abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173131022
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:22 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Reden voor mij geweest om zelf mijn stageschool te kiezen ;)
En zowaar communiceert de uni ook in de vakantie...

Dank allen voor de reacties, VOG krijg ik sowieso vergoed en de rest zie ik wel. Mag sowieso mee op kamp :)
Voor mij lio heb ik ook zelf gekozen inderdaad, heel handig ;) de uni communiceert inderdaad wel (eens) in de vakantie, maar school waarschijnlijk niet.

Veel plezier op kamp!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:47:41 #152
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_173157173
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef RokStarr het volgende:
Ff vraagje: is het voor een tweedegraads stagiair gebruikelijk om stagevergoeding te krijgen of niet? Heb namelijk nog niks gehoord van stageschool, gaat om stage van een halfjaar (universitaire minor)
Sommige scholen bieden wel duale functies aan. Ik kreeg rond de ¤300 vergoeding in ruil voor bepaalde taken zoals lessen opvangen en in de mediatheek toezichthouden.
pi_173170241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:47 schreef JochemP het volgende:

[..]

Sommige scholen bieden wel duale functies aan. Ik kreeg rond de ¤300 vergoeding in ruil voor bepaalde taken zoals lessen opvangen en in de mediatheek toezichthouden.
Ja, maar toch niet tijdens een educatieve minor?

Ik was tijdens de eerstegraadsmaster gewoon in dienst bij een school, dat kon toen nog makkelijk maar gebeurt nu niet meer.
Kwak
pi_173172301
Hoi medeleraren (in opleiding),

Ik begin komend jaar aan mijn derdejaars stage van de lerarenopleiding natuurkunde tweedegraads en wil na een wat moeilijke stage vorig jaar dit jaar anders beginnen. Volgens mijn begeleiding kom ik vooral nog wat tekort in mijn pedagogische en interpersoonlijke competentie: een band opbouwen met leerlingen en klassenmanagement. Om mij goed voor te bereiden op het nieuwe schooljaar zou ik best wat advies kunnen gebruiken. Daarom ben ik me nu (drie weken van te voren) alvast aan het bedenken hoe ik de eerste les in kan richten. Hoe doen jullie dat? Beginnen jullie de eerste les van het nieuwe schooljaar met je naam om daarna gelijk de boeken in te duiken? Of houden jullie een hele introductie over wie je bent en wat je doet? Gaan jullie alle regels met de leerlingen af of ga je er vanuit dat leerlingen zich wel kunnen gedragen op school?
Probeer je (alvast) structuur in de les aan te geven? Maak je al gebruik van een vaste plattegrond? Kennen jullie alle namen van de leerlingen al? (Ik verwacht van niet, maar het leven is zoveel makkelijker als je ten minste de leerlingen bij naam aan kan spreken)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
pi_173172851
Oh, en natuurkunde, leuk :P
-
pi_173174577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:57 schreef Rearviewmirror het volgende:
Hoi medeleraren (in opleiding),

Ik begin komend jaar aan mijn derdejaars stage van de lerarenopleiding natuurkunde tweedegraads en wil na een wat moeilijke stage vorig jaar dit jaar anders beginnen. Volgens mijn begeleiding kom ik vooral nog wat tekort in mijn pedagogische en interpersoonlijke competentie: een band opbouwen met leerlingen en klassenmanagement. Om mij goed voor te bereiden op het nieuwe schooljaar zou ik best wat advies kunnen gebruiken. Daarom ben ik me nu (drie weken van te voren) alvast aan het bedenken hoe ik de eerste les in kan richten. Hoe doen jullie dat? Beginnen jullie de eerste les van het nieuwe schooljaar met je naam om daarna gelijk de boeken in te duiken? Of houden jullie een hele introductie over wie je bent en wat je doet? Gaan jullie alle regels met de leerlingen af of ga je er vanuit dat leerlingen zich wel kunnen gedragen op school?
Probeer je (alvast) structuur in de les aan te geven? Maak je al gebruik van een vaste plattegrond? Kennen jullie alle namen van de leerlingen al? (Ik verwacht van niet, maar het leven is zoveel makkelijker als je ten minste de leerlingen bij naam aan kan spreken)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
Mijn leerlingen beginnen met een creatieve opdracht waarin ze zichzelf voor moeten stellen (een filmpje, gedicht, mindmap, etc.), maar dat is Nederlands en eerstejaars mbo, dus dat is al anders.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 16 augustus 2017 @ 18:17:36 #158
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173189372
Bij een nieuwe klas, dus met leerlingen die ik niet uit voorgaande jaren ken, begin ik altijd met een voorstelrondje. Ik vind het altijd een beetje ongezellig om in een nieuwe klas meteen met de les te beginnen. Ik vertel ook wat over mezelf. Niet al teveel, daar komen ze gedurende het jaar wel achter. Van beide kanten even aftasten wat voor vlees we in de kuip hebben.

