abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juni 2017 @ 18:45:57 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171774885
Ik geef ook al mijn lessen in de bovenbouw :6
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171774984
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geef ook al mijn lessen in de bovenbouw :6
Het vmbo telt natuurlijk niet mee. Pas bij havo begint het.
  zondag 18 juni 2017 @ 18:53:41 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171775006
quote:
16s.gif Op zondag 18 juni 2017 18:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het vmbo telt natuurlijk niet mee. Pas bij havo begint het.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn leerlingen. Raken ze er vast aan gewend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171775022
het vmbo
de havo
het vwo

Maar eigenlijk moet het toch ook 'het havo' zijn? Vragen, vragen.
pi_171776037
quote:
2s.gif Op zondag 18 juni 2017 18:44 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik mag überhaupt blij zijn met een vast contract. Mijn persoonlijke verwachting is dat ik na volgend jaar gewoon op straat sta, gezien het feit dat ze niemand meer vast willen aannemen vanwege de voorspelde krimp.
Hmmmz, dat is goed balen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_171778893
nee het is de havo
There are only 151 Pokémon.
  maandag 19 juni 2017 @ 00:04:23 #57
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_171781207
Het havo of de havo kan allebei, hoor. "De havo" als je de school bedoelt, "het havo" als je het onderwijsniveau bedoelt. Maar zo scherp wordt er niet meer op gelet.
.
pi_171828900
Ik begin er steeds meer achter te komen dat vakinhoudelijk sterk zijn zo ongeveer niets uitmaakt binnen het onderwijs. Weer een illusie armer.
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:51:27 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171828955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:45 schreef Friek_ het volgende:
Ik begin er steeds meer achter te komen dat vakinhoudelijk sterk zijn zo ongeveer niets uitmaakt binnen het onderwijs. Weer een illusie armer.
Ik vind het al opmerkelijk dat je die illusie had ;)

Overigens maakt het stiekem wel uit. Als je vakinhoudelijk sterk bent kun je toch makkelijker goede lessen maken en bedenken en beter uitleggen omdat je boven de stof staat.

Dat ga je weer meer merken als het klassenmanagement meer vanzelf gaat na een paar jaar.
Kwak
pi_171829024
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind het al opmerkelijk dat je die illusie had :@
Ja ach, ik dacht dat men wel de charme kon inzien van een eigenwijze, intellectuele docent geschiedenis die zijn eigen readers gebruikt, omdat de bestaande methoden maar 'bagger' geschreven zijn volgens hem. Dat soort krachtpatsers.

Maar eigenlijk draait het vooral om een beetje leuk bezig zijn met kinderen. Gisteren ook weer een sollicitatiegesprek gehad voor docent filosofie. Bleek dat het ging om onderbouw (want bovenbouw vonden ze niet rendabel genoeg). Toen maar even op de man af gevraagd waarom ze vroegen om een eerstegraads docent in de vacaturetekst, want in de onderbouw filosofie geven kun je net zo goed laten doen door een pabo-juf.

Gesprek was toen heel snel afgelopen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:03:41 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171835457
Nou ja dat vind ik ook wel een beetje hautain en onaardig eigenlijk.
Kwak
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:16:50 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171835712
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja ach, ik dacht dat men wel de charme kon inzien van een eigenwijze, intellectuele docent geschiedenis die zijn eigen readers gebruikt, omdat de bestaande methoden maar 'bagger' geschreven zijn volgens hem. Dat soort krachtpatsers.

Maar eigenlijk draait het vooral om een beetje leuk bezig zijn met kinderen. Gisteren ook weer een sollicitatiegesprek gehad voor docent filosofie. Bleek dat het ging om onderbouw (want bovenbouw vonden ze niet rendabel genoeg). Toen maar even op de man af gevraagd waarom ze vroegen om een eerstegraads docent in de vacaturetekst, want in de onderbouw filosofie geven kun je net zo goed laten doen door een pabo-juf.

Gesprek was toen heel snel afgelopen.
:{
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171852768
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja ach, ik dacht dat men wel de charme kon inzien van een eigenwijze, intellectuele docent geschiedenis die zijn eigen readers gebruikt, omdat de bestaande methoden maar 'bagger' geschreven zijn volgens hem. Dat soort krachtpatsers.

