke schade aan de muur en het dak. De huizen grenzen aan elkaar met een inpandige dakgoot, het zijn huizen van zo'n 300 jaar oud. Momenteel regent het dus naar binnen en er is veel beschimmeld en zwart van de roet. Al onze inboedel is afgeschreven en wordt vergoed door onze verzekering. Wij zitten in een tijdelijke woning, dat wordt ook vergoed.
Ik maak me echter zorgen om de renovatie van onze woning, heeft iemand hier ervaring mee? De keuken is bijvoorbeeld ook nat en vies geworden (spaanplaat) maar in hoeverre wordt dat vergoed? Het is een oude handgemaakte keuken. Alle vloeren en muren zijn en blijven zeiknat. De brandlucht zit in de planken van het dak etc. Ik weet nog niks over de renovatie en wat er hersteld wordt omdat het pand naast ons eerst gesloopt moet worden. Dan pas wordt duidelijk wat er van ons pand overblijft. De gemeente legt nu een dwangsom op, als het binnen korte tijd niet gesloopt wordt doen zij het. Het puin ligt overigens al die tijd ook op een doorgaande weg.
Ik voel me erg machteloos en alle tips en ervaring zijn welkom.
pi_171068934
Is er ook bluswater bij jullie binnengestroomd en in de kruipruimte terecht gekomen? Dan moet de benedenvloer eruit, het zand weggegraven en een betonnen vloer worden gestort. Anders kom je nooit van de stank van het roet en de brand af.

Verder al het stuckwerk dat nat is geworden, afbikken en opnieuw stucken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171069069
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:30 schreef blomke het volgende:
Is er ook bluswater bij jullie binnengestroomd en in de kruipruimte terecht gekomen? Dan moet de benedenvloer eruit, het zand weggegraven en een betonnen vloer worden gestort. Anders kom je nooit van de stank van het roet en de brand af.

Verder al het stuckwerk dat nat is geworden, afbikken en opnieuw stucken.
Ja, bij ons binnen is ook geblust. Er ligt glaswol onder de houten vloer en die is nat en beschimmeld..
Heb jij zoiets meegemaakt?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:43:06 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171069108
Wat een vreselijke situatie, sterkte :*
Ik neem aan dat je eigen opstalverzekering jullie kosten gaat dekken zodra de resten van het buurhuis gesloopt zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171069243
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:43 schreef Leandra het volgende:
Wat een vreselijke situatie, sterkte :*
Ik neem aan dat je eigen opstalverzekering jullie kosten gaat dekken zodra de resten van het buurhuis gesloopt zijn?
Thanks :) Ja en we hebben ook direct een contra expert ingeschakeld, dat wordt ook vergoed door de verzekering en die neemt veel uit handen.
pi_171069286

Een impressie ..
pi_171069358
pi_171069383
quote:
Dit is een trapgat, hekje is door de brandweer omgetrapt. De dakgoot is gedeeltelijk opengebroken door de brandweer.
pi_171069392


Ook dit heeft de brandweer gedaan om te kunnen blussen.
pi_171069437


Deze foto bezorgt me echt kriebels. Ik hoorde herrie en gegil en ging buiten kijken wat er aan de hand was, toen zag ik de vlammen al uit het huis naast ons slaan.
pi_171069668
Oh wat verschrikkelijk. En dan de hele nasleep van verzekeringen. Ik heb geen ervaring, maar wil je wel heel veel sterkte wensen :*
pi_171069675
Sterkte!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:29:38 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171069735
Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Heb wel zelf brand in huis gehad. Wat een natte stinkzooi is dat.

Sterkte :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171069744
We hebben gelukkig wel een goede verzekering dus krijgen van de inboedel de nieuwwaarde van bijna alles. Al is die 30.000 euro of zo maar een schijntje vergeleken met de 100.000? aan schade aan het huis.
pi_171069768
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:29 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Heb wel zelf brand in huis gehad. Wat een natte stinkzooi is dat.

Sterkte :)
Ja we hebben alle verzekeringen en dure ook 🤣 gelukkig maar. Heb jij die zelf nodig gehad? Ik hoop dat ik genoeg heb aan onze contra expert.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:35:41 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171069848
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:31 schreef Blueberrymuffin het volgende:

[..]

Ja we hebben alle verzekeringen en dure ook 🤣 gelukkig maar. Heb jij die zelf nodig gehad? Ik hoop dat ik genoeg heb aan onze contra expert.
Dacht meer aan die verzekering, voor als je zelf bij de buren moet claimen. Maar dat lijkt mij niet nodig als je zelf verder goed verzekerd bent.