Wat regels betreft geef ik alleen aan wat ze voor mijn les bij zich moeten hebben. De rest wijst zich vanzelf wel. Ik ga geen regels als "mond dicht als ik praat", "vinger opsteken als je wat wil zeggen" of "niet ondersteboven op je stoel zitten" op ze afvuren. Dat vind ik voor de hand liggend. Daarbij, de leerlingen zullen een stuk of 12 nieuwe docenten krijgen - waarvan er genoeg zijn die wel alle regels gaan opdreunen. Dan weten de leerlingen aan het einde van de dag ook niet meer wat voor en achter is.

Bij mijn mentorklas is dat overigens wat anders.



[ Bericht 1% gewijzigd door Baba-O-Riley op 16-08-2017 21:01:13 ]
.
pi_173190928
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.

Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).

De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 19:16:09 ]
pi_173192701
wat voor vak is dat? :? klinkt als godsdienst of levensbeschouwing maar ik kan 't niet echt plaatsen....
There are only 151 Pokémon.
pi_173193330
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.

Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).

De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.
Bij een, inmiddels vervallen, vak over communicatie begonnen wij altijd met de mededeling dat de docent 5 minuten de klas uit zou gaan, en dat de klas in de tussentijd op het bord mocht schrijven wat voor iemand de docent is (leeftijd, achtergrond, hobby's enz.). Zonder docent erbij kunnen ze van alles roepen, kun je daarna bespreken. Een collega heeft die 5 minuten weleens gebruikt om zich om te kleden van mantelpak naar sportkleding. Dat leverde veel stof op over vooroodelen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:01:56 #162
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173193729
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:49 schreef Bleie het volgende:

[..]

Bij een, inmiddels vervallen, vak over communicatie begonnen wij altijd met de mededeling dat de docent 5 minuten de klas uit zou gaan, en dat de klas in de tussentijd op het bord mocht schrijven wat voor iemand de docent is (leeftijd, achtergrond, hobby's enz.). Zonder docent erbij kunnen ze van alles roepen, kun je daarna bespreken. Een collega heeft die 5 minuten weleens gebruikt om zich om te kleden van mantelpak naar sportkleding. Dat leverde veel stof op over vooroodelen.
Hahaha, die vind ik wel erg leuk!
.
pi_173194211
Ik stel mezelf ook altijd voor met een koppeling naar m'n vak: ik neem tien boeken mee die belangrijk voor me zijn en die iets zeggen over mij.

Mijn persoonlijke tip als het gaat om contact en een band met de klas is het hebben en uitstralen van een rare eigenschap aan jezelf. Ik own het volledig dat ik gek ben van hommels. Ik neem dan ook een boek over hommels mee. Leerlingen vinden deze obsessie van mij helemaal geweldig, zowel bruggers als zesde klassers. Omdat het anders is. Nieuwe leerlingen kennen mij altijd gelijk als "die ene van de hommels". Nou wil ik niet zeggen dat alle docenten maar iets raars moeten veinzen, maar op de een of andere manier breekt dit feit over mij altijd het ijs. Daarna is een band opbouwen veel makkelijker, omdat ze me toegankelijker vinden door mijn (relatief kinderachtige) liefde voor wollige zoemers.