Maar eigenlijk draait het vooral om een beetje leuk bezig zijn met kinderen. Gisteren ook weer een sollicitatiegesprek gehad voor docent filosofie. Bleek dat het ging om onderbouw (want bovenbouw vonden ze niet rendabel genoeg). Toen maar even op de man af gevraagd waarom ze vroegen om een eerstegraads docent in de vacaturetekst, want in de onderbouw filosofie geven kun je net zo goed laten doen door een pabo-juf.

Gesprek was toen heel snel afgelopen.
Misschien is het onderwijs gewoon niet de beste plek voor je...
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_171852811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:45 schreef Friek_ het volgende:
Ik begin er steeds meer achter te komen dat vakinhoudelijk sterk zijn zo ongeveer niets uitmaakt binnen het onderwijs. Weer een illusie armer.
Dat is ook een reden waarom ik op het HBO lesgeef. Dan is het inhoudelijk nog interessant. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om elk jaar die middelbare-school wis- en natuurkunde te moeten geven.
-
pi_171853025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is ook een reden waarom ik op het HBO lesgeef. Dan is het inhoudelijk nog interessant. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om elk jaar die middelbare-school wis- en natuurkunde te moeten geven.
Dat heeft zijn charme. Persoonlijk ligt mijn voorkeur ook in het vo dan in het hbo. Als ik naar mijn eigen school- en studietijd kijk kreeg je op het vo ook iets meer dankbaarheid terug. Ik moet er juist weer niet aan denken om voor (half)volle collegezalen te staan waar het toch de helft maar boeit wat je staat te vertellen.
't Echte en 't ware!
pi_171853235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is ook een reden waarom ik op het HBO lesgeef. Dan is het inhoudelijk nog interessant. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om elk jaar die middelbare-school wis- en natuurkunde te moeten geven.
Op zich maakt mij dat niet zoveel uit, dat precieze niveau. Volgend jaar geef ik waarschijnlijk ook een mavo-4 klas les en eigenlijk heb ik daar best veel zin in (kan ik ook wat nieuwe werkvormen op loslaten enzo). Maar waar ik me wel aan stoor, is de (in mijn ogen) voortdurende onderwaardering van de inhoudelijk sterke docenten. Het lijkt alsof dat helemaal niet uitmaakt, terwijl ik er toch waarde aan hecht.

Afijn, ik reageerde in het gesprek wellicht wat gepikeerd toen ik zag dat ze m'n vak (filosofie) hadden gedegradeerd tot wat gekeuvel en doodleuk al een deur in m'n gezicht dichtgooiden door het te onrendabel te verklaren voor de bovenbouw. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 10:02:41 ]
pi_171855278
Ik had altijd verwacht op het hbo les te gaan geven, maar sta nu op het mbo. En ik vind het juist heerlijk. Wel beroepsopleiding en een beroepsgericht vak, dat helpt misschien ook. Maar de leerlingen zijn nog echte pubers en tegelijk ben je met het leren van een beroep bezig. De ervaring die ik in dat beroep heb, vinden ze heel waardevol en het maakt het ook makkelijker om theorie aan praktijk te koppelen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_171855862
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Op zich maakt mij dat niet zoveel uit, dat precieze niveau. Volgend jaar geef ik waarschijnlijk ook een mavo-4 klas les en eigenlijk heb ik daar best veel zin in (kan ik ook wat nieuwe werkvormen op loslaten enzo). Maar waar ik me wel aan stoor, is de (in mijn ogen) voortdurende onderwaardering van de inhoudelijk sterke docenten. Het lijkt alsof dat helemaal niet uitmaakt, terwijl ik er toch waarde aan hecht.

Afijn, ik reageerde in het gesprek wellicht wat gepikeerd toen ik zag dat ze m'n vak (filosofie) hadden gedegradeerd tot wat gekeuvel en doodleuk al een deur in m'n gezicht dichtgooiden door het te onrendabel te verklaren voor de bovenbouw. :P
Als iemand die meeschrijft aan een methode geschiedenis reageer ik ook een beetje 'gepikeerd' als ik weer eens een eigenwijze docent ontmoet die alle methodes 'bagger' vindt en daarom zo gek is om heel veel tijd en energie te stoppen in het zelf maken van readers terwijl hij die energie ook zou kunnen besteden aan het ontwikkelen van andere vaardigheden zoals 'leuk met kinderen omgaan'. Heb ook jarenlang moeten samenwerken met zo iemand en dat was geen pretje.

