abonnement Unibet Coolblue
pi_171063388
Hoihoi,

Ik bezorg nu al ongeveer 7 maanden de ochtendkrant bij mij in de buurt. Mijn wijk is pas veranderd en ik heb nu ongeveer 90 kranten (PZC,Volkskrant,AD,Trouw en Nederlands Dagblad). Ik ben met deze wijk ongeveer 50 minuten bezig, als ik met mijn broertje loop 35 minuten. Op zaterdag is dat natuurlijk iets langer. Ik sta rond half 6 op en ben rond 10 voor 7 klaar. Ik weet nog niet hoeveel ik met deze nieuwe wijk ga verdienen, ik wordt volgende week uitbetaald. Zijn er hier nog meer krantenbezorgers? Hoeveel verdien jij, hoelaat sta je op? Nog leuke of grappige dingen meegemaakt? Laat het hieronder weten, wie weet moedigen we elkaar er mee aan!
pi_171064260
Voor mij is dat toch al 17 jaar geleden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_171064715
Mail die krant gewoon. Veel sneller. Ga toch met de tijd mee TS.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:06:17 #4
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_171065547
330 gulden in mijn tijd.. Telegraaf
pi_171065697
Heb van 2002-2004 ochtendkranten (ook PZC) gedaan. Volgens mij kreeg ik 180 euro pm.

Meest bizarre dagen waren met sneeuw of ijzel. Toch wel een aantal keer goed op mn bek gegaan :P

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2017 00:16:29 ]
pi_171065730
Zo'n 800 tot 1000 gulden per maand bij De Telegraaf vroegâh, maar dat waren twee wijken. Van vijf tot zeven doordeweeks en vier tot zeven op de zaterdag. Ik heb een keer een auto in de rivier waarlangs mijn wijk lag zien drijven en toen moest je nog aanbellen bij mensen om te kunnen telefoneren. Nooit geweten wat daarvan is geworden. Einde bericht.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171065793
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:16 schreef nostra het volgende:
Zo'n 800 tot 1000 gulden per maand bij De Telegraaf vroegâh, maar dat waren twee wijken. Van vijf tot zeven doordeweeks en vier tot zeven op de zaterdag. Ik heb een keer een auto in de rivier waarlangs mijn wijk lag zien drijven en toen moest je nog aanbellen bij mensen om te kunnen telefoneren. Nooit geweten wat daarvan is geworden. Einde bericht.
Oef, dat waren serieuze wijken.

Op zaterdag hoefde ik trouwens pas om 8 uur alles bezorgd te hebben.
pi_171065841
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:21 schreef spiritusbus het volgende:
Oef, dat waren serieuze wijken.