Dus misschien een idee om bij jezelf na te gaan waarmee je het ijs kunt breken. Ik stel me daarin wel redelijk kwetsbaar op. Leerlingen van bijvoorbeeld de derde en de vierde klas reageren eerst altijd lacherig, ze vinden het maar raar, maar ze draaien altijd bij!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:11:19 #164
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173195857
Dat is ook een goeie, Eerin! Klopt inderdaad. Ik heb in de loop der jaren ook van dat soort "eigenaardigheden" geïntroduceerd. Zo weten de leerlingen dat ik gek ben op perzikjes van Haribo. Dus af en toe legt een leerling nonchalant een zak van die perzikjes op mijn bureau met een dikke knipoog. De laatste jaren is het meer mijn liefde voor gitaarspelen en rockmuziek waar de leerlingen wel leuk mee omgaan. Zo erg dat ik bij het afscheid van mijn mentorklas afgelopen schooljaar twee concertkaartjes voor één van mijn favoriete artiesten cadeau kreeg...

[ Bericht 9% gewijzigd door Baba-O-Riley op 17-08-2017 12:54:30 ]
.
pi_173196111
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:14 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn eerste lessen altijd de koppelen aan de lesinhoud zelf. Dus het voorstellen met daadwerkelijke lesstof combineren. De eerste les gaat dan ook over vooroordelen - eerst leg ik uit wat ze zijn en daarna mogen de leerlingen aan de hand van een aantal vragen naar hartelust alle vooroordelen die ze hebben over mij op mij afvuren.

Daar komen altijd wel grappige resultaten uit. Een van de vragen is of ze kunnen inschatten hoe oud ik ben (gaat altijd mis, want ze gokken veel te hoog dankzij mijn kale kop en baard). Ook gaat de vraag of ze denken dat ik homo- of heteroseksueel ben geregeld mis. Dankzij de vraagstelling denken ze dat ik misschien wel homo ben (wat niet klopt, dus wat zegt dit over jullie vooroordeel?). Afsluitend laat ik dan het effect van vooroordelen zien op mensen die behoren tot de minderheden (video van Sunny Bergman over drie lui die een fiets proberen te stelen).

De tweede les koppel ik aan het begrippenpaar normen en waarden. Het doel van die les is om leerlingen zelf enkele waarden en en normen te laten bedenken die betrekking hebben op het gedrag van mij en hen. Altijd komt daar wel een woordje als 'respect' uitrollen, waarvan ik dan de normen probeer te achterhalen via enkele voorbeelden die ze zelf moeten bedenken. En warempel, ze weten eigenlijk al precies wat heel normaal is en wat bij een waarde als 'respect' hoort. Precies het resultaat van die discussie laat ik de basis zijn voor de gedragsregels die in de klas geldig zijn. Regels die ze zelf hebben bedacht en zichzelf min of meer hebben opgelegd. Zodra ze zich daar niet aan houden, herinner ik ze weer aan die eerdere gedragsregels die ze zichzelf hadden gegeven.
Grappig, jouw stuk doet mij denken aan mijn docent levensbeschouwing... Die is ook ongeveer op zo'n manier van start gegaan toen ik bij hem in de klas zat, pakte de hele klas heel goed op en iedereen vond zijn lessen erg tof
pi_173196167
Dankjewel voor al jullie tips. Daar kan ik wel wat mee. En wat een toffe verhalen levert dat op over vooroordelen, hommels, perziken en zelfs concertkaartjes cadeau. Zo'n band wil ik later ook wel met leerlingen scheppen, maar nu eerst nog even oefenen. Ik vind het soms best lastig dat niet alles in één keer goed gaat voor de klas, maar uiteindelijk is dat waarom ik nog stage loop en niet echt voor de klas sta (en zelfs dan zal niet alles altijd goed gaan, dat weet ik ook wel).
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:25:11 #167
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173196333
Dat heeft natuurlijk ook zijn tijd nodig he. Maar je moet ergens beginnen. Gaandeweg de rit gaat het (hopelijk) steeds beter. Wel opletten dat je niet de Popie Jopie gaat uithangen, om maar wanhopig aardig gevonden te worden. Daar prikken leerlingen zo doorheen. Oprecht zijn, dat telt.

