abonnement Unibet Coolblue
pi_171057576
Je kent het wel: Geadresseerde is niet thuis, dus levert de bezorgdienst het pakket bij de buren af. Net nam ik ook een pakket in ontvangst van een buur. Maar dat was dan ook een echte buur wat mij betreft, dwz, max. 3-4 huizen verderop.

De postbode vroeg of ik ook nog een pakketje in ontvangst wilde nemen van iemand die echt tien huizen verder op de gallerij woont. Daar voelde ik weinig voor. Ik heb zelf ook wel eens een (best duur) pakketje moeten ophalen bij iemand die aan de andere kant van het complex woonde. Dat voelde niet goed. Ik ken die mensen totaal niet.

Mijn vraag is: Wat kun je nog als 'buur' beschouwen? Zijn daar richtlijnen voor? Geldt de hele maisonette of flat als 'buur'? Waarom dan niet gewoon de hele straat? Lekker makkelijk...
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:54:15 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171057650
Vier deuren verder zijn wel buren maar zou ik geen pakket voor aannemen, niets persoonlijks verder. Betreft dan een rijtjeshuis. In een flat alleen als ik echt goed contact met mijn directe buren zou hebben, anders niet.
And so is the past
pi_171057665
Tja je bent thuis, legt het pakketje in de gang en wacht tot de eigenaar het komt halen. Kost buiten 2 keer opstaan om de deur te openen ook echt 0 moeite.
pi_171057718
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:
Tja je bent thuis, legt het pakketje in de gang en wacht tot de eigenaar het komt halen. Kost buiten 2 keer opstaan om de deur te openen ook echt 0 moeite.
Daar heb je op zich gelijk in. Is ook meer een principe/gevoelskwestie dan wat anders.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_171057740
De bezorger heeft bij de eerste aanbieding wel eens het lokale postkantoor als 'buur' opgegeven. :D
pi_171057991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Daar heb je op zich gelijk in. Is ook meer een principe/gevoelskwestie dan wat anders.
Maar wat zou jouw bezwaar zijn? Op basis van wel principe/gevoel zou jij het pakketje weigeren?
pi_171058062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar wat zou jouw bezwaar zijn? Op basis van wel principe/gevoel zou jij het pakketje weigeren?
Omdat ik die mensen niet ken. Heel simpel. Voor hetzelfde geld zijn ze nogal a-sociaal en worden ze ineens boos omdat ze van mening zijn dat het nogal verfomfaaide pakketje door mij is openmaakt ofzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_171058151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:12 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Omdat ik die mensen niet ken. Heel simpel. Voor hetzelfde geld zijn ze nogal a-sociaal en worden ze ineens boos omdat ze van mening zijn dat het nogal verfomfaaide pakketje door mij is openmaakt ofzo.
Als je dat pakketje gewoon aan neemt en er niks mee doet is er toch geen probleem? Kans dat het pakketje beschadigd is en de buren tokkies zijn lijkt ne nihil. Dat jij een pakketje aanneemt is voor (bijna) iedereen een geste, anders hadden ze zelf maar thuis moeten zijn. Overigens, aangezien tokkies geen werk hebben zullen ze toch wel thuis zijn :+
pi_171060633
Ik doe het liever ook niet. Ben niet veel thuis en ik zou het vervelend vinden als dat pakketje er een week ligt.
Ik woon zelf in een (kleinschalige) flat en zou het voor iedereen hier ( 8 woningen) wel doen, maar liever niet.
pi_171060816
Ik neem het altijd aan. Meerdere keren per week.
Voor de hele buurt. Heb er geen moeite mee.

En mijn directe buren? Als ze thuis zijn breng ik het pakketje zelf in de avond wel even langs.
Doen ze ook bij ons.
Make my day!
pi_171060980
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Daar heb je op zich gelijk in. Is ook meer een principe/gevoelskwestie dan wat anders.
Autisme?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_171061043
Vorige week vond ik toen ik thuis kwan mijn pakket buiten, tegen de voordeur. Dan liever bij de buren.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:21:35 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171062967
Mijn pakketjes leggen ze gewoon bij de voordeur. Net als sinterklaas.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171066589
Mja het hele blok eigenlijk wel. Maar we kennen elkaar allemaal ook.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')