abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171066516
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja de hardcore trump fans zijn blij, maar als het zo doorgaat kunnen de democraten nog stunten ook in de midterms
Trump heeft een 84% approval rating bij Republikeinse stemmers. Dat zijn niet de hardcore Trumpfans hoor. :P Gewoon bijna iedereen.

http://www.gallup.com/pol(...)gs-donald-trump.aspx
We're not scaremongering. This is really happening.
pi_171066525
De Nederlandse media en sites als WaPo en NYT zijn zó negatief over Trump dat je het idee hebt dat het één grote brandende puinzooi is. Maar dat valt reuze mee.
pi_171066540
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trump heeft een 84% approval rating bij Republikeinse stemmers. Dat zijn niet de hardcore Trumpfans hoor. :P Gewoon bijna iedereen.

http://www.gallup.com/pol(...)gs-donald-trump.aspx
Bij indeps, het grootste gedeelte, wel historisch laag

Maar bij midterms stemmen die relatief minder dan bij de general, dus dat is wel een voordeel
Je gaat het pas zien als je het door hebt
pi_171066545
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:16 schreef Tchock het volgende:
De Nederlandse media en sites als WaPo en NYT zijn zó negatief over Trump dat je het idee hebt dat het één grote brandende puinzooi is. Maar dat valt reuze mee.
Gaat allemaal prima inderdaad, geen vuiltje aan de lucht.
“I did not mean that Conservatives are generally stupid; I meant, that stupid persons are generally Conservative. I believe that to be so obvious and undeniable a fact that I hardly think any hon. Gentleman will question it.“
pi_171066555
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gaat allemaal prima inderdaad, geen vuiltje aan de lucht.
Genuanceerd als altijd onze Mono.
pi_171066556
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:16 schreef Tchock het volgende:
Nou, daar ben ik het wel mee eens.

De propagandamachines van de democraten draaien nu wel echt overuren, maar echt lekker gaat het nu ook weer niet. Helpt ook niet als de FBI directeur je onderzoekt naar banden met russen en je dan tegen russen opschept over het ontslaan van de FBI directeur vanwege zijn onderzoek naar jouw banden met hen hihi
pi_171066563
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Genuanceerd als altijd onze Mono.
Zo ben ik nou eenmaal.
“I did not mean that Conservatives are generally stupid; I meant, that stupid persons are generally Conservative. I believe that to be so obvious and undeniable a fact that I hardly think any hon. Gentleman will question it.“
pi_171066571
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het wel mee eens.

De propagandamachines van de democraten draaien nu wel echt overuren, maar echt lekker gaat het nu ook weer niet. Helpt ook niet als de FBI directeur je onderzoekt naar banden met russen en dan tegen russen opschept over het ontslaan van de FBI directeur vanwege zijn onderzoek naar jouw banden met hen hihi
Natuurlijk gaat het niet lekker, het is een drama. Maar de GOP heeft er niet veel last van, zijn kiezers vinden het allemaal niet zo erg en veel partijleden staan vierkant achter hem. Daarom denk ik dat een afzettingsprocedure veel moeilijker gaat worden dan veel mensen lijken te (wens)denken.

Ik zag vandaag een statistiekje langskomen dat voor 40% van de mensen die op Trump gestemd hebben Fox News de belangrijkste nieuwsbron is. Die zitten dit allemaal non-stop goed te lullen natuurlijk.
pi_171066575
79bndNKh?format=jpg&name=600x314

huma gaat trouwens scheiden, niets voor jou mono?
pi_171066581
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het niet lekker, het is een drama. Maar de GOP heeft er niet veel last van, zijn kiezers vinden het allemaal niet zo erg en veel partijleden staan vierkant achter hem. Daarom denk ik dat een afzettingsprocedure veel moeilijker gaat worden dan veel mensen lijken te (wens)denken.
Dat denk ik ook en mono ook want dat heb ik hem al best vaak zien uitleggen in het amerika topic :P
pi_171066603
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en mono ook want dat heb ik hem al best vaak zien uitleggen in het amerika topic :P
Wat dat betreft is Trump er misschien wel blij mee dat er nu een speciale aanklager is aangesteld. Dat onderzoek gaat nog minstens een jaar of anderhalf duren, misschien wel langer, en al die tijd kan het Witte Huis aandacht er van afleiden. Zeker als die Mueller lekken weet te beperken en achter de schermen opereert.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 01:25:49 #237
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_171066606
quote:

[..]

Ik zag vandaag een statistiekje langskomen dat voor 40% van de mensen die op Trump gestemd hebben Fox News de belangrijkste nieuwsbron is. Die zitten dit allemaal non-stop goed te lullen natuurlijk.
Nouja, als er überhaupt eentje gestart wordt is dat natuurlijk al een ding hè. Johnson, Nixon, Clinton en Trump. Is toch een rijtje...
Ik post slechts in de hoedanigheid van kunstenaar. Derhalve dienen mijn posts als kunstwerkjes beschouwd te worden, en niet als natuurgetrouwe weergave van (delen van) de overtuiging van de auteur.
pi_171066607
quote:

[..]