Op zaterdag hoefde ik trouwens pas om 8 uur alles bezorgd te hebben.
Het was puur sadomasochisme op zo'n zaterdag, want ik woog een kilo of 40 en bewoog me dan ook voort op een onvrijwillige wheelie. ;( Hele route nader uitgestippeld voor de mensen die zelf extra vroeg de deur uit gingen en hun krantje dus voor zevenen wilde hebben, dat leverde je in december makkelijk een geeltje extra op. In de flatwijk dan, want de villawijk hield zonder uitzondering zijn centen in de knip.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171066034
¤300,- (2007) inclusief bonus bij geen klachten. Ongeveer anderhalf uur bezig. Mooiste momenten zijn als je moet schijten halverwege je wijk rond 6 uur s'ochtends. Zo'n dun krantje als het nederlands dagblad veegt niet fijn.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:40:43 #10
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_171066054
Ik kreeg voor een soortgelijke wijk ¤450,-. Dat was echt fantastisch.
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_171067603
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:29 schreef jatochneetoch het volgende:
Mail die krant gewoon. Veel sneller. Ga toch met de tijd mee TS.
Haha :P
pi_171067605
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:16 schreef nostra het volgende:
Zo'n 800 tot 1000 gulden per maand bij De Telegraaf vroegâh, maar dat waren twee wijken. Van vijf tot zeven doordeweeks en vier tot zeven op de zaterdag. Ik heb een keer een auto in de rivier waarlangs mijn wijk lag zien drijven en toen moest je nog aanbellen bij mensen om te kunnen telefoneren. Nooit geweten wat daarvan is geworden. Einde bericht.
Woow dat is wel heel veel voor een krantenwijk! Jammer dat ik in de guldentijd nog een ukkepuk was...
pi_171067611
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:39 schreef Baklapper het volgende:
¤300,- (2007) inclusief bonus bij geen klachten. Ongeveer anderhalf uur bezig. Mooiste momenten zijn als je moet schijten halverwege je wijk rond 6 uur s'ochtends. Zo'n dun krantje als het nederlands dagblad veegt niet fijn.
Dan verdiende je best wel goed zeg!
Haha leuke ervaring😛
pi_171078468
Heb het zelf zes weken volgehouden, en wel in de zomer. Het betaalde wel goed, vond ik (zo'n 300 euro per maand, voor gemiddeld 1,5 uur per dag). Maar zes dagen in de week zooooo vroeg beginnen....krantenbezorgers, ik neem mijn hoedje diep voor jullie af!
pi_171078537
Ik deed het als scholier. Iedere dag. Uurtje kranten bezorgen. Was gewoon routine.
Niks verkeerds aan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171078752
Van m'n 16e tot m'n 18e het NHD en de Telegraaf rondgebracht, 1 wijkje, tussen 6 en 7. Kreeg ongeveer 140 per maand ofzo, en iedere maand een bonus voor geen klachten, en ieder kwartaal nog een bonus want beste loper van het depot (wederom geen klachten :P ), en in december zo 300 euro voor ongeveer 90 huizen (wederom , nooit klachten, dus mensen gaven veel :P )

Vond het altijd wel gezellig, je komt altijd dezelfde mensen tegen. 1x heeft iemand mijn band geplakt terwijl ik verder mijn wijk deed (ik had natuurlijk net die dat het eerste uur tentamen) . En ik heb een keer een verwarde man terug naar huis gebracht. Regelmatig mensen de weg gewezen ook

En in december dus de kaartjes. 1 familie ging altijd met Kerst naar hun vakantiehuis in Frankrijk, dus die heeft me wel eens s ochtends op staan wachten om me alvast wat toe te stoppen.

En een oud kereltje, die had geen kleingeld meer, dus hij had niks voor me op dat moment. Hij vertelde zo'n heel verhaal dat hij het altijd zo fijn vond dat als hij om half 7 beneden kwam hij meteen zijn krantje kon pakken enzo. En daarna kwam hij met een idee ' als ik nou gewoon zondagavond voor ik ga slapen een envelopje aan de deur plak voor je, dan neem je die maandagochtend gewoon mee!', en zo geschiedde, zat er 20 euro in :D


En een man die regelmatig​ met de auto me voorbij ging, voordat ik bij hem was geweest. Dan stopte die regelmatig om zijn krant alvast in ontvangst te nemen, kon hij hem op werk lezen :P

Best chill vond ik het toen eigenlijk. Zo vroeg op als het nog rustig is, vogeltjes fluiten, zonnetje die net op komt.. en 9 van de 10x ook droog. :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:41:50 #17
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_171080378
15 - 20 jaar geleden bij Dagblad De Limburger. Verdiende ongeveer ¤ 250 per maand, kwam ook omdat het een wijk was met groot buitengebied (boerderijen etc.)
Als er folders bij waren was het extra kassa.