Zag toevallig bij Masterchef deze week de kok Marco Pierre White. Een van de strengste en meest opvliegende koks die bestaat. Eentje die zelfs Gordon Ramsey aan het huilen kreeg. En als ik dan zie hoe hij die kandidaten opstookt, onder vuur neemt, afbeult maar ook weer oprecht complimenteert, ze tot het uiterste drijft - dan denk ik.. Op zich ook wel een interessante manier om eens in de klas te proberen. 😁
.
pi_173197091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Zag toevallig bij Masterchef deze week de kok Marco Pierre White. Een van de strengste en meest opvliegende koks die bestaat. Eentje die zelfs Gordon Ramsey aan het huilen kreeg. En als ik dan zie hoe hij die kandidaten opstookt, onder vuur neemt, afbeult maar ook weer oprecht complimenteert, ze tot het uiterste drijft - dan denk ik.. Op zich ook wel een interessante manier om eens in de klas te proberen. 😁
Komt aardig in de buurt van provocatief coachen wat die MPW doet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:54:55 #169
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173197324
Klinkt interessant. Ik ga er eens wat van opzoeken.
.
pi_173198839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:20 schreef Rearviewmirror het volgende:
Dankjewel voor al jullie tips. Daar kan ik wel wat mee. En wat een toffe verhalen levert dat op over vooroordelen, hommels, perziken en zelfs concertkaartjes cadeau. Zo'n band wil ik later ook wel met leerlingen scheppen, maar nu eerst nog even oefenen. Ik vind het soms best lastig dat niet alles in één keer goed gaat voor de klas, maar uiteindelijk is dat waarom ik nog stage loop en niet echt voor de klas sta (en zelfs dan zal niet alles altijd goed gaan, dat weet ik ook wel).
Ook als je al een tijd voor de klas staat gaat niet alles altijd goed hoor ;) ik had de halve finale van de Europa League gekeken laatst (half fan van Ajax) en daarna nog wat gefeest.. volgende dag eerste uur les. Ik was kapot, had waarschijnlijk nog wel wat alcohol in m'n bloed (beetje maar hoor) en ik begon met een les voor 3 havo. Na vijf minuten vroeg m'n leerling: mevrouw, gaat alles wel goed? Dit hebben we al lang gehad ooit. Ik had dus 5 vwo, niet 3 havo. Totaal niet gemerkt bij binnenkomst want ik was nog bezig met m'n hoofdpijn :p
Kinderen moesten wel lachen en we zijn maar gaan lezen met z'n allen. Wel jammer dat ik de rest van de dag aan m'n andere klassen (het gaat snel rond) moest uitleggen dat ik echt geen kater had.

Dat soort dingen zijn genant, maar wel hilarisch. En geniaal voor m'n band met de kinders. Al hoop ik dat ze het nu even laten rusten :p
pi_173202140
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Eerin het volgende:
Ik stel mezelf ook altijd voor met een koppeling naar m'n vak: ik neem tien boeken mee die belangrijk voor me zijn en die iets zeggen over mij.

Mijn persoonlijke tip als het gaat om contact en een band met de klas is het hebben en uitstralen van een rare eigenschap aan jezelf. Ik own het volledig dat ik gek ben van hommels. Ik neem dan ook een boek over hommels mee. Leerlingen vinden deze obsessie van mij helemaal geweldig, zowel bruggers als zesde klassers. Omdat het anders is. Nieuwe leerlingen kennen mij altijd gelijk als "die ene van de hommels". Nou wil ik niet zeggen dat alle docenten maar iets raars moeten veinzen, maar op de een of andere manier breekt dit feit over mij altijd het ijs. Daarna is een band opbouwen veel makkelijker, omdat ze me toegankelijker vinden door mijn (relatief kinderachtige) liefde voor wollige zoemers.

Dus misschien een idee om bij jezelf na te gaan waarmee je het ijs kunt breken. Ik stel me daarin wel redelijk kwetsbaar op. Leerlingen van bijvoorbeeld de derde en de vierde klas reageren eerst altijd lacherig, ze vinden het maar raar, maar ze draaien altijd bij!
Ah, dat is ook één van mijn vragen! Welke gekke gewoonten ik heb - rare hobby's, vreemde interesses, beginnen met het toetje bij het avondeten, wat dan ook.

En reken maar dat ik die heb. Ik heb een rare lach (zo'n raar autistenlachje) en heb allerlei tics zoals stopwoordjes. Mijn opdracht aan hen is om dan mijn stopwoordjes te achterhalen en daarmee kunnen ze me dan aanspreken. 'Meneer 'zeg maar' Dijkstra'. Levert altijd wel enige hilariteit op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 09:53:06 ]
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:19:53 #172
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173206356
Net mijn rooster gezien.
Ben niet bepaald blij. Veel lastige klassen, veel 8ste uren.