Ben het overigens met kwakzor eens dat vakinhoudelijk sterk zijn zich wel degelijk kan uitbetalen. Creatief met de stof om kunnen gaan, boven de stof staan, makkelijk en snel kunnen ingaan op vragen van leerlingen etc. En als je graag inhoudelijk bezig wilt zijn, dan kun je je dus ook met de inhoud van het vak bezig gaan houden buiten je school.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171858267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:46 schreef d.k. het volgende:
Ik had altijd verwacht op het hbo les te gaan geven, maar sta nu op het mbo. En ik vind het juist heerlijk. Wel beroepsopleiding en een beroepsgericht vak, dat helpt misschien ook. Maar de leerlingen zijn nog echte pubers en tegelijk ben je met het leren van een beroep bezig. De ervaring die ik in dat beroep heb, vinden ze heel waardevol en het maakt het ook makkelijker om theorie aan praktijk te koppelen.
Het hangt voor mij helemaal van de groep af. Ik heb vele malen liever een groep felle vmbo'ers voor me dan een een stel hbo'ers die braaf leren voor het tentamen en niets meer doen dan dat. Hoe bevredigend onderwijs geven voor mij is, hangt volledig samen met de 'openheid' van leerlingen of studenten.

Afgelopen maandag was ik op pad met kinderen uit groep 4/5 en dat vond ik geweldig. We gingen naar Artis en besloten meteen democratisch dat we de voor ons uitgestippelde speurtocht weggooiden. Zij bepaalden de agenda. Vervolgens hebben we het merendeel van de dag in een hok bij een ei doorgebracht omdat er op elk moment een kuiken uit kon komen. Dat was zo bijzonder en zij herkenden dat. Mijn studenten daarentegen zouden zich afvragen wat dat oplevert. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171858334
Het afdraaien van methodes is trouwens aan mij ook niet besteed en ik waardeer het juist als docenten zich hun lessen eigen willen maken. Dat daar in het onderwijs weinig ruimte voor is en het daarom een onverstandige keuze is, is wat mij betreft niet een mankement van de docent maar het onderwijssysteem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171863555
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Het afdraaien van methodes is trouwens aan mij ook niet besteed en ik waardeer het juist als docenten zich hun lessen eigen willen maken. Dat daar in het onderwijs weinig ruimte voor is en het daarom een onverstandige keuze is, is wat mij betreft niet een mankement van de docent maar het onderwijssysteem.
Ik ben zelf ook niet van het afdraaien van methodes. Maar in mijn vak zijn er zoveel creatieve en goede docenten die materiaal ontwikkelen dat online te vinden is. En bij methodes kun je natuurlijk prima selecteren, wat je wel gebruikt en wat niet. Het is echt zonde als je daarvan geen gebruik maakt maar steeds zelf het wiel gaat uitvinden. Ik maak altijd alles 'eigen' maar dat is wel een mix van dingen die ik zelf heb bedacht, input van anderen en materiaal van mezelf en van anderen. Dat is ook onderwijs wat mij betreft: goed lesgeven zit ' em ook in op die manier creatief kunnen zijn en openstaan voor de inhoud en methoden van vakgenoten. De docent die ik als collega had die al het lesmateriaal zelf maakte en alle input van derden van de hand wees was extreem rechtlijnig en eigenlijk helemaal niet zo'n goede docent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171868699
Het is jammer als je niet met een collega op één lijn zit. Je zou potentieel zoveel aan elkaar kunnen hebben. Ik heb de indruk dat de cultuur van het met elkaar meekijken, meedenken en mee ontwikkelen niet zo aanwezig is in het voortgezet onderwijs. Klopt dat of zie ik dat verkeerd? Ik weet wel dat je vaksecties hebt, maar hoe functioneren die?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171868985
Dat kan per sectie erg verschillen. Ik heb nu, mede door zelf goed te selecteren, een redelijk fijne en goed functionerende sectie met aardig wat uitwisseling en samenwerking maar dat is voor het eerst in mijn loopbaan. En ik heb al heel veel slecht functionerende andere secties gezien: veel eilandjes. Docenten die teveel verschillen in stijl en aanpak. Docenten die daar ook in vast zitten. En schoolleidingen die daar alleen maar bij staan te kijken. En aansturen en begeleiden van secties vanuit de leiding is doorgaans ook slecht. Ik heb daar tijdens mijn lerarenopleiding nog een stuk over geschreven: er is heel weinig aandacht voor en weinig literatuur/ onderzoek.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171888462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:49 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dat heeft zijn charme. Persoonlijk ligt mijn voorkeur ook in het vo dan in het hbo. Als ik naar mijn eigen school- en studietijd kijk kreeg je op het vo ook iets meer dankbaarheid terug. Ik moet er juist weer niet aan denken om voor (half)volle collegezalen te staan waar het toch de helft maar boeit wat je staat te vertellen.
Ligt misschien aan de opleiding, maar mijn studenten zijn over het algemeen prima gemotiveerd :)
-
pi_171894022
Bij mij ook, al blijft mijn vak een bijvak, wat maskt dat net alle studenten het directe nut ervan zien. Maar dit afgelopen blok had ik één klas een groepje die het echt leuk vonden. Dat was heel fijn lesgeven. Maar dat soort studenten gaat zo snel mogelijk naar de uni.
pi_171962808
NRC liep drie dagen mee in het po.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-11235375-a1564368
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 26 juni 2017 @ 16:08:53 #77
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_171965964
Hallo.