Je ziet de approval rating wel geleidelijk aan steeds verder wegzakken. De vraag is een beetje of en in hoeverre de incompetentie van Trump zijn weerslag gaat hebben op de GOP bij de midterms.
pi_171066618
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat dat betreft is Trump er misschien wel blij mee dat er nu een speciale aanklager is aangesteld. Dat onderzoek gaat nog minstens een jaar of anderhalf duren, misschien wel langer, en al die tijd kan het Witte Huis aandacht er van afleiden. Zeker als die Mueller lekken weet te beperken en achter de schermen opereert.
Wat, zolang? Jeetje
pi_171066619
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nouja, als er überhaupt eentje gestart wordt is dat natuurlijk al een ding hè. Johnson, Nixon, Clinton en Trump. Is toch een rijtje...
Ach, je kunt het ook bekijken dat geen van die personen succesvol is ge-impeached.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je ziet de approval rating wel geleidelijk aan steeds verder wegzakken. De vraag is een beetje of en in hoeverre de incompetentie van Trump zijn weerslag gaat hebben op de GOP bij de midterms.
Klopt, dat denk ik ook. Als de GOP daar zware klappen krijgen zullen de ratten het zinkende schip wel gaan verlaten.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 01:30:24 #241
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_171066635
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ach, je kunt het ook bekijken dat geen van die personen succesvol is ge-impeached.

[..]

Klopt, dat denk ik ook. Als de GOP daar zware klappen krijgen zullen de ratten het zinkende schip wel gaan verlaten.
Maar waar ging het bij Clinton om? Een "high crime" of zo?

Nixon koos eieren voor z'n geld in plaats van een oordeel af te wachten en bij Johnson scheelde het volgens mij slechts één stem.

Zou mij, gezien de Rusland-affaire, niet verbazen als de aanklacht tegen Trump op basis van "treason" wordt geformuleerd. Dan is het toch wat gemakkelijker een oordeel te vellen dan wanneer er eerst gedefinieerd moet worden wat een "high crime" nu precies is.
Ik post slechts in de hoedanigheid van kunstenaar. Derhalve dienen mijn posts als kunstwerkjes beschouwd te worden, en niet als natuurgetrouwe weergave van (delen van) de overtuiging van de auteur.
pi_171066642
Goedenavond.
pi_171066650
Dan pak ik de handschoen op om een nieuwe meet te organiseren.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 01:34:53 #244
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_171066658
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:33 schreef Kaas- het volgende:
Verspilde moeite. Tegen die tijd is POL al helemaal dood.
pi_171066663
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nixon koos eieren voor z'n geld in plaats van een oordeel af te wachten en bij Johnson scheelde het volgens mij slechts één stem.

Zou mij, gezien de Rusland-affaire, niet verbazen als de aanklacht tegen Trump op basis van "treason" wordt geformuleerd. Dan is het toch wat gemakkelijker een oordeel te vellen dan wanneer er eerst gedefinieerd moet worden wat een "high crime" nu precies is.
Bij Clinton ging het om meineed en obstructie. Maar daarvan werd hij vrijgesproken dus. Nixon stapte inderdaad net op tijd op.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 01:37:49 #246
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_171066676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bij Clinton ging het om meineed en obstructie. Maar daarvan werd hij vrijgesproken dus. Nixon stapte inderdaad net op tijd op.
Ja, zal onder "other high crimes" hebben gevallen, denk ik

quote:
- Art. II section 4: The President, Vice President and all civil Officers of the United States, shall be removed from Office on Impeachment for, and Conviction of, Treason, Bribery, or other high Crimes and Misdemeanors.
pi_171066723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nixon koos eieren voor z'n geld in plaats van een oordeel af te wachten

... dan wanneer er eerst gedefinieerd moet worden wat een "high crime" nu precies is.
Nixon trad in 1974 af vrijwel direkt na een unanieme uitspraak van het Supreme Court over wat precies de definitie van "High crimes and misdemeanours" is en in hoeverre de executive branche zich mocht beroepen op het executive privilege

De uitspraak was zoals Gerald Ford treffend samenvatte op de vraag wat die 'High crimes' zijn: "The only honest answer is that an impeachable offense is whatever a majority of the House of Representatives considers it to be at a given moment in history."
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_171066756
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nixon trad in 1974 af vrijwel direkt na een uitspraak van het Supreme Court over wat precies de definitie van "High crimes and misdemeanours" is

De uitspraak was zoals Gerald Ford treffend samenvatte op de vraag wat die 'High crimes' zijn: "The only honest answer is that an impeachable offense is whatever a majority of the House of Representatives considers it to be at a given moment in history."

Volgens mij is dat niet helemaal waar. Die uitspraak van Ford is uit 1970 (oftewel vier jaar voor de afzettingsprocedure tegen Nixon). De uitspraak van de Supreme Court vlak voordat Nixon aftrad had met de uitleg van High crimes niets te maken maar bepaalde dat hij de geluidsopnames moest overleggen waaruit (bleek achteraf) zijn schuld volgde. Hij trad af toen duidelijk was dat hij nauwelijks steun in het Congres had.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 01:50:28 #249
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_171066760
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nixon trad in 1974 af vrijwel direkt na een uitspraak van het Supreme Court over wat precies de definitie van "High crimes and misdemeanours" is

Lekkere politiserend, dus.

Net even de aantekeningen teruggekeken van staatsrecht, en volgens de prof bestond er dan onenigheid over die definitie omdat er ook een stroming bestond die meer aansluiting zocht bij de "treason and bribery" omdat "other" insinueerde dat het bij high crimes and misdemeanors dan ook zou moeten gaan om feiten tegen de staat.

Er zijn kennelijk wel rechters afgezet wegens meineed, maar de vraag was dan of dat ook voor een president evenveel, althans genoeg, tegen "de staat" gericht zou zijn.
pi_171066777
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 01:33 schreef Kaas- het volgende:
Voorbarig, er is een doorstart in de maak, in Nijmegen. :P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')