Eens kijken of ik ze voor me kan winnen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173210604

Eerste gesprekken met mentorleerlingen doe ik natuurlijk zo.
  zondag 20 augustus 2017 @ 16:55:09 #174
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173282214
Wanneer mogen jullie weer beginnen? Ik heb 28 augustus een vergaderdag, een dag later is introductiedag. Dus nog een weekje rust..
.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:28:01 #175
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_173283203
Ik ben morgen weer aan de beurt. Morgen is vooral opstarten en vergaderen, dinsdag en woensdag introductie en vanaf donderdag weer 'gewoon' lessen. Heb dit jaar PRO t/m KBL, en een paar flink pittige groepen. Heb er zin in!
pi_173294298
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:31:17 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294337
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:27 schreef RokStarr het volgende:
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
:{w Iedere klas is een uitdaging!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173295049
Ik begin de 31e, eerst twee dagen opstarten de week erop beginnen de lessen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:48:36 #179
403253 Meke
after all this time? always.
pi_173297356
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:27 schreef RokStarr het volgende:
Ik mag vandaag en morgen zelf naar school, en woensdag beginnen met de stage. Vorige week met mijn begeleidster de klassen al doorgesproken, we hebben 1 "uitdagingsklas" erbij zitten
Stiekem vind ik dat wel jammer, dat ze dat al zo heeft benoemd. Dan ga je er toch met een bepaald gevoel naar toe, en zul je dingen/acties heel snel scharen onder "o, ja dat viel ook wel te verwachten!". Ik heb afgelopen jaar ook stage gelopen in een klas waarvan mijn mentor achteraf zei dat er misschien beter geen stagiaire geplaatst had kunnen worden, maar ik heb er zó ontzettend veel geleerd. Ik denk dat als ze het me van tevoren hadden aangeboden en al benoemd dat het pittig zou worden etc, dat ik nee had gezegd, maar wat was het óók een leuke klas O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_173299233
Wij zijn vandaag weer begonnen met de voorbereidingen. Volgende week introductie eerstejaars en over twee weken beginnen de colleges. Ik heb allemaal nieuwe / vernieuwde vakken dit eerste blok. Leuk, maar dat geeft wel een hoop werk. Omdat ik geen eerstejaars begeleid hopelijk volgende week voldoende tijd om me goed voor te bereiden, maar ik heb ook nog wat freelanceopdrachten liggen die af moeten.
pi_173301739
Ik kom zelf ook uit "lastigere" klassen, dus weet dat die heel leuk kunnen zijn ook. Ga die klassen dan ook zeker niet uit de weg
pi_173312735
hier vandaag begonnen, lange dag vergaderen en opstarten, en morgen van 8-17 naar het strand voor activiteiten met de mentorklas. Woensdag gaat het dan echt weer beginnen.
Kwak
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:02:28 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173382018
Hoi iedereen, een vraagje over salaris;

Ik heb deze maand veel minder salaris ontvangen dan gewoonlijk. Op mijn loonstrookje staat dat ik voor 0,7fte salaris heb ontvangen; hoegenaamd is dat berekend op basis van de aanstelling per 01-08-2017. Ik heb echter zwart op wit dat ik tenminste 0,8fte aanstelling krijg, en gezien omstandigheden wordt dit eerder 1,0fte. Mijn benoeming aan het einde van vorig jaar was 0,9fte.

Is het normaal dat ze die eerste maand te weinig uitbetalen en dat later alsnog uitkeren, als de functiegroottes voor dat jaar definitief binnen zijn? Of heeft er iemand bij financiën zitten slapen?
pi_173382269
Nee, klinkt als een foutje. Even navragen bij teamleider/personeelszaken lijkt me.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:39:34 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173382687
Even gebeld naar de centrale administratie, kennelijk heeft de school één onderdeel van mijn benoeming niet doorgegeven, en het andere onderdeel pas per 04 september in laten gaan. Zij kan dat niet aanpassen zolang de school dat niet doorgeeft. Helaas is het hier nog vakantie, dus is er maandag pas weer volk aan het werk....