Zijn er hier (aanstaand) Biologie of Mens en Natuur docenten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172137753
Mijn agenda loopt bijna aan zijn einde, dus het wordt tijd voor een nieuwe. Komend jaar begin ik met mijn LiO op het mbo. Is het raadzaam om een docentagenda aan te schaffen in plaats van een reguliere? Zo ja, welke?

Een digitale agenda is niks voor mij.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172140147
quote:
5s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:44 schreef DevilsWhore het volgende:
Mijn agenda loopt bijna aan zijn einde, dus het wordt tijd voor een nieuwe. Komend jaar begin ik met mijn LiO op het mbo. Is het raadzaam om een docentagenda aan te schaffen in plaats van een reguliere? Zo ja, welke?

Een digitale agenda is niks voor mij.
Ja, heeft je LIO-school deze niet voor hun docenten? :)
Volgens mij heb ik overal, altijd een agenda gekregen bij mijn intro-gesprek..
Mon 'en!
pi_172141000
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:19 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ja, heeft je LIO-school deze niet voor hun docenten? :)
Volgens mij heb ik overal, altijd een agenda gekregen bij mijn intro-gesprek..
Dat hoor ik donderdag pas, dan heb ik de kennismaking. Ik wist ook niet of dit standaard is of niet, op mijn laatste stage (ook mbo) liep mijn begeleider rond met een reguliere agenda.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172142094
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:01 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Dat hoor ik donderdag pas, dan heb ik de kennismaking. Ik wist ook niet of dit standaard is of niet, op mijn laatste stage (ook mbo) liep mijn begeleider rond met een reguliere agenda.
Wacht dat gesprek even af. Kan zijn dat de school zelf docentenagenda's heeft liggen. :)
Mon 'en!
pi_172142549
Als je die niet krijgt: een reguliere agenda voldoet net zo goed. Ik heb nog nooit een docentenagenda gebruikt en zou niet weten wat de toegevoegde waarde ervan is.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 3 juli 2017 @ 17:33:38 #83
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172143568
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je die niet krijgt: een reguliere agenda voldoet net zo goed. Ik heb nog nooit een docentenagenda gebruikt en zou niet weten wat de toegevoegde waarde ervan is.
Ik heb dus een extra supergrote a4 ringband docentenagenda, en wat ik er mee doe wat met een gewone agenda niet gaat is:
- lessen plannen (vooruit)
-hw leerlingen noteren
- cijferlijsten (dit jaar weer gezien waarom alleen magister niet voldoet)
-grote notitiepagina's extra
Kwak
pi_172144517
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb dus een extra supergrote a4 ringband docentenagenda, en wat ik er mee doe wat met een gewone agenda niet gaat is:
- lessen plannen (vooruit)
-hw leerlingen noteren
- cijferlijsten (dit jaar weer gezien waarom alleen magister niet voldoet)
-grote notitiepagina's extra
Voor lessen plannen en notities maken heb ik een notitieboek, het huiswerk noteer ik gewoon in mijn agenda, past prima op het lijntje per uur, en cijfers bereken ik in Excel dus daar staan ze dan ook.

Waarom voldoet alleen Magister niet?

Oftewel: het is maar net wat je fijn vindt. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 3 juli 2017 @ 23:31:35 #85
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172153587
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 18:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Voor lessen plannen en notities maken heb ik een notitieboek, het huiswerk noteer ik gewoon in mijn agenda, past prima op het lijntje per uur, en cijfers bereken ik in Excel dus daar staan ze dan ook.