Hier kwam destijds Dolmans een weekje slopen/schoonmaken/boedel redden. Allemaal geregeld door de verzekering.:)

Een fikse brand moet je niet te vaak hebben, gaat aan je vreten, ben ik bang.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:36:19 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_171069855
Beton verlies zijn sterkte na een brand....indien uw huis beton bevat.
Verder wens ik je veel succes.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_171069886
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:38:07 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171069893
Wie heeft er trouwens geen opstalverzekering?
Dan ben je echt onverantwoordelijk dom.

Zijn jullie die enorme "kast"? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171069971
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:36 schreef PandaDrop het volgende:
Beton verlies zijn sterkte na een brand....indien uw huis beton bevat.
Verder wens ik je veel succes.
In de badkamer ligt beton, maar het is lastig te onderzoeken met alleen maar visuele inspectie. Ik wil eigenlijk dat alles eruit gesloopt wordt maar dat vindt de verzekering minder aantrekkelijk ben ik bang. Ook omdat die dikke plak beton op hele oude balken ligt die in een muur hangen die volgens de constructeur instabiel is en van slechte kwaliteit.
pi_171069992
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:38 schreef Hyperdude het volgende:
Wie heeft er trouwens geen opstalverzekering?
Dan ben je echt onverantwoordelijk dom.

Zijn jullie die enorme "kast"? ;)
en wie gaat die rotzooi nu opruimen. dat zal nog wel lang een lelijk aanzicht blijven.
:]
pi_171070031
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:38 schreef Hyperdude het volgende:
Wie heeft er trouwens geen opstalverzekering?
Dan ben je echt onverantwoordelijk dom.

Zijn jullie die enorme "kast"? ;)
Ja de buurman heeft een zaak waar betaald wordt met cash en allerlei zaakjes in het buitenland. Hij heeft veel cash op zijn rekeningen gestort en kon het niet uitleggen aan de Belastingdienst die vervolgens zijn rekeningen in beslag hebben genomen. Dat is in ieder geval wat ik ervan heb begrepen..

Wij zijn dat lange smalle huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blueberrymuffin op 20-05-2017 11:52:56 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:05:33 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171070406
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:44 schreef Blueberrymuffin het volgende:

[..]
...

Wij zijn dat lange smalle huis.
Mooie plek; als die shit weer aan de kant is. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171070664
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:40 schreef Blueberrymuffin het volgende:
Ja, bij ons binnen is ook geblust. Er ligt glaswol onder de houten vloer en die is nat en beschimmeld..
Heb jij zoiets meegemaakt?
In onze straat. Een (oude) 2-onder een kapper. De mensen in de andere helft moesten driekwart jaar in een hotel blijven Ik heb gezien dat de aannemer de vloeren eruit haalde het zand af groef en een betonvloer stortte. Echt alles was te renoveren tot en met het behang en zelfs de tuin moest gedeeltelijk afgegraven worden vanwege het bluswater dus kijk vooral naar waterschade en roetspore. Dat moet helemaal schoon gemaakt worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171070682
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:04 schreef Blueberrymuffin het volgende:
[ afbeelding ]

Ook dit heeft de brandweer gedaan om te kunnen blussen.
Die vloer en die schrootjeswand: eruit. Die blauwe muur is ook aangetast.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171070708
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:35 schreef Hyperdude het volgende:

Een fikse brand moet je niet te vaak hebben, gaat aan je vreten, ben ik bang.
In onze omgeving heeft een pyromaan verschillende malen brand in de duinen gesticht. Dat heeft heel veel angst onder de mensen in het dorp gegeven. Ik kon daar nachten niet rustig van slapen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 12:35:02 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171070844
Wat een klotezooi zeg, ik heb gelukkig geen ervaring met brandschade.
Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte toe !

Is de oorzaak van de brand wel achterhaald ?
pi_171070976
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:26 schreef blomke het volgende:

[..]

In onze omgeving heeft een pyromaan verschillende malen brand in de duinen gesticht. Dat heeft heel veel angst onder de mensen in het dorp gegeven. Ik kon daar nachten niet rustig van slapen.
Dat kan ik me goed voorstellen.. ik had nog nooit zo'n grote brand van dichtbij meegemaakt maar het is angstaanjagend. De herrie en hoe snel het gaat. Ik kon ook een week niet slapen hiervan.
pi_171070988
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat een klotezooi zeg, ik heb gelukkig geen ervaring met brandschade.
Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte toe !

