abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171055246
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dierenthuis
Kanker onderzoek Limburg
Natuurmonumenten
Tijd (en geld door gereden kilometers niet te declareren) door vrijwilligerswerk voor asiel

Van alles wat dus. Maar wel met voorkeur voor lokale organisaties (muv Natuurmonumenten dan)
Hoe heb je die lokale organisaties gevonden?
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_171055359
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Artsen zonder grenzen: https://www.artsenzondergrenzen.nl/salariŽring-medewerkers.

Rode Kruis: http://www.rodekruis.nl/d(...)derlandse-rode-kruis.

Allebei ruim boven de 100.000 euro jaarsalaris...

Bedankt iedereen die meepost.
Je "moet" letten of het CBF keurmerk. Dat geeft globaal aan of er niet al teveel aan de strijkstok blijft hangen en dat er verantwoording wordt afgelegd. Niet iedereen heeft dat want het keurmerk kost serieus geld. Ook als ze dat keurmerk hebben is de regel dat zij ten eerste heel erg goed voor zichzelf zorgen. De grote organisaties hebben er geen enkel belang bij dat "hun" goede doel opgelost wordt uiteraard. Ik geef zelf eigenlijk alleen aan controleerbare lokale initiatieven. Tevens aan iedereen die aan de deur komt met een bus want dat zijn altijd mensen uit de buurt. :) Altijd 2 euro, we hebben een schaal vol van die muntjes speciaal voor dat doel. Verder bestaat er een hele hoop nep. Meestal te herkennen aan het feit dat ze zeer veel brievenbuspost verspreiden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:57:40 #28
2629 Juup©
Zelden serieus, soms wel.
pi_171055541
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:25 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En aan wie doneer je die?
Aan niemand :') , dat is voor haar.
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:59:03 #29
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_171055573
Een vriendin van mij, waarmee ik dam tot dam fietsclassic gedaan heb, is dit jaar een stichting, hart4onderzoek.nl, gestart voor jonge hartpatiŽnten. Zij is zelf net als ik en de twee andere vrouwen die het bestuur vormen aangeboren hartpatiŽnt. Wij zijn van die generatie dat er vele kinderen overleden.

Wij hebben het geluk gehad te overleven en voelen ons verantwoordelijk om de wetenschap te helpen om de kwaliteit van leven voor alle aangeboren hartpatiŽnten te verbeteren.

De drie dames krijgen geen salaris oid en zorgen met elke euro die er beschikbaar is dat artsen de kleinere onderzoeken waar nu geen geld voor is nu kunnen doen.

Ik zou het tof vinden als je daar aan doneert, evt nadat je de dames gesproken hebt.

Oh en dit jaar gaan we daar dus ook knetterhard voor sporten, ondanks dat we patiŽnten zijn. En aan deze stichting doneer ik het meeste geld en nu toevallig x aan Alp d Huzes omdat een vriend mee doet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Toekito op 19-05-2017 17:11:24 ]
360:Toek85 // PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85 // WiiU Toek85
HartpatiŽnten op FOK!
Fietsen door Amsterdam
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:02:35 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171055627
Een groot gedeelte van mijn inkomsten gaat naar een fonds, daar mee worden oa schooltjes betaald, arme mensen geholpen, kunst, kultuur en milieudingen gedaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:04:20 #31
45206 Pietverdriet
pi_171055659
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Artsen zonder grenzen: https://www.artsenzondergrenzen.nl/salariŽring-medewerkers.

Rode Kruis: http://www.rodekruis.nl/d(...)derlandse-rode-kruis.

Allebei ruim boven de 100.000 euro jaarsalaris...

Bedankt iedereen die meepost.
Kan me hier in D een schandaal herinneren jaren geleden, toen kwam naar buiten dat meer dan 90% van het geld dat het rode kruis binnen kreeg aan de eigen organisatie werd besteed.
pi_171055674
Kwf met name. Maar hartstichting, nierstichting krijgen elk jaar gestort. Verder geef ik collectes aan de deur ook altijd wel iets.

Daarnaast doe ik wat vrijwilligerswerk en daar steek ik ook wat geld in.
Whatever...
pi_171055949
Ik ben donateur van deze stichting: http://www.stichtingmelief.nl/

Verder heb ik jarenlang aan Artsen zonder Grenzen geld over gemaakt en zoek eigenlijk een soortgelijke organisatie waar dan niet zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen.