Ongeveer uurtje per dag mee bezig 's ochtends, behalve zaterdag, dan duurde het langer
pi_171080959
Jarenlang NRC bezorgd, na de schooldagen. Kon ze doordeweeks in de hand meenemen naar huis (vanaf de verdeelplaats) en had ze in drie kwartier bezorgd. Ochtendkrant was niks voor mij :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_171082427
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:13 schreef diesnelle het volgende:
Maar zes dagen in de week zooooo vroeg beginnen....krantenbezorgers, ik neem mijn hoedje diep voor jullie af!
Klopt wat je zegt, is soms wel zwaar, maar tot nu toe hou ik het vol. Bedankt😛
pi_171082466
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:29 schreef essnhills het volgende:
Van m'n 16e tot m'n 18e het NHD en de Telegraaf rondgebracht, 1 wijkje, tussen 6 en 7. Kreeg ongeveer 140 per maand ofzo, en iedere maand een bonus voor geen klachten, en ieder kwartaal nog een bonus want beste loper van het depot (wederom geen klachten :P ), en in december zo 300 euro voor ongeveer 90 huizen (wederom , nooit klachten, dus mensen gaven veel :P )

Vond het altijd wel gezellig, je komt altijd dezelfde mensen tegen. 1x heeft iemand mijn band geplakt terwijl ik verder mijn wijk deed (ik had natuurlijk net die dat het eerste uur tentamen) . En ik heb een keer een verwarde man terug naar huis gebracht. Regelmatig mensen de weg gewezen ook

En in december dus de kaartjes. 1 familie ging altijd met Kerst naar hun vakantiehuis in Frankrijk, dus die heeft me wel eens s ochtends op staan wachten om me alvast wat toe te stoppen.

En een oud kereltje, die had geen kleingeld meer, dus hij had niks voor me op dat moment. Hij vertelde zo'n heel verhaal dat hij het altijd zo fijn vond dat als hij om half 7 beneden kwam hij meteen zijn krantje kon pakken enzo. En daarna kwam hij met een idee ' als ik nou gewoon zondagavond voor ik ga slapen een envelopje aan de deur plak voor je, dan neem je die maandagochtend gewoon mee!', en zo geschiedde, zat er 20 euro in :D


En een man die regelmatig met de auto me voorbij ging, voordat ik bij hem was geweest. Dan stopte die regelmatig om zijn krant alvast in ontvangst te nemen, kon hij hem op werk lezen :P

Best chill vond ik het toen eigenlijk. Zo vroeg op als het nog rustig is, vogeltjes fluiten, zonnetje die net op komt.. en 9 van de 10x ook droog. :P
Echt superleuk, bedankt dat je dit me deelt! Dit motiveert me weer ook goed te bezorgen en daarmee leuke contacten te hebben met mensen!
pi_171082497
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:41 schreef tuurke77 het volgende:
15 - 20 jaar geleden bij Dagblad De Limburger. Verdiende ongeveer ¤ 250 per maand, kwam ook omdat het een wijk was met groot buitengebied (boerderijen etc.)
Als er folders bij waren was het extra kassa.

Ongeveer uurtje per dag mee bezig 's ochtends, behalve zaterdag, dan duurde het langer
Lekker hoor!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:54:10 #22
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_171082586
Lange tijd de middagkrant bezorgd. Dat was echt relaxt, iedereen kende je in de wijk en je was zo klaar.

In de zomervakantie ook de ochtendkrant gedaan, dat was echter een tegenvaller. Wij moesten om 4 uur 's ochtends al op het depot staan om te gaan bezorgen. Was echt veel te vroeg :{w

Half 6 opstaan en dan een uurtje de krant bezorgen lijkt me daar en tegen wel vol te houden.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_171084442
Van 1985 tot 1988 bezorgt. 240 gulden per maand. 1 uurtje werk per dag. Ochtendkrant de Limburger toen nog bijna huis aan huis bezorgen rond de 120 kranten. Wel 2 strenge winters met elfstedentocht. Gelukkig woonden mijn ouders midden in mijn bezorg wijk zodat ik tussendoor kon opwarmen.
pi_171087699
Een paar leuke ervaringen:

-Mensen die je achterna lopen nadat hun kind in alle onschuld de deur dichtgooit bin de kerstfooi
-Na drie pogingen als er niemand thuis was toch maar een kaartje in de bus doen en dan soms de volgende dag een envelop aan de brievenbus aantreffen :D
-Een chagrijn die vond dat ie zn krant al om zes uur wilde, maar hij zat aan het einde van mn wijk en dus kreeg hij net voor zeven uur zn krant. Heeft me tot drie keer uitgescholden en mede daarom heb ik de laatste twee weken zijn krant eerst een paar keer ondergedompeld in zn eigen vijver :+
-Omdat mn ouders een gratis krant hadden kreeg ik een jaarlijkse fooi van 100 euro ter compensatie met Kerst.
-de eerste persoon zijn die door een onberoerd sneeuwdek loop O+
-Wekenlang met dezelfde cd in mn discman ( :') ) lopen en dan bij elk nummer inschatten of je snel bent die dag.
pi_171093895
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 00:58 schreef spiritusbus het volgende:
Een paar leuke ervaringen:

-Mensen die je achterna lopen nadat hun kind in alle onschuld de deur dichtgooit bin de kerstfooi
-Na drie pogingen als er niemand thuis was toch maar een kaartje in de bus doen en dan soms de volgende dag een envelop aan de brievenbus aantreffen :D
-Een chagrijn die vond dat ie zn krant al om zes uur wilde, maar hij zat aan het einde van mn wijk en dus kreeg hij net voor zeven uur zn krant. Heeft me tot drie keer uitgescholden en mede daarom heb ik de laatste twee weken zijn krant eerst een paar keer ondergedompeld in zn eigen vijver :+
-Omdat mn ouders een gratis krant hadden kreeg ik een jaarlijkse fooi van 100 euro ter compensatie met Kerst.
-de eerste persoon zijn die door een onberoerd sneeuwdek loop O+
-Wekenlang met dezelfde cd in mn discman ( :') ) lopen en dan bij elk nummer inschatten of je snel bent die dag.
Haha wat een leuke ervaringen! Bedankt voor het delen!
pi_171093916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:54 schreef Rodgrod het volgende:
Lange tijd de middagkrant bezorgd. Dat was echt relaxt, iedereen kende je in de wijk en je was zo klaar.

In de zomervakantie ook de ochtendkrant gedaan, dat was echter een tegenvaller. Wij moesten om 4 uur 's ochtends al op het depot staan om te gaan bezorgen. Was echt veel te vroeg :{w

Half 6 opstaan en dan een uurtje de krant bezorgen lijkt me daar en tegen wel vol te houden.
Middagkrant leek me ook wel wat, maar daarvoor moet ik eerst 4 km naar depot fietsen, had ik minder zin in😛
pi_171098899
Mensen die met kerst de overblijfselen uit hun kerstpakket aanbieden inplaats van een fooi. :+

Mensen die hun eigen krant aanzien voor een reclamefolder en daardoor beweren dat ze geen krant hebben ontvangen. Vervolgens dienen ze een klacht waardoor je je bonus misloopt. 8)7

De dagen na feestdagen dronken mensen op de meest vreemde plekken aantreffen.

Ik heb echt heel veel goede herinneringen aan mijn krantenloop periode. Heeft ook te maken met het feit dat in die periode mijn hele voetbalteam kranten liep. Wij hadden al de grootste lol als we onze kranten moesten ophalen bij het krantendepot, omdat elke ochtend wel iemand zich had verslapen.
pi_171103280
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:00 schreef Baklapper het volgende:
Mensen die met kerst de overblijfselen uit hun kerstpakket aanbieden inplaats van een fooi. :+

Mensen die hun eigen krant aanzien voor een reclamefolder en daardoor beweren dat ze geen krant hebben ontvangen. Vervolgens dienen ze een klacht waardoor je je bonus misloopt. 8)7

De dagen na feestdagen dronken mensen op de meest vreemde plekken aantreffen.

Ik heb echt heel veel goede herinneringen aan mijn krantenloop periode. Heeft ook te maken met het feit dat in die periode mijn hele voetbalteam kranten liep. Wij hadden al de grootste lol als we onze kranten moesten ophalen bij het krantendepot, omdat elke ochtend wel iemand zich had verslapen.
Haha dat is wel leuk ja, thanks for the share😊
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')