Is de oorzaak van de brand wel achterhaald ?
Dankje :)
Het is schijnbaar aangestoken door het neefje van mijn buurman die bleef logeren...
pi_171071029
Misschien vergoedt de aansprakelijkheidsverzekering van de zus van de buurman wel maar er lopen nog steeds onderzoeken. Ze hebben ook nog niks uitbetaald dus ik verwacht er weinig van.
Het zijn overigens ook nog jonge mensen van onze leeftijd, in de 20. Best rot als je dan al een schuld van tonnen hebt.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:52:44 #31
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171071110
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:18 schreef Blueberrymuffin het volgende:
Ik maak me echter zorgen om de renovatie van onze woning, heeft iemand hier ervaring mee? De keuken is bijvoorbeeld ook nat en vies geworden (spaanplaat) maar in hoeverre wordt dat vergoed? Het is een oude handgemaakte keuken. Alle vloeren en muren zijn en blijven zeiknat. De brandlucht zit in de planken van het dak etc. Ik weet nog niks over de renovatie en wat er hersteld wordt omdat het pand naast ons eerst gesloopt moet worden. Dan pas wordt duidelijk wat er van ons pand overblijft.
Je moet het zo zien dat je een beschimmelde taart hebt en daar de beschimmelde stukken ruim af snijd...
Dat gedeelte moet dus allemaal vervangen worden... is dat zoveel dat er nog maar een paar kruimels overblijven, dan is dat niet anders...
Soms vind degene die het moet betalen het niet meer de moeite en bakt een nieuwe taart..

Het is nu vooral dat je de zooi ziet en daar los over nadenkt.. maar je moet het deel met schade zien als 1 geheel wat weggevaagd is.. Dus niet meer over de losse dingen.. dat doet de verzekering wel voor je..

En je kunt ze altijd bellen voor advies/vragen die je hebt..
Je contraexpert is daar ook een hele goede persoon voor.. die zijn dat soort contact gewend en hebben alle ervaring met soortgelijke gevallen..
pi_171074323
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:43 schreef Blueberrymuffin het volgende:
Dat kan ik me goed voorstellen.. ik had nog nooit zo'n grote brand van dichtbij meegemaakt maar het is angstaanjagend. De herrie en hoe snel het gaat. Ik kon ook een week niet slapen hiervan.
Het is beangstigend en indrukwekkend tegelijk tijdig. Toen ik van mijn werk kwam aanrijden, zag ik een enorme rookwolk opstijgen en toen ik dichterbij kwam, vuurzee waar de brandweer niets tegen kon uitrichten
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171077729
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is beangstigend en indrukwekkend tegelijk tijdig. Toen ik van mijn werk kwam aanrijden, zag ik een enorme rookwolk opstijgen en toen ik dichterbij kwam, vuurzee waar de brandweer niets tegen kon uitrichten
Klinkt bekend, uit mijn lagere school periode.
We waren buiten aan het spelen en hoorden brandweerwagens. HA!!! Spannend!!!!
Wij er achteraan rennen en het bleek ons eigen huis te zijn.......
En ineens heb je geen speelgoed meer, al je "eigen" dingetjes op je slaapkamer zijn voorgoed weg, je moet ineens ergens anders gaan slapen zonder papa en mama want die gingen naar een ander adres....
Dat is alleen maar de visie van een kind, voor volwassenen is het nóg erger.
Herinneringen, foto's, erfstukken en noem maar op.
In het geval van mijn vader: Die was nét klaar met het renoveren van de hele woning en bij hem kwam het zo hard aan dat hij diezelfde avond nog een hartaanval heeft gehad. (gelukkig goed afgelopen.)

Dus Blueberrymuffin: Ik kan me indenken hoe vreselijk dit is voor jullie en wil jullie dan ook veel sterkte wensen.
Goed om te lezen dat jullie goed verzekerd zijn en dat ze ook daadwerkelijk wat werk uit jullie handen halen.
Veel sterkte de komende tijd!
pi_171085766
Al het houtwerk alle isolatie en al het pleisterwerk moet er uit om van de lucht af te komen. Ook van delen die niet door het vuur zijn aangetast. Wat voor je inboedel geldt, geldt ook voor bovenstaande materialen. De verzekering zal het niet leuk vinden, maar dat is niet anders. Feitelijk moet er achter de bestaande gevel een compleet nieuw huis gebouwd worden om van alle ellende af te komen.