Wel relaxed, zo'n lekker rustige eerste maand. Want ik ga niet fulltime werken als ze me parttime uitbetalen. :D
pi_173429264
Morgenvroeg weer beginnen. Het zit er echt op, die vakantie.
  zondag 27 augustus 2017 @ 21:32:36 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173432112
quote:
9s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:45 schreef Friek_ het volgende:
Morgenvroeg weer beginnen. Het zit er echt op, die vakantie.
Fijn dat je het er nog even inwrijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 augustus 2017 @ 23:04:42 #188
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_173434832
Ik heb ook zojuist de wekker weer gezet voor morgenvroeg. Heb er wel weer zin in, eigenlijk.
.
pi_173440263
Ik ben lessen aan het voorbereiden voor volgende week. En ik wil de studenten dan in groepjes de studiehandleiding laten doornemen en er vragen over laten stellen. Kent iemand een handige online tool om die vragen van de studenten bij mij te krijgen, zodat ik ze vervolgens klassikaal kan beantwoorden?
pi_173440517
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:10 schreef Bleie het volgende:
Ik ben lessen aan het voorbereiden voor volgende week. En ik wil de studenten dan in groepjes de studiehandleiding laten doornemen en er vragen over laten stellen. Kent iemand een handige online tool om die vragen van de studenten bij mij te krijgen, zodat ik ze vervolgens klassikaal kan beantwoorden?
Is iets als Padlet een optie?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:47:09 #191
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173445503
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb ook zojuist de wekker weer gezet voor morgenvroeg. Heb er wel weer zin in, eigenlijk.
Vandaag al geweest, voorbereiden, al was mijn inzet nog niet bekend... Morgen introductie voor de eerste jaars. Ik heb er zin in!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173450152
quote:
5s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:33 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Is iets als Padlet een optie?
Dank, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik ga het met mentimeter proberen.
pi_173463568
Werkelijk waar niks klopt: leerlingenaantallen, prognoses, lokalen, het rooster, de jaartaak. Niks, helemaal niks. Is dat nou alleen bij ons zo of ligt het aan mijn werkgever?
De intro vandaag was wel leuk, de stad leren kennen met een wandeling en allerlei vragen. Morgen starten zij echt, ik hoef pas donderdag weer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:22:48 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173467155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:06 schreef d.k. het volgende:
Werkelijk waar niks klopt: leerlingenaantallen, prognoses, lokalen, het rooster, de jaartaak. Niks, helemaal niks. Is dat nou alleen bij ons zo of ligt het aan mijn werkgever?
De intro vandaag was wel leuk, de stad leren kennen met een wandeling en allerlei vragen. Morgen starten zij echt, ik hoef pas donderdag weer.
Nee, dat is hier ook. O wee als je een keer een les niet afsluit of een PTA-cijfer te laat invoert, maar als het over je salaris gaat dan zijn ze niet zo kritisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173467677
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat is hier ook. O wee als je een keer een les niet afsluit of een PTA-cijfer te laat invoert, maar als het over je salaris gaat dan zijn ze niet zo kritisch.
Hier ook weer een jaartaak die voor geen meter klopt. Zit weet ik veel hoeveel uren in de min. Juniorkorting niet goed meegerekend. Magister klopt nog steeds niet.

Het gebruikelijke amateurisme, zullen we maar zeggen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:55:04 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173467731
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Hier ook weer een jaartaak die voor geen meter klopt. Zit weet ik veel hoeveel uren in de min. Juniorkorting niet goed meegerekend. Magister klopt nog steeds niet.

Het gebruikelijke amateurisme, zullen we maar zeggen.
Ik 135. Jij?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173467784
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik 135. Jij?
Even opgezocht voor je: 485. Moet kunnen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:06:20 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173467935
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Even opgezocht voor je: 485. Moet kunnen.
lol. Sterkte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173469468
Ik snap niets van die uren. Werk ik te veel of te weinig als ik in de min sta? :@
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:21:44 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173469552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:18 schreef Cholula het volgende:
Ik snap niets van die uren. Werk ik te veel of te weinig als ik in de min sta? :@
Je krijgt te weinig betaald ;)

Je normjaartaak is 1659 uur. Stel dat je een werktijdfactor (WTF!) hebt van 0,8000, dan moet je dus 0,8 * 1659 = 1327 uur werken. Wordt je voor lessen + taken voor bijvoorbeeld 1350 uur ingezet, dan sta je 23 uur 'in de min' en werk je dus te veel - of krijg je te weinig betaald ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')