En als mensen die ik ken meedoen met sponsorlopen oid dan geef ik ook altijd wel een mooi bedrag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171056115
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:59 schreef Toekito het volgende:
Een vriendin van mij, waarmee ik dam tot dam fietsclassic gedaan heb, is dit jaar een stichting, hart4onderzoek.nl, gestart voor jonge hartpatiŽnten. Zij is zelf net als ik en de twee andere vrouwen die het bestuur vormen aangeboren hartpatiŽnt. Wij zijn van die generatie dat er vele kinderen overleden.

Wij hebben het geluk gehad te overleven en voelen ons verantwoordelijk om de wetenschap te helpen om de kwaliteit van leven voor alle aangeboren hartpatiŽnten te verbeteren.

De drie dames krijgen geen salaris oid en zorgen met elke euro die er beschikbaar is dat artsen de kleinere onderzoeken waar nu geen geld voor is nu kunnen doen.

Ik zou het tof vinden als je daar aan doneert, evt nadat je de dames gesproken hebt.

Oh en dit jaar gaan we daar dus ook knetterhard voor sporten, ondanks dat we patiŽnten zijn. En aan deze stichting doneer ik het meeste geld en nu toevallig x aan Alp d Huzes omdat een vriend mee doet.
Dit klinkt goed, maar... De stichting bestaat pas sinds eind maart dit jaar. Is ook weinig (niets) te vinden over wat ze nou concreet van plan zijn; lees er alleen algemeen wat over.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:27:36 #35
45206 Pietverdriet
pi_171056176
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:16 schreef Isabeau het volgende:

Verder heb ik jarenlang aan Artsen zonder Grenzen geld over gemaakt en zoek eigenlijk een soortgelijke organisatie waar dan niet zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen.

En als mensen die ik ken meedoen met sponsorlopen oid dan geef ik ook altijd wel een mooi bedrag.
Jep, vorige week nog aan een sponsor loop gegeven
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:29:03 #36
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_171056208
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit klinkt goed, maar... De stichting bestaat pas sinds eind maart dit jaar. Is ook weinig (niets) te vinden over wat ze nou concreet van plan zijn; lees er alleen algemeen wat over.
je kan als je alles wilt weten het best de dames zelf even benaderen. Zij kunnen je het beter uitleggen dan ik. Komt er kort gezegd op neer dat de kleinere onderzoeken via hun aan financiŽle middelen kunnen komen als de ambassadeurs (allerlei cardio's) het het onderzoeken waard vinden.
360:Toek85 // PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85 // WiiU Toek85
HartpatiŽnten op FOK!
Fietsen door Amsterdam
pi_171056384
Alleen maar kijken naar het directeursalaris vind ik ook maar te makkelijk. Rode Kruis om dat voorbeeld erbij te pakken vangt 103m waarvan 92m naar de doelstelling gaat. Dat is best netjes. Dat het opperhoofd 170k kost (inclusief lasten) is dan niet eens raar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_171056715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:39 schreef borisz het volgende:
Alleen maar kijken naar het directeursalaris vind ik ook maar te makkelijk. Rode Kruis om dat voorbeeld erbij te pakken vangt 103m waarvan 92m naar de doelstelling gaat. Dat is best netjes. Dat het opperhoofd 170k kost (inclusief lasten) is dan niet eens raar.
Het is geen terecht/onterecht-discussie. Het is een etische kwestie; ik vind het niet passen bij een goede doel.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_171056740
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:16 schreef Isabeau het volgende:
Bedankt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:29 schreef Toekito het volgende:

[..]

je kan als je alles wilt weten het best de dames zelf even benaderen. Zij kunnen je het beter uitleggen dan ik. Komt er kort gezegd op neer dat de kleinere onderzoeken via hun aan financiŽle middelen kunnen komen als de ambassadeurs (allerlei cardio's) het het onderzoeken waard vinden.
Hmhmm, zal ik later doen. Bedankt!
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_171056994
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe heb je die lokale organisaties gevonden?
Dierenthuis (inmiddels qua locatie een stuk minder lokaal) door FOK! In F&F is daar een paar jaar geleden een grote actie voor geweest.
Asiel door te Googlen omdat ik iets met beestjes wilde doen.
Kankeronderzoek letterlijk tegenaan gelopen in het ziekenhuis.

Ik denk dat je met buurtblaadjes en lokale nieuwsuites en Googlen op je interesses een heel eind kunt komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:55:01 #42
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_171057668
Stichting 113
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_171064887
Ik ben donateur van IFAW, Vogelbescherming en Natuurmonumenten.
Die krijgen via automatische overschrijving elk een klein, vast bedrag per maand.
Natuurlijk komt er bij elk goed doel ook wel het nodige bij het management terecht, dat is onvermijdelijk, maar dit zijn in ieder geval wel stichtingen die het hart op de goede plaats hebben en zich daadwerkelijk inzetten voor de natuur. Ze slagen erin om veranderingen in gang zetten en daar ook aantoonbare successen mee te boeken.