Ik woon in een oud huis (1902) waar decennia lang flink gerookt is door de vorige eigenaar. 3 verflagen verder om de bruin gerookte muren en plafonds weer wit te krijgen, ruik ik in huis nog steeds de rooklucht uit het houtwerk. En dat is dan nog maar van sigarettenrook. Van brand is het vele malen hardnekkiger.
pi_171089211
Ik ben wel erg blij dat mijn kinderen nog heel klein zijn dus die zijn nog flexibel en hebben er verder weinig last van. Mijn zoontje zat op de peuterspeelzaal toen het gebeurde, mijn dochter van 9 maanden lag boven te slapen toen ik zag dat het in de fik stond. Heb nog nooit zo hard een trap op gerend. Manlief zat in Amerika.
Ik heb ook inderdaad al wat gehoord over dat alle gipsplaat en isolatie eruit moet. Ik hoop ook dat de tegelvloer in de keuken eruit gaat want die vond ik al heel lelijk. We zijn veel rot hout tegengekomen bij de dakgoot die er half uitgesloopt is, een geluk bij een ongeluk dus dat die vervangen wordt. Ik ben heel blij dat we niet net alles geschilderd hadden en zo, er moest nog een hoop geklust worden.
Ik wil graag een apart topic aanmaken voor wanneer de renovatie begint, ik kan zelf nergens dat soort informatie vinden en het lijkt me erg interessant om een kijkje te nemen in zo'n proces.
Wat ik zei over dat er veel uit handen wordt genomen is niet helemaal waar, je moet bijvoorbeeld zelf op zoek naar woonruimte. Je krijgt van Stichting Salvage op de eerste dag een hotel en verder mag je gaan rondvragen in de buurt en op Funda gaan kijken. Ik ben bij mijn vader gaan slapen met de kinderen, daarna in een hotel, toen een weekje vakantiepark en daarna pas in dit huis. Dan moet je nog zelf meubels gaan regelen. Je krijgt wel een voorschot van de verzekering maar daar moet je ook zuinig mee omgaan omdat dat gewoon je eigen geld is wat bij de vergoeding voor je inboedel zit.
pi_171089222


Hier werd de gevel omgegooid voor de veiligheid.

Iemand van veiligheidsregio (wat dit ook moge zijn) zei op tv dat de brandweer er op tijd bij was, het was een korte brand. Er werd een mevrouw met haar baby het huis uit gered en de bewoners van het pand ernaast.
Hier klopt niets van, de (overigens vrijwillige) brandweer was er pas na een half uur, iedereen had zichzelf al in veiligheid gebracht. Vreemd om dat zo terug te zien..
  zondag 21 mei 2017 @ 09:06:14 #37
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171089611
Wat zit jij in een extreme situatie TS, wow. Ik kan je nergens mee helpen helaas. Gelukkig voor mij trouwens ;)

Ik vind het wel een interessant onderwerp, ik ben wel benieuwd hoe alles gaat verlopen. Het is denk ik iedere huiseigenaars ergste nachtmerrie om dit mee te maken.
Spoilers!
pi_171090666
Alleen al het lezen van je ervaring, laat mij weer griezelen.
Inderdaad de onbeschrijflijke herrie van een uitslaande brand, de paniek.
Heel veel sterkte met alles.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat jij en de kinderen eruit waren en kwamen.
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 10:53:22 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171091072
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 07:12 schreef Blueberrymuffin het volgende:
Ik wil graag een apart topic aanmaken voor wanneer de renovatie begint, ik kan zelf nergens dat soort informatie vinden en het lijkt me erg interessant om een kijkje te nemen in zo'n proces.
^O^, niemand hoopt natuurlijk ooit in die situatie te komen als waar jullie nu in zitten.
Maar het lijkt mij persoonlijk wel interessant om te zien hoe dat proces gaat :@

quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 07:27 schreef Blueberrymuffin het volgende:
Iemand van veiligheidsregio (wat dit ook moge zijn)
Een veiligheidsregio is in Nederland een gebied waarin wordt samengewerkt door verscheidene besturen en diensten bij de uitvoering van taken op het terrein van brandweerzorg, rampen- en crisisbeheersing, geneeskundige hulpverlening, openbare orde en veiligheid.

Nederland kent 25 veiligheidsregio's, die overeenkomen en samenvallen met de voormalige politieregio’s. Een regio omvat de volledige grondgebieden van een aantal gemeenten. Het samenwerkingsverband wordt bestuurd door de deelnemende gemeenten. De samenwerking is gestoeld op de Wet van 11 februari 2010, houdende bepalingen over de brandweerzorg, de rampenbestrijding, de crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverlening (Wet veiligheidsregio’s) en de Wet gemeenschappelijke regelingen (WGR).

:)
pi_171093432
Wat vervelend voor jullie :{ .