Waarom voldoet alleen Magister niet?

Oftewel: het is maar net wat je fijn vindt. :+.
Omdat mijn collega doordat er clusters zijn samengevoegd ivm vertrokken docent, nu een lijst heeft met allemaal cijfers met allemaal weging 1 zonder werkinfo, en zonder elke flipping toets handmatig weer op te snorren geen idee heeft wat wat is (om van de leerlingen van de vertrokken collega niet te spreken, no clue wat wat is).

En ja, het kan ook allemaal apart. Maar ik vertel toch ook alleen waarom ik een grote docentenagenda fijn vind?

Ik hou er ook hw en boek vergeten in bij. Een los notitieboek voor lessen plannen heb ik dus niet meer nodig. Heb wel een bullet journal voor klussen, to do, projecten en notities en mijn prive afspraken etc. Ik gebruik de docentenagenda dus eigenlijk als planner.
Kwak
  dinsdag 4 juli 2017 @ 18:24:45 #86
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_172169698
Ik heb al jaren een docentenagenda op A4-formaat. Werkt heerlijk overzichtelijk. Genoeg ruimte om de punten in te schrijven (ja, ik schrijf ze ook altijd nog op, naast Magister) en ik vind het gewoon fijn werken.
.
pi_172173315
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:04 schreef DevilsWhore het volgende:
NRC liep drie dagen mee in het po.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-11235375-a1564368
Wel fijn om te lezen dat ze bij de NRC wel gewoon naar Leeuwarden en Zeist gaan (in plaats van enkel Amsterdam). Verder ook een prettig verslag om te lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2017 20:40:13 ]
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:18:01 #88
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_172198615
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns :{

https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:28:12 #89
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_172198976
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns :{

https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
Meester Bart. :') Rare clown.
Bedankt Hans.
pi_172200734
Ga vanaf aankomend jaar mijn eindfase in, wat dus betekend dat ik aan de lio mag beginnen. Wel meteen in een vervelende situatie gekomen, ik had afgesproken om rond de 10 - 12 uur per week te gaan maken voor 40 weken maar kreeg vandaag te horen vanuit mijn opleiding dat het niet ok is, en ik heb de uren dan ook moeten halveren.

Vervelende hiervan is dat meerdere docenten van mij hiervan op de hoogte waren toen ik ze het voor 5 weken terug vertelde, en ik nu dus een paar dagen voor de vakantie mijn stage school moest mededelen dat de uren waar ze op me rekenden gehalveerd moesten worden.

Baal er ontzettend van, ondanks dat de fout niet bij mij ligt, ben ik wel degene die het slechte nieuws heb moeten brengen. Al de hele dag een vervelend gevoel ervan.
pi_172200948
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:23 schreef DaHoopGawd het volgende:
Ga vanaf aankomend jaar mijn eindfase in, wat dus betekend dat ik aan de lio mag beginnen. Wel meteen in een vervelende situatie gekomen, ik had afgesproken om rond de 10 - 12 uur per week te gaan maken voor 40 weken maar kreeg vandaag te horen vanuit mijn opleiding dat het niet ok is, en ik heb de uren dan ook moeten halveren.

Vervelende hiervan is dat meerdere docenten van mij hiervan op de hoogte waren toen ik ze het voor 5 weken terug vertelde, en ik nu dus een paar dagen voor de vakantie mijn stage school moest mededelen dat de uren waar ze op me rekenden gehalveerd moesten worden.

Baal er ontzettend van, ondanks dat de fout niet bij mij ligt, ben ik wel degene die het slechte nieuws heb moeten brengen. Al de hele dag een vervelend gevoel ervan.
Zijn daar geen richtlijnen voor? Hier maakt het niet veel uit, als je maar minstens acht uur per week lesgeeft.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172201166
de richtlijn is 5 - 6 lessen, maar geen vermelding of dat dit minimaal of maximaal is. Blijkt dus dat het maximaal is.Kreeg het vandaag opeens te horen. Gezien het feit dat mijn opleiding bestanden moet ondertekenen waar ook het aantal uren opstaan, kan ik dus ook niet zeggen van "Schrijf maar 6 maar ik geef er 12".