Aan ontwikkelingshulp, met name voor Afrika, hebben wij als westerse landen inmiddels al vele miljarden uitgegeven in de afgelopen decennia, maar op wat kleinschalige, lokale projecten na heeft dat allemaal niets geholpen om de situatie daar blijvend te verbeteren. O.a. door factoren als een heet en droog klimaat, insectenplagen, oorlogen tussen stammen onderling, corrupte en onderdrukkende regimes, bendes die steeds het medicijnen- en voedseltransport overvallen, overpopulatie, bijgeloof en de lakse mentaliteit van de bevolking komt het daar allemaal geen steek verder. Vrijwel alles waarmee we hen proberen te helpen komt op de verkeerde plaatsen terecht, al die jaren lang al, en daarom geef ik daar ook geen cent meer aan uit.
Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor Giro 555, daar bleek later ook maar heel weinig van bij de daadwerkelijke rampslachtoffers terecht te komen.

Wel geef ik altijd wat aan collectes en zo, bv. voor de Hartstichting, Astma Fonds of Kankerbestrijding. Gewoon een kleine, eenmalige bijdrage. In een klein en hoogontwikkeld land als NL, waar weinig corruptie is, is het immers allemaal nog redelijk controleerbaar waar het geld blijft, en er wordt ook duidelijk vooruitgang geboekt op allerlei medische gebieden. Daar doe ik dan ook wel aan mee.
Het leven is als een wals: soms mag je erop dansen, het andere moment wordt je erdoor geplet.
pi_171071766
Ik doneer aan mezelf :7
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_171104948
Maandelijks Unicef (6 euro)
Maandelijks Natuurmonumenten (tientje)
Lid van 't Humanistisch Verbond (elke maand 6 euro)
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_171105061
Centen aan Kika, voedselbank en kwf kankerbestrijding.
Verder doneer ik bloed.

En zarGon O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_171119675
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:20 schreef Tally het volgende:

Verder doneer ik bloed.

Dat wil ik ook graag doen, alleen nooit de tijd er voor genomen..
pi_171137854
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:29 schreef Toekito het volgende:

[..]

Aangesproken via Twitter...
zarGon twitterde op maandag 22-05-2017 om 10:02:15 @Hart4Onderzoek Zijn er al concrete kleinschalige initiatieven/onderzoeken waar jullie je op willen/gaan richten? reageer retweet
Hart4Onderzoek twitterde op maandag 22-05-2017 om 13:20:41 @zarGon Graag verneem ik van je (mogelijk in pb) vanuit welke interesse je de vraag stelt? reageer retweet
Hart4Onderzoek twitterde op maandag 22-05-2017 om 15:13:51 @zarGon Omdat wij net gestart zijn kunnen we tot zover melden dat onze eerste aanvraag een patiŽntenstudie met AF b… https://t.co/bHfNJJ2ej3 reageer retweet
zarGon twitterde op maandag 22-05-2017 om 14:18:19 @Hart4Onderzoek H4O werd vermeld in discussie over doneren. Zie https://t.co/wU753mLaCH. Ik kon niets concreets op… https://t.co/TqHVKggKIG reageer retweet
Hart4Onderzoek twitterde op maandag 22-05-2017 om 15:18:50 @zarGon U kunt wachten op meer concrete info maar uiteraard kunt u ook al doneren. We hebben een #anbi keurmerk https://t.co/Cq6agaLZas reageer retweet
Op papier klinkt het goed, ik geloof ook best dat de dames het hart op de goede plaats hebben, maar er zijn momenteel geen concrete kleinschalige initiatieven/onderzoeken waar ze zich op richten. Moet allemaal nog op gang komen geloof ik.
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:20 schreef Tally het volgende:
En zarGon O+
O+. :*.

Edit: Ik zie dat de inhoud van de tweets worden afgekapt op het forum.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_171138288
quote:
2s.gif Op maandag 22 mei 2017 16:29 schreef murp het volgende:

[..]

Dat wil ik ook graag doen, alleen nooit de tijd er voor genomen..
Inschrijven via internet. Lijstje invullen.
En hier kan je doneren vanaf 12:30 tot 21:00 :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 17:59:26 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_171150657
Ik steun de Nederlandse overheid toch wel 1x pm met kleine overtredingen en maandelijks tot jaarlijks met grote bedragen. Dit geven ze vervolgens uit aan allemaal andere goede doelen en Afrikaanse landen.

Ik vind het helemaal mooi.
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')