Kom incidenteel wel eens bij panden voor reparatie van elektra/wtb installaties en wat ik je in ieder geval wil meegeven is dat je heel veel geduld nodig gaat hebben. Ook gaat er veel op je af komen met zaken voor jezelf regelen en vragen vanaf alle partijen die ook maar iets met herstel of vergoeden te maken hebben. Probeer zoveel mogelijk via papier of mail te communiceren zodat je het altijd kan nalezen om wat voor reden dan ook.

Heb een poos geleden een timmerman gesproken die alleen maar verzekeringsschades herstelde en die adviseerde mij dat als ik een schade-expert over de vloer kreeg om altijd een second opinion te laten doen. Volgens hem was de tweede inschatting van de schade (vergoeding) vrijwel altijd hoger als de eerste.
pi_171094112
Ik heb gelukkig geen ervaring hiermee.
Wel weet ik van een woonhuis hier in de buurt waar de bliksem ingeslagen was. Dat gebeurde eind augustus. Zolder uitgebrand en op de eerste verdieping en de begane grond rook- en waterschade. Die mensen konden pas na oud en nieuw terug naar hun huis. Geduld, zoals de meesten hier al zeiden, is dus op zijn plaats. Heel veel sterkte!
pi_171112898
Vandaag wordt het hele huis leeggehaald, morgen wordt de weg eindelijk vrijgemaakt.
Ik heb net nog maar contact opgenomen met de ABN AMRO over wat de stand van zaken is. Ik wil graag dat geld voor de inboedel en huur hebben maar dat kan schijnbaar even duren. Ze nemen weer contact op met de schade expert.
Ook zei de vrouw van de ABN dat het niet de bedoeling moet zijn dat wij niets kunnen doen omdat de buurman niet meewerkt. Dus hopelijk heb ik weer iets in gang gezet, het duurt allemaal zo lang.
pi_171142918




Het huis is leeg. Er ligt overal een laagje as en roet op.
Ik sprak de buren vandaag, het onderzoek van de aansprakelijkheidsverzekering is bijna afgerond. Ook hebben ze met de hypotheekverstrekker gesproken en het is nog niet duidelijk of er herbouwd gaat worden of dat ze de grond kunnen verkopen.
Ik hoop dat het gewoon herbouwd wordt en door de verzekering wordt betaald.. en dat het door één aannemer gedaan kan worden.
pi_171143334
Volgens mij zijn er een aantal bedrijven gespecialiseerd in reconditionering na brandschade. Lijkt me het handigst om een gespecialiseerd bedrijf in te schakelen. Veel sterkte, TS.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:34:09 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171144896
Wat gebeurt er met jullie spullen?
Spoilers!
pi_171145184
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:28 schreef Blueberrymuffin het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het huis is leeg. Er ligt overal een laagje as en roet op.
Ik sprak de buren vandaag, het onderzoek van de aansprakelijkheidsverzekering is bijna afgerond. Ook hebben ze met de hypotheekverstrekker gesproken en het is nog niet duidelijk of er herbouwd gaat worden of dat ze de grond kunnen verkopen.
Ik hoop dat het gewoon herbouwd wordt en door de verzekering wordt betaald.. en dat het door één aannemer gedaan kan worden.
bij welke hypotheekverstrekker ben je niet verplicht een opstalverzekering te hebben dan?
:]
pi_171146149
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:44 schreef wootahH het volgende:

[..]

bij welke hypotheekverstrekker ben je niet verplicht een opstalverzekering te hebben dan?
Het is verplicht, maar zolang er niks ernstigs gebeurt heeft het geen gevolgen als je hem niet hebt.

Gebeurt er wel wat, dan heb je een persoonlijk faillissement.
pi_171150139
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat gebeurt er met jullie spullen?
Die gaan allemaal naar de vuilstort.
pi_171150158
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:42 schreef vaduz het volgende:
Volgens mij zijn er een aantal bedrijven gespecialiseerd in reconditionering na brandschade. Lijkt me het handigst om een gespecialiseerd bedrijf in te schakelen. Veel sterkte, TS.
Dat soort bedrijven worden volgens mij ingeschakeld door onze verzekering. Maar ik denk dat het hier meer slopen wordt omdat ook alles nat is (geweest)
pi_171150532
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:35 schreef Blueberrymuffin het volgende:

[..]

Dat soort bedrijven worden volgens mij ingeschakeld door onze verzekering. Maar ik denk dat het hier meer slopen wordt omdat ook alles nat is (geweest)
Op zich hoef je het karkas niet te slopen. Het interieur zal waarschijnlijk wel grotendeels moeten worden vervangen. :{
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')