heeft blijkbaar te maken met de werkdruk die hoog ligt ivm alle extra opdrachten die vanuit de opleiding worden meegeleverd. Zou ik mijn lio in een half jaar doen, dan waren de 10-12 uur wel prima, omdat het max dan op 10-13 uur ligt.
pi_172207258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:32 schreef DaHoopGawd het volgende:
de richtlijn is 5 - 6 lessen, maar geen vermelding of dat dit minimaal of maximaal is. Blijkt dus dat het maximaal is.Kreeg het vandaag opeens te horen. Gezien het feit dat mijn opleiding bestanden moet ondertekenen waar ook het aantal uren opstaan, kan ik dus ook niet zeggen van "Schrijf maar 6 maar ik geef er 12".

heeft blijkbaar te maken met de werkdruk die hoog ligt ivm alle extra opdrachten die vanuit de opleiding worden meegeleverd. Zou ik mijn lio in een half jaar doen, dan waren de 10-12 uur wel prima, omdat het max dan op 10-13 uur ligt.
Stagecontract voor 6 uur? En een werkcontract van 6 uur? Of als assistent docent betaald krijgen?

Als je langer over je lio opdrachten kan doen, is het drukker? En mag je minder uren draaien? Rare constructie

[ Bericht 5% gewijzigd door Silverdigger2 op 06-07-2017 06:51:01 ]
pi_172208022
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:32 schreef DaHoopGawd het volgende:
de richtlijn is 5 - 6 lessen, maar geen vermelding of dat dit minimaal of maximaal is. Blijkt dus dat het maximaal is.Kreeg het vandaag opeens te horen. Gezien het feit dat mijn opleiding bestanden moet ondertekenen waar ook het aantal uren opstaan, kan ik dus ook niet zeggen van "Schrijf maar 6 maar ik geef er 12".

heeft blijkbaar te maken met de werkdruk die hoog ligt ivm alle extra opdrachten die vanuit de opleiding worden meegeleverd. Zou ik mijn lio in een half jaar doen, dan waren de 10-12 uur wel prima, omdat het max dan op 10-13 uur ligt.
Raar dat het zo weinig is. Hier moeten we uitgaan van twee of drie klassen op het vo of drie dagdelen op het mbo.

Kun je niet twee contracten krijgen? Een oud-klasgenoot van mij had twee klassen op een stagecontract en twee op een starterscontract.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 6 juli 2017 @ 08:57:33 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172208228
Wij hadden vorig jaar ook een lio die daarnaast twee klassen op contract gaf. Als de school het wil, dan is er verder geen regelgeving die het tegenhoudt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172208256
Ik heb mijn vierdejaarsstage destijds op een MBO gedaan, met drie eigen klassen die 'telden' voor mijn stage én twee waarvoor ik betaald werd. Drie uur per klas, dus vijftien lessen. Ik was drie volle dagen op school aanwezig en besteedde thuis ook nog heel veel tijd aan lesvoorbereiding.

Ik kan me níets herinneren van de Fontys-opdrachten die ik moest doen in die tijd, maar heb wel keimooi materiaal ontwikkeld. ;)

Ik denk opleidingen wat flexibeler zouden moeten (kunnen) zijn als het op LIO's aankomt. Er zullen vast genoeg studenten zijn die mákkelijk 18 lessen per week aan kunnen, maar ook mensen die liever bij een stuk of tien blijven om er meer aandacht aan te kunnen besteden. Zo lang je toch kunt bewijzen dat het goed is gegaan..?
Mon 'en!
pi_172208778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns :{

https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
Dit is wel erg zoet geschreven zeg.
pi_172208822
Ja, die column is totaal over de top sentimenteel. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172214400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:18 schreef JochemP het volgende:
Ben ik de enige die jeuk krijgt van dit soort columns :{

https://www.trouw.nl/same(...)ingen-voel~a6e97433/
Ik krijg sowieso jeuk van die man. Eerst dacht ik dat hij wel tof was, maar toen zag ik hem een keer praten.. Not my cup of tea, zeg maar.

Ik vind ook dat zijn columns erg 'gemaakt' aanvoelen.
Mon 'en!
pi_172214586
Strubbelingen. Ik heb dus vanochtend de kennismaking met de andere lio'ers en mijn begeleider gehad.

In het gesprek met de begeleider en docentopleider is een keuze naar voren gekomen: ik kan de eerste periode (10 weken) extra begeleiding krijgen onder een stagecontract, wat inhoudt dat mijn begeleider 'mijn' klassen heeft en ik geen uren krijg. De andere mogelijk is een lio-contract, dus dat ik de lessen zelfstandig draai met coaching buiten de lessen om. Ik weet niet zo goed wat ik moet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')