abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 20:01:34 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171059399
Of was het een alleenheerser die alleen in geld dacht ?



Bernard Charles (Bernie) Ecclestone (Ipswich, 28 oktober 1930) is de voormalig eigenaar en de grote man achter de commerciële opmars van de Formule 1. Hij had tot januari 2017 ruim veertig jaar de leiding binnen deze autosportbranche.



In zijn jonge jaren racete Ecclestone zelf ook. In 1958 schreef hij zich tweemaal in voor een Grand Prix, maar geen van beide keren kwam hij aan de start. In 1972 kocht hij het Brabham-team.

Ecclestone werd president van de Formula One Constructors Association (FOCA) en verdiende vervolgens miljarden met het verkopen van de televisierechten voor de Formule 1. Zijn vermogen wordt geschat op 2,4 miljard pond. Ecclestone wordt wel de "Zampano der Formel 1“ genoemd, met name in de Duitse boulevardpers.

In 1997 was Ecclestone betrokken bij een schandaal toen hij de Britse Labour-partij een donatie van een miljoen pond had geschonken. Later deed Labour een voorstel om de strenge anti-sponsoringswet voor de tabaksindustrie te versoepelen voor de Formule 1 (de Formule 1 draaide toen voor een groot deel op de sponsoring van de tabaksindustrie). Labour gaf de donatie later terug. Op 21 april 2007 maakte hij, voor het begin van de Moto GP kwalificatiewedstrijd in Turkije, bekend dat hij het circuit had opgekocht.

Op 14 januari 2014 werd bekendgemaakt dat hij in Duitsland terecht moest staan op verdenking van omkoping. Deze zaak werd in augustus 2014 geschikt voor 75 miljoen euro. In januari 2017 is de Formule 1 overgenomen door Liberty Media en is Ecclestone uit zijn functie gezet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171060955
Bedank Bernie maar voor het grootmaken van de F1 in ruim 40 jaar tot wat het nu is.
Een wereldsport op meerdere continenten.
Maar het is ook een boefje, lees maar hier
quote:
In the modern world of sport, he’s a dinosaur. He hates social media, he’s no fan of video sharing channels and he’s only just getting round to getting the internet working in his favour. His reasoning is fair enough - “I’d rather appeal to 70-year-olds with money than teenagers with none" - but to many he’s left looking like an anachronism.
Bij Hoevelaken linksaf
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 21:45:20 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_171062160
Dat bedoelde ik. Wilde eerst vragen of ie de F1 groot heeft gemaakt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171063289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:45 schreef tong80 het volgende:
Dat bedoelde ik. Wilde eerst vragen of ie de F1 groot heeft gemaakt.

:P
Ja. Maar doorgaans (vooral wanneer het geld-gedreven is) verworden mensen die iets groot maken tot egoïsten met een ivoren-toren-mentaliteit. Zo ook Ecclestone. En zulk soort mensen bedankt men liever niet.
Woei!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')